Kona COILER 3K turbo

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Kona COILER 3K turbo

Post autor: glebor »

Witam. Zabieram się za kolejnego ebajka, czyli będzie kolejny rozgrzebany projekt. Chciałbym napisać dość dużo informacji na razie o samym rowerze, a do elektryfikacji przejdziemy później...

A więc została znaleziona KONA COILER na holenderskim ebayu. Cóż była licytacja od 1EURO, cena na kup teraz 900 EURO. Szybko liczę ~ 3900zł myślę sobie na zdjęciach spoko, chociaż też takie mało szczegółowe były...



Tak wyglądała w ogłoszeniu. Na podstawie zdjęć w rozdzielczości 640x480 trzeba było podjąć decyzję o zakupie.
coil1.jpg
Ogólnie ustawiłem sobie cel cena 1350zł
Byłem nastawiony raczej że nie wygram, ale nikt nie przebił. Po wygranej licytacji zaproponowałem, że podeślę firmę przewozową, która odbierze rower. Zacząłem poszukiwania stanęło na tym, że rower trzeba było podrzucić do punktu nadania i opakować. Sprzedający poprosił o wycofanie aukcji i że nie chce sprzedać. Napisał, że chce się pozbyć roweru i cena nie gra roli, ale nie chce mu się tego pakować. Obdzwoniłem firmy przeprowadzkowe i za dość pokaźną kwotę rower został przewieziony bez opakowania (firma sama zapakowała rower przy odbiorze) kosztowało mnie to 400zł, cóż i tak warto.

Finalnie kona wyszła z transportem ok 1500zł.
W ogłoszeniu było napisane, rower używany zgodnie z przeznaczeniem klasy DH

Zacząłem sobie tłumaczyć opis, bo był trochę slangiem holenderskim - nie znam tego języka. Z pomocą przyszedł tłumacz google:


Kona Coiler Rower z pełnym zawieszeniem zjazdowy

Ten rower został zakupiony od nowego w 2009 roku

Rower siedzi w garażu od ponad roku. Podczas jazdy nigdy nie jeździł niczym więcej niż tylko czerwonymi szlakami.
Przednie i tylne zawieszenie w doskonałym stanie.
Fotele i uchwyty nie są oryginalne. Nowe uchwyty z blokadą ODI.
Można to zrobić z nowymi klockami i podkładem hamulcowym
Pełna specyfikacja Kona World.
Kilka zadrapań tu i ówdzie, ale w świetnym stanie i na tak solidnej maszynie jest jeszcze rok jazdy na niej.


Tak kona wygląda jak ją rozpakowałem:
kona coiler.jpg
Co mogę powiedzieć po otrzymaniu nie pierwszej już kony zakupionej na europejskim rynku:
- przy rowerach klasy DH stan doskonały nie istnieje!
Jeżeli w ogłoszeniu piszę rower uzywany zgodnie z przeznaczeniem
albo stan dobry jak na rower tej klasy, spodziewajcie się, że dobra jest tylko rama. Na reszcie roweru da się jeździć, ale wszystko będzie miało luzy, złużyte klocki, wywalone piasty, w końcu ktoś to nieźle katował ;) Nikt nie kupuje kony stinky, po to, żeby jeździć nią po mieście, czy po lasach, bo jest to rower cięzki i niewygodny do podróżowania. Do takich podróży kupuje się rower XC, a kona czyli angielski "koń" służy do pokonywania przeszkód:

Obrazek


Po rozpakowaniu zacząłem liczyć co jest do wymiany, ale najpierw co było w dobrym stanie:
- amor na plus bez luzów
- rama bez luzów
- damper bez luzów
- tarcze hamulcowe 203mm
- oryginalny lakier w nie najgorszej kondycji można odświeżyć, bo jest trochę rys, ale bez tragedii...

Co jest rozwalone:
- przedni hamulec nie bierze równo tarczy - źle dobrany adapter - na pewno adapter do wymiany, hamulec do odpowietrzenia.
- opoy zryte mocno
- luz na przedniej piaście maszynowej
- osprzęt napędowy padaka zardzewiały łańcuch, do zmiany zębatka, łańcuch, prowadnica i osprzęt
- tylny hamulec miękka klamka, jeszcze nie wiem, co jest rozwalone. Może to kwestia odpowietrzenia, może dały uszczelki/wysunął się tłok w transporcie...
- nie ma przeżutki przedniej.

Nie wiem, co jest z przednim amorem, bo to boxxer rockshoxa, tylko jakoś obniżony. Nie chce rozkręcać, do puki nie wyjaśnię, z jakiego powodu został skrucony. Nie jest pompowany, także skrócenie musiało zostać zrobione mechanicznie (podejrzewam, że jest podcięta sprężyna w goleniu). Ma ktoś jakieś doświadczenie, jak skrócić ten amor (a konkretnie co dokupić, zeby przywrócić jego oryginalny stan, bo wyższy przód sprzyja wygodnemu podróżowaniu :)
kona coiler de.jpg
Obecne plany mechaniczne
- doprowadzenie przedniej piasty do użytku ew. przeplot na nowego novateca ale pewnie zmiana łożysk za 25zł na NSK załatwi sprawę.
- przywrócenie stanu bombera
- lakierowanie? Zostanawiam się, bo to sporo kasy i rozbierania a i tak jak polatam trochę w terenie to wszystko będzie spowrotem poniszczone...
- hamulec na przód shimano ZEE

Play względem elektryki:
- będzie inspirowany na najfajniejszej konie pawła z łodzi :)
- silnik 3K
- blokady obrotu z aluminium pa6
- sterownik biedniejsza wersja KT 72V 60A sinus (nie będzie sabka gdyż sterownik dostanę po kosztach na testy od MXUSa do nowych zestawów). Moc max 4300W, wg mnie wystarczy na moje skromne 70kg...
- bateria taka sama jak w stinky pawła 20S11P 72V 220 ogniw sanyo GA.
- ładowarka 12A aluminiowa z chin
- manetka kciukowa
- regen podpięty pod klamkę
- skrzynka z poliwęglanu albo ze sklejki. Oba materiały są wytrzymałe Jeżeli pójdzie sklejka, będzie podfrezowana w miejscu ramy do 5mm, żeby wlazło więcej ogniw, bo 5mm poliwęglan jest mniej więcej jak 12mm sklejka...
- oświetlenie 7x XML z blogu tasa na przód + przetwornica z bezpiecznikiem 3A
- oświetlenie na tył z wykorzystaniem przerywacza + rezystor 5W światło będzie się żarzyło i rozbłyskiwało. Fajnie to wygląda :) Wrzucę tam 5 diód SMD5630.


Wykorzystany będzie LCD KT-3 silnik z termikiem, w sofcie odciecie temperatury na 120 stopni, także żadnych watomierzy nie będę już montował, bo są zbędne.
Załączniki
kona coiler.jpg
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: tatar »

Boxxer nie jest raczej skrócony.Podnieś półki,poustawiaj i spoko.Dokup górną półkę bardziej płaską,chyba że dasz radę przełożyć tę do góry nogami/o 180 stopni/,wtedy będziesz miał bardzo nisko/goleni się w zasadzie nie skraca/ :D
Ostatnio zmieniony 15 gru 2018, 22:41 przez tatar, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: TomaS »

Kibicuje 😉
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: Yasiu77 »

Pierwsze sprawdź ten sterownik bo możesz długo nie pojeździć na tych 20s.
złoty
Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 12 paź 2018, 18:46

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: złoty »

Zapowiada się bardzo ciekawy projekt :)
Był wątek na temat tego sterownika ponoć bardzo awaryjny.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: Inc0 »

.....na oko z 5cm pójdzie przód w górę ..
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: glebor »

Yasiu77 pisze:
15 gru 2018, 23:11
Pierwsze sprawdź ten sterownik bo możesz długo nie pojeździć na tych 20s.
Dla czego jest awaryjny? Ja coś kątem ucha słyszałem od forumowiczów, że psuła się podkręcana wersja 45A dostępna w jednym z popularnych sklepów na forum, ale jakoś mocno głośno nie było wokół tego...

Są różne teorie i różne konfiguracje. Rozmawiałem luźno z
marina from MXUS Changzhou Hua Yu Xin Feng Motor... czyli producentem istniejącym od ponad 10 lat MXUSa
zawsze te nazwy mnie denerwują, w każdym razie powiedziała jasno sterownik 12 mosfet jest do 26-30A do 1000W. Silniki MXUS XF40-30h są na 30A i nie zrobią mi w zestawie mocniejszego sterownika, chyba, że chcę zrezygnować z gwarancji, to wtedy wedle upodobań...
Dla tego tak trudno mi się z nimi rozmawia i jeszcze nie ma zestawów... Chciałem zabezpieczenie do 140 stopni oni chcą do 120 max. Znowu ja chce wtyki MT60 a oni dają skręcane z kostką, bo niby lepsze... Na koniec ustaliłem, że jak się potnie i polutuje, nie anulują gwarancji :)

Na sterownik 35-40A i zestaw 2KW już proponowali XF40-35h z kasetą i dropoutem 142mm, a to nie ma sensu bo 3K 45H ma ten sam rozstaw nietypowy, tyle, ze wersja 35H jest na kasetę, a 45h na wolnobieg, cena taka sama.
Dla niewtajemniczonych H - to szerokość "stojana" a im szerszy, tym więcej mocy przujmie i ma większy moment, tak w skrócie...
Ten sterownik KT nie jest ogólno dostępny w polsce nigdzie, na aliexpress nie wiem, ale jak jest, to podejrzewam, że w cenie sabka... Tylko producent w hurcie może dać jakieś akceptowalne ceny. Zarówno marina z MXUSa jak i kunteng - producent KT doradził wziąć 60A 24mos + zdławić na sofcie do 50A dla pewności na 72V będzie chodził. Kondensatory są do 100V. Staram się polegać na osobach, które siedzą w branży już 10 lat, żeby nie wkopać się przy zamawianiu zestawów i budowie swojego cacuszka :) wg mxusa stosowanie sterowników GT1500 do silników 9C, czy XF40-30h jest bez sensu, bo duża część idzie w ciepło a temperatury obniżając mocno zasięg > 120 stopni na uzwojeniach mogą doprowadzić do stopienia izolacji, czego przykładem jest PAWEŁ na którego konie się wzoruję ;) i nie chce przewijać silnika :D

Wersje 72V 60A są na 24 mosfet. Te pełnowartościowe seryjne 60A a nie podkręcane 18 mosfet są duże, controllery dedykowane do silników 3K. Mają inne tranzystory na inne napięcia, większą obudowę do chłodzenia elektronika sterująca jest podobna i nie twierdzę, że są to sterowniki idealne. Pamiętam, jak paweł męczył się z dolegliwościami sabka który w konfiguracji sprawiał wiele problemów na samym początku ;) Pewnie trafił mu się gorszy model bo nawet na zlocie chłopaki bawili się z godzinę, żeby ogarnąć problemy... Co tam w środku siedzi dowiem się pewnie pod koniec stycznia.

Ja męczyłem się ze sterownikami KQE z chin oj napsuły mi nerwów... Z serią KT nigdy problemów nie miałem, pozytywnie wypowiada sie o nich taba, są też w żywcu w sklepie, więc sie zainteresowałem, jest wsparcie na endless i już nasi forumowicze się bawią nad polską wersją programu. :) duże szanujące się firmy dają je do zestawów, chyba, że macie z nimi jakieś problemy o których nie wiem, to piszcie ;)

A tak zmieniając temat marzy mi się taki wypad na nowej konie i poradnik, co warto zwiedzić w danym województwie, taki przewodnik rowerzysty. Może jest już coś takiego? Bo powiem szczerze, że ostatnie zdjęcia z czatu bardzo mnie zachęciły do odwiedzenia terenów górskich, dlatego właśnie się przełamałem na budowę konstrukcji 3K. Fajnie żeby powstała taka mapa ze współrzędnymi, co warto zwiedzić i gdzie się udać. W łodzi jest tylko arturuwek, młynek w tuszynie ze sztuczną plażą, manufaktura, poza łodzią jest kilka fajnych miejsc min arkadia, klasztor, świątynia w łowiczu i pewnie masa rzeczy, o których nie wiem :D ;)
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
grafffik

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: grafffik »

Glebor ta mapka powinna Ci wystarczyć :) zapraszam bo warto - Projekt - Zalicz Gminę :ugeek:
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: glebor »

Kolejne graty full PRO lecą do koilera:
Obrazek
BMS aktywny 300mA prąd balansowania. Te BMSy miałem już 2 u siebie, pamiętam, co one potrafiły zrobić z celami ;)
Miałem ogniwa z tableta napędzające pierwszą konstrukcję od woytazo, puchły torebki i szlak trafiał baterię, ale mimo to 30tys rower na tym zrobił. W momencie, kiedy BMS nie dawał razy, akumulator został przetestowany ichargerem, byłem w ciężkim szoku. BMS równał nierówności 6Ah pomiędzy celami! W końcu się spalił dopiero jak zapodałem tam ładowarkę 12A i już nie dał rady równać tych rozjazdów
Jak jest 500-700mAh to uniwersalne BMSy już wysiadają.
Ten równa przy każdym napięciu. Jak bateria ma 49V i jedna cela ma np 0,3V można zaobserwować, że mimo odpiętej ładowarki płytka jest gorąca i moduły pracują.

Dystrybutorem tych BMSów jest: Shenzhen Leadyo Technology Co., Ltd. U niego można je zakupić w dobrej cenie. Bazowo BMS wychodzi 40USD + dostawa. Na aliexpress ich nie ma. Są pasywne na zielonych płytkach bez mikroprocesora. W polsce w BTO były ale w jakiś kosmicznych cenach prawie tysiąc chcieli za nie ;)

są wersje 40 50 80 120A. Mocniejszymi się nie interesowałem. Prąd ładowania 20A.
Co ciekawe producent programuje napięcie odcięcia. Można sobie wybrać 2,5 2,75 lub 3.0V. Czyli śmigają też z li-po.

Tradycyjny "złomek" ma 5-6 mosfetów na wyjście i 1-2 na ładowarkę.
Tutaj jest 12mos na wyjście i 4 na ładowanie :)
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: TomaS »

Może jakieś zamówienie grupowe na te BMSy :x
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: glebor »

Czemu nie, ale może na PW ;)
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: Yasiu77 »

glebor pisze:
17 gru 2018, 0:37
Yasiu77 pisze:
15 gru 2018, 23:11
Pierwsze sprawdź ten sterownik bo możesz długo nie pojeździć na tych 20s.
Dla czego jest awaryjny? Ja coś kątem ucha słyszałem od forumowiczów, że psuła się podkręcana wersja 45A dostępna w jednym z popularnych sklepów na forum, ale jakoś mocno głośno nie było wokół tego...
Bo one są na 18s max. Zajrzyj do środka i zobacz fety i kondensatory do jakiego napięcia są. Jak masz inną wersję to przepraszam ale zerknąć nie zaszkodzi.
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: glebor »

dzięki wielkie
Yasiu77
No cóż nie pozostaje nic innego, jak zamówienie sabvotona ;) Z serii KT się wycofuję chyba. Ogólnie na 48V z tradycyjnymi kabelkami to działa bezawaryjnie. Wbrew ogólnej opinii wiązki hermetyczne szzcególnie od MXUSa są tak cienkie w środku przewody, że pękają samoczynnie z czasem, problem jest obecny na stronie ebajkera, więc jeżeli już to tylko tradycyjne tanie kabelki.

Ponieważ doszły już do mnie info, że sabek 60 i 100A ma funkcje miękkiego startu i nie reaguje odpowiednio ostro na odkręcenie gazu, szukam teraz zestawu na 80A. Ale w konie na pewno zdławię go do 50A.

Mam dużo ogniwek z którymi nie mam co zbytnio zrobić (SONY NC1 2900mAh niby 8A, ale realnie wytrzymają 3,5A prądu ciągłego - 45st) Zastanawiam się nad ich wykorzystaniem. 20S12P 220 ogniw.
12P*3,5A = 42A prądu ciągłego na luzie i te 50-60A pik dadzą radę. Latam głównie po równym i raczej nie sądzę, abym jeździł >50km/h tym po mieście, bo nie bezpiecznie, aczkolwiek zapas mocy czasami się przydaje :) Szczególnie, gdybym jechał w góry... Zasięg jakby nie jechać to na 220 ogniw z prędkością 50km/h 100km bankowo się przejedzie. Jak dalsza trasa, to wezmę ładowarkę ze sobą 12A.
Ew. sanyo GA ale pójdą. I NC1 i GA mam nówki nie będę dawał lizanych ogniw...

Planuję ostatecznie taki setup:
- sterownik sabvoton 80A
- silnik 3K dual hall sensor (negocjuję, żeby za 10USD wkleili tam czujnik 10K bo w PL to na pewno robota będzie ze 100zł kosztować... mają dodać osobne 2 kable od termistora, zeby nie było wspólnej masy). Jak nie wkleją, otworzę silnik, utnę 2 kable od 2 kpl. hali i wsadzę termik :D Jak się któryś hall uwali, to dekielek zrzucę i przełożę kabelki od sprawnych hali.
- czujniki hamowania
- PAS hollowtech
- ekran TFT + moduł BT. Nie wiem sietaz mówił, że się psują te ekrany, jak się regen zapoda, no cóż zobaczymy
- manetka na kciuka

Najgorsze zabezpieczenia :D wytnie się laserem mam nadzieję albo CNC.
Prace trwają.

Avid BB7 jest w drodze, nowy adapter trzeba zapodać pod boxxera, już są nowe łożyska główki ramy, i piasta leży na stole - łożyska są wywalone.
Jakiś pacan podciął sprężynę w boxxerku. Zamówiłem nową i wymieniłem :) Amor wstał i nareszcie działa regulacja :) Także się dzieje powoli :D
W styczniu przyjdzie zestaw :) Jak nie przyjdzie, to robię zakupy w PL.
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: elektrotonus »

Może taki sterowniczek cię zadowoli ?

https://nexun.pl/pl/p/Sabvoton-ML60-wek ... 2C-60A/550


PS. Skrzynka będzie miała dwa poziomy ogniw ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: Yasiu77 »

Ubiegłeś mnie elektrotonus :D Jakbym nie miał aku 18s to bym podmienił sinusa na tego sabka. One są na konkretne napięcia. Zadzwoń że do tasa niech poopowiada co te maleństwa potrafią
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: glebor »

Tak w coilerze poziomy będą 2.
QAZ33 ma sabvotony 80A za 650zł. Czekam na dostępność i zamontuję :)
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: scuda »

glebor pisze:
26 gru 2018, 20:05
Tak w coilerze poziomy będą 2.
QAZ33 ma sabvotony 80A za 650zł. Czekam na dostępność i zamontuję :)
Gdzie ten qaz33 ma te sabvotony ???
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: glebor »

Pisał że będą
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
maciek72
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
Lokalizacja: BLACHOWNIA

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: maciek72 »

Jak podłączyć PAS do sabka?
MACIEK
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: scuda »

Poprzez CA3 na przykład i ev computer chyba ma taką opcje. Sam sabvoton nie ma zlaczy do PAS.
maciek72
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
Lokalizacja: BLACHOWNIA

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: maciek72 »

No właśnie wiem ale Glebor nic nie pisze o tych komputerkach,natomiast coś o wyświetlaczu tft.Widziałem takie sabki na ali z wyświetlaczem ale tam też nic takiego nie ma w opisie tzn o PAS.Dlatego spytałem,może Glebor wie coś więcej?
MACIEK
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: tatar »

Z tego co pamiętam jest 5-cio stopniowy PAS.Jak działa trzeba by zapytać tych,którzy montowali np.Cyklonebike
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: Sietas »

Na żadnym sabku z tft nie działał PAS i występował tylko w wersji 60A
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: glebor »

Masz pewne info? Bo chińczyk za 2 tygodnie uszykuje mi próbkę na sabku 72060? W każdym razie wersja 60A + tft+pas+manetka+tempomat+regen+pomiar temperatury na termistorze 20kOhm. Kazałem im dać 2x6 przewodów sygnałowych i wykorzystać 2 białe kable do czujnika temp, żeby nie było wspólnej masy, bo ktoś gadał, że się coś pali/psuje jak mają wspólną masę...

I ma to działać jest wstępnie zaprogramowane. Jednak montować będę to dopiero w marcu +/- jak będzie cieplej.
Zastanawiam się, czy gdybym chciał kapeć szeroki na 2,8 cala bo to max do coilera/stinky czy nie lepiej brać obręcz moto, bo jest w jednej cenie, co jakaś firmówka 26". Odpowiednikiem 26" na kapciu moto jest 21 czy 24"?

Jak się znajdzie ktoś chętny na forum, żeby przetestować taki zestaw z sabkiem to nawet, gdybym mial go sprzedać poniżej kosztów zakupu u producenta, to chętnie bym udostępnił. Zestaw pełny zaszprychowany z obręczą moto będzie kosztował ok 2200-2400zł, pełne info dostanę przed wysyłką co do kosztów dostawy bo kazałem im wkleić czujnik tak jak ja chce i czekam teraz na ostateczną odp.

Zestaw nie jest super tani, 380USD kosztuje zestaw, 90USD kosztuje dostawa +~108USD podatek wliczony w cenę (tj 23% vatu i 3% cła) jak zadeklaruje dostawę z podatkiem wliczonym, to nie wzywają do urzędów i nie leży to 2 tygodnie w celnym do wyjaśnienia tylko kurier od razu przywozi do chałupy ;) i w kilka dni jest pod drzwiami. I tak te ciężkie zestawy nie przejdą bez podatków...

Obrazek

Maćku jak skończę remont który potrwa ok. miesiąca jeszcze, akurat zrobi się cieplej skompletuje graty i zabieram się za przeróbkę, akurat odłożę sobie trochę kasy na zabawę, bo teraz trochę brakuje na nowe zabawki :|
Przysłali fakturę i oczywiście prosiłem o real foto a wysłali przykładowe, ale miał być pas w zestawie. Muszę dalej negocjować...
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: Sietas »

Miałem do czynienia z trzema sztukami sabków 60A z PAS i nigdzie nie działał. Nie wiem skąd to było, może u Ciebie będzie śmigać.

Pytanie czy wiesz jak chodzi taki zestaw na normalnym sabvotonie tzn czy będziesz w stanie wyczuć że ma soft-start czy nie?

I dlaczego pomiar temp na termistorze 20kohm? Jeżeli już chcesz takie zestawy robić to lepiej na jakiś unormalizowanych czujnikach temperatury jak ntc10k czy kty 83. Miałoby to wtedy jakąś uniwersalność tak to silniki/sterowniki będą zamienne wyłącznie w tej danej grupie
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: glebor »

Sietaz dzięki za info, nie wyczuję soft startu bo nie jeździłem na sabku 72080 jeszcze, aczkolwiek domyślam się, że w mojej konie pod wagą kolarza 65kg to napęd 4,3KW będzie robił niesamowitą robotę...
Ponieważ robię w konie korbę 48z i dnp na tył, sprubuję zdjąć tryb 13z i zrobić 6rz na 15 i skok od razu na 11z, chciałbym właśnie z pasem jeździć, jak jest 5 trybów regulacji poziomu mocy.
do termika wystarczy zmienić soft na inną rezystanję termistora, postaram się ogarnąć wersję 10k.

Chciałbym mieć mocny zestaw możliwie jak najlepiej zabezpieczony przed przegrzaniem/spaleniem silnika, bo wiem, że sporo mxusów 3K poleciało na sabku 80A, jak się leci w terenie, to i tak kilka ostrzejszych odcinków piachu, czy błota i zaraz trzeba odpuszczać gazu, dla tego zdecydowałem się na wersję 60A, która i tak jest ponad nominał silnika i żaden producent nie ogarnie nic mocniejszego. Jak się kompletuje samemu to za każdy grat się płąci dodatkowo za wysyłkę i robi się sporo drożej... myślę, że minimum 600zł albo i więcej.

Co będzie dalej, czas pokaże bo na razie nie mam gotówki, więc czekam do marca to na pewno coś wpadnie.
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: Sietas »

Z praktyki powiem, że osoba która nie jeździła na sabku z mxusem 3K I tak jest zachwycona jazdą z soft startem. Z kolei osoba która już trochę objeździła będzie się zastanawiać gdzie jest moment obrotowy

Najlepsze zabezpieczenie przeciw spaleniu to wyłącznik termiczny i żaden czujnik temperatury tego nie zastąpi. Widziałem już wydymione mxusy 5k na zabezpieczeniu z sabka. W bikeu Pawła do którego Twój będzie bardzo podobny spalił się mxus 3k nadzorowany przez sabvotona
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: glebor »

Cóż troszkę się pozmieniały moje plany:
- coiler będzie na sinusie 48V45A i silniku 35H o rozstawie 135mm :)
20190322_131413.jpg
Właśnie przyszły mi 2 takie sterowniczki ale są kurde duże :P


No i przyszedł programator, aby wgrać na nie soft FOCa :)
Bo sinusy czasami chodzą jak kwadrat, poniżej prędkości którą ma silnik aktualnie.



Coiler jest za słaba na taką masę 2 półka + 3k. Między stinky jest duża różnica w masie. Ponadto jak się ma takiego potwora, to rower się przestaje dobrze prowadzić w szybkich zakrętach... Dla tego zadecydowałem o pakiecie ok 120 ogniw VTC6 + FOC + motor 35H. Wszystkie graty leżą jużna półce i zaczynam montować w przyszłym tygodniu ;)
Załączniki
20190322_131913.jpg
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: glebor »

do zlotu na pewno zrobię dawg i coilera. Stinky zostaje na kolejny sezon do skończenia jako gruby projekt :P
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
maciek72
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
Lokalizacja: BLACHOWNIA

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: maciek72 »

glebor pisze:
06 sty 2019, 23:28
Masz pewne info? Bo chińczyk za 2 tygodnie uszykuje mi próbkę na sabku 72060? W każdym razie wersja 60A + tft+pas+manetka+tempomat+regen+pomiar temperatury na termistorze 20kOhm. Kazałem im dać 2x6 przewodów sygnałowych i wykorzystać 2 białe kable do czujnika temp, żeby nie było wspólnej masy, bo ktoś gadał, że się coś pali/psuje jak mają wspólną masę...

I ma to działać jest wstępnie zaprogramowane. Jednak montować będę to dopiero w marcu +/- jak będzie cieplej.
Zastanawiam się, czy gdybym chciał kapeć szeroki na 2,8 cala bo to max do coilera/stinky czy nie lepiej brać obręcz moto, bo jest w jednej cenie, co jakaś firmówka 26". Odpowiednikiem 26" na kapciu moto jest 21 czy 24"?

Jak się znajdzie ktoś chętny na forum, żeby przetestować taki zestaw z sabkiem to nawet, gdybym mial go sprzedać poniżej kosztów zakupu u producenta, to chętnie bym udostępnił. Zestaw pełny zaszprychowany z obręczą moto będzie kosztował ok 2200-2400zł, pełne info dostanę przed wysyłką co do kosztów dostawy bo kazałem im wkleić czujnik tak jak ja chce i czekam teraz na ostateczną odp.

Zestaw nie jest super tani, 380USD kosztuje zestaw, 90USD kosztuje dostawa +~108USD podatek wliczony w cenę (tj 23% vatu i 3% cła) jak zadeklaruje dostawę z podatkiem wliczonym, to nie wzywają do urzędów i nie leży to 2 tygodnie w celnym do wyjaśnienia tylko kurier od razu przywozi do chałupy ;) i w kilka dni jest pod drzwiami. I tak te ciężkie zestawy nie przejdą bez podatków...

Obrazek

Maćku jak skończę remont który potrwa ok. miesiąca jeszcze, akurat zrobi się cieplej skompletuje graty i zabieram się za przeróbkę, akurat odłożę sobie trochę kasy na zabawę, bo teraz trochę brakuje na nowe zabawki :|
Przysłali fakturę i oczywiście prosiłem o real foto a wysłali przykładowe, ale miał być pas w zestawie. Muszę dalej negocjować...
Cześć. A co w powyższych sprawach?
MACIEK
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: glebor »

Po sezonie planuje stroic ramy od grafika. Jak będzie info że są gotowe to będą zestawy 3k 5k I 12k na odpowiedniku qd273 80h.

Puki co załatwiłem s1700 I S2500. Skupiam się na typowych rowerach. Jak dołożę na mocniejsze to się pojawią :)
Teraz ogarniam soft foca do kt 45a48v
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
maciek72
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
Lokalizacja: BLACHOWNIA

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: maciek72 »

Hmm,ciekawi mnie co by w tym sofcie poprawić.?
Gdybyż on (kt) był w stanie wykożystać w pełni możliwości 3k turbo (V,A) był bym w domu.
MACIEK
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kona COILER 3K turbo

Post autor: glebor »

Zmorą wersji KT 72V jest to, że podobno się palą te sterowniki, tak słyszałem. Nie miałem, nie potwierdzam, nie drążę tematu...

Ogólnie sinus robi modulację impulsu PWM i seria SVPRCL... Jest dalej na podobnych gratach co ZWSRL, coś tam jest zmienione i dodany pomiar prądu, przełączenia faz dzieli się na wiele przełączeń, co skutecznie gwarantuje wyższą temperaturę sterownika (sprawdzałem) na prostej kwadrat jest wyraźnie chłodniejszy a wiele przełączeń skutecznie skraca bezawaryjność mosfetów i prowadzi do zwarcia... Więc ogólnie sinusy są wg mnie gorsze, ale wyciszają silniki i zapewniają bardziej płynny start.

Obrazek

Chyba, że jestem w błędzie, to mnie poprawcie. Regulacja kwadratu + wytłumienie mocnym kondensatorem i jakoś to działa :D :P

Sabvotony też mają swoje niedociągnięcia. Na szczęście KT zrezygnował ze sterowników 40A 12 mosfet, bo by się szybko upalały. Wersja 72V 60A podobno nie wytrzymuje napięcia. Im wyższe napięcie, tym przy rozruchu idzie większa moc na mosfety. Prądy fazowe można zaprogramować. Na szczęście wersje 45A mają już porządne mosfety, zajrzę niebawem do środka ale minimum jest 18 mos z tego co widzę :)

Widziałem sterowniki KT w różnych konfiguracjach na 120A włącznie. Jednak producent wyraźnie zaznaczał, żeby KT brać max do 60V. Od 72V nie spisują się zbyt dobrze. Dostałem takie info od producenta moich silniczków. Także cos jest na rzeczy. W przyszłości jak pozwolą mi finanse i zacznę uzbrajać ramy to zestawy mocniejsze na pewno będą. Na razie tylko same zestawy do cywilnych rowerów. Na mocy 2500W muszę zakończyć zabawę, bo silniki 3K sa już znacznie szersze ijest duży problem z montażem... poza tym 150Nm ukręca wahacze nawet w konie stinky po czasie. Każda rama strzeli, jedna szybciej druga wolniej... Z zestawami 1500W nominał i 2500 chwilowej nie powinno być takich problemów...
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
ODPOWIEDZ