Re: Rama od Sparka
: 29 cze 2018, 9:33
Kurczę! Elegancko!
Bardzo fajnie się prezentuje
Bardzo fajnie się prezentuje
Forum poświęcone tematyce rowerów i innych pojazdów elektrycznych
https://pojazdyelektryczne.org/
Z siodelkiem dluga historia
Na to wygląda że będę testerem ramy. Falcon ma też osobno wachacz ale według fotek jest różnica odległości. Kupiłem sobie napinacz łańcucha mam nadzieję że da radę.MixhaL pisze: ↑12 lis 2018, 22:46Dzieje się coś takiego z powodu kopania w korby.
W zwykłych rowerach mamy hak który się łamie i przerzutka ląduje w szprychach, wiadomo do czego się taka przerzutka nadaję.
Tutaj natomiast przypuszczam że nie ma miejsca na hak i przerzutkę mocujemy bezpośrednio do wahacza.
Są dwie możliwości:
- łańcuch będzie pękał raz za razem
- jeżeli wytrzyma łańcuch będzie się powoli wyginać przerzutka aż wózek wyląduje w szprychach ( mniej prawdopodobny scenariusz)
Ale ten napinacz nie siedzi w ramie z tematu posta.Dede pisze: ↑13 lis 2018, 11:59Też jestem tego zadania ale zobaczę jak to będzie działać z napinaczem.
Link do oferty:
https://s.click.aliexpress.com/e/cIb7qQCY
MixhaL pisze: ↑12 lis 2018, 22:46Teraz kubeł zimnej wody.
Najgorsze jest jak ktoś się bierze za konstrukcje fulla a nigdy nie jeździł na takim.
Rama ma niewybaczalny błąd.
Poprzez umieszczenie mocowania wahacza z dala od środka supportu musimy się zaopatrzyć w kilka przerzutek na sezon gdyby ktoś chciał uprawiać na tym FR.
Dzieje się coś takiego z powodu kopania w korby.
W zwykłych rowerach mamy hak który się łamie i przerzutka ląduje w szprychach, wiadomo do czego się taka przerzutka nadaję.
Tutaj natomiast przypuszczam że nie ma miejsca na hak i przerzutkę mocujemy bezpośrednio do wahacza.
Są dwie możliwości:
- łańcuch będzie pękał raz za razem
- jeżeli wytrzyma łańcuch będzie się powoli wyginać przerzutka aż wózek wyląduje w szprychach ( mniej prawdopodobny scenariusz)
Oczywiście jeżeli ktoś będzie uprawiał jazdę typowo emerycką to wyżej opisane scenariusze mu nie grożą i może śmiało kupować bez obaw.
Jak byś zauważył ściągnąłem foto że sklepu bo ja czekam na paczkę z chin.mr_x pisze: ↑13 lis 2018, 15:29Ale ten napinacz nie siedzi w ramie z tematu posta.Dede pisze: ↑13 lis 2018, 11:59Też jestem tego zadania ale zobaczę jak to będzie działać z napinaczem.
Link do oferty:
https://s.click.aliexpress.com/e/cIb7qQCY
Rzeczywiście na innych ram nawet odległości są większe od ramy sparka.spark pisze: ↑13 lis 2018, 16:28MixhaL. Jeździsz na ramie Vector który ma oś supportu na wahaczu co w największym stopniu wyklucza przydatności takiego ebika w dh czy fr. Weź się zastanów. Zobacz gdzie mocowanie wahacza ma Qulbix Raptor 140 albo nawet ten twój full czerwony z poprzedniego forum Jadę odebrać następne sparki od malowania 3 majcie się .
W odpowiedzi na ten próbujący sprowokować mnie post postanowiłem napisać kilka słów, tak więc:GiantTrance3KW pisze: ↑11 lis 2018, 19:27Koledzy zanim popędzicie po tą ramę lub co gorsza zamówicie całego e-bajka to warto zapoznać się z nie tak odległą historią o tym kto dziś kryje się pod nickiem "spark"
Sorki że tak późno mogę ostrzec ludzi, ale dopiero teraz na dniach z kolegami wyłapaliśmy ten temat jak również inne wątki na tym forum które prezentuje niejaki "spark"
Warto poświęcić trochę czasu na dość "poczytny" temat ze starego forum : https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6009
Kolega który tutaj funkcjonuje pod nickiem "spark" to niestety niepozytywny "bohater" tamtego wątku z którego mimo że pozmieniał nazwy i pousuwał wiele kompromitujących siebie materiałów z różnych stron to wystarczająco dużo można się dowiedzieć aby nie wpakować się na delikatnie mówiąc minę i nie stracić sporo grosza i jeszcze więcej nerwów.
Jedyny progres jaki poczynił "miszcz" z Gniezna to tyle że pojawił się NIP, jednak piękne reklamy i teksty były również na "zelektryzowani.pl" a potem o wiele więcej niż to co w temacie : https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6009 ( Wielu odpuściło i miało już dość, niektórzy w ogóle nie są na forach) W każdym razie do dziś problemy po tym Panu Tomku z Gniezna wychodzą i odbijają się nam nie tylko na pamięci ale bardziej na portfelach.
Mogę tylko przestrzec - na dzień dzisiejszy jest już tyle dobrych i sprawdzonych miejsc - firm, w których można zlecić usługę lub zrobić zakup, że "sklep - firmę" https://electroo.pl/ po prostu odradzam. Oczywiście wolny wybór ale warto zapoznać się z tematem przed decyzją żeby potem nie było..
Z tego co już wiem podobne ostrzegawcze kroki zostaną poczynione przez kolegów gdzie tam będą mogli.
Na tą chwilę to aktualne linki do naszego zmieniającego nazwy "kameleona" :
"Sklep" (W zakładce kontakt adres ten sam i tel ten sam co wcześniej, w zakładce "o mnie" niezły polew ) https://electroo.pl/
Kanał na YT (trochę tych samych filmików jeszcze zostało..) nazwa oczywiście nowa : https://www.youtube.com/user/tomaszzz15/videos
Jest jeszcze profil na facebook-u o tej samej nazwie, ale ja "twarzo-książką" nie żyję nie mam i nie mam zamiaru zakładać
Ty tak na serio Serio na serio czy się ze mnie nabijaszspark pisze: ↑13 lis 2018, 16:12
Projektując tę ramę z pełną świadomością umieściłem support oraz oś przedniego i tylnego koła na jednej wysokości.To poprawia komfort jazdy Mocowanie wahacza w tym miejscu zmusza nas do używania napinacza łańcucha lub przerzutki. Niema możliwości zerwania łańcucha dlatego, że praca wahacza w górę rozluźnia łańcuch a nie napina natomiast praca wahacza w dół ograniczona przez damper co niemożliwa również zerwanie napinacza czy przerzutki rownież.
Nie uprawiam emeryckiej jazdy i ta rama na pewno do tego nie służy pozdrawiam. Z tym kubłem to mogłeś sobie darować .
Vector jest zły bo ma taki wahacz Podaj proszę jakieś konkrety. Coś jest złe bo ja tak napiszę to dzieci w przedszkolu mogą sobie powiedzieć, utrzymuj poziom wypowiedzi, jesteśmy w końcu dorośli. Dodam od siebie, że nie jest idealny( i ma też jedną poważną wadę ale nie aż tak poważną jak w ramie spark) ale to chyba najlepsza dostępna rama do szaleństw w przypadku zastosowania silnika DD w tylnym kole.spark pisze: ↑13 lis 2018, 16:28MixhaL. Jeździsz na ramie Vector który ma oś supportu na wahaczu co w największym stopniu wyklucza przydatności takiego ebika w dh czy fr. Weź się zastanów. Zobacz gdzie mocowanie wahacza ma Qulbix Raptor 140 albo nawet ten twój full czerwony z poprzedniego forum Jadę odebrać następne sparki od malowania 3 majcie się .
Jak to mówią sprzedający: niewiedza jest błogosławieństwem kupujących...gdy kupujący nie wie o poważnym błędzie nie ma wtedy "ale" do sprzedającego który sprzedał im towar wadliwy tylko do sprzedającego który sprzedał towar wolny od wadDede pisze: ↑13 lis 2018, 17:31Rzeczywiście na innych ram nawet odległości są większe od ramy sparka.spark pisze: ↑13 lis 2018, 16:28MixhaL. Jeździsz na ramie Vector który ma oś supportu na wahaczu co w największym stopniu wyklucza przydatności takiego ebika w dh czy fr. Weź się zastanów. Zobacz gdzie mocowanie wahacza ma Qulbix Raptor 140 albo nawet ten twój full czerwony z poprzedniego forum Jadę odebrać następne sparki od malowania 3 majcie się .
Tylko jedną rzecz mnie zastanawia jak inni robią takie ramy i niby takie to zła konstrukcja to dla czego rama Falconowa też ma taką konstrukcję?
I dla czego firma jak Cyklonebike sprzedaje konstrukcje ram nawet większym odległości wachacza od suportu nawet większym odległości od ramy spark dla czego sprzedaje?
Oglądałem ofertą np Ramy TELEPORT LIGHT TECHNICAL oferta od cyklonbike więc sprzedawana z wadą dla jak ktoś wspominał dla emeryta?
spark pisze: ↑13 lis 2018, 23:33W odpowiedzi na ten próbujący sprowokować mnie post postanowiłem napisać kilka słów, tak więc:GiantTrance3KW pisze: ↑11 lis 2018, 19:27Koledzy zanim popędzicie po tą ramę lub co gorsza zamówicie całego e-bajka to warto zapoznać się z nie tak odległą historią o tym kto dziś kryje się pod nickiem "spark"
Sorki że tak późno mogę ostrzec ludzi, ale dopiero teraz na dniach z kolegami wyłapaliśmy ten temat jak również inne wątki na tym forum które prezentuje niejaki "spark"
Warto poświęcić trochę czasu na dość "poczytny" temat ze starego forum : https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6009
Kolega który tutaj funkcjonuje pod nickiem "spark" to niestety niepozytywny "bohater" tamtego wątku z którego mimo że pozmieniał nazwy i pousuwał wiele kompromitujących siebie materiałów z różnych stron to wystarczająco dużo można się dowiedzieć aby nie wpakować się na delikatnie mówiąc minę i nie stracić sporo grosza i jeszcze więcej nerwów.
Jedyny progres jaki poczynił "miszcz" z Gniezna to tyle że pojawił się NIP, jednak piękne reklamy i teksty były również na "zelektryzowani.pl" a potem o wiele więcej niż to co w temacie : https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6009 ( Wielu odpuściło i miało już dość, niektórzy w ogóle nie są na forach) W każdym razie do dziś problemy po tym Panu Tomku z Gniezna wychodzą i odbijają się nam nie tylko na pamięci ale bardziej na portfelach.
Mogę tylko przestrzec - na dzień dzisiejszy jest już tyle dobrych i sprawdzonych miejsc - firm, w których można zlecić usługę lub zrobić zakup, że "sklep - firmę" https://electroo.pl/ po prostu odradzam. Oczywiście wolny wybór ale warto zapoznać się z tematem przed decyzją żeby potem nie było..
Z tego co już wiem podobne ostrzegawcze kroki zostaną poczynione przez kolegów gdzie tam będą mogli.
Na tą chwilę to aktualne linki do naszego zmieniającego nazwy "kameleona" :
"Sklep" (W zakładce kontakt adres ten sam i tel ten sam co wcześniej, w zakładce "o mnie" niezły polew ) https://electroo.pl/
Kanał na YT (trochę tych samych filmików jeszcze zostało..) nazwa oczywiście nowa : https://www.youtube.com/user/tomaszzz15/videos
Jest jeszcze profil na facebook-u o tej samej nazwie, ale ja "twarzo-książką" nie żyję nie mam i nie mam zamiaru zakładać
cieszę się, że tak bardzo dbasz o naszych kolegów z forum. Ale wybacz nie musisz tego robić pod każdą ofertą, którą wystawiam, jeśli chodzi o ramy Spark jest napis
’’ Gwarancja satysfakcji lub zwrot gotówki ‘’
I możesz wierzyć czy nie jeszcze nikt nie był niezadowolony i nikt nie oddał ramy z powrotem. Pewnie dlatego, że są bardzo dobrze wykonane.
Nie będę się wysilał i na pewno nie napiszę tak wzniosłego i chwytającego za serce elaboratu jak ty w 2017 roku jak i również teraz. Minęło wiele czasu a ja cały czas pracowałem i pracuję przy pojazdach elektrycznych. Byłem jednym z pierwszych próbujących zrobić z tego branże mało kto wcześniej proponował usługi przerabiana rowerów na e-bike. Pewnie tak jak każdemu z was zdarzyło się w życiu popełnić jakieś błędy tak i mi zdarzyło się źle wykonać usługę, nawet najlepsi popełniają błędy.
Jednak pozwolę sobie zaznaczyć jedno, że Ty nie masz pojęcia o aktualnej mojej pracy, nie jeździłeś na Sparku nie wiesz jak buduję baterie jak wyprowadzona jest nich instalacja w jaki sposób zabezpieczona. Trochę nas jednak różni w tym temacie, więc jeśli uważasz, że Twoje doświadczenia budowy ebików są takie same jak moje, Chętnie wymienię się swoimi doświadczeniami, jednak to, co próbujesz zrobić Ty tutaj na forum jest niedorzeczne, ponieważ nie masz „zielonego” pojęcia.
Ponieważ dożywotnio będziesz jeździł na zbudowanym przez kogoś zwykłym rowerze, wiec nie mów co ja potrafię i jaką mam wiedzę i jak podchodzę teraz do klientów . Trochę nas jednak różni w tym temacie.
Przez ostatnie 3 lata bardzo ciężko zasuwałem codziennie, aby o pojazdach elektrycznych wiedzieć wszystko, aby nigdy więcej sytuacja się nie powtórzyła jest to moja codzienna praca dlatego, że pojazdami elektrycznymi zajmuję się zawodowo na co dzień i nie obchodzi mnie czy podoba się tobie co będę robił .
Prowadzę legalnie swoją firmę mieszczącą się w Gnieźnie. W międzyczasie udało mi się uruchomić sklepik z częściami. Wytwarzam własną ebikową ramę, o której zawsze marzyłem.
Rozumiem, że możesz być niezadowolony z ebika którego dla ciebie przerabiałem, którym jeździsz. Możesz mnie szczerze nie lubić i pod każdym moim postem pisać, że to syf rozumiem uprzedzenia, ale tym razem motywuje mnie to tylko do działania i nie pozwolę się obrażać. Przede wszystkim istotnym dla całej tej dyskusji jest to, po co Ty tutaj się udzielasz, skoro to o czym mówisz jest nieistotne obecnie.
Znajdź jedną niezadowoloną osobę, której wykonałem źle usługę w 2017 i 2018 r. i wtedy możemy podjąć dyskusję, a reasumując całą tę sytuację nasuwa się pytanie: żal, zazdrość, ból – co Tobie dolega w stosunku do mnie w tym momencie?
MixhaL pisze: ↑14 lis 2018, 2:40Ty tak na serio Serio na serio czy się ze mnie nabijaszspark pisze: ↑13 lis 2018, 16:12
Projektując tę ramę z pełną świadomością umieściłem support oraz oś przedniego i tylnego koła na jednej wysokości.To poprawia komfort jazdy Mocowanie wahacza w tym miejscu zmusza nas do używania napinacza łańcucha lub przerzutki. Niema możliwości zerwania łańcucha dlatego, że praca wahacza w górę rozluźnia łańcuch a nie napina natomiast praca wahacza w dół ograniczona przez damper co niemożliwa również zerwanie napinacza czy przerzutki rownież.
Nie uprawiam emeryckiej jazdy i ta rama na pewno do tego nie służy pozdrawiam. Z tym kubłem to mogłeś sobie darować .
Powiedz że się nabijasz bo nie wierzę że Ty tak na serio serio to piszesz.
Podpuszczasz mnie, prawda
Czy rzeczywiście zaprojektowałeś tą ramę z zerowym pojęciem odnośnie pracy zawieszenia w rowerach i myślałeś że będzie jakoś działać a klienci niech sobie sami radzą z problemem
No bo w końcu jak dwa razy w tygodniu ktoś będzie urywał łańcuch lub łamał napinacz to nie Twoja wina, prawda Musiał kupić badziewny łańcuch albo napinacz, najłatwiej będzie tak wytłumaczyć Tylko ile takich napinaczy będzie musiał kupić
Z łańcuchem pół biedy bo da się go skuć do czasu dopóki długość będzie wystarczająca, co natomiast z napinaczem Lub przerzutką To nie są tanie rzeczy...
Vector jest zły bo ma taki wahacz Podaj proszę jakieś konkrety. Coś jest złe bo ja tak napiszę to dzieci w przedszkolu mogą sobie powiedzieć, utrzymuj poziom wypowiedzi, jesteśmy w końcu dorośli. Dodam od siebie, że nie jest idealny( i ma też jedną poważną wadę ale nie aż tak poważną jak w ramie spark) ale to chyba najlepsza dostępna rama do szaleństw w przypadku zastosowania silnika DD w tylnym kole.spark pisze: ↑13 lis 2018, 16:28MixhaL. Jeździsz na ramie Vector który ma oś supportu na wahaczu co w największym stopniu wyklucza przydatności takiego ebika w dh czy fr. Weź się zastanów. Zobacz gdzie mocowanie wahacza ma Qulbix Raptor 140 albo nawet ten twój full czerwony z poprzedniego forum Jadę odebrać następne sparki od malowania 3 majcie się .
Wiem na czym polega praca wahacza połączonego z supportem i dlaczego producenci odeszli od tego pomysłu ale nie wiem wszystkiego i nie jestm nieomylny, być może dowiem się czegoś nowego, coś czego nie wiedziałem, mam nadzieję że pociągniesz ten temat, najlepiej w temacie ramy VECTOR.
Masz rację qulbix to totalne nieporozumienie ( oprócz mida ale tam trochę przekombinowane jest przekazywanie napędu z korby).
Tak masz rację poprzedni mój rower kross fr to było nieporozumienie jeżeli chodzi o zawieszenie, przestałem liczyć ile haków i przerzutek połamałem, ile mnie to kosztowało i ile nerwów zjadłem. Człowiek wyjeżdżał w strachu że znowu się coś połamie...
Cieszę się że przynajmniej w przypadku tych dwóch ram się zgadzamy
Jak to mówią sprzedający: niewiedza jest błogosławieństwem kupujących...gdy kupujący nie wie o poważnym błędzie nie ma wtedy "ale" do sprzedającego który sprzedał im towar wadliwy tylko do sprzedającego który sprzedał towar wolny od wadDede pisze: ↑13 lis 2018, 17:31Rzeczywiście na innych ram nawet odległości są większe od ramy sparka.
Tylko jedną rzecz mnie zastanawia jak inni robią takie ramy i niby takie to zła konstrukcja to dla czego rama Falconowa też ma taką konstrukcję?
I dla czego firma jak Cyklonebike sprzedaje konstrukcje ram nawet większym odległości wachacza od suportu nawet większym odległości od ramy spark dla czego sprzedaje?
Oglądałem ofertą np Ramy TELEPORT LIGHT TECHNICAL oferta od cyklonbike więc sprzedawana z wadą dla jak ktoś wspominał dla emeryta?
Weź taki przykład, kupiłeś rower na ramie osią obrotu wahacza położoną z dala od osi suportu. Jeździsz sobie friiiirajdzik, tu podskoczysz, tam przeskoczysz, jakiś dropik, tu mniejszy tam większy...i po np 2 godzinach lub 2 dniach pęka hak przerzutki(napinacz), przerzutka ląduje w szprychach.
Stało się raz pewnie przypadek.
Kupiłeś nową przerzutkę i znowu szalejesz i znowu po 2 dniach to samo.
Wtedy zdenerwowany bierzesz przerzutkę i idziesz do sklepu kłócić się ze sprzedawcą że Ci sprzedał badziew a na forach wypisujesz jaka to przerzutka firmy X jest do d..... bo cały czas się łamie, 5 szt. w ciągu miesiąca i przypuszczasz że na tym się nie skończy...
Zawieszenie w rowerze to nie jest prosty temat, zawieszenie projektują całe tuziny ludzi na komputerach ciągle kalkulując jego działanie i jak na razie nie ma idealnego pomimo iż firmy mają miliony dolarów i tuziny ludzi z doktoratami. Wystarczy tylko odsunąć oś obrotu ( którąkolwiek )o kilka mm i już się diametralnie zmienia praca zawieszenia...progresywna...regresywna...liniowa...anty squad...pedal kick back...anty rise...itp pojęcia, do tego teraz dochodzą dampery które mają multum ustawień np pomijaąc naprężenie wstępne sprężyny i tłumienie( podstawowe ustawienia) mamy low speed compression, high speed compression, bottom out(fox), tokeny( powietrze) i sam nie wiem co tam jeszcze producenci wymyślili.
Obecnie nawet aby zawieszenie lepiej działało producenci tuningują je pod własne ramy np spec -brain, trek- reaktive, ns bike - bez nazwy itd.
Na prawdę nie jest łatwo zaprojektować zawieszenie w rowerze a zanim się do tego zabierze warto by było wejść na jakieś forum i poczytać o zawieszeniach i geometrii roweru( również temat rzeka) niż lepić jak popadnie...no ale to jest tak że jak się ulepi ładnie to nawet jak będzie miało feler to się sprzeda dzięki niewiedzy...
PS. Spark nie jestem tym złym, fora po prostu od tego są żeby dzielić się wiedzą i przestrzegać inne osoby przed złym zakupem a że nie chciało Ci się zdobyć wiedzy i zaprojektować to dobrze to teraz wystawiam opinię i przestrzegam.
Nadal podtrzymuję że jeżeli ktoś będzie jeździł typowo emerycko to jest rama dla niego ale jeżeli chce poszaleć lepiej niech się od tej ramy trzyma jak najdalej. Pokój bracie i niech następna konstrukcja będzie wolna od poważnych wad konstrukcyjnych.