Wczoraj o godzinie 17:00 odbyła się w światowa premiera nowego dirt bike-a Torp.
Rower bym rozwijany kilka lat. Jest konkurentem dla sur ron, cake i lmx.
Parametry wyglądają fenomenalnie. Waga bajeczna moc nie z tej ziemi. Oby cena też zrobiła takie wrażenie.
Osobiście uważam że ze wszystkich dirt bajków ten jest najbardziej urodziwy.
Trochę parametrów :
Tech Specs:
• 15 kW peak power
• 29 kg with the low center of gravity
• 2,5h hard off-road driving range
• 1,8 kWh removable battery
• fully configurable regenerative braking
Mobile and PC App that monitors your progress, gives you tips for prolonging battery-life and keeps you up-to-date with the latest software improvements
• built-in 2.6 “IPS LCD display
Dirt bike TORP
- MixhaL
- Forumowicz
- Posty: 240
- Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- MixhaL
- Forumowicz
- Posty: 240
- Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56
Re: Dirt bike TORP
pierwsze rowery nie miały pedałów, projektanci czerpali pomysły z pierwszych rowerów
- lukk
- Forumowicz
- Posty: 774
- Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
Re: Dirt bike TORP
Więcej fotek i info po angielsku:
https://electrek.co/2020/03/04/torp-bik ... otorcycle/
Ciekawostka:
"The precision of the electric motor enabled us to implement a ‘wheelie control,’ a feature that with the help of gyroscope and accelerometer assists with riding on the rear wheel. "
Cena jaką podają to 7k Eur.
Swoją drogą, bateria o wadze 8kg, nawet jeżeliby to była waga samych ogniw to wychodzi 160sztuk. 1.8kWh, czyli pojemność pojedynczego ogniwa to ok. 3000mAh, wygląda więc na VTC6. Albo zupełnie inny typ baterii
https://electrek.co/2020/03/04/torp-bik ... otorcycle/
Ciekawostka:
"The precision of the electric motor enabled us to implement a ‘wheelie control,’ a feature that with the help of gyroscope and accelerometer assists with riding on the rear wheel. "
Cena jaką podają to 7k Eur.
Swoją drogą, bateria o wadze 8kg, nawet jeżeliby to była waga samych ogniw to wychodzi 160sztuk. 1.8kWh, czyli pojemność pojedynczego ogniwa to ok. 3000mAh, wygląda więc na VTC6. Albo zupełnie inny typ baterii
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Dirt bike TORP
Generalnie to 1.8kWh starczy na jakies 30-40km w terenie wiec troche slabo to wyglada.lukk pisze: ↑05 mar 2020, 8:24Więcej fotek i info po angielsku:
https://electrek.co/2020/03/04/torp-bik ... otorcycle/
Ciekawostka:
"The precision of the electric motor enabled us to implement a ‘wheelie control,’ a feature that with the help of gyroscope and accelerometer assists with riding on the rear wheel. "
Cena jaką podają to 7k Eur.
Swoją drogą, bateria o wadze 8kg, nawet jeżeliby to była waga samych ogniw to wychodzi 160sztuk. 1.8kWh, czyli pojemność pojedynczego ogniwa to ok. 3000mAh, wygląda więc na VTC6. Albo zupełnie inny typ baterii
- MixhaL
- Forumowicz
- Posty: 240
- Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56
Re: Dirt bike TORP
lukk pisze: ↑05 mar 2020, 8:24Więcej fotek i info po angielsku:
https://electrek.co/2020/03/04/torp-bik ... otorcycle/
Ciekawostka:
"The precision of the electric motor enabled us to implement a ‘wheelie control,’ a feature that with the help of gyroscope and accelerometer assists with riding on the rear wheel. "
Cena jaką podają to 7k Eur.
Swoją drogą, bateria o wadze 8kg, nawet jeżeliby to była waga samych ogniw to wychodzi 160sztuk. 1.8kWh, czyli pojemność pojedynczego ogniwa to ok. 3000mAh, wygląda więc na VTC6. Albo zupełnie inny typ baterii
7k Euro to trochę dużo, liczyłem na dużo mniej, liczyłem na cenę podobną do sur ron. Niestety ale obserwując ten projekt od kilku lat zauważyłem, że sami całą elektronikę projektują od podstaw pod tego bajka i miałem myśli o mało atrakcyjnej cenie.
Co do wheele to prosta sprawa, jako że zbudowali sterownik sami, wystarczyło tylko napisać oprogramowanie do obsługi żyroskopu i rower sam daje gazu i hamuje tak żeby utrzymać potencjalnego drivera w pozycji pionowej.
Na yt widziałem filmik jak ktoś sam zrobił coś takiego tylko trochę inaczej, zamiast hamować regeneracyjnie, używał zwykłych hamulców. Wiązało się to z mechaniką odnośnie hamulców ale odchodziło pisanie oprogramowania sterownika.