Kross Level A4 4kW

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marek
Posty: 75
Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
Lokalizacja: Gdynia

Kross Level A4 4kW

Post autor: Marek » 22 lip 2018, 20:17

Po 2 miesiącach spędzonych na czerpaniu wiedzy z forum i bloga Tas'a mój Kross Level A4 z 2011 roku zyskał "wspomaganie" ;)

Obrazek

Silnik: QS Motor 205 1000W 35h V1 (6T)
Pakiet: 16s9p (Sanyo GA)
Sterownik: Sinus KT 60V 45A zalutowany na 60A

Prace zaczęły się od pospawania skrzynki z blachy 1.5mm która zmieściła sterownik, 144 ogniwa plus zostało jeszcze trochę miejsca na dodanie przetwornicy i watomierza nad którym obecnie pracuję. Boczki skrzynki zostały zrobione z płyty poliwęglanowej 2mm z castoramy, całość pomalowana czarnym matem. Następna była bateria. Zainspirowany tersterem ogniw od Marka z bikel.pl zbudowałem własną rozładowarkę do ogniw i po niecałym tygodniu wszystkie baterie zostały zmierzone i posortowane w 16 sekcji posiadających zbliżoną pojemność. Długo zastanawiałem się czy zlecić komuś zgrzanie baterii czy zrobić to samemu i ostatecznie zdecydowałem się na drugą opcję. Po przepaleniu dwóch transformatorów z mikrofalówki finalnie powstała zgrzewarka która poradziła sobie ze zgrzaniem baterii. Następnie przyszła kolej na wymianę czujnika temperatury z silnika z KTY na NTC10k tak aby KT-LCD3 prawidłowo wskazywał temperaturę. Dodatkowo doszło zabezpieczenie termiczne na 130 stopni oraz wymieniona została wiązka przewodów z silnika (fazy + 8 żyłowa skrętka - linka) tak aby zmieściły się dodatkowo 2 przewody od zabezpieczenia termicznego. Kolejnym krokiem było zaprojektowanie torque armów, tutaj z pomocą przyszły testowe wydruki na drukarce 3d. Finalnie zabezpieczenia zostały wycięte wodą z blachy narzędziowej 6mm.

Pierwsza jazda - RE-WE-LA-CJA :)
Pierwszy raz na elektryku było niesamowitym wrażeniem, spodziewałem się że rower będzie mieć "kopa" ale nie spodziewałem się, że aż tak dużego (jak dla mnie ;))

Kilka zdjęć z budowy https://photos.app.goo.gl/NFEBTThkdUEAmgX89

Pozdrowienia z Gdyni i do zobaczenia na szlakach!
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2019, 11:52 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 1083
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Kross Level A4 3kW

Post autor: tas » 22 lip 2018, 21:24

Ooo a4, ale mam sentyment do takiej konstrukcji :D
Silniki, sterowniki, BMSy: SKLEP tel: 792-304-416
Kod rabatowy dla forumowiczów: "FORUM"
Tanie akumulatory i ogniwa: SKLEP
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: BLOG

Awatar użytkownika
elektrotonus
Posty: 747
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kross Level A4 3kW

Post autor: elektrotonus » 23 lip 2018, 0:50

Jaką masz max prędkość ? Jak sterownik, nie smaży się w skrzynce/nie odcina co chwilę bezpiecznik ?
Obrazek

Łukasz :mrgreen: => elektrotonus <= eWheller 250W

Awatar użytkownika
TomaS
Posty: 951
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Kross Level A4 3kW

Post autor: TomaS » 23 lip 2018, 6:23

Marek pisze:
22 lip 2018, 20:17
Pozdrowienia z Gdyni i do zobaczenia na szlakach!
Już raz chyba się minęliśmy (znaczy ja byłem akurat na spacerku rodzinnym a Ty jechałeś ścieżką nadmorską ?) ;-) Chyba że to była baardzo podobna konstrukcja innego ebajkera.
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 75
Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kross Level A4 3kW

Post autor: Marek » 23 lip 2018, 9:53

elektrotonus pisze:
23 lip 2018, 0:50
Jaką masz max prędkość ? Jak sterownik, nie smaży się w skrzynce/nie odcina co chwilę bezpiecznik ?
Vmax 58 km/h na połowie baterii :) Sterownik tylko ciepły, zamontowałem go do skrzynki oddzielając kawalkiem aluminium przyklejonym pastą termoprzewodzącą tak żeby oddawał ciepło na zewnątrz. Motor udało mi się zagotować do 105 stopni a sterownik dalej tylko lekko ciepły.
TomaS pisze:
23 lip 2018, 6:23
Już raz chyba się minęliśmy (znaczy ja byłem akurat na spacerku rodzinnym a Ty jechałeś ścieżką nadmorską ?) ;-) Chyba że to była baardzo podobna konstrukcja innego ebajkera.
To musiał być ktoś inny, mam dopiero 2 dni przejechane i w większości po lasach :) Fajnie, że więcej osób śmiga na elektrykach w naszej okolicy, wczoraj na światłach na karwinach spotkałem starszego pana z nine continentem na 13S

misiekw
Posty: 25
Rejestracja: 10 sie 2018, 7:52

Re: Kross Level A4 3kW

Post autor: misiekw » 10 sie 2018, 12:12

ładna maszynka

Awatar użytkownika
leszcz
Posty: 715
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: Kross Level A4 3kW

Post autor: leszcz » 10 sie 2018, 15:15

Jakość fabryczna. Podziw. Jedynie o aku bym się obawiał na mocnym słońcu - czarna blacha nie będzie sprzymierzeńcem oddawania ciepła na zewnątrz szczelnej puchy a brać będziesz do 5A/ogniwo więc ciepło będzie.
RÓB TO CO KOCHASZ!
Mój Tarpan - Mxus 30h, KT 30A, 13s12p, na osi przelotowej (prawdopodobnie jedyny taki w Polsce) :D

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 75
Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kross Level A4 3kW

Post autor: Marek » 11 sie 2018, 11:19

Zauważyłem, że skrzynka troche się grzeje ale tylko podczas postoju gdy jest wystawiona na słońce. Podczas jazdy jest zauważalnie zimniejsza, pewnie przez ruch powietrza. Na początku zastanawiałem się czy nie prysnąć skrzynki na biało ale czarna jakoś bardziej mi pasuje do reszty roweru i nie rzuca się tak w oczy :)

Swoją drogą rowerem przejechałem już ponad 500km muszę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolony z tego QS'a, jest nie do przegrzania na 16S :D Przy wadze roweru + mnie w okolicach 130kg maksymalna temperatura jaką udało się osiągnąć to 105 stopni. Dzisiaj zrobiłbym trochę inny setup - vtc5 + sinus 60A. Przy 16s9p (Sanyo GA) osiągnąłem zasięg 112km jadąc średnio około 30-40km/h po lasach praktycznie na samej manetce.

Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 671
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Kross Level A4 3kW

Post autor: Mitar » 11 sie 2018, 17:34

Ja cisnę tego QSa na 20S podobne A i też się nie przegrzewa.
Moje aktualne wozidło: viewtopic.php?f=30&t=265

Filip
Posty: 31
Rejestracja: 18 mar 2018, 12:11
Lokalizacja: Toruń

Re: Kross Level A4 3kW

Post autor: Filip » 21 gru 2018, 16:13

Czy silnik wytrzymuje te 60A ?

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 75
Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kross Level A4 3kW

Post autor: Marek » 16 kwie 2019, 17:47

Po modzie z 45A na 60A jest spora różnica na plus:) Silnik odczuwa to tym że minimalnie szybciej łapie odcięcie termiczne.

Awatar użytkownika
Vegasnight9
Posty: 317
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Kross Level A4 3kW

Post autor: Vegasnight9 » 20 kwie 2019, 18:36

Jak zrobiłeś moda :) też mam sinusa 45a i bym mu dał z 50
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 75
Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kross Level A4 3kW

Post autor: Marek » 20 kwie 2019, 18:47

Zalutowałem boczniki.

Przed:
Obrazek

Po:
Obrazek

Po zalutowaniu jak na ostatnim zdjęciu wychodziło 51A. Podlutowałem jeszcze z drugiej strony tak samo i podskoczyło do 60A. Niestety nie mam zdjęcia z wersji 60A bo się spieszyłem żeby przetestować rower przed zachodem słońca :) W peaku wychodzi 6.66A na ogniwo więc jestem dobrej myśli jeśli chodzi o żywotność baterii. Przy 60A czuć sporą różnicę w jeździe :)

Edit: Zamówiłem jeszcze statorade, przyjdzie za kilka dni. Mam nadzieje że przestanie mi odcinać zabezpieczenie termiczne (130st) bo przy ostrzejszej jeździe czasem mnie odcina.

Awatar użytkownika
krzychu666
Posty: 82
Rejestracja: 19 lut 2018, 19:52
Lokalizacja: wiskitki

Re: Kross Level A4 3kW

Post autor: krzychu666 » 20 kwie 2019, 19:34

jak zapodasz ferrofluid i dokręcisz radiator napisz jak to się spisuje i czy warto się w to bawić
chińskie dziadostwo QS 35H 18S 35ah 50 A, MAXIM /złom PL /MAXUS 500W 14S 20ah 25A

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 75
Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kross Level A4 3kW

Post autor: Marek » 20 kwie 2019, 19:38

Będę próbował na razie bez radiatora bo jego cena trochę odstrasza - 69$. Swoją drogą zastanawiam się ile może kosztować wycięcie takich radiatorów na CNC zakładając, że sam je sobie zaprojektuję na wzór orginałów.

Awatar użytkownika
Vegasnight9
Posty: 317
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Kross Level A4 3kW

Post autor: Vegasnight9 » 21 kwie 2019, 22:26

Ciekawe czy jakby obwiązać dookoła drutem miedzianym boczniki czy by też moc podniosło, coś ala w ten sposób:

Obrazek
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 75
Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kross Level A4 3kW

Post autor: Marek » 21 kwie 2019, 23:10

Tak, podniosłoby. Zaraz potem zamawiałbyś nowy sterownik :D

Awatar użytkownika
Vegasnight9
Posty: 317
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Kross Level A4 3kW

Post autor: Vegasnight9 » 22 kwie 2019, 14:35

W sensie że za dużo? :)
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 75
Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kross Level A4 3kW

Post autor: Marek » 22 kwie 2019, 15:06

Zdecydowanie za dużo. W tym sposobie chodzi o to żeby zmniejszyć minimalnie rezystancje tych drutów poprzez nadlanie ich cyną.

Awatar użytkownika
Vegasnight9
Posty: 317
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Kross Level A4 3kW

Post autor: Vegasnight9 » 22 kwie 2019, 21:01

Czyli trzeba to robić stopniowo małymi kroczkami i za każdym razem sprawdzać efekt. Mi wystarczy 50A. Więcej się boje bo mam 30H 7x9
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243

Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1050
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kross Level A4 3kW

Post autor: Umbur » 23 kwie 2019, 7:25

Marek pisze:
20 kwie 2019, 18:47
Zalutowałem boczniki.
Po zalutowaniu jak na ostatnim zdjęciu wychodziło 51A. Podlutowałem jeszcze z drugiej strony tak samo i podskoczyło do 60A. Niestety nie mam zdjęcia z wersji 60A bo się spieszyłem żeby przetestować rower przed zachodem słońca :) W peaku wychodzi 6.66A na ogniwo więc jestem dobrej myśli jeśli chodzi o żywotność baterii. Przy 60A czuć sporą różnicę w jeździe :)
To już są 4kW, nie 3. Dużo jak na zwykłą ramę rowerową alu HT i duży prąd na 1 ogniwo - przekroczony o 30%. Prosisz się o kłopoty. :P

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 75
Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kross Level A4 3kW

Post autor: Marek » 23 kwie 2019, 11:51

Umbur pisze:
23 kwie 2019, 7:25
Marek pisze:
20 kwie 2019, 18:47
Zalutowałem boczniki.
Po zalutowaniu jak na ostatnim zdjęciu wychodziło 51A. Podlutowałem jeszcze z drugiej strony tak samo i podskoczyło do 60A. Niestety nie mam zdjęcia z wersji 60A bo się spieszyłem żeby przetestować rower przed zachodem słońca :) W peaku wychodzi 6.66A na ogniwo więc jestem dobrej myśli jeśli chodzi o żywotność baterii. Przy 60A czuć sporą różnicę w jeździe :)
To już są 4kW, nie 3. Dużo jak na zwykłą ramę rowerową alu HT i duży prąd na 1 ogniwo - przekroczony o 30%. Prosisz się o kłopoty. :P
Rama faktycznie dostaje w kość ale jak na razie 1.7 tyś km zrobione i nic się nie dzieje. Tas na nexunie sugeruje maks 6A na SANYO GA a u mnie jest maksymalnie chwilowo 6.6A więc myślę że nie jest tak źle :)
Ostatnio zmieniony 01 maja 2019, 13:21 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1050
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kross Level A4 3kW

Post autor: Umbur » 23 kwie 2019, 11:54

Marek pisze:
23 kwie 2019, 11:51
Rama faktycznie dostaje w kość ale jak na razie 2 tyś km zrobione i nic się nie dzieje. Tas na nexunie sugeruje maks 6A na SANYO GA a u mnie jest maksymalnie chwilowo 6.6A więc myślę że nie jest tak źle :)
To nadal 10% więcej. Już było parę osób, którym padł aku po 1 sezonie.

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 75
Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kross Level A4 4kW

Post autor: Marek » 23 kwie 2019, 12:38

Jestem tego świadomy, zobaczymy jak wyjdzie w praniu. Z tyłu głowy już myślę o jakimś customie. Może mógłbym wykorzystać obecnego QSa... hmm :)

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 75
Rejestracja: 02 maja 2018, 19:40
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kross Level A4 3kW

Post autor: Marek » 01 maja 2019, 13:20

krzychu666 pisze:
20 kwie 2019, 19:34
jak zapodasz ferrofluid i dokręcisz radiator napisz jak to się spisuje i czy warto się w to bawić
Zalałem wczoraj 7ml statorade i po dzisiejszej jeździe stwierdzam że jest warto :)
Temperatura spadła o jakieś 20 stopni podczas jazdy, pierwszy raz udało mi się rozgrzać sterownik :) Jeszcze muszę znaleźć kogoś kto mi wytnie na ploterze hubsinki, myślę że temperatura jeszcze spadnie o kolejne 5-10 stopni. Jako ciekawostkę dodam że po otwarciu silnika po 1700+ km w środku wygląda jak nówka. Byłem ciekaw czy uzwojenia będą nadpalone bo kilkanaście razy odcinało mi silnik przy 130 stopniach a tu miła niespodzianka, wszystko jak nowe.

ODPOWIEDZ