Opona motorower/moped w rowerze 26"
: 17 gru 2021, 16:48
Od lat szukam ciekawych opon, które będą odpowiadać mi bieżnikiem, wytrzymałością jak i długotrwałością. Testowałem różne, od małego bieżnika do ogromnego w schwalbe magic mary, ale rowerowe opony w większości uważam za miękkie (zwłaszcza te terenowe). Wiadomo, to czego szukam zagwarantuje opona motocyklowa, ale aby taką klasyczna moto 19" czy 21" zamontować do roweru należy zmienić obręcz a i rower się obniży, na co sobię nie mogę pozwolić. Po pewnych obliczeniach wyszło mi, że do zwykłego roweru z kołami 26" wejdzie opona motorowerowa 22".
Tak istnieją takie opony, występują rzadko, ja znalazłem tylko continental kks 2.0-22" za która zapłaciłem 160zł, ale wydaje mi się, że jak sie poszuka po hurtowniach to i inne się znajdą, w niższej cenie.
Co do opony continental wyżej wymienionej to bieżnik uniwersalny, znany dla osób, które pomykały po jakichs wioskach komarkami i simsonami
Bieżnik ma małe przerwy między kostkami, ale są one całkiem głębokie więc moim zdaniem opona w sam raz na asfalt jak i w teren da radę. Na szerokiej obręczy jednokomorowej ta opona układa się tak, że szerokość opony (bieżnika) wychodzi 5,5cm więc nie jest szeroka, wejdzie raczej do każdego roweru MTB 26", na węższej obręczy balon będzie nieco wiekszy pewnie. Opona ta waży 1,5kg czyli jest zdecydowanie grubsza niż rowerowe dedykowane rozwiązania. Rowerowe opony zyskuja zazwyczaj max 1kg i to w oponach do jazdy ekstremalnej z ogromnym bieżnikiem. W dotyku boczki są grubsze niż w oponach DH np. Schwalbe magic mary, która i tak ma już grube ścianki. Kord opony, czyli to co pod bieżnikiem jest zauważalnie grube i raczej cięzkie do przebicia.
Plusem tej opony jest również to, że ma ona indeks prędkości oraz homologację E4.
W dniu dzisiejszym przeprowadziłem test założenia takiej opony continantal na retro koło 26" z dosyć szeroką obręczą. Pierwsze co zauważyłem to, że zakłada się ją trochę ciężej niż rowerowe (a zwłaszcza ściąga dużo ciężej ale bez tragedii). Da się to założyć plastikowymi łyżkami rowerowymi. Jedyny problem jaki napotkałem, to brak wycentrowania opony co wiąże się z tym że bieznik nie jest idealnie po środku, aczkolwiek zakładałem totalnie na sucho, pewnie pasta montażowa do opon (taka jak na wulkanizacji używana) rozwiąże problem i opona ładnie wskoczy po napompowaniu do jakichś 3-4 bar, co prawda na oponie jest napisane max 2,5 bar ale ja dziś pompowałem 4 i nie było żadnego problemu.
Oponę te sprawdzę w teście długoterminowym w moim rowerze w okolicach wiosny, ponieważ obecne opony w moim ebike'u chcę "dojechać" zimą.
Jeszcze nie wiem jak się na jej jeździ ale wydaje się być dobrym wyborem do ebike średniej mocy na kołach 26.
Zdjęcie tej oto opony.
Tak istnieją takie opony, występują rzadko, ja znalazłem tylko continental kks 2.0-22" za która zapłaciłem 160zł, ale wydaje mi się, że jak sie poszuka po hurtowniach to i inne się znajdą, w niższej cenie.
Co do opony continental wyżej wymienionej to bieżnik uniwersalny, znany dla osób, które pomykały po jakichs wioskach komarkami i simsonami
Bieżnik ma małe przerwy między kostkami, ale są one całkiem głębokie więc moim zdaniem opona w sam raz na asfalt jak i w teren da radę. Na szerokiej obręczy jednokomorowej ta opona układa się tak, że szerokość opony (bieżnika) wychodzi 5,5cm więc nie jest szeroka, wejdzie raczej do każdego roweru MTB 26", na węższej obręczy balon będzie nieco wiekszy pewnie. Opona ta waży 1,5kg czyli jest zdecydowanie grubsza niż rowerowe dedykowane rozwiązania. Rowerowe opony zyskuja zazwyczaj max 1kg i to w oponach do jazdy ekstremalnej z ogromnym bieżnikiem. W dotyku boczki są grubsze niż w oponach DH np. Schwalbe magic mary, która i tak ma już grube ścianki. Kord opony, czyli to co pod bieżnikiem jest zauważalnie grube i raczej cięzkie do przebicia.
Plusem tej opony jest również to, że ma ona indeks prędkości oraz homologację E4.
W dniu dzisiejszym przeprowadziłem test założenia takiej opony continantal na retro koło 26" z dosyć szeroką obręczą. Pierwsze co zauważyłem to, że zakłada się ją trochę ciężej niż rowerowe (a zwłaszcza ściąga dużo ciężej ale bez tragedii). Da się to założyć plastikowymi łyżkami rowerowymi. Jedyny problem jaki napotkałem, to brak wycentrowania opony co wiąże się z tym że bieznik nie jest idealnie po środku, aczkolwiek zakładałem totalnie na sucho, pewnie pasta montażowa do opon (taka jak na wulkanizacji używana) rozwiąże problem i opona ładnie wskoczy po napompowaniu do jakichś 3-4 bar, co prawda na oponie jest napisane max 2,5 bar ale ja dziś pompowałem 4 i nie było żadnego problemu.
Oponę te sprawdzę w teście długoterminowym w moim rowerze w okolicach wiosny, ponieważ obecne opony w moim ebike'u chcę "dojechać" zimą.
Jeszcze nie wiem jak się na jej jeździ ale wydaje się być dobrym wyborem do ebike średniej mocy na kołach 26.
Zdjęcie tej oto opony.