Endemit Pracownia - czy budować tam e-rower od podstaw? W jakim wiarygodnym warsztacie budować całość e-bike od podstaw?

Dział z częściami rowerowymi - ramy, amortyzatory, hamulce itp
ODPOWIEDZ
flowerlover
Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 12 cze 2021, 18:24

Endemit Pracownia - czy budować tam e-rower od podstaw? W jakim wiarygodnym warsztacie budować całość e-bike od podstaw?

Post autor: flowerlover »

Witam wszystkich Czytelników tego forum;

Mam poważny problem związany z konstruowaniem własnego roweru górsko-wyprawowego od podstaw. Otóż ze względu na miejsce zamieszkania (ca 35 km na płd. od Warszawy) a jednocześnie moje słabe warunki warsztatowe rozważam zlecenie przynajmniej zbudowania ramy, ale prawdopodobnie także większości konstrukcji roweru pracowni rowerowej o nazwie "Endemit Pracownia" (http://endemitpracownia.pl/ , Warszawa, ul. Zabraniecka 82) oferującej konstruowanie całych wysokiej jakości rowerów na zamówienie, od ram poczynając. Polecił mi ich mój miejscowy warsztat rowerowy, m.in. dlatego, że wykonują konstrukcje lekkie, ze stali podwójnie cieniowanej, podobno niewiele cięższe od tytanowych. Na ile mogłem (skromne dane), sprawdziłem w Sieci opinie o jakości ich rowerów - generalnie są dobre. Problem w tym, że budowany rower ma być zaopatrzony we wspomaganie elektryczne a Endemit w oficjalnych informacjach o wykonywanych czynnościach/ofercie (w/w strona z podstronami) nic o możliwości wykonania takowego nie wspomina. Pytałem przez telefon - bez wahania padła odpowiedź, że są w stanie zainstalować pędnik wraz z wymaganą instalacją elektryczną (akumulator, sterownik itd.). Obawiam się jednak, że nie mając tego w ofercie, mimo najlepszych chęci Endemit może nie mieć dostatecznego doświadczenia zarówno w konstruowaniu części elektrycznej jak i uprzednim konstruowaniu części mechanicznej tak, by nadawała się do współpracy z później zbudowaną częścią elektryczną. Niestety, najbliższy sprawdzony warsztat budujący e-rowery od podstaw (tzn. zarówno część mechaniczną jak i elektryczną) znalazłem w tzw. cieszyńsko-żywieckim zagłębiu rowerów elektrycznych, czyli ponad 300 km od domu (może nieudolnie szukałem). W dodatku jeden z tych warsztatów po dłuższym namyśle już odmówił realizacji mojego projektu (sens: pracochłonny).

Dlatego stawiam pytanie: (1) czy ktoś z Czytelników ma jakieś doświadczenie dotyczące jakości budowania roweru elektrycznego od podstaw albo choćby samego montowania wspomagania elektrycznego i w ogóle całej instalacji przez "Endemit Pracownia"? Jakie to jest doświadczenie? Chodzi o wiedzę własną bądź pochodzącą z wiarygodnych źródeł (mogą być także łącza/adresy internetowe, tytuły stron itp. przekierowania).

Jeśli odpowiedź na główne pytanie brzmiałby TAK, to proszę o podanie choćby najważniejszych parametrów konstrukcji, o którą chodziło (zwłaszcza np. rodzaj roweru - MTB czy inny oraz moc silnika - czy instalowali 250W czy np. 3000W) i czy wyniki działalności Endemita były zadowalające (albo w jakim stopniu) czy też nie (ewentualnie na czym polegały braki).

Z drugiej strony patrząc, robienie w jednym warsztacie ramy i ewent. innych peryferii a w drugim oprzyrządowania elektrycznego może się w najgorszym razie skończyć np. tym, że skonstruowany już akumulator nie będzie pasował o kilka mm do ramy albo sposób zaplotu koła nie będzie się zgadzał z rzędowością tylnego wolnobiegu i trzeba będzie płatnie przerabiać rzeczy już pozornie gotowe.

Dlatego, niezależnie od tego, czy w ogóle i jakie byłyby Wasze opinie o Endemit Pracownia w opisanym kontekście, mam drugą prośbę:
(2) proszę o podanie znanych wam, sprawdzonych pracowni/warsztatów budujących rowery od podstaw łącznie z ich elektryfikacją (przede wszystkim chodzi o Warszawę i woj. Mazowieckie, ale reszta Polski też).

Chodzi o to, bym na wypadek, gdyby coś z Endemitem nie wypaliło, miał dane kogoś, kto w zweryfikowany przez innych użytkowników sposób zrobi mi całość roweru elektrycznego od podstaw, z ramą włącznie. I tym razem chodzi o wiedzę własną bądź pochodzącą z wiarygodnych źródeł (także łącza/adresy internetowe itp.).

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odzew.

Janek jbp2021
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Endemit Pracownia - czy budować tam e-rower od podstaw? W jakim wiarygodnym warsztacie budować całość e-bike od pods

Post autor: pxl666 »

Nie widzę sensu budowania ramy od zera w firmie którą w folio ma wyłącznie kilka hardów jeśli za parę zł można kupić taką ramę. No chyba że się pisze posta będąc właścicielem owej firmy
flowerlover
Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 12 cze 2021, 18:24

Re: Endemit Pracownia - czy budować tam e-rower od podstaw? W jakim wiarygodnym warsztacie budować całość e-bike od pods

Post autor: flowerlover »

Dzięki za szybką reakcję. Jednak to nie mój przypadek.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Endemit Pracownia - czy budować tam e-rower od podstaw? W jakim wiarygodnym warsztacie budować całość e-bike od pods

Post autor: pxl666 »

Czemu nie chcesz poprostu kupić fabrycznej ramy albo roweru i przerobić? Albo gotowego przerobionego?
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: Endemit Pracownia - czy budować tam e-rower od podstaw? W jakim wiarygodnym warsztacie budować całość e-bike od pods

Post autor: gość »

A właściwie czego Oczekujesz od tej konstrukcji?

Na forum jest wiele osób jeżdżących na ramach Spark czy Samuraj, większość z nich zlecała elektryfikacje tych customów.
Poczytaj, zapytaj.

Są też takie projekty:
viewtopic.php?f=30&t=3833&p=58623&hilit=Dromader#p54465
viewtopic.php?f=30&t=3823&p=55742&hilit ... owy#p55742
viewtopic.php?f=30&t=7070
flowerlover
Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 12 cze 2021, 18:24

Re: Endemit Pracownia - czy budować tam e-rower od podstaw? W jakim wiarygodnym warsztacie budować całość e-bike od pods

Post autor: flowerlover »

Do pxl666, częściowo też "gość" sprzed 20 minut: Oczywiście wpadłem na to już kilka lat temu :). Brak jednak ram/rowerów spełniających moje wymagania albo takich, które po opłacalnym przerobieniu spełniałyby moje wymagania, wiążące się w sporej części z moim stanem zdrowia (choroba kręgosłupa/narządu ruchu). Tylko dla przykładu: od wiosny 2018 mam trudności w regularnym przekładaniu nóg (wsiadam zawsze prawą) przez klasyczne wysokie ramy. Rehabilitacja trochę pomogła ale nie do końca, dlatego planowany rower ma mieć ramę nisko poprowadzoną (najlepiej brak górnej rury ramy kosztem mocniejszej dolnej). I znajdź tu taki wytrzymały MTB na rynku, chyba żeby nazwywało się, że jest on dla kobiet, ale wtedy zapewne będzie bardziej delikatny i taki "nie do końca MTB" (vide np. Falcon Jolt). W dodatku mam ograniczenia w dźwiganiu, więc konstrukcja powinna być zdecydowanie lekka. Wtedy zostaje tytan (o ile wiem, obecnie nikt z niego w Polsce nie buduje ram) albo stal podwójnie cieniowana. A są i dalsze wymagania (trochę przerażająca lista, chyba nie ma potrzeby straszyć, ale lubię zaawansowane wypady przyrodnicze wtrudno dostępne miejsca). Wynik po długim przeszukiwaniu Sieci - decyzja o budowie własnej konstrukcji.
Dodam, że mój obecny MTB z wysoką ramą (SwissBike LX = przeznaczona dla cywilów mutacja amerykańskiego wojskowego Paratrooper'a)to owoc wielomiesięcznych poszukiwań i przemyśleń sprzed klikunastu lat - jest i wytrzymały (rama dla wojska!) i w mierę lekki (stop Al)), ma dobre zawieszenie z przodu (ale z tyłu niestety brak, teraz wolałbym mieć), a przy tym wszystkim jest w dodatku składany. Niestety brak mu wspomagania a w związku z w/w pogorszeniem z 2018r. nie opłaca się go raczej elektryfikować. Pozdrawiam J.
flowerlover
Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 12 cze 2021, 18:24

Re: Endemit Pracownia - czy budować tam e-rower od podstaw? W jakim wiarygodnym warsztacie budować całość e-bike od pods

Post autor: flowerlover »

Do "gość": dzięki za trzy podesłane łącza, błyskawicznie przejrzałem je, jednak podobnie jak wspomniane ramy Spark/Samuraj to nie są "moje" kształty, choćby ze względów zdrowotnych o których wspominałem wyżej. Niektóre szczegółowe rozwiązania techniczne tych maszyn są jednak bardzo pomysłowe, niektóre zapisałem sobie w plikach, chwała ich konstruktorom. Dobrej nocy. J.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Endemit Pracownia - czy budować tam e-rower od podstaw? W jakim wiarygodnym warsztacie budować całość e-bike od pods

Post autor: pxl666 »

Czy ty chcesz zbudować fulla z ramą typu damka? I to do jazdy mtb? Na szlaki piesze czy typowo rowerowe czyli asfalty w górach? Bo jazda w górach to często prowadzenie i noszenie roweru i nie wyobrażam sobie jak chcesz tego dokonywać z uszkodzonym kręgosłupem. Pomijam udary jakich doznaje od pracy np tylnego zawieszenia jeśli jest . Bo w takim przypadku ht to nieporozumienie.
Awatar użytkownika
krowkens
Forumowicz
Posty: 99
Rejestracja: 19 sie 2020, 20:49
Lokalizacja: Tychy

Re: Endemit Pracownia - czy budować tam e-rower od podstaw? W jakim wiarygodnym warsztacie budować całość e-bike od pods

Post autor: krowkens »

Przy stanie twojego zdrowia, który nam przedstawiłeś, jedynym rowerem na którym mógłbyś jeździć, to rower stacjonarny
flowerlover
Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 12 cze 2021, 18:24

Re: Endemit Pracownia - czy budować tam e-rower od podstaw? W jakim wiarygodnym warsztacie budować całość e-bike od pods

Post autor: flowerlover »

Witam,
Głównie na rowerowe, ale z gruntowymi włącznie; na piesze o tyle, na ile w konkretnym przypadku da się po nich jechać (wide wspomniane przez Ciebie "udary" - zawrócić zawsze można, a czasem wręcz trzeba). Prowadzenie maszyny za kierownicę biorę oczywiście pod uwagę, dźwiganie cca 20+kg z wiadomych względów już nie, dlatego wspomniałem o zawracaniu. Asfalty górskie co oczywiste też. Jednak nie rozumiem sensu Twojego ostatniego zdania "Pomijam udary jakich doznaje od pracy np tylnego zawieszenia jeśli jest ". Chyba miało chodzić o uderzenia w pośladki i przez to również pośrednio w kręgosłup, jesli tylnego zawieszenia NIE MA(?). Wtedy komponuje się to ze zdaniem ostatnim "Bo w takim przypadku ht to nieporozumienie." (oczywiście rozumiem, że ht = hard tail = tył bez zawieszenia) - i z tym się zgadzam, branie na górskie ścieżki (te nierówne oczywiście) ht to nieporozumienie. Np. mój obecny (hard tail) Swiss Bike XL jest ze stopu Al, słabiej tłumi drgania niż porządna stal i potrafi mi przy dłuższej jeździe zmęczyć tylną część ciała nawet na ścieżkach z korzeniami w mazowieckich lasach (sztycę amortyzowaną mam, ale oczywiście nie jest ona w stanie w pełni nadążać za gruntem). Cała nadzieja w tym, że skłonię jakiś warsztat do połączenia tylnego zawieszenia z niską ramą - takie konstrukcje w Sieci widziałem. Miłej niedzieli J.
flowerlover
Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 12 cze 2021, 18:24

Re: Endemit Pracownia - czy budować tam e-rower od podstaw? W jakim wiarygodnym warsztacie budować całość e-bike od pods

Post autor: flowerlover »

Do "krowkens": gratuluję poczucia humoru i szczerości :? , ale dlaczego w takim razie od lat jeżdżę na wojskowym rowerze z wysoką ramą? Od trzech lat muszę okresowo ćwiczyć ścięgna prawej nogi przed sezonem ale ostatni wypad do mazowieckiego lasu w Boże Ciało przeszedł bez żadnych kłopotów (z bezdroży najciężej było jeździć po dość głębokich suchych mchach, gorzej niż niekiedy po piachu, czasami trzeba było zsiąść). Pomysł z obniżoną ramą wziął się stąd, że w trudniejszym terenie (np. góry) nie ma co ryzykować niepewności przy wsiadaniu/zsiadaniu. Jak to dobrze, że nie napisałem o sobie więcej :) , to by dopiero były komentarze - może niektórzy :twisted: sugerowali by mi pozostanie w domu :idea: .
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Endemit Pracownia - czy budować tam e-rower od podstaw? W jakim wiarygodnym warsztacie budować całość e-bike od pods

Post autor: pxl666 »

Nawet na zawieszonym rowerze w mtb walisz po plecach a w srogim terenie to już wogóle
borsuk
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 03 sty 2021, 9:26
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Endemit Pracownia - czy budować tam e-rower od podstaw? W jakim wiarygodnym warsztacie budować całość e-bike od pods

Post autor: borsuk »

flowerlover pisze:
12 cze 2021, 23:53
I znajdź tu taki wytrzymały MTB na rynku, chyba żeby nazwywało się, że jest on dla kobiet, ale wtedy zapewne będzie bardziej delikatny i taki "nie do końca MTB"
Damskie rowery MTB są na rynku dostępne. Mogą być dla ciebie za delikatne, jeżeli wyróżniasz się wagą i wzrostem (czyli jesteś jakimś wielkoludem ;) ). Ja choruję na zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa i właśnie na takim rowerze jeżdżę.
Oprócz damskiej ramy mam jeszcze z konieczności wysoką kierownicę i wspomaganie silnikiem centalnym Bafang BBS02. Sam sobie taki rower złożyłem. Nie mogę dźwigać nie tylko ze względu na kręgosłup, ale również na chore serce.
I nie słuchaj rad ludzi zdrowych, bo jak mówi przysłowie "zdrowy chorego nie zrozumie". Gdybym słuchał różnych rad i porad (również lekarzy specjalistów) to musiałbym jeździć max. "4km po płaskim". Tu możesz zobaczyć moją ostatnią trasę:
https://www.strava.com/activities/5437133188
a tu największy podjazd z zeszłego roku:
https://www.strava.com/activities/4109265607
flowerlover
Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 12 cze 2021, 18:24

Re: Endemit Pracownia - czy budować tam e-rower od podstaw? W jakim wiarygodnym warsztacie budować całość e-bike od pods

Post autor: flowerlover »

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Współczuję ZZSK, sam mam coś nie wiem czy nie gorszego (co na pewno potrwa aż do momentu opuszczenia tej nieszczęsnej powłoki i przejścia przeze mnie do jednego ze światów równoległych, mam nadzieję tego lepszego 8-) wariantu), stąd słabsze nogi, ale trochę boję się pisać co to jest (będą komentarze żebym nie jeździł wcale). Gratuluję za to zamieszkania w pięknym rejonie Polski, nasyconym atrakcjami nie tylko pod względem przyrodniczym i krajobrazowym, ale także architektonicznymi i tajemnicami historii (gdybym tam mieszkał, na pewno jeździłbym także rowerem do różnych poniemieckich budowli - zapewne domyślasz się o które chodzi :mrgreen: ). Trasy przejrzałem, pozazdrościć widoków. Przy okazji dowiedziałem się o nowym rejestratorze tras (strava.com). Dotąd korzystałem z dobrym skutkiem z czeskiego mapy.cz [https://mapy.cz/]), trzeba będzie przy okazji porównać. A propos tras, swój projekt roweru mimo chorób obliczam tak (poj. aku., silnik), by przy uczciwym wspomaganiu na miarę moich sił w ciągu jednego dnia wjechać z kwatery na poziomie morza na pewien odległy od niej o ok. 50 km (drogami i ścieżkami, nie w linii powietrznej) szczyt w Grecji o wys. ok 2350 m n.p.m. (suma podjazdów ok 4000m), po czym częściowo za darmo z niego zjechać do kwatery jeszcze tegoż dnia. Zainspirowały mnie do tego przygotowania do niestety niedoszłej rodzinnej wyprawy do GR sprzed kilku lat. Obliczenia z zakresu fizyki na papierze wykazują, że jest to możliwe, zobaczymy czy uda się przekuć je na rzeczywistość.
MID-y porzuciłem (w myślach przymierzałem się do BBS03) na rzecz HUB-ów już ok. 2 lat temu pod wpływem argumentów Tasa Tasowskiego wyrażonych na jego blogu [https://ebike.nexun.pl/]. Poza tym nawet BBS03 może być za słaby na to co potencjalnie planuję (myślę nie tylko o GR, na razie nie wiem kiedy znów trafię za granicę z powodu tzw. plandemii) a dodatkowo MID-y mogą powodować szybsze zużycie układu przenoszenia napędu, mają często plastikowe tryby i inne potencjalne minusy. Nie podważam jednak w ten sposób słuszności Twojego wyboru. Dlatego przy okazji pytam - czy możesz ujawnić nazwę tego damskiego MTB? Ewentualnie innych Ci znanych damskich MTB? Pozdrawiam J. jbp2021
borsuk
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 03 sty 2021, 9:26
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Endemit Pracownia - czy budować tam e-rower od podstaw? W jakim wiarygodnym warsztacie budować całość e-bike od pods

Post autor: borsuk »

Fajne plany, zazdroszczę :)
Tu możesz zobaczyć moj rower:
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=10754
Nie jest to może stricte MTB, ale jeżdżę nim po górach. Rozważałem składanie lub przeróbkę fulla, ale nie mogłem znaleźć ramy, ktora by mi odpowiadała.
Jeżeli to ma być rower ze wspomaganiem, to tylko silnik cetralny, jeździsz wtedy dokładnie tak jak zwykłym rowerem i z podobnymi prędkościami. Natomiast jeżeli chcesz podjeżdzać pod strome zbocza 40km/h to wtedy hub z paroma kilowatami mocy, ale ja rowerem tego bym nie nazwał.
A do znalezienia damskiego MTB - wujek Google.
Pozdrawiam
flowerlover
Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 12 cze 2021, 18:24

Re: Endemit Pracownia - czy budować tam e-rower od podstaw? W jakim wiarygodnym warsztacie budować całość e-bike od pods

Post autor: flowerlover »

Do Borsuk: Nie wiem czy jest czego zadrościć, niektórzy na pokrewnym temacie "W którym warsztacie budować całość (mech.+elektr.) ..." odradzają mi projekt, a co najmniej niektóre szczegóły nie przebierając w słowach :(. Tym bardziej Bóg zapłać za dobre słowo i dokładny opis - zapewne pod ich wpływem pozmieniam coś w projekcie i zapewne przydadzą się niektóre rozwiązania opisane przez Ciebie. Szczególnie, że pod wpływem ślimaczących się konsultacji ws. projektu głównego chyba wrócę do pomysłu szybkiej elektryfikacji mojego SwissBike LX, aby móc zacząć jeździć jeszcze w tym sezonie :). U mnie Twoje foto widać mimo, że nie mam Firefoxa a dość starego (49.x) Google Chrome na jeszcze starszym Win XP. Pozdrawiam, widokowych jazd we wakacje.
flowerlover
Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 12 cze 2021, 18:24

Re: Endemit Pracownia - czy budować tam e-rower od podstaw? W jakim wiarygodnym warsztacie budować całość e-bike od pods

Post autor: flowerlover »

Do Borsuk: Jeszcze P.S. "Damskie" MTB znalazłem w ilości kilku- kilkunastu parę dni temu. Niektóre były nawet w pełni amortyzowane(!). Natomiast mój główny problem polega na tym, że mając wskutek choroby kręgosłupa dość słabe nogi potrzebuję na mazowieckie piaszczyste górki i prawdziwe góry (zwłaszcza w terenie, ale i na asfalt) silnika o zdecydowanie dużym momencie obrotowym (najlepiej maksimum między 100 a 200 Nm a rząd 100+ Nm osiągany już przy niewielkich prędkościach) a jednocześnie nie grzejącego się zbytnio w zakresie najczęściej używanych prędkości 5 - 35 km/h (jest to cecha, a dla mnie niedoceniona przed zakupem wada posiadanego silnika 3K z nawojem 16x4 i prawdopodobnie także innych nie-wolnoobrotowych HUB-ów, co uświadomiono mi w innym temacie - cytuję, "3Kt przy prędkości 20~30km/h będzie więcej energii zużywać na grzanie przewodów niż wspomaganie. Przy takich prędkościach ten silnik ma bardzo małą sprawność."). Co z wolnoobrotowymi HUB-ami w takich warunkach - nie mam pewności (może uda mi się wymienić 3K na takiż z nawojem 12x5, ale czy to nie za słaby ruch w dobrym kierunku?), ale dla mnie idealny byłby HUB z prędkością maksymalną ograniczoną na rzecz większego momentu obrotowego (niższe prędkości podjazdu za bardzo mi nie przeszkadzają, byleby to nie było np. tylko 3 km/h), nie grzejący się zbytnio w zakresie przeważnie używanych przeze mnie prędkości (5/10 - 25/35 km/h) a dodatkowo taki, w którym prędkość pedałowania addytywnie sumowałaby się z prędkością silnika (np. tylko pedałuję 15 km/h, tylko jadę bez pedałowania 25 km/h, a gdy robię przy tych samych nastawach jedno i drugie to jadę 40 km/h). Dlaczego tak obstaję przy HUB-ach? Otóż wiem o zaletach MID-ów (mała masa silnika i aku, współpraca z przerzutką i wiele innych), ale odstraszają mnie ich wady (awaryjność większa niż HUB BLDC, np. pęknięcia trybów, obsługowość, przyspieszone zużycie łańcucha i zębatek, pogarszanie linii łańcucha, możliwość uderzenia tzw. mufą o podłoże, wydawanie dźwięku i in.). W dodatku jadąc, zwłaszcza poza drogami utwardzonymi, często wypatruję obiektów do fotografii/obserwacji przyrodniczych, np. motyli siedzących na kwiatach czy ciekawych gat. roślin albo zwierząt (podstawowy cel moich wycieczek to właśnie fotografia przyrodnicza i krajobrazowa) a więc duża szybkość jest niewskazana. Ponadto w w/w okolicznościach im mniej dźwięku wydaje silnik tym lepiej (płoszenie obserwowanych obiektów). Będę wdzięczny za uwagi umożliwiające pogodzenie tych wymagań. Miłego wieczora. J.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Endemit Pracownia - czy budować tam e-rower od podstaw? W jakim wiarygodnym warsztacie budować całość e-bike od pods

Post autor: pxl666 »

Rozmnożyłeś tematy ... jak chcesz jechać wolno z dużym momentem to hub przekładniowy albo mid . Fizyki nie oszukasz. Po Co kombinujesz z ramą typu damka skoro obecny rower ma ramę bardzo wysoko i piszesz że jest ok ...
Poszukaj możliwości sprawdzenia takiego roweru
https://www.olx.pl/d/oferta/fat-bike-fu ... GQKn5.html
borsuk
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 03 sty 2021, 9:26
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Endemit Pracownia - czy budować tam e-rower od podstaw? W jakim wiarygodnym warsztacie budować całość e-bike od pods

Post autor: borsuk »

flowerlover pisze:
23 cze 2021, 22:21
Do Borsuk: Dlaczego tak obstaję przy HUB-ach? Otóż wiem o zaletach MID-ów (mała masa silnika i aku, współpraca z przerzutką i wiele innych), ale odstraszają mnie ich wady (awaryjność większa niż HUB BLDC, np. pęknięcia trybów, obsługowość, przyspieszone zużycie łańcucha i zębatek, pogarszanie linii łańcucha, możliwość uderzenia tzw. mufą o podłoże, wydawanie dźwięku i in.). ..
Współpraca z przerzutką to zaleta, która w górach sprawia, że inne wady wydaja się mało ważne. Wyobrażasz sobie jazdę samochodem z jednym biegiem (bez skrzyni biegów)?
Trwałość rzeczywiście mniejsza, co jest istotne w przypadku używania roweru do codziennych przejazdów, czyli dużych przebiegów. To samo dotyczy wymiany łancucha i kasety. Uderzanie o podłoże to bajki, a dźwięk akurat zdecydowanie bardziej cichy niż huba (przynajmniej w BBS, Tongsheng pod tym wzgledem podobno trochę gorszy).
Do jazdy rekreacyjnej jazdy po płaskim terenie sam polecam innym lekkiego huba przekładniowego, ale nie w góry.
flowerlover
Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 12 cze 2021, 18:24

Re: Endemit Pracownia - czy budować tam e-rower od podstaw? W jakim wiarygodnym warsztacie budować całość e-bike od pods

Post autor: flowerlover »

Do borsuk » 24 cze 2021, 18:10: Dziękuję za odpowiedź, przepraszam że z takim opóźnieniem.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Endemit Pracownia - czy budować tam e-rower od podstaw? W jakim wiarygodnym warsztacie budować całość e-bike od pods

Post autor: pxl666 »

niewiem z czego to wynika bo przeszedłem na większe koło , ale ostatnio często walę o coś korbami ale nie silnikiem . w moich rowerach przeprowadzamy rower przez tory i silnik jeszcze ma przestrzeń pod sobą
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Endemit Pracownia - czy budować tam e-rower od podstaw? W jakim wiarygodnym warsztacie budować całość e-bike od pods

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
08 lip 2021, 8:43
niewiem z czego to wynika bo przeszedłem na większe koło , ale ostatnio często walę o coś korbami ale nie silnikiem . w moich rowerach przeprowadzamy rower przez tory i silnik jeszcze ma przestrzeń pod sobą
Albo amortyzatory "zmiękły", albo ostro ostatnio przytyłeś. :D
A swoja drogą czemu w tym temacie ?
Ostatnio zmieniony 08 lip 2021, 10:22 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Endemit Pracownia - czy budować tam e-rower od podstaw? W jakim wiarygodnym warsztacie budować całość e-bike od pods

Post autor: pxl666 »

tkoko pisze:
08 lip 2021, 10:21
pxl666 pisze:
08 lip 2021, 8:43
niewiem z czego to wynika bo przeszedłem na większe koło , ale ostatnio często walę o coś korbami ale nie silnikiem . w moich rowerach przeprowadzamy rower przez tory i silnik jeszcze ma przestrzeń pod sobą
Albo amortyzatory "zmiękły", albo ostro ostatnio przytyłeś. :D
A swoja drogą czemu w tym temacie ?
Bo chłop pisał o prześwicie silnika ....
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 959
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Endemit Pracownia - czy budować tam e-rower od podstaw? W jakim wiarygodnym warsztacie budować całość e-bike od pods

Post autor: Yin »

Patrząc na opisane problemy zdrowotne i wymagania np do niskiego przekroku przychodzą mi do głowy rowery day 6 bike:

https://day6bikes.com/

Co prawda w originale nie mają amortyzacji ale robiąc ramę pod siebie spokojnie można zrobić ramę z pełnym zawieszeniem. Albo chociaż amortyzowaną sztycę + opony od fat bike.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Endemit Pracownia - czy budować tam e-rower od podstaw? W jakim wiarygodnym warsztacie budować całość e-bike od pods

Post autor: pxl666 »

ale to się w góry słabo nadaje . przynajmniej takie o jakich ja myślę ... to jest takie wozidło plażowe , na tym ani podjazdu ani zjazdu nie zrobisz
flowerlover
Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 12 cze 2021, 18:24

Re: Endemit Pracownia - czy budować tam e-rower od podstaw? W jakim wiarygodnym warsztacie budować całość e-bike od pods

Post autor: flowerlover »

Dziękuję pxl666, tkoko oraz Yin za wczorajsze (08.VII.2021) komentarze, pomysły i łącza. Ciekawostka - na day6bikes.com piszą "Once again we are out of bikes" - czyżby skutki tzw. plandemii?
Wpisując się w nurt odpowiedzi nie do końca pasujących do tytułu głównego wątku małe a propos - na sztycę amortyzowaną nowej generacji wpadłem sam, oczywiście konkretną podpowiedzieli użytkownicy z forum.szajbajk.pl. We środę dostałem pocztą "wspornik amortyzowany" czyli sztycę pantografową Suntour SP12 NCX wraz z osłoną mechanizmu (jakoby jedna z lepszych dostępnych sztyc na rynku, mam nadzieję, że to się potwierdzi w praktyce, bo cena jak z horroru, aż boję się jej wymieniać :( ). Założę ją na razie w moim aktualnym SwissBike LX, jak się sprawdzi to przeniesiemy do nowej konstrukcji (a. kupię drugą jeśli stan kasy pozwoli). Chciałem też podziękować wszystkim krytykującym mój główny projekt w ostatnich kilku tygodniach, m.in. przez tę krytykę spowolnił on, co skłoniło mnie do powrotu do zarzuconej ok. 2018 - 2019 idei elektryfikacji SwissBike LX, przy której z kolei zamierzam wyciągnąć wnioski z owej krytyki - rozważam mianowicie instalację w nim napędu centralnego, prawdopodobnie BBSHD ze względu na jeden z najwyższych max. momentów obrotowych wśród napędów tej klasy dostępnych na rynku (tylko nie piszcie, że tym razem zafiksowałem się na momencie obrotowym :) ). Pozdrawiam
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Endemit Pracownia - czy budować tam e-rower od podstaw? W jakim wiarygodnym warsztacie budować całość e-bike od pods

Post autor: pxl666 »

Ncx swego czasu kupowałem na olx za 140 200 zeta ...testowałeś już jakiś napęd u kogoś?
ODPOWIEDZ