Strona 33 z 42

Re: Projekt henia

: 19 kwie 2019, 14:25
autor: TomaS
To możesz teraz śmigać międzykontynentalne :) Wszystko w jednym. Gratulacje :)

Re: Projekt henia

: 19 kwie 2019, 15:30
autor: Yasiu77
Gratuluję Ev-Maniaku :) Zdążyłeś do zlotu a trochę w Ciebie nie wierzyłem za co przepraszam. A ogarnąłeś już konfigurację bmsa?

Re: Projekt henia

: 19 kwie 2019, 16:12
autor: EV-Maniak
Dzięki. Wszystko gra i buczy 😉👍

Ależ to przyjemność taka jazda ebajkiem :D
Muszę tylko klaksonowi sprawić kondensator wg zaleceń Zeeltoma , bo wyłącza Barmala .

Barmala już ustawiłem na maxa, tak jak Mitar podpowiadał:

IRated Motor 75
I Max Motor 85
I Accu Driwe 45 (starczy)

Nic się nie grzeje . Max temp było 46. Silnik cymuś, nie do zagrzania 43C to max co było - a naqurwiałem ładnie . 63 km/h poleci . A przyspieszenie .... MASAKRA ! Nawet kierowców upokarzałem 😉

Tempomat , to coś znakomitego !
Łapię święta cyfrę 44 km/h i poszedł na pedałach !

Bardzo, bardzo fajnie :D

Re: Projekt henia

: 19 kwie 2019, 16:23
autor: Yin
Masz z przodu koło na 16 szprych?Nie chcę Cię martwić ale to nie jest zaplot na ebike o takiej masie i mocy, sugeruję zmienić na coś na 36 szprych.

Re: Projekt henia

: 19 kwie 2019, 16:33
autor: EV-Maniak
Też tak myślałem , ale co to koło przetrwało ...
Ono sprawia tylko takie wrażenie - jest mocne i solidne, a przy tym niebywale lekkie.
Tak, czy siak dzięki . Będę je obserwował 😉

Re: Projekt henia

: 19 kwie 2019, 17:23
autor: grafffik
hamuje to w ogóle ? bo chyba zwalnia co najwyżej...
ogólnie zajefajnie że w końcu wyjechał.
szerokości :D

Re: Projekt henia

: 19 kwie 2019, 17:30
autor: Umbur
No w końcu!
Jak jeszcze raz ktoś mi zarzuci zbytnie komplikowanie konstrukcji, odeślę go do tego wątku. :D
Teraz tylko nabijać kilometry. ;)

Re: Projekt henia

: 19 kwie 2019, 18:28
autor: EV-Maniak
grafffik pisze:
19 kwie 2019, 17:23
hamuje to w ogóle ? bo chyba zwalnia co najwyżej...
ogólnie zajefajnie że w końcu wyjechał.
szerokości :D
Też myślałem , żeby od razu wymienić tarcze na większe, ale kurcze jestem zadowolony . Wiadomo, hamulce nigdy za dobre, pewnie jak te zużyję to dam większe tarcze, choćby z ciekawości . A to tylko tarcze się wymienienia , czy trzeba dać jakiś adapter , nie znam się ?

Re: Projekt henia

: 19 kwie 2019, 18:29
autor: grafffik
sama wymiana tarcz praktycznie nic Ci nie da. Większe nie zawsze znaczy lepsze. Jeśli te się nie grzeją, to większych nie musisz dawać. Zainwestuj sobie lepiej w lepszy zacisk, 2 lub 4 tłoczki aby siła hamowania była jeszcze większa.
ja swojego na 4 tłoczkach stawiam w pionie na przednim kole praktycznie przy muśnięciu klamki. przydaje się jak trzeba awaryjnie hamować z dużej prędkości :?

Re: Projekt henia

: 19 kwie 2019, 18:42
autor: EV-Maniak
Ok. Takie muszą mi na radzie styknąć . Ani z przodu, ani z tyłu nic się nie grzeje . One chyba mają 2 tłoczki. Na prawdę spoko hamują . Wiadomo , na 4 tłoczki lepsze.

Re: Projekt henia

: 19 kwie 2019, 18:51
autor: EV-Maniak
Mam nawet fajną osłonę na hamulce . Polecam . Bardzo się sprawdza. Nic się nie dostaje między tarczę a klocek. Często jeżdżę po piachu i jak jej nie miałem , to szlak jasny mnie trafiał , bo co chwile tylko rypu-skrzypu-rypu-skrzypu było. Z osłoną nic nie rypi nawet po błotku 👍
Zrobiona z taśmy budowlanej - pytać o izolacje pod bloczki . Na każdej budowie tego multum 😉

Re: Projekt henia

: 19 kwie 2019, 19:24
autor: grafffik
no to są 4 tłoczki ;]

Re: Projekt henia

: 19 kwie 2019, 19:30
autor: EV-Maniak
grafffik pisze:
19 kwie 2019, 19:24
no to są 4 tłoczki ;]
aaa ... bo to się liczy na dwie strony. 😲
Hehe, ale ze mnie znawca 😉
No to mam dobre hamulce . Mogę się wszystkim chwalić , że mam 4 -ro tłoczkowe 👍

Re: Projekt henia

: 19 kwie 2019, 19:35
autor: grafffik
noo tu bym polemizował czy dobre, ale na pewno lepsze niż 1 tłoczek ;]

Re: Projekt henia

: 19 kwie 2019, 19:50
autor: EV-Maniak
Jak się nie ma co najlepsze
Musi styknąć troszkę gorsze 😉

Re: Projekt henia

: 19 kwie 2019, 19:59
autor: Inc0
ilośc tłoczków nie koniecznie przekłąda sie na siłe hamowania zajrzyjcie na heble swoich 4-rech kółek to sa zazwyczaj 2 tłoki w zacisku tylko sportowe fury maja wiecej, a zatrzymuja 1500kg. skutecznośc hamulców zalezy od wielu czynników :cisnienia jakie wytwarza pompa hamulcowa i co za tym idzie siły jaka wywieraja tłoczki zacisku na klocki, materiału z jakiego sa zrobione klocki i tarcza , średnicy tarczy ( wieksza tarcza odprowadza lepiej ciepło a przy okazji daje dluższa dzwignie co przekłada sie na siłe hamowania), przyczepnosci ogumienia. masz henio niezgorsze heble dbaj żeby klocki nie uległy zatłuszczeniu ( najlepiej zainwestuj przy okazji w ceramiczne klocuszki )od czasu doczasu odpowietrzyć i jak to mawia klasyk nawija kilometry a le nawijanie postów tez nie zaniedbuj ;P

Re: Projekt henia

: 19 kwie 2019, 21:16
autor: EV-Maniak
No to mnie pocieszyłeś 😉. Jutro odpowietrzę , bo w sumie tyle miesięcy stał do góry kołami , to pasuje zajrzeć.

Luknijcie na mój patent wajh do zrzucania i wrzucania biegów. Bardzo się sprawdza . Można zrzucać biegi nie puszczając manetki 👍
A i wrzucenia zachodzi bardzo sprawnie . Dałem dłuższą dźwignie . Jest bardzo ergonomicznie 👍

Re: Projekt henia

: 19 kwie 2019, 22:53
autor: Vegasnight9
Henio ile razy te biegi zmieniasz? Bo pewnie teraz cały czas na najszybszym jeździsz bo inne zbędne :)

Re: Projekt henia

: 19 kwie 2019, 23:08
autor: Sietas
Większe tarcze = większa siła hamowania. Przecież wynika to czysto z praw fizyki. Rzecz jasna można kupić tarcze 203 które będą hamować gorzej aniżeli 180 tylko tu się rozbija to o jakość a nie o rozmiar. 4-tłok też nie zawsze będzie lepszy od dwutłoka

Re: Projekt henia

: 20 kwie 2019, 3:03
autor: grafffik
Inc0 pisze:
19 kwie 2019, 19:59
:cisnienia jakie wytwarza pompa hamulcowa
fora przypadkiem nie pomyliłeś :o :x

sietas jak większe tarcze mają się do większej siły hamowania z praw fizyki skoro powierzchnia tarcia jest dalej taka sama ????
może się zmieniać w stosunmku do temperatury ale pisałem o tym wcześniej zanim powstała ta polemika...

i tak jak piszesz 4łok nie zawsze lepszy od 2 tłoka... więc może wyjaśnimy laikom czym jest siła nacisk tłolczka i wielotłoczka jak i rozprężanie przewodu hamulcowego. oczywiście jak masz czas.. ( ja nie mam)

Re: Projekt henia

: 20 kwie 2019, 7:23
autor: Iceman
grafffik pisze:
20 kwie 2019, 3:03
Inc0 pisze:
19 kwie 2019, 19:59
:cisnienia jakie wytwarza pompa hamulcowa
fora przypadkiem nie pomyliłeś :o :x

sietas jak większe tarcze mają się do większej siły hamowania z praw fizyki skoro powierzchnia tarcia jest dalej taka sama ????
może się zmieniać w stosunmku do temperatury ale pisałem o tym wcześniej zanim powstała ta polemika...

i tak jak piszesz 4łok nie zawsze lepszy od 2 tłoka... więc może wyjaśnimy laikom czym jest siła nacisk tłolczka i wielotłoczka jak i rozprężanie przewodu hamulcowego. oczywiście jak masz czas.. ( ja nie mam)
Test wykazał, że droga hamowania w tym samych warunkach (ta sam prędkość, podłoże, warunki itd.) przy użyciu tarczy 180 mm jest o 16% krótsza niż w przypadku 160 mm. Z kolei stosując tarczę 203 mm odcinek potrzebny na zatrzymanie roweru jest o 14% krótszy niż przy dysku O 180 mm. Jak łatwo sie zorientować dystans potrzebny do zatrzymania rowery za pomocą 203-tki jest o 30% mniejszy w porównaniu z 160-tki

Wzór na moment hamowania to Mh = R1 x F x μd, gdzie:
efektywny promień (R1) – to odległość między środkiem tarczy hamulcowej a punktem, w którym tarcza styka się z klockiem,
siła ściskania (F) – to siła z jaką zacisk dociska okładziny do powierzchni tarczy,
wskaźnik (μd) – współczynnik tarcia pomiędzy tarczą a klockiem. Choć parametr ten jest czymś innym niż współczynnik własny klocków hamulcowych, to w tym przypadku możemy przyjąć, że ich wartości są takie same.
Bez zagłębiania się w szczegóły widać zależność od średnicy tarczy. Oczywiście wpływ na nią ma również siła i tarcie zatem wymiana na hamulec 4 tłoczkowych tez może zmienić sytuacje.

Re: Projekt henia

: 20 kwie 2019, 8:45
autor: grafffik
o widzisz. forum jednak nie tylko bawi ale i uczy. masz gdzieś może źródło tego testu ? chętnie się zapoznam bardziej szczegółowo

Re: Projekt henia

: 20 kwie 2019, 9:34
autor: elektrotonus
Jeśli rozmiar tarczy nie ma znaczenia to dlaczego w falkonach królują 203 mm ;-) Z doświadczenia zmieniłem w rowerzę na przód 160 mm na 180 i czuć różnicę w sile hamowania.

Re: Projekt henia

: 20 kwie 2019, 9:50
autor: Iceman
grafffik pisze:
20 kwie 2019, 8:45
o widzisz. forum jednak nie tylko bawi ale i uczy. masz gdzieś może źródło tego testu ? chętnie się zapoznam bardziej szczegółowo
Opis zaczerpnięty z jednego z artykułów na bikeboard

https://porady.bikeboard.pl/artykuly,po ... -hamowania

Re: Projekt henia

: 20 kwie 2019, 9:58
autor: PoulN
Ja mam chyba? jedne z pierwszych hydraulicznych Shimano BR-M525 160mm i ani razu nie odczulem braków w ich działaniu, a spacerowo raczej nie jeżdżę, wczoraj np. 110km pękło 50/50 las/asflat ;)
Co ciekawe w zeszłym roku założyłem na przod tarcze XT 180mm z prawie najnowszej wersji i szybko powróciłem do starej 160'tki, w XT przez duże perforowanie jakoś mało płynnie hebel działał, dlatego jestem zdania, ze jesli masa nie gra pierwszych skrzypiec to lepiej brać jak najmniej ponacinane tarcze..

Już wcześniej pisalem chyba to nawet, ze z klockami podobnie,.. przerobiłem metaliki, polmetaliki i zostalem ostatecznie przy zwyklych najtanszych zywicznych, najbardziej mi przypasowaly, jedyna wada, to - to, ze znikają w ekspresowym tempie.

Aha, pewnie na to wszystko ma wplyw waga roweru z kierownikiem wynosząca 100kg.

Re: Projekt henia

: 20 kwie 2019, 11:32
autor: Umbur
Panowie. Oczywiście, że średnica tarcz ma znaczenie. Im większa tarcza tym większy moment. Moment to siła razy ramię.
Dla porównania spróbujcie zatrzymać karuzelę trzymając ją w środku i na jej końcu. Im bliżej środka tym potrzeba większej siły, żeby zatrzymać ruch obrotowy.

Re: Projekt henia

: 20 kwie 2019, 12:27
autor: Inc0
nie masz czasu czy nie wiesz;P :lol: 4 nie zawsze lepsze od 2 tłoków liczy sie jeszcze średnica tłoków (to tez wynika z fizyki program szkoły podstwaowej przy identycznym cisnieniu tłok o wiekszej powierzchni wygeneruje wiekszy nacisk )i powierzchnia klocków i przedewszystkim jak wydajna jest pompa hamulca zwana potocznie klamką :P przewód hydrauliczny hamulcowy jest zbudowany z materiału który ma swój okreslony współczynnkik odkształcenia pod wpływem cisnienia tak łopatologicznie ulega rozciaganiu jest to zjawisko nieporzadane bo wpływa na zmniejszenie siły hamowania , w samochodach 90% długosci przewodów hamulcowych to rurki miedziane jedynie na końce przewodów sa zapodane elastyczne odcinki ze zbrojonej gumy i czasem ( jak ktos ma hajs) woplocie stalowym dodatkowo . henio w naqurwiaczu ma przewody w stalowym oplocie nie dla ozdoby ale wy zminimalizować to zjawisko , reszta śmiertelników ma przewody z tworzywa na tyle wytrzymałego że bez oplotu bo przy cisniniu jakie generuja pompy..o przepraszam klamki hamulcy rowerowych nie występuje jakaś drastycznie duza strata z tego tytułu na sile hamowania ale jak ktos ma hajs co stoi na przeszkodzie zamówić sobie na wymiar takie w oplocie przewody? W ramach ciekawostki choć dla niektórych to normalnie "must know" można balansować sie siłe hamowania jej rozłożenie pomiędzy koła w rowerze (do DH i nie tylko ),za pomoca doboru odpowiednich rozmiarów/średnic tarcz . dobór rodzaju klocka do tarczy to czasami ..a w zasadzie prawie zawsze błądzenie we mgle nie każdy rodzaj i nie od każdego producenta współdziała równie dobrze z każdą tarcza od każdego producenta.

Re: Projekt henia

: 20 kwie 2019, 13:38
autor: Sietas
Ale testu o ile zwiększają 225 nie widziałem

Duże tarcze mają jeszcze jeden bonus. Większa powierzchnia powoduje mniejsze nagrzewanie klocków I mniejsze ich zużycie bo panują niższe temperatury aczkolwiek kij ma dwa końce bo są klocki klocki które zaczynają dobrze hamować jak się trochę rozgrzeją plus duże tarcze łatwiej pogiąć. Spotkałem się nawet z klockami które w normalnych warunkach hamują średnio a w czasie deszczu są jak żyleta

Re: Projekt henia

: 20 kwie 2019, 18:33
autor: EV-Maniak
Motocyklowe hamulce to są dopiero przytwy , tylko ta masa...
W motorze wszystko wyliczone na większe siły .
Tan gościu co go chwaliłem , że fajną uspawał ramę , no ten co dałem jej nazwę SCELETOR XV bardzo fajnych hamulców urzył od lekkiego moto. Wydaje się to dobrym rozwiązaniem ...

Luknijcie ... O ten bike
Wogóle bardzo udana konstrukcja monstera👍


Re: Projekt henia

: 20 kwie 2019, 18:54
autor: EV-Maniak
zeeltom pisze:
19 kwie 2019, 7:44
Ten klakson, to jakiś elektroniczny, czy typowy samochodowy? Jeśli ten ostatni, to daj równolegle do klaksonu jakiś kondensator odkłócający, jakieś 0,1 do 1 uF.
To są jakieś specjalne kondensatory?
Może być taki ?
Przetwornice mam 12V, to klakson od moto.

Re: Projekt henia

: 20 kwie 2019, 18:58
autor: EV-Maniak
Mam też taki kondensator na 16V

Re: Projekt henia

: 20 kwie 2019, 19:10
autor: elektrotonus
Heniu, to ażurowe przednie koło nie pasuje do całości. Twój ebike wygląda zacnie, kiedy go zważysz ?

Re: Projekt henia

: 20 kwie 2019, 20:41
autor: EV-Maniak
Nie mam wagi na chacie. Mam w robocie , ale jak tam ebjka przewieść? Z resztą to , łazienkowa. Może na bazie budowlanej zważę. Tam mają dobrą wagę. Postaram sie po świętach. 😉

Jazda ebajkiem to normalnie poezja ...
To jest jak połączenie jazdy konnej z jazdą na motocyklu ...
Włączyłem sobie tempomat na świętej cyfrze 44 , wstałem z siodełka i noralnie ORGAZM...

No - jaka - zayebista - WOLNOŚĆ ! 🙂

Re: Projekt henia

: 20 kwie 2019, 21:02
autor: Inc0
henio ... jeśli bedziesz szczytować na e-bike to żona albo/i kochanka ci go spali XD

Re: Projekt henia

: 21 kwie 2019, 21:04
autor: EV-Maniak
Vegasnight9 pisze:
19 kwie 2019, 22:53
Henio ile razy te biegi zmieniasz? Bo pewnie teraz cały czas na najszybszym jeździsz bo inne zbędne :)
Zawsze ruszam na pedałach i mam ustawiony wówczas najmocniejszy tryb z tyłu, a jak już koła się kręcą to szybki zrzut na 11t z jednoczesnym wciśnięciem manetki i po chwili mam 60 km/h 👍😉

A jak się zbliżam np. do stopu , to już wcześniej "pompuje" sobie na największą z tyłu 👍😉

Re: Projekt henia

: 21 kwie 2019, 21:11
autor: PoulN
A u mnie wygląda to tak:
- miasto to prawie lub najszybsze przełożenie, ruszam z manetki, później kręcę. Nie chę mi się mieszać łańcuchem non-stop, bo po co? :)
- teren, tu różnie, czasem nawet typowo "górskie" przełożenia, co by silnikowi pomóc i trochę wolt zaoszczędzić, szczególnie na piachu itd...

Re: Projekt henia

: 22 kwie 2019, 18:49
autor: EV-Maniak
Po skończonym ładowaniu , jak już ładowarka nie szumi wentylatorem i się odetnie , to ją od razu wyciągacie z wtyczki , czy niech tam jeszcze sobie postabilizuje auksy? Jak się praktykuje ? Bo ja czuję jakoś intuicyjnie, żeby jeszcze z godzinkę sobie pobyła taka wetknięta, co by BMS ładniej i wyżej wybalansował.
Dobrze myślę? 🤔

Re: Projekt henia

: 22 kwie 2019, 20:34
autor: Yin
EV-Maniak pisze:
22 kwie 2019, 18:49
Dobrze myślę? 🤔
Tak :)

Re: Projekt henia

: 22 kwie 2019, 20:42
autor: Enkil
Myślałem że bms balansuje cele przed końcem ładowania, naprawdę przytrzymanie podłączonej ładowarki jeszcze przez jakiś czas po naladowaniu, pomaga bms'owi zbalansować ewentualne różnice?

Re: Projekt henia

: 22 kwie 2019, 20:54
autor: EV-Maniak
Bo wetknięta wtyczka ładowarki trzyma napięcie. Nawet gdy się odetnie ładowarka , to na wtyczce są volty i BMSowi przez to łatwiej .

Re: Projekt henia

: 22 kwie 2019, 20:56
autor: Sietas
Tylko, że bmsy z bt działają inaczej. Nie balansują do zadanego progu jak te GT tylko do zadanej różnicy między sekcjami

Re: Projekt henia

: 22 kwie 2019, 21:01
autor: EV-Maniak
Czyli jak mam BMSa z BT , to można wyciągnąć wtyczkę ładowarki gdy już się odetnie i nie szumi ? Czy godzinka akusom nie zaszkodzi z wetkniętą wtyczką?

Re: Projekt henia

: 22 kwie 2019, 21:11
autor: Vegasnight9
Henio jaki Ci zasięg wychodzi na jednym ładowaniu? Przy "normalnej" jeździe czyli nie na max, nie 20km/h, trochę tak na manetce trochę ze wspomaganiem nogami wiadomo o co chodzi. Średnia 30-35km/h

Re: Projekt henia

: 22 kwie 2019, 21:45
autor: EV-Maniak
O to chodzi , że ja różnie i skrajnie jeżdżę ... Raz tylko , tylko 12km/h po lesie na tempomacie , a raz sru! - 60km/h
Ale zauważyłem , że nie piech , nie górka tak pochłania waty , co opór powietrza przy dużym speedzie.
Po za tym ja ma ładowanie do 80% i nie rozładowuję niżej niż 3,4V na ogniwo, nie jeżdżę do odcięcia .
Na razie miałem 3 jazdy . Na liczniku jest 280 km nabite , czyli wychodzi 93km, ale przy 35km/h z tempomatem i lekkim wspomaganiem spokojnie by wyszło 150km i to nie do odcięcia .

Re: Projekt henia

: 22 kwie 2019, 21:54
autor: Sietas
Wciągasz jak się wyłączy i tyle. Nie ma co trzymać z poddpiętą ładowarką

Masz ładowanie do 82V z tego co pamiętam a to jest 90% pojemności

Re: Projekt henia

: 22 kwie 2019, 22:09
autor: EV-Maniak
No faktycznie , to wychodzi 90%, ale jestem zadowolony , to takie wypośrodkowanie - poprostu ładowanie nie do pełna . Maksymalne napięcie jakie było na sekcji tuż po naładowaniu to 4,101V czyli bardzo zdrowe dla ogniw napięcie . Akumulatorek będzie dłużej służyć 😉👍

Re: Projekt henia

: 22 kwie 2019, 23:47
autor: Sietas
On będzie kilkukrotnie dłużej żyć niż Ty będziesz jeździć tym rowerem

Re: Projekt henia

: 23 kwie 2019, 9:35
autor: Inc0
henio czekamy na filmik z jazd... naqurwiania jak sie wstydasz facjaty to sobie maske diabła tasmańskiego zapodaj a komórke komus do łapy niech kreci twoje wywijasy

Re: Projekt henia

: 23 kwie 2019, 11:01
autor: Hurczak
Inc0 pisze:
23 kwie 2019, 9:35
henio czekamy na filmik z jazd... naqurwiania jak sie wstydasz facjaty to sobie maske diabła tasmańskiego zapodaj a komórke komus do łapy niech kreci twoje wywijasy
i Palenie gumy pod Biedronką! :D

Re: Projekt henia

: 23 kwie 2019, 14:11
autor: EV-Maniak
Chciałem się wszystkim pochwalić , że udało mi się ponaciągać szprychy i nie zwichrować koła.😎
Czas był ku temu by naciągnąć szprychy , bo zaczęło trzeszczeć specyficznie w szprychach.
Nawet udało mi się wycentrować co do 0,5 mm.
Wiadomo od kogo czerpałem nauki 👍😉