Rama KTM gs 125

Dział z częściami rowerowymi - ramy, amortyzatory, hamulce itp
ODPOWIEDZ
lovelightexcellent
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 03 sie 2019, 7:18

Rama KTM gs 125

Post autor: lovelightexcellent »

Hej, chciałbym zapytać co myślicie na temat przeróbki ramy motorowej na ebike? Zauważyłem, że można w dobrej cenie kupić cała ramę wraz z widelcem i amortyzatorem to jak najbardziej na plus, minus jest taki, że nie ma miejsca na przednią korbę, czy montaż korby był by trudny? Z góry dziękuję za wasze opinie ;)

Chodzi konkretnie o tą ramę https://www.olx.pl/oferta/rama-ktm-gs-1 ... UHT.html
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: equid »

Na forum są juz tematy o tym. Ogólnie to jest kwestia o wiele większej wagi no i nie jest to juz wtedy rower ;)
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: Zxc843 »

a jak sie dospawa support ,da korby i pedały?
KRAKÓW
Awatar użytkownika
pk999
Forumowicz
Posty: 95
Rejestracja: 30 mar 2019, 16:43
Lokalizacja: Lublin

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: pk999 »

Zxc843 pisze:
03 sie 2019, 12:16
a jak sie dospawa support ,da korby i pedały?
Po co Ci pedały, kiedy samo to co na zdjęciu waży z 50- 60kg?
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: Zxc843 »

chodzi o to czy to coś mogło być rowerem tak jakby
KRAKÓW
pumexior
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
Lokalizacja: Pod Krakowem

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: pumexior »

Budując z chęcią używania jako rower - bez sensu. I tak nikt nawet nie pomyśli, że to rower. Konstrukcje typu falcon może przypominają motor, ale przy takim crossie 125 wyglądają jak zabawki. Także montowanie korby do Moto wygląda raczej jak żart :D
Natomiast budowanie e moto - jak najbardziej. Tylko nie na 125 a raczej 85 CCM. Na bazie np KTM 85, budżecie przeciętnego falcona można zbudować maszynę do hard enduro i latać tym bez obawy, że połowa części się rozleci od zbyt dużych przeciążeń. Dwa minusy - mniejszy zasięg (choć wcale nie taki mały) i według prawa można nim jeździć tylko po torze/koło domu :D
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: Zxc843 »

ja myslalem zeby dodac do czegos lajtowego pedały typu simson, do crossa wiadomo ze sensu nie ma
KRAKÓW
lovelightexcellent
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 03 sie 2019, 7:18

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: lovelightexcellent »

Szkoda, bo taka rama w porównaniu do falcona jest dużo tańsza i jest dużo miejsca na aku ze względu na to, że nie ma silnika :P A np. spotkaliście kiedyś ramę od falcona z widelcem od krosa lub innego motoru?
pumexior
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
Lokalizacja: Pod Krakowem

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: pumexior »

Nie do końca Falcon, ale też custom:
viewtopic.php?f=7&t=2483&p=34862&hilit=motocykla#p34862
Jeszcze w kwestii ramy z pierwszego posta - kosztuje mało, ale tak na prawdę tam większość elementów może być do serwisu lub naprawy. Wszystkie łożyska, lagi/amortyzator, zapieczone hamulce, obrobione gwinty itp. Przy tej cenie i tak starym roczniku mogło by się okazać, że po doprowadzeniu do stanu używalności zrobiła by się okrągła suma :)
lovelightexcellent
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 03 sie 2019, 7:18

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: lovelightexcellent »

Nie no fajny ten e bike choć falcon ładniejszy moim zdaniem ;P
Na plus jest środek ciężkości ustawiony nisko i duży aku, a przy tym wszystkim wygląda to dalej jak rower... Pozatym masz absolutną rację mogło by się okazać, że zamiast zaoszczędzić to bym dołożył :p
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: EV-Maniak »

@lovelightexcellent,
Bardzo podobnie myślę tak jak Ty i to od dłuższego czasu.
Rama od lekkiego moto - cross lub enduro w dobrym stanie i można zbudować SUPER EBIKE .
Części moto są zdecydowanie mocniejsze i tańsze. I co z tego , że ciut cięższe . Da się 600 ogniw i po sprawie. Ramy KTM, YAMAHA , SUZUKI , HONDA nie do zdarcia a naprawdę można trafić rodzynki niewyciuchane, bo to co dałeś w linku to szrot. Lepiej dołożyć i kupić coś lepszego.
Oczywiście, że jak najbardziej dać pedały i suport jako napęd alternatywny i wspomagający tylko z odpowiednio dobranym przełożeniem.
Dobrze pogłówkować i można bardzo dobrego ebajka zbudować .
Ja myślę tą drogą , no chyba , że nasi forumowi szpenie zbudują ramę customową na 600 ogniw ala CAFE RACER
BUGATTI 👍😉
Rama naszego kolegi DeltaX bardzo fajna , ale za mało ogniw w nią można upchać . Przydałoby się coś takiego ale na minimum 600.
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: MixhaL »

Heniu, pomyśl co Ci dadzą pedały?
Załóż do zwykłego roweru koła moto kostka, wrzuć 3 worki zboża (około 150 kg) i spróbuj tym jechać. Później powiedz czy pedały w takiej konstrukcji maja sens.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: EV-Maniak »

Pedały mają sens nawet przy dużej masie ebajka, bo:
1. Pedałuje się przede wszystkim dla zdrowia , a zdrowie najważniejsze.
2. Dobre i te 250W z nóg .
3. Zawsze można jakby co wrócić na pedałach w razie awarii. ( oczywiście dobre przełożenie musi być )
4. Kosmicznie się wygląda pedałując przy 60km/h . Ludzie myślą , że mają omamy .
5. Zawsze jakieś podparcie przy ewentualnej kontroli Policji.

😉👍
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: pxl666 »

Rama gites. Jakiś silnik chcesz w to pchać?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: pxl666 »

Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: pxl666 »

grafffik

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: grafffik »

spoko opcja. szukaj może tylko nie samej ramy, a całego motocykla z uszkodzonym silnikiem. wtedy będziesz już miał np też hebel itp
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: pxl666 »

Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: pxl666 »

Dwie opcje. Rama Moto i mocny silnik i kupa bakterii . Oczywiście naped oryginalnie zebatką. Albo wyspawac ramę lekką alu coś jak typhoon i tam ewentualnie hub . Ale nie oszukuj się i budżet x2 . Cross jeśli będzie używany zgodnie z przeznaczeniem , służy do orania i obawiam że że każdy rowerowy hub się będzie gotować. Ktm dla przykładu w swoim ecrosie ma silnik chłodzony cieczą cały czas . Od startu stacyjki włącza się pompa obiegowa, więc widzisz ...A tam jest przekładnia i cross kosztuje ok 45 tysi
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: Zxc843 »

Albo można kupić bazę bez silnika spalinowego i wstawić w jego miejsce elektryczny
KRAKÓW
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: pxl666 »

EV-Maniak pisze:
04 sie 2019, 9:36
Pedały mają sens nawet przy dużej masie ebajka, bo:
1. Pedałuje się przede wszystkim dla zdrowia , a zdrowie najważniejsze.
2. Dobre i te 250W z nóg .
3. Zawsze można jakby co wrócić na pedałach w razie awarii. ( oczywiście dobre przełożenie musi być )
4. Kosmicznie się wygląda pedałując przy 60km/h . Ludzie myślą , że mają omamy .
5. Zawsze jakieś podparcie przy ewentualnej kontroli Policji.

😉👍
Z tego widzę budowę crossa ... nie masz szans przy takiej jeździe pedałować. Nawet jakby to twoje 250w nie ma ŻADNEGO znaczenia bo nie nadążysz z silnikiem . Mam duze wątpliwości czy w górach byłbyś w stanie napędzić to nogami, a pedały razem z napędem z silnika to duża komplikacja. Pkt 4 sobie z litości odpuszczę.
Psy...na jaką naiwność liczysz mówiąc psom że ten 120kilowy monster to jest rower ?

Również myślałem o takim ecrosie ale sądzę że finalnie koszty będą blisko flakona, głównie ze względu na masę ramy bo trzeba mocny motor i dużą batę bz dwóch zdań. Silnik jaki znalazłem kiedyś pod to chłodzony cieczą z tego co pamiętam 900e ...A gdzie sterownik i reszta gratów...

Finalnie bliżej mi do
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: pxl666 »

Zxc843 pisze:
04 sie 2019, 10:12
Albo można kupić bazę bez silnika spalinowego i wstawić w jego miejsce elektryczny
Lub z i wykorzystać skrzynię

Awatar użytkownika
pk999
Forumowicz
Posty: 95
Rejestracja: 30 mar 2019, 16:43
Lokalizacja: Lublin

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: pk999 »

pxl666 pisze:
04 sie 2019, 10:19

Lub z i wykorzystać skrzynię
Jazgotu skrzyni bez zagłuszającego dźwięku pracy silnika ja bym nie zniósł. Już sam pomysł ev z łańcuchem mnie odstrasza.
Właśnie z uwagi na nieprzyjemny dźwięk pracy przekładni.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: EV-Maniak »

Jeden preferuję to , a inny co innego. Nie wyobrażam sobie zbudować taki fajny, mocny jednoślad bez pedałów, dla mnie są nie zbędne. Wiadomo, bez pedałów łatwiej skonstruować bo odchodzi wiele elementów , ale wówczas ebajka traci magię, która tak jak mówię najpiękniej się prezentuje przy pedałowaniu podczas dużych prędkości. Człowiek wówczas się czuje jakby stąpał po Astralu...
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: pxl666 »

EV-Maniak pisze:
04 sie 2019, 11:08
Jeden preferuję to , a inny co innego. Nie wyobrażam sobie zbudować taki fajny, mocny jednoślad bez pedałów, dla mnie są nie zbędne. Wiadomo, bez pedałów łatwiej skonstruować bo odchodzi wiele elementów , ale wówczas ebajka traci magię, która tak jak mówię najpiękniej się prezentuje przy pedałowaniu podczas dużych prędkości. Człowiek wówczas się czuje jakby stąpał po Astralu...
Obrazek
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: EV-Maniak »

Chybione 😉 Można zwiedzać Astral bez dragów...👍
A co do kontroli Policji ... Nie warto nazywać ich psami, bo to tacy sami ludzie jak my , tyle że w mundurze i często bardzo rzyczliwi dla ebajkerów 😉
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: pxl666 »

Henio ty kompletnie nie łapiesz metafor
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: EV-Maniak »

A ty kompletnie nie kumasz słowa pisanego, używasz go bez zrozumienia i nie umiejętnie przekręcasz kota ogonem... 😄
Edit
Za to jesteś mistrzem robienia gówno-burzy 👍😄
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: Zxc843 »

Stop off topicu
KRAKÓW
pumexior
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
Lokalizacja: Pod Krakowem

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: pumexior »

Ja mam już bazę, po sprzedaży Flacona zaczynam budowę, Kawasaki kxf250 2009, bez osprzętu spalinowego w idealnym stanie technicznym kupiony poniżej ceny gołej ramy customowej ... Na wiosnę dam znać czy warto :D We świecie dużo się tego buduje, można skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań silnik + sterownik. Całość mam nadzieję zamknąć w cenie dobrego Falcona :)
Załączniki
66887483_442896536547294_5249302556655484928_n.jpg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: pxl666 »

pumexior pisze:
04 sie 2019, 15:36
Ja mam już bazę, po sprzedaży Flacona zaczynam budowę, Kawasaki kxf250 2009, bez osprzętu spalinowego w idealnym stanie technicznym kupiony poniżej ceny gołej ramy customowej ... Na wiosnę dam znać czy warto :D We świecie dużo się tego buduje, można skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań silnik + sterownik. Całość mam nadzieję zamknąć w cenie dobrego Falcona :)
Wygląda lux . Zdradz detale projektu . Jaki motor sterownik i jaka bata planowana ?
Rama z Olka czy jakiś przypadek? Zdradzasz ile kosztowała?
pumexior
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
Lokalizacja: Pod Krakowem

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: pumexior »

Rama z OLX, była trochę drożej z chłodnicami, wydechem itp, ale po wyjęciu wszystkiego zbędnego kupiłem za 3 tys. Ze zbędnych rzeczy jest jeszcze airbox i bak. Nie jest to może mega okazja, ale znalezienie 10-cio letniego crosa w takim stanie nie należy do łatwych. Gdyby kupić bazę za 1,5 tys z rozklekotanym wahaczem i np lejącymi lagami to kwotę zakupu można by śmiało podwoić przez serwis :)
Wstępny plan To Golden Motor 10kW + ASI BAC 8000 lub 4000. Ale do ostatecznej decyzji jeszcze długa droga, cały czas poznaje doświadczenie innych :D Gdyby udało się wsadzić pakiet 20s21p na 21700 Samsung 40t to byłbym zadowolony, 84Ah i duża wydajność prądowa. Ale tego jeszcze nie sprawdzałem i nie wiem, czy wejdzie :D
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: Tooropek »

EV-Maniak pisze:
04 sie 2019, 13:46
A ty kompletnie nie kumasz słowa pisanego, używasz go bez zrozumienia i nie umiejętnie przekręcasz kota ogonem... 😄
Edit
Za to jesteś mistrzem robienia gówno-burzy 👍😄
Potwierdzam i podtrzymuję głos Henia. Pxl666 za duzo spamujesz (wszedzie). Milion zbędnych pytań. Troche to kuje w oczy... Skończcie hejtować jeden drugiego - nie tyczy się to tylko nas troje czy Was dwoje. Pozdrawiam obu panów :)
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: pxl666 »

Tooropek pisze:
04 sie 2019, 17:34
EV-Maniak pisze:
04 sie 2019, 13:46
A ty kompletnie nie kumasz słowa pisanego, używasz go bez zrozumienia i nie umiejętnie przekręcasz kota ogonem... 😄
Edit
Za to jesteś mistrzem robienia gówno-burzy 👍😄
Potwierdzam i podtrzymuję głos Henia. Pxl666 za duzo spamujesz (wszedzie). Milion zbędnych pytań. Troche to kuje w oczy... Skończcie hejtować jeden drugiego - nie tyczy się to tylko nas troje czy Was dwoje. Pozdrawiam obu panów :)
Pięć przykładów i idę do kąta
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: EV-Maniak »

@ pumexior,
Zazdroszczę , podziwiam i kciuki trzymamy 👍
Na takiej bazie powinno wyjść the beast !
Też ślędze Olx i Sprzedajemy ...
Trudno coś znaźć nie wyciuchanego w rozsądnej cenie ...
Powodzenia !
Ale oczywiście hub ? Czy może porywasz się na mida ?
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: Zxc843 »

prawdopodobnie również zrobię coś podobnego ale to zobaczyta jak będzie mój temat na forum ;)
KRAKÓW
pumexior
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
Lokalizacja: Pod Krakowem

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: pumexior »

Dzięki :D Oczywiście mid, cała idea projektu to właśnie mid, po falconie mam dość huba. Mid bazując na moto to tak na prawdę nie jest jakiś duży problem. Trzeba tylko ogarnąć mocowanie silnika, zamocowanie zębatki atakującej i dorobić customową, dużą zębatkę odbierającą. No i ewentualnie przerobić ślizgi łańcucha. No i chłodzenie cieczą, ale całkiem możliwe, że nie będę z niego korzystał.
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: MixhaL »

EV-Maniak pisze:
04 sie 2019, 9:36
Pedały mają sens nawet przy dużej masie ebajka, bo:
1. Pedałuje się przede wszystkim dla zdrowia , a zdrowie najważniejsze.
2. Dobre i te 250W z nóg .
3. Zawsze można jakby co wrócić na pedałach w razie awarii. ( oczywiście dobre przełożenie musi być )
4. Kosmicznie się wygląda pedałując przy 60km/h . Ludzie myślą , że mają omamy .
5. Zawsze jakieś podparcie przy ewentualnej kontroli Policji.

😉👍
1 Zdrowie najważniejsze ale jeździsz rowerem elektrycznym...no nie pojmuje...
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: pxl666 »

Wszyscy co czytam piszą że silnik się grzeje . Imho trzeba to brać pod uwagę od razu . Na szczęście takie motory plus chłodnica w takiej ramie to nie problem
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: pxl666 »

Ciekawy jest typhoon bo to silnik rowerowy z nafrezowanymi otworami . Ale woda ...pewnie jest problemem
lovelightexcellent
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 03 sie 2019, 7:18

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: lovelightexcellent »

Super dyskusja, dziękuję za wasze perspektywy, mi ten rower będzie potrzebny do jazdy po ścieżkach rowerowych więc takim przerobionym krosem trochę przypał ;p
Pumexior, a tak z ciekawości wiesz ile waży tama od twojego krosa?
pumexior
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
Lokalizacja: Pod Krakowem

Re: Rama KTM gs 125

Post autor: pumexior »

Nie wiem niestety ile waży ani sama rama ani całość, natomiast mogę powiedzieć, że całość (to co na zdjęciu) waży dość dużo, około 50-60 kg :)
ODPOWIEDZ