Projekt henia
-
- Forumowicz
- Posty: 188
- Rejestracja: 13 gru 2018, 13:57
- Wojtas
- Forumowicz
- Posty: 613
- Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Projekt henia
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
- Iceman
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28
Re: Projekt henia
Jaką ostatecznie masz baterie i w jakich warunkach osiągasz te 250 km?
E-cruiser v2 - viewtopic.php?f=30&t=1421&sid=6bfcb3add ... 0df1bab511
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
- verre
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
- Lokalizacja: Śląskie
Re: Projekt henia
ja by chętnie obejrzał w kolejnych postach fotke z prawym migaczem lewym migaczem, z lotu ptaka, z ziemi, pod wodą a tak serio przejechałeś 250 kilometrów? to spory dystans a z tego co czytam to jechałeś kilka razy ciekaw jestem jak to tam wyjdzie w praktyce
😁😁😁😁😁...😁😁😁
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: Projekt henia
Czyli na zlot dasz radę przybyć na dwóch własnych kółkach. I jeszcze trochę energii w aku zostanie do ponaqurwiania po koronie toru.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Zasięk zależy mocno od stylu jazdy , od warunków drogowych , prędkości , wiatru , górek, wspomagania itp. Jeszcze dokładnego zasięgu nie wyliczyłem i wam powiem , że trudno to jest oszacować.
Mam dobrze wykalibrowany watomierz Michała i tam jest szacunkowy zasięk wyliczany na bieżąco wg ostatniego km stylu jazdy i wychodzi różnie . Największy zasięk jest przy załączonym tempomacie do 35km /h i z jednostajnym wspomaganiem i wówczas wychodzą nawet większe cyfry
Wy jak go dokładnie wyliczacie ? Jedziecie 25km/h po płaskim, bez wiatru, bez wspomagania aż do odcięcia ? Tak się raczej nie da . Czy np. przez 10 km i potem wyliczacie ? I tak np z inną prędkością 35, 40, 50 , 60...
Ja skrajnie różnie jeżdżę : tylko-tylko 12km/h na tempomacie by zaraz dać fulla 60km/h. Raz wspomagam nogami , raz nie . Muszę odbyć gdzieś długą , jednostajna wycieczkę , to może wówczas uda mi się w miarę oszacować zasięk . No i chyba wogóle nie pedałować.
Ogniwa Sony VTC6 20s8p
Barmal X2d ustawiony na 45A, Max Moto 85
Silnik Mxus 45H z customowym nawojem 15x5
Tak na marginesie :
Barmal nawet przy 48 A ! Tylko lekko , na chwilę przekroczył 50C i to też trzeba było się mocno starać. A tak straszyli, że się upali
Ustawiłem na chwilę do testu , ale że mam BMSa 50A , to przestawiłem na 45 z powrotem .
Wydaje się , że to wszystko zasługa SILNIKA!
Ma niesłychaną sprawność , jest wydajny i przy tym ma cholernego kopa. V max od zera do 65km/h osiąga błyskawicznie . Nie sposób na nim przekroczyć nawet przy ostrej jeździe 50C. Nie przekroczyłem takiej temperatury .
Mam dobrze wykalibrowany watomierz Michała i tam jest szacunkowy zasięk wyliczany na bieżąco wg ostatniego km stylu jazdy i wychodzi różnie . Największy zasięk jest przy załączonym tempomacie do 35km /h i z jednostajnym wspomaganiem i wówczas wychodzą nawet większe cyfry
Wy jak go dokładnie wyliczacie ? Jedziecie 25km/h po płaskim, bez wiatru, bez wspomagania aż do odcięcia ? Tak się raczej nie da . Czy np. przez 10 km i potem wyliczacie ? I tak np z inną prędkością 35, 40, 50 , 60...
Ja skrajnie różnie jeżdżę : tylko-tylko 12km/h na tempomacie by zaraz dać fulla 60km/h. Raz wspomagam nogami , raz nie . Muszę odbyć gdzieś długą , jednostajna wycieczkę , to może wówczas uda mi się w miarę oszacować zasięk . No i chyba wogóle nie pedałować.
Ogniwa Sony VTC6 20s8p
Barmal X2d ustawiony na 45A, Max Moto 85
Silnik Mxus 45H z customowym nawojem 15x5
Tak na marginesie :
Barmal nawet przy 48 A ! Tylko lekko , na chwilę przekroczył 50C i to też trzeba było się mocno starać. A tak straszyli, że się upali
Ustawiłem na chwilę do testu , ale że mam BMSa 50A , to przestawiłem na 45 z powrotem .
Wydaje się , że to wszystko zasługa SILNIKA!
Ma niesłychaną sprawność , jest wydajny i przy tym ma cholernego kopa. V max od zera do 65km/h osiąga błyskawicznie . Nie sposób na nim przekroczyć nawet przy ostrej jeździe 50C. Nie przekroczyłem takiej temperatury .
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Projekt henia
Henio radzę wstrzymaj się z wszystkim. Dopóki gdzieś nie wykatujesz bajka to nie wiesz nic o grzaniu i jak rower będzie się zachowywał. Twoje szczytowe wartości są chwilowe. Nie powiem możesz ich nigdy nie wykorzystać, gdyż być może niepotrzebujesz tych 3kw cały czas.
Tak samo z zasięgiem wpisales sobie teoretyczna wartość aku i o tej wartości liczy wszystko wattomierz. Użyj aku od pełna do zera i wtedy sprawdzisz jaki naprawdę przy twojej jeździe jest zasięg, gdyż chwilowe wartości watomierza nic nie mówią, a pojemność aku nie jest liniowa i czym bardziej rozladowany tym gorzej. (mniejsza moc, prędkość, większy ruch Manetka i koniec jazdy)
Ile miałem gości z konstrukcjami po ponad 10kw już nie mówiąc o mistrzach prostej po ponad 20kw z waga bajka pod 100kg, którzy chceli zdobywać szczyty po Beskidach.
O ile taki bajk na drodze z taką mocą sprawuje się w miarę w porządku to w terenie nie do konca. Już w czasie jednostajnego podawania wysokiego prądu na silnik w momencie zdobywania większej górki wszystko się weryfikowalo. Jak i z grzaniem jak i z optymalna waga, aby można było pchać taki rower.
Później tylko zdziwienie że tyle mocy a nie przekłada to się na ruch do przodu przy takim terenie, gdzie często wytrąca się prędkość i silnik musi pracować w nie optymalnych warunkach.
Tak samo z zasięgiem wpisales sobie teoretyczna wartość aku i o tej wartości liczy wszystko wattomierz. Użyj aku od pełna do zera i wtedy sprawdzisz jaki naprawdę przy twojej jeździe jest zasięg, gdyż chwilowe wartości watomierza nic nie mówią, a pojemność aku nie jest liniowa i czym bardziej rozladowany tym gorzej. (mniejsza moc, prędkość, większy ruch Manetka i koniec jazdy)
Ile miałem gości z konstrukcjami po ponad 10kw już nie mówiąc o mistrzach prostej po ponad 20kw z waga bajka pod 100kg, którzy chceli zdobywać szczyty po Beskidach.
O ile taki bajk na drodze z taką mocą sprawuje się w miarę w porządku to w terenie nie do konca. Już w czasie jednostajnego podawania wysokiego prądu na silnik w momencie zdobywania większej górki wszystko się weryfikowalo. Jak i z grzaniem jak i z optymalna waga, aby można było pchać taki rower.
Później tylko zdziwienie że tyle mocy a nie przekłada to się na ruch do przodu przy takim terenie, gdzie często wytrąca się prędkość i silnik musi pracować w nie optymalnych warunkach.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2019, 9:56 przez ap0f1s, łącznie zmieniany 2 razy.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: Projekt henia
W swoim wozidle w piątek będę miał też silnik z serii "Sietas poleca" ten sam model w tym samym nawinięciu co u Henis z tym że przy 60A. Moja waga 105, wozidło ok 60, waga żonki 55 łącznie około 220 kg do pociągnięcia na kołach moto. Dodatkowo na razie w ramach testów tylko fero bez radiatora. To już będzie dość znaczne obciążenie, zobaczymy jak silnik będzie dawał sobie radę. Co prawda ciężkiego terenu nie planuję ale podjazdy, las, trochę nierówności i wcale nie spacerową prędkość już tak
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Zgadza się . Na dobrego ebike składa się wiele elementów . Elektryki mają swoje prawa. Np elektryczny moment obrotowy , to nie to samo co moment w silniku spalinowym. Podobno w swoim silniku nie przekraczam 100 Nm, a ebike przyspiesza jak pocisk . Tak samo z mocą. 48A ( max ) x 82 V = 3936 W. Można powiedzieć , że mam 4k, ( dobrze liczę ? ) ale co te 4K potrafi ... Masakra
Z względów na BMS 50A I Akku Driver mam ustawione na 45A i tyle mi wystarczy
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z Naqurwiacza , tylko ten klakson muszę zrobić , bo odcina Barmala.
Dzisiaj może udam mi się zważyć ebike .
Zobaczysz Maran co ten silnik potrafi
Radiatory nie potrzebne , nie sposób go zagrzać ,ale fajnie , szpanersko wyglądają
Z względów na BMS 50A I Akku Driver mam ustawione na 45A i tyle mi wystarczy
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z Naqurwiacza , tylko ten klakson muszę zrobić , bo odcina Barmala.
Dzisiaj może udam mi się zważyć ebike .
Zobaczysz Maran co ten silnik potrafi
Radiatory nie potrzebne , nie sposób go zagrzać ,ale fajnie , szpanersko wyglądają
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Projekt henia
Normalka że na 45A go nie zagrzejesz. To jest silnik przewidziany do mocniejszych rowerów np 80A
- Hurczak
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 14 maja 2018, 8:48
- Lokalizacja: Poznań
Re: Projekt henia
Ładujesz do pełna aku, zerujesz licznik, jeździsz sobie swoim stylem "codziennym" do rozładowania, odczytujesz wartość z licznika i masz zasięg. Potem sobie wmawiasz, że możesz jechać 25km/h ze wspomaganiem i mieć zasięg większy o połowę, ale w praktyce i tak jeździsz swoim stylem "codziennym"
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Projekt henia
Masz 5.3 KM, ale to czysto teoretycznie, bo w praktyce jest już mniej, sporo mniej. Zdaje się, że na kanale @Tab`y, ktoś był na hamowni i wyszło, że z 6 kW na kole pozostało 3.5 kW, ale dla pocieszenia w samochodach jest podobnie, np. z deklarowanych 150 KM w jakimś aucie, realnie też jest mniej. W "codziennej" jeździe wykorzystywana jest przez nas tylko część tej mocy, a przypadku wielu wręcz ułamek - no chyba, że ktoś non-stop jeździ zmieniając biegi przy czerwonym polu obrotomierza.EV-Maniak pisze: ↑24 kwie 2019, 10:14Zgadza się . Na dobrego ebike składa się wiele elementów . Elektryki mają swoje prawa. Np elektryczny moment obrotowy , to nie to samo co moment w silniku spalinowym. Podobno w swoim silniku nie przekraczam 100 Nm, a ebike przyspiesza jak pocisk . Tak samo z mocą. 48A ( max ) x 82 V = 3936 W. Można powiedzieć , że mam 4k, ( dobrze liczę ? ) ale co te 4K potrafi ... Masakra
Z względów na BMS 50A I Akku Driver mam ustawione na 45A i tyle mi wystarczy
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z Naqurwiacza , tylko ten klakson muszę zrobić , bo odcina Barmala.
Dzisiaj może udam mi się zważyć ebike .
Zobaczysz Maran co ten silnik potrafi
Radiatory nie potrzebne , nie sposób go zagrzać ,ale fajnie , szpanersko wyglądają
Podobnie z momentem w samochodzie liczony jest chyba na wale korbowym?, w naszym przypadku na osi?, więc na kole będzie też sporo mniejszy..
Ale jak piszesz, co by nie liczyć, to specyfika silnika elektrycznego jest taka, że nawet uwzględniają straty te parę realnych KM robi większy banan na twarzy niż taka sama wartość spalinowych kuni.
Gdzieś na forum nawet czytałem, ktoś pisał, że powinno się liczyć jakoś tak, że kW x 1.36 = KM, ale te elektryczne konie jeszcze przez ileś tam się powinno pomnożyć i wychodziło tak, że elektryczne konie odpowiadają większej liczbie "spalinowych".
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Projekt henia
160 ogniw 3000mAh ładowanych do 4.1V więc stawiam że 100km zasięgu będzie sukcesem. Jazdy. Nie zamulania.
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: Projekt henia
Teren weryfikuje wszystko, ale ma jedną wadę jako sędzia a mianowicie teren ternowi nie równy. Warunki jazdy mogą być bardzo skrajne. Jednego można być pewnym. Jeżeli dany zestaw już po asfaltach pracuje pod granicą możliwości to w prawdziwym terenie nie ujedzie 10 kilometrówap0f1s pisze: ↑24 kwie 2019, 9:43Henio radzę wstrzymaj się z wszystkim. Dopóki gdzieś nie wykatujesz bajka to nie wiesz nic o grzaniu i jak rower będzie się zachowywał. Twoje szczytowe wartości są chwilowe. Nie powiem możesz ich nigdy nie wykorzystać, gdyż być może niepotrzebujesz tych 3kw cały czas.
Tak samo z zasięgiem wpisales sobie teoretyczna wartość aku i o tej wartości liczy wszystko wattomierz. Użyj aku od pełna do zera i wtedy sprawdzisz jaki naprawdę przy twojej jeździe jest zasięg, gdyż chwilowe wartości watomierza nic nie mówią, a pojemność aku nie jest liniowa i czym bardziej rozladowany tym gorzej. (mniejsza moc, prędkość, większy ruch Manetka i koniec jazdy)
Ile miałem gości z konstrukcjami po ponad 10kw już nie mówiąc o mistrzach prostej po ponad 20kw z waga bajka pod 100kg, którzy chceli zdobywać szczyty po Beskidach.
O ile taki bajk na drodze z taką mocą sprawuje się w miarę w porządku to w terenie nie do konca. Już w czasie jednostajnego podawania wysokiego prądu na silnik w momencie zdobywania większej górki wszystko się weryfikowalo. Jak i z grzaniem jak i z optymalna waga, aby można było pchać taki rower.
Później tylko zdziwienie że tyle mocy a nie przekłada to się na ruch do przodu przy takim terenie, gdzie często wytrąca się prędkość i silnik musi pracować w nie optymalnych warunkach.
Badanie zasiegów na podstawie szacowania przez watomierze jest bardzo bardzo na oko. Z praktyki na analogu jak robiłem po 150km luzem kilka dni z rzędu a już przejechanie 200+ było bardzo ciężkim wyzwaniem. Trzeba brać pod uwagę że przy robieniu powyżej 150 km na elektryku dochodzi również czynnik ludzki i kondycja to takich "wycieczek"
Czy ktoś wie jaki jest aktualny forumowy rekord uzyskanego zasięgu? Był w ogóle taki temat?
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Projekt henia
Dlatego projektować, budowac się powinno pod dane ukształtowanie terenu i przeznaczenie, ktos chce upalac po plaskim asfalcie to i 20kW/ 100 kg w sam raz, co innego góry.
Moj rekord to 110km, mozna powiedzieć pół na pół asfalt/ teren z czego tez jakies lekkie przewyzszenia - male górki i spory wiatr. Wrocilem na resztkach wolt, jadac oszczędniej z jeszcze wiekszym wkładem nóg, mysle, ze 150km dalo by radę, problem natomiast jest wspomniany czynnik ludzki, po takiej wyprawie jest spore zmęczenie, nie tyle nog i dupy, a rąk i takie zmęczenie jakby to nazwac, "ogólne" , hehe burak na twarzy od wiatru i słońca, wieczorem parę browarów i... ....
Moj rekord to 110km, mozna powiedzieć pół na pół asfalt/ teren z czego tez jakies lekkie przewyzszenia - male górki i spory wiatr. Wrocilem na resztkach wolt, jadac oszczędniej z jeszcze wiekszym wkładem nóg, mysle, ze 150km dalo by radę, problem natomiast jest wspomniany czynnik ludzki, po takiej wyprawie jest spore zmęczenie, nie tyle nog i dupy, a rąk i takie zmęczenie jakby to nazwac, "ogólne" , hehe burak na twarzy od wiatru i słońca, wieczorem parę browarów i... ....
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Wycieczki ebajkerskie wciągają jak NARKOTYK ...
Ale na szczęście jest to zdrowe uzależnienie ...
To jest PASJA !
Dzisiaj znów natłukłem kilometrów...
Ale na szczęście jest to zdrowe uzależnienie ...
To jest PASJA !
Dzisiaj znów natłukłem kilometrów...
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
A jak
Dzisiaj zważyłem rower , ale pewnie to się nie liczy , bo ekwipunek prawie 10 kg waży
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2019, 16:43 przez EV-Maniak, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wojtas
- Forumowicz
- Posty: 613
- Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Projekt henia
Brakuje kabiny, kierunków z przodu, przyczepy kempingowej i bocznych kółek
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
- Wojtas
- Forumowicz
- Posty: 613
- Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Projekt henia
Do lepszej trakcji.
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Projekt henia
Malo balasu, ciężarki dla lepszej trakcji w ciężkim terenie pewnie potrzebne.
Kierunki dobra rzecz pod warunkieml, że inni użytkownicy dróg zwracaja na nie uwagę.
Kierunki dobra rzecz pod warunkieml, że inni użytkownicy dróg zwracaja na nie uwagę.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Ajjj... nawet termosiki idealnie się mieszczą
W jednym kawa, w drugim yerba - w zależności jakiego chcę mieć speeda
Przygotowanie do nocnej wyprawy ...
Dzisiaj to już druga wycieczka będzie . Miałem iść do roboty , ale nie poszedłem , więc ćpam e-bika
BMSik zaraz skończy swoją robotę po ładowaniu i ognia !
Bo to nie wolno od razu po naładowaniu dosiadać rumaka , trzeba poczekać aż Xsiaoxiang skończy...
Hehehe
Bardzo fajne to Ebajkerstwa . Nawet lepsze niż pasja ll, ale niestety nie jest lepsze niż PASJA I ... tej nie jest w stanie nic zastąpić ... i nie są to grzyby , ani sex, ani alkohol, ani narkotyki ...
Fajnie jest łączyć wiele pasji ...
Życie ma pełniejszy wówczas smak...
W jednym kawa, w drugim yerba - w zależności jakiego chcę mieć speeda
Przygotowanie do nocnej wyprawy ...
Dzisiaj to już druga wycieczka będzie . Miałem iść do roboty , ale nie poszedłem , więc ćpam e-bika
BMSik zaraz skończy swoją robotę po ładowaniu i ognia !
Bo to nie wolno od razu po naładowaniu dosiadać rumaka , trzeba poczekać aż Xsiaoxiang skończy...
Hehehe
Bardzo fajne to Ebajkerstwa . Nawet lepsze niż pasja ll, ale niestety nie jest lepsze niż PASJA I ... tej nie jest w stanie nic zastąpić ... i nie są to grzyby , ani sex, ani alkohol, ani narkotyki ...
Fajnie jest łączyć wiele pasji ...
Życie ma pełniejszy wówczas smak...
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: Projekt henia
Analizując Twoje wpisy obstawiam że pasja nr 2 to oręż z okresu przedlufowego. 1. To bezustanna walka z hordami dzikich psów. Co do 1 mogę się mylić
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Projekt henia
Pochwal się ? Więcej niż 50 kg ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- kinats
- Forumowicz
- Posty: 89
- Rejestracja: 23 kwie 2019, 4:06
Re: Projekt henia
cóż... przyznam z ręką na sercu, że nie przeczytałem całego tematu... choć bardzo chciałem, ale...
Może dołożę swoje 3 grosze w temacie przedniego koła i hamulców...
Z tym zwiększaniem siły hamowania, przy tylu szprychach, to bym uważał, w pewnym momencie może się okazać, że w niesprzyjających warunkach puści któryś zestaw szprych, albo szprycha wyrwie się z piasty z jej kawałkiem (widziałem takie cuda), a przy tych prędkościach i masie (która jest tajemnicą), może nastąpić reakcja łańcuchowa... szczególnie przy tarczówkach, cały moment jest przez szprychy przenoszony na oponę.
A w kwestii średnicy tarczy, dla tych którzy nie rozumieją... zakręćcie lekko kołem, i spróbujcie palec do tarczy przyłożyć i je zatrzymać... a teraz zaś zakręcicie kołem, i spróbujcie zatrzymać trąc palcem o obręcz. Na prawdę nie ma żadnej różnicy? materiał podobny, powierzchnia można powiedzieć ta sama, a w sumie to na obręczy raczej mniejsza...
Na koniec nie pozostaje powiedzieć nic innego... jak tylko SZACUN.... miewam różne pomysły... ale na taki projekt bym nie wpadł
Może dołożę swoje 3 grosze w temacie przedniego koła i hamulców...
Z tym zwiększaniem siły hamowania, przy tylu szprychach, to bym uważał, w pewnym momencie może się okazać, że w niesprzyjających warunkach puści któryś zestaw szprych, albo szprycha wyrwie się z piasty z jej kawałkiem (widziałem takie cuda), a przy tych prędkościach i masie (która jest tajemnicą), może nastąpić reakcja łańcuchowa... szczególnie przy tarczówkach, cały moment jest przez szprychy przenoszony na oponę.
A w kwestii średnicy tarczy, dla tych którzy nie rozumieją... zakręćcie lekko kołem, i spróbujcie palec do tarczy przyłożyć i je zatrzymać... a teraz zaś zakręcicie kołem, i spróbujcie zatrzymać trąc palcem o obręcz. Na prawdę nie ma żadnej różnicy? materiał podobny, powierzchnia można powiedzieć ta sama, a w sumie to na obręczy raczej mniejsza...
Na koniec nie pozostaje powiedzieć nic innego... jak tylko SZACUN.... miewam różne pomysły... ale na taki projekt bym nie wpadł
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Wierząc wadze w sklepie budowlanym, z całym wyposażeniem : zamknięcie sztabowe, 2 l picia, nóż, klucze, gas, amunicja , kawa, yerba, broń neurobalistyczna i co tam jeszcze w bagażniku - wychodzi 44 kg . Sporo myślałem , że nie przekroczy 40. Ale za to jak się wspaniale prowadzi
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Koło przednie ma specjalną piastę która inaczej przenosi momenty . Luknij . Ile razy tym kołem gdzieś zapierniczałem i nic . Wymieniłbym je , ale nie chce kupić gorszego . To jest żadka, specjalistyczna obręcz Shimano , ultra lekka. Będę obserwował. Przy najmniejszej choćby centrze wymieniam .kinats pisze: ↑25 kwie 2019, 3:15(...)
Z tym zwiększaniem siły hamowania, przy tylu szprychach, to bym uważał, w pewnym momencie może się okazać, że w niesprzyjających warunkach puści któryś zestaw szprych, albo szprycha wyrwie się z piasty z jej kawałkiem (widziałem takie cuda), a przy tych prędkościach i masie (która jest tajemnicą), może nastąpić reakcja łańcuchowa... szczególnie przy tarczówkach, cały moment jest przez szprychy przenoszony na oponę.
(...)
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Projekt henia
Zostawiając to, co najpotrzebniejsze czyli rower, ster, baterię, silnik i jakieś "standardowe" oświetlenie - zyskujesz odczuwalnie jakby 1kW więcejEV-Maniak pisze: ↑25 kwie 2019, 8:29Wierząc wadze w sklepie budowlanym, z całym wyposażeniem : zamknięcie sztabowe, 2 l picia, nóż, klucze, gas, amunicja , kawa, yerba, broń neurobalistyczna i co tam jeszcze w bagażniku - wychodzi 44 kg . Sporo myślałem , że nie przekroczy 40. Ale za to jak się wspaniale prowadzi
ps. przy takim "wyposażeniu" bajka, waga piasty, obręczy nie ma absolutnie żadnego znaczenia no chyba, że mówimy o trzy cyfrowych wartościach po przecinku.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
No to wystarczy trochę schudnąć i też się zyska 1kWPoulN pisze: ↑25 kwie 2019, 9:12Zostawiając to, co najpotrzebniejsze czyli rower, ster, baterię, silnik i jakieś "standardowe" oświetlenie - zyskujesz odczuwalnie jakby 1kW więcejEV-Maniak pisze: ↑25 kwie 2019, 8:29Wierząc wadze w sklepie budowlanym, z całym wyposażeniem : zamknięcie sztabowe, 2 l picia, nóż, klucze, gas, amunicja , kawa, yerba, broń neurobalistyczna i co tam jeszcze w bagażniku - wychodzi 44 kg . Sporo myślałem , że nie przekroczy 40. Ale za to jak się wspaniale prowadzi
ps. przy takim "wyposażeniu" bajka, waga piasty, obręczy nie ma absolutnie żadnego znaczenia no chyba, że mówimy o trzy cyfrowych wartościach po przecinku.
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
No dobra , pokaże wam jedną z moich broni neurobalistycznych ...
3 gumy thera band cięte w trapez - siła naciągu 30kg.
W rączce otwór na 11 pocisków kaliber 11mm
Przebija blachę , cegłówkę w pył zamienia
3 gumy thera band cięte w trapez - siła naciągu 30kg.
W rączce otwór na 11 pocisków kaliber 11mm
Przebija blachę , cegłówkę w pył zamienia
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Projekt henia
Śmiercionośna broń Weś na zlot, pewnie nieźle daje. Był konkurs w strzelaniu czymś na którymś ze zlotów.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Mam jeszcze mocniejsze sprzęty na wypadek apokalipsy zombi - kulami nie miotają , ale czym innym
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Bezpieczny sposób zaczepienia holu - na "Y" i zawleczkę ze sznurka . W razie czego sam się odpina od pasażera , zaś Y przenosi siłę hamowania . Sprawdzony sposób.
Od razu zaznaczam holuję tylko na bezdrożach , gdzie nie ma aut i maksymalna prędkość to 30 km/h. Frajda dla dzieciaka niesamowita . Kij długi , 3m z lekkiego, olchowego drzewa
Od razu zaznaczam holuję tylko na bezdrożach , gdzie nie ma aut i maksymalna prędkość to 30 km/h. Frajda dla dzieciaka niesamowita . Kij długi , 3m z lekkiego, olchowego drzewa
- Wojtas
- Forumowicz
- Posty: 613
- Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Projekt henia
Jeździsz bez kasku?
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Projekt henia
Temat popykania z proc i innych wynalazków był poruszany - pany pakować co kto ma i się przy okazji zrobi mały poboczny slingshot zlot
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Projekt henia
40 kg samego e-bajka to nie najgorzej
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Dzięki. Myślałem , że będzie trochę lżejszy , ale z drugiej strony fajnie się prowadzi taką masę
No niestety ... Też nad tym ubolewam . Nie dorobiłem się jeszcze. Ale mam gruba czapkę i gogle
- verre
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
- Lokalizacja: Śląskie
Re: Projekt henia
czytam i nie wierzę, chyba sobie jaja robisz henio no ale Twoja sprawaEV-Maniak pisze: ↑25 kwie 2019, 19:30Bezpieczny sposób zaczepienia holu - na "Y" i zawleczkę ze sznurka . W razie czego sam się odpina od pasażera , zaś Y przenosi siłę hamowania . Sprawdzony sposób.
Od razu zaznaczam holuję tylko na bezdrożach , gdzie nie ma aut i maksymalna prędkość to 30 km/h. Frajda dla dzieciaka niesamowita . Kij długi , 3m z lekkiego, olchowego drzewa
😁😁😁😁😁...😁😁😁
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
Spoko. Spoko . Wszystko bardzo ostrożnie i pod kontrolą. Każdy wie jak dmucham na zimne. Hol rozpina się jakby co - z łatwością odpada od posażera.Trzeba bardzo powoli ruszać i stałą prędkość na tempomacie trzymać i powoli hamować. Jeździmy powoli . 30 km/h to było tylko przez chwilę , tak to średnia 15-20
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Projekt henia
Przedni amorek sprężynowy czy powietrzak? ile ma skoku i czy luzy już złapał?
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Projekt henia
To jest olejowo-sprężynowy Rock Shock XC Duke zero luzu - bardzo dobry. Ostatnio w nim olej wymieniłem . Użyłem LIQUI MOLY 5W light motorbike .
Skoku ile? Nie wiem gdzie to patrzeć ? Ustawiany mam skok ( pochylenie ) pokrętłem z góry . Na dole też mam pokrętło od twardości .
Skoku ile? Nie wiem gdzie to patrzeć ? Ustawiany mam skok ( pochylenie ) pokrętłem z góry . Na dole też mam pokrętło od twardości .
- Wojtas
- Forumowicz
- Posty: 613
- Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Projekt henia
Mam podobne zdanie. 4kW ebike a ty dzieciaka przypinasz kilkumetrowym patykiem. I jeszcze bez kasku. Gratuluję rozsądku.verre pisze: ↑25 kwie 2019, 21:48czytam i nie wierzę, chyba sobie jaja robisz henio no ale Twoja sprawaEV-Maniak pisze: ↑25 kwie 2019, 19:30Bezpieczny sposób zaczepienia holu - na "Y" i zawleczkę ze sznurka . W razie czego sam się odpina od pasażera , zaś Y przenosi siłę hamowania . Sprawdzony sposób.
Od razu zaznaczam holuję tylko na bezdrożach , gdzie nie ma aut i maksymalna prędkość to 30 km/h. Frajda dla dzieciaka niesamowita . Kij długi , 3m z lekkiego, olchowego drzewa
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9