Projekt henia

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak »

Zxc843 pisze:
20 lut 2019, 18:51
henio-EV-Maniak pisze:
20 lut 2019, 6:50
Kind Shock EXA 291 LBS 750
zapłaciłem 36$ z wysyłką na Aliexpress
😎
Masz odwage na kind shocku jezdzic ;) , mialem inny model ,taki syf byl ze szok , skrzypial , o pracy juz nie wspomne (polecam poczytac opinie na necie), ja napewno juz nigdy na kind shocku nie pojezdze ale jestem ciekaw twoich doswiadczen moze bedzie ok.
Właśnie czytałem, że ten model jest ok. Bardzo dużo ludzi go kupiło na aliexpress. Ruskie se go chwalą 😉
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Projekt henia

Post autor: Zxc843 »

No czekam na twoje doświadczenia , generalnie na forach rowerowych Kind shock uchodzi za dziadostwo ale może u Ciebie będzie inaczej
KRAKÓW
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak »

A jaki byś polecił 165 mm ,750 lub 850 LBS, sprężynowo-olejowy? Może być i tak, że jak tylko do mnie przyjdzie, to go sprzedam i posłucham Twojej rady.😉

---edit----
Rozmiar 22/40 mm.
Z DNM nie mogłem dopasować.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2019, 20:45 przez EV-Maniak, łącznie zmieniany 1 raz.
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: Projekt henia

Post autor: mr_x »

Najpierw go zamontuj i sam sprawdź. Szkoda zachodu na zmianę od razu.
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Projekt henia

Post autor: Zxc843 »

henio-EV-Maniak pisze:
20 lut 2019, 20:41
A jaki byś polecił 165 mm ,750 lub 850 LBS, sprężynowo-olejowy? Może być i tak, że jak tylko do mnie przyjdzie, to go sprzedam i posłucham Twojej rady.😉

---edit----
Rozmiar 22/40 mm.
Z DNM nie mogłem dopasować.
Myślę że dobrze by było się zapytać na forum bardziej rowerowym(forum rowerowe.org czy jakoś tak) , oni się tam znają , miałem w życiu tylko kind shocka i żałuję.
KRAKÓW
grafffik

Re: Projekt henia

Post autor: grafffik »

a widzieliście ofertę akcesoriów do ebjaków w lidlu ?
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Projekt henia

Post autor: TomaS »

nie. poka poka 😉
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
Maran_hand
Forumowicz
Posty: 956
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów

Re: Projekt henia

Post autor: Maran_hand »

grafffik pisze:
20 lut 2019, 21:22
a widzieliście ofertę akcesoriów do ebjaków w lidlu ?
Chodzi o wybór piwa? :lol:
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Projekt henia

Post autor: Inc0 »

OMG temat henia zaledwie 23 strony! ale cie henio Tas załatwił :P
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
verre
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
Lokalizacja: Śląskie

Re: Projekt henia

Post autor: verre »

grafffik pisze:
20 lut 2019, 21:22
a widzieliście ofertę akcesoriów do ebjaków w lidlu ?
byłem dzisiaj w Katowickim Lidlu na Gliwickiej, nie ma nic do ebajka oprócz wspomnianego piwa ;)
wszystko wykupiłeś grafffik ?
😁😁😁😁😁...😁😁😁
grafffik

Re: Projekt henia

Post autor: grafffik »

niee, ale jak rozmowa na tyle tematów w jednym wątku to postanowiłem się dopytać co tam w Lidlu na półkach :x
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Projekt henia

Post autor: BluesWings »

w lidlu nie wiem, nie po drodze, ale z aldika ostatnio kupiłem boczek surowy i wyszedł z tego mega dobry smalec ze skwarami ;) dorzuciłem tylko słoninę i cebulkę ;) Do piwa z lidla jak znalazł :D
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Projekt henia

Post autor: Umbur »

W Kauflandzie jest teraz boczek po 9,95zł.

Obrazek
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Projekt henia

Post autor: elektrotonus »

Ale off topic się zrobił 😀
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Projekt henia

Post autor: Inc0 »

w końcu trzeba heniowi 100+ stron w temacie przywrócić :P
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 965
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Projekt henia

Post autor: Yin »

verre pisze:
21 lut 2019, 16:11
byłem dzisiaj w Katowickim Lidlu na Gliwickiej, nie ma nic do ebajka oprócz wspomnianego piwa ;)
Wkrętarki co jakiś czas są więc jak by co to można uznać że napęd do ebike jest ;)

Obrazek
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Projekt henia

Post autor: Vegasnight9 »

11marca... Pali już maszyneria henio?
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak »

Na dniach bede mial silnik - MXUS V4 z customowym nawojem, podwojonymi hallami, plynem chlodniczym i innymi tuningami. Naj-najszy Szpenio mi to porobil. Nie powiem kto, bo mnie proszono, gdyz ma tylu klientow, ze juz na nic nie ma czasu, nawet wlasnej konstrukcji dokonczyc nie moze - tak jest zawalony robota. Kto sledzil temat ten wie co to za Mistrz. 😉

Jeszcze mi sie zejdzie z mechanika pewnie. Bo w swojej konstrukcji mam potezne torque-arm wzmocniony wahacz i podciagi. Ale dopiero jak jest juz silnik umijscowiony moge to dopiescic.

Po za tym, chyba najwazniejsze, nie mam na czym swojego BMSa Xiaoxiang ustawic na 4,10 V, bo niestetyt dziadem jestem i nie mam PC ani laptopa. Mialem pieknego DooGee S70 lite, ale czekam na czesci serwisowe, bo niestety przyszedl z Chin z uszkodzonym portem USB, no i przy probie naprawy ekran tez sie popsul - sam oczywiscie 😉

Takze, ze wszystkim moze sie jeszcze troche zejsc, ale juz jezdze we snie, astralnie. Spoko jest.
Malo co pisze w tym temacie, zeby co niektorych juz nie draznic i zeby bolu dypy nie mieli co nie ktorzy, ze temat ma tyle stron, jakby to faktycznie mialo jakies znaczenie 😉

Takze jest spoko. Wszystko dobrze i jestem mega zadowolony i szczesliwy, bo przy okazji tworzenia swojej konstrukcji bardzo duzo sie ucze, a to najwazniejsze. Droga jest rownie piekna jak dojscie do celu. 😉
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Projekt henia

Post autor: Wojtas »

Henio, szkoda zachodu na ustawianie Smart BMS na 4.10V. Jak tak zrobisz to pamiętaj, że czeka Cię również przeróbka ładowarki (Obniżenie napięcia).
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Awatar użytkownika
Maran_hand
Forumowicz
Posty: 956
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów

Re: Projekt henia

Post autor: Maran_hand »

W kwestii silnika, słyszałem i szczerze zazdroszczę. Jeśli reszta bajka będzie tak dopracowana i po takich modyfikacjach jak motor to wielu tych co dzisiaj krytykuje długość wątku będzie go studiowało z wypiekami na twarzy by odtworzyć konstrukcję.
Henio na zlot się wyrobisz?
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak »

Maran_hand pisze:
11 mar 2019, 8:51
W kwestii silnika, słyszałem i szczerze zazdroszczę. Jeśli reszta bajka będzie tak dopracowana i po takich modyfikacjach jak motor to wielu tych co dzisiaj krytykuje długość wątku będzie go studiowało z wypiekami na twarzy by odtworzyć konstrukcję.
Henio na zlot się wyrobisz?

Dzieki. Staram sie jak moge.
Nie wiem czy wogole bede na zlocie. Troche lipa, bo bardzo bym chcial, ale szykuje sie wydarzenie rodzinne i nie wiem czy mi sie uda pogodzic ☹
Wojtas pisze:
11 mar 2019, 8:50
Henio, szkoda zachodu na ustawianie Smart BMS na 4.10V. Jak tak zrobisz to pamiętaj, że czeka Cię również przeróbka ładowarki (Obniżenie napięcia).
Wlasnie o to chodzi, ze juz mam ladowarke ustawiona na 82 V i teraz musze przestawic w BMSie na 4,10 V. Chciaz sa zdania np. Tasa, ze moze trzeba bedzie sie troche pobawic bo nie wiadomo do konca jakie ustawic napiecie koncowe, moze to byc nawet 4,13 V. Do konca tego nie rozumiem, ale skoro Tas tak sugeruje, to trzeba wziac to pod uwage.
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Projekt henia

Post autor: Wojtas »

No własnie dlatego nie ma co ryzykować (za dużo niewiadomych), przynajmniej dla mnie ale wolna wola :)
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
granada
Forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 13 gru 2018, 13:57

Re: Projekt henia

Post autor: granada »

A nie lepiej dorobić sobie przedłużkę do zasilacza i dać dwie diody prostownicze w szereg i już masz niżej o te 0.1, a raz na jakiś czas bedziesz ładował do pełna bez tego przedłużacza. :)

A to uzwojenie to jak zostało zrobione ? Jak jest 2x razy taki drut to jest 2x mniej zwojów ? Jesli tak to bedzie wolniej a zyskasz na momencie
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak »

granada pisze:
11 mar 2019, 9:26
(...)
A to uzwojenie to jak zostało zrobione ? Jak jest 2x razy taki drut to jest 2x mniej zwojów ? Jesli tak to bedzie wolniej a zyskasz na momencie
15x5 45H V4 Turbo 🙂
Bedzie mogl pod gore ciagnac inny rower, a sie nie zagrzeje 👍
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Projekt henia

Post autor: Vegasnight9 »

To jaka moc docelowa sterownika będzie?
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
granada
Forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 13 gru 2018, 13:57

Re: Projekt henia

Post autor: granada »

15x5 ?
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak »

Vegasnight9 pisze:
11 mar 2019, 10:54
To jaka moc docelowa sterownika będzie?
Barmal X2 45 A, ale bede eksperymentowal z 50 A, bo mam dodatkowe chlodzenie. Bateria 20s/8p. Czyli troche tej mocy bedzie. 😉
granada pisze:
11 mar 2019, 10:57
15x5 ?
Tak. Nawoj customowy na kablach z miedzia na bogato, nie jakies cienki szajs 😎
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Projekt henia

Post autor: Wojtas »

Co masz za chłodzenie w X2? 50A to nie jest troszkę dużo dla niego?
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Awatar użytkownika
Mitar
Forumowicz
Posty: 679
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Projekt henia

Post autor: Mitar »

Szkoda tego sterownika na 50A, lepiej dla takiego silnika x4 by się nadała.
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Projekt henia

Post autor: PoulN »

4.2kW to sporo więcej niż deklarowane przez konstruktora 2.5kW mocy ciągłej i to po zapewnieniu odpowiedniego chłodzenia.

Mam x2 z tego co pamiętam jak pisał @barmal w wersji x2 plus.
Skompletowalem części do autorskiego systemu chłodzenia, ale skomplikowanie samego sterownika mnie przerosło ;)
Jak wszystko razem zmontuję, komplet będzie na sprzedaż.

Również czekam z niecierpliwością na materiał zdjęciowy :)
Ostatnio zmieniony 11 mar 2019, 16:09 przez PoulN, łącznie zmieniany 3 razy.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
pepelito
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 26 lut 2018, 10:45

Re: Projekt henia

Post autor: pepelito »

50A? Ja się boję montować do 40A z chłodzeniem dodatkowym. ;/
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Projekt henia

Post autor: Inc0 »

sza! henio strzelił delida a radiator na Conductonaut posadził teraz sterownik pod 40A szron pokrywa wiec musi dać 50A XD
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Projekt henia

Post autor: elektrotonus »

Maran_hand pisze:
11 mar 2019, 8:51
W kwestii silnika, słyszałem i szczerze zazdroszczę. Jeśli reszta bajka będzie tak dopracowana i po takich modyfikacjach jak motor to wielu tych co dzisiaj krytykuje długość wątku będzie go studiowało z wypiekami na twarzy by odtworzyć konstrukcję.
Henio na zlot się wyrobisz?
Są tacy co już nawet mieli okazję przejechać się rowerem z silnikiem Henia na 16S zapiedziela. Zatem na 20S będzie demon ;-)
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Projekt henia

Post autor: Goliath »

elektrotonus pisze:
11 mar 2019, 23:37
Są tacy co już nawet mieli okazję przejechać się rowerem z silnikiem Henia na 16S zapiedziela. Zatem na 20S będzie demon ;-)
...czyli Heniu dostanie "używkę" :mrgreen:



nie no... wiadomo :D silnik podrasowany to i testy przejść musiał :mrgreen:
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak »

Mitar pisze:
11 mar 2019, 13:11
Szkoda tego sterownika na 50A, lepiej dla takiego silnika x4 by się nadała.
Wezcie podpowiedzcie prosze, bo juz nie raz slyszalem takie glosy. Ale przeciez ja mam 8p na sony vtc6. Niby katalogowo mozna ciagnac z nich amper sporo, jednak przy 8p nie zajechalbym ich szybko przy mocniejszym sterowniku? Nie ma sprawy, ja moge wymienic, staram sie sluchac bardziej doswiadczonych kolegow, ale czy przy takim aku 20s/8p jest sens?
Barmalowi X2 zrobilem porzadny, masywny radiator. Wszystko na termo klej i paste. Byc moze jego czesc bedzie poza skrzynko i byc moze nawet wlot powietrza bedzie skierowany bezposrednio na elektronike. Wszystko wyjdzie w praniu. Zaczne od 45 A. Jak bedzie git to podnosze wyzej. Jak sie bedzie grzal to sukcesywnie dolaczam kolejne elementy chlodzenia. Mam nawet przygotowana fajna rure z wlotem i fitrem.
TomaS jezdzil na Barmalu X2 przy 50A. Mial go po czesci wystawionego poza skrzynke i pisal, ze bylko ok. Z reszto, te 50 A bedzie szlo od czasu do czasu.
Ale tak jak mowie, moge wymienic na mocniejszy sterownik. Jak radzicie?
Awatar użytkownika
Maran_hand
Forumowicz
Posty: 956
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów

Re: Projekt henia

Post autor: Maran_hand »

Zapytaj "człowieka od silnika" on prawdę Ci powie :)
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak »

Kurcze, zapomnialem najwazniejszej kwestii:
Ja mam przecierz BMSa 50 A, to na pewno nie moge dac mocniejszego sterownika niz 50. Ale, faktycznie, zapytam naszego Mistrza 👍😉
Nie chcialem mu tak ciagle glowy zawracac i tak jestem mu wdzieczny 😉
Awatar użytkownika
Maran_hand
Forumowicz
Posty: 956
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów

Re: Projekt henia

Post autor: Maran_hand »

Nie wiem na ile amper aku Ci pozwoli ale przy takim silniku 50A to tak jakby kupić sportowy samochód i nigdy nie wyjechać nim po za zakorkowane miasto ;) Podejrzewam, że warto zmienić sterownik i BMSa .
Z tym mistrzem to nie przesadzaj bo człowiek popadnie w samozachwyt i już ceny nie będą takie miłe ;)
ximad
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Projekt henia

Post autor: ximad »

Jeszcze masz czas zmienić na li-po ze 150 amperków pociągniesz

Obrazek
Ostatnio zmieniony 12 mar 2019, 12:46 przez ximad, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Projekt henia

Post autor: TomaS »

Maran_hand pisze:
12 mar 2019, 11:41
Podejrzewam, że warto zmienić sterownik i BMSa .
No nie nakręcaj bo henio nie odpali już roweru na ten sezon ;)
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
Mitar
Forumowicz
Posty: 679
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Projekt henia

Post autor: Mitar »

Nie ma szans jeździć na X2 50A przy ~80V , ja przy 45A z chłodzeniem radiator + wentylator osiągałem temperature bez problemu powyżej 60C.
42A przy 20S to moim zdaniem rozsądny max aby cieszyć się długim działaniem sterownika i nie przekraczać często 60C.

Co do twoich ogniwek to luzacko pociągną 7A na 1P czyli łącznie 8p*7A = 56A
BMSa masz do 50A więc nie poszalejesz i te 50A to przy swojej konfiguracji max.

I teraz masz do wyboru , zostać przy ~42A i X2 lub wymienić na X4 pocisnąć do 50A i poeksperymentować z większymi prądami fazowymi aby wykorzystać chwilowy kop silnika.
Jeszcze jest opcja wymiany na X4 oraz BMSa na wyższego ale pod Bluetooth może być problem z dostępnością albo kosmiczną ceną.

Oczywiście trzeba pamiętać o grubości przewodów dostosowanych do wybranego amperażu.

Ja osobiście został bym przy 42A i obecnej konfiguracji, pocieszył się jazdą na 1 sezon, a potem zastanowił czy zmieniać coś czy budować ...falkona? :D
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Projekt henia

Post autor: Umbur »

No właśnie z tym jest problem. Często operujemy w amperach i Ah, a tak naprawdę bardziej miarodajne są waty i Wh ze względu na różne napięcia w różnych konstrukcjach. Potem wynikają przez to takie rozbieżności. Ktoś pisze o 50A, ale może to być przy 36V, a ktoś inny zrobi to samo dla 72V.
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Projekt henia

Post autor: TomaS »

Umbur masz rację. Henio ja miałem x2 na 50A ale na 16s (tak Ci pisałem) i płytka alu radiatora była na zewnątrz że strumień pędu podczas jazdy uderzał prosto w nią. Im szybciej jechałem tym większe chłodzenie.

Teraz w nowym projekcie bede miał x2 też na 16s i na 40A w skrzynce, ale sterownik będzie bez obudowy i przykręcony do płytki trzymającej alu 6mm.
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
Mitar
Forumowicz
Posty: 679
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Projekt henia

Post autor: Mitar »

Problem u henia jest taki ,że planował wszystko pod QS1000 który w takiej konfiguracji sprawdza się ok.
Teraz ma lepszy silnik z fero i nagle się okazuje ,że reszta nie pozwoli silniczkowi rozwinąć skrzydeł :D
Ale i tak będzie lepiej śmigał niż QS1000 na tych samych ustawieniach bo mniej mocy pójdzie w ciepło.
A banan na twarzy będzie obojętnie czy 40A czy 50A :D
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Projekt henia

Post autor: Sietas »

Lepiej mieć silnik z zapasem. Testy robiłem na 16s do 80A w terenie i obudowa była ledwo ciepła (bez ferro I chłodzenia) . Fabryczny 12x5 grzeje się przy takim prądzie już znacznie, ale 15x5 to już zupełnie inna historia - parametry silnika spodobały mi się na tyle, że dla siebie takiego robię

Konkluzja moja jest tak żeby Henio zostawił aktualna konfigurację bo wysilanie vtc6 nie ma sensu
Awatar użytkownika
Maran_hand
Forumowicz
Posty: 956
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów

Re: Projekt henia

Post autor: Maran_hand »

Sietas pisze:
12 mar 2019, 15:46
Lepiej mieć silnik z zapasem. Testy robiłem na 16s do 80A w terenie i obudowa była ledwo ciepła (bez ferro I chłodzenia) . Fabryczny 12x5 grzeje się przy takim prądzie już znacznie, ale 15x5 to już zupełnie inna historia - parametry silnika spodobały mi się na tyle, że dla siebie takiego robię

Konkluzja moja jest tak żeby Henio zostawił aktualna konfigurację bo wysilanie vtc6 nie ma sensu
I się wydało kim jest ten "szpenio" odpowiedzialny za silnik do "Heniowskiego naqrwiacza leśnego" :lol:
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak »

Dobra, dobra, ale tak jak powiedziales nie wolno juz slodzic Szpeniowi bo w pyche obrosnie i jeszcze ceny wywinduje. Wiadomo, nam obu da kolezenska znizke, ale myslmy tez o innych. Oczywiscie zartujemy. Sietasowi nie grozi pycha, a i na pieniadze nie jest chytry 👍😉
No to zostaje jak jest. Nic nie zmieniam w konstrukcji. Dzieki Chlopaki za podpowiedzi i fajna dyskusje. Piana ! :D
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Projekt henia

Post autor: PoulN »

To ja skromnie się może wypowiem, że o ile watowica złośliwa co złośnica straszna, to czytając ten wątek (a przestudiowałem od początku :P) można dojść do wniosku, że jest jeszcze czymś gorszym, mianowicie zanim w ogóle się zacznie, już robi spustoszenie.

Człowiek "przyzwyczaja" się bardzo szybko do dobrego, później nawet spory skok mocy wyżej nie jest już aż tak odczuwalny jak powinien (nawet ktoś gdzieś ładnie to zobrazował krzywą) prawda-pradawna ta ma potwierdzenia w praktyce, której Tu niestety nie ma i może się okazać, że pogoń za MOCĄ skończyć się może tym, że początkowe (przykładowo) 2kW, 3kW, 5kW, 8kW, 12kW... itd, będzie dalej powodowało za mały "banan" na twarzy w przypadku, gdy konstruktor nie przejdzie choćby kilku KM'ów konstruowana przez Siebie maszyną.

A teraz w skrócie ;) NIE DA SIĘ na ZAPAS, Kończ jak najszybciej projekt choćby w takiej mocy ile w nominale daje ster. Później wyciągaj wnioski i planuj dalej kolejną maszynę ;) bo jak mądrze kiedyś @Tas powiedzia? na pierwszej raczej się zabawa nie kończy ;)
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Projekt henia

Post autor: Sietas »

Watowica ciągnie do coraz większej mocy, ale w pewnym momencie zaczyna przychodzić pewien rozsądek. Na codzień mam doczynienia z ebike'ami od 4kw na qs 35h czy mxusach przez 8-12kw na qs 205 do 20kw na qs'ach 273 i ta ostatnia kategoria zupełnie mi nie pasuje bo moc takich silników jest tak potworna, że trzeba uważać na najdrobniejsze elementy podczas jazdy. Silnik zdolny przyspieszyć w 5 sekund do setki nie wybacza błędów.
Mimo, że mógłbym wybrać do swojego sprzętu qs'a 273 albo kręconego 205 to postawię chwilowo na tuningowanego mxusa 3k - w żadnym wypadku nie chodzi tu o cenę sprzętu

P. S. Będę to wszędzie podkreślał, że Tas jest złym przykładem bo jego qs 205 na 80A to jest szatan ze startu (dowodem był jego bike latający z miejsca na ostatnim zlocie). Mało osób wie, że ma unikatowy nawój 20x6 jak na standardy
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Projekt henia

Post autor: elektrotonus »

Sietas pisze:
13 mar 2019, 1:17

P. S. Będę to wszędzie podkreślał, że Tas jest złym przykładem bo jego qs 205 na 80A to jest szatan ze startu (dowodem był jego bike latający z miejsca na ostatnim zlocie). Mało osób wie, że ma unikatowy nawój 20x6 jak na standardy
Często do głowy przychodzić zdrowy rozsądek gdy poziom adrenaliny opadnie :)
PS. No i każdy już wie dlaczego Tasa Falcon jest taki unikatowy :)
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
ODPOWIEDZ