Strona 3 z 4

Re: Tarpan

: 08 mar 2019, 16:01
autor: leszcz
Tak mxus 30h 7x9 https://nexun.pl/pl/p/Mxus-30H-7x9-Tyl- ... biezny/381
KT36/48SVPRCL, 36-48V, 30A (sinus) https://nexun.pl/pl/p/KT3648SVPRCL%2C-3 ... -sinus/543

Dziś mu stuknie 50km ze złamaną nogą :) Trzeba będzie dokręcić szprychy.

Obrazek

Re: Tarpan

: 08 mar 2019, 19:23
autor: leszcz
40min pod wiatr na pełnej manetce. Ok 30km/h. Silnik w domu 28stopni. Sterownik 20.

Re: Tarpan

: 08 mar 2019, 19:59
autor: granada
Ja chyba jutro w końcu się przejadę swoim bionxem :D No to ciekawe na jak długo wystarczy mocy w leśniku. Czuje ze za tydzień bedzie 45A :D

Re: Tarpan

: 08 mar 2019, 21:54
autor: leszcz
Niewykluczam :) Tymczasem jeżdżę z sercem na ramieniu z powodu tej samorobnej blokadki z 1 strony. Czasu brak na odwiedziny sztukmistrza.

Re: Bebe dede

: 08 mar 2019, 23:03
autor: szkuba
leszcz pisze:
07 mar 2019, 16:59
Została "kabelkologia" i ulepszenie blokad ale oficjalnie, po roku i 10 miesiącach od pomysłu uznaję projekt za ukończony.

Rower jeździ JEDWABIŚCIE. Bezgłośnie i z ogromnym momentem. Wyjechał bez pedałów na wszystkie moje okoliczne górki. Nie mam pytań. Zostaje tylko napierdzielać kilosy :D
jakie nachylenia bierze na silniku? mam na myśli procenty oczywiście ;)

Re: Tarpan

: 08 mar 2019, 23:23
autor: leszcz
Narazie tak jakby wszystkie :D Dziś maksymalne było ok 15%, Tarpan szedł 22km/h i to nie na pełnej manetce z tego co pamiętam.
Screenshot from 2019-03-08 23-21-36.png

Re: Tarpan

: 09 mar 2019, 12:04
autor: leszcz
granada pisze:
08 mar 2019, 19:59
Ja chyba jutro w końcu się przejadę swoim bionxem :D No to ciekawe na jak długo wystarczy mocy w leśniku. Czuje ze za tydzień bedzie 45A :D
Własnie sobie uświadomiłem że w aku mam przewody na maks 30A więc tak już zostanie. To i tak jest ponad moje oczekiwania 💥🎉💥🚀🚀🎉💥🚀👍💪💪💪

Zapowiada się duuuużo km w tym sezonie 😎

Re: Tarpan

: 09 mar 2019, 12:08
autor: Goliath
Wylecz nogę... no i w drogę :mrgreen:

Re: Tarpan

: 09 mar 2019, 12:30
autor: TomaS
Czyli co HUB wiecej frajdy niż MID ? 😉

Re: Tarpan

: 09 mar 2019, 13:10
autor: Goliath
TomaS pisze:
09 mar 2019, 12:30
Czyli co HUB wiecej frajdy niż MID ? 😉
Zapalony MID-owiec nigdy prawdy Ci nie powie że HUB lepszy :mrgreen:

Re: Tarpan

: 09 mar 2019, 13:11
autor: leszcz
TomaS pisze:
09 mar 2019, 12:30
Czyli co HUB wiecej frajdy niż MID ? 😉
Odpowiem Ci na Boże Narodzenie 😁

Re: Tarpan

: 13 mar 2019, 21:45
autor: glebor
Bardzo ciekawa sprawa! Muszę wam coś powiedzieć w tym temacie. SINUS serii KT to symulowany sinus!
KT nie produkuje sinusów!!!
Tutaj macie zobrazowane, jak powstaje sinus w sterownikach KT:
Obrazek

Tak to właśnie jest szerokość impulsu kwadratowego. To, że konkurencja w poznaniu wprowadziła sinus, to nie do końca tak jest.
Sinus powstaje z wielu kwadratowych przełączeń na końcówkach mocy a szerokość jest wygładzana kondensatorem w skrócie mówiąc.

Przy wolnym obrocie impuls ma wiele tych skoków i sinusoida jest całkiem nieźle odwzorowana. Natomiast jak silnik przyspiesza impulsów na przełączenie faz jest coraz mniej wraz ze wzrostem prędkości. > 80% prędkości sinus KT36/48SPVR... Ma typowo kwadratowy przebieg, taki sam jak sterowniki kwadratowe ZWSRL. Jedyne przy starcie się różni, ale zauważyłem, że gdy prędkość silnika jest większa niż lekko odchylona manetka, Sterownik podaje wolniej impulsy niż przełączają hale, w efekcie czego kontroler obcina pasmo sinusoidalne i dzieje sie dokładnie to samo, co z silnikami na filmie
LESZCZA
;)

Re: Tarpan

: 13 mar 2019, 23:14
autor: florek
czyli te "sinusy" kt to tak naprawdę blokowce z wyższą częstotliwością?

Re: Tarpan

: 14 mar 2019, 8:36
autor: Goliath
I czar "sinusów" KT prysł jak mydlana bańka ;)... co nie zmienia faktu że są cichsze od blokowców :P

Re: Tarpan

: 14 mar 2019, 8:50
autor: mr_x
Tak źle wcale nie jest. I to, że jest to posiekany sygnał prostokątny wiedziałem od dawna. Prawda jest taka, że dowolny kształt sygnału da się uzyskać ze złożenia wielu sygnałów prostokątnych o różnych harmonicznych. Chociażby tak zapisywany jest cyfrowy sygnał audio. Nie ma tam sinusa, bo konwersja A/C i C/A wyklucza to. Tam są sygnały impulsowe, a dopiero filtr dolnoprzepustowy za przetwornikiem C/A odwzorowuje pierwowzór.
Należy też pamiętać, że zasilany jest silnik, a on ma charakter obciążenia indukcyjny i szybkozmienny prąd jest w nim uśredniany.

Re: Tarpan

: 14 mar 2019, 9:23
autor: leszcz
Może nawet udawać zegarek Casio z melodyjką dopoki jest cichy a jest 😁

Re: Bebe dede

: 16 mar 2019, 15:12
autor: leszcz
TomaS pisze:
07 mar 2019, 12:46
Niestety leszcz nie zostawił starego sterownika więc porównanie nie ma sensu ;)
Doczekasz się na dniach bo sinus będzie nowy więc wkładam tymczasowo tego bloka 21.6A bo na czymś trzeba się turlać 😁

Re: Tarpan

: 20 mar 2019, 21:58
autor: leszcz
U mnie powoli wymiana sterownika z naciskiem na powoli.

Plus dystansowanie tarczy i dopieszczanie kabli żeby nie było powtórki z rozrywki.

W końcu po tygodniu łażenia do tokarza ślusarza blodady proste jak cep.

Blokady wychodza nierówno więc jazda na jednej wygląda na to że skręciła nieco oś. Taka ciekawostka.
Screenshot_20190320-215408_Gallery.jpg
Screenshot_20190320-215318_Gallery.jpg

Re: Tarpan

: 20 mar 2019, 21:59
autor: leszcz
A jeszcze 2 ciekawostka. Oś prawa 9.8mm oś lewa 9.5mm

Re: Tarpan

: 20 mar 2019, 22:16
autor: TomaS
Masakra z tą ich tolerancją.

Re: Tarpan

: 20 mar 2019, 22:48
autor: Eryk
Tu nie ma tolerancji :D czysta oszczędność, narzędzia do obróbki metali wyrzucają dopiero jak się rozlecą w trakcie pracy a nie zużycia.

Re: Tarpan

: 21 mar 2019, 7:06
autor: TomaS
Polecam pomalować te torqarmy w kolor ramy albo oklej folią carbon bo mocno się wyróżniają :)

Re: Tarpan

: 21 mar 2019, 7:09
autor: leszcz
Narazie 1 mi wchodzi na przerzutkę.
Chcesz przygód? Buduj huba!

Re: Tarpan

: 21 mar 2019, 8:27
autor: szkuba
Czy ja dobrze widzę ze masz opaski plastikowe do blokady? Przy takim silniku i planowanej wymianie sterownika lepiej zalozyc stalowe i mieć spokój ducha :)

Re: Tarpan

: 21 mar 2019, 8:35
autor: tatar
Solidna blokada i plastikowa opaska,trochę kłóci się z bezpiecznym użytkowaniem ;)

Re: Tarpan

: 21 mar 2019, 20:32
autor: szkuba
Jeśli dobrze liczę wychodzi 20kg siły na opaskę - ryzyk fizyk. Ale żeby nie było że tylko krytykuję to takie mocowanie z osią przelotową uważam za mega optymalne producenci silników powinni się uczyć.

Re: Tarpan

: 27 mar 2019, 7:42
autor: leszcz
Tarpan po 460km
Screenshot_20190327-073429_Gallery.jpg
Prowadzenie gorsze od mida i zachowanie silnika przy jeżdzie na granicy wspomagania. Wszystko inne na plus.

Re: Tarpan

: 27 mar 2019, 8:36
autor: szkuba
Co masz na myśli pisząc "na granicy wspomagania" ?

Re: Tarpan

: 27 mar 2019, 9:54
autor: leszcz
Mam wspomaganie do 30kmh. Mid bardzo plynnie wspolpracowal. Tu czuć ścianę po dojściu jakby nawet hamował. Trzeba znacznie odpuścić pedałowanie żeby znowu poczuć silnik. Znowu dochodzi i syt sie powtarza.

Re: Tarpan

: 27 mar 2019, 11:10
autor: granada
Rower świetnie wygląda tylko może ta taśma to prowizorka. Malnij na zielono też kontroler :)
Też to czuję jak ustawię sobie np 32km/h na tempomacie i chcę pedałować to wydaje sie ze silnik hamuje, ale przejedz sie rowerem bez silnika z prędkością 32 to zobaczysz co to sciana :D

Re: Tarpan

: 27 mar 2019, 14:44
autor: leszcz
Jeszcze sie waham.czy nie dać sterownika pod support. Jak nie to go na pewno pomaluje o ile da się aluminium. Na taśmę jest pompka :) Jest na liście ulepszeń. Na razie trzeba się wyszumieć po 56 dniach na złamaniu nogi. Do lata powinno się udać 😁😁😁🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️

Re: Tarpan

: 28 mar 2019, 18:52
autor: szkuba
Takie gwałtowne odcięcie prędkości jest kwestią sterownika i jego sposobu wygaszania mocy przy dojściu do limitu prędkości. Widocznie bafang to lepiej ogarniał.

Re: Tarpan

: 28 mar 2019, 20:18
autor: Vegasnight9
leszcz pisze:
27 mar 2019, 9:54
Mam wspomaganie do 30kmh. Mid bardzo plynnie wspolpracowal. Tu czuć ścianę po dojściu jakby nawet hamował. Trzeba znacznie odpuścić pedałowanie żeby znowu poczuć silnik. Znowu dochodzi i syt sie powtarza.
Zapewne masz ustawiony parametr P3 na "0". Zmień na "1" i problem zniknie :) Chyba że nie masz LCD3 :roll: A dzieje się tak dlatego jak opisałeś wyżej ponieważ masz ustawione sterowanie prędkością. Też przerabiałem ten temat :)

Re: Tarpan

: 28 mar 2019, 22:02
autor: leszcz
Kupiłem lcd pod pas 👍👍👍

Re: Tarpan

: 08 kwie 2019, 11:14
autor: leszcz
Tarpanowi stuknęło 1100km. Miły zaskok, że zasięg nie spadł względem mida.

Wczoraj zrobiłem trasę 150km ze średnią 32km/h i zostało jeszcze ok 2V. Na midzie max zrobiłem na tej baterii 180km ze średnią 29km/h. Przy moim stylu jazdy nie zauważam więc większego zużycia prądu.

Jeszcze mnie czeka montaż PASa bo na długich trasach, szczególnie rano jak palce marzną, to kciuk umiera. No i ograniczony poziom wspomagania PASem wpłynie na plus dla zasięgu. Na kciuku trzeba się gimnastykować, pilnować żeby nie przyduszać za mocno i odpuszczać na wzniesieniach, gdzie nie czuć górki, prędkość nie spada a koło sobie ochoczo ciągnie 1000W :)

Ogólnie zmiana mid=>hub dla mnie rewelacja :D Po katordze z montażem, blokadami, walniętą manetką, resetowaniem sterownika... Jest GIT. Można napierdzielać kilosy :D :D :D

Obrazek

Re: Tarpan

: 08 kwie 2019, 12:33
autor: granada
Jesli chodzi o kciuk to mi bardzo się przydaje mikro przełacznik po lewym kciukiem od tempomatu ;)

Re: Tarpan

: 08 kwie 2019, 12:37
autor: TomaS
A ja już dawno przeszedłem na manetkę połówkową i kciuk mnie nie boli :D

Re: Tarpan

: 08 kwie 2019, 14:22
autor: granada
coś jak gripshift ?

Re: Tarpan

: 08 kwie 2019, 14:24
autor: TomaS

Re: Tarpan

: 08 kwie 2019, 15:00
autor: elektrotonus
TomaS pisze:
08 kwie 2019, 12:37
A ja już dawno przeszedłem na manetkę połówkową i kciuk mnie nie boli :D
Też planuję taką, inne mi kolidują z przerzutkami.

Re: Tarpan

: 09 kwie 2019, 21:59
autor: tatar
Manetka połówkowa ma jedną wadę--trzeba się do niej przyzwyczaić ze względu a specyfikę obrotu dłoni na kierownicy--połowa dłoni na manetce,połowa na chwycie.Trudniej jest też gwałtownie dodać gazu ze względu na ułożenie dłoni.Ogólnie rozwiązuje problem braku miejsca na kierownicy.

Re: Tarpan

: 09 kwie 2019, 22:26
autor: TomaS
Dla mnie połówkowa była mega instynktowna. Proces przyzwyczajania (po kciukowej) zajął mi 2km a potem o niej zapomniałem, a właściwie przypomniałem sobie jak mnie kciuk nie bolał po 20km 😉 Ale przy rowerze 8kw i wyboistym terenie trzeba bardziej uważać jak z kciukową.

Re: Tarpan

: 09 kwie 2019, 22:59
autor: tatar
I dlatego pisałem,że trzeba się jednak przyzwyczaić,a przy dużej mocy i w terenie wskazana duża i uwaga i rozwaga. :D

Re: Tarpan

: 10 kwie 2019, 19:10
autor: Inc0
leszcz pisze:
27 mar 2019, 14:44
Jeszcze sie waham.czy nie dać sterownika pod support. ..

sterownik zamontowany pod suportem to taki sam błąd jak umiejscowiony w tym miejscu silnik mida- obniża prześwit co ma znaczenie w jeździe terenowej a taka uskuteczniasz z tego co widać . Dodatkowo o ile mid ma solidna obudowę ( bo konstruktor przewidział tego rodzaju zagrożenie )która swoje co nieco może na klatę przyjąć o tyle sterownika obudowa to bardziej radiator niż mocna osłona, nie bardzo widzę go jak z konfrontacji czołowej z kamulcem czy pniakiem zwycięsko z tego wychodzi.innym aspektem jest zagrozenie zwiazane z zerwaniem kabli gdyby jakimś cudem zaczepiła je gałąź lub ostry kamień przeciął.
leszcz pisze:
08 kwie 2019, 11:14
Tarpanowi stuknęło 1100km. Miły zaskok, że zasięg nie spadł względem mida.

...
właśnie pada teoria o energo-żarłocznosci huba , a może o elektro-oszczędności mida...niepotrzebne skreślić ;)

Re: Tarpan

: 10 kwie 2019, 19:59
autor: leszcz
Inc0 pisze:
10 kwie 2019, 19:10
właśnie pada teoria o energo-żarłocznosci huba , a może o elektro-oszczędności mida...niepotrzebne skreślić ;)
Pewnie dlatego że jeżdżę blisko top speed silnika. Dziś dom-praca-dom średnia 36/h.

W górach byłaby inna bajka. Poki co dla mnie rower ideał 😁

Re: Tarpan

: 29 kwie 2019, 13:40
autor: leszcz
2000km w półtora miesiąca. 1500W w 7x9 pozwala na wjazd z pedałowaniem na 15% podjazd 30km/h. Dla mnie rower ideał.

Obrazek

Re: Tarpan

: 29 kwie 2019, 22:02
autor: radex
Bardzo fajny rower który nadal wygląda jak rower. Jaki ty masz tam sterownik bo nie mogę się już połapać? Ten niby sinus 30A co chodzi jak blokowy przy małych prędkosciach?

Re: Tarpan

: 30 kwie 2019, 11:37
autor: leszcz

Re: Tarpan

: 30 kwie 2019, 12:25
autor: leszcz
Tu zamiast 20km/h powinno być 30km/h:
1500W w 7x9 pozwala na wjazd z pedałowaniem na 15% podjazd 20km/h
Może to kwestia sinusa, nie wiem, ten rower ma spory moment, ciągnie jak Ursus, a przytyło mi się i waga taboru jakieś 120kg.

Re: Tarpan

: 30 kwie 2019, 21:15
autor: radex
Po podłączeniu lcd silnik zaczął chodzić ciszej? Masz soft start w tym sterowniku czy wyrywa od samego początku? Miałem niedawno założonego sinusa bez lcd z nexuna 60V 45A i też na wolnych obrotach pierdział jak blok. Teraz jeżdżę na Sabvoton ml45 bo lubię jak jest cicho i płynnie od samego początku.