Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: tatar »

Szkoda pieniędzy na te wsporniki z linków.To jest pierwszy,nieudany wyrób Suntoura,który dostawał strasznych luzów już po miesiącu użytkowania przez cięższego cyklistę. ;)
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: Mariusz_p »

Gratulacje udanego projektu :)
Podobno przy odrobinie nieuwagi potrafi podnieść na koło - to coś czego bardzo mi brakuje w moim rowerze ;)
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: BluesWings »

Mariusz_p pisze:
26 sty 2019, 23:02
Gratulacje udanego projektu :)
Mariusz_p - pierwszy, który wyciągnął pomocną dłoń ;)
gdyby nie projekt "Q" pewnie bym wpadł z meridą zapakowaną w bagażniku na browara :D
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: elektrotonus »

Też mam zieloną meridę ;-) Proponuję do takiego mocnego silnika przemyśleć zakup hamulca tarczowego. Ten przedni amorek te wygląda na mało pancerny.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: BluesWings »

z przodu tarcza, z tyłu brak możliwości montażu hamulców tarczowych.
Taki urok ramy od meridy,,,, zostaje jazda z głową :/
Ostatnio zmieniony 27 sty 2019, 0:26 przez BluesWings, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: Goliath »

BluesWings pisze:
27 sty 2019, 0:21
z przodu tarcza, z tyłu brak możliwości montaży tarczowych. taki urok ramy, zostaje jazda z głową :/
A jakbyś przeprojektował lewy wspornik /blokadę obrotu/ silnika i wydłużył go celem przykręcenia do niego zacisku hamulca tarczowego ??

Bardzo fajna konstrukcja :D Jak możesz zapodaj nam więcej fotek samej skrzynki i jej mocowania do ramy. :lol:
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: BluesWings »

Goliath pisze:
27 sty 2019, 0:26
A jakbyś przeprojektował lewy wspornik /blokadę obrotu/ silnika i wydłużył go celem przykręcenia do niego zacisku h
Ba
że też na to nie wpadłem samemu ;) myślę, że można, zwłaszcza biorąc pod uwagę geometrię mocowania osi silnika. Tylko do wykonania takiego projektu chyba jestem za slaby :/
obecne blokady były szlifowane do ostatecznego wymiaru ręcznie, ze względu na błąd w cięciu plazmą.
Zaświtało mi jak ktoś wrzucił na fb info o montażu silnika do ramy z wciskaną osią. Tam własnie były dorobione uchwyty do hamulca tarczowego.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2019, 0:47 przez BluesWings, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: Goliath »

BluesWings pisze:
27 sty 2019, 0:34
Tylko do wykonania takiego projektu chyba jestem za slaby :/
obecne blokady były szlifowane do ostatecznego wymiaru ręcznie, ze względu na błąd w cięciu plazmą.
Dasz radę.... kto jak nie Ty ;)
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: BluesWings »

Goliath pisze:
27 sty 2019, 0:41
BluesWings pisze:
27 sty 2019, 0:34
Tylko do wykonania takiego projektu chyba jestem za slaby :/
obecne blokady były szlifowane do ostatecznego wymiaru ręcznie, ze względu na błąd w cięciu plazmą.
Dasz radę.... kto jak nie Ty ;)
rzuć okiem na to ;)

parę dni temu widziałem i nawet przez myśl nie przeszło mi, że mógłbym u siebie takie cudo montować :D
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: wwojciech »

Z baterią możesz miec problem w lecie jak go docisniesz pod ostrą górę. Daj sobie termik do niej, coby jajka Ci się nie zapalily:D
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: BluesWings »

wwojciech pisze:
27 sty 2019, 1:23
Z baterią możesz miec problem w lecie jak go docisniesz pod ostrą górę. Daj sobie termik do niej, coby jajka Ci się nie zapalily:D
na sterowniku jest wyłącznik termiczny 80st. zamontowany na obudowie pomiędzy sterownikiem, a górną częścią skrzynki.
zakładam, że to najbardziej grzejące się miejsce.
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1323
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: Yasiu77 »

Bardzo fajny i ładny projekt i raczej mocy Ci chyba szybko nie zabraknie :) A powiedz mi czy już działałeś coś z regenem? Przydał by się. Mam też nadzieję że jakoś poradziłeś sobie z przetwornicą. Jak wypróbujesz ten nowy patent z ogrzewanymi rękawiczkami i będzie działać to proszę opisz dla potomnych :)
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: Mariusz_p »

No tego amora przemyśl. Upoluha jakąś Torę Rock shox w dobrym stanie albo coś podobnego. A tym czasem obserwuj czy się widły nie wyginaja z czasem ( amor zgiety w stronę rowera coraz bardziej ).
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: BluesWings »

j
Yasiu77 pisze:
27 sty 2019, 3:28
Jak wypróbujesz ten nowy patent z ogrzewanymi rękawiczkami i będzie działać to proszę opisz dla potomnych :)
Na dniach wrzucę informacje. Czekam na dostawę paru części, żeby opisać całość, ale już mogę powiedzieć, że jest lepiej niż myślałem.
A z hamowaniem reg. to wczoraj podłączyłem czujnik hamulca. Przy pełnej baterii nie włączył się, a lód na drodze skutecznie zniechecil mnie do jazdy.
Goliath pisze:
27 sty 2019, 0:26
Jak możesz zapodaj nam więcej fotek samej skrzynki i jej mocowania do ramy. :lol:
nie wiele mam zdjęć ze środka skrzynki ale na szybko mogę opisać:
Skrzynka zrobiona ze sklejki oklejona folią carbon. Boki sklejka 4mm, a obwiednia 8mm.
Pomysł był taki, aby zrobić ją idealnie dopasowaną, a właściwie o 0,5mm większą od prześwitu ramy. Przez środek skrzynki (po długości) zrobiłem lekki frez głęboki na 0,5 mm. Tym sposobem weszła idealnie do ramy opierając sie na niej i w sumie nie trzeba było jej przykręcać. Jednak wykorzystałem 4 otwory pod bidony, dodatkowo puściłem dwie opaski (jedna na pionowej rurze pod siodłem, druga od spodu mniej więcej na wysokości watomierza). Dodatkowo zapuszczając akumulator pianką skrzynka lekko została rozepchana co ją całkowicie unieruchomiło. Od góry włożone są 4 śruby mocujące sterownik. Gdyby coś poszło nie tak to one jeszcze zaprą się o ramę. Przy montażu śrub w miejscach bidonów oraz opasek zastosowałem blaszki aby zwiększyć powierzchnię trzymającą. Wszystkie otwory zalałem sylikonem bezbarwnym.

Z zewnątrz nie widać za wiele mocowań. Przy rurze pionowej podsiodłowej opaska jest tuż nad przewodem fazowym.
Obrazek
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: tatar »

Zastosowałem taki adapter do zacisku,który można wykonać inaczej/z dżwignią do widelca/


Obrazek

Obrazek
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: wwojciech »

BluesWings pisze:
27 sty 2019, 1:48
wwojciech pisze:
27 sty 2019, 1:23
Z baterią możesz miec problem w lecie jak go docisniesz pod ostrą górę. Daj sobie termik do niej, coby jajka Ci się nie zapalily:D
na sterowniku jest wyłącznik termiczny 80st. zamontowany na obudowie pomiędzy sterownikiem, a górną częścią skrzynki.
zakładam, że to najbardziej grzejące się miejsce.
Przy 80℃ to juz dawno będzie pozamiatane. Najbardziej wrażliwy punkt to środek baterii. W tej samej konfiguracji mial kolega i bateria się przegrzewala. (Te ogniwa znoszą dobrze 3A/cell a 4,5A/cell to poprostu na dużo) Po roku użytkowania, wystarczyło 15 minut żeby zagotować baterie. Przy 80℃ pewnie nigdy byś problemu nie zauwazyl, jedynie przy szybszym spadku pojemności.
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: BluesWings »

wwojciech pisze:
27 sty 2019, 17:55
Przy 80℃ to juz dawno będzie pozamiatane.
jaki wyłącznik sugerujesz na baterię?
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: wwojciech »

Dla li Ion 50℃
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: tatar »

Ja też nie przekraczał bym temperatury 50 stopni.Tu pod linkiem jest wykres Tasa https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6813
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: BluesWings »

no to domontuję w chwili wolnej ;)
wystarczy że dokleję go na środku akumulatora owiniętego już preszpanem i taśmą, czy robić nacięcie i wcisnąć pod preszpan zabezpieczając taśmą kapton?
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: tatar »

Pod preszpan,było by lepiej przy samych ogniwach ;)
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: BluesWings »

po ostatnich jazdach, i dzisiejszej do rozładowania baterii mam kilka pytań (mam nadzieje, że nie problemów) :/

1.
coś mi nie pasuje z zamontowanym voltomierzem od tasa

Obrazek

mam podłączony ten z obrazka, ustawiony na 16s lion.

problem w tym, że cały czas pokazuje 100% pomimo że V maleją zgodnie z tym co jest na baterii.
problemu szukać w samum wyświetlaczu, czy może w ustawieniach?

2.
druga sprawa bardzo mnie zaniepokoiła.
Jeździłem aby rozładować baterię i sprawdzić przy jakim napięciu odcina.
Przy 55V jeszcze jechał i nagle wyłączył się.
Wyświetlacz jeszcze przez parę sek działał i pokazywał 19,9V po czym się wyłączył.
Ponieważ byłem ciekawy przy jakim napięciu odcina, to po powrocie do domu sprawdziłem miernikiem na gnieździe ładowania jakie napięcie jest na baterii.
Wskazało mi 20V
Podłączyłem ładowarkę i włączyłem stacyjkę. Od razu pokazało 54,2V


Stąd pytanie, dlaczego odcina zasilanie już przy 54V ? nie za wcześnie ??? :/
no i o co kaman z tym spadkiem napięcia do 20V ?
Awatar użytkownika
verre
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
Lokalizacja: Śląskie

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: verre »

w ustawieniach szukaj tam trzeba określić napięcia dla wskazań spójrz tu: viewtopic.php?f=19&t=2361
punkt 3
😁😁😁😁😁...😁😁😁
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: BluesWings »

verre pisze:
15 lut 2019, 20:22
punkt 3
Dzięki, rano poustawiam i sprawdzę 😉

Jednak bardziej martwi mnie drugi problem szybkiego wyłączenia zasilania i te wskazanie 20v na baterii 😥
pumexior
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
Lokalizacja: Pod Krakowem

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: pumexior »

Nie ma się czym martwić, może ktoś mądrzejszy mnie poprawi lub uzupełni, ale: 20v to napięcie baterii już po odcięciu przez bms, gdybyś podpiął jakieś obciążenie pod te 20v to momentalnie spadnie do zera żeby nie pozwolić na rozładowywanie baterii.
Odcięcie przy 54v to też raczej standard, weź pod uwagę sag, czyli przysiadanie napięcia pod obciążeniem, pewnie w momencie rozłączenia napięcie było poniżej 50v. Piszę, bo też mam 16s tyle że na wysokoprądowych i odcina nieco niżej właśnie przez mniejszy sag :)
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: Sietas »

Tak trochę wysoko to odcięcie, nawet zakładając 7V sagu co byłoby bardzo dużo to powinno zaraz wrócić. Aku ładuje się normlanie do fulla czy ma niższe napięcie po zakończeniu ładowania?
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: BluesWings »

Sietas pisze:
16 lut 2019, 1:40
Aku ładuje się normlanie do fulla czy ma niższe napięcie po zakończeniu ładowania?
naładował na full 67,3V.
Szczerze, to odcięcie na 54v, to była bardzo niemiła niespodzianka. Liczyłem, że zejdzie do około 48V (+/-).
I teraz nie wiem czy się przeliczyłem, czy jednak odcina za wysoko.
Dzisiaj mam okazję rozładować go jeszcze raz. Tym razem bliżej domu
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: WojtekErnest »

Pamietaj ze chwilowy sag, najnizsze napiecie aku ktore odetnie BMS, za moment, gdy to mierzysz jest juz wieksze. Czyli Twoj pomiar 54V, nie jest napieciem odciecia, bo chwilowy spadek mogl byc blizej 48V. Mozna to sprawdzic przy malym prądzie, wtedy ta roznica będzie mala i wskaże rzeczywisty próg odcięcia. Druga kwestia to napięcia każdego segmentu. Byc może pod obciazeniem jest slabszy segment który spada ponizej 3V. Wtedy sprawny BMS tez odetnie.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: BluesWings »

Czyli dzisiaj poniżej 55V jechać ciągłą prędkością na spokojnie i sprawdzić?
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: WojtekErnest »

Tak, bedzie najlatwiej sprawdzic.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: BluesWings »

Bicie tylnej opony uniemożliwia jazdę.
Bicie zaczęło się 10 km po złapaniu kapcia i załataniu dętki.
Dzisiaj próbowałem ją ułożyć ale bez skutku. Okazało się że opona nie ukłąda się na rancie jak należy, na odcinku około 5cm opona wychodzi z obręczy na około 2mm.
Okazało się, że przetarte są szycia przy rancie opony.
Doszukiwać się przyczyny tego uszkodzenia w związku z przebitą dętką, źle założoną oponą, czy też może to być wina obręczy?

edit.
a może opona nie dała rady przeciążeniom i prędkości?

Obrazek
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: tatar »

to przetarcie opony od żle ustawionego klocka hamulcowego.Opona do wymiany.
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: BluesWings »

tatar pisze:
24 mar 2019, 15:07
to przetarcie opony od żle ustawionego klocka hamulcowego.Opona do wymiany.
to szycie jest schowane w obręczy.

Tutaj miejsce, gdzie wystaje najbardziej. Gdyby to były klocki, to by na całym obwodzie był ślad, a jest tylko tutaj. Pozostałe szycia są nienaruszone.

Im dłużej myślę, tym bardziej prawdopodobne jest to, że prędkość plus masa plus za słaba opona zrobiło swoje :P

Obrazek
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: tatar »

Idzie rozumieć :D Wygląda na przetarcie od klocka,ale w innym przypadku jest to oznaka za małego ciśnienia w oponie .Taki ślad zostawia rant obręczy na niedopompowanej oponie przy długotrwałej jeżdzie ;)Przez to poprzecierał się kord opony i występuje bicie.
LesnyJezdziec
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 lut 2019, 17:55

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: LesnyJezdziec »

Może po załataniu było za małe ciśnienie w oponie + przeciążenia i dobiło oponę do obręczy + jakość opony + duża masa silnika.
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: BluesWings »

po załataniu opona dostała od razu 3,8 bar z kompresora. Możliwe, że wcześniej było za mało, tak jak tatar sugeruje, a ja tego nie wypatrzyłem :/
LesnyJezdziec
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 lut 2019, 17:55

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: LesnyJezdziec »

Piszesz, że stało się to po załataniu i napompowaniu 3,8 bara i przejeździe kilku kilometrów. Może za dużo napompowałeś ? Niby można do takich opon pompować nawet 4,5 bara. Ja mam u siebie maks. 2,3 -2,5 żeby była lepsza amortyzacja - też rama typu hardtail. Opona szersza 2,35 i mniejszy, lżejszy silnik. Do tej pory nie miałem problemu z dobiciem do obręczy jeżdżąc po patykach i kamieniach. Nie wiem jak inni pompują...ale według mnie 3,8 bara to przesada. W zwykłym rowerze 3 - 3,5 ok bo mniejsze opory na kołach, ale do elektryka lepiej mniej według mnie. Tyle że tu jest cięższy, mocniejszy silnik i węższa opona. Może to jest przyczyna.
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: BluesWings »

Obrazek

Nowa opona założona :D teraz czas na wyłącznik termiczny :)
Pierwsza przymiarka i pytanie, czy to będzie dobre miejsce?

Obrazek

Obrazek


Obrazek
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: BluesWings »



przy okazji pytanie o wolnobieg. Założyłem nowy w grudniu a ma takie luzy na boki. Podczas pedałowania jest wkurzające stukanie. Można je jakoś wyeliminować?
shadow
Forumowicz
Posty: 134
Rejestracja: 12 mar 2019, 21:46

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: shadow »

Można,ale tylko po rozebraniu.Pod nakrętką ,jest to jednocześnie stożek kulek łożyska ,powinny być cieniutkie podkładki.Trzeba ująć jedną,dwie i to jest kasowanie luzu wolnobiegu.Jeżeli podkładek nie ma,nie skasujesz luzu,a może tak być.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: Umbur »

U mnie wklejałem na lewo od faz, bo tam było więcej miejsca i wyłącznik tak nie wystawał, ale jak się zmieści między fazami to nawet lepiej. Ważne żeby zwarcia potem nie było do dekla.

Obrazek
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: BluesWings »

Termik 150st na silniku wklejony :)
Przewody przepikane, a połączenie zabezpieczone podwójnie. Chociaż inteligencją sie nie wykazałem sprawdzajac czy czujnik działa dopiero po wklejeniu :P

Termik 50st na akumulatorze wklejony :)
Dzisiaj zabezpieczę i uszczelnię wycięte okno na wyłącznik.

Zostaje kwestia włączenia regena i odrobinę dolania cyny na sterowniku w celu zwiększenia A.
No i pytanie, czy bateria nie dostanie za bardzo przy zwiększeniu amperów ?


Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: BluesWings »

czy ktoś może wypowiedzieć się na temat tego suntoura?

pora zmienić przedni widelec, bo stary jest gorszy niż sztywny.
Nie latam dużo w terenie - właściwie miasto i jego dziurawe drogi - wiec celuję w mocno budżetowy ale jednak już powietrzny.

SR Suntour XCR RLR - https://www.centrumrowerowe.pl/amortyza ... r-pd15895/




Obrazek


a może jakiś chińczyk będzie lepszy w tej cenie?
pierwszy lepszy air https://pl.aliexpress.com/item/32953923 ... 246078b561
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: Mariusz_p »

Weź Raidona. Różnica niewielka, a jest spora różnica w trwałości z tego co piszą na necie..
granada
Forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 13 gru 2018, 13:57

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: granada »

Ja wywaliłem jedną sprężynę plus 20ml oleju do każdej goleni i jest super miękki (zwykły suntour 100mm dwu sprężynowy jak i moja dwupółka rst):)
radex
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: radex »

BluesWings pisze:
20 cze 2019, 20:25
Pora zmienić przedni widelec, bo stary jest gorszy niż sztywny.
Nie latam dużo w terenie - właściwie miasto i jego dziurawe drogi - wiec celuję w mocno budżetowy ale jednak już powietrzny.
Spróbuj rozkręcić twój stary widelec i go nasmarować jakimś rzadkim smarem. Niedawno rozkręciłem mojego suntlur xcm bo po 2000km bardzo ciężko się uginał i nie wybierał małych nierówności. Posmarowałem dolne ślizgi i uszczelki olejem silikonowym i amortyzator chodzi lepiej jak jak nowy powietrzny suntour Aion który ostatnio kupiłem na allegro. Oczywiście smarowanie rzadkimi smarami wystarcza na krótko i często trzeba to powtarzać ale warto to zrobić żeby amorek pracował prawidłowo.
Radowit
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 17 maja 2019, 22:38
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: Radowit »

Cześć, jak oceniasz sprawność MXUSA 3k w hardtailu? Opony ile szerokości? Ja wziąłem ten pseudowektorowy sabvoton ML60(max52A) czyli osiągi zbliżone do gt1500. Zdarzyło Ci się przegrzać silnik? Pytam bo sam jestem dopiero na etapie gromadzenia części, a nie kupiłem termika 150, tylko bodajże 130, bo pierwotnie miał być MXUS 30h
Awatar użytkownika
leszcz
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: leszcz »

Szajbajk dobrze oce ia najyanszy powietrxny
XCR AIR LOR
Dołóż 100-200 i masz po temacie
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: BluesWings »

ze względu na braki w portfelu zakup amora chwilowo odłożony w czasie.
V3 katowałem parę razy bez opamiętania. Jazda pod stromą górę 800m z rowerzystą 130 kg + plecak, z ciągłym hamowaniem i przyśpieszaniem ze względu na poprzeczne korytka wodne. Na górze silnik ciepły i nic poza tym, a temp. powietrza około 30st.
Baterię i sterownik także zabezpieczyłem termicznie.
Silnik cięższy niż 10x6, ale z moimi parametrami grawitacyjnymi 3k turbo to minimum ;)

Odkąd wrzuciłem sztycę pantografową NCX, przestałem myśleć o zmianie ramy na fulla ;)
Tylna opona kendy 26x1,95 wytrzymała 450 km. Może fabrycznie uszkodzona, a może za małe ciśnienie było.
Teraz jest opona CST 26x2,10. Świetna opona. Przy mojej szalonej jeździe po 2500 km zaczyna się kończyć bieżnik. prawdopodobnie kupię ja jeszcze raz, a jeśli inną, to tylko ze względu na szerokość - może 2,35.
radex
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

Post autor: radex »

Radowit pisze:
25 lip 2019, 1:49
Cześć, jak oceniasz sprawność MXUSA 3k w hardtailu? Opony ile szerokości? Ja wziąłem ten pseudowektorowy sabvoton ML60(max52A) czyli osiągi zbliżone do gt1500. Zdarzyło Ci się przegrzać silnik? Pytam bo sam jestem dopiero na etapie gromadzenia części, a nie kupiłem termika 150, tylko bodajże 130, bo pierwotnie miał być MXUS 30h
Ja jeżdżę na hardtailu mxus 3k i sabvoton ml45 (33A) i nigdy nie był nawet ciepły po podjechaniu pod górę. A mam w okolicy sporo gór o wysokości 600m. 3k turbo dobry jak masz sporo górek. Ml60 na pewno bardziej go rozgrzeje od ml45.
ODPOWIEDZ