Przeróbka E-Dealim Roadwin 125cc

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
wwojciech
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Przeróbka E-Dealim Roadwin 125cc

Post autor: wwojciech »

Cześć.
Wywaliłem silnik spalinowy i wsadziłem 4kW bldc.
Bateria z hybrydy mercedesa lifepo4 22s2p 44Ah.
Uruchomiłem w sensorless GT1500 ale niestety nie byl wstanie prawidłowo wysterować silnika o pod obciążeniem wyparowała ścieżka przy tranzystorach i uwaliło procesor.
W wolnej chwili wrzucę zdjęcia. Do 60km/h latało. Kolejny krok to uruchomić silnik na VESC. Mam wersje 50A i jeśli to zatrybi to wtedy vesc 100/250.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6369
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Przeróbka E-Dealim Roadwin 125cc

Post autor: pxl666 »

poka foty
Awatar użytkownika
shade_
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 19 paź 2020, 10:42
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Przeróbka E-Dealim Roadwin 125cc

Post autor: shade_ »

wwojciech pisze:
24 maja 2022, 10:27
Cześć.
Wywaliłem silnik spalinowy i wsadziłem 4kW bldc.
Bateria z hybrydy mercedesa lifepo4 22s2p 44Ah.
Uruchomiłem w sensorless GT1500 ale niestety nie byl wstanie prawidłowo wysterować silnika o pod obciążeniem wyparowała ścieżka przy tranzystorach i uwaliło procesor.
W wolnej chwili wrzucę zdjęcia. Do 60km/h latało. Kolejny krok to uruchomić silnik na VESC. Mam wersje 50A i jeśli to zatrybi to wtedy vesc 100/250.
poka foto, bardzo interesujacy projekt. VESC powinien ogarnac
Aktualnie mocniejsza hulajka, a e-bike w budowie
wwojciech
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Przeróbka E-Dealim Roadwin 125cc

Post autor: wwojciech »

udało się uruchomić vesc, niestety max moc jaką udało mi się wyciągnąć to ledwo 1100W pomimo prąd baterii na max 50A i 14S. Prad silnika caly czas leci 100A. Pewnie dla tego spalilo gt1500(jest mierzony tylko prad baterii) wiec przy 30A juz tam wymusilo fajne prady fazy...
Załączniki
signal-2022-05-31-103905_004.jpeg
signal-2022-05-31-103905_002.jpeg
signal-2022-05-31-103905_003.jpeg
wwojciech
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Przeróbka E-Dealim Roadwin 125cc

Post autor: wwojciech »

konwerter z resolvera na halla gotowy, teraz już będzie można testować ze zwykłymi sterownikami. Na pierwszy strzał sabvoton.

edit.

Resolwer z konwerterem już ustawiony w fazie.
Załączniki
hall_signal_scope.jpg
signal-2022-06-02-133705_001.jpeg
wwojciech
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Przeróbka E-Dealim Roadwin 125cc

Post autor: wwojciech »

Update:) silnik z sterownikiem kelly 7230s śmiga aż miło. Na baterii 72V i przełożeniu 12/44 leci 100km/h :) Pozostało dopieścić instalacje i mechanicznie ogarnąć do końca i można zając się legalizacją.
wwojciech
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Przeróbka E-Dealim Roadwin 125cc

Post autor: wwojciech »

Update finalny:) papiery ogarnięte, maszyna śmiga. W tej chwili już na zielonych rejestracjach, w cepiku jako pojazd elektryczny:) kelly ustawiony na 75% mocy, co wedlug pomiarów daje 110A z baterii(8kw). Zmieniona zębatka tylna na większa- co poprawilo osiągi kosztem Vmax (88km/h wedlug GPSa). Masa całości urosła o 2kg względem suchego spaliniaka. Zasieg estymuje na 80km ale jeszcze nie zweryfikowany. Wczesniej jeździłem bez odzysku, dopiero teraz dołożę manetke coby miec regulowana sile hamulca:)
Załączniki
IMG-20241019-WA0001.jpg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6369
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Przeróbka E-Dealim Roadwin 125cc

Post autor: pxl666 »

poka więcej zdjęć . jak to wyszło finansowo ?
Badlook
Forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Przeróbka E-Dealim Roadwin 125cc

Post autor: Badlook »

Fajnie że udało się papiery ogarnąć. Była by opcja żeby kolega rozpisał cały proces papierologii?
wwojciech
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Przeróbka E-Dealim Roadwin 125cc

Post autor: wwojciech »

Przygodę zacząłem od odwiedzenie wszystkich okręgówek w koło z zapytaniem jak oni to widzą, taką przeróbke. Praktycznie każda wymysłała takie cuda, że już myślałem że nie uda się ogarnąć papierów - na szczeście dwie powiedziały że normalna przeróbka i bez problemu. Musiałem przedstawić fakture na kupno silnika (umowa kupna/sprzedaży), faktura z zakładu który montował silnik, oraz na fakturze uwględniony demontaż silnika spalinowego ( nie można tego prywatnie wykonać). Papier potwierdzający mase obecnego pojazdu ( np zlom z wagą kalibrowaną). Majac te papiery lecisz na przegląd na okręgówke, tam wbijają zmiany konstrukcyjne. Potem do urzędu komunikacji i tam wymiana dowodu i blach na nowe.:)
-z kosztów to przegląd rozszerzony ze mianami konstukcyjnymi to było około 150zł
-za przerejestrowanie 120zl.
a Graty to zbierane więc kosztowo przyjaźnie:)
Bateria miała być lifepo4 z mercedesa plugina, ale wagowo/objetosciowo to byla masakra majac ledwo 3kwh pojemnosci, więc skończyło się na liion ogniwa z porsche tajkana 65Ah. 20S1P. 110A to ledwie łaskowatanie dla niej:)

Elektronika cała upchana pod bakiem. Osłona silnika to klasycznie laminat poliestrowy.
Licznik jest podlączony pod koło więc nie było żadnych przeróbek, a w miejsce obrotomierza wsadziłem watomierz(wyprowaziłem tylk przyciski na kierownice żebym mógł zmieniać funkcje na nim z dłońmi na rączkach)
Załączniki
signal-2025-01-10-154926_002.jpeg
signal-2025-01-10-154926_003.jpeg
signal-2025-01-10-154926_004.jpeg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6369
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Przeróbka E-Dealim Roadwin 125cc

Post autor: pxl666 »

a jak toto idzie pod górę z pasażerem np ?
Badlook
Forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Przeróbka E-Dealim Roadwin 125cc

Post autor: Badlook »

wwojciech pisze:
10 sty 2025, 16:02
Przygodę zacząłem od odwiedzenie wszystkich okręgówek w koło z zapytaniem jak oni to widzą, taką przeróbke. Praktycznie każda wymysłała takie cuda, że już myślałem że nie uda się ogarnąć papierów - na szczeście dwie powiedziały że normalna przeróbka i bez problemu. Musiałem przedstawić fakture na kupno silnika (umowa kupna/sprzedaży), faktura z zakładu który montował silnik, oraz na fakturze uwględniony demontaż silnika spalinowego ( nie można tego prywatnie wykonać). Papier potwierdzający mase obecnego pojazdu ( np zlom z wagą kalibrowaną). Majac te papiery lecisz na przegląd na okręgówke, tam wbijają zmiany konstrukcyjne. Potem do urzędu komunikacji i tam wymiana dowodu i blach na nowe.:)
-z kosztów to przegląd rozszerzony ze mianami konstukcyjnymi to było około 150zł
-za przerejestrowanie 120zl.
a Graty to zbierane więc kosztowo przyjaźnie:)
Bateria miała być lifepo4 z mercedesa plugina, ale wagowo/objetosciowo to byla masakra majac ledwo 3kwh pojemnosci, więc skończyło się na liion ogniwa z porsche tajkana 65Ah. 20S1P. 110A to ledwie łaskowatanie dla niej:)

Elektronika cała upchana pod bakiem. Osłona silnika to klasycznie laminat poliestrowy.
Licznik jest podlączony pod koło więc nie było żadnych przeróbek, a w miejsce obrotomierza wsadziłem watomierz(wyprowaziłem tylk przyciski na kierownice żebym mógł zmieniać funkcje na nim z dłońmi na rączkach)
Czyli dwie najtrudniejsze sprawy to znaleźć okręgówkę która to podbije i speca co zrobi podmianę silnika lub da papier że to zrobił.
wwojciech
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Przeróbka E-Dealim Roadwin 125cc

Post autor: wwojciech »

pxl666 pisze:
10 sty 2025, 19:50
a jak toto idzie pod górę z pasażerem np ?
Narazie tylko miałem okazje pojeździć z synem 6 letnim to daje rady pod ostre górki. W sumie już 500km zrobione:) W mieście w ogóle nie czuć braku mocy. Przy każdej prędkości przyśpiesza fajnie bez mieszania biegami jak to było w oryginalnej 125cc:) Narazie jestem zadowolony. Po jeździe górskiej z synem, silnik nagrzał się do 60C.
ODPOWIEDZ