Strona 4 z 4

Re: Tarpan

: 30 kwie 2019, 21:43
autor: radex
leszcz pisze:
30 kwie 2019, 12:25
Może to kwestia sinusa, nie wiem, ten rower ma spory moment, ciągnie jak Ursus, a przytyło mi się i waga taboru jakieś 120kg.
Mi się wydaje, że to bardziej zasługa nawoju 7x9 który daje spory moment obrotowy. Ponoć silniki wolnoobrotowe bardziej są podatne na przegrzanie. Nie miałeś nigdy problemów z temperaturą?

Re: Tarpan

: 30 kwie 2019, 22:42
autor: Vegasnight9
Też mam 30h 7x9 i na sinusie 45a idzie jak czołg. Ustawiam tempomat na 25km/h i wjeżdża pod takie góry że sam jestem w szoku. Na piachu dając mu w palnik max moc grzeje się moment ale przy dynamicznej jeździe po twardych drogach nigdy 100 stopni nie przekracza. Na asfalcie przy 20km/h nie ma takiego upadu żeby nie wjechal. A testowałem już naprawdę wiele :)

Re: Tarpan

: 01 maja 2019, 22:24
autor: leszcz
💪

Re: Tarpan

: 06 maja 2019, 0:25
autor: Misio
Heja,
Tak się zastanawiam, z tego co gdzieś mi kiedyś wpadło w "oko" to szukałeś do tylnego koła jakiejś mocnej przekładni, a tu patrzę że jest DD założony. Coś mi się pomyliło czy zmieniły się założenia? a jeśli dobrze pamiętam że miała być przekładnia to czemu jeździ ten cięższy bez przekładni?

Re: Tarpan

: 06 maja 2019, 12:50
autor: leszcz
Miał być ale sam już nie wiem co przesądziło.
Ogólnie już się nasyciłem przekładniami (mid)...
DD trochu cięższy i słabszy od przekładni ale nie muszę już myśleć co i kiedy może się zepsuć w środku.
Teraz tylko myślę ile napęd wytrzyma bo to oznacza wyjęcie koła. Narazie 2300km i jest nieźle.

Re: Tarpan

: 08 maja 2019, 23:20
autor: Misio
Na pewno będzie Pan zadowolony, to dobre konstrukcje. Ja mam ten szybkoobrotowy i sobie chwalę.
O midzie pamiętam, nawet sam zastanawiałem się czy nie kupić ale ostatecznie najpierw przygotuję bazę rowerową a elektryka będzie na sam koniec. Upływ czasu jest w tym przypadku na plus. Ceny spadają i nowe rozwiązania się pokazują.
Będziesz na zlocie? A może z Tarpanem?

Re: Tarpan

: 09 maja 2019, 16:26
autor: leszcz
Niestety impreza rodzinna :(

Re: Tarpan

: 11 cze 2019, 13:55
autor: leszcz
U mnie 4020km na liczniku. Kilka nowości.

Regen w manetce: popuszczenie gazu włącza hamowanie regeneracyjne, im więcej odpuszczam tym silniejsze. Super sprawa. Klocki hamulcowe aż tańczą z radości. Napięcie na aku wzrasta max 0,5V więc nie idzie jakiś duży prund.

Tarcza przód 42T: przy wymianie wkładu suportu były dystanse, dałem największy na prawo przy zębatkach i zrobiło się miejsce na 42T. Uśmiecham się :D

Obrazek

Tarcza przód 38T: pierwsza była aluminiowa i wytrzymała jakieś 1000km, to jakiś żart, nie kupować.

Obrazek

Teraz kombinuję jak pozbyć się tej osłony przy zębatce, bo wystaje głupio i waży niepotrzebnie. Problem w tym że po zdjęciu tego, śruby mocujące tarczę stają się za długie. Podkładki? Czy są mniejsze śruby? Ktoś się w tym orientuje?

Obrazek

Re: Tarpan

: 12 cze 2019, 0:26
autor: Tooropek
Podkładki? Czy są mniejsze śruby? Ktoś się w tym orientuje?
Ja robiłem 1 blat to dałem po prostu podkładki sprężynowe po dwie sztuki, można i płaskie a co do śrub to na pewno znajdziesz krótsze w sklepie metalowym, tylko trza by zmierzyć ile mają fi.

Re: Tarpan

: 12 cze 2019, 15:08
autor: leszcz
Takie cudo dostałem w rowerowym. Pasuje jak ulał. Gra muzyka!

Obrazek

Re: Tarpan

: 18 cze 2019, 10:26
autor: leszcz
Kurczę powiem wam, że ten sterownik KT sinus robi robotę...

1. Świetnie działa tempomat (w trybie "moc"). Bardzo płynnie. Pedałujesz - zmniejsza moc, zwalniasz - dodaje. Do tego przy znacznym przyspieszeniu (dopedałowanie lub z góry) płynnie włącza regena - im szybciej tym mocniej.

2. Płynny regen w manetce to jest "zmieniacz gry"... No poezja... Eliminuje w 90% użycie hamulców.

Już się wyjeździłem w 2 lata "w koło komina" i myślałem o sprzedaży Tarpana i zakupie analoga ale powyższe na nowo dodało mi frajdy z jazdy. Uśmiecham się :D :D

Obrazek

Re: Tarpan

: 20 cze 2019, 17:00
autor: granada
No i widzę ze świetnie ci to działa :) Nie ma już tej "sciany" przy pedałowaniu na tempomacie ???

Re: Tarpan

: 20 cze 2019, 18:07
autor: leszcz
Ściana jest tylko przy ograniczaninu predkości z wyświetlacza. Wtedy wchodzi agresywny regen.

Na tempomacie jest bajka. Bardzo płynnie.

Re: Tarpan

: 20 cze 2019, 22:33
autor: Mariusz_p
Gratki projektu :)
Mam ten sam sinus dlubniety na 42A. Jedyna rzecz, która ra mnie denerwuje to ten SOFTstart.
Jeździłem u Glebor na tym zestawie 2500 niby też z soft startem. Tutaj jest nieporównywalnie większy LAG. Nawet dzisiaj manetę wymieniłem, bo miałem podejrzenie że jest podwójny soft i dupa..

Re: Tarpan

: 21 cze 2019, 0:10
autor: granada
a może to plus bo przynajmniej szybko nic się nie ukręci :D

Re: Tarpan

: 21 cze 2019, 12:29
autor: leszcz
Mi akurat SOFT odpowiada :D Nie ma uderzeń mocy. Szprychy tak nie dostają i prund się nie marnuje, więcej km można robić... Do 4500km dobijam powoli.

Po ostatnich zachwytach Irasa67 nad Q128 ruszył w głowie pomysł na 2,8kg Q128C, mniejszy pakiet (13x8) i KT 17A w skrzynce.

To by mi odchudziło przede wszystkim koło 3kg i rower o ponad 6kg =>
silnik 6,4-2,8=3,6kg
pakiet (156-104)*0,05=2,6
sterownik 200-300g myślę

Re: Tarpan

: 21 cze 2019, 12:43
autor: granada
Ze też bedzie ci sie chciało to rozgrzebywać :D. Ciekaw jestem co byś zyskał na tym. Ja tam jestem za :D

Re: Tarpan

: 21 cze 2019, 22:30
autor: leszcz
Podnieta minęła. Może wróci na jesień. Taraz trzeba mieć wozidło non stop 😀

Re: Tarpan

: 28 cze 2019, 16:56
autor: leszcz
U mnie po 4 miesiącach na Mksusiku najechane 4600km i pierwszy serwis:

- wymiana zjechanej tylnej Continental Race King 2.2 na taką samą
- wymiana kasety Shimano HG200-7 11-32 (jeszcze dawała radę) na Sram PG-850-8 11-32
- najdroższy łańcuch w życiu => Connex 808, jakość robi wrażenie. Mam zamiar jeździć na 2 łańcuchy i zrobić 10tys na tym zestawie
- przełom u mnie => ghetto tubeless na tyle na mleku Trezado, ok 110ml (bez strzała z gazu nie szło tego napompić)

Obrazek

Re: Tarpan

: 04 lip 2019, 16:09
autor: radex
leszcz pisze:
28 cze 2019, 16:56
U mnie po 4 miesiącach na Mksusiku najechane 4600km i pierwszy serwie
- przełom u mnie => ghetto tubeless na tyle na mleku Trezado, ok 110ml (bez strzała z gazu nie szło tego napompić)
Użyłeś starej rozciętej dętki zamiast taśmy uszczelniającej i wentyla tubeless?

Re: Tarpan

: 04 lip 2019, 16:50
autor: gniewburzy
próbuje wykombinować coś z moja osia przelotowa
co to za nakrętki zastosowałaś ?

Re: Tarpan

: 04 lip 2019, 23:19
autor: leszcz
Nowa detka 26" continental. Ghetto tubeless szukaj.
Nakrętki wytoczone ze śrub do kół od auta.

Re: Tarpan

: 05 lip 2019, 7:19
autor: szkuba
Co cie skłoniło to tubeless? No i jakie wrażenia teraz?

Re: Tarpan

: 05 lip 2019, 10:40
autor: radex
leszcz pisze:
04 lip 2019, 23:19
Nowa detka 26" continental. Ghetto tubeless szukaj.
Muszę przyznać, że ciekawy sposób na uszczelnienie. Muszę wypróbować ten sposób. Czy dętka 20" będzie dobra do 26" koła?

Re: Tarpan

: 05 lip 2019, 10:42
autor: Wojtas
Ten tubeless jeszcze Ci się odbije :) Ani to naprawić w lesie jak coś się stanie no ale życzę bezdziurowej jazdy :)

Re: Tarpan

: 05 lip 2019, 12:42
autor: leszcz
szkuba pisze:
05 lip 2019, 7:19
Co cie skłoniło to tubeless? No i jakie wrażenia teraz?
Łatanie snejków w drodze do pracy. Na razie 400km więc nie ma o czym mówić. Zobaczymy po 1000-2000km.

radex pisze:
05 lip 2019, 10:40
Muszę przyznać, że ciekawy sposób na uszczelnienie. Muszę wypróbować ten sposób. Czy dętka 20" będzie dobra do 26" koła?
Pierwszy link 1enduro: https://lmgtfy.com/?q=ghetto+tubeless
Wojtas pisze:
05 lip 2019, 10:42
życzę bezdziurowej jazdy :)
A ja tobie też!

Re: Tarpan

: 24 lip 2019, 14:11
autor: leszcz
Kolejne 1200km pykło (5800 w sumie). Choć z racji wakacji spadło tempo napierdzielania kilosów jednakowoż wzbogaciłem się o 2 nowe doświadczenia:
- dzwon zygmunta z wyciekiem mleka
- zaplot koła samemu

Obrazek

Muszę przyznać, że jestem zaskoczony jak szybko i dobrze udało mi się zapleść koło. Praktycznie przy równomiernym dokręcaniu nypli osiągnąłem zadowalające naprężenie szprych i żadnego bicia na boki, jedynie niewielkie bicie góra/dół. Pojeżdżę trochę teraz i będę to jakoś niwelował.

Tył na nowo zalany getto-mlekiem i Tarpan znów ochoczy do roboty :)

Obrazek

Acha no i u mnie nic się nie marnuje...

Obrazek

Re: Tarpan

: 24 lip 2019, 15:31
autor: Goliath
Musiało być ostre pierdzielnięcie... skoro zrobiłeś w obręczy takiego wgniota. Jak to się stało ??

Re: Tarpan

: 24 lip 2019, 15:36
autor: leszcz
Normalnie :) ten betonowy blok w trawie przy 35/h gdzieś :)
Dzwon Zygmunta 😀

Re: Tarpan

: 24 lip 2019, 17:38
autor: Yin
leszcz pisze:
24 lip 2019, 14:11
Acha no i u mnie nic się nie marnuje...
Ładny łuk, obręcz wykorzystujesz do układania ramion w czasie szlifowania? Z jakiego drewna robisz?

Re: Tarpan

: 24 lip 2019, 18:02
autor: Rychu
Ostania fotka - super :D

Re: Tarpan

: 24 lip 2019, 20:42
autor: pxl666
tylko ja myślałem ze to koło do skakania dla tygrysa?

Re: Tarpan

: 24 lip 2019, 23:09
autor: radex
Gdybyś miał mida z dużym ciśnieniem w oponie to może felga by przeżyła. Niestety takie minusy silników w kole. Ja mam 3k turbo w hardtailu i nie chce wiedzieć co się stanie jak kiedyś wjadę na taką przeszkodę :roll:
No to widzę, że kolega zadowolony z tubeless?

Re: Tarpan

: 24 lip 2019, 23:47
autor: leszcz
Mid jest najlepszy do 5tys km 😀
Tubless super sprawa. Getto szybko i tanio sie robi. Nie ma odwrotu 💪
Tym razem zrobilem nawet na dętce bez wykrecanego wentyla. Prox czy cos takiego.
Hub to poezja jest.
Zapierdziela bezgłośnie. Ciężko to opisać 😀😀😀

Re: Tarpan

: 24 lip 2019, 23:56
autor: Tooropek
leszcz pisze:
24 lip 2019, 23:47
Mid jest najlepszy do 5tys km 😀
Tubless super sprawa. Getto szybko i tanio sie robi. Nie ma odwrotu 💪
Tym razem zrobilem nawet na dętce bez wykrecanego wentyla. Prox czy cos takiego.
Hub to poezja jest.
Zapierdziela bezgłośnie. Ciężko to opisać 😀😀😀
Też wróciłem do huba szybciutko, 2 miesiące i odechciało się mida :D

Ja na blokowcu jeżdżę, to jest jakiś tam dźwięk, ale już od 30km/h wzwyż nie słyszę tego wcale i tylko opony dźwięczą. Hub jest górą wszędzie poza górami. Nikomu nie polecam innej opcji jak balon w tylnim kole :D

Re: Tarpan

: 25 lip 2019, 0:31
autor: pxl666
A co powiecie na uszczelniacze w dętce?

Re: Tarpan

: 25 lip 2019, 7:20
autor: leszcz
W srodku jest tona talku. Podobno zagluca mleko szybko. Tak mowia starsi i madrzejsi wiec pwenie probowali 😀

Re: Tarpan

: 25 lip 2019, 8:54
autor: pxl666
no własnie myślałem czy jest coś co jest kompatybilne

Re: Tarpan

: 14 gru 2019, 11:38
autor: leszcz
TomaS pisze:
09 mar 2019, 12:30
Czyli co HUB wiecej frajdy niż MID ? 😉
Taraz moge powiedziec że w moim przypadku - tak. Płynność przyspieszania, hamowanie silnikiem, cisza, niemyślenie o napędzie.

Re: Tarpan

: 09 lut 2022, 18:19
autor: Wattomaniac
leszcz pisze:
18 cze 2019, 10:26
Kurczę powiem wam, że ten sterownik KT sinus robi robotę...

1. Świetnie działa tempomat (w trybie "moc"). Bardzo płynnie. Pedałujesz - zmniejsza moc, zwalniasz - dodaje. Do tego przy znacznym przyspieszeniu (dopedałowanie lub z góry) płynnie włącza regena - im szybciej tym mocniej.

2. Płynny regen w manetce to jest "zmieniacz gry"... No poezja... Eliminuje w 90% użycie hamulców.

Już się wyjeździłem w 2 lata "w koło komina" i myślałem o sprzedaży Tarpana i zakupie analoga ale powyższe na nowo dodało mi frajdy z jazdy. Uśmiecham się :D :D

Obrazek
z jakiej apki taki podgląd tras?
i co jeździsz jeszcze na tarpanie?
cały czas tam siedzi silnik 30h?

Re: Tarpan

: 09 lut 2022, 18:35
autor: Tooropek
Ostatnio aktywny
15 wrz 2021, 09:39

Re: Tarpan

: 09 lut 2022, 18:51
autor: pxl666
To chyba strava była