Rower pod silnik 3k turbo. 16s i ster 55a 3700w

Dział z częściami rowerowymi - ramy, amortyzatory, hamulce itp
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Rower pod silnik 3k turbo. 16s i ster 55a 3700w

Post autor: tas »

Im mniej przegubów ma wahacz tym mniejsza szansa połamania ramy lub remontów.
Ogólnie powinno się unikać elektryfikacji na takie moce wahaczy z przegubem blisko haka bo w takich ramach monent jest przenoszony tylko przez jedną rurkę po jednej stronie. Dodatkowo podczas dawania gazu wygina taki wahacz wybijając łożyska i tuleje.

Przykład wyłamania wahacza z przegubem blisko haka, na szczęście zauważonego w porę.
Obrazek
Obrazek
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Rower pod silnik 3k turbo. 16s i ster 55a 3700w

Post autor: AST034 »

A nie lepiej kupic dedykowaną ramę do ebajka? Nawet tą małą vectora czy cos takiego? Masz pewnosc, ze nawet i 6kW Ci nie polamie wahacza, przy rowerowych ramach na pelnym zawiasie czuc jak ta rama sie „buja” na boki przy ciezkim silniku :/
seba40
Forumowicz
Posty: 99
Rejestracja: 21 mar 2018, 16:06
Lokalizacja: Iława

Re: Rower pod silnik 3k turbo. 16s i ster 55a 3700w

Post autor: seba40 »

Tak jak AST034 napisał. Zastanów się czy nie lepiej kupić dedykowaną ramę do e-bike?
Przechodziłem przez to i gdzie przy ramie dedykowanej pod elektryka sztywność jest nieporównywalnie większa od rowerowej jak również nie masz obawy, że rama pęknie przy choćby skoku z krawężnika.
Ja przy ramie rowerowej miałem w tylnym kole 3K-turbo i ostrzejsza jazda w terenie jak również po wspomnianych skokach z krawężnika sprawdzałem czy jeszcze rama jest cała.
Zabierało mi to trochę przyjemności z jazdy, bo myśląc o tym, że rama może nie wytrzymać rezygnowałem z ostrzejszej jazdy w terenie.
Obecnie w zwykłej ramie-full mam w tylnym kole Nine Continent 7x9 z wagą silnika ok.6,4kg i myślę, że jest to optymalna waga silnika do zwykłej ramy rowerowej.
ODPOWIEDZ