Strona 1 z 1

EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 06 lut 2020, 23:17
autor: spark
Hej powstaje nowy projekt EVSpark dla najlżejszych ebike. Powstała już pierwsza rama prototypowa, którą widzicie na fotce. Podaję podstawowe informacje nt projektu. Zaczynam budować sobie ebike na mojej nowej ramie i sukcesywnie będę dodawać informację do tego tematu.

Szerokość 116mm
Waga kg 9kg
Materiał Stal
Wspólna oś korby i wahacza na kwadrat
Haki 10mm z możliwością montażu przerzutki 10x1
Stery 1/1/8
Długość montażowa dampera 240mm
Detal sztycy przykręcany do ramy

Ilość ogniw 165 (dowiemy się dokładnie przy budowie 1 pakietu).
Obrazek
Obrazek

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 06 lut 2020, 23:30
autor: Eryk
Wygląda zgrabnie. Jeszcze gdyby trochę wahacz odchudzić to wyglądało by super.

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 07 lut 2020, 7:27
autor: EV-Maniak
Absolutnie. Nic nie odchudzać. Dobrze jest. Wahacz ma być mocny i wyglądać pancerne a nie jak zwiędły wacek. Brawo Spark 👍😉

Edit
Jeszcze w swojej ofercie dajcie coś takiego. Miałem właśnie taką robić, ale YAMAHA na 900 ogniw mi się trafiła 😎

Dwie wersje, do wyboru do koloru - z centralnym damperem lub dwoma amorami od MZ-tki.

A teraz brawa dla mnie poproszę 😉

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 09 lut 2020, 15:13
autor: sky
Kibicuję! Właśnie porządnie wykonanych i lekkich ram wielu osobom potrzeba ;)

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 09 lut 2020, 20:26
autor: Vegasnight9
rama bardzo fajna ale szkoda że 200 ogniw nie wejdzie :(

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 09 lut 2020, 20:59
autor: AST034
EV-Maniak pisze:
07 lut 2020, 7:27
Absolutnie. Nic nie odchudzać. Dobrze jest. Wahacz ma być mocny i wyglądać pancerne a nie jak zwiędły wacek. Brawo Spark 👍😉

Edit
Jeszcze w swojej ofercie dajcie coś takiego. Miałem właśnie taką robić, ale YAMAHA na 900 ogniw mi się trafiła 😎

Dwie wersje, do wyboru do koloru - z centralnym damperem lub dwoma amorami od MZ-tki.

A teraz brawa dla mnie poproszę 😉
Heniu coś Ty zrobił z moim rowerem? :shock:

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 09 lut 2020, 21:02
autor: EV-Maniak
Teraz wejdzie do niego łogniw skolka ugodna , a i pasażera można przewieść 😊

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 09 lut 2020, 21:06
autor: Yin
Bardzo zgrabna rama :) Jeśli już masz dorabiane detale pod wspólny suport z wahaczem to proponował bym upgrade większych sparków o to rozwiązanie.

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 09 lut 2020, 21:09
autor: EV-Maniak
Pewnie, że zgrabna. Niby proste , a ile się przy tym nagłowiłem... 600 ogniw minimum wejdzie i dwie opcje amortyzacji do wyboru.
Na pewno by ludzie kupowali ...😊👍

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 10 lut 2020, 0:04
autor: Yin
Ja o tej białej nowej od Sparka na 165 ogniw :) No ale na ''fabryczną'' ramę od Henia też chętnie zerknę, to kiedy seryjna produkcja? ;)

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 10 lut 2020, 1:22
autor: elektrotonus
Może warto rozważyć opcję sterów tapered ?

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 10 lut 2020, 8:35
autor: Tombe
Jaki wychodzi skok tylnego koła przy damperze 240x76mm?

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 10 lut 2020, 12:42
autor: TerryFox
Da sie jakos przeliczyc jakich zasiegow spodziewac sie po tych 165 ogniwach ? Bo idea "lekkiego" ebajka na dedykowanej ebajkowej ramie jest baaardzo kuszaca. Nie kazdy potrzebuje potwora o mocy 12kW, obladowanego minimum 400 ogniwami i wadze 65 kg+ ;)

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 10 lut 2020, 12:56
autor: EV-Maniak
Zależy jakie ogniwa dasz, silnik i sterownik , no i opony. Ja mam 160 ogniw ( 20s/8p ) i robię 150km , ale to ze wspomaganiem oczywiście. Zaś na full manetce z średnią prędkością 50-60km/h to niestety tylko 80 km mi przejedzie. Ale to i tak nie jest źle uważam . Mam specjalny silnik po przewoju Mxus V4 5x15 i Barmala , ogniwa Sony VTC6 , opony Crazy Bob 👍😉

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 10 lut 2020, 12:57
autor: AST034
Dla przykladu
160 ogniw, uklad 16S10P Sanyo GA. Sterownik Sabvoton mini 45A.
2000Wh. Jesli przyjmiemy 13Wh na kilometr czyli jazda powoli z pedalowaniem to przejedziemy ok 130-150km. Dolenj granicy nie ma, zalezy jaka mamy „ciezka nogę” czy w tym przypadku reke :D

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 10 lut 2020, 13:34
autor: TerryFox
EV-Maniak pisze:
10 lut 2020, 12:56
Zależy jakie ogniwa dasz, silnik i sterownik , no i opony. Ja mam 160 ogniw ( 20s/8p ) i robię 150km , ale to ze wspomaganiem oczywiście. Zaś na full manetce z średnią prędkością 50-60km/h to niestety tylko 80 km mi przejedzie. 👍😉
Dzieki Panowie ! Przebiegi rzedu 80 km na samej manetce to jak na lekkiego ebajka zupeeeelnie wystarczajacy dystans, zwlaszcza ze mozna jechac bez cisnienia te 30-40/h max zamiast 60 ;)
A 130-150 km z pedalowaniem to juz wogole kosmos.
Sama rama tutaj 9 kg wagi, do tego klocek w postaci baterii, 165 ogniw to wyjdzie ile, cos w okolicach 10 kg ? Plus amortyzacja, silnik, kola itd.. ciekawe czy daloby sie zmiescic w wadze ponizej 35 kg ?
Dla porownania - fabryczne elektryki (haibike, cube) w wersji full to w zaleznosci od modelu 24-26 kg.. z duzo mniejsza bateria i slabym silnikiem.

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 10 lut 2020, 14:24
autor: AST034
Silnik z kolem 13-15 kilo, pakiet 8-9, sterownik 1,5kg, reszta ehh typu wiązka, przetwornica, manetka, przelaczniki, oswietlenie tez z 1-2 kilo. Jak dodasz do tego samą rame to juz masz 33-34 kilo w optymistycznej wersji, a gdzie widelec, kolo, hamulce, kierownica, korby... obstawiam ok 40-45kg zaleznie od setupu. Oczywiscie licze tu silnik 3k turbo, bo przy takiej wadze cokolwiek ponizej bedzie troche uciazliwe z temperaturą, nawet qs35 :)

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 12 lut 2020, 0:22
autor: kinats
AST034 pisze:
10 lut 2020, 12:57
Dla przykladu
160 ogniw, uklad 16S10P Sanyo GA. Sterownik Sabvoton mini 45A.
2000Wh. Jesli przyjmiemy 13Wh na kilometr czyli jazda powoli z pedalowaniem to przejedziemy ok 130-150km. Dolenj granicy nie ma, zalezy jaka mamy „ciezka nogę” czy w tym przypadku reke :D
A jak się będą miały wyliczenia przy wersji 160 ogniw w układzie 10S16P ? :P
Przy Sanyo GA można przyjąć, że jedno ogniwo to 0,8-0,9km zasięgu przy powolnej jeździe ze wspomaganiem ?
Czyli realnie rozpatrując normalniejsze ogniwa, 0,5km na ogniwo przy lajtowej jeździe będzie "realne"
Układ w jakim się to zepnie, określać będzie prędkość maksymalną, no i wymuszone będzie wydajnością prądową. Przy większych klockach, które nie są obciążone zbytnio, wychodzi że nie ma zbyt wielkiego znaczenia dla zasięgu w danych warunkach, czy to będzie np. 13S20P czy 20S13P, oczywiście prędkość maksymalna będzie znacząco różna...

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 12 lut 2020, 6:57
autor: AST034
kinats pisze:
12 lut 2020, 0:22
AST034 pisze:
10 lut 2020, 12:57
Dla przykladu
160 ogniw, uklad 16S10P Sanyo GA. Sterownik Sabvoton mini 45A.
2000Wh. Jesli przyjmiemy 13Wh na kilometr czyli jazda powoli z pedalowaniem to przejedziemy ok 130-150km. Dolenj granicy nie ma, zalezy jaka mamy „ciezka nogę” czy w tym przypadku reke :D
A jak się będą miały wyliczenia przy wersji 160 ogniw w układzie 10S16P ? :P
Przy Sanyo GA można przyjąć, że jedno ogniwo to 0,8-0,9km zasięgu przy powolnej jeździe ze wspomaganiem ?
Czyli realnie rozpatrując normalniejsze ogniwa, 0,5km na ogniwo przy lajtowej jeździe będzie "realne"
Układ w jakim się to zepnie, określać będzie prędkość maksymalną, no i wymuszone będzie wydajnością prądową. Przy większych klockach, które nie są obciążone zbytnio, wychodzi że nie ma zbyt wielkiego znaczenia dla zasięgu w danych warunkach, czy to będzie np. 13S20P czy 20S13P, oczywiście prędkość maksymalna będzie znacząco różna...
Kinats, nie ma co robic dziury w całym - napisalem przykladowy pakiet, bo wielu uzytkownikow tego forum patrzy na konkretne informacje, poza tym kto by włożył 10S16P do takiej ramy? :) co do zasiegu to sie nie zgodze - teoretycznie bedzie taki sam, jednak praktycznie zawsze jezdzi sie szybciej majac pakiet o wyzszym napieciu co skutkuje zmniejszeniem zasiegu :)

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 12 lut 2020, 9:26
autor: kinats
AST034 pisze:
12 lut 2020, 6:57
Kinats, nie ma co robic dziury w całym - napisalem przykladowy pakiet, bo wielu uzytkownikow tego forum patrzy na konkretne informacje, poza tym kto by włożył 10S16P do takiej ramy? :) co do zasiegu to sie nie zgodze - teoretycznie bedzie taki sam, jednak praktycznie zawsze jezdzi sie szybciej majac pakiet o wyzszym napieciu co skutkuje zmniejszeniem zasiegu :)
Nie no, wszystko się zgadza, po prostu nudziło mi się w nocy troszku, to se pomyślałem, że się czepię, no i może czasami warto zaznaczyć to, że ilość P nie ma wpływu na zasięg (teoretycznie), oczywiście pod warunkiem, że prądowo się pakiet wyrabia, co by nieść kaganek oświecenia.
Inna sprawa, że przy tym samym A przy większej ilość S można liczyć na lepszy start (wbrew obiegowej opinii, że S odpowiada wyłącznie za V-max).

A co do praktyki, jeżdżenia szybciej przy wyższym S, no to żeby nie było, że tylko ja w stronę abstrakcji się skłaniam, to zdaje się Ty napisałeś "Jeśli przyjmiemy 13Wh na kilometr czyli jazda powoli z pedalowaniem to przejedziemy ok 130-150km. (...)", a kto by jeździł wolno i z pedałowaniem z taką ramą ;)

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 12 lut 2020, 10:09
autor: tkoko
kinats pisze:
12 lut 2020, 0:22
.... Przy większych klockach, które nie są obciążone zbytnio, wychodzi że nie ma zbyt wielkiego znaczenia dla zasięgu w danych warunkach, czy to będzie np. 13S20P czy 20S13P, oczywiście prędkość maksymalna będzie znacząco różna...
A według mnie ma. Zwiększenie prędkości o ~30% (20S13P vs 13S20P), skutkuje zwiększeniem poboru prądu/mocy (na oko :D ) o 60% (zwiększone opory toczenia, opory powietrza), a to skutecznie zmniejszy zasięg. Przy tej samej prędkości obu silników, również będzie mniejszy zasięg, gdyż silnik "szybkoobrotowy", będzie miał mniejszą sprawność przy "niskich" obrotach.

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 12 lut 2020, 14:38
autor: kinats
tkoko pisze:
12 lut 2020, 10:09
A według mnie ma. Zwiększenie prędkości o ~30% (20S13P vs 13S20P), skutkuje zwiększeniem poboru prądu/mocy (na oko :D ) o 60% (zwiększone opory toczenia, opory powietrza), a to skutecznie zmniejszy zasięg. Przy tej samej prędkości obu silników, również będzie mniejszy zasięg, gdyż silnik "szybkoobrotowy", będzie miał mniejszą sprawność przy "niskich" obrotach.
No ale gadanie w ogóle o zasięgu jakimś średnim z pakietu ma sens raczej tylko przy założeniu, że zakładamy jakąś średnią prędkość.
I chodziło mi o sytuację, gdzie sterownik i silnik są takie same (wiem wiem, nie mogą być takie same, bo różne napięcia, więc niech będzie gt1500, a dla ambitnych Barmal).
Niech będzie że mamy sobie tam jakiś silnik, jakiś sterownik 45A, no i te pakiety, jeden 20S13P, drugi 13S20P. Jedziemy sobie 30kmph bo to ścieżka rowerowa, a my nie chcemy się rzucać na niej bardziej niż już się rzucamy, na czymś co wygląda jak cross, a że mamy w planie trochę ulicy liznąć i skrótem przez pola, to integral na głowie też nie poprawia naszego wizerunku na tej wspomnianej ścieżce.
No i jadąc sobie te 30 na godzinę, raczej dojedziemy na tych pakietach mniej więcej tak samo daleko. A w razie potrzeby, to i łatwiej ten klocek ruszy, przy opcji 20S ;)

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 14 lut 2020, 20:43
autor: spark
Tombe pisze:
10 lut 2020, 8:35
Jaki wychodzi skok tylnego koła przy damperze 240x76mm?
199mm

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 14 lut 2020, 21:06
autor: spark
Tak jak wspominałem od samego, początku nie do końca jeszcze wiadomo, ile wejdzie ogniw do tej ramy. Ja zrobiłem wstępne przymiarki i jeśli chodzi o ogniwa w pozycji leżącej i jeśli pakiet ma być w jednym kawałku to musimy się ograniczyć do 141 ogniw. Natomiast zauważyłem, że ten sam pakiet 141 ogniw można obrócić w ramie tak, aby ogniwa stały pionowo. Jeśli zrobimy 2 Pakiety jeden na drugim tak jak w dużym EVS to zmieścimy 201 ogniw. :D Rama będzie musiała urosnąć o ok. 9 mm. Jak będą wyglądały pakiety w 2 piętrach, dowiemy się przy 2 realizacji. W tym przypadku buduję pakiet 14s10p, aby sprawdzić właściwości jezdne i użytkowe ramy poprawić ewentualne błędy.
Obrazek
Obrazek

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 26 kwie 2020, 0:52
autor: Paweł
spark pisze:
14 lut 2020, 21:06
coś się posunęło do przodu jeśli chodzi o ten nowy projekt?

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 26 kwie 2020, 11:55
autor: spark
Temat był zawieszony na jakiś czas dlatego że miałem dużo pracy w związku z wprowadzeniem EVSV2. Od jutra zaczynam montaż na tej prototypowej Ramie. Będę publikować.

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 29 kwie 2020, 19:44
autor: RajuLDZ
Ja również jestem zainteresowany tą ramą. Jak się ona ma do Vectora/E-Kross Lite? Główną różnicę widzę w wahaczu. Czy są tu jakieś inne istotne zmiany?

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 29 kwie 2020, 20:20
autor: lobudek
Jestem również zainteresowany. Jaki będzie przewidywany koszt ramy i kiedy będzie możliwość kupna?

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 27 cze 2020, 0:45
autor: moonkagliwicee
Nigdy nie bylem jakos szczegolnie przekonany do monster ebike gdyz w zupelnosci wystarcza mi moja przerobiona Kona. Jednak po zobaczeniu tej ramy u Taby stwierdzilem, ze to jest cos na co bym sie z checia przesiadl 😁 Wiem, ze dopiero ja testujesz ale mowie powiesz ile musze szykowac $$ zeby ja nabyc? 😂

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 04 lip 2020, 15:26
autor: Paweł_N
EVSpark .
Oglądając film na kanale Taba na rowerze pod sam koniec widziałem coś co przykuło moją uwagę a dokładnie nowy Spark EVSpark , długo nie myśląc telefon do Tomasz Bartkowiak kilka minut rozmowy i byłem umówiony na oględziny i jazdę próbną . Wycieczka nie mała bo 650km w dwie strony ale powiem Jedno BYŁO warto . Jak tylko wszedłem na halę co tu dużo mówić zakochałem się w tej ramie . Szukałem czegoś pod siebie . tj Nie za małego nie za dużego, takie coś mocniejsze "od zwykłego roweru" ale
też nie Jak kros " dalej przypominającego rower . Nie zawiodłem się . A teraz tylko czekanie na swój wymarzony egzemplarz . Rama bardzo fajnie przemyślana .

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 04 lip 2020, 22:16
autor: MarekK
Ale ta rama przypomina Ukraińską viper z Cyklonebike.
Nie idzie wymyślić coś innego?

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 05 lip 2020, 8:06
autor: Paweł_N
Coś innego hmm .
A nie masz pretensji do producentów samochodów że przypominają Samochód .
Producentów opon że ich opony są okrągłe .
Producentów kluczy np płaskich wszystkie prawie takie same :-)

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 05 lip 2020, 13:11
autor: michaS
dokładnie , nawet łancuch jest połączony z tylnym kołem

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 05 lip 2020, 16:58
autor: Kross R8
spark pisze:
26 kwie 2020, 11:55
Temat był zawieszony na jakiś czas dlatego że miałem dużo pracy w związku z wprowadzeniem EVSV2. Od jutra zaczynam montaż na tej prototypowej Ramie. Będę publikować.
Czekamy na te publikacje :D

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 09 lip 2020, 1:13
autor: moonkagliwicee
Najprawdopodobniej bedzie to moja nowa zabawka na przyszly sezon jesli wszystko pojdzie tak jak zakladam 😁 Zrobilem szybki przeglad sterownikow mozliwych do podwieszenia po rama, ktora ma miec 116mm. Rozumiem, ze ma to byc rama do lekkich i nie za mocnych konstrukcji ale gdyby byla kilka mm szersza to mozna by ulokowac pod nia normalnego sabvotona majacego po ucieciu uszu 120mm😉 przy 116mm zostaja z popularnych sterowniki KT, gt1500, sabek mini oraz sabki z serii ML

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 09 lip 2020, 19:22
autor: GrzegorzS
moonkagliwicee pisze:
09 lip 2020, 1:13
...przy 116mm zostaja z popularnych sterowniki KT, gt1500, sabek mini oraz sabki z serii ML
Zbywa mi wąski nowy sterownik 20s 80A programowalny z wyświetlacza LCD TFT 750C
Jego szerokość to 102mm.

Obrazek

Obrazek

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 09 lip 2020, 20:09
autor: moonkagliwicee
GrzegorzS pisze:
09 lip 2020, 19:22
moonkagliwicee pisze:
09 lip 2020, 1:13
...przy 116mm zostaja z popularnych sterowniki KT, gt1500, sabek mini oraz sabki z serii ML
Zbywa mi wąski nowy sterownik 20s 80A programowalny z wyświetlacza LCD TFT 750C
Jego szerokość to 102mm.

Obrazek

Obrazek

Widzialem te sterowniki na aliexpress. Miales okazje go uzytkowac?

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 09 lip 2020, 20:28
autor: GrzegorzS
Wersji z wyświetlaczem nie.

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 25 lip 2020, 10:14
autor: formicafm
Jaki jest rozstaw korby czy bafang tam wejdzie. Mam już dość hubów potrzebuje sobie zrobić mocnego MID'a a ta rama naprawde jest ładna. Niestety nie dostałem odpowiedzi z messengera może tu się uda

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 25 lip 2020, 10:43
autor: AST034
formicafm pisze:
25 lip 2020, 10:14
Jaki jest rozstaw korby czy bafang tam wejdzie. Mam już dość hubów potrzebuje sobie zrobić mocnego MID'a a ta rama naprawde jest ładna. Niestety nie dostałem odpowiedzi z messengera może tu się uda
Ja sie kontaktowalem z Tomkiem telefonicznie na stronie electroo masz kontakt, mysle ze najszybciej uzyskasz odpowiedz.

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

: 17 sie 2020, 12:29
autor: Prymus
Witam mam pytanie odnośnie ramy kiedy będzie dostępna pozdrawiam