Strona 1 z 2

CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 05 gru 2023, 14:15
autor: mitusm
- CUBE AMS 100
- tył KT45 XF19R
- przód KT17 XF07
- bateria VW ID5 3700Wh
- waga 43kg, jeździec 82kg

Wspólny PAS i menetka, napęd AWD puki co sprawdzony tylko na śniegu.. rewelacja.
Rower typowo przeprawowy na górskie piesze szlaki.




Re: CUBE AWD 2 x XF

: 06 gru 2023, 9:13
autor: lukk
No i gratulacje!
Szczerze to projekt estetycznie wygląda mocno ulepowo, ale widać, że idzie jak przecinak! Myślę, że ważne jest to co napisałeś w innym temacie, zamiast obawy, że przód ujedzie przy skręcaniu to ten przód fajnie się wyciąga i jedzie tam gdzie byś chciał przez napęd. Na śniegu lub piachu bardziej skręcisz kołem dla zachowania stabilności i już ten przód się zamienia w pług i staje bokiem, chyba że masz napęd :)

Re: CUBE AWD 2 x XF

: 06 gru 2023, 10:03
autor: mitusm
Pewnie że ulep, sprzęt ciągle w przebudowie + bateria wymusiła taki a nie inny wygląd. Miałem rozbierać ramę i go odmalować, ale po kilku wypadach do lasu wiem że to nie ma sensu :)
Raczej do końca taki zostanie... aktualnie szukam informacji na temat przezwajania silników, do przodu chętnie bym dołożył momentu kosztem prędkości.

Re: CUBE AWD 2 x XF

: 06 gru 2023, 21:18
autor: Aloles
Gratulacje. Też myślę intensywnie na napędem na AWD,ale nie będzie manetki ani PAS, tylko myślę o wspólnym tensometrze. Mam flash TSDZ2B, 48V, 500W, bat. 14Ah i jestem bardzo zadowolony. Teraz dojdzie 500 W/48V na front kole. Problem będzie z połączeniem sterowników i zgraniem sterowników. Chyba, że dołożę drugą baterię 10 Ah i przód będzie z niezależnym zasilaniem i sterownikiem z PAS. Jednak będę dążył do tego, żeby była jedna bateria i dwa sterowniki jeden zintegrowany z TSDZ a drugi też od TSDZ ale będzie sterował front silnikiem. Masz doświadczenie dlatego powiedz co o tym sądzisz i czy ma szansę powodzenia.

Re: CUBE AWD 2 x XF

: 07 gru 2023, 8:24
autor: mitusm
Aloles pisze:
06 gru 2023, 21:18
Gratulacje. Też myślę intensywnie na napędem na AWD,ale nie będzie manetki ani PAS, tylko myślę o wspólnym tensometrze. Mam flash TSDZ2B, 48V, 500W, bat. 14Ah i jestem bardzo zadowolony. Teraz dojdzie 500 W/48V na front kole. Problem będzie z połączeniem sterowników i zgraniem sterowników. Chyba, że dołożę drugą baterię 10 Ah i przód będzie z niezależnym zasilaniem i sterownikiem z PAS. Jednak będę dążył do tego, żeby była jedna bateria i dwa sterowniki jeden zintegrowany z TSDZ a drugi też od TSDZ ale będzie sterował front silnikiem. Masz doświadczenie dlatego powiedz co o tym sądzisz i czy ma szansę powodzenia.
Niestety nie wiem czy czujnik nacisku uda się podłączyć pod 2 sterowniki. Gdyby się nie dało to zrobić całość na systemie KT będzie śmigać, bateria może być wspólna. Inna sprawa to sens takiego napędu, na dzień dobry psujesz wyważanie roweru i przedni amor przestaje tak dobrze wybierać. Musisz jeździć w specyficznym terenie żeby to wykorzystać, bo jako tylko dodatkowe źródło mocy lepiej pomyśleć o wymianie silnika który masz teraz.

Wypad z dzisiaj:

Re: CUBE AWD 2 x XF

: 07 gru 2023, 11:20
autor: Aloles
Wybacz kolego ale nie wiem co to jest system KT. Czujnik nacisku ma dostarczyć sygnał do dwóch takich samych sterowników. Jeden sterownik jest zintegrowany z TSDZ, a drugi mogę dokupić jako oddzielną część. Tylko czy ten drugi wysteruje silnik w piaście (też przekładniowy 500W i 48V). A teraz co do sensu takiej konwersji. Napęd typu mid a zwłaszcza oparty o tensometr daje naturalne odczucia jazdy rowerem. Dodatkowo flashowanie softa sterownika umożliwiło bardzo wnikliwą ingerencję w parametry sterowania i wspomagania. Mogę precyzyjnie modyfikować wielkość wspomagania na poszczególnych trybach wspomagania. Robi się to w sposób łatwy, prosty i przyjemny. Jednak podobno TSDZ w trudnych warunkach może się lekko zmęczyć, czyli zagrzać. Sam słyszę, że na długich podjazdach trochę się męczy i to mnie boli. Ponadto (podobno) następuje szybsze zużycie napędu, chociaż ja tego nie zauważyłem. Napęd na front ma odciążyć mida, ułatwić pokonywanie długich podjazdów i szlaków w terenie przy zachowaniu naturalnych wrażeń jazdy rowerem. Mając dwa takie same sflaszowane sterowniki mogę określić inne parametry dla każdego z nich np. większa moc na froncie podczas długich podjazdów lub w trybie eMTB, albo większa moc na tył gdy mam wysoką kadencję lub większy nacisk na wysokim biegu w celu uzyskania większej prędkości. Chodzi o płynną dystrybucję mocy i momentu obrotowego w zależności od warunków i potrzeb. Co do wyważenia, to napęd mid i bateria bidonowa obniżają środek ciężkości i chyba poprawia się stabilność, a dodatkowe 3 kg w piaście można kompensować regulacją na widelcu. Ale to wszystko to na razie teoria. Mam nadzieję, że temat który otworzyłeś będzie się rozwijał i usłyszymy różne opinie i pomoc, zanim zacznę konwersję na AWD.

Re: CUBE AWD 2 x XF

: 07 gru 2023, 12:23
autor: Tooropek
Aloles przecież są sterowniki z czujnikiem nacisku dedykowane do silników hub, więc jak chcesz być testerem to próbuj tsdz2 zgrać z drugim silnikiem choć wydaje mi się to abstrakcją i rzeczą niemożliwą która nawet może spalić dodatkowy sterownik albo uzwojenie w silniku bo inaczej jest nawijany silnik hub inaczej mid. Poszperaj na forum a znajdziesz temat z czujnikiem nacisku sempu i T2, jeden z forumowiczów buduje rowery na tych sterownikach i hub z tenso więc warto pogrzebać w temacie.

Re: CUBE AWD 2 x XF

: 07 gru 2023, 17:02
autor: mitusm
Aloles pisze:
07 gru 2023, 11:20
Wybacz kolego ale nie wiem co to jest system KT. Czujnik nacisku ma....
Wiem że tsdz ma czujnik nacisku ale pierwsze bym przemyślał np bafanga M620. Jak bardzo chcesz sprawdzić przedni napęd najtaniej odpalisz tak jak zrobiłem. Mxus xf07 lub 15, sterownik KT17, pas i chociaż na chwilę LCD żeby ustawić co trzeba.

Re: CUBE AWD 2 x XF

: 07 gru 2023, 20:16
autor: Aloles
mitusm pisze:
07 gru 2023, 17:02
Aloles pisze:
07 gru 2023, 11:20
Wybacz kolego ale nie wiem co to jest system KT. Czujnik nacisku ma....
Wiem że tsdz ma czujnik nacisku ale pierwsze bym przemyślał np bafanga M620. Jak bardzo chcesz sprawdzić przedni napęd najtaniej odpalisz tak jak zrobiłem. Mxus xf07 lub 15, sterownik KT17, pas i chociaż na chwilę LCD żeby ustawić co trzeba.
Mam już mida i i M620 jest zbędny. Natomiast hub Mxus xf15 jest dobrym wyborem, który rozpatrywałem. W takim przypadku bym miał sterownik Mxus z czujnikiem PAS i najlepiej dodatkową baterią. Tak da się zrobić i w przypadku braku innych rozwiązań pójdę tą drogą. Jednak intryguje mnie stworzenie interfejsu, który połączy oba sterowniki i oba czujniki (tenso i PAS) lub trzy (tenso, PAS, i przerzutki)

Re: CUBE AWD 2 x XF

: 07 gru 2023, 20:44
autor: Aloles
Tooropek pisze:
07 gru 2023, 12:23
Aloles przecież są sterowniki z czujnikiem nacisku dedykowane do silników hub, więc jak chcesz być testerem to próbuj tsdz2 zgrać z drugim silnikiem choć wydaje mi się to abstrakcją i rzeczą niemożliwą która nawet może spalić dodatkowy sterownik albo uzwojenie w silniku bo inaczej jest nawijany silnik hub inaczej mid. Poszperaj na forum a znajdziesz temat z czujnikiem nacisku sempu i T2, jeden z forumowiczów buduje rowery na tych sterownikach i hub z tenso więc warto pogrzebać w temacie.
Dzięki za poradę dobry człowieku. Idea dwóch sterowników od TSDZ była bardzo kusząca, bo dają możliwość łatwej modyfikacji trybów wspomagania w szerokim zakresie. Puki co poszukam na forum tematów, o których piszesz. Natomiast chodzi mi po głowie stworzenie interfejsu, który połączy oba sterowniki i jednym wyświetlaczem obsłuży cały ten majdan. A teraz proszę powiedz, co myślisz o pomyśle napędu AWD w rowerze. Kolega mitusm włożył wiele wysiłku i kasy w swój projekt i ładnie pomyka w po polu. To jest siła AWD.

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 07 gru 2023, 21:06
autor: Tooropek
Jak najbardziej 2WD/AWD jest fenomenalnym rozwiązaniem i kontrofensywą dla bardziej awaryjnych midów.
Jeżeli AWD sprawdzi się w średnio wymagającym terenie (nie mam na myśli przewyższeń 500m na 5 km czy 10° podjazdów) to jak najbardziej jestem za napędem dwoma silnikami przekladniowymi bo takie rozwiązanie jest tańsze niż solidny mało awaryjny mid który jeszcze tak naprawdę nie istnieje.
Sam może nie będę się wypowiadał więcej co lepsze a co gorsze, niech to zrobią za jakiś czas posiadacze AWD. Mistum zrobił rower stosunkowo tanio i na pewno AWD mu wyszło taniej niż jakby oddał rower do warsztatu na konwersję zwykłym zestawem z xf19r.

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 07 gru 2023, 21:56
autor: pxl666
przy swojej masie I skomplikowaniu jest ciekawostką ale nie alternatywą. problemy są w nowoczesnych ramach zwlascza nowoczesnych widelcach z boostem . do jazdy typowo terenowej gdzie rower czasem trzeba przenieść to nie ma bata . awd to taki motorek typowo na śnieg czy błoto

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 08 gru 2023, 6:31
autor: mitusm
pxl666 pisze:
07 gru 2023, 21:56
przy swojej masie I skomplikowaniu jest ciekawostką ale nie alternatywą. problemy są w nowoczesnych ramach zwlascza nowoczesnych widelcach z boostem . do jazdy typowo terenowej gdzie rower czasem trzeba przenieść to nie ma bata . awd to taki motorek typowo na śnieg czy błoto
Przedni napęd to dodatkowe 2.9kg, główna masa roweru to bateria, która jest nie do zajechania (8-10h kopania w śniegu na AWD)z swoją główną wadą czyli masą (14kg).
Nie jest to rower zjazdowy i nie miał być takim. Myślałem aby przejść na napęd centralny, ale z 3 awarii które miałem do tej pory każda dotyczyła napędu 'nożnego'. Na szczęście wytrargałem rower z lasu na manetce i wróciłem jakoś do domu. Ktoś lata po w miarę równym to AWD jest bez sensu, lepiej iść w jeden mocniejszy silnik. Może nawet sam bym to zrobił, ale nie znalazłem mocniejszego przekładniowego silnika niż XF19R, stąd decyzja o próbie AWD. Puki co zima, góry, jestem zachwycony.
Moje 'codzienne' tereny na foto:

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 09 gru 2023, 20:52
autor: Aloles
Wcale się nie dziwię twoim zachwytom, bo to idzie jak złe. Jednak bym rozważył zastosowanie lżejszej baterii typu bidon np. 15-20 Ah. Wbrew pozorom zastosowanie dwóch silników nie musi zwiększać zużycia prądu, bo silniki są mniej obciążone. U mnie pracuje bateria bidonowa w podobnej ramie ale do istniejących już dwóch nitonakrętek na bidon dorobiłem dwie dodatkowe i bateria dobrze się trzyma.

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 09 gru 2023, 22:48
autor: mitusm
Aloles pisze:
09 gru 2023, 20:52
Wcale się nie dziwię twoim zachwytom, bo to idzie jak złe. Jednak bym rozważył zastosowanie lżejszej baterii typu bidon np. 15-20 Ah. Wbrew pozorom zastosowanie dwóch silników nie musi zwiększać zużycia prądu, bo silniki są mniej obciążone. U mnie pracuje bateria bidonowa w podobnej ramie ale do istniejących już dwóch nitonakrętek na bidon dorobiłem dwie dodatkowe i bateria dobrze się trzyma.
Baterię zrobiłem z czystej ciekawości, upchałem w ramę i puki co tak pewnie zostanie. Ma 71Ah (13s1P) i daje ogromny komfort psychiczny że ostatnie czym muszę się przejmować to ilością prądu. Przeglądam olx, ale puki co nie trafiłem na mniejsze ogniwa bo nie mam zamiaru wracać do pomysłu 18650 czy 21700. Bateria kosztowała mnie na gotowo 1100zł...

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 10 gru 2023, 15:59
autor: pxl666
Aloles pisze:
09 gru 2023, 20:52
Wcale się nie dziwię twoim zachwytom, bo to idzie jak złe. Jednak bym rozważył zastosowanie lżejszej baterii typu bidon np. 15-20 Ah. Wbrew pozorom zastosowanie dwóch silników nie musi zwiększać zużycia prądu, bo silniki są mniej obciążone. U mnie pracuje bateria bidonowa w podobnej ramie ale do istniejących już dwóch nitonakrętek na bidon dorobiłem dwie dodatkowe i bateria dobrze się trzyma.
z jakiej paki ma być mniejsze zużycie skoro więcej mocy jest wydzielane ?

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 10 gru 2023, 16:30
autor: Aloles
pxl666 pisze:
10 gru 2023, 15:59
Aloles pisze:
09 gru 2023, 20:52
Wcale się nie dziwię twoim zachwytom, bo to idzie jak złe. Jednak bym rozważył zastosowanie lżejszej baterii typu bidon np. 15-20 Ah. Wbrew pozorom zastosowanie dwóch silników nie musi zwiększać zużycia prądu, bo silniki są mniej obciążone. U mnie pracuje bateria bidonowa w podobnej ramie ale do istniejących już dwóch nitonakrętek na bidon dorobiłem dwie dodatkowe i bateria dobrze się trzyma.
z jakiej paki ma być mniejsze zużycie skoro więcej mocy jest wydzielane ?
Myślę, że przy napędzie AWD jest mniejsze obciążenie prądowe w każdym z silników i oba silniki wydzielają mniej ciepła. Jeden silnik przy takim obciążeniu będzie wydzielał więcej ciepła niż dwa i strata będzie większa.

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 10 gru 2023, 16:44
autor: Aloles
mitusm pisze:
09 gru 2023, 22:48
Aloles pisze:
09 gru 2023, 20:52
Wcale się nie dziwię twoim zachwytom, bo to idzie jak złe. Jednak bym rozważył zastosowanie lżejszej baterii typu bidon np. 15-20 Ah. Wbrew pozorom zastosowanie dwóch silników nie musi zwiększać zużycia prądu, bo silniki są mniej obciążone. U mnie pracuje bateria bidonowa w podobnej ramie ale do istniejących już dwóch nitonakrętek na bidon dorobiłem dwie dodatkowe i bateria dobrze się trzyma.
Baterię zrobiłem z czystej ciekawości, upchałem w ramę i puki co tak pewnie zostanie. Ma 71Ah (13s1P) i daje ogromny komfort psychiczny że ostatnie czym muszę się przejmować to ilością prądu. Przeglądam olx, ale puki co nie trafiłem na mniejsze ogniwa bo nie mam zamiaru wracać do pomysłu 18650 czy 21700. Bateria kosztowała mnie na gotowo 1100zł...
Przy takiej baterii zasięg, to 200 - 300 km w trudnym terenie. Ładowanie pewnie trwa 15h. Można zrobić dwie mniejsze na szybką podmiankę, gdy jedna się ładuje. Dodatkowo poręczność i zasięg się zwiększy, bo ciężar mniejszy.

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 10 gru 2023, 17:18
autor: mitusm
Aloles pisze:
10 gru 2023, 16:30
pxl666 pisze:
10 gru 2023, 15:59


z jakiej paki ma być mniejsze zużycie skoro więcej mocy jest wydzielane ?
Myślę, że przy napędzie AWD jest mniejsze obciążenie prądowe w każdym z silników i oba silniki wydzielają mniej ciepła. Jeden silnik przy takim obciążeniu będzie wydzielał więcej ciepła niż dwa i strata będzie większa.
W określonych warunkach dwa silniki po 500W dają więcej niż jeden 1500 (sprawdzone), ale realnie pchasz się teren gdzie wcześniej nawet by nie pomyślał i tyle by było z tych oszczędności + zawsze to większa masa.

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 10 gru 2023, 17:35
autor: pxl666
Aloles pisze:
10 gru 2023, 16:30
pxl666 pisze:
10 gru 2023, 15:59


z jakiej paki ma być mniejsze zużycie skoro więcej mocy jest wydzielane ?
Myślę, że przy napędzie AWD jest mniejsze obciążenie prądowe w każdym z silników i oba silniki wydzielają mniej ciepła. Jeden silnik przy takim obciążeniu będzie wydzielał więcej ciepła niż dwa i strata będzie większa.
ale sumarycznie moc i pobór będzie wiekszy . skoro idzie jak dzik w maliny to moc się nie bierze z dupy tylko z baterii . ergo pobór jest większy. czy dwa silniki dzielą straty na cieple/2 to kwestia dyskusyjna czy ważą więcej to na pewno i trzeba by jakąś nową fizykę żeby z tym dyskutować. analogocznie jak w samochodzie awd . jest droższy cięższy i więcej pali ale w terenie traktor dalej musi po niego jechać żeby go z howna wyciągać. dlatego pisałem wcześniej że awd super jako motorek ale jak trzeba go wydobywać z dziury albo przenosić przez drzewa to już krzywa jego zalet opada gwałtownie

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 10 gru 2023, 18:44
autor: Aloles
pxl666 pisze:
10 gru 2023, 17:35
Aloles pisze:
10 gru 2023, 16:30


Myślę, że przy napędzie AWD jest mniejsze obciążenie prądowe w każdym z silników i oba silniki wydzielają mniej ciepła. Jeden silnik przy takim obciążeniu będzie wydzielał więcej ciepła niż dwa i strata będzie większa.
ale sumarycznie moc i pobór będzie wiekszy . skoro idzie jak dzik w maliny to moc się nie bierze z dupy tylko z baterii . ergo pobór jest większy. czy dwa silniki dzielą straty na cieple/2 to kwestia dyskusyjna czy ważą więcej to na pewno i trzeba by jakąś nową fizykę żeby z tym dyskutować. analogocznie jak w samochodzie awd . jest droższy cięższy i więcej pali ale w terenie traktor dalej musi po niego jechać żeby go z howna wyciągać. dlatego pisałem wcześniej że awd super jako motorek ale jak trzeba go wydobywać z dziury albo przenosić przez drzewa to już krzywa jego zalet opada gwałtownie
Pisząc, że "Jeden silnik przy takim obciążeniu będzie wydzielał więcej ciepła" miałem na myśli warunki w jakich Mitusm popylał, czyli bardzo trudne. Jeden silnik by się bardzo spocił i wydzielił więcej ciepła niż dwa, a może nawet by wyłamał piastę z koła. Poza tym mielił by bezradnie w poślizgu zamiast zawieść Mitusm na piwo i bigos.

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 10 gru 2023, 18:49
autor: Aloles
Aloles pisze:
10 gru 2023, 18:44
pxl666 pisze:
10 gru 2023, 17:35


ale sumarycznie moc i pobór będzie wiekszy . skoro idzie jak dzik w maliny to moc się nie bierze z dupy tylko z baterii . ergo pobór jest większy. czy dwa silniki dzielą straty na cieple/2 to kwestia dyskusyjna czy ważą więcej to na pewno i trzeba by jakąś nową fizykę żeby z tym dyskutować. analogocznie jak w samochodzie awd . jest droższy cięższy i więcej pali ale w terenie traktor dalej musi po niego jechać żeby go z howna wyciągać. dlatego pisałem wcześniej że awd super jako motorek ale jak trzeba go wydobywać z dziury albo przenosić przez drzewa to już krzywa jego zalet opada gwałtownie
Pisząc, że "Jeden silnik przy takim obciążeniu będzie wydzielał więcej ciepła" miałem na myśli warunki w jakich Mitusm popylał, czyli bardzo trudne. Jeden silnik by się bardzo spocił i wydzielił więcej ciepła niż dwa, a może nawet by wyłamał piastę z koła. Poza tym mielił by bezradnie w poślizgu zamiast zawieść Mitusm na piwo i bigos.
Auto bez AWD w terenie spali więcej, bo będzie bardziej się obciążać silnik aby pokonać ten sam teren, pojedzie wolniej i straci więcej energii na mielenie kołami.

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 10 gru 2023, 19:07
autor: mitusm
Myślę że nie ma jednego roweru dla każdego, różne tereny, różny sposób jazdy i oczekiwania. Ale dobrze jest sprawdzić inny sprzęt, wprowadzić modyfikację z której można zrezygnować lub dalej poprawiać.
A głęboki śnieg pochłania każdą moc z silników i nóg.
PXL_20231210_152327798.NIGHT~2_copy_799x602.jpg

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 12 gru 2023, 18:13
autor: Aloles
mitusm pisze:
10 gru 2023, 19:07
Myślę że nie ma jednego roweru dla każdego, różne tereny, różny sposób jazdy i oczekiwania. Ale dobrze jest sprawdzić inny sprzęt, wprowadzić modyfikację z której można zrezygnować lub dalej poprawiać.
A głęboki śnieg pochłania każdą moc z silników i nóg.
PXL_20231210_152327798.NIGHT~2_copy_799x602.jpg
Podobno jak coś jest do wszystkiego to ...Jednak z ebajkami jest inaczej. Powstał nowy typ transportu, który jest ewolucją roweru. Obecnie na fulu eMTB, możesz się ścignąć z analogowym grawelem lub szosą na długim dystansie. Dojedziesz bardziej komfortowo, nieco zmęczony ale nie udupiony, a na drugi dzień ruszysz dalej. Natomiast kolarz, będzie z lekką niechęcią patrzył na swój sprzęt. Na zachodzie, single są bardziej wymagające niż u nas, bo jest na nich więcej eMTB niż analogów. Na tradycyjnych singletrackach eMTB się nudzi.

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 24 gru 2023, 20:54
autor: mitusm


Nie ma jak wigilia :)

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 24 gru 2023, 21:31
autor: pxl666
a masz mapkę tego przejazdu?

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 24 gru 2023, 21:37
autor: pxl666
Aloles pisze:
12 gru 2023, 18:13
mitusm pisze:
10 gru 2023, 19:07
Myślę że nie ma jednego roweru dla każdego, różne tereny, różny sposób jazdy i oczekiwania. Ale dobrze jest sprawdzić inny sprzęt, wprowadzić modyfikację z której można zrezygnować lub dalej poprawiać.
A głęboki śnieg pochłania każdą moc z silników i nóg.
PXL_20231210_152327798.NIGHT~2_copy_799x602.jpg
Podobno jak coś jest do wszystkiego to ...Jednak z ebajkami jest inaczej. Powstał nowy typ transportu, który jest ewolucją roweru. Obecnie na fulu eMTB, możesz się ścignąć z analogowym grawelem lub szosą na długim dystansie. Dojedziesz bardziej komfortowo, nieco zmęczony ale nie udupiony, a na drugi dzień ruszysz dalej. Natomiast kolarz, będzie z lekką niechęcią patrzył na swój sprzęt. Na zachodzie, single są bardziej wymagające niż u nas, bo jest na nich więcej eMTB niż analogów. Na tradycyjnych singletrackach eMTB się nudzi.
na jakim zachodzie ? na zachodzie Hiszpanii czy na zachodzie Austrii ? skąd taka teza ? trasa moze być wymagająca bo kamienista albo korzenista i nic ci żadne awd nie pomoże jak ci zawias tego nie będzie połykał. emtb pozwala poprostu pokonywać wzniesienia głównie bo po płaskim nie ma aż takiego znaczenia chyba że trasa jest piaszczysta . zajawieńcy nie mają problemów z robieniem 100km dziennie a nawet więcej na analogach

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 01 sty 2024, 14:48
autor: mitusm
Noc :)

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 01 sty 2024, 18:24
autor: pxl666
mitusm pisze:
01 sty 2024, 14:48
Noc :)
bardzo ladne swiatlo

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 02 sty 2024, 17:50
autor: Badlook
Hola hola, co to za lampka? Ja też chcę taką 😄

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 02 sty 2024, 21:06
autor: pxl666
Badlook pisze:
02 sty 2024, 17:50
Hola hola, co to za lampka? Ja też chcę taką 😄
zdjęcie wyglada na długiej naświetlanie wiec ona tak nie świeci jak wygląda a pozatym gość ma chyba dwie

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 02 sty 2024, 22:03
autor: RadQ
pxl666 pisze:
02 sty 2024, 21:06
a pozatym gość ma chyba dwie
Nawet na pewno ma dwie ;)

Obrazek

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 02 sty 2024, 22:45
autor: mitusm
Żadna tajemnica jakie lampy. Fotka oczywiście że podkręcona przez tryb nocny, ale nie zmienia to faktu że fajnie świecą.
Przetwornica 48 -> 12V.

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 03 sty 2024, 0:02
autor: Badlook
I fajno, dzięki

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 09 lut 2024, 21:56
autor: mitusm
Przedni napęd usmażony, za długo szło 700W na 250W silnik :) .Jedzie już nowy z Francji, przy okazji wrzucę termik na 100C.

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 10 lut 2024, 0:31
autor: pxl666
to długo to 10 30 czy 120 minut ?

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 10 lut 2024, 8:09
autor: mitusm
pxl666 pisze:
10 lut 2024, 0:31
to długo to 10 30 czy 120 minut ?
1.5h jazdy po szlaku w górach, zjazdy, podjazdy ciężko jednoznacznie określić czas. Zwykle chodził na 4 stopniu wspomagania i był najwyżej ciepły, dałem mu 5 tym razem i efekt na foto.

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 10 lut 2024, 10:03
autor: pxl666
do wspinaczki powinna być przekładnia imho

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 10 lut 2024, 11:08
autor: mitusm
pxl666 pisze:
10 lut 2024, 10:03
do wspinaczki powinna być przekładnia imho
Oba silniki przekładniowe. Po prostu trzeba im dawać 200% a nie 300.

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 10 lut 2024, 11:52
autor: zielony71
A jaką miałeś średnią prędkość na podjazdach? Pytam, bo jest teoria, że można dawać x3, ale trzeba utrzymywać przy tym większe prędkości, przy których silnik ma większą sprawność.

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 10 lut 2024, 12:45
autor: mitusm
zielony71 pisze:
10 lut 2024, 11:52
A jaką miałeś średnią prędkość na podjazdach? Pytam, bo jest teoria, że można dawać x3, ale trzeba utrzymywać przy tym większe prędkości, przy których silnik ma większą sprawność.
Długi stromy podjazd w lesie, zamęczyłem go po prostu.

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 10 lut 2024, 15:00
autor: pxl666
no cóż termik albo mid ...

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 10 lut 2024, 15:52
autor: mitusm
pxl666 pisze:
10 lut 2024, 15:00
no cóż termik albo mid ...
Termik będzie, do mida jakoś nie mam zaufania. Wszystkie awarie jakie miałem tamten sezon to właśnie napędu 'nożnego'.


Edit: przygoda z dziś:

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 05 mar 2024, 15:50
autor: mitusm
Zmiana 'głównego' napędu (BBSHD), przód zostaje.

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 05 mar 2024, 15:55
autor: Tooropek
Kurde, wychodzi na to, że zakatowałeś i przód i tył, a teraz nadejdzie pora na niszczenie osprzętu (napędu). Wiesz, że może tak się skończyć, że raz zapomnisz zmienić przerzutkę, dasz gaz w opór z manetki i zmienisz nylon? Hehe

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 05 mar 2024, 16:16
autor: mitusm
Tooropek pisze:
05 mar 2024, 15:55
Kurde, wychodzi na to, że zakatowałeś i przód i tył, a teraz nadejdzie pora na niszczenie osprzętu (napędu). Wiesz, że może tak się skończyć, że raz zapomnisz zmienić przerzutkę, dasz gaz w opór z manetki i zmienisz nylon? Hehe
Dlatego przedni napęd zostaje żeby wrócić jakoś do domu :)
Już się przyzwyczaiłem do systemu tydzień naprawiam, weekend jeżdżę, tydzień naprawiam...itd :)
+ jest jeszcze jeden rower na drogowe 'wycieczki'.

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 05 mar 2024, 16:25
autor: tkoko
Mała nieuwaga przy zmianie przełożenia Yoch/BBS02 zaledwie 500 wat :D

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 05 mar 2024, 16:32
autor: pxl666
zwracam uwagę że obecnie są napędy przystosowane do zmiany przełożenia pod obciążeniem

tylko nietanie

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 05 mar 2024, 16:50
autor: miki
mitusm pisze:
05 gru 2023, 14:15
...puki co sprawdzony tylko na śniegu...
Nie wiem, co to są "puki" (a używasz tego konsekwentnie), a sam rower fajny :-)

Re: CUBE AWD __ 2 x mxus XF

: 05 mar 2024, 16:51
autor: mitusm
tkoko pisze:
05 mar 2024, 16:25
Mała nieuwaga przy zmianie przełożenia Yoch/BBS02 zaledwie 500 wat :D
Nogami takie coś zrobiłem, jak wpadła gałąź pod przerzutkę :)
Będzie czujnik zmiany biegu + moja wrodzona ostrożność ;)
Bez napędu awaryjnego nie pchał bym się w mida.
3 silniki też były chwilę w głowie...