Hamulce 4 tłoczkowe

Dział z częściami rowerowymi - ramy, amortyzatory, hamulce itp
ODPOWIEDZ
KOZA
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 01 maja 2020, 5:15

Hamulce 4 tłoczkowe

Post autor: KOZA »

Jakie Hamulce polecacie mam 1000zł na klamki + zaciski przód tył
myślałem o tych https://ctbike.pl/shimano-zee-br-m640-b ... iczne.html
tarcze 203.
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Hamulce 4 tłoczkowe

Post autor: Zxc843 »

W tej cenie to raczej tylko ZEE, magura jest dobra ale delikatna, czesto widac posty jak szukają klamek( bo je złamali) które są drogie. Zużyłbym te oryginalne klocki i dał metaliki, bo domyslam sie, ze ebike o konkretnej wadze. Co do tarcz to ja bym dał SLX, nie ma co szaleć z tarczami, jak będą się giąć od temperatury to zalecam tarcze np. HOPE
KRAKÓW
KOZA
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 01 maja 2020, 5:15

Re: Hamulce 4 tłoczkowe

Post autor: KOZA »

warto dopłacić do OKŁ METALICZNE RADIATOR czy to "ściema" z tym radiatorem ?
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Hamulce 4 tłoczkowe

Post autor: Zxc843 »

KOZA pisze:
23 cze 2020, 20:08
warto dopłacić do OKŁ METALICZNE RADIATOR czy to "ściema" z tym radiatorem ?
Jak pasują do tego hamulca to możesz dać, ale ja bym nie dopłacał, temperaturę przyjmuje olej który cięzko będzie schlodzic takim malym radiatorkiem.
KRAKÓW
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Hamulce 4 tłoczkowe

Post autor: Inc0 »

no nie bardzo olej weźmie temperaturę, bo tłoczki w zee sa ceramiczne wiec wędrówka ciepła jest mocno utrudniona z okładzin przez tłoczek na olej, pytanie jaki styl jazdy uprawiasz jesli hamujesz tylko podczas przejażdżek po miescie , itp to radiatory sa zbytkiem jesli jednak zapitalasz po górkach heblujac na długich zjazdach zdecydowanie radiatory sie przydarza
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
smdrwf12300
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
Lokalizacja: Mikołów

Re: Hamulce 4 tłoczkowe

Post autor: smdrwf12300 »

Jak patrze na te 4 tłoczkowe zaciski to mam kompleksy z moimi Avid BB5 i ordynarnymi tarczami stalowymi 160/180 ... z drugiej strony objechały ze mną pare sezonów w Dolomitach i nigdy nie miałem problemów z hamowaniem.
grafffik

Re: Hamulce 4 tłoczkowe

Post autor: grafffik »

gatorbrake
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 555
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Hamulce 4 tłoczkowe

Post autor: ap0f1s »

Tylko cena gatorbrake też jest fajna. Tylko ten hamulec to wygina tarcze razem z amorem na falconie. Potrafi szybko przypalić tarcze. Trzeba uważać przy hamowaniu. Dla mnie już mega hamuje tektro z tarczami magury 220mm do tego cenowo fajnie wychodzą.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Hamulce 4 tłoczkowe

Post autor: Zxc843 »

Inc0 pisze:
23 cze 2020, 22:46
no nie bardzo olej weźmie temperaturę, bo tłoczki w zee sa ceramiczne wiec wędrówka ciepła jest mocno utrudniona z okładzin przez tłoczek na olej, pytanie jaki styl jazdy uprawiasz jesli hamujesz tylko podczas przejażdżek po miescie , itp to radiatory sa zbytkiem jesli jednak zapitalasz po górkach heblujac na długich zjazdach zdecydowanie radiatory sie przydarza
No to skoro olej sie nie będzie grzał to na co radiatory? klockom od przegrzania nic specjalnego sie nie dzieje, a tarcza sie sama chlodzi.
KRAKÓW
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Hamulce 4 tłoczkowe

Post autor: Inc0 »

Zxc843 pisze:
24 cze 2020, 12:23


No to skoro olej sie nie będzie grzał to na co radiatory? klockom od przegrzania nic specjalnego sie nie dzieje, a tarcza sie sama chlodzi.
żeby dać ciepłu ze styku tarcza klocek od strony klocka inna drogę do "domu" ;)
ceramiczne tłoczki to zabieg celowy w hamulcach przeznaczonych do ekstremalnego heblowania żeby nie dopuścić do zagotowania nie tyle oleju co wody która może się w nim znajdować , nie trzeba nikomu chyba mówić jaka robotę w układzie hydraulicznym robi nawet malutki pęcherzyk gazu, o ile w oleju to będzie znikoma ilość o tyle w dot-ach już niekoniecznie bo one silnie wchłaniają wilgoć. tarcza sama jako taka nie jest mistrzem świata w samo schładzaniu wynika to z materiału a raczej kompromisów z jakich wynika wybór materiału z jakiego produkowane sa tarcze hamulcowe ot taki balans miedzy odpornością na ścieranie a współczynnikiem oddawania temperatury i wypadło na stal ,ale jest myk gdy temperatura zrobi sie zbyt wysoka stal tez wymięka i to dosłownie o samej okładzinie klocka nie wspomnę dlatego kombinuje sie z otworkami w tarczach które pełnia dwojaka funkcje raz zwiekszaja powierzchnie tarczy dla oddawania ciepła dwa pozwalają odprowadzać gazy powstające w ekstremalnych warunkach tarcia klocka o tarcze( i tu ten lol mały radiatorek na klocku moze sie przydać bo spalone klocki traca sporo ze swojej skutecznosci podobnie jak i sama tarcza przegrzana nadaje sie juz tylko do kosza ), innym patentem a raczej nowinka jest tarcza z dwóch warstw stali i przekładka z aluminium w środku jako radiator oraz tarcze wentylowane wzorem z samochodów
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
ODPOWIEDZ