Full do konwersji na lekkiego elektryka ?

Dział z częściami rowerowymi - ramy, amortyzatory, hamulce itp
ODPOWIEDZ
TerryFox
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 05 gru 2019, 12:10

Full do konwersji na lekkiego elektryka ?

Post autor: TerryFox »

Hello,

Jestem aktulnie na etapie pierwszej w zyciu przerobki roweru na elektryka. Poszlo skromnie, zeby zalapac co i jak - hub w tylnym kole i moc max 1000W.
Ale mysle juz o kolejnym projekcie, jako ze moj aktualnie przerabiany rower to Hard, chcialbym wejsc z kolejna przerobka w fulla. Wiecej, jesli udaloby sie ogarnac ewenualny zakup przed sezonem, moze od razu w tego fulla wejde pomijajac harda (ktory moim zdaniem jest dla mnie troche przymaly). Nie wiem, zobaczymy. Fulla nigdy nie mialem wiec... potrzebuje porady :)
W kazdym razie mysle o uzywce, nie ma sensu imho ladowac taczki pieniedzy w nowke jako kolejny "poligon". No i tu pojawia sie problem wyboru bazy, bo tych rowerow jednak troche jest. Nie planuje (na razie) skrzynki, chcialbym bazowac na baterii bidonowej, i jak na razie pozostac przy napedzie w tylnym kole. Czytam ze nie wszystkie ramy sie nadaja, bo sa za slabe, maja malo miejsca w trojkacie, ze os przelotowa wlasciwie wyklucza rame do uzycia z hubem itp. No i tych wlasnie detali mi brakuje, na co zwracac uwage przy wyborze ?
Przeznaczenie - no fullem to juz chcialbym pojechac w gory :) Wycieczkowo, ale po szlakach i wertepach zamiast szlakow spacerowych, i nie powiem, moze nawet sprobowac DH ?
Na razie wiem tyle ze bardzo popularna jest Kona Stinky - trudna do znalezienia. Na popularnym portalu aukcyjnym sa tylko 2. Co ciekawe obie mocno sie od siebie roznia rama.
Czego jeszcze szukac ? A inne modele ?

Przykladowo scott genius: https://allegro.pl/oferta/scott-genius- ... 8163590563
Troche nietypowe tylne zawieszenie, ale dzieki temu caly trojkat wolny, nada sie ?

Albo rama typu ten model Kony:
https://allegro.pl/oferta/kona-precept- ... 8042137446
Ten konkretny egzemplarz sie nie nadaje - z tylu os przelotowa, ale patrze wogole czy ten typ ramy sie nada. Widze potencjalny problem z wkladaniem baterii bidonowej, nie wiem czy pod tam kontowanym amorem jest na tyle miejsca zeby swobodnie manewrowac.

Tu dla przykladu rama podobna jak powyzej, ale miejsca chyba wiecej:
https://allegrolokalnie.pl/oferta/canno ... ebieg-30km
I chyba bez osi przelotowej o ile dobrze widze. Podoba mi sie :) Tylko ta cena..

No i tak siedze i przegladam, widze ze zeby uniknac problemu z hubem w gre wchodza tylko mniej wiecej 15 letnie rowery, nowsze maja osie przelotowe.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Full do konwersji na lekkiego elektryka ?

Post autor: pxl666 »

Nie rób jaj . Konów stinków jest od zaniechania na olxie . 1wsza z brzegu https://www.olx.pl/oferta/kona-stinky-2 ... CXXuO.html

W góry. Tak na poważnie to polecam mida. Z napędem 11-46 wspina się pięknie, waży niewiele i można go przewozić bezboleśnie w aucie . Kona ok 3000 Silnik ok 1500 batka ok 1000 i masz zacny rower w góry. I nadal rower
TerryFox
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 05 gru 2019, 12:10

Re: Full do konwersji na lekkiego elektryka ?

Post autor: TerryFox »

Hmm, przegladalem allegro, serio sa tylko 2 sztuki, plus jedna juz przerobiona na elektryka. Z midem od Bafanga, i logo Atari ;) Od razu mi sie czasy dziecinstwa przypomnialy.. moze to ktos od nas ?
Widze ze te 3k na Kone trzeba miec.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Full do konwersji na lekkiego elektryka ?

Post autor: pxl666 »

Mistrzu ale kon się na allegro nie szuka . Olx panie złoty...
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Full do konwersji na lekkiego elektryka ?

Post autor: pxl666 »

Paczaj ile tego towara
Screenshot_20191224-173432_OLXpl.jpg
Załącznik Screenshot_20191224-173335_OLXpl.jpg nie jest już dostępny
Załącznik Screenshot_20191224-173242_OLXpl.jpg nie jest już dostępny
Załącznik Screenshot_20191224-173432_OLXpl.jpg nie jest już dostępny
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Full do konwersji na lekkiego elektryka ?

Post autor: pxl666 »

Zdupione jest dodawane plików z telefonu?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Full do konwersji na lekkiego elektryka ?

Post autor: pxl666 »

Załączniki...
Załączniki
Screenshot_20191224-173242_OLXpl.jpg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Full do konwersji na lekkiego elektryka ?

Post autor: pxl666 »

Załączniki
Załączniki
Screenshot_20191224-173138_OLXpl.jpg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Full do konwersji na lekkiego elektryka ?

Post autor: pxl666 »

Załączniki
Załączniki
Screenshot_20191224-173335_OLXpl.jpg
TerryFox
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 05 gru 2019, 12:10

Re: Full do konwersji na lekkiego elektryka ?

Post autor: TerryFox »

Dziala dziala, wszystko widac. Zerknalem na olx, rzeczywiscie, jest w czym wybierac ! Wesolych ! :)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Full do konwersji na lekkiego elektryka ?

Post autor: pxl666 »

Jak kupisz kone to łatwo wsadzisz bidon i np tongshenga i masz super bajka na szlak i zjazd
Ja mam gianta anthema z bafangiem i kasetą 40t oraz kone z kasetą 46t . Bafanga owszem jest mocniejszy , rwie na koło w górach ale czujnik obrotu korby moim zdaniem słabo działa , np czujnik odcinania z hamulca jest w tym momencie niezbędny. Tongsheng choć słabszy, daje większą przyjemność z jazdy , czujnika hamowania można nie mieć, mniej kabli, pusto na kierze, silnik reaguje na obciążenie i jadąc sobie ścieżką nie musisz uważać że silnik ci nagle wyrwie do przodu, pedalujesz delikatnie wogóle bez silnika , robi się górka i z automatu silnik zaczyna Cię wspomagać. Bajka po prostu. W każdym razie w moim odczuciu roweru , ja nawet nie mam manetki bo uważam że jest zbędna.
TerryFox
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 05 gru 2019, 12:10

Re: Full do konwersji na lekkiego elektryka ?

Post autor: TerryFox »

Nie no od chinczyka leci juz hub 1000W, wiec EWENTUALNIE zaczalbym od tego. Przygladam sie ramie stinky na roznych fotach, kurcze.. mam watpliwosci czy tam bidon hailonga wejdzie. Amortyzator i "kiwaczka" zabieraja duzo miejsca w trojkacie.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Full do konwersji na lekkiego elektryka ?

Post autor: pxl666 »

Bidon pod ramę
TerryFox
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 05 gru 2019, 12:10

Re: Full do konwersji na lekkiego elektryka ?

Post autor: TerryFox »

Do wziecia bylaby.. teoretycznie bo sie zastanawiam, rama Stinkacza rozmiar M, z damperem, w cenie 1100 zl. ALBO ! kompletny rower na jak na razie nieznanych komponentach za 2700. Do ramy moglbym zalozyc co trzeba specjalnie pod ebajka, ale nie ma bata zebym zmiescil sie w cenie +-3000 zl za komplet, z tymze.. no bedzie to osprzet nowy, albo uzywany "niezajechany". I rozwazam ktora opcje i czy wogole.
Jak jest wogole z wielkoscia ram w Kona Stinky ? mam 174 cm wzrostu ale dlugie nogi, celowac w M czy L z zalozeniem na zelektryfikowany rower uniwersalny z naciskiem na gorki, byc moze DH, albe bez FR ? Rozwazajac ama rame do roweru sie raczej nie przymierze.
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Full do konwersji na lekkiego elektryka ?

Post autor: elektrotonus »

Miałem przez jakiś czas kone colier wyglądała na M, bo na pewno nie była to Lka.

viewtopic.php?f=30&t=334&hilit=kona+coiler&start=50
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
TerryFox
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 05 gru 2019, 12:10

Re: Full do konwersji na lekkiego elektryka ?

Post autor: TerryFox »

Dzieki, przeczytalem watek od deski do deski :) Dobrze tam wyczytalem ze masz 180 cm wzrostu ?
Kona ogolnie miesza w rozmiarowkach, w Twoim watku o colierze wspominales o rozmiarze w okolicach 18-19 cali, jeden z gosci z ktorymi pisalem na temat kupna napisal mi ze jego rower (stinky) ma wg oznaczen na ramie rozmiar.. 15 cali. A facet byl podobnego jak ja wzrostu (175 cm), chociaz wspomnial ze byla dla niego nieco "przymala". Pi razy drzwi mysle ze rozmiar M powinien byc ok, jednak to wciaz troche strzelanie w ciemno.

Po przeczytaniu Twojego watku sklaniam sie jednak do zakupu samej ramy - jest to rocznik 2007. Z detali ktore wyciagnalem od sprzedajacego wynika ze np amor przedni to Marzocchi Drop off triple - stary juz model, przy ktorym jest problem z dostepem do czesci. Niefajnie jesli chodzi o serwis ktory NA PEWNO wczesniej czy pozniej trzeba bedzie zrobic. Wiec amor "w blizszej czy dalszej przyszlosci" i tak bedzie musial pojsc do wymiany, a w takim razie jaki sens go kupowac. Przypuszczam ze z duza czescia podzespolow bedzie podobnie.
No coz, troche finansow w budowe roweru trzeba bedzie wlozyc, ale rozlozy sie to w czasie. Minus - nie mam innego elektryka, ale wierny motocykl oslodzi trudny czas budowy i oczekiwania ;)

Mam kilka kolejnych pytan:
1. Czy mamy na forum speca ktoremu mozna powierzyc demontaz tego co w ramie zostalo, wymiane lozysk, konieczny serwis itd ? Kogos kto ma wiedze, warsztat, narzedzia, i stinky nie ma przed nim tajemnic ?
2. Czy mamy speca ktory zdejmie stary lakier (chemicznie, NIE piaskowaniem) i polozy proszkowo nowy ?

Jesli spec 1 i 2 to ta sama osoba to idealnie ;) Ale jesli nie - trudno, jakos sie to ogarnie.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Full do konwersji na lekkiego elektryka ?

Post autor: scuda »

Ja mam kone stinky gdzieś koło rozmiaru 17-18 z midem. Wczesniej był to hub 1000w i powiem ci ze jesli chcesz jezdzic w górach po szlakach, a tym bardziej w dh to zapomnij o hubie. Montuj tak jak kolega PXL666 ci podpowiada. Tonghsneg tsdz2 z open source od kolegów z endless sphere. Mam 180 cm wzrostu i rama jest dla mnie w sam raz.
Co do pytan, to ja robiłem cały serwis ramy sam, jeśli masz imadło i smykałkę to też sam zrobisz wymianę łożysk.
Stary lakier też zedrzesz samemu, kupując specjalny środek i poświęcając temu chwilę.
Amortyzator jeśli chcesz kupić używany to dobrze się przygotuj, bo wiele ludzi na olx sprzedaje padaki. Ja właśnie taki kupiłem i nie opłaca mi się naprawić. Tak naprawdę to kupię sobie teraz jakiegoś suntoura nowego ze skokiem 140-160mm i przerobie rurę tapered na zwykłą, żeby pasowało do mojej kony.
Awatar użytkownika
Majster
Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 07 maja 2017, 16:42
Lokalizacja: Tychy

Re: Full do konwersji na lekkiego elektryka ?

Post autor: Majster »

Cześć,

Ja zamierzam wykorzystać ramę Giant Trance X5 z 2011 roku

Ma dobry kształt i dużo miejsca na baterię.

Obrazek
Buduję lekkie pojazdy elektryczne dla czystej zabawy.

Mój świat rowerów elektrycznych - zdjęcia, budowa, ciekawostki:
http://facebook.com/RoweryElektryczneDiscovery
TerryFox
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 05 gru 2019, 12:10

Re: Full do konwersji na lekkiego elektryka ?

Post autor: TerryFox »

Fajny ! Konstrukcyjnie widze ze bardzo zblizony do Gianta reign, z tym ze reign ma juz niestety „obnizana” gorna rure, i ogolnie nieregularny trojkat.
Wypatrzylem jakby sie wydawalo „perelke” - funkel nowka niesmigana rama Kona Coil Air, i to w odpowiednim rozmiarze, w dobrej cenie. I niestety... z tylu sztywna os, wiec tylko mid. I tu kolejny zonk bo tam jest inna konstrukcja wachacza, a co a tym idzie duzo sie dzieje w okolicach supportu przez co jak widze na zdjeciach, jest niemal pewne ze Mid tez nie podejdzie. Szkoda. Na razie dalej przegladam bez cisnienia oferty.
ODPOWIEDZ