Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Szkoda pieniędzy na te wsporniki z linków.To jest pierwszy,nieudany wyrób Suntoura,który dostawał strasznych luzów już po miesiącu użytkowania przez cięższego cyklistę.
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Gratulacje udanego projektu
Podobno przy odrobinie nieuwagi potrafi podnieść na koło - to coś czego bardzo mi brakuje w moim rowerze
Podobno przy odrobinie nieuwagi potrafi podnieść na koło - to coś czego bardzo mi brakuje w moim rowerze
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Mariusz_p - pierwszy, który wyciągnął pomocną dłoń
gdyby nie projekt "Q" pewnie bym wpadł z meridą zapakowaną w bagażniku na browara
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Też mam zieloną meridę Proponuję do takiego mocnego silnika przemyśleć zakup hamulca tarczowego. Ten przedni amorek te wygląda na mało pancerny.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
z przodu tarcza, z tyłu brak możliwości montażu hamulców tarczowych.
Taki urok ramy od meridy,,,, zostaje jazda z głową :/
Taki urok ramy od meridy,,,, zostaje jazda z głową :/
Ostatnio zmieniony 27 sty 2019, 0:26 przez BluesWings, łącznie zmieniany 1 raz.
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
A jakbyś przeprojektował lewy wspornik /blokadę obrotu/ silnika i wydłużył go celem przykręcenia do niego zacisku hamulca tarczowego ??BluesWings pisze: ↑27 sty 2019, 0:21z przodu tarcza, z tyłu brak możliwości montaży tarczowych. taki urok ramy, zostaje jazda z głową :/
Bardzo fajna konstrukcja Jak możesz zapodaj nam więcej fotek samej skrzynki i jej mocowania do ramy.
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
że też na to nie wpadłem samemu myślę, że można, zwłaszcza biorąc pod uwagę geometrię mocowania osi silnika. Tylko do wykonania takiego projektu chyba jestem za slaby :/
obecne blokady były szlifowane do ostatecznego wymiaru ręcznie, ze względu na błąd w cięciu plazmą.
Zaświtało mi jak ktoś wrzucił na fb info o montażu silnika do ramy z wciskaną osią. Tam własnie były dorobione uchwyty do hamulca tarczowego.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2019, 0:47 przez BluesWings, łącznie zmieniany 1 raz.
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Dasz radę.... kto jak nie TyBluesWings pisze: ↑27 sty 2019, 0:34Tylko do wykonania takiego projektu chyba jestem za slaby :/
obecne blokady były szlifowane do ostatecznego wymiaru ręcznie, ze względu na błąd w cięciu plazmą.
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
rzuć okiem na toGoliath pisze: ↑27 sty 2019, 0:41Dasz radę.... kto jak nie TyBluesWings pisze: ↑27 sty 2019, 0:34Tylko do wykonania takiego projektu chyba jestem za slaby :/
obecne blokady były szlifowane do ostatecznego wymiaru ręcznie, ze względu na błąd w cięciu plazmą.
parę dni temu widziałem i nawet przez myśl nie przeszło mi, że mógłbym u siebie takie cudo montować
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Z baterią możesz miec problem w lecie jak go docisniesz pod ostrą górę. Daj sobie termik do niej, coby jajka Ci się nie zapalily:D
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
na sterowniku jest wyłącznik termiczny 80st. zamontowany na obudowie pomiędzy sterownikiem, a górną częścią skrzynki.
zakładam, że to najbardziej grzejące się miejsce.
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1323
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Bardzo fajny i ładny projekt i raczej mocy Ci chyba szybko nie zabraknie A powiedz mi czy już działałeś coś z regenem? Przydał by się. Mam też nadzieję że jakoś poradziłeś sobie z przetwornicą. Jak wypróbujesz ten nowy patent z ogrzewanymi rękawiczkami i będzie działać to proszę opisz dla potomnych
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
No tego amora przemyśl. Upoluha jakąś Torę Rock shox w dobrym stanie albo coś podobnego. A tym czasem obserwuj czy się widły nie wyginaja z czasem ( amor zgiety w stronę rowera coraz bardziej ).
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
j
A z hamowaniem reg. to wczoraj podłączyłem czujnik hamulca. Przy pełnej baterii nie włączył się, a lód na drodze skutecznie zniechecil mnie do jazdy.
Skrzynka zrobiona ze sklejki oklejona folią carbon. Boki sklejka 4mm, a obwiednia 8mm.
Pomysł był taki, aby zrobić ją idealnie dopasowaną, a właściwie o 0,5mm większą od prześwitu ramy. Przez środek skrzynki (po długości) zrobiłem lekki frez głęboki na 0,5 mm. Tym sposobem weszła idealnie do ramy opierając sie na niej i w sumie nie trzeba było jej przykręcać. Jednak wykorzystałem 4 otwory pod bidony, dodatkowo puściłem dwie opaski (jedna na pionowej rurze pod siodłem, druga od spodu mniej więcej na wysokości watomierza). Dodatkowo zapuszczając akumulator pianką skrzynka lekko została rozepchana co ją całkowicie unieruchomiło. Od góry włożone są 4 śruby mocujące sterownik. Gdyby coś poszło nie tak to one jeszcze zaprą się o ramę. Przy montażu śrub w miejscach bidonów oraz opasek zastosowałem blaszki aby zwiększyć powierzchnię trzymającą. Wszystkie otwory zalałem sylikonem bezbarwnym.
Z zewnątrz nie widać za wiele mocowań. Przy rurze pionowej podsiodłowej opaska jest tuż nad przewodem fazowym.
Na dniach wrzucę informacje. Czekam na dostawę paru części, żeby opisać całość, ale już mogę powiedzieć, że jest lepiej niż myślałem.
A z hamowaniem reg. to wczoraj podłączyłem czujnik hamulca. Przy pełnej baterii nie włączył się, a lód na drodze skutecznie zniechecil mnie do jazdy.
nie wiele mam zdjęć ze środka skrzynki ale na szybko mogę opisać:
Skrzynka zrobiona ze sklejki oklejona folią carbon. Boki sklejka 4mm, a obwiednia 8mm.
Pomysł był taki, aby zrobić ją idealnie dopasowaną, a właściwie o 0,5mm większą od prześwitu ramy. Przez środek skrzynki (po długości) zrobiłem lekki frez głęboki na 0,5 mm. Tym sposobem weszła idealnie do ramy opierając sie na niej i w sumie nie trzeba było jej przykręcać. Jednak wykorzystałem 4 otwory pod bidony, dodatkowo puściłem dwie opaski (jedna na pionowej rurze pod siodłem, druga od spodu mniej więcej na wysokości watomierza). Dodatkowo zapuszczając akumulator pianką skrzynka lekko została rozepchana co ją całkowicie unieruchomiło. Od góry włożone są 4 śruby mocujące sterownik. Gdyby coś poszło nie tak to one jeszcze zaprą się o ramę. Przy montażu śrub w miejscach bidonów oraz opasek zastosowałem blaszki aby zwiększyć powierzchnię trzymającą. Wszystkie otwory zalałem sylikonem bezbarwnym.
Z zewnątrz nie widać za wiele mocowań. Przy rurze pionowej podsiodłowej opaska jest tuż nad przewodem fazowym.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Zastosowałem taki adapter do zacisku,który można wykonać inaczej/z dżwignią do widelca/
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Przy 80℃ to juz dawno będzie pozamiatane. Najbardziej wrażliwy punkt to środek baterii. W tej samej konfiguracji mial kolega i bateria się przegrzewala. (Te ogniwa znoszą dobrze 3A/cell a 4,5A/cell to poprostu na dużo) Po roku użytkowania, wystarczyło 15 minut żeby zagotować baterie. Przy 80℃ pewnie nigdy byś problemu nie zauwazyl, jedynie przy szybszym spadku pojemności.BluesWings pisze: ↑27 sty 2019, 1:48na sterowniku jest wyłącznik termiczny 80st. zamontowany na obudowie pomiędzy sterownikiem, a górną częścią skrzynki.
zakładam, że to najbardziej grzejące się miejsce.
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Ja też nie przekraczał bym temperatury 50 stopni.Tu pod linkiem jest wykres Tasa https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6813
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
no to domontuję w chwili wolnej
wystarczy że dokleję go na środku akumulatora owiniętego już preszpanem i taśmą, czy robić nacięcie i wcisnąć pod preszpan zabezpieczając taśmą kapton?
wystarczy że dokleję go na środku akumulatora owiniętego już preszpanem i taśmą, czy robić nacięcie i wcisnąć pod preszpan zabezpieczając taśmą kapton?
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
po ostatnich jazdach, i dzisiejszej do rozładowania baterii mam kilka pytań (mam nadzieje, że nie problemów) :/
1.
coś mi nie pasuje z zamontowanym voltomierzem od tasa
mam podłączony ten z obrazka, ustawiony na 16s lion.
problem w tym, że cały czas pokazuje 100% pomimo że V maleją zgodnie z tym co jest na baterii.
problemu szukać w samum wyświetlaczu, czy może w ustawieniach?
2.
druga sprawa bardzo mnie zaniepokoiła.
Jeździłem aby rozładować baterię i sprawdzić przy jakim napięciu odcina.
Przy 55V jeszcze jechał i nagle wyłączył się.
Wyświetlacz jeszcze przez parę sek działał i pokazywał 19,9V po czym się wyłączył.
Ponieważ byłem ciekawy przy jakim napięciu odcina, to po powrocie do domu sprawdziłem miernikiem na gnieździe ładowania jakie napięcie jest na baterii.
Wskazało mi 20V
Podłączyłem ładowarkę i włączyłem stacyjkę. Od razu pokazało 54,2V
Stąd pytanie, dlaczego odcina zasilanie już przy 54V ? nie za wcześnie ??? :/
no i o co kaman z tym spadkiem napięcia do 20V ?
1.
coś mi nie pasuje z zamontowanym voltomierzem od tasa
mam podłączony ten z obrazka, ustawiony na 16s lion.
problem w tym, że cały czas pokazuje 100% pomimo że V maleją zgodnie z tym co jest na baterii.
problemu szukać w samum wyświetlaczu, czy może w ustawieniach?
2.
druga sprawa bardzo mnie zaniepokoiła.
Jeździłem aby rozładować baterię i sprawdzić przy jakim napięciu odcina.
Przy 55V jeszcze jechał i nagle wyłączył się.
Wyświetlacz jeszcze przez parę sek działał i pokazywał 19,9V po czym się wyłączył.
Ponieważ byłem ciekawy przy jakim napięciu odcina, to po powrocie do domu sprawdziłem miernikiem na gnieździe ładowania jakie napięcie jest na baterii.
Wskazało mi 20V
Podłączyłem ładowarkę i włączyłem stacyjkę. Od razu pokazało 54,2V
Stąd pytanie, dlaczego odcina zasilanie już przy 54V ? nie za wcześnie ??? :/
no i o co kaman z tym spadkiem napięcia do 20V ?
- verre
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
- Lokalizacja: Śląskie
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
w ustawieniach szukaj tam trzeba określić napięcia dla wskazań spójrz tu: viewtopic.php?f=19&t=2361
punkt 3
punkt 3
😁😁😁😁😁...😁😁😁
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Dzięki, rano poustawiam i sprawdzę
Jednak bardziej martwi mnie drugi problem szybkiego wyłączenia zasilania i te wskazanie 20v na baterii
-
- Forumowicz
- Posty: 171
- Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
- Lokalizacja: Pod Krakowem
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Nie ma się czym martwić, może ktoś mądrzejszy mnie poprawi lub uzupełni, ale: 20v to napięcie baterii już po odcięciu przez bms, gdybyś podpiął jakieś obciążenie pod te 20v to momentalnie spadnie do zera żeby nie pozwolić na rozładowywanie baterii.
Odcięcie przy 54v to też raczej standard, weź pod uwagę sag, czyli przysiadanie napięcia pod obciążeniem, pewnie w momencie rozłączenia napięcie było poniżej 50v. Piszę, bo też mam 16s tyle że na wysokoprądowych i odcina nieco niżej właśnie przez mniejszy sag
Odcięcie przy 54v to też raczej standard, weź pod uwagę sag, czyli przysiadanie napięcia pod obciążeniem, pewnie w momencie rozłączenia napięcie było poniżej 50v. Piszę, bo też mam 16s tyle że na wysokoprądowych i odcina nieco niżej właśnie przez mniejszy sag
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Tak trochę wysoko to odcięcie, nawet zakładając 7V sagu co byłoby bardzo dużo to powinno zaraz wrócić. Aku ładuje się normlanie do fulla czy ma niższe napięcie po zakończeniu ładowania?
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
naładował na full 67,3V.
Szczerze, to odcięcie na 54v, to była bardzo niemiła niespodzianka. Liczyłem, że zejdzie do około 48V (+/-).
I teraz nie wiem czy się przeliczyłem, czy jednak odcina za wysoko.
Dzisiaj mam okazję rozładować go jeszcze raz. Tym razem bliżej domu
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Pamietaj ze chwilowy sag, najnizsze napiecie aku ktore odetnie BMS, za moment, gdy to mierzysz jest juz wieksze. Czyli Twoj pomiar 54V, nie jest napieciem odciecia, bo chwilowy spadek mogl byc blizej 48V. Mozna to sprawdzic przy malym prądzie, wtedy ta roznica będzie mala i wskaże rzeczywisty próg odcięcia. Druga kwestia to napięcia każdego segmentu. Byc może pod obciazeniem jest slabszy segment który spada ponizej 3V. Wtedy sprawny BMS tez odetnie.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Czyli dzisiaj poniżej 55V jechać ciągłą prędkością na spokojnie i sprawdzić?
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Tak, bedzie najlatwiej sprawdzic.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Bicie tylnej opony uniemożliwia jazdę.
Bicie zaczęło się 10 km po złapaniu kapcia i załataniu dętki.
Dzisiaj próbowałem ją ułożyć ale bez skutku. Okazało się że opona nie ukłąda się na rancie jak należy, na odcinku około 5cm opona wychodzi z obręczy na około 2mm.
Okazało się, że przetarte są szycia przy rancie opony.
Doszukiwać się przyczyny tego uszkodzenia w związku z przebitą dętką, źle założoną oponą, czy też może to być wina obręczy?
edit.
a może opona nie dała rady przeciążeniom i prędkości?
Bicie zaczęło się 10 km po złapaniu kapcia i załataniu dętki.
Dzisiaj próbowałem ją ułożyć ale bez skutku. Okazało się że opona nie ukłąda się na rancie jak należy, na odcinku około 5cm opona wychodzi z obręczy na około 2mm.
Okazało się, że przetarte są szycia przy rancie opony.
Doszukiwać się przyczyny tego uszkodzenia w związku z przebitą dętką, źle założoną oponą, czy też może to być wina obręczy?
edit.
a może opona nie dała rady przeciążeniom i prędkości?
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
to przetarcie opony od żle ustawionego klocka hamulcowego.Opona do wymiany.
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
to szycie jest schowane w obręczy.
Tutaj miejsce, gdzie wystaje najbardziej. Gdyby to były klocki, to by na całym obwodzie był ślad, a jest tylko tutaj. Pozostałe szycia są nienaruszone.
Im dłużej myślę, tym bardziej prawdopodobne jest to, że prędkość plus masa plus za słaba opona zrobiło swoje
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Idzie rozumieć Wygląda na przetarcie od klocka,ale w innym przypadku jest to oznaka za małego ciśnienia w oponie .Taki ślad zostawia rant obręczy na niedopompowanej oponie przy długotrwałej jeżdzie ;)Przez to poprzecierał się kord opony i występuje bicie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 lut 2019, 17:55
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Może po załataniu było za małe ciśnienie w oponie + przeciążenia i dobiło oponę do obręczy + jakość opony + duża masa silnika.
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
po załataniu opona dostała od razu 3,8 bar z kompresora. Możliwe, że wcześniej było za mało, tak jak tatar sugeruje, a ja tego nie wypatrzyłem :/
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 lut 2019, 17:55
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Piszesz, że stało się to po załataniu i napompowaniu 3,8 bara i przejeździe kilku kilometrów. Może za dużo napompowałeś ? Niby można do takich opon pompować nawet 4,5 bara. Ja mam u siebie maks. 2,3 -2,5 żeby była lepsza amortyzacja - też rama typu hardtail. Opona szersza 2,35 i mniejszy, lżejszy silnik. Do tej pory nie miałem problemu z dobiciem do obręczy jeżdżąc po patykach i kamieniach. Nie wiem jak inni pompują...ale według mnie 3,8 bara to przesada. W zwykłym rowerze 3 - 3,5 ok bo mniejsze opory na kołach, ale do elektryka lepiej mniej według mnie. Tyle że tu jest cięższy, mocniejszy silnik i węższa opona. Może to jest przyczyna.
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Nowa opona założona teraz czas na wyłącznik termiczny
Pierwsza przymiarka i pytanie, czy to będzie dobre miejsce?
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
przy okazji pytanie o wolnobieg. Założyłem nowy w grudniu a ma takie luzy na boki. Podczas pedałowania jest wkurzające stukanie. Można je jakoś wyeliminować?
-
- Forumowicz
- Posty: 134
- Rejestracja: 12 mar 2019, 21:46
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Można,ale tylko po rozebraniu.Pod nakrętką ,jest to jednocześnie stożek kulek łożyska ,powinny być cieniutkie podkładki.Trzeba ująć jedną,dwie i to jest kasowanie luzu wolnobiegu.Jeżeli podkładek nie ma,nie skasujesz luzu,a może tak być.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
U mnie wklejałem na lewo od faz, bo tam było więcej miejsca i wyłącznik tak nie wystawał, ale jak się zmieści między fazami to nawet lepiej. Ważne żeby zwarcia potem nie było do dekla.
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Termik 150st na silniku wklejony
Przewody przepikane, a połączenie zabezpieczone podwójnie. Chociaż inteligencją sie nie wykazałem sprawdzajac czy czujnik działa dopiero po wklejeniu
Termik 50st na akumulatorze wklejony
Dzisiaj zabezpieczę i uszczelnię wycięte okno na wyłącznik.
Zostaje kwestia włączenia regena i odrobinę dolania cyny na sterowniku w celu zwiększenia A.
No i pytanie, czy bateria nie dostanie za bardzo przy zwiększeniu amperów ?
Przewody przepikane, a połączenie zabezpieczone podwójnie. Chociaż inteligencją sie nie wykazałem sprawdzajac czy czujnik działa dopiero po wklejeniu
Termik 50st na akumulatorze wklejony
Dzisiaj zabezpieczę i uszczelnię wycięte okno na wyłącznik.
Zostaje kwestia włączenia regena i odrobinę dolania cyny na sterowniku w celu zwiększenia A.
No i pytanie, czy bateria nie dostanie za bardzo przy zwiększeniu amperów ?
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
czy ktoś może wypowiedzieć się na temat tego suntoura?
pora zmienić przedni widelec, bo stary jest gorszy niż sztywny.
Nie latam dużo w terenie - właściwie miasto i jego dziurawe drogi - wiec celuję w mocno budżetowy ale jednak już powietrzny.
SR Suntour XCR RLR - https://www.centrumrowerowe.pl/amortyza ... r-pd15895/
a może jakiś chińczyk będzie lepszy w tej cenie?
pierwszy lepszy air https://pl.aliexpress.com/item/32953923 ... 246078b561
pora zmienić przedni widelec, bo stary jest gorszy niż sztywny.
Nie latam dużo w terenie - właściwie miasto i jego dziurawe drogi - wiec celuję w mocno budżetowy ale jednak już powietrzny.
SR Suntour XCR RLR - https://www.centrumrowerowe.pl/amortyza ... r-pd15895/
a może jakiś chińczyk będzie lepszy w tej cenie?
pierwszy lepszy air https://pl.aliexpress.com/item/32953923 ... 246078b561
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Weź Raidona. Różnica niewielka, a jest spora różnica w trwałości z tego co piszą na necie..
-
- Forumowicz
- Posty: 188
- Rejestracja: 13 gru 2018, 13:57
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Ja wywaliłem jedną sprężynę plus 20ml oleju do każdej goleni i jest super miękki (zwykły suntour 100mm dwu sprężynowy jak i moja dwupółka rst):)
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Spróbuj rozkręcić twój stary widelec i go nasmarować jakimś rzadkim smarem. Niedawno rozkręciłem mojego suntlur xcm bo po 2000km bardzo ciężko się uginał i nie wybierał małych nierówności. Posmarowałem dolne ślizgi i uszczelki olejem silikonowym i amortyzator chodzi lepiej jak jak nowy powietrzny suntour Aion który ostatnio kupiłem na allegro. Oczywiście smarowanie rzadkimi smarami wystarcza na krótko i często trzeba to powtarzać ale warto to zrobić żeby amorek pracował prawidłowo.BluesWings pisze: ↑20 cze 2019, 20:25Pora zmienić przedni widelec, bo stary jest gorszy niż sztywny.
Nie latam dużo w terenie - właściwie miasto i jego dziurawe drogi - wiec celuję w mocno budżetowy ale jednak już powietrzny.
-
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 17 maja 2019, 22:38
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Cześć, jak oceniasz sprawność MXUSA 3k w hardtailu? Opony ile szerokości? Ja wziąłem ten pseudowektorowy sabvoton ML60(max52A) czyli osiągi zbliżone do gt1500. Zdarzyło Ci się przegrzać silnik? Pytam bo sam jestem dopiero na etapie gromadzenia części, a nie kupiłem termika 150, tylko bodajże 130, bo pierwotnie miał być MXUS 30h
- leszcz
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
- Lokalizacja: Rumia
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Szajbajk dobrze oce ia najyanszy powietrxny
XCR AIR LOR
Dołóż 100-200 i masz po temacie
XCR AIR LOR
Dołóż 100-200 i masz po temacie
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
ze względu na braki w portfelu zakup amora chwilowo odłożony w czasie.
V3 katowałem parę razy bez opamiętania. Jazda pod stromą górę 800m z rowerzystą 130 kg + plecak, z ciągłym hamowaniem i przyśpieszaniem ze względu na poprzeczne korytka wodne. Na górze silnik ciepły i nic poza tym, a temp. powietrza około 30st.
Baterię i sterownik także zabezpieczyłem termicznie.
Silnik cięższy niż 10x6, ale z moimi parametrami grawitacyjnymi 3k turbo to minimum
Odkąd wrzuciłem sztycę pantografową NCX, przestałem myśleć o zmianie ramy na fulla
Tylna opona kendy 26x1,95 wytrzymała 450 km. Może fabrycznie uszkodzona, a może za małe ciśnienie było.
Teraz jest opona CST 26x2,10. Świetna opona. Przy mojej szalonej jeździe po 2500 km zaczyna się kończyć bieżnik. prawdopodobnie kupię ja jeszcze raz, a jeśli inną, to tylko ze względu na szerokość - może 2,35.
V3 katowałem parę razy bez opamiętania. Jazda pod stromą górę 800m z rowerzystą 130 kg + plecak, z ciągłym hamowaniem i przyśpieszaniem ze względu na poprzeczne korytka wodne. Na górze silnik ciepły i nic poza tym, a temp. powietrza około 30st.
Baterię i sterownik także zabezpieczyłem termicznie.
Silnik cięższy niż 10x6, ale z moimi parametrami grawitacyjnymi 3k turbo to minimum
Odkąd wrzuciłem sztycę pantografową NCX, przestałem myśleć o zmianie ramy na fulla
Tylna opona kendy 26x1,95 wytrzymała 450 km. Może fabrycznie uszkodzona, a może za małe ciśnienie było.
Teraz jest opona CST 26x2,10. Świetna opona. Przy mojej szalonej jeździe po 2500 km zaczyna się kończyć bieżnik. prawdopodobnie kupię ja jeszcze raz, a jeśli inną, to tylko ze względu na szerokość - może 2,35.
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12
Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500
Ja jeżdżę na hardtailu mxus 3k i sabvoton ml45 (33A) i nigdy nie był nawet ciepły po podjechaniu pod górę. A mam w okolicy sporo gór o wysokości 600m. 3k turbo dobry jak masz sporo górek. Ml60 na pewno bardziej go rozgrzeje od ml45.Radowit pisze: ↑25 lip 2019, 1:49Cześć, jak oceniasz sprawność MXUSA 3k w hardtailu? Opony ile szerokości? Ja wziąłem ten pseudowektorowy sabvoton ML60(max52A) czyli osiągi zbliżone do gt1500. Zdarzyło Ci się przegrzać silnik? Pytam bo sam jestem dopiero na etapie gromadzenia części, a nie kupiłem termika 150, tylko bodajże 130, bo pierwotnie miał być MXUS 30h