Strona 1 z 2

pierwszy falcon

: 23 sty 2019, 9:01
autor: greorg
Składam sobie pierwszego falcona, jestem na etapie: wszystko "siedzi" w skrzynce, zostało połączyć przewody, i fizycznie zamontować akumulator sterownik itd, mimo posiłkowania się blogiem Tasa napotkałem taki problem, mam bardzo mało przestrzeni niedzy baterią a prętemi M3, praktycznie jak wepchnę pręt z jednej strony ramy u dołu z drugiej bateria "przytula" się do obudowy i nie ma miejsca już na pręt, chociaż na siłe wejdzie, pozatym sabvoton po przycięciu uszu jest węższy niż bateria( preszpan jest szerszy niz batria ale nawet jakby nie był z miejscem byłoby słabo), baterie zamówiłem u jednego z kolegów z forum, nie wiem czy wyszła szersza niż u tasa, w załączniku widać mniej wiecej jak to wygląda, czy zna ktoś inny skuteczny sposób montażu, czy może coś robie nie tak, pomocy :)

Re: pierwszy falcon

: 23 sty 2019, 9:17
autor: tas
Daj szprychy do blachy ścianki za pokrywą :)

Re: pierwszy falcon

: 23 sty 2019, 9:22
autor: Umbur
Może zbytnio przyciąłeś obudowę Sabka. Słabo widać na zdjęciu. Przy montażu sterownika w środku powinien być on tak przycięty, żeby nie wystawać na zewnątrz, a jednocześnie mieć tyle "mięsa", żeby objąć akumulator. Jak przesadziłeś, to będzie musiał dorobić jakieś płaskowniki.

Re: pierwszy falcon

: 23 sty 2019, 9:26
autor: greorg
Przyciałem tak, że zostało około połowę oryginalnych otoworów montażowych, ile u was baterie mają szerokości?

Re: pierwszy falcon

: 23 sty 2019, 9:49
autor: ap0f1s
Jakie tam masz koszyki i ile ogniw na szerokość?
Też ostatnio myślałem jak mocowac szeroki aku i właśnie tas mi doradzi abym dał szprychy do bocznej ścianki. Tam gdzie są otwory, aby przekręcić pokrywę to obok mniej więcej na ten wysokości zrobisz otwór na szpryche i główka ładnie schowie się za pokrywa boczna.

Re: pierwszy falcon

: 23 sty 2019, 9:56
autor: greorg
ap0f1s pisze:
23 sty 2019, 9:49
Jakie tam masz koszyki i ile ogniw na szerokość?
Też ostatnio myślałem jak mocowac szeroki aku i właśnie tas mi doradzi abym dał szprychy do bocznej ścianki. Tam gdzie są otwory, aby przekręcić pokrywę to obok mniej więcej na ten wysokości zrobisz otwór na szpryche i główka ładnie schowie się za pokrywa boczna.
Masz jakieś zdjęcie, ewentualnie może coś narysujesz? :) Bo nie moge załapać, jak wiadomo jeden obraz wart wiecej... :)

Re: pierwszy falcon

: 23 sty 2019, 9:57
autor: tas
Daj szprychy do blachy ścianki za pokrywą ;)

Re: pierwszy falcon

: 23 sty 2019, 10:04
autor: greorg
dalej nie łapie, ale może zatrybie... :) no i odp na pierwsza czesc pytania apofisa :)

Re: pierwszy falcon

: 23 sty 2019, 10:04
autor: ap0f1s
Nie ma mnie w warsztacie zrobie pozniej.
A przewody od balansera nie stykają ci się przy takiej szerokości z pokrywa ramy?
Tas ty jak masz ułożone przewody od balansera przy koszykach plaster miodu i 8 ogniw na szerokość?
Jakos nie ma przekonania do ułożeniu kabli od bms z boku pakietu przy glebie często właśnie pokrywa wgina się do środka. Puszczam je po górze pakietu robiąc korytko z preszpanu. Przy
Kwadratowych tak jak Marcin na blogu za pierwszą warstwą.
P. S
A ty masz zwykle koszyki właśnie mam pakiet tylko na 8 szerokości ogniw plaster miodu.
Masz szpryche? Włóż ja do dolnego otworu od pokrywy tak aby główka była na dole. Jak to zrobisz to wszytko będziesz wiedział.

Re: pierwszy falcon

: 23 sty 2019, 10:12
autor: greorg
Wiedza, że przewody od balansera nie powinny iśc "wierzchem" przyszła za późno... :) odkryłem to jak włożyłem baterie i zacząłem przymierzać się do mocowania ich fizycznie, zrobie paski z preszpanu i przykleje. Wiedziałem, że z jakiegoś powodu powciągał TAS te przewody w środek, ale chciałem szybciej. Chyba łapie już pomysł ze szprychami wielkie dzięki. Czy wie ktoś jakiej długości muszą być szprychy, kupiłbym sobie w drodze powrotenej z pracy.

Re: pierwszy falcon

: 23 sty 2019, 10:24
autor: ap0f1s
To nie jest tak że masz źle, każdy sposób jest dobry jak działa. Jak to zabezpieczysz to będzie ok. W swoim też mam dużo kabli przy pokrywie, przy sabku w środku nie ma wyjścia jest ciasno.

Re: pierwszy falcon

: 23 sty 2019, 10:31
autor: greorg
znasz może długość szprych? kupiłbym sobie w drodze z pracy

Re: pierwszy falcon

: 14 lut 2019, 7:08
autor: greorg
Następne pytanie z serii pierwszy falcon... Jak połączyliście karbonowe boczki z metalowymi ramkami? Taśma dwustronna wystarczy?

Re: pierwszy falcon

: 14 lut 2019, 7:17
autor: Umbur
Zależy jakie masz boczki. Jak na całej powierzchni, to nie trzeba ich łączyć. Jak są mniejsze, to skręć śrubami i dobrze uszczelnij.

Re: pierwszy falcon

: 14 lut 2019, 8:11
autor: greorg
Karbonowe "środki" są mniejsze niż ramki. Są otwory w ramce i w karbonie, jednak te w ramce wydawały mi się za małe żeby tam coś wkręcić, ale może po prostu gwint jest zamalowany.

Re: pierwszy falcon

: 14 lut 2019, 8:51
autor: Sietas
Można wklejać po zmatowieniu powierzchni

Re: pierwszy falcon

: 14 lut 2019, 9:58
autor: Umbur
Jak słabo zabezpieczysz, to będzie się lać woda przez nie do środka.

Re: pierwszy falcon

: 14 lut 2019, 12:16
autor: greorg
Silikon wystarczy?

Re: pierwszy falcon

: 14 lut 2019, 12:45
autor: Sietas
No nie, silikon to się daje w momencie gdy przykręcisz te carbony

Tak jak mówi Umbur - to trzeba zrobić solidnie bo woda w skrzynce = korozja ogniw = wymiana sekcji po krótkim czasie

Re: pierwszy falcon

: 14 lut 2019, 15:48
autor: greorg
napiszcie jak to rozwiązaliście u siebie?

Re: pierwszy falcon

: 21 lut 2019, 18:40
autor: greorg
kolejne pytanie z serii... falcon jeszcze nie jeździ ale sobie go testuje z kołem w powietrzu i tak:
1. czasami sabvoton wywala mi błąd overcurrent gdy rozpędzę silnik dość mocno manetką i później zahamuje (mam podłączone 12V przez manetki do brake high), mam ustawiony prąd na e-brake 50A, DC current 60 A, rated phase current 120 A, max phase current 180A, proceted phase current 220A
2. czy e-brake powinien działać z kołem w powietrzu (chyba tak?) - bo wydaje mi się, że nie działa, wciskam lekko hamulec wiem na 100% ze pojawiło sie 12v na brake high ale koło zwalnia tak samo jakbym nie wciskał hamulca, mam włączoną funkcje e-brake, 50A, mam wyłączoną funkcje regen

Może problemy są ze sobą połączone?

Re: pierwszy falcon

: 21 lut 2019, 22:07
autor: Paweł
Ustaw slide rechage speed na 1rpm

Re: pierwszy falcon

: 22 lut 2019, 6:47
autor: Umbur
Slide jest funkcją, która hamuje silnik po puszczeniu manetki. Całkiem ją wyłącz.
Włącz funkcję regen.

Re: pierwszy falcon

: 22 lut 2019, 8:27
autor: greorg
Moje ustawienia, na takich występuje błąd
Obrazek
1.Enable
2. 50 A
3. 3 speed switch
4.Disable
5.15%
6. Enable
7. 30A
8. Disable
9. 30A
10. 400 (myślałem, że odnosi się do 8, czyli hamowanie silnikiem po odpuszczeniu manetki)

Poczytałem i myślę, że problem u mnie też może wynikać z tego, że silnik kręcił mi się w drugą stronę po adaptacji/kalibracji
wiec zmieniłem kierunek w tej zakładce:
Obrazek
Motor direction (nie pamiętam teraz co było domyślnie ale zmieniłem na drugą wartość)
i czy może nie należało by teraz pokombinować z ustawieniami tutaj:
Obrazek
konkretnie z parametrami 5 i 6 - bo wyczytałem, że po zmianie kierunku w motor direction zmienia też się znaczenie tych wartości,
tzn. acceleration staje sie decaelarate

Re: pierwszy falcon

: 22 lut 2019, 10:31
autor: Umbur
8 - enable
9 i 10 - na 0

Re: pierwszy falcon

: 22 lut 2019, 14:12
autor: Paweł
U mnie regen nie działał póki nie zmieniłem tej wartości w slide recharge. Nie pamiętasz Umbur? Walczyliśmy na zlocie z tym :P

Re: pierwszy falcon

: 22 lut 2019, 14:22
autor: Umbur
Paweł pisze:
22 lut 2019, 14:12
U mnie regen nie działał póki nie zmieniłem tej wartości w slide recharge. Nie pamiętasz Umbur? Walczyliśmy na zlocie z tym :P
Pamiętam, ale to dopiero jak wszystko inne zawiedzie. :D
To jest właśnie to. Co Sabvoton, to ma inne upodobania. ;)

Re: pierwszy falcon

: 22 lut 2019, 15:02
autor: greorg
Zrobię jak Umbur radzi jak nie pomoże będe walczył dalej.

Re: pierwszy falcon

: 23 lut 2019, 9:01
autor: Sietas
Paweł pisze:
22 lut 2019, 14:12
U mnie regen nie działał póki nie zmieniłem tej wartości w slide recharge. Nie pamiętasz Umbur? Walczyliśmy na zlocie z tym :P
U Ciebie było trochę inaczej - w powietrzu koło hamowało ale z vmax do 95% obrotów i potem się kręciło normalnie - temu się wpadło że trzeba zmienić rpm'y w slide recharge

Pozostaje jeszcze kwestia poziomu naładowania aku i ustawienia overvoltage

Nie ustaw w żadnym wypadku tak żeby regen hamował od pełnego naładowania akumulatora

Re: pierwszy falcon

: 23 lut 2019, 9:22
autor: greorg
Gdzie można uzależnić uruchamianie regenta od poziomu naładowania? Mam 20s

Re: pierwszy falcon

: 26 lut 2019, 20:11
autor: greorg
Po zastosowaniu się do Umbura rad (włączyć 8 - regen. charge ) koło wyraźnie hamuje. Dzięki Umbur. Jednak wciąż mam problem z błędem overcurrent. Wywołuje go tak - rozpędzam koło w powietrzu na maksa i daje lekko po hamulcach - 0.5 sekundy koło zwalnia - działa regen - chyba widziałem, na wyświetlaczu BMSA, że ładuje baterię 8A, za chwilę przestaje działać - a aplikacji na androida widzę komunikat: system failure, overcurrent. Nie reaguje na manetkę. Wyłączenie i włączenie "stacyjki" naprawia problem. Oto zrzuty moich ostawień, tylko z apki bo nie miałem kompa pod ręką. Teraz testowałem na pełnej baterii, a wcześniej na wyładowanej do około 50% było to samo z tą różnicą że nie mi działał mi regen (przed włączeniem 8)
Screenshot_2019-02-26-17-19-08-159_com.mqcon.app.android.settingtool.png
Screenshot_2019-02-26-17-18-57-372_com.mqcon.app.android.settingtool.png
Screenshot_2019-02-26-17-18-52-671_com.mqcon.app.android.settingtool.png
Screenshot_2019-02-26-17-18-39-129_com.mqcon.app.android.settingtool.png
Screenshot_2019-02-26-17-18-31-875_com.mqcon.app.android.settingtool.png

Re: pierwszy falcon

: 26 lut 2019, 20:36
autor: greorg
Throttle mid current u mnie jest 175, a rated mam 120, max phase current 180 może tu jest problem.

Re: pierwszy falcon

: 26 lut 2019, 21:49
autor: Umbur
Nie testuj z kołem w powietrzu, bo to nic nie da i sterownik będzie wywalał błąd. Jak chcesz zrobić prawdziwy test, to musisz obciążyć silnik.
D... na siodełko i przejechać kilka okrążeń w terenie. ;)

Re: pierwszy falcon

: 27 lut 2019, 7:26
autor: greorg
Tak zrobię, muszę do serwisu rowerowego pojechać żeby skrócić/odpowietrzyć/przeprowadzić w ramie przewody hamulcowe. Będzie pierwszy test, a później już więcej:-) mam połączony ten nieszczęsny bms LCD - wejście Hall z sabvoton wyjście Hall (dla wskazań prędkości) co według kolegów może być problematyczne. Nie daje mi to spokoju teraz.

Re: pierwszy falcon

: 27 lut 2019, 7:47
autor: Umbur
Nie miałem w rękach tego BMSa. Nie masz tam możliwości podpięcia kontaktronu do pomiaru prędkości?

Re: pierwszy falcon

: 27 lut 2019, 10:22
autor: greorg
Oryginalnie w tym BMS jest wejscie na hall. Jak zasymulowac halla za pomocą kontktronu? Daje na jeden styk kontaktronu 5V (?) drugi do wejscia w BMS, jak magnes jest blisko kontaktronu pojawia się 5V na wejsciu hall do wskaźnika prędkości - zlicza impuls, liczy prędkość - dobrze myśle?

Re: pierwszy falcon

: 27 lut 2019, 10:45
autor: Umbur
Nie o to mi chodziło. Zastanawiałem się tylko czy ma może funkcję licznika rowerowego. Chińczyki co raz to większe bajery dokładają.
Co do zastąpienia halli przez kontaktron, to nie wiem czy mogłoby to działać. Ktoś musi być pierwszy. :)
Nie doczytałem z czym jest problem w podłączeniu halli do niego. Jeżeli zakłócenia, to można podpiąć drugi komplet.

Re: pierwszy falcon

: 27 lut 2019, 10:52
autor: greorg
Cytat z wątku SABVOTON awaria
radasss pisze:
24 lut 2019, 19:27
Ten BMS z LCD podłączony do niebieskiego przewodu Sabvotona w celu pomiaru prędkości na 100 % ROZPIERDALA Sabka, ale nie jakimiś przepięciami o których piszecie tylko tworzy się jakieś pasożytnicze sprzężenie zwrotne, BMS w jej wyniku gubi połączenie z LCD ( pojawia się komunikat "BMS connect"). W tym momencie BMS na chwilę odłącza Sabka, załącza ponownie, w logice Sabka powstają stany nieustalone, złe wysterowanie MOSFET'ów i Sabek ROZJEBANY.
Nie teoretyzuję tylko info z autopsji.
KrzysiekEV pisze:
24 lut 2019, 20:28
BMS wyłącza prąd na Sabka , mosfet na MINUSIE rozpięty ale PLUS nadal do sabka podpięty . I teraz tym kabelkiem do LCD zapiernicza lewa MASA bo jest przed tym mosfetem zasilanie LCD i BMS z akku i upala wejście w sabku. Ja przez to nie mogę w EV-Computer zrobić sterowania manetką bo dałem bocznik przed BMS żeby liczył regen/ładowanie. Jak by bms u mnie rozłączył to przez manetkę sterownik by żłopał zasilanie z głównego minusa przez mosfetem. Do puki bms nie rozłączy jest ok , a potem auto-destrukcja wszystkiego co po stracie głównej masy ma lewe zasilanie z / przed BMS.

Re: pierwszy falcon

: 27 lut 2019, 10:57
autor: Umbur
Podaj nazwę i typ tego BMSa.

Re: pierwszy falcon

: 27 lut 2019, 11:04
autor: greorg

Re: pierwszy falcon

: 27 lut 2019, 13:18
autor: Umbur
To wygląda raczej tak jakby trzeba było podpiąć sygnał jednego z halli. Ale nie sprawdzałem tego, więc pewności nie mam.

Re: pierwszy falcon

: 27 lut 2019, 14:49
autor: greorg
Ktoś w wątku o awarii Sabvotona napisał, że podłączył tam kontaktron jednak nie uzyskałem odpowiedzi jak to zrobił.

Re: pierwszy falcon

: 27 lut 2019, 18:22
autor: radasss
Przechwytywanie.PNG
Do pomiaru prędkości kontaktron montuje się do właściwego padu na płytce (czerwone jajo na obrazku powyżej) LCD i do masy. Masą jest minus instalacji po BMS'ie. Nic więcej nie podłączmy, żadnych oporników, napięć, itd., itp. Przewód między kontaktronem, a LCD może ale nie musi być ekranowany. Jeżeli na kole montujemy 1-en magnes to w ustawieniach programu trzeba podać N=1 i obwód koła w milimetrach.

Re: pierwszy falcon

: 27 lut 2019, 18:39
autor: greorg
radasss pisze:
27 lut 2019, 18:22
Do pomiaru prędkości kontaktron montuje się do właściwego padu na płytce LCD i do masy. Nic więcej nie podłączmy, żadnych oporników, napięć, itd., itp. Przewód między kontaktronem, a LCD może ale nie musi być ekranowany. Jeżeli na kole montujemy 1-en magnes to w ustawieniach programu trzeba podać N=1 i obwód koła w milimetrach.
wielkie dzięki
Umbur pisze:
26 lut 2019, 21:49
Nie testuj z kołem w powietrzu, bo to nic nie da i sterownik będzie wywalał błąd. Jak chcesz zrobić prawdziwy test, to musisz obciążyć silnik.
D... na siodełko i przejechać kilka okrążeń w terenie. ;)
zrobiłem przejazd testowy błąd nie wystąpił, jednak zmieniłem mid throttle current na 100A, muszę popracować teraz nad ustawieniami sabvatona bo te, które są teraz, zapewniają osiągi tylko odrobinę lesze niz sinus kt 45 A (po lekkim tuningu) bateria lipo 12S i klon 9C z szybkim nawojem

Re: pierwszy falcon

: 27 lut 2019, 19:56
autor: Umbur
greorg pisze:
27 lut 2019, 18:39
zrobiłem przejazd testowy błąd nie wystąpił, jednak zmieniłem mid throttle current na 100A, muszę popracować teraz nad ustawieniami sabvatona bo te, które są teraz, zapewniają osiągi tylko odrobinę lesze niz sinus kt 45 A (po lekkim tuningu) bateria lipo 12S i klon 9C z szybkim nawojem
Bo masz DC current ustawione na 30A z tego co widzę po screenach, więc zmiana całej reszty nic nie da. :)
DC current ustaw sobie na 80A-100A (nie wiem jakiego BMSa masz), a mid throttle current na 30A, co byś się na początku nie zabił. ;)
Jeżeli dasz mid throttle current na pełny prąd, to do połowy manetki będzie wyrywał, a pozostałe pół będzie już full.

Re: pierwszy falcon

: 28 lut 2019, 7:56
autor: greorg
DC current mam tak ustawione, bo to pole w aplikacji na PC było opisane jako limiting current - rozumiałem to jako, prąd jaki będzie pobierał Sabvoton kiedy osiągnie któryś z progów ograniczających moc (temperatura, niskie napięcie). A w aplikacji na androida to jest Dc current, uznałem ze aplikacja na PC wie lepiej :) A Ty, Umbur oraz wskazania BMSa potwierdzacie, że jednak aplikacja bluetooth wie lepiej :) Na LCD Bms-a widziałem właśnie okolice 30A. W ogóle moje obecne ustawienia to są takie, żeby się zorientować czy wszystko dobrze złożone, znaleźć ewentualne błędy, przyzwyczajać się do maszyny.

Re: pierwszy falcon

: 28 lut 2019, 10:02
autor: Umbur
Nie mam aplikacji BT do Sabvotona. Wywnioskowałem, że jest to DC limit Current z aplikacji na PC. To prąd jaki ciągnie sterownik z aku.

Re: pierwszy falcon

: 02 mar 2019, 9:55
autor: greorg
No i po testach, DC limit current ustawione 60A, Mid throttle current dałem 80A. Inne ustawienia jak na screenach wyżej. Sinus 40A po tuningu zasilany 44V lipo już nie ma szans. W porównaniu sabvoton vs KT sinus, sabvoton na obecnym ustawieniu oddaje moc płynniej mimo tego, że ma jej dużo więcej. Może to wynikać z faktu iż w sinus KT występuje znana przypadłość - opóźniona reakcja na manetkę przyspieszenia, throttle lag. Natomiast w sabvotonie odpowiedz na manetkę jest natychmiastowa, bezpośrednia. Mały krokami dojdę jak Tas radzi dla Qs 3kW do 100A z baterii i 250A w fazy, chyba będzie ogień 😁

Re: pierwszy falcon

: 02 mar 2019, 11:17
autor: Umbur
Mid throttle current masz bez sensu. :)
Skoro z aku idzie 60A, to na manetce i tak nie będzie 80A, a ustawienie max do połowy manetki nie wykorzystuje całego jej zakresu. Ustaw sobie tam ze 30A.

Re: pierwszy falcon

: 02 mar 2019, 12:11
autor: greorg
A nie jest to przypadkiem prąd fazowy? A ten u mnie ustawiony: rated phase current 120A, max phase current 180A, protective phase current 240A.