Strona 29 z 42

Re: Projekt henia

: 09 kwie 2019, 23:34
autor: EV-Maniak
Jakby któren wiedział , jak zgasić watomierz Michała , to mu zsiadłego mlika podeślę 🤪

Re: Projekt henia

: 10 kwie 2019, 0:18
autor: Sietas
120 to totalnie max dla ferro. Zresztą tam wyłącznik termiczny na 120. Druga kwestia jak Henio zagrzeje ten silnik do takiej temperatury to będę pod wrażeniem (oczywiście gdy wszystko będzie poprawnie ustawione bo mając załóżmy ciśnienie 0.4 bara w tylnej oponie idzie ugotować każdy silnik)

Zasilenie watomierza Michała powinno być przez stacyjkę

Re: Projekt henia

: 10 kwie 2019, 9:42
autor: EV-Maniak
Dzięki Sietas , bo są zdania , że do zasilania stacyjki to tak średnio podpinać Watomierz, gdyż niekiedy może on pociągnąć więcej prądu. Chyba , że coś źle zrozumiałem . Jak dam oddzielny wyłącznik dla watomierza , to chyba też będzie dobrze? Wygodniej pewnie jest go zgrać ze stacyjką , bo przekręcam kluczyk i fajnie się zapala, ale z drugiej strony lubię dużo przełączników 😉

Re: Projekt henia

: 10 kwie 2019, 11:38
autor: grafffik
kto bogatemu zabroni :) możesz sobie zrobić nawet wyłącznik wyłącznika :D

Re: Projekt henia

: 10 kwie 2019, 11:50
autor: EV-Maniak
hehehe :D
Zrobię dla niego specjalny heble na pół skrzynki :)
Nie, no za bogaty nie jestem, ale jak już coś zrobię to porządnie.
No to faktycznie może gdzieś pod przetwornicę Barmala go podpiąć i jak wyłączę stacyjkę i Barmal zgaśnie to i watomierz też.

Re: Projekt henia

: 10 kwie 2019, 11:52
autor: grafffik
tylko żebyś z ogólną rezystancją nie przesadził bo nie będzie czego włączać :D

Re: Projekt henia

: 10 kwie 2019, 12:06
autor: EV-Maniak
grafffik pisze:
10 kwie 2019, 11:52
tylko żebyś z ogólną rezystancją nie przesadził bo nie będzie czego włączać :D
A o tym to nie wiedziałem. Widzisz, ja się nie znam tak jak Ty i większość na tym forum.
A taki mały włącznik np. kołyskowy 5A coś zaburzy w pomiarach?

Re: Projekt henia

: 10 kwie 2019, 12:15
autor: ap0f1s
Henio to był trochę taki czarny humor ze strony grafika.

Re: Projekt henia

: 10 kwie 2019, 12:21
autor: EV-Maniak
Czyli nic się nie stanie jak wstawię włącznik na kablu od zasilania ( Z ) watomierza? oczywiście na plusie ( czerwony ).
Humor, humorem, ale przecież każdy włącznik stawia jakiś opór, nawet lut za gruby może zmienić rezystancję np. pomiaru BMSa. Jak zrobiłem za dużo lutów na kabelkach od BMSa ładowarki ISDT, to nie mierzyła dobrze omów. Także nie do końca, to tylko humor.
Dzięki Chłopaki za podpowiedzi. Ja to humanista bardziej jestem ;)

Re: Projekt henia

: 10 kwie 2019, 12:22
autor: grafffik
weź 200m przewodu i podłącz z jednej strony diodę a z drugiej zasilanie 5V :) kabel jest tak długi, że jego całkowita rezystancja nie przepuści prądu do diody :)
dzięki ap0f1s ;)
henio nic się nie stanie. tylko dobrze zabezpiecz luty, by tam nic się nie łamało po pierwszych dołach na trasie

Re: Projekt henia

: 10 kwie 2019, 14:44
autor: Wojtas
Ja watomerz michała v2 zasilałem z wbudowanej przetwornicy i nie musiałem go nawet podpinać pod stacyjkę.Włączał się jak przekręciłem stacyjkę więc tu nie potrzeba dodatkowego włącznika. Brałem tylko pod uwagę ile mA może dac maksymalnie przetwornica a ile pobierze watomierz. Było to jakieś 10% tej mocy. Chodziło to wszystko ładnie przez rok aż w końcu odpiąłem watomierz bo go już nie uzywam, jedynie telefon.

EDIT:
Też na począku nawaliłem na kierownicy, watomierz, licznik rowerowy i telefon. Nie wiem po kiego grzyba. Słabo to wygląda, aż w końcu zdemontowałem wszystko w cholerę i telefon mi wystarcza. Napięcie i prędkość mi potrzebne na codzień nic więcej. Fakt, na początku się jarałem i patrzyłem na Ah pobór mocy itp. Teraz czasem nie zakładam telefonu na kiere tylko mam go w kieszeni i jak chcę sprawdzić napięcie (bo to wystarczy do określenia zasięgu) to sobie wyciągam, patrzę i chowam.

Re: Projekt henia

: 10 kwie 2019, 15:58
autor: Witt
mnie wystarcza napięcie na baterii:), a raczej na kontrolerze, prędkość mam ze zwykłego licznika. działa już 1,5 roku na tej samej baterii.

Re: Projekt henia

: 10 kwie 2019, 16:40
autor: EV-Maniak
Jak się estetycznie i ergonomicznie wszystko ulokuje na kierownicy , to wygląda miodzio i wszystkie dane mamy pod ręką . No ale wiadomo , każdemu co innego się podoba. Nie wolno też przesadzić i choinki z ebajka zrobić . Większość nie ma lusterka , bo uważa , że jest zbędne, że się zaraz stłuczenia, ja sobie nie wyobrażam bezpiecznej jazdy bez niego. Mam też klakson z pożądanym piernicznieciem , dzwonek oczywiście też mam. Lubię mieć wybór i wszystko pod kontrolą 😉

Re: Projekt henia

: 10 kwie 2019, 17:02
autor: Wojtas
Klakson to idiotyzm w mojej ocenie.

Re: Projekt henia

: 10 kwie 2019, 17:04
autor: Witt
https://www.aliexpress.com/item/A-Pair- ... 4c4dcEXctb
Widziałem u Tatara manetkę hamulca z mocowaniem na lusterko, mega fajne rozwiązanie, ja poszedłem w lusterka motocyklowe (nie rowerowe) i jest nareszcie bajka, cena ta sama, możliwość ustawień o wiele większa, ale za to zoom, rybie oko i nareszcie widzę wszystko :) + mocowanie na kierownice jako osobna obejma połówkowa, łatwa w montażu:) https://www.aliexpress.com/item/2-Pcs-U ... 4c4dcEXctb. Miałem też manetko, przełączniko, mocowanie od skuterów, ale WIELKIE JAK KAPCIE NA ZIME i zdjąłem https://allegro.pl/oferta/przelacznik-z ... 7531176515

Re: Projekt henia

: 10 kwie 2019, 17:05
autor: Witt
Wojtas pisze:
10 kwie 2019, 17:02
Klakson to idiotyzm w mojej ocenie.
właśnie przymierzam się do jego montażu:)

Re: Projekt henia

: 10 kwie 2019, 17:05
autor: Witt
Klakson to idiotyzm w mojej ocenie.
----------------------

właśnie przymierzam się do jego montażu:) napieszego dzwonek, na auta klaskon

Re: Projekt henia

: 10 kwie 2019, 17:41
autor: EV-Maniak
Klakson dobra sprawa. Nawet estetycznie to wygląda. Ja mam motocyklowy 110 decybeli . Konkretne ma pierniczniecie. A lusterko mam inne . Mocne do enduro mocowane do boku z dwoma przegubami. Już nie jedna wywrotkę wytrzymało - po prostu się składa, a miejsca na kierze nie zajmuje .👍🙂

Re: Projekt henia

: 10 kwie 2019, 17:41
autor: WojtekErnest
henio-EV-Maniak pisze:
10 kwie 2019, 16:40
.. Lubię mieć wybór i wszystko pod kontrolą 😉
Prawdopodobnie JAK JUZ POJEZDZISZ, to parę swoich teorii zweryfikujesz. Np po pierwszym upadku, próbie kradzieży, wnoszenia roweru, jazdy w lesie obok gałęzi drzew itd,itd.

Re: Projekt henia

: 10 kwie 2019, 17:49
autor: Wojtas
Ja mam taki odruch, że jak idę pieszo i rower na mnie trąbi (nie mylić z dzwoni dzwoneczkiem) walę od razu z otwartej. Byłem z tym u lekarza i lekarz powiedział, że nie ma na to lekarstwa. Na szczęście powiedział, że to zdrowy odruch 😉

Re: Projekt henia

: 10 kwie 2019, 18:01
autor: Inc0
Sietas pisze:
10 kwie 2019, 0:18
120 to totalnie max dla ferro. Zresztą tam wyłącznik termiczny na 120. Druga kwestia jak Henio zagrzeje ten silnik do takiej temperatury to będę pod wrażeniem (oczywiście gdy wszystko będzie poprawnie ustawione bo mając załóżmy ciśnienie 0.4 bara w tylnej oponie idzie ugotować każdy silnik)

.....
nie wierzysz w henia? to popatrz raz jeszcze na obszernosć tego wątku i przemyśl swoja wątpiąca postawe... btw przy 0,4bar w oponie henia "naqrwiacz" zetnie wenyl :mrgreen:

Re: Projekt henia

: 10 kwie 2019, 20:02
autor: Sietas
Inc0 pisze:
10 kwie 2019, 18:01
nie wierzysz w henia? to popatrz raz jeszcze na obszernosć tego wątku i przemyśl swoja wątpiąca postawe... btw przy 0,4bar w oponie henia "naqrwiacz" zetnie wenyl :mrgreen:
Sam próbowałem zagotować ten silnik na większych parametrach I mi się nie udało a jestem znacznie cięższy :)

Re: Projekt henia

: 11 kwie 2019, 2:12
autor: Vegasnight9
HenioBike - panel kontrolny :D

Obrazek

Re: Projekt henia

: 11 kwie 2019, 8:58
autor: EV-Maniak
Vegasnight9 pisze:
11 kwie 2019, 2:12
HenioBike - panel kontrolny :D

Obrazek
Wow ! Ale extra ! Można Barmala zmiksować ! :D

Re: Projekt henia

: 11 kwie 2019, 9:01
autor: EV-Maniak
Sietas pisze:
10 kwie 2019, 20:02
Inc0 pisze:
10 kwie 2019, 18:01
nie wierzysz w henia? to popatrz raz jeszcze na obszernosć tego wątku i przemyśl swoja wątpiąca postawe... btw przy 0,4bar w oponie henia "naqrwiacz" zetnie wenyl :mrgreen:
Sam próbowałem zagotować ten silnik na większych parametrach I mi się nie udało a jestem znacznie cięższy :)
Aż się prosi wpuścić więcej amper w silnik...
Nie piszcie takich rzeczy bo mi zaraz odpierniczy i wymienię aku i sterownik ... :D

Re: Projekt henia

: 11 kwie 2019, 9:12
autor: Umbur
henio-EV-Maniak pisze:
11 kwie 2019, 9:01
Aż się prosi wpuścić więcej amper w silnik...
Nie piszcie takich rzeczy bo mi zaraz odpierniczy i wymienię aku i sterownik ... :D
Najpierw skończ jedno. Później można myśleć o zmianach.

Re: Projekt henia

: 11 kwie 2019, 9:34
autor: EV-Maniak
Właściwie to nie aku tylko BMSa i sterownik bym musiał ewentualnie zmienić...
Kuźwa już się wkręciłem ....
No ale tak jak mówisz. Ale to zaraz bym też chciał dwópułkę , to już lepiej zostawić tak jak jest , dokończyć i cieszyć się jazdą , a jak BÓG pozwoli to najwyżej kiedyś kolejną konstrukcję zbudować . Ale to już wtedy pójść na całość. 👍😎

Re: Projekt henia

: 11 kwie 2019, 9:50
autor: TomaS
Dokładnie ;)

Re: Projekt henia

: 11 kwie 2019, 10:31
autor: grafffik
uruchom to wpierw ;]

Re: Projekt henia

: 11 kwie 2019, 11:14
autor: EV-Maniak
Jestem w trakcie prowadzenia kabla do wyłącznika zasilania watomierza i musiałem trochę wybebeszyć i pomyślałem , że cyknę fotkę dla potomności.
Na fotce widać radiatory dla Barmala z otworami dla lepszej cyrkulacji . Wszystko na klej termo i śruby. Cały Barmal jest w takich radiatorach prócz ścianki gdzie przylega płytka , bo tu będzie inne rozwiązanie ...
Nawet BMS ma swój radiator - widać go trochę , ma też specjalne stopki dystansowe dla lepszej cyrkulacji .
Każdy jeden kabelek w kaptonie.

Re: Projekt henia

: 11 kwie 2019, 11:20
autor: EV-Maniak
Tu jeszcze lepiej widać wszystko.
Radiator od strony baterii jest jednocześnie dystansem.

Re: Projekt henia

: 11 kwie 2019, 11:23
autor: Vegasnight9
Henio zostanie Ci miejsca w skrzynce na akumulator? ;)

Re: Projekt henia

: 11 kwie 2019, 11:25
autor: grafffik
te otwory sam robiłeś?

Re: Projekt henia

: 11 kwie 2019, 11:32
autor: EV-Maniak
Akumulator już siedzi 😉
Nawet widać go trochę - to w preszpanie i kaptonie 20s8p.
I kolejna fotka . Tym razem uwidocznienie BMSa. Widać radiator, stopki dystansowe i dwie osłony dla ochrony i " ześlizgu powietrza jakbym chciał zrobić wlot .
Tak . Otwory w radiatorze Barmala sam robiłem , nie ma zadr , wszystko na gładko i po robocie cały radiator odkurzyłem i wykopałem by nie było grama opiłków.

Oczywiście stopki BMSa nie stoją na kabelkach . Nic nie stoi ona kablach .

Re: Projekt henia

: 11 kwie 2019, 11:38
autor: Vegasnight9
Wrzuć fotkę tak żeby było widać cała skrzynkę

Re: Projekt henia

: 11 kwie 2019, 11:43
autor: EV-Maniak
Na fotce niżej przetwornica .
Widać też niebieski wyłącznik do niej umieszczony w sakwie od spodu.
Widać też złącze XT 90 Antyspark łączące aku ze sterownikiem .

Re: Projekt henia

: 11 kwie 2019, 11:53
autor: TomaS
Każdy przewód owinięty kaptonem :) Podziwiam za cierpliwość. Wszystko przesadnie zabezpieczone i lepsze to niż za mało zabezpieczone. Lepiej dmuchać na zimne ;) Nie ma to nic wspólnego z tamtem "Jak nie robić e-rowerów" ;) Ładnie henio

Re: Projekt henia

: 11 kwie 2019, 11:55
autor: EV-Maniak
Vegasnight9 pisze:
11 kwie 2019, 11:38
Wrzuć fotkę tak żeby było widać cała skrzynkę
Proszę bardzo 😉
Na siodełko nie patrzcie , założone na czas prac by docelowe się nie niszczyło . Ustawiony też jest kont pod siodełkiem dla lepszej stabilności .

Dzięki TomaS 😉

Re: Projekt henia

: 11 kwie 2019, 12:06
autor: EV-Maniak
Cała instalacja 12 V spakowana wraz z szyną do 1l bidonu.
Widać też przednie kierunki , klakson i dwa pojemniki pod ramą . W jednym dętka , w drugim ( tym na rzepę ) - tajemnica 😉
Widać też poszerzone błotniki z ochroną goleni .

Re: Projekt henia

: 11 kwie 2019, 12:27
autor: EV-Maniak
I kolejne zdjęcie od spodu, bo też się ludzie pytali o tą krańcówkę do stopu. Na fotce też widać czujnik magnetyczny do regena - tą są dwa oddzielne obwody .

Re: Projekt henia

: 11 kwie 2019, 12:35
autor: EV-Maniak
Krańcówka do stopu z bliska - przykręcona i przyklejona od spodu. Widać igłę która po ruchu klamki załącza krańcówkę.

Re: Projekt henia

: 11 kwie 2019, 12:51
autor: Mitar
Tak właśnie wyobrażałem sobie twój rower ,czego tu nie ma :D,
Podwójne a czasami potrójne trytytki, kaptonowe szaleństwo , podtlenek azotu w bidonie, nawet dodatkowy pojemnik z paliwem rakietowym! :D

nie zawiodłeś henio :twisted:

Re: Projekt henia

: 11 kwie 2019, 13:34
autor: Vegasnight9
Poczekaj aż zobaczysz kierownice :)

Re: Projekt henia

: 11 kwie 2019, 13:44
autor: EV-Maniak
Spoczko 😉👍
Ostatni rzut oka na otwartą skrzynkę i zamykam wieko.
Siodełko , tak jak mówiłem - tymczasowe , także nie patrzeć .
Widać troszeczkę wzmocnienie wahacza ... 😎

Edit

Każdy kabelek nie tylko w kaptonie , ale i PODPISANY 😉

Tylko maniak tak robi - EV-Maniak 🤪

Re: Projekt henia

: 11 kwie 2019, 14:17
autor: WojtekErnest
Odwróć opakowanie Isostar, żeby było napisem odwrotnie i wysłij zdjęcie gotowego roweru do producenta napoju. Może dadzą Ci ofertę reklamy...

Re: Projekt henia

: 11 kwie 2019, 14:23
autor: Witt
Heniu śmieję już 20 minut na pulpit sobie to zdjęcie wrzuciłem i jeszcze znajduję jakieś dodatkowe kable, które gdzieś prowadzisz. Jak tyś to polutował, że chodzi. Najlepsza jest ta link niebieska przy siodełku, jaką funkcję pełni? co stabilizuje?
Edit:
Słuchaj uruchom i zrób tak jak ja. Wersja testowa miała uwaga 2 METRY za dużo kabli:), wymieniłem na skrętki 16x0,35mm2 i wszystko polutowane, chodzi jak ta lala teraz:)

Re: Projekt henia

: 11 kwie 2019, 14:33
autor: TomaS
Druga armata pod oryginalnym przyrodzeniem, w razie jak by klakson nie zadziałał :) Żart ;) Jaką pełni rolę ten wspornik na rurze podsiodłowej ?

Re: Projekt henia

: 11 kwie 2019, 15:01
autor: Mitar
Jak wy się na awangardzie nie znacie :roll:

Mnie się podoba ten kod kreskowy zrobiony z trytytek na dole koło korby , pewnie to jest tak pomyślane aby łatwo nr ramy odczytać :)

Re: Projekt henia

: 11 kwie 2019, 15:18
autor: EV-Maniak
Witt pisze:
11 kwie 2019, 14:23
Heniu śmieję już 20 minut na pulpit sobie to zdjęcie wrzuciłem i jeszcze znajduję jakieś dodatkowe kable, które gdzieś prowadzisz. Jak tyś to polutował, że chodzi. Najlepsza jest ta link niebieska przy siodełku, jaką funkcję pełni? co stabilizuje?
Edit:
Słuchaj uruchom i zrób tak jak ja. Wersja testowa miała uwaga 2 METRY za dużo kabli:), wymieniłem na skrętki 16x0,35mm2 i wszystko polutowane, chodzi jak ta lala teraz:)
Przecież pisałem o tym siodełku 3 razy, że to tymczasowe na czas montażu do góry kołami ... To niebieskie to drut nadciągający siodełko ... NA CHWILĘ.

Wszystkie kable potrzebne bo mam instalacje 12 V , też o tym pisałem wiele razy . W bidonie jest właśnie ta instalacja. Co jest do niej podpięte , też pisałem : kierunki, halogen ,krótkie ,klakson , stop, pozycja . Te kable nie potrzebne ?

Zdjęcie w powiększeniu jest mało wyraźne , bo forum nie przepuszcza większej rozdzielczości , więc danie na pulpit nie wiele Ci da.😉

Re: Projekt henia

: 11 kwie 2019, 15:24
autor: EV-Maniak
TomaS pisze:
11 kwie 2019, 14:33
Druga armata pod oryginalnym przyrodzeniem, w razie jak by klakson nie zadziałał :) Żart ;) Jaką pełni rolę ten wspornik na rurze podsiodłowej ?
Wspornik też jest tylko na czas montażu , tymczasowo, by za luźna sztyca nie wpadła . To tylko tak na CHWILĘ do montażu .😉