falcon supercharger - ładowanie w 20minut 55A

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 559
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: falcon supercharger - ładowanie w 20minut 55A

Post autor: szczur333 »

reaktywacja:

falcon rozebrany na czesci pierwsze ,bedzie nowa elektryka prawodpodobnie na złączkach JST (sygnały) - nie wiem czy w tym roku skoncze ale zeby miec motywacje zaczynam zbierac ładowarki


Obrazek

Obrazek

finalnie bedą 3
prąd ładowania 55-60A
moc ładowania 4-5kW
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
W.P.
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
Lokalizacja: Łódź

Re: falcon supercharger - ładowanie w 20minut 55A

Post autor: W.P. »

Robiłeś od zera, czy bazowałeś na gotowym zasilaczu? Jak to chłodzisz?
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 559
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: falcon supercharger - ładowanie w 20minut 55A

Post autor: szczur333 »

to są serwerowe zasilacze glownie uzywane w szafach telekomunikacyjnych - oryginalnie na 90% byly one z napieciami 48-58V i natezeniem 25-30A

regulacja napiecia i natezenia oraz poziomy ladowania cc/cv sa realizowane dzieki zaprogwanemu układowi ktory bazuje na szynie can

na dniach rozbiore jeden bo tego nie widziaem w srodku jeszcze

co do chłodzenia - po drugiej stronie są dwa wentylatory 40mm

PS
ktos zna jakies bmsy z funkcją zaprogramowania krzywej ladowania, gdzie dodatkowo mozna by wprowadzic ograniczenia ze wzgledu na temperature ogniw?
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
W.P.
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
Lokalizacja: Łódź

Re: falcon supercharger - ładowanie w 20minut 55A

Post autor: W.P. »

szczur333 pisze:
02 lip 2025, 1:51
to są serwerowe zasilacze głównie używane w szafach telekomunikacyjnych - oryginalnie na 90% były one z napięciami 48-58V i natężeniem 25-30A

regulacja napięcia i natężenia oraz poziomy ładowania cc/cv są realizowane dzięki zaprogramowanemu układowi, który bazuje na szynie can.
O ile mi wiadomo to zasilacze serwerowe nie mają kontrolera prądu. Parametr prądu obciążenia podawany w danych technicznych to zalecana wartość, której nie należy przekraczać. Wynika z rodzaju zastosowanych półprzewodników, budowy transformatora, możliwości chłodzenia itp. warunków projektowych.

Stąd moja wątpliwość - jak zachowa się taki zasilacz z ustawioną wartością dla fazy CV, np. dla 13S czyli 54,6V, kiedy zostanie podłączony do poważnie rozładowanego pakietu (3,4V/ogniwo czyli 44,2V).
szczur333 pisze:
02 lip 2025, 1:51
na dniach rozbiorę jeden bo tego nie widziałem w środku jeszcze
Załącz fotki z wnętrza.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 559
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: falcon supercharger - ładowanie w 20minut 55A

Post autor: szczur333 »

2 lata ponad ładowalem tym zasilaczem ktory ma regulacje 0-100 0-30A (on realnie mial transformatory 50A i napiecie chyba 48V) wiec do 30A przy max 80V dalo sie ustawic (istnieją wersje ktore są do 60V i 50A)

ladowalem moj 20S pakiet ktory był rozładowany na 60V - i normalnie wszsytko dziala, szczerze mowiac to bardziej bym sie obawiał zwyklej ładowarki np ktora na wyjsciu daje 84V a przykladowo pakiet 20S mozna nawet rozladowac do 50V albo nizej i pewnie by nie wstała


ZDJECIA:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing


czytalem jeszcze troche o bms-ach i ładowarkach i niestety nie jest tak pieknie z tym can-em - jesli mamy bms z can-em i wgraną krzywą to bms bedzie regulował prąd ale tylko jesli mamy ładowarke z komunikacją CAN, jak podłaczymy zwykłą ktora ma tylko + i - to bedzie ładowac jak zwykla

takie pro ładowarki sa juz cięzsze i wieksze zwykle - przykladowo ta srerbrna GTK 30A co kiedys mialem wystepowala w wersji z CAN no ale ona realnie dawala 25A z tego co pamietam + wazyla ponad 3kg (bez kabli) - te małe bez kabli 3 sztuki waża 3,5kg i sumarycznie max przy 20S w 68A, przy 16S 72A
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
W.P.
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
Lokalizacja: Łódź

Re: falcon supercharger - ładowanie w 20minut 55A

Post autor: W.P. »

Ładny ten zasilacz i nieźle wypasiony. Co najważniejsze, to jest tam potencjometr regulacji prądu.
Zresztą, kartka z instrukcją przyklejona do obudowy tłumaczy wszystko.

Fajnie jest jak się ma już taki zasilacz/ładowarkę.
Schody zaczynają się jak trzeba dorobić przewód łączący w/w ładowarkę z baterią. Najlepiej żeby był miękki, elastyczny i żeby się nie grzał :) To tylko marzenie - ampery przekładają się na mm². Fizyki się nie oszuka.

Robiąc ładowarkę 14A do swojego pakietu wykorzystałem przewód do podłączania głośników, koniecznie z napisem wzdłuż: Cu 1,5mm², gdyż kupiony wcześniej też 1,5mm² ale bez napisów znacząco się grzał.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 559
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: falcon supercharger - ładowanie w 20minut 55A

Post autor: szczur333 »

ja mam bitnera 2x4mm glosnikowy do ładowarki 30A i jest bdb z elastycznoscią (srednica zewn 10mm)

Obrazek

do tych 55A użyje 2x6mm - tez bitnera (srednica zewn 11,8mm)


z drugiej strony bedzie 3x XT60 a do roweru anderson 50A - z tego co kiedys widzialem testy to na andersonie 50A lecieli nawet krotko na 75A i dzialalo (wchodza przewody 10mm)

ewentualnie jak ktos chce overkilla mozna uzyc 4x4mm i polaczyc po dwie żyły (srednica 12,1mm)

cenowo drozej niz zwykle przewody ale glosnikowe są miększe
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
W.P.
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 21 kwie 2020, 9:55
Lokalizacja: Łódź

Re: falcon supercharger - ładowanie w 20minut 55A

Post autor: W.P. »

Ładne to złącze i o ergonomicznym kształcie. Oczywiście od przewodu zawsze ważniejsze są styki, zwłaszcza przy dużych prądach.

Jeśli założyć, że to przewody z czystej miedzi to 50A przy 10mm² wymusza stratę na 1 mb zaledwie 9W, co zaledwie nieco podgrzewa przewód.
Przy 75A to już ponad 20W. Można podłączać ale trzeba zadbać o dobre chłodzenie.

Ps. Z czym kojarzyć terminy: bitner, anderson i overkill?
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 559
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: falcon supercharger - ładowanie w 20minut 55A

Post autor: szczur333 »

bitner - producent przewodow w tym audio - jedyny miał 2x4mm linke jak szukalem z rok temu i ma tez 2x6mm

anderson to jest nazwa złącza - fajne jest w nich to ze są tanie + nie ma podzialu na meskie i zenskie - pasują do siebie - dodatkowo mogą byc te same o roznych kolorach ktore nie są kompatybilne ze sobą czyli zeby sie nie pomylic dajesz sobie czerwony/niebieski lub zolty

tu na foto jest anderson 50A , jednak nie widac go do konca - to co widzisz to uchwyt wydrukowany w 3D na wzór TYPE2 ktory jest w autach (ta sama wielkosc - dzieki czemu podłacza/odłacza sie wygodnie

overkill - to z angielskiego - odnosi sie tu do tego ze kabel uzywanie takiego kabla do 50A to lekka przesada i wystarczy mniejszy ale jak ktos lub spac spokojnie to mogloby byc
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 559
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: falcon supercharger - ładowanie w 20minut 55A

Post autor: szczur333 »

dzis zobaczylem cos takiego

Obrazek

nie planowalem zmiany ogniw, ale specs masakruje :shock:

moje VTC5 maja 545Wh/L i 205Wh/kg jesli dobrze policzylem


robiąc zamiane miałbym 52ah zamiast 35ah w dodatku pakiet byłby lzejszy (-1kg) i troche mniejszy
falcon, energica, livewire, tesla, stiga, rivian
2,5kWh + 21,5kWh + 15,5kWh + 75kWh + 1,5kWh + 130kWh
ODPOWIEDZ