Blokada osi w nakrętce m14

Dział z częściami rowerowymi - ramy, amortyzatory, hamulce itp
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Blokada osi w nakrętce m14

Post autor: Tooropek »

Po wielu problemach, które napotkałem przy montowaniu koła z silnikiem w haki ramy, uporałem się z problemem dorabiając wzmocnienia ramy z 10mm aluminium. Jak dla mnie jest wystarczająco i silnik nie wypada już z haków.

Przyszło mi na myśl, że jakby ktoś miał podobny problem w ramie alu i niechciałby bardzo naspawywać materiału na ramę, a żeby oś nie wyskoczyła z haków mógłby zastosować nakrętkę od szlifierki m14 i przestrzelić ją śrubami do ramy bądz zamiast po wewnętrznej stronie ramy dawać dwie czy trzy podkładki, nakręcić (oczywiście spiłowaną na odpowiednią grubość) nakrętkę od szlifierki a z drugiej strony osi to samo, po czym obie ze sobą skręcać na śruby z nakrętkami samohamownymi. Nakrętki te pełniłyby dwie funkcje, trzymanie osi w ramie + podwójna blokada obrotu.

Edit: Zapomniałem dodać, że w oś do nakrętki doszłyby dwa segery urzeźbione ze stali, które wkładałoby się w po skręceniu nakrętek na oś w celu zablokowania obrotu.

Jak się uda zrobię jakieś własne zdjęcia z przymiarek i całego zamysłu technicznego :)

Może pomysł komuś kiedyś się przyda, jest to zapewne innowacja na tym forum, bo nawet jak ktoś wczesniej o tym pomyślał nie dzielił się tym pomysłem z nami.

Co sądzicie?
IMG_20190303_012148.jpg
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: Blokada osi w nakrętce m14

Post autor: mr_x »

Tylko jedno nie daje mi spokoju. O ile jedna z blokad będzie się zaciskać na osi, druga, po przeciwnej stronie będzie się odkręcać z osi.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Blokada osi w nakrętce m14

Post autor: Tooropek »

Jak przestrzelisz dwoma, bądź trzema śrubami m3, m4 z ramą i dasz jakieś kliny po obu stronach osi to, myślę, że zabezpieczy chociaż oś przed wypadnięciem z haków. Ja to głębiej przemyślałem i tak bez przeróbek, żeby na gotowo nakręcić te nakrętki to się nie da, bo i hak przerzutki blokuje i trzeba by najpierw na płasko nakrętkę poszlifować, następnie odpowiednio wyrzeźbić kształt by ładnie wszystko ze sobą współgrało. Mentalnie tego nie da się tak wyjaśnić. Jak będę miał więcej czasu to pokaże wizualizacje, na przykładzie mojego roweru. Narazie czekam na blokady Glebora i w tym temacie chcę podziałać jako pilot oblatywacz :D
Hejty i dalsze komentarze mile widziane :)
Pozdrawiam X.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
ODPOWIEDZ