Tak że po takiej troche dłuzszej przerwie powypadkowej wrociło sie troche do robienia wynalazków.
I tak pojawił sie taki ciekawy projekt robiony dla kogos
Trafił do mnie z polecania osoby co odkupiła odemnie kahloka
Zasadniczo, zanim ktos sie zacznie zastanawiac czemu akurat takie podzespoły parametry itd, to jest to sprzet z przeznaczeniem na polowania, dlatego taka opona i hub (bezszelestność)
A wiec tak, trafiłą do mnie baza, yamaha yz pewnie przed 2000r. tak to wygladąło
Tutaj juz widac na tym foto silniczek z boku, jest to qs 273 45h v1, dosc ciekawa wersja, mocniejsza od klasycznej v3 40h, tutaj sa kabelki fazowe 16mm2
Nastepnie przyszedł czas na zamontowanie opony z quada 160mm szerokość, i wstepny montaż silnika, w tym momencie zaczyna sie robic ciekawie
Silnik zamontowac sie udało dosc prosto, naciecie od tyłu wachacza zeby dostac sie do oryginalnej fasoli na oś tylnego koła, potem odpowiednie podkłądnki z blachy zeby zrobic pasowanie na ciasno osi z silnika. Do tego potem wywiercony otwór i nagwinotwany zeby całe haki scisnąć na osi silnika klasycznie sróbą.
W dalszej czesci, montaż sabvotona 150 w miejscu filtra powietrza pod siedzeniem, wrzucenie testowego aku i mozna juz sie było przejechać
Po wstepnych testach i sprawdzeniu mocowania silnika przyszedł czas na robienie wszystkiego docelowo.
Na poczatku przyszedł czas na zrobienie docelowego aku, obudowa z nierdzewki i niebieskie zaslepki drukowane w 3d (gdyby ktos potrzebował to robie na wymiar różne takie obudowy z blachy), w srodku ant bms i pakiet 20s 1p na poduszkach lg 72ah, czyli jakies 5200wh
Dodatkowo tez zrobiona docelowa instalacja, jak widac wyzej sabek z boku fajnie siadł, kabelki fazowe wyszły od góry, troche cisano ale udało sie je zagiac pod siodłem, do instalacji została dodana przetworniczka i do niej podpieta lampka i łądowarka z uchwytem na tele za 80zl na alegro, bardzo urzyteczny bajer i sie fajnie sprawdza.
Sam montaż baterii jest zrobiony na podstwiej takie jmałej rameczki na dole aku który w nia lekko "wpada" i potem jest od góry taki mały katowniczek który trzyma pakiet od przodu i na boki, na koniec cały pakiet jest trzymany w tym stelarzu jedna sróbą od dołu, na prawde bardzo sztywne rozwiazanie i całosc trzyma sie na jednej srubie m8 w teorii
Pózniej jak sobie troche potestowałem, ze wszystko działa jak powinno, to zaczałem robic zabudowe, najpier zrobiłem odbitke z kartonu bocznej zabudowy
Potem odrysowałem całosc na arkuszu blachy i wyciałem juz z docelowego materiału, potem po załozeniu na moto i przykreceniu zagiłąłęm normalnie rekami ta blache gr 0,7mm.
Czynnosc wykonana po obu stronach i zasadniczo projekt juz było mozna uznac za skńczony
Z parametrów jezdnych, sabek ustawiony na 130A, wiec mamy jakies 11kw mocy, vmax ponad 100kmh, nie testowałem ostatecznie bo po polu tyle leciec to troche zabójstwo
Z ciekawostek, tylne koło ważyło razem z oponą jakies 27-8kg a o dziwo wg nie było efekty jakiegos nadmiernego podbijania tylnego zawiasu.
trzeba przyznac ze w tej bazie było bardzo dobre zawieszenie pomimo swgo wieku, lub ewentualnie ten balon robił taka robote.
Ale zasadciczo bardzo przyjemnie sie tym jezdziło, własciwie prawie jak na normalnym moto o ile nie chciało sie jakos super szalec w terenie. Do tekiego turystycznego jezdzenie z lekkim poszaleniem to na prawde super opcja.
A z kolejnej ciekawostki, całosc pewnie wazyła ponad 100kg, jezdziłem w trudnym terenie, hoła podjazdy itp z zachowaniem złotych zasad uzytkownika huba i nie udało mi sie ani razu go przegrzac zeby odciął termik
Tutaj jeszce o czym mniej wiecej mowa w kwesti testów
https://www.youtube.com/shorts/KTPL2psi-7A
Mam jeszcze troche nagrywek z testów tak że wrzuce je za jakis czas jak siąde i to obrobie, bo jest troceh fajnych urywek
Konwersja crossa yamahy yz na elektryka
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory