pierwszy falcon
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31
pierwszy falcon
Składam sobie pierwszego falcona, jestem na etapie: wszystko "siedzi" w skrzynce, zostało połączyć przewody, i fizycznie zamontować akumulator sterownik itd, mimo posiłkowania się blogiem Tasa napotkałem taki problem, mam bardzo mało przestrzeni niedzy baterią a prętemi M3, praktycznie jak wepchnę pręt z jednej strony ramy u dołu z drugiej bateria "przytula" się do obudowy i nie ma miejsca już na pręt, chociaż na siłe wejdzie, pozatym sabvoton po przycięciu uszu jest węższy niż bateria( preszpan jest szerszy niz batria ale nawet jakby nie był z miejscem byłoby słabo), baterie zamówiłem u jednego z kolegów z forum, nie wiem czy wyszła szersza niż u tasa, w załączniku widać mniej wiecej jak to wygląda, czy zna ktoś inny skuteczny sposób montażu, czy może coś robie nie tak, pomocy
- tas
- Administrator
- Posty: 2992
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: pierwszy falcon
Daj szprychy do blachy ścianki za pokrywą
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: pierwszy falcon
Może zbytnio przyciąłeś obudowę Sabka. Słabo widać na zdjęciu. Przy montażu sterownika w środku powinien być on tak przycięty, żeby nie wystawać na zewnątrz, a jednocześnie mieć tyle "mięsa", żeby objąć akumulator. Jak przesadziłeś, to będzie musiał dorobić jakieś płaskowniki.
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31
Re: pierwszy falcon
Przyciałem tak, że zostało około połowę oryginalnych otoworów montażowych, ile u was baterie mają szerokości?
-
- Forumowicz
- Posty: 555
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: pierwszy falcon
Jakie tam masz koszyki i ile ogniw na szerokość?
Też ostatnio myślałem jak mocowac szeroki aku i właśnie tas mi doradzi abym dał szprychy do bocznej ścianki. Tam gdzie są otwory, aby przekręcić pokrywę to obok mniej więcej na ten wysokości zrobisz otwór na szpryche i główka ładnie schowie się za pokrywa boczna.
Też ostatnio myślałem jak mocowac szeroki aku i właśnie tas mi doradzi abym dał szprychy do bocznej ścianki. Tam gdzie są otwory, aby przekręcić pokrywę to obok mniej więcej na ten wysokości zrobisz otwór na szpryche i główka ładnie schowie się za pokrywa boczna.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31
Re: pierwszy falcon
Masz jakieś zdjęcie, ewentualnie może coś narysujesz? Bo nie moge załapać, jak wiadomo jeden obraz wart wiecej...ap0f1s pisze: ↑23 sty 2019, 9:49Jakie tam masz koszyki i ile ogniw na szerokość?
Też ostatnio myślałem jak mocowac szeroki aku i właśnie tas mi doradzi abym dał szprychy do bocznej ścianki. Tam gdzie są otwory, aby przekręcić pokrywę to obok mniej więcej na ten wysokości zrobisz otwór na szpryche i główka ładnie schowie się za pokrywa boczna.
- tas
- Administrator
- Posty: 2992
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: pierwszy falcon
Daj szprychy do blachy ścianki za pokrywą
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31
Re: pierwszy falcon
dalej nie łapie, ale może zatrybie... no i odp na pierwsza czesc pytania apofisa
-
- Forumowicz
- Posty: 555
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: pierwszy falcon
Nie ma mnie w warsztacie zrobie pozniej.
A przewody od balansera nie stykają ci się przy takiej szerokości z pokrywa ramy?
Tas ty jak masz ułożone przewody od balansera przy koszykach plaster miodu i 8 ogniw na szerokość?
Jakos nie ma przekonania do ułożeniu kabli od bms z boku pakietu przy glebie często właśnie pokrywa wgina się do środka. Puszczam je po górze pakietu robiąc korytko z preszpanu. Przy
Kwadratowych tak jak Marcin na blogu za pierwszą warstwą.
P. S
A ty masz zwykle koszyki właśnie mam pakiet tylko na 8 szerokości ogniw plaster miodu.
Masz szpryche? Włóż ja do dolnego otworu od pokrywy tak aby główka była na dole. Jak to zrobisz to wszytko będziesz wiedział.
A przewody od balansera nie stykają ci się przy takiej szerokości z pokrywa ramy?
Tas ty jak masz ułożone przewody od balansera przy koszykach plaster miodu i 8 ogniw na szerokość?
Jakos nie ma przekonania do ułożeniu kabli od bms z boku pakietu przy glebie często właśnie pokrywa wgina się do środka. Puszczam je po górze pakietu robiąc korytko z preszpanu. Przy
Kwadratowych tak jak Marcin na blogu za pierwszą warstwą.
P. S
A ty masz zwykle koszyki właśnie mam pakiet tylko na 8 szerokości ogniw plaster miodu.
Masz szpryche? Włóż ja do dolnego otworu od pokrywy tak aby główka była na dole. Jak to zrobisz to wszytko będziesz wiedział.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2019, 10:19 przez ap0f1s, łącznie zmieniany 1 raz.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31
Re: pierwszy falcon
Wiedza, że przewody od balansera nie powinny iśc "wierzchem" przyszła za późno... odkryłem to jak włożyłem baterie i zacząłem przymierzać się do mocowania ich fizycznie, zrobie paski z preszpanu i przykleje. Wiedziałem, że z jakiegoś powodu powciągał TAS te przewody w środek, ale chciałem szybciej. Chyba łapie już pomysł ze szprychami wielkie dzięki. Czy wie ktoś jakiej długości muszą być szprychy, kupiłbym sobie w drodze powrotenej z pracy.
-
- Forumowicz
- Posty: 555
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: pierwszy falcon
To nie jest tak że masz źle, każdy sposób jest dobry jak działa. Jak to zabezpieczysz to będzie ok. W swoim też mam dużo kabli przy pokrywie, przy sabku w środku nie ma wyjścia jest ciasno.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31
Re: pierwszy falcon
Następne pytanie z serii pierwszy falcon... Jak połączyliście karbonowe boczki z metalowymi ramkami? Taśma dwustronna wystarczy?
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: pierwszy falcon
Zależy jakie masz boczki. Jak na całej powierzchni, to nie trzeba ich łączyć. Jak są mniejsze, to skręć śrubami i dobrze uszczelnij.
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31
Re: pierwszy falcon
Karbonowe "środki" są mniejsze niż ramki. Są otwory w ramce i w karbonie, jednak te w ramce wydawały mi się za małe żeby tam coś wkręcić, ale może po prostu gwint jest zamalowany.
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: pierwszy falcon
No nie, silikon to się daje w momencie gdy przykręcisz te carbony
Tak jak mówi Umbur - to trzeba zrobić solidnie bo woda w skrzynce = korozja ogniw = wymiana sekcji po krótkim czasie
Tak jak mówi Umbur - to trzeba zrobić solidnie bo woda w skrzynce = korozja ogniw = wymiana sekcji po krótkim czasie
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31
Re: pierwszy falcon
kolejne pytanie z serii... falcon jeszcze nie jeździ ale sobie go testuje z kołem w powietrzu i tak:
1. czasami sabvoton wywala mi błąd overcurrent gdy rozpędzę silnik dość mocno manetką i później zahamuje (mam podłączone 12V przez manetki do brake high), mam ustawiony prąd na e-brake 50A, DC current 60 A, rated phase current 120 A, max phase current 180A, proceted phase current 220A
2. czy e-brake powinien działać z kołem w powietrzu (chyba tak?) - bo wydaje mi się, że nie działa, wciskam lekko hamulec wiem na 100% ze pojawiło sie 12v na brake high ale koło zwalnia tak samo jakbym nie wciskał hamulca, mam włączoną funkcje e-brake, 50A, mam wyłączoną funkcje regen
Może problemy są ze sobą połączone?
1. czasami sabvoton wywala mi błąd overcurrent gdy rozpędzę silnik dość mocno manetką i później zahamuje (mam podłączone 12V przez manetki do brake high), mam ustawiony prąd na e-brake 50A, DC current 60 A, rated phase current 120 A, max phase current 180A, proceted phase current 220A
2. czy e-brake powinien działać z kołem w powietrzu (chyba tak?) - bo wydaje mi się, że nie działa, wciskam lekko hamulec wiem na 100% ze pojawiło sie 12v na brake high ale koło zwalnia tak samo jakbym nie wciskał hamulca, mam włączoną funkcje e-brake, 50A, mam wyłączoną funkcje regen
Może problemy są ze sobą połączone?
-
- Forumowicz
- Posty: 224
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
- Lokalizacja: Łódź
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: pierwszy falcon
Slide jest funkcją, która hamuje silnik po puszczeniu manetki. Całkiem ją wyłącz.
Włącz funkcję regen.
Włącz funkcję regen.
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31
Re: pierwszy falcon
Moje ustawienia, na takich występuje błąd
1.Enable
2. 50 A
3. 3 speed switch
4.Disable
5.15%
6. Enable
7. 30A
8. Disable
9. 30A
10. 400 (myślałem, że odnosi się do 8, czyli hamowanie silnikiem po odpuszczeniu manetki)
Poczytałem i myślę, że problem u mnie też może wynikać z tego, że silnik kręcił mi się w drugą stronę po adaptacji/kalibracji
wiec zmieniłem kierunek w tej zakładce:
Motor direction (nie pamiętam teraz co było domyślnie ale zmieniłem na drugą wartość)
i czy może nie należało by teraz pokombinować z ustawieniami tutaj:
konkretnie z parametrami 5 i 6 - bo wyczytałem, że po zmianie kierunku w motor direction zmienia też się znaczenie tych wartości,
tzn. acceleration staje sie decaelarate
1.Enable
2. 50 A
3. 3 speed switch
4.Disable
5.15%
6. Enable
7. 30A
8. Disable
9. 30A
10. 400 (myślałem, że odnosi się do 8, czyli hamowanie silnikiem po odpuszczeniu manetki)
Poczytałem i myślę, że problem u mnie też może wynikać z tego, że silnik kręcił mi się w drugą stronę po adaptacji/kalibracji
wiec zmieniłem kierunek w tej zakładce:
Motor direction (nie pamiętam teraz co było domyślnie ale zmieniłem na drugą wartość)
i czy może nie należało by teraz pokombinować z ustawieniami tutaj:
konkretnie z parametrami 5 i 6 - bo wyczytałem, że po zmianie kierunku w motor direction zmienia też się znaczenie tych wartości,
tzn. acceleration staje sie decaelarate
Ostatnio zmieniony 22 lut 2019, 15:29 przez greorg, łącznie zmieniany 1 raz.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
- Forumowicz
- Posty: 224
- Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
- Lokalizacja: Łódź
Re: pierwszy falcon
U mnie regen nie działał póki nie zmieniłem tej wartości w slide recharge. Nie pamiętasz Umbur? Walczyliśmy na zlocie z tym
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: pierwszy falcon
Pamiętam, ale to dopiero jak wszystko inne zawiedzie.
To jest właśnie to. Co Sabvoton, to ma inne upodobania.
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: pierwszy falcon
U Ciebie było trochę inaczej - w powietrzu koło hamowało ale z vmax do 95% obrotów i potem się kręciło normalnie - temu się wpadło że trzeba zmienić rpm'y w slide recharge
Pozostaje jeszcze kwestia poziomu naładowania aku i ustawienia overvoltage
Nie ustaw w żadnym wypadku tak żeby regen hamował od pełnego naładowania akumulatora
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31
Re: pierwszy falcon
Po zastosowaniu się do Umbura rad (włączyć 8 - regen. charge ) koło wyraźnie hamuje. Dzięki Umbur. Jednak wciąż mam problem z błędem overcurrent. Wywołuje go tak - rozpędzam koło w powietrzu na maksa i daje lekko po hamulcach - 0.5 sekundy koło zwalnia - działa regen - chyba widziałem, na wyświetlaczu BMSA, że ładuje baterię 8A, za chwilę przestaje działać - a aplikacji na androida widzę komunikat: system failure, overcurrent. Nie reaguje na manetkę. Wyłączenie i włączenie "stacyjki" naprawia problem. Oto zrzuty moich ostawień, tylko z apki bo nie miałem kompa pod ręką. Teraz testowałem na pełnej baterii, a wcześniej na wyładowanej do około 50% było to samo z tą różnicą że nie mi działał mi regen (przed włączeniem 8)
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31
Re: pierwszy falcon
Throttle mid current u mnie jest 175, a rated mam 120, max phase current 180 może tu jest problem.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: pierwszy falcon
Nie testuj z kołem w powietrzu, bo to nic nie da i sterownik będzie wywalał błąd. Jak chcesz zrobić prawdziwy test, to musisz obciążyć silnik.
D... na siodełko i przejechać kilka okrążeń w terenie.
D... na siodełko i przejechać kilka okrążeń w terenie.
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31
Re: pierwszy falcon
Tak zrobię, muszę do serwisu rowerowego pojechać żeby skrócić/odpowietrzyć/przeprowadzić w ramie przewody hamulcowe. Będzie pierwszy test, a później już więcej:-) mam połączony ten nieszczęsny bms LCD - wejście Hall z sabvoton wyjście Hall (dla wskazań prędkości) co według kolegów może być problematyczne. Nie daje mi to spokoju teraz.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: pierwszy falcon
Nie miałem w rękach tego BMSa. Nie masz tam możliwości podpięcia kontaktronu do pomiaru prędkości?
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31
Re: pierwszy falcon
Oryginalnie w tym BMS jest wejscie na hall. Jak zasymulowac halla za pomocą kontktronu? Daje na jeden styk kontaktronu 5V (?) drugi do wejscia w BMS, jak magnes jest blisko kontaktronu pojawia się 5V na wejsciu hall do wskaźnika prędkości - zlicza impuls, liczy prędkość - dobrze myśle?
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: pierwszy falcon
Nie o to mi chodziło. Zastanawiałem się tylko czy ma może funkcję licznika rowerowego. Chińczyki co raz to większe bajery dokładają.
Co do zastąpienia halli przez kontaktron, to nie wiem czy mogłoby to działać. Ktoś musi być pierwszy.
Nie doczytałem z czym jest problem w podłączeniu halli do niego. Jeżeli zakłócenia, to można podpiąć drugi komplet.
Co do zastąpienia halli przez kontaktron, to nie wiem czy mogłoby to działać. Ktoś musi być pierwszy.
Nie doczytałem z czym jest problem w podłączeniu halli do niego. Jeżeli zakłócenia, to można podpiąć drugi komplet.
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31
Re: pierwszy falcon
Cytat z wątku SABVOTON awaria
radasss pisze: ↑24 lut 2019, 19:27Ten BMS z LCD podłączony do niebieskiego przewodu Sabvotona w celu pomiaru prędkości na 100 % ROZPIERDALA Sabka, ale nie jakimiś przepięciami o których piszecie tylko tworzy się jakieś pasożytnicze sprzężenie zwrotne, BMS w jej wyniku gubi połączenie z LCD ( pojawia się komunikat "BMS connect"). W tym momencie BMS na chwilę odłącza Sabka, załącza ponownie, w logice Sabka powstają stany nieustalone, złe wysterowanie MOSFET'ów i Sabek ROZJEBANY.
Nie teoretyzuję tylko info z autopsji.
KrzysiekEV pisze: ↑24 lut 2019, 20:28BMS wyłącza prąd na Sabka , mosfet na MINUSIE rozpięty ale PLUS nadal do sabka podpięty . I teraz tym kabelkiem do LCD zapiernicza lewa MASA bo jest przed tym mosfetem zasilanie LCD i BMS z akku i upala wejście w sabku. Ja przez to nie mogę w EV-Computer zrobić sterowania manetką bo dałem bocznik przed BMS żeby liczył regen/ładowanie. Jak by bms u mnie rozłączył to przez manetkę sterownik by żłopał zasilanie z głównego minusa przez mosfetem. Do puki bms nie rozłączy jest ok , a potem auto-destrukcja wszystkiego co po stracie głównej masy ma lewe zasilanie z / przed BMS.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: pierwszy falcon
To wygląda raczej tak jakby trzeba było podpiąć sygnał jednego z halli. Ale nie sprawdzałem tego, więc pewności nie mam.
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31
Re: pierwszy falcon
Ktoś w wątku o awarii Sabvotona napisał, że podłączył tam kontaktron jednak nie uzyskałem odpowiedzi jak to zrobił.
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: pierwszy falcon
Do pomiaru prędkości kontaktron montuje się do właściwego padu na płytce (czerwone jajo na obrazku powyżej) LCD i do masy. Masą jest minus instalacji po BMS'ie. Nic więcej nie podłączmy, żadnych oporników, napięć, itd., itp. Przewód między kontaktronem, a LCD może ale nie musi być ekranowany. Jeżeli na kole montujemy 1-en magnes to w ustawieniach programu trzeba podać N=1 i obwód koła w milimetrach.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2019, 18:40 przez radasss, łącznie zmieniany 1 raz.
warsztatmotocykli.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31
Re: pierwszy falcon
wielkie dziękiradasss pisze: ↑27 lut 2019, 18:22Do pomiaru prędkości kontaktron montuje się do właściwego padu na płytce LCD i do masy. Nic więcej nie podłączmy, żadnych oporników, napięć, itd., itp. Przewód między kontaktronem, a LCD może ale nie musi być ekranowany. Jeżeli na kole montujemy 1-en magnes to w ustawieniach programu trzeba podać N=1 i obwód koła w milimetrach.
zrobiłem przejazd testowy błąd nie wystąpił, jednak zmieniłem mid throttle current na 100A, muszę popracować teraz nad ustawieniami sabvatona bo te, które są teraz, zapewniają osiągi tylko odrobinę lesze niz sinus kt 45 A (po lekkim tuningu) bateria lipo 12S i klon 9C z szybkim nawojem
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: pierwszy falcon
Bo masz DC current ustawione na 30A z tego co widzę po screenach, więc zmiana całej reszty nic nie da.greorg pisze: ↑27 lut 2019, 18:39zrobiłem przejazd testowy błąd nie wystąpił, jednak zmieniłem mid throttle current na 100A, muszę popracować teraz nad ustawieniami sabvatona bo te, które są teraz, zapewniają osiągi tylko odrobinę lesze niz sinus kt 45 A (po lekkim tuningu) bateria lipo 12S i klon 9C z szybkim nawojem
DC current ustaw sobie na 80A-100A (nie wiem jakiego BMSa masz), a mid throttle current na 30A, co byś się na początku nie zabił.
Jeżeli dasz mid throttle current na pełny prąd, to do połowy manetki będzie wyrywał, a pozostałe pół będzie już full.
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31
Re: pierwszy falcon
DC current mam tak ustawione, bo to pole w aplikacji na PC było opisane jako limiting current - rozumiałem to jako, prąd jaki będzie pobierał Sabvoton kiedy osiągnie któryś z progów ograniczających moc (temperatura, niskie napięcie). A w aplikacji na androida to jest Dc current, uznałem ze aplikacja na PC wie lepiej A Ty, Umbur oraz wskazania BMSa potwierdzacie, że jednak aplikacja bluetooth wie lepiej Na LCD Bms-a widziałem właśnie okolice 30A. W ogóle moje obecne ustawienia to są takie, żeby się zorientować czy wszystko dobrze złożone, znaleźć ewentualne błędy, przyzwyczajać się do maszyny.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: pierwszy falcon
Nie mam aplikacji BT do Sabvotona. Wywnioskowałem, że jest to DC limit Current z aplikacji na PC. To prąd jaki ciągnie sterownik z aku.
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31
Re: pierwszy falcon
No i po testach, DC limit current ustawione 60A, Mid throttle current dałem 80A. Inne ustawienia jak na screenach wyżej. Sinus 40A po tuningu zasilany 44V lipo już nie ma szans. W porównaniu sabvoton vs KT sinus, sabvoton na obecnym ustawieniu oddaje moc płynniej mimo tego, że ma jej dużo więcej. Może to wynikać z faktu iż w sinus KT występuje znana przypadłość - opóźniona reakcja na manetkę przyspieszenia, throttle lag. Natomiast w sabvotonie odpowiedz na manetkę jest natychmiastowa, bezpośrednia. Mały krokami dojdę jak Tas radzi dla Qs 3kW do 100A z baterii i 250A w fazy, chyba będzie ogień
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: pierwszy falcon
Mid throttle current masz bez sensu.
Skoro z aku idzie 60A, to na manetce i tak nie będzie 80A, a ustawienie max do połowy manetki nie wykorzystuje całego jej zakresu. Ustaw sobie tam ze 30A.
Skoro z aku idzie 60A, to na manetce i tak nie będzie 80A, a ustawienie max do połowy manetki nie wykorzystuje całego jej zakresu. Ustaw sobie tam ze 30A.
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31
Re: pierwszy falcon
A nie jest to przypadkiem prąd fazowy? A ten u mnie ustawiony: rated phase current 120A, max phase current 180A, protective phase current 240A.