Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lapster
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 03 cze 2024, 4:48
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: Lapster »

Mój "lowelek", który po 5 latach użytkowania uzyskał konwersję na E-bike'a. Przez te ostatnie pięć lat służył mi bardzo dobrze, bez awaryjnie i mam nadzieję, że tak pozostanie. Jedyne co byłem zmuszony przez ten czas wymienić to kaseta oraz łańcuch jakieś 2 razy.

Rower kupiony specjalnie przed wycieczką Hel -> Gdańsk, która była dotychczas moją najdłuższą podróżą rowerową.

RAMA 700C / ALU 6061-T6 / MĘSKA 21"
MECHANIZM KORBOWY SHIMANO ACERA T3010 / 48X38X28T / OSŁONA
SUPORT TH / 7420ST-S / ŁOŻYSKA MASZYNOWE / PODWÓJNE USZCZELNIENIE
PRZERZUTKA PRZEDNIA SHIMANO ACERA T3000
PRZERZUTKA TYLNA SHIMANO ALIVIO M4000 SHADOW
WIELOTRYB SHIMANO ACERA HG200-9 / 11-34T
ŁAŃCUCH KMC X9
HAMULCE SHIMANO ALTUS MT200 (HYDRAULICZNE)
DŹWIGNIE HAMULCA SHIMANO ALTUS MT200

To tyle z takiego suchego info

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

W sumie dość dużą zagwozdkę mam, gdzie zamocować tą blokadę i chciałem dać bagażnik z torbą z tyłu, ale nie wiem czy nie będzie za mocno obciążona oś z tyłu.


Pozdrawiam, będę tu wrzucał wszelkie upgrade'y czy inne informacje.

Serdecznie chciałbym wam podziękować, za odpowiedzi na wszelkie pytania oraz firmie Nexun, za tak fajny i prosty w montażu zestaw.
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 339
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: mitusm »

Przyjemnie zrobiony, bezawaryjny zestaw. Jaki prąd pchasz w silnik ? Bagażnik śmiało montuj, wytrzyma wszystko. Może na nim będzie miejsce na tą blokadę ;).
Awatar użytkownika
Lapster
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 03 cze 2024, 4:48
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: Lapster »

mitusm pisze:
07 cze 2024, 14:31
Przyjemnie zrobiony, bezawaryjny zestaw. Jaki prąd pchasz w silnik ? Bagażnik śmiało montuj, wytrzyma wszystko. Może na nim będzie miejsce na tą blokadę ;).
To jest 48v jeśli to masz na myśli mówiąc prąd :)
A z bagażnikiem zastanawiam się bo sam ważę ponad 130kg 😜
Badlook
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: Badlook »

Po otworach w boxie na sterownik widzę że sprzęt raczej mało odporny na deszcz
Awatar użytkownika
Lapster
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 03 cze 2024, 4:48
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: Lapster »

Badlook pisze:
07 cze 2024, 16:09
Po otworach w boxie na sterownik widzę że sprzęt raczej mało odporny na deszcz
No właśnie też tak uważam, ale kazali zrobić otwory wentylacyjne. Może by dorobić jakiś daszek ? Jak myślisz ?
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 339
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: mitusm »

Lapster pisze:
07 cze 2024, 16:33
Badlook pisze:
07 cze 2024, 16:09
Po otworach w boxie na sterownik widzę że sprzęt raczej mało odporny na deszcz
No właśnie też tak uważam, ale kazali zrobić otwory wentylacyjne. Może by dorobić jakiś daszek ? Jak myślisz ?
Zostaw te otwory, wrzuć do sakwy taśmę klejącą w razie ulewy. Zresztą sam sterownik (często montowany pod ramą) jest odporny na deszcz. Bardziej chodziło mi o moc, ile widziałeś max na ekranie ?
Awatar użytkownika
Lapster
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 03 cze 2024, 4:48
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: Lapster »

mitusm pisze:
07 cze 2024, 16:50
Lapster pisze:
07 cze 2024, 16:33


No właśnie też tak uważam, ale kazali zrobić otwory wentylacyjne. Może by dorobić jakiś daszek ? Jak myślisz ?
Zostaw te otwory, wrzuć do sakwy taśmę klejącą w razie ulewy. Zresztą sam sterownik (często montowany pod ramą) jest odporny na deszcz. Bardziej chodziło mi o moc, ile widziałeś max na ekranie ?
Na 5 wspomaganiu było 1000+ W ale staram się jeździć na 2 i raczej 200 nie przekracza

Pewnie z biegiem czasu dojdę do jakichś fajnych ustawień bo teraz to z postem na blogu ustawiałem wstępnie.
Badlook
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: Badlook »

Lapster pisze:
07 cze 2024, 16:33
Badlook pisze:
07 cze 2024, 16:09
Po otworach w boxie na sterownik widzę że sprzęt raczej mało odporny na deszcz
No właśnie też tak uważam, ale kazali zrobić otwory wentylacyjne. Może by dorobić jakiś daszek ? Jak myślisz ?
Nigdy nie robiłem wentylacji nawet przy dużych prądach. Narazie zostaw a w deszczu zalepisz jak pisał kolega
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 339
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: mitusm »

Sterownik, jeszcze w lecie potrafi się mega rozgrzać w takiej skrzynce.
Awatar użytkownika
Lapster
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 03 cze 2024, 4:48
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: Lapster »

mitusm pisze:
07 cze 2024, 18:56
Sterownik, jeszcze w lecie potrafi się mega rozgrzać w takiej skrzynce.
A z tymi Watami to jakoś to lepiej ograniczyć czy dać mu możliwość kręcić te 1500W ?
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3069
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: tas »

Nie musisz zasłaniać otworów, sterownik jest bryzgoszczelny i nic mu deszcz nie zrobi.
Otwory powinieneś powiększyć bo te są za małe, wentylacja jest słaba i łatwo doprowadzisz do przegrzania i spalenia sterownika. Powiększ te otwory o 50% i będzie ok. Zauważ, że w instrukcji montażu otwory były inne, zrobiłeś to inaczej, po swojemu ale nie prawidłowo
W instrukcji jest tak, a nie inaczej bo wszystkie porady w niej zawarte są na bazie dziesiątek tysięcy jedzących konstrukcji i powinieneś robić dokładnie tak jak tam jest napisane aby nie powielać błędów innych (dziesiątek jak nie setek awarii w stylu porad, że sterownik nie wymaga chłodzenia jak ktoś "mądrze" zauważa powyżej).
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Badlook
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: Badlook »

tas pisze:
08 cze 2024, 0:44
Nie musisz zasłaniać otworów, sterownik jest bryzgoszczelny i nic mu deszcz nie zrobi.
Otwory powinieneś powiększyć bo te są za małe, wentylacja jest słaba i łatwo doprowadzisz do przegrzania i spalenia sterownika. Powiększ te otwory o 50% i będzie ok. Zauważ, że w instrukcji montażu otwory były inne, zrobiłeś to inaczej, po swojemu ale nie prawidłowo
W instrukcji jest tak, a nie inaczej bo wszystkie porady w niej zawarte są na bazie dziesiątek tysięcy jedzących konstrukcji i powinieneś robić dokładnie tak jak tam jest napisane aby nie powielać błędów innych (dziesiątek jak nie setek awarii w stylu porad, że sterownik nie wymaga chłodzenia jak ktoś "mądrze" zauważa powyżej).
Zrobiłem już kilka konstrukcji, dla siebie miałem już dwie ale z tymi samymi parametrami czyli sterownik 60v i około 30a, poprzednia konstrukcja zrobiłem 4,5k w dwa sezony jeżdżąc na Śląsku a tu wiadomo górki. Nigdy sterownik nie przekroczył temp 30-40 stopni a był zamknięty w szczelnej puszce. Żona jeździ na 14s i 25a i ma już 5k, ta sama sytuacja, sterownik zamknięty szczelnie. Dwie inne konstrukcje to już słabsze rowerki ale robione tak samo. Nikt nie skarżył się na spalenie czegokolwiek. Co do szczelności kt-ków to na jakieś zachlapania może są szczelne ale nie na opady deszczu. Testowałem na swoim. Wyciągnięta płytka i poskręcana obudowa, spryskałem to delikatnie opryskiwaczem i w środku była woda, pianka na deklach jest wodoprzepuszczalna. Dopiero po pomalowaniu go całego guma w sprayu kilka warstw uzyskałem wodoszczelność na deszcz. Więc tak uważam że przy słabszych konstrukcjach nie ma potrzeby wentylacji sterownika. Dodam że zawsze sterownik zakładam z zapasem mocy więc może dlatego się nie grzeje. Nie wiem jak zachowa się sterownik który idzie cały czas na 100%. Takie mam doświadczenia i o nich piszę. Kolejna sprawa, znajomy ma fabrycznego elektryka z dwoma silnikami po 750w o ile się nie mylę i cała elektronika łącznie z kontrolerem jest zamknięta na szczelnie w ramię i owinięta pianką. Jeździ tym sprzętem już 3 sezonu łącznie z zimami i uszkodził tylko manetkę podczas deszczu. Więc jak to się ma do chłodzenia sterownika w takich warunkach?
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3069
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: tas »

Ale zdajesz sobie sprawe, że Twoja opinia bazuje na 10 użytkowanych rowerach, a moja na 20 tyś? ;)

Jeśli gwarantujesz użytkownikowi, że śłuchając Twoich rad nic mu się nie zepsuje, a jeśli tak to Mu naprawisz rower to co innego :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Lapster
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 03 cze 2024, 4:48
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: Lapster »

tas pisze:
08 cze 2024, 0:44
Nie musisz zasłaniać otworów, sterownik jest bryzgoszczelny i nic mu deszcz nie zrobi.
Otwory powinieneś powiększyć bo te są za małe, wentylacja jest słaba i łatwo doprowadzisz do przegrzania i spalenia sterownika. Powiększ te otwory o 50% i będzie ok. Zauważ, że w instrukcji montażu otwory były inne, zrobiłeś to inaczej, po swojemu ale nie prawidłowo
W instrukcji jest tak, a nie inaczej bo wszystkie porady w niej zawarte są na bazie dziesiątek tysięcy jedzących konstrukcji i powinieneś robić dokładnie tak jak tam jest napisane aby nie powielać błędów innych (dziesiątek jak nie setek awarii w stylu porad, że sterownik nie wymaga chłodzenia jak ktoś "mądrze" zauważa powyżej).
Wiem, że w instrukcji było inaczej. Ale nie miałem na tamtą chwilę większego wiertła, stąd też więcej otworów. Ale dziękuję za info, dołożę trochę.
Właśnie dlatego je zrobiłem, bo sugerowałem się instrukcją, tym bardziej że dość sporo wagi mam więc sterownik też lekko mieć nie będzie.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3069
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: tas »

Odpowiednie otwory wentylacyjne to takie ubezpieczenie na okolicznosc awarii. Ubezpieczenia warto miec, to konkretne jest tanie (kosz wiertła i 2 min pracy) i obejmuje kilkaset zł oraz 2 tyg bez roweru :D
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Lapster
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 03 cze 2024, 4:48
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: Lapster »

tas pisze:
08 cze 2024, 7:35
Odpowiednie otwory wentylacyjne to takie ubezpieczenie na okolicznosc awarii. Ubezpieczenia warto miec, to konkretne jest tanie (kosz wiertła i 2 min pracy) i obejmuje kilkaset zł oraz 2 tyg bez roweru :D
Nie no wiadomo, dziś to poprawię.
Apropos jeszcze jazdy w deszcz, to domyślam się że w ulewe raczej nie jeździć. Ale np. jak będę zostawiał rower pod pracą pod chmurką, bez baterii oczywiście. To co powinienem zakryć najlepiej?
Badlook
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: Badlook »

tas pisze:
08 cze 2024, 7:22
Ale zdajesz sobie sprawe, że Twoja opinia bazuje na 10 użytkowanych rowerach, a moja na 20 tyś? ;)

Jeśli gwarantujesz użytkownikowi, że śłuchając Twoich rad nic mu się nie zepsuje, a jeśli tak to Mu naprawisz rower to co innego :)
Nie bazuje na 10 użytkownikach, wystarczy to forum przeglądać jak ludzie robią własne konstrukcje. Na YT jest podobnie, wszyscy szczelnie zamykają, oferty sprzedaży pokazują to samo. Na kanale Taby ze zlotów widać to samo. Bardzo mocne konstrukcje mają sterowniki na wierzchu a reszta albo zamknięte razem z baterią albo osobny box.
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 339
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: mitusm »

Co rower, sposób jazdy i teren będzie inna sytuacja.
Zamknięty KT pałowany za 100% przez 15-20m złapie 70-80C. Czy jest to zdrowe dla elektroniki niech każdy już sobie odpowie.
Swojego upaliłem przy -5C na zewnątrz, ale inna sprawa że był to malutki 17A który się mieści w dłoni
Badlook
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: Badlook »

Dlatego właśnie daje zawsze kontroler z zapasem. Baterie tak samo
Awatar użytkownika
Lapster
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 03 cze 2024, 4:48
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: Lapster »

Dzisiaj też troszkę pojechałem i max na 3 biegu jechałem i nie przekraczałem 500W przy takiej jeździe, sterownik nawet ciepły nie był ale otwory powiększyłem. Druga sprawa że dziś nie jest jakoś mega gorąco
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: SzczepanW2 »

KT niestety, jest bardzo wrażliwy, mój nawet przy braniu maks 350W przy temperaturze zewnętrznej 30*C potrafił się wyłączyć. Wzięty ze sporym zapasem, bo sterownik pod 40A, a jeździ na maks 27A.
Badlook
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: Badlook »

SzczepanW2 pisze:
08 cze 2024, 11:37
KT niestety, jest bardzo wrażliwy, mój nawet przy braniu maks 350W przy temperaturze zewnętrznej 30*C potrafił się wyłączyć. Wzięty ze sporym zapasem, bo sterownik pod 40A, a jeździ na maks 27A.
Jeśli nie otwierany to polecam otworzyć i dołożyć pasty termoprzewodzącej bo jest jej tam jak na lekarstwo
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 339
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: mitusm »

U mnie takie coś mimo że w zamknięte w skrzynce pomaga lepiej rozproszyć ciepło. Mam w rowerze instalację 12V.
Bafang też nie narzeka na wentylator.
Załączniki
Screenshot_20240608-124636_copy_705x949.png
Screenshot_20240608-124206_copy_614x1099.png
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: SzczepanW2 »

Też mam 12V, chyba trzeba będzie skorzystać z patentu ;)
Awatar użytkownika
Lapster
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 03 cze 2024, 4:48
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: Lapster »

No ja do 48v raczej nie podłączę takiego wentylatorka :)
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: SzczepanW2 »

Przetwornica DC/DC na 12V i można wszystko :)
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3069
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: tas »

mitusm - na pokrywka się nie grzeje, ona jest osobno względem obudowy. Obudowa sterownika to ceownik :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1339
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: Yasiu77 »

Najłatwiej wkleić wyłącznik termiczny 80st C NO w rowku z tranzystorami i podłączony do klamek hamulcowych
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1324
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: Kajman »

Ja nie wiem jak wy jeździcie, żadne KT mi się nie skończył, żaden nie przegrzał :P
A z gwarancją to tak wiecie, nie ma się co podniecać, ktoś ostatnio na fb stękał, że mu w PL ;) nie uznano mimo że sterownik na zew i jak trzeba podłączony.
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 339
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: mitusm »

tas pisze:
08 cze 2024, 14:26
mitusm - na pokrywka się nie grzeje, ona jest osobno względem obudowy. Obudowa sterownika to ceownik :)
Wiem, ale ruch powietrza wewnątrz skrzynki mega obniża temperaturę.
Przetwornica 48 -> 12 zrobiona do oświetlenia, przy okazji chłodzenie. Bafang przy wolnej wspinaczce też fajnie leci z temperaturą, zwłaszcza że jest osłona przeciw zachlapaniu.
Awatar użytkownika
Lapster
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 03 cze 2024, 4:48
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: Lapster »

Apropos zachlapania, jak ogólnie wygląda jazda w lekki deszcz takim rowerem? Nie mówię o jeżdżeniu w ulewę, ale ogólnie jak jest mokrawo i lekki deszcz. Na coś konkretnie zwracać uwagę? PAS?
Badlook
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: Badlook »

Ja daję na ekran woreczek bo kiedyś mi zaparkował po deszczu. Nie wiem jak z obudowami bidonowymi bo nigdy takiej nie miałem.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3069
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: tas »

kup ma akumulator torbe wodoodporna wtedy na deszczu jest lepiej
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 339
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: mitusm »

Lapster pisze:
11 cze 2024, 9:44
Apropos zachlapania, jak ogólnie wygląda jazda w lekki deszcz takim rowerem? Nie mówię o jeżdżeniu w ulewę, ale ogólnie jak jest mokrawo i lekki deszcz. Na coś konkretnie zwracać uwagę? PAS?
Pas będzie działał nawet pod wodą, bateria bidon średnio odporna na zalanie + silnik w zależności od typu bardziej lub mniej lubią wodę. Np mxus xf19 kompletnie nie przygotowany na wilgoć. Jeden sezon bez topienia po osie i środek w wilgoci i błocie. A ostatnio rozbierałem coś w stylu mxusa 30h po 10tyś km w każdych warunkach i był jak nowy...
Badlook
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: Badlook »

U mnie xf19 po 2 sezonach też był czysty a nie raz w deszczu jeździłem i to ulewnym
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 339
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: mitusm »

Badlook pisze:
11 cze 2024, 13:15
U mnie xf19 po 2 sezonach też był czysty a nie raz w deszczu jeździłem i to ulewnym
Załączniki
Screenshot_20240611-144255_copy_947x770.png
Badlook
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: Badlook »

Musiał brodzić do osi. Wtedy się wlewa przez uszczelniacz
Awatar użytkownika
Lapster
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 03 cze 2024, 4:48
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: Lapster »

Nie no ja tylko po ścieżkach jeżdżę, chodzi mi o zwykły deszcz i jazde w nim
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 339
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: mitusm »

Badlook pisze:
11 cze 2024, 15:00
Musiał brodzić do osi. Wtedy się wlewa przez uszczelniacz
Rower nigdy nie miał osi w wodzie, ale mokro bywało...
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 339
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: mitusm »

Lapster pisze:
11 cze 2024, 18:27
Nie no ja tylko po ścieżkach jeżdżę, chodzi mi o zwykły deszcz i jazde w nim
Nic mu nie będzie, pokrowiec na baterie można mieć.
Badlook
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: Badlook »

mitusm pisze:
11 cze 2024, 19:05
Badlook pisze:
11 cze 2024, 15:00
Musiał brodzić do osi. Wtedy się wlewa przez uszczelniacz
Rower nigdy nie miał osi w wodzie, ale mokro bywało...
Ja wymieniałem chińskie uszczelniacze na lepsze więc może dlatego.
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 987
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: Yin »

Badlook pisze:
08 cze 2024, 8:08
tas pisze:
08 cze 2024, 7:22
Ale zdajesz sobie sprawe, że Twoja opinia bazuje na 10 użytkowanych rowerach, a moja na 20 tyś? ;)

Jeśli gwarantujesz użytkownikowi, że śłuchając Twoich rad nic mu się nie zepsuje, a jeśli tak to Mu naprawisz rower to co innego :)
Nie bazuje na 10 użytkownikach, wystarczy to forum przeglądać jak ludzie robią własne konstrukcje. Na YT jest podobnie, wszyscy szczelnie zamykają, oferty sprzedaży pokazują to samo. Na kanale Taby ze zlotów widać to samo. Bardzo mocne konstrukcje mają sterowniki na wierzchu a reszta albo zamknięte razem z baterią albo osobny box.
Słuchaj Tasa dobrze mówi To że widzisz ze coś jest robione nie znaczy że zawsze należy się tym sugerować. Rozpisując temat bardziej technicznie: to jak będzie grzał się sterownik zależy od użytkownika ( styl jazdy), terenu, pogody ( to co się nie przegrzeje zimą latem w upale może paść). Do tego jeszcze jest kwestia nawoju silnika, np wolny nawój spowoduje że sterownik nawet nie będzie letni bo prąd maksymalny będzie tylko przy ruszaniu i podjazdach a przy nawoju szybkim gdzie prąd max sterownika leci 80% czasu może ten sam sterownik łatwo przegrzać. Plus niuanse typu w jakiej wielkości koła mamy dany silnik. Tak że czasem warto kogoś z doświadczeniem technicznym posłuchać a nie upierać się ''bo u mnie działa"
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Badlook
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: Badlook »

Yin pisze:
11 cze 2024, 22:19
Badlook pisze:
08 cze 2024, 8:08


Nie bazuje na 10 użytkownikach, wystarczy to forum przeglądać jak ludzie robią własne konstrukcje. Na YT jest podobnie, wszyscy szczelnie zamykają, oferty sprzedaży pokazują to samo. Na kanale Taby ze zlotów widać to samo. Bardzo mocne konstrukcje mają sterowniki na wierzchu a reszta albo zamknięte razem z baterią albo osobny box.
Słuchaj Tasa dobrze mówi To że widzisz ze coś jest robione nie znaczy że zawsze należy się tym sugerować. Rozpisując temat bardziej technicznie: to jak będzie grzał się sterownik zależy od użytkownika ( styl jazdy), terenu, pogody ( to co się nie przegrzeje zimą latem w upale może paść). Do tego jeszcze jest kwestia nawoju silnika, np wolny nawój spowoduje że sterownik nawet nie będzie letni bo prąd maksymalny będzie tylko przy ruszaniu i podjazdach a przy nawoju szybkim gdzie prąd max sterownika leci 80% czasu może ten sam sterownik łatwo przegrzać. Plus niuanse typu w jakiej wielkości koła mamy dany silnik. Tak że czasem warto kogoś z doświadczeniem technicznym posłuchać a nie upierać się ''bo u mnie działa"

Oczywiście masz rację dlatego zawsze testuje coś na sobie w miarę możliwości i umiejętności a potem się wypowiadam i nie lubię jak ktoś mówi lub pisze mi coś co jest nie do końca zgodne z faktycznym stanem rzeczy.
c64club
Forumowicz
Posty: 119
Rejestracja: 29 sie 2023, 22:34

Re: Moja pierwsza konwersja, czyli Unibike e-Crossfire

Post autor: c64club »

KT mają źle skonstruowaną część zasilającą. Stabilizator LM317 zasilany w mocno starożytny sposób (rezystorem szeregowym). Ale to pół biedy. Gorzej że mimo sporej wytracanej mocy nie jest przykręcony do radiatora, wisi w zamkniętej przestrzeni sterownika i się uszkadza. U siebie zdążyłem w momencie jak sterownik zaczął wariować ale jeszcze nie przebiło stabilizatora i nie popaliło logiki. Kilka przykładów radzenia sobie z tym problemem jest na forum.

Chłodzenie sterownika jest tu potrzebne ale temu biednemu stabilizatorowi smażonemu bez radiatora, może nie pomóc. Skalkulowałem że bardziej mi się opłaca poprawić fabrykę niż w ramach gwarancji dostać nowy i żeby znów się uszkodził.
Nie mogłeś kupić fabrycznego zamiast rzeźbić? Nie mogłem.
ODPOWIEDZ