Ilu rzędowe przerzutki będą najbardziej ekonomiczne do silnika mid?

Dział z częściami rowerowymi - ramy, amortyzatory, hamulce itp
ODPOWIEDZ
eWojciech
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 03 maja 2022, 16:09

Ilu rzędowe przerzutki będą najbardziej ekonomiczne do silnika mid?

Post autor: eWojciech »

Cześć,
mam pytanie jaka ilość rzędów przerzutki tylnej jest najbardziej ekonomiczna przy stosowaniu napędu typu mid - centralny? Chodzi o to, że w tej chwili mam manetki 8-rzędowe zintegrowane z dźwignią hamulca i instalując silnik mid, zamontuję klamki hamulca z czujnikami. W związku z tym muszę kupić manetkę iluś tam rzędową, a także łańcuch i kasetę, gdyż napęd jest totalnie zużyty. Co byście polecili z uwagi na ekonomię zarówno ceny zakupu i eksploatacji?
Pytanko ilu rzędowe rozwiązanie będzie najbardziej ekonomiczne, zważając na dostępne łańcuchy na rynku, kasety i ich ceny z uwagi na podział na 8, 9 10 lub 11- rzędowe.
Dodam, że miałby na rowerze zostać zainstalowany Bafang w wersji 750 W.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Ilu rzędowe przerzutki będą najbardziej ekonomiczne do silnika mid?

Post autor: pxl666 »

całkiem niezłe są chińskie ltwoo 9s albo 10s . Chyba że wolisz więcej wydać to np deore 10s . pytanie jaka duża kaseta Cię interesuje?
eWojciech
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 03 maja 2022, 16:09

Re: Ilu rzędowe przerzutki będą najbardziej ekonomiczne do silnika mid?

Post autor: eWojciech »

Kaseta może być normalnej wielkości, myślałem wziąć zębatkę korby bafanga 44 zęby. Mam w tej chwili przerzutkę tylną Alivio-8rzędową i zastanawiam się czy zostawić 8 rzędów. Pytanie czy ogólnie łańcuchy 8-rzędowe nie są wytrzymalsze, choćby dlatego, że jest dla nich "więcej miejsca" i w związku z tym są pewnie grubsze? Czy może jest na odwrót - np. silne łańcuchy robią pod nowocześniejsze 9 i wyżej rzędowe systemy? Albo odpowiedź brzmi, 8 i 9 rzędowe łańcuchy występują w podobnych wytrzymałościach ale np 8-rzędowe są tańsze, gdyż starszego typu?

Czy występują tego typu jakieś zależności?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Ilu rzędowe przerzutki będą najbardziej ekonomiczne do silnika mid?

Post autor: pxl666 »

nie licz że tańszy łańcuch będzie wytrzymalszy. są dedykowane łańcuchy do ebike. ja jeżdżę na fabrycznym Shimano i póki co ponad 1kkm z duża ilością górskiej wspinaczki przymiar 0.75 nie wpada . ale ja oszczędzam naped ,nie katuję go
eWojciech
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 03 maja 2022, 16:09

Re: Ilu rzędowe przerzutki będą najbardziej ekonomiczne do silnika mid?

Post autor: eWojciech »

Oki, poszukam. Czytam po angielskich stronach i piszą, że warto 10-rzędowy SHIMANO ULTEGRA CN-6701. Ciekawe czy to prawda
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Ilu rzędowe przerzutki będą najbardziej ekonomiczne do silnika mid?

Post autor: pxl666 »

w jakich warunkach jeździsz? jaki teren ?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Ilu rzędowe przerzutki będą najbardziej ekonomiczne do silnika mid?

Post autor: tkoko »

Z ekonomicznego i użytkowego "punktu widzenia" w zupełności wystarczy 5 - 6 biegów. Grubsze zębatki, mocniejsze łańcuchy itd. Problem w tym że zakres przełożeń i najmniejsza/największa zębatka takiego wolnobiegu/kasety nie umożliwią Ci optymalne wykorzystanie mocy 750 wat. W praktyce i tak będziesz jeździł na najmniejszej lubi największej zębatce z tyłu. Niektórzy użytkownicy przerabiają wolnobiegi/kasety np. na 5 rzędów i szerszy zakres przełożeń.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Ilu rzędowe przerzutki będą najbardziej ekonomiczne do silnika mid?

Post autor: pxl666 »

tkoko pisze:
13 maja 2022, 7:32
Z ekonomicznego i użytkowego "punktu widzenia" w zupełności wystarczy 5 - 6 biegów. Grubsze zębatki, mocniejsze łańcuchy itd. Problem w tym że zakres przełożeń i najmniejsza/największa zębatka takiego wolnobiegu/kasety nie umożliwią Ci optymalne wykorzystanie mocy 750 wat. W praktyce i tak będziesz jeździł na najmniejszej lubi największej zębatce z tyłu. Niektórzy użytkownicy przerabiają wolnobiegi/kasety np. na 5 rzędów i szerszy zakres przełożeń.
zależy jaki zakres chce się mieć . przy kasecie 11-50 minimum to 9s . noi jaki styl się preferuje . oczywista oczywistość jest taka ze jak masz większy zakres i wykorzystujesz go na dużych obciążeniach to napęd dłużej pożyje a i baterii zje mniej i zdrowiej dla kolan . ze dwa lata temu taki napęd był u chińczyka za ok 300 do kupienia , teraz nie wiem

"W praktyce i tak będziesz jeździł na najmniejszej lubi największej zębatce z tyłu" no nie... taka koronka jakie nachylenie .chyba ze się mieszka na równinie to wtedy 7s pewnie starczy . ziomkowi którego robiłem dwa tożsame rowery w jednym wymieniłem cały napęd na 32x50 a w drugim tylko przedni blat i wyszło 32x36 i nawet to robi na małych krótkich podjazdach ale do 50t nie ma startu.
napęd powinien umożliwiać podjazd bez silnika z wypluciem płuc , silnik ma pomagać
eWojciech
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 03 maja 2022, 16:09

Re: Ilu rzędowe przerzutki będą najbardziej ekonomiczne do silnika mid?

Post autor: eWojciech »

Trzeba założyć, że mogę jeździć dużo po lesie. W sumie mieszkam niedaleko sporych wzniesień, więc może dla pełnego wykorzystania napędu, faktycznie pójść w kasety, które mają dużą największą zębatkę. Zdałem sobie sprawę, że faktycznie tutaj dla silnika duża tylna zębatka może mieć kluczowe znaczenie.

Także przekonałem się wydać więcej pieniędzy i mieć więcej bardziej zróżnicowanych przełożeń. Pytanko teraz na co się zdecydować. Na pierwszy rzut co myślicie o takim zestawie:

łańcuch 2 szt. SHIMANO ULTEGRA CN-6701
manetka SHIMANO Deore SL-M4100
przerzutka tył RD-M5120-SGS
jaką kasetę musi być deore CS-M4100 11-46T czy np. może być kaseta S-RIDE, 11-42T
Powyższy zestaw w deore to 740 zł

powyższe ewentualnie wersja do 42T czyli przerzutka RD-M4120-SGS i kaseta deore CS-M4100 11-42T (razem zestaw 685 zł)

Czy nie występują jakieś problemy z tak dużymi zębatkami i większymi przerzutkami?

Widziałem jest jeszcze coś takiego nowego deore LINKGLIDE, które ma być rzekomo znacznie wytrzymalsze do ebików, ale widzę, że raz że cena troszkę wyższa, dwa niestety nie ma manetki montowanej do kierownicy, a ja skorzystam z klamki hamulcowej Bafanga. Trzeba by pewnie jakimś patentem chwycić manetkę? Chociaż to może najmniejszy problem.
LINKGLIDE - zestaw 2x łańuch 870 zł
eWojciech
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 03 maja 2022, 16:09

Re: Ilu rzędowe przerzutki będą najbardziej ekonomiczne do silnika mid?

Post autor: eWojciech »

pxl666 pytanko czy miałeś na myśli takie zestawy? https://pl.aliexpress.com/item/32966976424.html

Widać, że jest to 2x taniej niż Schimano. Pytanie tylko czy podobnie niezawodne? Przerzutkę i manetkę kupuje się raz, jeżeli jest jakaś różnica w trwałości, to już wziąłbym deore. Nie wiem czy to jest "ta sama klasa sprzętu".
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Ilu rzędowe przerzutki będą najbardziej ekonomiczne do silnika mid?

Post autor: pxl666 »

tak . a7 albo a5 . a5 jest 9s . nikt ci nie zagwarantuje że ltwoo będzie tak samo dobre jak Shimano. ja miałem i działało to dobrze . zresztą mam jeszcze w jednym rowerze ale na nim mało jeżdżę. napewno nie kupowalbym kasety Shimano bo sunrace w niczym im nie ustępuje imho . praktycznie jak uszkodzisz Shimano to jest szansa na części. w chińczyku raczej nie
ODPOWIEDZ