Giant twist-luz centralnego amortyzatora przedniego
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 kwie 2020, 22:02
Giant twist-luz centralnego amortyzatora przedniego
Dzieńdobry. Tak jak w temacie, mam Gianta Twist, który ma widelec z pojedyńczym centralnym amortyzatorem. Ma on luz. Koło lata, a ja nie wiem, jak tren luz usunąć Czy jest na to sposób? Dzięki za pomoc.
- Zxc843
- Forumowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
- Lokalizacja: Kraków
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 kwie 2020, 22:02
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 kwie 2020, 22:02
Re: Giant twist-luz centralnego amortyzatora przedniego
OK, więc poczytałem o tym widelcu. dwie części suwają się względem siebie na łożyskach igiełkowych, chodzących ma frezach z 4 stron. czy da się ten luz jakoś naprawić? Jak rozumiem, to można wymienić tylko łożyska? Pozdrawiam
- Zxc843
- Forumowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
- Lokalizacja: Kraków
Re: Giant twist-luz centralnego amortyzatora przedniego
Nie mam pojęcia, nietypowy ale dobry amortyzator, z tego co wiem całkiem cięzki w serwisie
KRAKÓW
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 kwie 2020, 22:02
Re: Giant twist-luz centralnego amortyzatora przedniego
Dzień dobry Rozebrałem cały ten widelec, wyczyściłem i nasmarowałem, i podzielę się wiedzą na jego temat. Wygląda z zewnątrz tak jak amory Headshock, ale w praktyce to jednak chyba tylko marna kopia. Na filmach o headshockach widziałem, że są tam z 4 stron łożyska igiełkowe. Ktos to rozbierał i opowiadał o tej konstrukcji. W Giancie żadnych łożysk igiełkowych nie ma. Konstrukcja działa tak:
Widelec jest połączony z rurą wewnętrzną. Ster jest rurą zewnętrzną. Obie rury chodzą w ten sposób, że pomiędzy nimi jest teflonowa tulekja z kulkami. Czyli łożyska kulkowe w taki właśnie walcu. I teraz, żeby obie rury się nie kręciły względem siebie, to ta rura zewnętrzna ma w środku taki trzpień o przekroju prostokąta. Rura wewnętrzna na kształt mu odpowiadający. No i tak sie to trzyma. Ja mam luzy (jedna rura się kręci względem drugiej). Nie ma chyba na to żadnego sposobu, to się poprostu wyrobiło z czasem. Więc po prostu to rozkręciłem, wyczyściłem i napchałem towotu. Co jeszcze: Tam pracuje tylko sprężyna, nie ma żadnych jakiś tam tłumików. Więc wygląda to dość tanio i prosto. Niestety też marne widoki na jakiś widelec zamiennikowy. Nietypowe rozmiary. Rura sterowa ma 24 cm, rozstaw na osi 14 cm. Więc słabo... temat dla jakiejś złotej rączki w warsztacie ślusarskim.
Widelec jest połączony z rurą wewnętrzną. Ster jest rurą zewnętrzną. Obie rury chodzą w ten sposób, że pomiędzy nimi jest teflonowa tulekja z kulkami. Czyli łożyska kulkowe w taki właśnie walcu. I teraz, żeby obie rury się nie kręciły względem siebie, to ta rura zewnętrzna ma w środku taki trzpień o przekroju prostokąta. Rura wewnętrzna na kształt mu odpowiadający. No i tak sie to trzyma. Ja mam luzy (jedna rura się kręci względem drugiej). Nie ma chyba na to żadnego sposobu, to się poprostu wyrobiło z czasem. Więc po prostu to rozkręciłem, wyczyściłem i napchałem towotu. Co jeszcze: Tam pracuje tylko sprężyna, nie ma żadnych jakiś tam tłumików. Więc wygląda to dość tanio i prosto. Niestety też marne widoki na jakiś widelec zamiennikowy. Nietypowe rozmiary. Rura sterowa ma 24 cm, rozstaw na osi 14 cm. Więc słabo... temat dla jakiejś złotej rączki w warsztacie ślusarskim.
- Zxc843
- Forumowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
- Lokalizacja: Kraków
Re: Giant twist-luz centralnego amortyzatora przedniego
Masz poprostu nowszy model headshoka, podobnie było z lefty od cannondale, na początku były super łozyska igiełkowe a z czasem zmienili to na tuleje niszcząc zalety modelu.
KRAKÓW
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 kwie 2020, 22:02
Re: Giant twist-luz centralnego amortyzatora przedniego
W ramach epilogu taką oto dostałem wiadomość od Giant. W przyszłości może pomoże to komuś z podobnym problemem. Albo zamówić albo do jakiegoś zdolnego ślusarza.
"
Dzień dobry,
Do tego roweru możemy jedynie zamówić cały nowy widelec. Jego cena wyniesie około 600 zł brutto.
Proszę skontaktować się z którymś ze sklepów w naszej sieci dilerskiej i poprosić o zamówienie części R1111-SHOCK-07V. Ciężko mi powiedzieć czy będzie w oryginalnej kolorystyce czy też w jakimś innym kolorze – nie posiadam wizualizacji.
Prawdopodobnie jest srebrny. Możemy go dostarczyć do sklepu w ciągu 2-3 tygodni. "
"
Dzień dobry,
Do tego roweru możemy jedynie zamówić cały nowy widelec. Jego cena wyniesie około 600 zł brutto.
Proszę skontaktować się z którymś ze sklepów w naszej sieci dilerskiej i poprosić o zamówienie części R1111-SHOCK-07V. Ciężko mi powiedzieć czy będzie w oryginalnej kolorystyce czy też w jakimś innym kolorze – nie posiadam wizualizacji.
Prawdopodobnie jest srebrny. Możemy go dostarczyć do sklepu w ciągu 2-3 tygodni. "