Zastanawiam się jednak, czy pojedyncze ogniwo w celi nr 9 to duży problem, przy założeniu że 9 łączy się z 10 cela z druga częścią pakietu?
Tu nie chodzi o "problem" z słabym połączeniem elektrycznym... zwłaszcza jak dasz mostek kablowy z samego środka bloku "9" do bloku " 10".
Tu chodzi o wrażliwość fizyczną wystającego pojedynczego ogniwa
Łatwiej taki "róg" upierdzielić bo trudniej go zabezpieczyć przed uszkodzeniem fizycznym
Musisz posiadać jak najwięcej mostków pomiędzy sekcjami tak jak masz w wariancie drugim. Jak będziesz łączył z drugą częścią pakietu to przy 9 sekcji na środku(tak, gdzie masz właśnie cyfrę 9) wyprowadź blaszkę, nie na końcu, gdzie masz to pojedyncze ogniwo i wtedy łączysz z drugą częścią.
Ciężko się wyznać z takich rysunków. To ostatnie ogniwo po prostu jest najsłabsze fizycznie, ale jak to zgrzejesz i włozysz do bajka i dobrze zabezpieczysz to będzie ok.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2019, 15:12 przez ap0f1s, łącznie zmieniany 1 raz.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji viewtopic.php?f=30&t=399
Sabvoton wyleciał z roweru, zamontowałem GT1500. Jazda próbna startuję z 65V i przy 58v wszystko gaśnie ( mierzone na aku i sprawdzone na watomierzu EVC po podłączeniu ładowarki). Przypomnę pakiet 18S. Czyli na celi zostaje 3,2V sporo za wcześnie BMS odciął. BMS 20S100A z nexuna. Temp. silnika 50-60 stopni. Jakieś pomysły.
Nawet twórcę Tesli - Elona Muska - jego tesla tak wkurzyła, że ją wysłał w kosmos.
Sabvoton wyleciał z roweru, zamontowałem GT1500. Jazda próbna startuję z 65V i przy 58v wszystko gaśnie ( mierzone na aku i sprawdzone na watomierzu EVC po podłączeniu ładowarki). Przypomnę pakiet 18S. Czyli na celi zostaje 3,2V sporo za wcześnie BMS odciął. BMS 20S100A z nexuna. Temp. silnika 50-60 stopni. Jakieś pomysły.
Jeśli bms to któraś cela niedomaga skoro odcina tak wczesnie. Zgrzew puścił na którymś ogniwie i mniej ah ciągniesz z tej sekcji dlatego odcina. Dla diagnozy bez rozbierania pakietu byłoby najlepiej pojedyńczo cele ładować, zapisywać wyniki ile ah wpompowałeś i jeśli na któreś celi będzie o wartość jednego ogniwa mniej będziesz miał odpowiedź dlaczego odcieło. Nic innego póki co nie przychodzi mi do głowy.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Pod obciążeniem tylko się sprawdzi ,farelka , opalarka, czajnik , odkurzacz. Trzeba chociaż te 5A obciążyć kilka minut żeby słabsze ogniwa wyszły i w tym samym czasie mierzyć sekcje.
Największe rozjazdy napięć się zrobią poniżej 30% baterii.
edit:
Do czytałem ze są 2 połówki "Pakiet 18S10P , podwójne 9S10P w skrzynce z poliwenglanu 5mm"
Po między tymi blokami jest porządny przewód ? (10awg) jak na nim będzie spadek V duży to bms źle zobaczy napięcie
przy dużym obciążeniu i odetnie.
Trzeba mierzyć napięcia cel na wtyku BMS bezpośrednio.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2019, 11:38 przez KrzysiekEV, łącznie zmieniany 1 raz.
Sabvoton wyleciał z roweru, zamontowałem GT1500. Jazda próbna startuję z 65V i przy 58v wszystko gaśnie ( mierzone na aku i sprawdzone na watomierzu EVC po podłączeniu ładowarki). Przypomnę pakiet 18S. Czyli na celi zostaje 3,2V sporo za wcześnie BMS odciął. BMS 20S100A z nexuna. Temp. silnika 50-60 stopni. Jakieś pomysły.
Może zadam dziwne pytanie... ale czy dobrze podłączyłeś BMS ?? W jaki sposób "wykastrowaleś go" z 20S na 18S.
Wygląda jakby BMS całe napięcie pakietu przeliczał dla 20S i dlatego przy 58V /2,9V na cele przy 20S/ odłączał zasilanie.
Ej ale czemu 3,2V na cele to jest za wcześnie? Przecież to już prawie pusty aku.
Ja bym się cieszył ,że nie odcina niżej bo to tylko dobrze dla pakietu.
Chyba że źle zrozumiałem i masz 65V a po odkreceniu manetki siada ci do 58V to wtedy faktycznie warto się temu przyjrzeć.
Pakiety sa połączone blaszkami 4-5 szt. wiec raczej tu nie ma wąskiego gardła..
W BMSsie zostawiłem ostatnie 2 wolne ostatnie styki i to wszystko. Też tak mi się wydaje że widzi 20, nie wyczytałem czy jest jakas procedura. Gdyby tak było to nie problem, można tak jeździć, bateria i tak mała nie jest.
Jak wyruszałem na testy akurat miałem 65V i po osiągnięciu 58V wyłączyło . Normalnie ładuje 75,5V.
Nawet twórcę Tesli - Elona Muska - jego tesla tak wkurzyła, że ją wysłał w kosmos.
Mierzyłem po powrocie do domu, z 30minut po wyłączeniu, na dodatkowym wyprowadzonym złączu do BMS i na EVC. Więc nie wiem ile wynosił chwilowy spadek nap. nie patrzyłem na wyświetlacz.
Nawet twórcę Tesli - Elona Muska - jego tesla tak wkurzyła, że ją wysłał w kosmos.
No to wszystko ok masz moim zdaniem.
Cela potrafi ci przysiąść z 3.2V nawet grubo poniżej 3V podczas jazdy więc on ci mógł odciąć aku przy 2.8V nawet tylko tego nie zauważysz.
Zwrócę na to uwagę przy następnej okazji.
Jeszcze jedno.
Naładowana bateria 75,5V a max. co mogę osiągnąć to 65km/h. Nawój 16x4 koło 26, spodziewałem się przynajmniej 75km/h. Przełącznik 3spid nie reaguje ( na stojaku przy podłączaniu było OK). Pewnie Hale ale jeszcze nie testowałem , dobrze że jest drugi komplet w silniku.
Hale raczej nic nie maja do vmax?
Nawet twórcę Tesli - Elona Muska - jego tesla tak wkurzyła, że ją wysłał w kosmos.
Mają w GT1500, 3 prędkość działa tylko jak hale są podpięte i są sprawne , inaczej nie zauważysz różnicy między 2 a 3.
Sprawdź na stojaku czy ci się po dodaniu lekko gazy na początku koło minimalnie nie cofa.
Ale jak hale są uszkodzone to sterownik działa w trybie 100% , a nie w 120% oraz tym najniższym.?
Druga sprawa
GT1500 niby ma 45A fabrycznie. W moim naładowanym na aku, EVC wskazuje podczas przyspieszania nawet 4500 Watów czyli 60A. Tuningu sterownika nie przeprowadzałem, w sumie jestem z tego faktu zadowolony, chyba że mam coś źle ustawione w EVC, ale tu raczej trudno coś skopać.
Nawet twórcę Tesli - Elona Muska - jego tesla tak wkurzyła, że ją wysłał w kosmos.
Ale jak hale są uszkodzone to sterownik działa w trybie 100% , a nie w 120% oraz tym najniższym.?
Druga sprawa
GT1500 niby ma 45A fabrycznie. W moim naładowanym na aku, EVC wskazuje podczas przyspieszania nawet 4500 Watów czyli 60A. Tuningu sterownika nie przeprowadzałem, w sumie jestem z tego faktu zadowolony, chyba że mam coś źle ustawione w EVC, ale tu raczej trudno coś skopać.
Jak hale są źle podłączone (częsty przypadek) lub uszkodzone to sterownik działa powiedzmy na max 100% w trybie bez halowym.
Tak jak pisałem tryb 120% działa tylko przy sprawnych halach.
Tu jeszcze trzeba przypomnieć że 3 speed nie ma wpływu na moc sterownika i tu idzie zawsze max 45A tylko ma wpływ na prędkość max.
Jeśli kupiłeś sterownik bezpośrednio ze sklepu to bocznik nie jest zalany cyną i na 99% wina źle skalibrowanego watomierza ,że ci pokazuje 4500W.
Jeszcze mi sie przypomniało, po uruchomieniu instalacji, watomierz na postoju wskazuje pobór 150-160W. To jest OK ? Sterownik sobie tyle pobiera w na postoju?.
Nawet twórcę Tesli - Elona Muska - jego tesla tak wkurzyła, że ją wysłał w kosmos.
Jeszcze mi sie przypomniało, po uruchomieniu instalacji, watomierz na postoju wskazuje pobór 150-160W. To jest OK ? Sterownik sobie tyle pobiera w na postoju?.
W takim razie masz źle podłączony watomierz, powinien pokazywać jakieś max 1-2W , przejrzyj sobie jeszcze raz schemat podłączenia tego watomierza, wystarczy źle podpiąć masę nie w tym miejscu co potrzeba i już odczyt wariuje.