Bateria
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 cze 2022, 9:28
Bateria
Hej,
Kupiłem zestaw do konwersji silnik 500W na Allegro. Do tego kupiłem taką baterię za 830 zł.
https://swiatbaterii.pl/baterie-do-rowe ... -cell.html
Na stronie napisane jest, że bateria współpracuje z silnikiem 250W, ale to chyba nie jest problem. Co o tym sądzicie?
Nie ukrywam, że zachęciła mnie cena. Zapłaciłem 20% mniej bo mają promocje.
Kupiłem zestaw do konwersji silnik 500W na Allegro. Do tego kupiłem taką baterię za 830 zł.
https://swiatbaterii.pl/baterie-do-rowe ... -cell.html
Na stronie napisane jest, że bateria współpracuje z silnikiem 250W, ale to chyba nie jest problem. Co o tym sądzicie?
Nie ukrywam, że zachęciła mnie cena. Zapłaciłem 20% mniej bo mają promocje.
- tas
- Administrator
- Posty: 2998
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Bateria
Nie będzie działać, będzie się wyłączać, grzać, zepsuje się, może nawet zapali.
Jeśli masz zestaw 500W to musisz mieć akumulator pod zestaw 500W (wydajność prądowa na poziomie 22-24A), a nie jakiś biedny malutki akumulatorek pod zestawy 250W dający wedle producenta może 15A max
Jeśli masz zestaw 500W to musisz mieć akumulator pod zestaw 500W (wydajność prądowa na poziomie 22-24A), a nie jakiś biedny malutki akumulatorek pod zestawy 250W dający wedle producenta może 15A max
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bateria
@Tas Cie trochę straszy...
Będzie działać, moze się szybciej wyłączać, czesciej grzać.
Ale wiele zależy od RZECZYWISTEGO sterownika ktory kupiles. Czy ma max 500-600W czy raczej blizej 1000W. No i zasadnicze pytanie czy to do jeżdżenia pod górę czy po wzglednie rownym terenie ?
Będzie działać, moze się szybciej wyłączać, czesciej grzać.
Ale wiele zależy od RZECZYWISTEGO sterownika ktory kupiles. Czy ma max 500-600W czy raczej blizej 1000W. No i zasadnicze pytanie czy to do jeżdżenia pod górę czy po wzglednie rownym terenie ?
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 cze 2022, 9:28
- tas
- Administrator
- Posty: 2998
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Bateria
WojtekErnest bagatelizujesz realny problem. Przecież akumulator ma na 10-15A a sterownik ma 500W czyli 20-24A
No jak to ma działać...
Polecisz koledze zakup zostawić, bo jest prawidłowo dobrane, pojeździ chwile, uszkodzi i co, będzie mieć Ci za złe za złą radę.
Dobra rada - akumulator i sterownik muszą mieć te same moce
No jak to ma działać...
Polecisz koledze zakup zostawić, bo jest prawidłowo dobrane, pojeździ chwile, uszkodzi i co, będzie mieć Ci za złe za złą radę.
Dobra rada - akumulator i sterownik muszą mieć te same moce
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 cze 2022, 9:28
Re: Bateria
Ok, dzięki za radę. W takim razie chyba wymienię sterownik na 250W. Z tego co widzę większość rowerów na rynku ma takie silniki.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bateria
Na pytanie gdzie i jak ma być używane, padła odpowiedź pośrednia że wystarczy 250W. Zatem skoro kupil taki pakiet z zamiarem jazdy po plaskim, no to sterownik i silnik okazał się nadmiarowy, bo go nie wykorzysta. Pewnie że jesli zastosuje blokadę w postaci slabszego sterownika,to automatycznie nie ma problemu.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 4995
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bateria
Zawsze może zmniejszyć moc wspomagania. Nie ma obowiązku korzystać z pełnej mocy jaką daje zestaw. Zresztą bardzo szybko to zrozumie jak mu zacznie wyłączać się wspomaganie podczas jazdy.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5858
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bateria
ale albo bms będzie się wieszać albo szybko zdegraduje baterię.
ciekawe co tam za ogniwa Green cell heheh
ciekawe co tam za ogniwa Green cell heheh
-
- Forumowicz
- Posty: 4995
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bateria
Gwarantuję że jeżeli zamiast np. "PAS 5" (High), da "PAS 3" (Medium), i dodatkowo nie będzie używał manetki, to silnik nie będzie brał więcej niż przepisowe 250 wat, przykład;
viewtopic.php?p=63374#p63374
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bateria
Pytający wyraźnie porusza się w obszarze rowerów miejskich, jakie jezdza pewnie w 95% ogólu ebajkow. I tymi rowerami z aku 36V, 10-13Ah jeżdżą tysiące ludzi w PL i setki tys w EU. Po prostu. Nie ma co nawiązywać do doświadczen z pojazdow do jazdy wyczynowej w górach, bo to inny, marginalny dla ogółu sprzęt, akumulatory, silniki itp.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- tas
- Administrator
- Posty: 2998
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Bateria
Im słabszy napęd tym dłużej i tym częściej pracuje na 100% swoich możliwości i tym bardziej obciąża akumulator maksymalnymi prądami. Dlatego tym bardziej nie wolno używać tak małego aku na takim napędzie
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 4995
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bateria
Aś zaszalał z tym "wyczynowym/górskim" Yoch'em 500 wat. Mam typowo turystyczny, dojazdowy, miejski rower/silnik którym jeżdżę i po górach bo mam je w zasięgu. Wcześniej jeździłem (od 2013 r) "wyczynowym" składakiem z baterią "3P" i też nie miałem większych problemów z jazdą po górach. Ponadto mam dalsze 6 rowerków typowo miejskich, z marnymi bateriami, więc jakieś tam "doświadczenie" w tej sprawie mam.WojtekErnest pisze: ↑03 cze 2022, 20:05Pytający wyraźnie porusza się w obszarze rowerów miejskich, jakie jezdza pewnie w 95% ogólu ebajkow. I tymi rowerami z aku 36V, 10-13Ah jeżdżą tysiące ludzi w PL i setki tys w EU. Po prostu. Nie ma co nawiązywać do doświadczen z pojazdow do jazdy wyczynowej w górach, bo to inny, marginalny dla ogółu sprzęt, akumulatory, silniki itp.
Dla ciekawskich. W płaskim terenie, przy baterii 36 V, 15 A, "3P", zasięg ze wspomaganiem nogami przy "HIGH" (maksymalna moc) to (w moim przypadku) ~60 - 80 km, prędkość 28 - 32 km/godz. 5 km podjazdu (10%) na Szyndzielnię w trybie "MEDIUM" (70 - 80% mocy) i prędkości podjazdu ~15 km/godz "wyssało" 3P" do odcięcia przez sterownik/BMS.
Tak jak napisałem wcześniej. NIE MA OBOWIĄZKU JEŹDZIĆ NA MAKSYMALNEJ MOCY SILNIKA. Zresztą bardzo szybko r2d2000 się o tym przekona jeżeli zechce używać manetki i maksymalnej mocy silnika. Poniżej są symulacje zachowania mocnego silnika przy ograniczeniu mocy sterownika (np. PAS'em) przy 10% podjeździe. Jak widać 3 kW silnik przy ograniczeniu prądu o połowę (z 20 A do 10 A) pobierze "zaledwie" 33% prądu silnika 250 - 500 wat.
Żeby uniknąć dyskusji że to tylko kalkulator, fizyczne pomiary mocy/prądu w podobnych warunkach.
Sterownik GT-350 wat, pobór prądu / mocy dla parametru "PO14" = 5A, 10A, 20A, oraz "PAS 1 - 3"
ul. Wenecka, płaski teren, manetka;
"PAS 1" / "PO14" = 5A >>> 15A / 500 wat >>> 2.5A / 90 wat
"PAS 2" / "PO14" = 5A >>> 15A / 500 wat >>> 6.0A / 220 wat
"PAS 1" / "PO14" = 20A >>> 20A / 750 wat >>> 2.8A / 110 wat
"PAS 2" / "PO14" = 20A >>> 20A / 750 wat >>> 6.5A / 250 wat
Przy "PO14" = 5A, na "PAS 1" (LOW) średni prąd/moc przejazdu to 2.5A / 90 wat. Na "PAS 2" (MEDIUM) średni prąd przejazdu to 6 A / 220 wat. Maksymalny prąd i moc to 15 A / 500 wat.
Przy "PO14" = 20A, na "PAS 1" (LOW) średni prąd/moc przejazdu to 2.8A / 110 wat. Na "PAS 2" (MEDIUM) średni prąd przejazdu to 6.5 A / 250 wat. Maksymalny prąd i moc to 20 A / 750 wat.
Jak widać mimo 25 - 33% wzrostu prądu/mocy sterownika (z 15 A / 500 wat do 20 A / 750 wat) realna moc pobierana przez silnik wzrasta zaledwie o ~10 - 15%.
To samo tylko w Yoch'u
Realna moc i "przeliczone" osiągi, na poszczególnych asystach (PAS), przy przełożeniu 48T / 14T, kole 24", i baterii 48V, 15Ah, są następujące;
"PAS 1" max 0.5A, 30 wat, ~20 km/godz, dystans ~120km, wspomaganie od 5 do 40 RPM korby,
"PAS 2" max 1.8A, 95 wat, ~23 km/godz, dystans ~85 km, wspomaganie od 5 do 60 RPM korby
"PAS 3" max 3A, 165 wat, ~24 km/godz, dystans ~80 km, wspomaganie od 5 do 60 RPM korby
"PAS 4" max 6A, 320 wat, ~25 km/godz, dystans ~75 km, wspomaganie od 5 do 60 RPM korby
"PAS 5" max 17A, 850 wat, ~40km/godz, dystans 50 km, wspomaganie od 5 do 120 RPM korby
Tabelka z charakterystyką wspomagania wygląda więc nieco inaczej niż wcześniej demonstrowałem.
Silnik największą moc wspomagania ma przy ruszaniu, po czym w miarę wzrostu prędkośći/RPM, wspomaganie szybko i skokowo maleje. Prędkość "przelotowa" na "PAS 5" to 36-37 km/godz, przy poborze prądu 8 - 10A / 400 - 500 wat.
Jak widać z powyższego, w moim przypadku, "PAS 1, i PAS 2" są praktycznie bezużyteczne. Dwa miesiące po zawale, miałem zaleconą podobną moc przy rehabilitacji (80 wat), a na testach wydolnościowych "dojechałem" do 150 wat . Dopiero PAS 3, szczególnie w cięższym terenie jest w moim przypadku, w miarę użyteczny. "PAS 5", jest natomiast na tyle mocny, że na przełożeniu 48T / 14T, prędkość podjazdu pod "górkę" (~35 km/godz), równała się prędkości swobodnego zjazdu z tejże górki
viewtopic.php?p=57587#p57587
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bateria
Ty jesteś najlepszym przykładem na to że małym pakietem da się jeździć. Ale powiedz to @Tas-owi, bo On kwestionuje użyteczność aku 10S4P do jazdy miejskiejtkoko pisze: ↑04 cze 2022, 8:12
Aś zaszalał z tym "wyczynowym/górskim" Yoch'em 500 wat. Mam typowo turystyczny, dojazdowy, miejski rower/silnik którym jeżdżę i po górach bo mam je w zasięgu. Wcześniej jeździłem (od 2013 r) "wyczynowym" składakiem z baterią "3P" i też nie miałem większych problemów z jazdą po górach.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 4995
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bateria
Bo Falconem z manetką bez PAS'a, a nawet 250 watowym na manetce, jest to co najmniej problematyczne, choć nie niemożliwe.WojtekErnest pisze: ↑04 cze 2022, 12:36...... Ty jesteś najlepszym przykładem na to że małym pakietem da się jeździć. Ale powiedz to @Tas-owi, bo On kwestionuje użyteczność aku 10S4P do jazdy miejskiej
viewtopic.php?p=59027#p59027
- tas
- Administrator
- Posty: 2998
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Bateria
Nie, kwestionuje uzywanie 2x amperowego sterownika do 1x amperowego akumulatora. To jest zle zbudowany rower niewazne czy sobie go nazwiecie 'tylko po miescie' czy tez ' bede uzywac tylko wspomagania na 1\5' czy inne czary mary
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 4995
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bateria
Problem w tym że zestaw jest już kupiony (zakładając że podane przez r2d2000 dane nie są "hłytem marketingowym"), więc może baterię zwrócić jeżeli ma możliwość, lub użytkować ją tak by mu jak najdłużej posłużyła. Że CIĄGŁE pobieranie pełnej mocy (0.8 - 1 kW / 18 - 22 A) z baterii która nominalnie ma max 15 - 17 A i 600 - 700 wat jest oczywiście wadą, z którą jednak "da się żyć", bo sam dawniej (składak) i obecnie (Yoch) użytkuję tak baterie nie jeżdżąc na pełnej dostępnej mocy.
Co do samej baterii. Z jej parametrów i z info w internecie, bateria jest zbudowana na Panasonikach 2.6 Ah (max prąd 5A) jako "5P" a więc max 25 A. Moje aku "3P" są na Samsungach (max 5 A), nadal jeżdżą u córki i zięcia choć (teoretycznie/prądowo 15 - 16 A) były/są bardziej obciążone. Ale jak to mówią "prowizorki są najtrwalsze".