Strona 2 z 2

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 12 kwie 2019, 19:30
autor: Umbur
U mnie wklejałem na lewo od faz, bo tam było więcej miejsca i wyłącznik tak nie wystawał, ale jak się zmieści między fazami to nawet lepiej. Ważne żeby zwarcia potem nie było do dekla.

Obrazek

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 16 kwie 2019, 8:54
autor: BluesWings
Termik 150st na silniku wklejony :)
Przewody przepikane, a połączenie zabezpieczone podwójnie. Chociaż inteligencją sie nie wykazałem sprawdzajac czy czujnik działa dopiero po wklejeniu :P

Termik 50st na akumulatorze wklejony :)
Dzisiaj zabezpieczę i uszczelnię wycięte okno na wyłącznik.

Zostaje kwestia włączenia regena i odrobinę dolania cyny na sterowniku w celu zwiększenia A.
No i pytanie, czy bateria nie dostanie za bardzo przy zwiększeniu amperów ?


Obrazek

Obrazek

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 20 cze 2019, 20:25
autor: BluesWings
czy ktoś może wypowiedzieć się na temat tego suntoura?

pora zmienić przedni widelec, bo stary jest gorszy niż sztywny.
Nie latam dużo w terenie - właściwie miasto i jego dziurawe drogi - wiec celuję w mocno budżetowy ale jednak już powietrzny.

SR Suntour XCR RLR - https://www.centrumrowerowe.pl/amortyza ... r-pd15895/




Obrazek


a może jakiś chińczyk będzie lepszy w tej cenie?
pierwszy lepszy air https://pl.aliexpress.com/item/32953923 ... 246078b561

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 20 cze 2019, 22:45
autor: Mariusz_p
Weź Raidona. Różnica niewielka, a jest spora różnica w trwałości z tego co piszą na necie..

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 21 cze 2019, 0:07
autor: granada
Ja wywaliłem jedną sprężynę plus 20ml oleju do każdej goleni i jest super miękki (zwykły suntour 100mm dwu sprężynowy jak i moja dwupółka rst):)

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 24 lip 2019, 23:34
autor: radex
BluesWings pisze:
20 cze 2019, 20:25
Pora zmienić przedni widelec, bo stary jest gorszy niż sztywny.
Nie latam dużo w terenie - właściwie miasto i jego dziurawe drogi - wiec celuję w mocno budżetowy ale jednak już powietrzny.
Spróbuj rozkręcić twój stary widelec i go nasmarować jakimś rzadkim smarem. Niedawno rozkręciłem mojego suntlur xcm bo po 2000km bardzo ciężko się uginał i nie wybierał małych nierówności. Posmarowałem dolne ślizgi i uszczelki olejem silikonowym i amortyzator chodzi lepiej jak jak nowy powietrzny suntour Aion który ostatnio kupiłem na allegro. Oczywiście smarowanie rzadkimi smarami wystarcza na krótko i często trzeba to powtarzać ale warto to zrobić żeby amorek pracował prawidłowo.

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 25 lip 2019, 1:49
autor: Radowit
Cześć, jak oceniasz sprawność MXUSA 3k w hardtailu? Opony ile szerokości? Ja wziąłem ten pseudowektorowy sabvoton ML60(max52A) czyli osiągi zbliżone do gt1500. Zdarzyło Ci się przegrzać silnik? Pytam bo sam jestem dopiero na etapie gromadzenia części, a nie kupiłem termika 150, tylko bodajże 130, bo pierwotnie miał być MXUS 30h

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 25 lip 2019, 7:26
autor: leszcz
Szajbajk dobrze oce ia najyanszy powietrxny
XCR AIR LOR
Dołóż 100-200 i masz po temacie

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 25 lip 2019, 12:53
autor: BluesWings
ze względu na braki w portfelu zakup amora chwilowo odłożony w czasie.
V3 katowałem parę razy bez opamiętania. Jazda pod stromą górę 800m z rowerzystą 130 kg + plecak, z ciągłym hamowaniem i przyśpieszaniem ze względu na poprzeczne korytka wodne. Na górze silnik ciepły i nic poza tym, a temp. powietrza około 30st.
Baterię i sterownik także zabezpieczyłem termicznie.
Silnik cięższy niż 10x6, ale z moimi parametrami grawitacyjnymi 3k turbo to minimum ;)

Odkąd wrzuciłem sztycę pantografową NCX, przestałem myśleć o zmianie ramy na fulla ;)
Tylna opona kendy 26x1,95 wytrzymała 450 km. Może fabrycznie uszkodzona, a może za małe ciśnienie było.
Teraz jest opona CST 26x2,10. Świetna opona. Przy mojej szalonej jeździe po 2500 km zaczyna się kończyć bieżnik. prawdopodobnie kupię ja jeszcze raz, a jeśli inną, to tylko ze względu na szerokość - może 2,35.

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 25 lip 2019, 13:03
autor: radex
Radowit pisze:
25 lip 2019, 1:49
Cześć, jak oceniasz sprawność MXUSA 3k w hardtailu? Opony ile szerokości? Ja wziąłem ten pseudowektorowy sabvoton ML60(max52A) czyli osiągi zbliżone do gt1500. Zdarzyło Ci się przegrzać silnik? Pytam bo sam jestem dopiero na etapie gromadzenia części, a nie kupiłem termika 150, tylko bodajże 130, bo pierwotnie miał być MXUS 30h
Ja jeżdżę na hardtailu mxus 3k i sabvoton ml45 (33A) i nigdy nie był nawet ciepły po podjechaniu pod górę. A mam w okolicy sporo gór o wysokości 600m. 3k turbo dobry jak masz sporo górek. Ml60 na pewno bardziej go rozgrzeje od ml45.

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 25 lip 2019, 13:26
autor: radex
leszcz pisze:
25 lip 2019, 7:26
Szajbajk dobrze oce ia najyanszy powietrxny
XCR AIR LOR
Dołóż 100-200 i masz po temacie
W cenie xcr można aiona kupić. Aion ma uszczelki filcowe pod gumowymi, lepsze ślizgi, grubsze golenie aluminiowe 34mm i ma rozbieralny tłumik :twisted: :P

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 25 lip 2019, 13:33
autor: leszcz
649 za tego aiona??? Nie zastanawiałbym się

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 25 lip 2019, 13:57
autor: BluesWings
leszcz pisze:
25 lip 2019, 13:33
649 za tego aiona??? Nie zastanawiałbym się
a gdzie on po tyle jest?

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 25 lip 2019, 14:20
autor: leszcz

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 25 lip 2019, 14:21
autor: radex
BluesWings pisze:
25 lip 2019, 13:57
leszcz pisze:
25 lip 2019, 13:33
649 za tego aiona??? Nie zastanawiałbym się
a gdzie on po tyle jest?
Najpierw musisz zmierzyć główkę ramy bo aiony mają rurę sterową tapered. No i koło musiałbyś zmienić bo jest 27,5" i sztywna os 15x100. Cena fajna bo normalnie Aion kosztuje 1500zl.

https://allegro.pl/oferta/amortyzator-s ... 8284364838

https://allegro.pl/oferta/nowy-amortyza ... ff2bc4d382

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 25 lip 2019, 14:30
autor: BluesWings
radex pisze:
25 lip 2019, 14:21
aiony mają rurę sterową tapered
no to u mnie nie wejdzie

prawdopodobnie skończy się na tym raidon lo-r-air;)

https://www.centrumrowerowe.pl/amortyza ... 1LEALw_wcB

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 25 lip 2019, 15:05
autor: elektrotonus
Miałem taki raidon amor w meridzie. Do turystyczno-miejskiej jazdy jest wystarczający. Jest możliwość po rozebraniu jego zwiększenia skoku do 120 mm.

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 25 lip 2019, 17:47
autor: radex
BluesWings pisze:
25 lip 2019, 14:30
radex pisze:
25 lip 2019, 14:21
aiony mają rurę sterową tapered
no to u mnie nie wejdzie

prawdopodobnie skończy się na tym raidon lo-r-air;)

https://www.centrumrowerowe.pl/amortyza ... 1LEALw_wcB
Główka ramy nie musi być stożkowa. Zmierz jaką masz zewnętrzną średnicę główki ramy to ci powiem czy wejdzie tapered. Jeżeli masz łożyska wewnątrz główki ramy to możesz zastosować dolną miskę z łożyskiem ec44 i wejdzie tapered.

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 29 lip 2019, 12:13
autor: BluesWings
radex pisze:
25 lip 2019, 17:47
Zmierz jaką masz zewnętrzną średnicę główki ramy to ci powiem czy wejdzie tapered.
w tyg będe na warsztacie, to dopadnę suwmiarkę ;)

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 29 lip 2019, 12:18
autor: BluesWings
Pany dziwna sytuacja jak dla mnie.
Voltomierz mam podłączony tak:
czerwony przewód pomiędzy stacyjkę i sterownik, a czarny do minusa akumulatora.

W sobotę jadać pod górkę silnik przestał kręcić (przestał reagować na manetkę), ale wyświetlacz działał i pokazywał napięcie na baterii.
Mam wrzucone wyłączniki termiczne na silniku, baterii i sterowniku. Wszystkie podłączone w szeregu na stacyjce.

Skoro termik zadziałał, to wyświetlacz też powinien wyłączyć się. Czy nie?

Trochę cykora miałem, czy wyłącznik nie nawalił i silnika nie spaliłem, bo był mocno ciepły, ale po 10 min wszystko wróciło do normy.

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 29 lip 2019, 15:09
autor: AST034
A wylacznik termiczny masz (patrzac od sterownika) przed woltomierzem czy za?

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 29 lip 2019, 16:28
autor: BluesWings
AST034 pisze:
29 lip 2019, 15:09
A wylacznik termiczny masz (patrzac od sterownika) przed woltomierzem czy za?
a to ma znaczenie? przecież tam termik odcina obwód zasilania.
gdyby miało znaczenie, to wyłączając stacyjkę, wyświetlacz też by świecił.

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 29 lip 2019, 19:07
autor: AST034
No masa jest stała a plus ze stacyjki jest dostepny dopoki obwod jest zamkniety, dlatego wylacznik termiczny montujemy jako ostatni miedzy stacyjka a masą, dzieki czemu tak sie wlasnie dzieje - zabezpieczenie odcina silnik a watomierze i przetwornice działają.

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 29 lip 2019, 19:45
autor: BluesWings
A to widzisz, nie wiedziałem. Jak przyjdzie czas na otwieranie skrzynki, to sprawdzę dokładnie jak to zamontowalem

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 03 sie 2019, 13:45
autor: radex
Pewnie plus od woltomierza masz podłączony pomiędzy stacyjka a termikam? Dlatego Ci działał po zadzialaniu zabezpieczenia termicznego. Dobry z ciebie zwierzak jak zagrzałes 3k turbo. Ja niedługo będę zakładał mój nowy amortyzator (Suntour Aion) ale najpierw muszę nasmarować go olejem silikonowym bo ciężko się ugina. Zastanawiam się jeszcze czy olej silikonowy o gęstości 300cSt będzie się nadawał do komory powietrznej?

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 05 sie 2019, 9:05
autor: BluesWings
radex pisze:
03 sie 2019, 13:45
Pewnie plus od woltomierza masz podłączony pomiędzy stacyjka a termikam? Dlatego Ci działał po zadzialaniu zabezpieczenia termicznego. Dobry z ciebie zwierzak jak zagrzałes 3k turbo.
możliwe, że zadziałał termk na sterowniku lub baterii ;) Ciężko powiedzieć, ale teren nie był łatwy + jazda w pełnym słońcu zrobiła swoje ;)
Nie pamiętam czy termiki są "za", czy przed voltomierzem. Wlutowałem je w obwód tam gdzie miałem jeszcze dostęp do kabli :D

na amortyzatorach i ich serwisowaniu nie znam się, ale masz tutaj pełno fachowców w tym temacie

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 05 sie 2019, 19:23
autor: radex
BluesWings pisze:
05 sie 2019, 9:05
Na amortyzatorach i ich serwisowaniu nie znam się, ale masz tutaj pełno fachowców w tym temacie
Jak się nie znasz na serwisowaniu to nie bierz tego aiona w "promocyjnej cenie". Dzisiaj testowałem tego aiona i na początku coś w nim stukało:

A teraz jak ustawie tłumienie na około połowę to tłumik dziwnie piszczy:

Średnio jestem z niego zadowolony. Jak widać za 550zł dobrego aiona się nie kupi :twisted:

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 05 sie 2019, 20:07
autor: BluesWings
faktycznie coś z nim nie tak, ale to nówka jest? jak coś to reklamuj.

ja celuję w Raidon LO-R Air, ale muszę dorosnąć do tego wydatku :P

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 05 sie 2019, 21:13
autor: radex
BluesWings pisze:
05 sie 2019, 20:07
faktycznie coś z nim nie tak, ale to nówka jest? jak coś to reklamuj.

ja celuję w Raidon LO-R Air, ale muszę dorosnąć do tego wydatku :P
Amortyzator był nowy. Wysłałem sprzedawcy linki do tych filmów. Ja tam jakiejś różnicy w pracy nie widzę pomiędzy xcm a aionem. Xcm nawet lepiej wybierał nierówności ale nie miał tłumienia powrotu. Mi się wydaje, że zwykłe amortyzatory powietrzne średnio się nadają do naszych konstrukcji. Dodatkowo jesteś ciężki i będziesz musiał nabić sporo ciśnienia co wpłynie negatywnie na jego pracę. Osobiście chyba wolałbym prosty xcr na sprężynie z tlumikiem. Mam takiego zwykłego xcr w starym rowerze i nie narzekam.

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 05 sie 2019, 21:50
autor: BluesWings
ten xcr nie ma zbytnio pozytywnych opinii :/
co za czasy, kiedys było łatwiej kupować :D

A może sprężynowego rock shoxa 30 TK?

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 06 sie 2019, 0:32
autor: Vegasnight9
Te stuki to ma chyba każdy suntour. Sprężyna negatywna stuka

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 06 sie 2019, 22:06
autor: radex
BluesWings pisze:
05 sie 2019, 21:50
ten xcr nie ma zbytnio pozytywnych opinii :/
co za czasy, kiedys było łatwiej kupować :D

A może sprężynowego rock shoxa 30 TK?
Mi tam w xcr nic nie stuka i nie piszczy tłumik. Nie miałem nigdy rock shox to nie mogę się wypowiedzieć. Jeżeli ten 30 TK ma tłumik to może będzie ok. Najlepiej jak przejedziesz się rowerem z takim widelcem i wtedy zobaczysz jak będzie pracował przy twoim ciężarze.

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 03 wrz 2019, 10:33
autor: BluesWings
Wracając do zmiany widelca i geometrii.
Będę wrzucał tym razem na tył oponę 26x2,3

nie lepiej byłoby na przód dać jednak widelec 27,5 z oponą 1,95-2,00" ?

zwłaszcza, że w widelcach 27,5 jest większy wybór w lepszych cenach

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 03 wrz 2019, 21:42
autor: radex
Mi się wygodnie jeździ jak mam 27,5 z przodu i 26 z tyłu. Na dodatek mam większy skok i dłuższą rurę sterową;) Suntour aion nawet już przestał stukać i działa przyzwoicie. Zrobiłem też smarowanie w xcr i muszę przyznać, że nie ugina się tak płynnie jak aion. Wydaje mi się, że to przez tłumik słabej jakości. Przeplaciłem bo teraz jest za 499zł:
https://allegro.pl/oferta/nowy-amortyza ... witemShare

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 21 lut 2020, 8:31
autor: BluesWings
Potrzebuję pomocy ! :/

Rower jest teraz nie jest jeżdżony często, ale staram się przynajmniej raz na 2 tyg go kawałek przegonić + robię doładowania co jakiś czas.
Ostatnio zauważyłem, że zasięg drastycznie spadł. Temperatura około 10 stC, a ja po płaskim zrobiłem 50km z pedałowaniem.

Po odłączeniu ładowarki napięcie na aku wynosiło 67,0V, więc chyba dużego rozjazdu nie ma.
Wczoraj poszedłem pojeździć, żeby zobaczyć czy coś więcej zaobserwuję.
Jazda cały czas na odkręconej manetce ale po płaskim i wyszło, że:

1. po 1,5 km było 82% baterii
2. po 25 km zostało 60%
3. przy ruszaniu był tak duży pobór, że napięcie mocno spadało - wyświetlacz pokazywał 39%
4. jazda na tempomacie (czyli jednostajna predkość po płaskim) od samego początku powodowała że na wyświetlaczu pokazywało się 60% baterii
5. zazwyczaj dało się tym jechać ponad 60km/h, a wczoraj pomimo pełnej baterii, to maxV była 52km/h
dziwne, bo po przejechaniu 20 km dalej mogłem jechać max 52km/h
6. i najdziwniejsze : po 25km coś się przegrzało. Obudowa silnika była ciepła ale nie gorąca. Sterownik jest w skrzynce wiec nei wiem czy to jego termik. Po dotknięciu skrzynki była lekko ciepła w miejscu gdzie jest sterownik. Po 10 min można było dalej jechać.

Dodam, że przełącznik trybów mocy wygląda jakby działał poprawnie (na 1 trybie 44km/h, na 2 trybie 48km/h, 3 tryb 52km/h).
Myślałem, że halle, ale koło rusza normalnie do przodu.


Ktoś jest w stanie podpowiedzieć co może być przyczyną takiego spadku zasięgu i predkości?

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 21 lut 2020, 8:43
autor: AST034
Zmierz napiecie na kazdej celi akumulatora, od tego bym zaczal.

Re: Merida Kalahari 580 - mxus 3k + GT-1500

: 25 sie 2022, 17:43
autor: BluesWings
W końcu dopadłem się do narzędzi i znalazłem powracającą usterkę. Padł wyłącznik termiczny na baterii. Obecnie jest 50st.
Pytanie czy wymienić na taki sam czy jednak to za wysoka temperatura dla baterii?