Rama od Sparka

Dział z częściami rowerowymi - ramy, amortyzatory, hamulce itp
Awatar użytkownika
GiantTrance3KW
Forumowicz
Posty: 174
Rejestracja: 04 maja 2017, 14:10
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Rama od Sparka

Post autor: GiantTrance3KW »

spark pisze:
14 lis 2018, 13:39
GiantTrance3KW

Słuchaj stary ja się przed nikim nie ukrywałem nigdy nie zmieniłem numeru telefonu lokal, w którym teraz pracuję mieści się na tej samej ulicy również konto na youtube jest dokładnie to samo te same filmy komentarze itd.
Możesz być niezadowolony z usługi ze skrzynki lub jej okleiny czy z mocowania tej skrzynki, którą dla ciebie wykonywałem.
Jak już przyznałem wcześniej w 2016 roku miałem kilku niezadowolonych klientów i po czym przez prawie rok nie robiłem usług dla ludzi, zlikwidowałem stronę, przestałem również udzielać się na forum, które dzięki twojej akcji próbowało mnie spalić na stosie za 3 źle obsłużonych klientów. Czy to tobie nie wystarczy ?

W tamtym czasie nie wypowiadałem się publicznie o tym, a szkoda z perspektywy czasu. Szkoda, że wtedy się nie dogadaliśmy zwrot gotówki i nie byłoby o czym rozmawiać.

Stworzyłeś z tego dramat, który teraz kontynuujesz podziwiam twoją wytrwałość i zawziętość. Mam wrażenie, że jesteś w swoim żywiole i że rozpisywanie się na forum w tej sprawie sprawia ci satysfakcję . I mógłbyś tę samą sytuację opisać jeszcze raz na 5 różnych sposobów z takim samym napięciem i dramatyzmem .
A co będzie Tomek ramy robił... Zaraz mu tu dopie………my. Jeśli masz do mnie jakieś roszczenia, to numer telefonu cały czas aktualny.
Całe twoje działania uważałbym za słuszne, gdyby miało to inną formę i gdybym o wszystkich rzeczach dowiedział się wcześniej, a nie dopiero z forum. Nie tłumaczyłem się wcześniej i teraz też nie będę tego robić .
Było w jakimś stopniu dla mnie pomocne. Wyciągnąłem wnioski i wiem, że podstawą fundamentem działania w tej branży jest dawanie klientom jak najlepszych produktów tak, aby byli z nich zadowoleni. Pomimo, że mnie tak bardzo nie lubisz i pewnie to się nie zmieni to jednak miałeś wpływ na jakość, jaką teraz prezentuję. Myślę, że więcej nie ma sensu wymieniać się przez forum pyskówkami. Jeśli będziesz chciał coś dodać numer znany.
Dalej będę robił swoją pracę musisz to zaakceptować i jakoś z tym żyć.


Słuchaj młody - stary :-D

Pogadamy jak starzy znajomi skoro taka forma :-D

Przedstawiasz teraz swoją wersję co jest oczywiste, pod tak długim czasie obracasz to przeciw nam że jesteśmy zawzięci czy coś...że w ogóle o tym pamiętamy i ktoś pisze tu czy tam, no tak się zdarza jak widzisz.
W czasach naszych problemów wystarczająco opisanych nie chcę się powielać, ale warto zwrócić uwagę że jednak sytuacja wyglądała inaczej niż teraz przedstawiasz: mianowicie kontaktu z Tobą nie było lub był bardzo trudny, wyegzekwowanie od Ciebie czegokolwiek a już na pewno jakiejkolwiek gotówki czy zwrotów - nierealne, skoro potrafiłeś nawet przesyłki (z Twojej winy) nadawać na koszt odbiorców, bo jak bezczelnie twierdziłeś "tak mi było wygodnie" ,albo w ogóle nic nie wysłałeś mimo ustaleń (wszystko opisane w temacie wiadomym - uważni czytający też są inteligentni i na pewno wyłapują co jest istotne w tym całym dość chaotycznym przyznaję przekazie - ale to powód nadmiaru informacji i szczegółów - jednak istotnych dla nas -klientów). I nie ma się co wypierać bo dowody tego niezrozumiałego, stresogennego "bajzlu" jaki nam zafundowałeś mamy i zachowamy dla potomnych ;-)
Nie można było od Ciebie uzyskać naprawy czy poprawy tego co spieprzyłeś kompletnie - trzeba było o to walczyć na różne sposoby, mało tego nawet jak jeden kolega zrobił skrzynkę z laminatu w Bielsku - taką jaka miała być od początku (ale Ty zafundowałeś mu karykaturę "czołgu" z alu bo nie chciałeś zrobić takiej jak chciał klient a obiecałeś..) i chłopak chciał - miał nadzieję że mu przełożysz te całe bebechy to co? zapomniałeś już że nie chciałeś tego zrobić i chłop musiał to robić w innej firmie i znowu płacić.. ? Wszyscy płaciliśmy za Twoje "błędy" i to słono !!
To co wymieniam to są rzeczy które działy się "na gorąco" czyli w trakcie zleceń i tej całej współpracy niefortunnej, nie będę się rozpisywał i powielał bo wszystko db jest opisane w naszym temacie na starym forum, linkowanym już nie raz tu wcześniej.
Kto czyta uważnie i ze zrozumieniem fora znajdzie i trafi na różne wątki, wnioski i przemyślenia każdy ma swoje bo raczej nikt tutaj nie ma 5 lat.

Oczywiste jest również że Twoja wersja obrony po takim czasie jest taka jak widzimy, i że nie chcesz dalej tego wałkować na forach.

Gdybyś tak jak tu teraz w ten sposób pisał czy mówił we właściwym czasie to z pewnością moglibyśmy się jakoś dogadać (to jest nasze wspólne zdanie - utrzymujemy db kontakt).

Mamy satysfakcję i to dużą że jednak do czegoś to nasze pisanie itd doprowadziło :
Mianowicie - zarejestrowałeś działalność :-)

Wszelkie inne obietnice i czy wyciągnąłeś wnioski to się po prostu okaże - to zweryfikuje życie i Twoi klienci do których grona My już nie należymy od dawna i nie będziemy - nie chodzi o to czy ktoś kogoś lubi czy nie, po prostu zbyt dużo zawodu, strat i rozczarowania przeszliśmy, sorry ale nie mając wiedzy i świadomości na początku nawet Cię polecałem ( tak właśnie wpadł w ten bigos do Ciebie kolega Przemek i "dzikson34") Potem już nie polecałem z oczywistych powodów i tak niestety profilaktycznie pozostanie ;-)
Szczęśliwi nasi kolejni czterej nowi koledzy wraz z Nami - jesteśmy godnie i na poziomie obsługiwani przez Elektro-bikes i tą firmę mogę polecać z czystym sumieniem :-)
Podziękowania i Pozdrowienia dla Tomka, Maćka i całej Ekipy ;-)
Oczywiście Tasowi również zawdzięczamy dużo pomocy - Chwała naszemu Guru wiedzy :-D Dziękujemy!
Muszę tu jeszcze wymienić Michała od watomierzy :-) Dzięki Przyjacielu za pomoc nie raz i Pozdrawiamy - zadowoleni użytkownicy Twoich "watków" ;-)

Osobiście i w imieniu kolegów życzymy Ci jak najlepszego rozwoju, dojrzałości w branży, i aby Twoi przyszli klienci mogli naprawdę być zadowoleni, szkoda tylko że tak to wszystko musiało się potoczyć dzięki Twojej postawie (chyba nie zaprzeczysz..) i że na naszych błędach i szkodach taka ta Twoja nauka musiała czy musi być.

Czy Twój sklep czy nowe produkty i usługi będą db i czy klienci ( ci prawdziwi oczywiście ;-) ) będą naprawdę zadowoleni się okaże samo - życie.

Ja również nie mam ochoty prowadzić z Tobą takiego "dialogu" w takiej formie bez końca, cieszy mnie fakt że w ogóle jednak coś w końcu napisałeś, przyznajesz się choć do części błędów - to już coś :-)
Stary...My też mamy swój Honor i Ambicję.
We właściwym czasie powinieneś robić właściwe rzeczy, czytelnicy for z pewnością też mogli zyskać jakieś wnioski - bo tematy są różne i niestety te trudniejsze czy nieprzyjemne dla obu stron też się zdarzają, oby już takich jak najmniej.

Ode mnie i od Przemka masz szczere "błogosławieństwo" na nową, oby jak najlepszą i uczciwą pod każdym względem drogę którą chcesz iść dalej :-) :-)
( W sumie od pozostałej naszej porozrzucanej po kraju ekipy masz w ciemno To samo :-) bo to dojrzali db szczerzy ludzie i równe chłopy są )

Życzymy Ci Wszystkiego Najlepszego Prywatnie i zawodowo jak teraz mówisz ;-) i Pozdrawiamy, my również jesteśmy o wiele wiele mądrzejsi i wiele Nas to nauczyło - Życie.

Ps. Żyje nam się OK bez względu na to robisz teraz i co będziesz robił - to Twoje życie :-)
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Rama od Sparka

Post autor: scuda »

MixhaL pisze:
14 lis 2018, 2:40
spark pisze:
13 lis 2018, 16:12


Projektując tę ramę z pełną świadomością umieściłem support oraz oś przedniego i tylnego koła na jednej wysokości.To poprawia komfort jazdy Mocowanie wahacza w tym miejscu zmusza nas do używania napinacza łańcucha lub przerzutki. Niema możliwości zerwania łańcucha dlatego, że praca wahacza w górę rozluźnia łańcuch a nie napina natomiast praca wahacza w dół ograniczona przez damper co niemożliwa również zerwanie napinacza czy przerzutki rownież.




Nie uprawiam emeryckiej jazdy i ta rama na pewno do tego nie służy pozdrawiam. Z tym kubłem to mogłeś sobie darować . :D :D
Ty tak na serio :?: Serio na serio czy się ze mnie nabijasz :?:
Powiedz że się nabijasz bo nie wierzę że Ty tak na serio serio to piszesz.
Podpuszczasz mnie, prawda :?: :shock:
Czy rzeczywiście zaprojektowałeś tą ramę z zerowym pojęciem odnośnie pracy zawieszenia w rowerach i myślałeś że będzie jakoś działać a klienci niech sobie sami radzą z problemem :?:
No bo w końcu jak dwa razy w tygodniu ktoś będzie urywał łańcuch lub łamał napinacz to nie Twoja wina, prawda :?: Musiał kupić badziewny łańcuch albo napinacz, najłatwiej będzie tak wytłumaczyć :?: Tylko ile takich napinaczy będzie musiał kupić :?:
Z łańcuchem pół biedy bo da się go skuć do czasu dopóki długość będzie wystarczająca, co natomiast z napinaczem :?: Lub przerzutką :?: To nie są tanie rzeczy...


spark pisze:
13 lis 2018, 16:28
MixhaL. Jeździsz na ramie Vector który ma oś supportu na wahaczu co w największym stopniu wyklucza przydatności takiego ebika w dh czy fr. Weź się zastanów. Zobacz gdzie mocowanie wahacza ma Qulbix Raptor 140 albo nawet ten twój full czerwony z poprzedniego forum :D Jadę odebrać następne sparki od malowania 3 majcie się .
Vector jest zły bo ma taki wahacz :?: Podaj proszę jakieś konkrety. Coś jest złe bo ja tak napiszę to dzieci w przedszkolu mogą sobie powiedzieć, utrzymuj poziom wypowiedzi, jesteśmy w końcu dorośli. Dodam od siebie, że nie jest idealny( i ma też jedną poważną wadę ale nie aż tak poważną jak w ramie spark) ale to chyba najlepsza dostępna rama do szaleństw w przypadku zastosowania silnika DD w tylnym kole.
Wiem na czym polega praca wahacza połączonego z supportem i dlaczego producenci odeszli od tego pomysłu ale nie wiem wszystkiego i nie jestm nieomylny, być może dowiem się czegoś nowego, coś czego nie wiedziałem, mam nadzieję że pociągniesz ten temat, najlepiej w temacie ramy VECTOR.
Masz rację qulbix to totalne nieporozumienie ( oprócz mida ale tam trochę przekombinowane jest przekazywanie napędu z korby).
Tak masz rację poprzedni mój rower kross fr to było nieporozumienie jeżeli chodzi o zawieszenie, przestałem liczyć ile haków i przerzutek połamałem, ile mnie to kosztowało i ile nerwów zjadłem. Człowiek wyjeżdżał w strachu że znowu się coś połamie... :cry:
Cieszę się że przynajmniej w przypadku tych dwóch ram się zgadzamy :)
Mixhal,cos tu głupoty jakies wypisujesz. Większość fulli jezdzi w ten sposób i nic się nie urywa. Ja sam jezdze koną stinky i nie wyczułem najmniejszych problemów. Jedynie przy hamowaniu zdarza się odczuć na pedałach, że cofnie troche.
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: Rama od Sparka

Post autor: MixhaL »

scuda nie wypisuj takich bzdur bo się wszyscy z Ciebie będą śmiali, niewiedzą nie ma co się chwalić...
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Rama od Sparka

Post autor: scuda »

Mixhal wyjaśnij czemu te bzdury są w każdym rowerze dh, fr, i innych fullach ? Czyżby producenci byli durnami i woleli jednak robić support na ramie ?
Na chłopski rozum,jeżeli suport jest na wahaczu, to stoisz na elemencie nieresorowanym więc twoje ciało na zjazdach (nie siedzisz przeciez wtedy na siodle) jest oparte na wahaczu co wpływa drastycznie na mase nieresorowaną. Chyba, że się mylę i nie jest to wyczuwalne.
Tak samo pewnie wszystkie uderzenia idą odrazu na nogi i nie są pochłaniane przez damper ?
Ha i jeszcze jedna wazna sprawa na minus tego rozwiązania, przy ugięciu wahacza zmienia się odległość siodła od pedałów, więc stojąc na pedałach siodło cały czas przesuwa ci się między nogami.
Więc chyba wiadomo, czemu to fabryka nie robi takich rozwiązań.
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: Rama od Sparka

Post autor: MixhaL »

Nie masz podstawowej wiedzy o zasadzie działania zawieszenia, za duża musiałbym się produkować żeby Ci to wyjaśnić, proponuję poczytać o zasadach działania różnych zawieszeń w rowerach i jeździć, dużo jeździć na fullach ale NIE ELEKTRYKACH !! ale w skrócie to:
-w każdym rowerze występuje kick back w mniejszym lub większym stopniu czy to 3mm czy 5cm ( oprócz wahaczy na osi suportu )
- jeżeli chodzi o wahacz na suporcie to tak wpływa na masę resorowaną w ilości około 1-3kg w zależności od roweru i rajdera
- tak podczas pokonywania przeszkód ruch wahacza przenosi się na nogi ale nie, NIE JEST TO WYCZUWALNE !! - to jest jedna z większych bredni krążących na obu forach o elektrykach !!
Natomiast druga brednia odnośnie wahaczy opartych na osi suportu to wpływanie masy jeźdźca na masę resorowaną, tak jest dodawana masa jeźdźca do elementu resorującego ale jest to około 1-3kg i teraż pomyśl to jest tylko 1-3 kg a ludzie wkładają na tylną oś silniki które ważą po kilkanaście kg, do tego felga moto, opona, dętka, płaszcz, szprych i robi się nawet 25kg.
Zadaj sobie pytanie co bardziej upośledza zawieszenie... te 3kg czy te 25kg?? Jaka jest wtedy bezwładność koła na nierównościach? Koło nie wraca na czas przez co tracisz przyczepność i trakcję. Oczywiście można przeciwdziałać temu zakładając sprężynę jak w moto ale do masy roweru trzeba dorzucić 100kg żeby to zawieszenie działało jak należy...
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Rama od Sparka

Post autor: scuda »

Spoko ale czemu nie ma tego rozwiazania w fabrycznych konstrukcjach ? Sądzę, że chyba Ty posiadłeś taką wiedzę, że mógłbyś w pracowniach speca konstruktorów zmieszać z błotem, że w Twoim BIG HIT nie zmontowali wspolnego wahacza z supportem ;)
Mam zamiar złożyć ebika na ramie enduro eeb, tej chinskiej kopii Vectora, lecz właśnie tam też jest wspólny wahacz z suportem z początku myślałem, że to plus ale pozatym że łancucha nie naciąga to są same wady.
Chyba jednak zapytam o ramę falcona, zaczynam się mniej dziwić, czemu wszyscy właśnie na niej budują swoje konstrukcje.
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Rama od Sparka

Post autor: Dede »

Nie jestem specjalistą ale zauważyłem że jest dużo takich konstrukcji rowerów i rowerów elektrycznych i niby wszystkie te konstrukcje są złe ale ludzie mają i są zadowoleni.
Druga sprawa Falcon też ma ta konstrukcje to dla czego nie zmienił konstrukcji lub inni producenci że całego świata?
Jedyną rama idealna to jest od cyklonbike rama kariwa.
To teraz wszyscy mają tylko kupować ramę kariwa bo zmontowali wspolnego wahacza z supportem?
Bo wszystkie konstrukcje są do niczego bo mają support na ramie lub support na wachaczu więc obydwie są konstrukcyjne nie użyteczne.
Ostatnio zmieniony 11 gru 2018, 12:23 przez Dede, łącznie zmieniany 1 raz.
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Rama od Sparka

Post autor: wwojciech »

Kariwa nie eliminuje efektu kickback. To że ma wspólną os jest lepiej niż z sasiadujacymi osiami, czy na ramię czy na wahaczu, ale nadal uginanie wahacza podczas hamowania powoduje prace korby. Gdyby dorzucił pływający zacisk hamulca to ok-zniknalby problem całkowicie.
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Rama od Sparka

Post autor: Dede »

wwojciech pisze:
11 gru 2018, 12:23
Kariwa nie eliminuje efektu kickback. To że ma wspólną os jest lepiej niż z sasiadujacymi osiami, czy na ramię czy na wahaczu, ale nadal uginanie wahacza podczas hamowania powoduje prace korby. Gdyby dorzucił pływający zacisk hamulca to ok-zniknalby problem całkowicie.
Co masz na myśli pływającym zacisk hamulca i jak ma działać żeby korba nie pracowała w karwinie?

Bo na to wygląda że wszystkie ramy mają wady i nie ma idealnej.
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Rama od Sparka

Post autor: wwojciech »

Osią obrotu ramienia mocowania hamulca tylnego jest os koła. Upraszczajac zakładamy ze ramię trzymające hamulec jest równolegle względem rury podsiodlowej. W momencie ugięcia wahacza na hamulcu wcisnietym- zawsze te dwa elementy (rura podsiodlowa, uchwyt plywajac) są równolegle względem siebie przez co niema prawa drgnac korba na dziurach.
Załączniki
14-1506956557821-1155ucgvic3mx-630-354.jpg
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Rama od Sparka

Post autor: scuda »

Ale to działa tylko jak hamujesz na wybojach w innym wypadku cofanie korby nie istnieje ? Zrobiłem na swojej konie stinky 3500 km w tym sporo w górach i na trasach dh i tylko kilka razy zauwazyłem ze coś czuje na pedałach jak hamuje ale nie jest to uciążliwe wogóle.
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Rama od Sparka

Post autor: Dede »

Rowerach nazywają to czterozawiasowiec inaczej możemy nazwać pływającym zacisk hamulca.
Więc są takie ramy do kupienia czterozawiasowiec do elektryków produkcji masowej?
Bo osobiście nie spotkałem a jestem ciekawy czy są takie.
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Rama od Sparka

Post autor: wwojciech »

Czterozawiasowiec niema tu nic do rzeczy, pływający zacisk dodawany jest do jednozawiasowcow takich jak wszystkie elektryki. A czterozawiasowiec powstal właśnie żeby nie dodawać pływającego zacisku, bo konstrukcja pozwala uzyskać ten sam efekt.
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Rama od Sparka

Post autor: Dede »

Więc czterozawiasowiec i pływający zacisk hamulca są to jedyne konstrukcje idealne bez wad.
Gdzie można takie ramy kupić i jak się nazywają?
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: Rama od Sparka

Post autor: MixhaL »

Dede pisze:
12 gru 2018, 8:27
Więc czterozawiasowiec i pływający zacisk hamulca są to jedyne konstrukcje idealne bez wad.
Gdzie można takie ramy kupić i jak się nazywają?
nie
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Rama od Sparka

Post autor: glebor »

Spark za ile taka rama jest dystrybuowana?
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rama od Sparka

Post autor: EV-Maniak »

Czyli dobra ta rama od Sparka , czy nie bardzo , bo różne są zdania . Naprawdę tak rwie łańcuchy? Jest gdzieś rysunek techniczny ramy Spark ? To bym luknął swoim wzrokiem genjusza 😉
eugon
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 22 gru 2018, 19:07
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Rama od Sparka

Post autor: eugon »

Widziałem, że w innych wątkach piszecie o kompatybilnych elementach do ramy.
To korbę jaką zastosowałem do swojej ramy to SR Suntour XCT 42/32/22. Środkową zębatka odkręca się razem z najmniejszą. Najmniejszą usunąłem rowiercając nity 5 min roboty. Ogólnie trzy weszły, ale było bardzo ciasno. Dlatego zdecydowałem usunąć.

Kolejne rzeczy opiszę jak cały rower poskładam.
Kiwago
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19

Re: Rama od Sparka

Post autor: Kiwago »

Mam pytanie do Sparka.
Czy na suport da się zamontować czujnik PAS KT-V12L (na kwadrat). Już wyjaśniam o co mi chodzi. Jak patrzę na zdjęcia to w nowej wersji ramy wahacz jest znacznie bliżej osi suportu co jest dobrym posunięciem. Ale koniec wahacza zachodzi (na foto) na brzeg suportu. Jeżeli nie zaokrąglisz tego brzegu (tam gdzie jest beczkowata nakrętka od śruby) to ruch wahacza rozwali czujnik PAS, choć uważam że tam ten czujnik w ogóle się nie zmieści. Taki problem był w wahaczu od ramy Falcon V2 i musiałem koniec wahacza spiłować. Dlatego dobrze by było sprawdzić czy ten czujnik wejdzie i ewentualnie wprowadzić poprawki. Jak skończę Falcona to będę robił drugi rower dla syna i chętnie bym się tą ramą zainteresował ale chciałbym wiedzieć co z czujnikiem PAS.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Rama od Sparka

Post autor: AST034 »

Kiwago pisze:
26 gru 2019, 14:48
Mam pytanie do Sparka.
Czy na suport da się zamontować czujnik PAS KT-V12L (na kwadrat). Już wyjaśniam o co mi chodzi. Jak patrzę na zdjęcia to w nowej wersji ramy wahacz jest znacznie bliżej osi suportu co jest dobrym posunięciem. Ale koniec wahacza zachodzi (na foto) na brzeg suportu. Jeżeli nie zaokrąglisz tego brzegu (tam gdzie jest beczkowata nakrętka od śruby) to ruch wahacza rozwali czujnik PAS, choć uważam że tam ten czujnik w ogóle się nie zmieści. Taki problem był w wahaczu od ramy Falcon V2 i musiałem koniec wahacza spiłować. Dlatego dobrze by było sprawdzić czy ten czujnik wejdzie i ewentualnie wprowadzić poprawki. Jak skończę Falcona to będę robił drugi rower dla syna i chętnie bym się tą ramą zainteresował ale chciałbym wiedzieć co z czujnikiem PAS.
Mozesz miec racje, aczkolwiek kto w takich potworach zaklada PAS? Chyba jeszcze zadnego Sparka z PASem nie widzialem, sabki tego nie obsluguja.
Kiwago
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19

Re: Rama od Sparka

Post autor: Kiwago »

Sabki nie, ale jak masz komputer MPe lub wolny sterownik sinus to już skorzystasz.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Rama od Sparka

Post autor: AST034 »

Kiwago pisze:
26 gru 2019, 17:00
Sabki nie, ale jak masz komputer MPe lub wolny sterownik sinus to już skorzystasz.
Zgadza sie, tylko jakos nie wyobrazam sobie sinusa w ebajku 65-70kg wagi, gdzie najmocniejsze sinusy mają chyba 60A.
Kiwago
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19

Re: Rama od Sparka

Post autor: Kiwago »

Na blogu Tasa masz Falcona dla dziewczyny - na sinusie. Zależy czego oczekujesz od sprzętu.
seba40
Forumowicz
Posty: 99
Rejestracja: 21 mar 2018, 16:06
Lokalizacja: Iława

Re: Rama od Sparka

Post autor: seba40 »

Tak jak Kiwago napisał - zależy czego się oczekuje. Ja nie widziałem żeby ktoś zbudował e-bike na ramie Kariwa Lite o mocy 4000W czy 5000W. A ja takiego zbudowałem. Jest troszkę mocniejszy od poprzedniej mojej konstrukcji i mi to w zupełności wystarcza. Dla mnie najważniejsze jest żeby e-bike był w miarę lekki i przede wszystkim można było go wspomagać przy prędkości ok.35-40km/h. A jazda ze wspomaganiem e-bike o wadze 47kg- bo taką udało mnie się osiągnąć a klocem 65-70kg w terenie to da się odczuć.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rama od Sparka

Post autor: EV-Maniak »

Rama Spark , po ostatnich poprawkach , okazuje się bardzo dobrą ramą. Dobrze , że jej Twórca - Spark - posłuchał podpowiedzi urzytkowników i nanisł poprawki. W tej chwili , jeśli chodzi o cenę i jakość , rama Spark uplasowała się na podium. Po za tym , ludzie chwalą sobie dobry kontakt ze sprzedawcą i nie długi okres oczekiwania 👍😉
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 565
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Rama od Sparka

Post autor: Vegasnight9 »

EV-Maniak pisze:
27 gru 2019, 11:35
Rama Spark , po ostatnich poprawkach , okazuje się bardzo dobrą ramą.
Jakieś konkrety? Co poprawili? Zdjęcie jakieś aktualne może ktoś posiada?
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rama od Sparka

Post autor: EV-Maniak »

Oś obrotu wahacza i suport zostały zbliżone do siebie i przez to Spark już nie rwie łańcucha. Ponad to wahacz zmienił kształt. Obecnie jest "złamany" bliżej osi obrotu.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Rama od Sparka

Post autor: AST034 »

EV-Maniak pisze:
29 gru 2019, 15:35
Oś obrotu wahacza i suport zostały zbliżone do siebie i przez to Spark już nie rwie łańcucha. Ponad to wahacz zmienił kształt. Obecnie jest "złamany" bliżej osi obrotu.
A kiedy rwał heniu? Bo nie widzialem takich przypadkow.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rama od Sparka

Post autor: EV-Maniak »

Na początku , jak tylko rama się pokazała i była w pierwszej wersji pisali ludzie, że rwie łańcuch. Nawet MixhaL to podkreślał.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rama od Sparka

Post autor: EV-Maniak »

Ewolucja ramy Spark 😉
Proszę się przyjżeć w szczególności "łamaniu" wahacza i osiom obrotu - suportu i wahacza .
Teraz jest git 👍 ( Spark koloru żarówiastego )
Załączniki
9f963af7e01c4efb.jpg
9f963af7e01c4efb.jpg (33.23 KiB) Przejrzano 13632 razy
evs-żółty-bez-tła-600x450.jpg
evs-żółty-bez-tła-600x450.jpg (11.59 KiB) Przejrzano 13632 razy
196e21cf642dfa20.jpg
Wojtek
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: Rama od Sparka

Post autor: Wojtek »

Eee, z tym rwaniem łańcucha to chyba nie aż tak dosłownie. Jak ktoś da za krótki, to i owszem, każda rama urwie albo łańcuch albo suport albo wahacz albo koło albo zetnie pieski w wolnobiegu, no w każdym razie coś co będzie najsłabsze klęknie.
czarnyrafal
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 27 gru 2019, 20:37

Re: Rama od Sparka

Post autor: czarnyrafal »

Czy ktoś wie ile ważą te ramy ( razem z wachaczem ) sparka ?
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Rama od Sparka

Post autor: AST034 »

Ok 12 kg
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: Rama od Sparka

Post autor: MixhaL »

Heniu trochę przekręciłeś to co napisałem się tak pisałem że występuje bardzo poważny problem z kick backiem.
Obecnie łamanie wahacza nie ma nic do rzeczy, może być łamany i w drugą stronę i nie zmieni to charakterystyki pracy, obecne łamanie wymusiło przesunięcie mocowania.
geodeta
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 31 mar 2018, 23:37

Re: Rama od Sparka

Post autor: geodeta »

Co do ramy evspark (spark to stara nazwa) wad nie zauważyłem. Sam posiadam owy produkt i spełnia wszystkie moje oczekiwania.To co mi wiadomo produkt przeszedł ostatnimi czasy w na przekroju 6 miesięcy szereg modyfikacji. Tak jak kolega napisał wcześniej Pan evspark posłuchał ludu i poprawił produkt czyniąc go towarem godnym uwagi. Na plus przemawia pojemność. Ja w swoim ev pojeździe włożyłem 440 ogniw gdzie przy tej konfiguracji zostało sporo miejsca. Moja bateria na szerokość mieści 7 ogniw a według przymiarek bez problemu włożymy 8 ogniw co umożliwia nam włożenie pakietu na prawie 500 sztukach ogniw 18650
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 565
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Rama od Sparka

Post autor: Vegasnight9 »

Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rama od Sparka

Post autor: EV-Maniak »

Ja , jakbym nie składał Yamahy , to raczej bym kupił SPARKA. I od razu mówię, że mi nic nie płacą za reklamę i nie mam z tego żadnych korzyści. 😉
Tylko bym kupił tego SPARKA w który wejdzie najwięcej ogniw - rzecz jasna .
Do YAMAHY jak wstępnie liczyłem wejdzie mi 900 - raczej tego Spark nie przebije hehehe 😎
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Rama od Sparka

Post autor: sta-szek »

Hej, moze glupie pytanie ale gdzie mozna obejrzec rame dokladniej (i kupic)? Strona z wymiarami, ew. rysunek aby porownac z innymi na rynku?
na allegro nie ma, strona elektroo.pl nie dziala u mnie?
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Rama od Sparka

Post autor: sta-szek »

Dodatkowo napomkne ze ten ostatni film zachecil mnie do zmiany zdania z Kariwa na evSpark -- brakowalo mi omowienia ramy.

Czy mozna prosic o film ze wszystkimi featurami ramy, dokladnym opisem jaki osprzet pasuje (np 10mm-50mm, ...) itd... oraz wszystkich innych informacji ktore moga byc wartosciowe -- jestem laikem a mam ambitny plan za miesiac jezdzic zbudowanym przez siebie rowerem.

Oby koronawirus mi nie przeszkodzil.
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Rama od Sparka

Post autor: sta-szek »

I ostatnia sugestia do tworcy ramy (i wszystkich ebikersow): prosze o mozliwosc dokupienia stelaza pod siedzenie motorowe -- jest duzo wygodniejsze od rowerowego, szczegolnie w terenie.

Chetnie doplacilbym za taka opcje, ew. wybor przy zamawianiu.

Przyklad na zdjeciach: https://allegro.pl/oferta/rama-city-dla ... 9043516705
spark
Forumowicz
Posty: 69
Rejestracja: 07 mar 2018, 22:46

Re: Rama od Sparka

Post autor: spark »

sta-szek pisze:
22 mar 2020, 17:35
Dodatkowo napomkne ze ten ostatni film zachecil mnie do zmiany zdania z Kariwa na evSpark -- brakowalo mi omowienia ramy.

Czy mozna prosic o film ze wszystkimi featurami ramy, dokladnym opisem jaki osprzet pasuje (np 10mm-50mm, ...) itd... oraz wszystkich innych informacji ktore moga byc wartosciowe -- jestem laikem a mam ambitny plan za miesiac jezdzic zbudowanym przez siebie rowerem.

Oby koronawirus mi nie przeszkodzil.
Bardzo rzadko odwiedzam forum . Film z danymi o ramie pojawi się w przyszłym tyg. Gdyby kolega miał jakieś pytania proszę o kontakt telefoniczny . 728632757
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rama od Sparka

Post autor: EV-Maniak »

sta-szek pisze:
22 mar 2020, 17:59
I ostatnia sugestia do tworcy ramy (i wszystkich ebikersow): prosze o mozliwosc dokupienia stelaza pod siedzenie motorowe -- jest duzo wygodniejsze od rowerowego, szczegolnie w terenie.

Chetnie doplacilbym za taka opcje, ew. wybor przy zamawianiu.

Przyklad na zdjeciach: https://allegro.pl/oferta/rama-city-dla ... 9043516705
A najlepsza byłaby wersja SPARKA z jeszcze większą skrzynką i kanapą ala moto by pasażera można było wziąć 😉👍
Tak tylko podpowiadamy, bo ja i tak Yamahę składam , ale na bank byliby chętni 👍
Załączniki
Polish_20191231_152553182-1440x1080.jpg
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Rama od Sparka

Post autor: sta-szek »

dwie osoby to za dużo IMO na taka konstrukcje. masa całkowita to bedzie ze 200-250kg, wszystko wtedy trzeba upgradowac.

ale już samo domalowane siodło robi robotę :)
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Rama od Sparka

Post autor: PoulN »

Z takim siedziskiem, to juz rasowe moto, MZ tylko z podnóżkami bez korby i bez udawania, ze to jeszcze "rower" ;)
Ps. dwie osoby dobrze odżywione i po kwarantannie to min 273 50H i ASI BAC 8000 :D :)
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Rama od Sparka

Post autor: szczur333 »

wejdzie do tego sparka 122mm pakiet 24s17p?

sab96120 na dół tez? 96 jest troche dluzszy niz 72
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Rama od Sparka

Post autor: AST034 »

szczur333 pisze:
16 kwie 2020, 22:23
wejdzie do tego sparka 122mm pakiet 24s17p?

sab96120 na dół tez? 96 jest troche dluzszy niz 72
Do tego nowego wchodzi 400 ogniw max czyli taki pakiet nie wejdzie, ale przy 145mm zmiescisz to na spokojnie. Sabvoton 72150 i 72200 czyli ten dluzszy wchodza pod rame bez problemu.
spark
Forumowicz
Posty: 69
Rejestracja: 07 mar 2018, 22:46

Re: Rama od Sparka

Post autor: spark »

szczur333 pisze:
16 kwie 2020, 22:23
wejdzie do tego sparka 122mm pakiet 24s17p?

sab96120 na dół tez? 96 jest troche dluzszy niz 72

Do 122mm V1 mógł byś się pokusić o taki pakiet w ułożeniu 9s na dole i na 1 piętrze i 6s do góry. Ale nigdy nie robiłem takiego pakietu trzeba było by zrobić przymiarki przed zgrzewaniem ;)
Mam nówkę 96120 jak by ktoś potrzebował.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Rama od Sparka

Post autor: szczur333 »

aktualnie mam to co w sygnaturze, ale tylko jak sie sprzeda to buduje raczej na sparku 122 bo promien skretu mnie czasami dobija

24S to mus dla mnie, co do P to 17 byloby idealne bo moge uzyc wtedy sanyo GA @ 120A, przy 16 juz raczej znowu poszedlbym w VTC
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Rama od Sparka

Post autor: AST034 »

szczur333 pisze:
18 kwie 2020, 10:51
aktualnie mam to co w sygnaturze, ale tylko jak sie sprzeda to buduje raczej na sparku 122 bo promien skretu mnie czasami dobija

24S to mus dla mnie, co do P to 17 byloby idealne bo moge uzyc wtedy sanyo GA @ 120A, przy 16 juz raczej znowu poszedlbym w VTC
Wiesz, ze chyba Dede mial problem z brakiem mozliwosci wylaczenia soft startu w tym sterowniku? Wolno sie rozpedzal. Dlaczego 24S? Przeciez przy 20S@150A na 4T juz bedzie palnik a i predkosc ok 90km/h.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Rama od Sparka

Post autor: szczur333 »

vmax potrzebuje, przy 20% baterii na 20S mam 65-68, przy 24S i 4T mialbym spokojnie 90, a przy poczatku pewnie kolo 100

moze byc i inny sterownik - zalezy mi jedynie na tym 24S i manetce do regena
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
ODPOWIEDZ