Strona 4 z 4
Re: Tarpan
: 30 kwie 2019, 21:43
autor: radex
leszcz pisze: ↑30 kwie 2019, 12:25
Może to kwestia sinusa, nie wiem, ten rower ma spory moment, ciągnie jak Ursus, a przytyło mi się i waga taboru jakieś 120kg.
Mi się wydaje, że to bardziej zasługa nawoju 7x9 który daje spory moment obrotowy. Ponoć silniki wolnoobrotowe bardziej są podatne na przegrzanie. Nie miałeś nigdy problemów z temperaturą?
Re: Tarpan
: 30 kwie 2019, 22:42
autor: Vegasnight9
Też mam 30h 7x9 i na sinusie 45a idzie jak czołg. Ustawiam tempomat na 25km/h i wjeżdża pod takie góry że sam jestem w szoku. Na piachu dając mu w palnik max moc grzeje się moment ale przy dynamicznej jeździe po twardych drogach nigdy 100 stopni nie przekracza. Na asfalcie przy 20km/h nie ma takiego upadu żeby nie wjechal. A testowałem już naprawdę wiele
Re: Tarpan
: 01 maja 2019, 22:24
autor: leszcz
Re: Tarpan
: 06 maja 2019, 0:25
autor: Misio
Heja,
Tak się zastanawiam, z tego co gdzieś mi kiedyś wpadło w "oko" to szukałeś do tylnego koła jakiejś mocnej przekładni, a tu patrzę że jest DD założony. Coś mi się pomyliło czy zmieniły się założenia? a jeśli dobrze pamiętam że miała być przekładnia to czemu jeździ ten cięższy bez przekładni?
Re: Tarpan
: 06 maja 2019, 12:50
autor: leszcz
Miał być ale sam już nie wiem co przesądziło.
Ogólnie już się nasyciłem przekładniami (mid)...
DD trochu cięższy i słabszy od przekładni ale nie muszę już myśleć co i kiedy może się zepsuć w środku.
Teraz tylko myślę ile napęd wytrzyma bo to oznacza wyjęcie koła. Narazie 2300km i jest nieźle.
Re: Tarpan
: 08 maja 2019, 23:20
autor: Misio
Na pewno będzie Pan zadowolony, to dobre konstrukcje. Ja mam ten szybkoobrotowy i sobie chwalę.
O midzie pamiętam, nawet sam zastanawiałem się czy nie kupić ale ostatecznie najpierw przygotuję bazę rowerową a elektryka będzie na sam koniec. Upływ czasu jest w tym przypadku na plus. Ceny spadają i nowe rozwiązania się pokazują.
Będziesz na zlocie? A może z Tarpanem?
Re: Tarpan
: 09 maja 2019, 16:26
autor: leszcz
Niestety impreza rodzinna
Re: Tarpan
: 11 cze 2019, 13:55
autor: leszcz
U mnie 4020km na liczniku. Kilka nowości.
Regen w manetce: popuszczenie gazu włącza hamowanie regeneracyjne, im więcej odpuszczam tym silniejsze. Super sprawa. Klocki hamulcowe aż tańczą z radości. Napięcie na aku wzrasta max 0,5V więc nie idzie jakiś duży prund.
Tarcza przód 42T: przy wymianie wkładu suportu były dystanse, dałem największy na prawo przy zębatkach i zrobiło się miejsce na 42T. Uśmiecham się
Tarcza przód 38T: pierwsza była aluminiowa i wytrzymała jakieś 1000km, to jakiś żart, nie kupować.
Teraz kombinuję jak pozbyć się tej osłony przy zębatce, bo wystaje głupio i waży niepotrzebnie. Problem w tym że po zdjęciu tego, śruby mocujące tarczę stają się za długie. Podkładki? Czy są mniejsze śruby? Ktoś się w tym orientuje?
Re: Tarpan
: 12 cze 2019, 0:26
autor: Tooropek
Podkładki? Czy są mniejsze śruby? Ktoś się w tym orientuje?
Ja robiłem 1 blat to dałem po prostu podkładki sprężynowe po dwie sztuki, można i płaskie a co do śrub to na pewno znajdziesz krótsze w sklepie metalowym, tylko trza by zmierzyć ile mają fi.
Re: Tarpan
: 12 cze 2019, 15:08
autor: leszcz
Takie cudo dostałem w rowerowym. Pasuje jak ulał. Gra muzyka!
Re: Tarpan
: 18 cze 2019, 10:26
autor: leszcz
Kurczę powiem wam, że ten sterownik KT sinus robi robotę...
1. Świetnie działa tempomat (w trybie "moc"). Bardzo płynnie. Pedałujesz - zmniejsza moc, zwalniasz - dodaje. Do tego przy znacznym przyspieszeniu (dopedałowanie lub z góry) płynnie włącza regena - im szybciej tym mocniej.
2. Płynny regen w manetce to jest "zmieniacz gry"... No poezja... Eliminuje w 90% użycie hamulców.
Już się wyjeździłem w 2 lata "w koło komina" i myślałem o sprzedaży Tarpana i zakupie analoga ale powyższe na nowo dodało mi frajdy z jazdy. Uśmiecham się
Re: Tarpan
: 20 cze 2019, 17:00
autor: granada
No i widzę ze świetnie ci to działa
Nie ma już tej "sciany" przy pedałowaniu na tempomacie ???
Re: Tarpan
: 20 cze 2019, 18:07
autor: leszcz
Ściana jest tylko przy ograniczaninu predkości z wyświetlacza. Wtedy wchodzi agresywny regen.
Na tempomacie jest bajka. Bardzo płynnie.
Re: Tarpan
: 20 cze 2019, 22:33
autor: Mariusz_p
Gratki projektu
Mam ten sam sinus dlubniety na 42A. Jedyna rzecz, która ra mnie denerwuje to ten SOFTstart.
Jeździłem u Glebor na tym zestawie 2500 niby też z soft startem. Tutaj jest nieporównywalnie większy LAG. Nawet dzisiaj manetę wymieniłem, bo miałem podejrzenie że jest podwójny soft i dupa..
Re: Tarpan
: 21 cze 2019, 0:10
autor: granada
a może to plus bo przynajmniej szybko nic się nie ukręci
Re: Tarpan
: 21 cze 2019, 12:29
autor: leszcz
Mi akurat SOFT odpowiada
Nie ma uderzeń mocy. Szprychy tak nie dostają i prund się nie marnuje, więcej km można robić... Do 4500km dobijam powoli.
Po ostatnich zachwytach
Irasa67 nad Q128 ruszył w głowie pomysł na 2,8kg Q128C, mniejszy pakiet (13x8) i KT 17A w skrzynce.
To by mi odchudziło przede wszystkim koło 3kg i rower o ponad 6kg =>
silnik 6,4-2,8=3,6kg
pakiet (156-104)*0,05=2,6
sterownik 200-300g myślę
Re: Tarpan
: 21 cze 2019, 12:43
autor: granada
Ze też bedzie ci sie chciało to rozgrzebywać
. Ciekaw jestem co byś zyskał na tym. Ja tam jestem za
Re: Tarpan
: 21 cze 2019, 22:30
autor: leszcz
Podnieta minęła. Może wróci na jesień. Taraz trzeba mieć wozidło non stop
Re: Tarpan
: 28 cze 2019, 16:56
autor: leszcz
U mnie po 4 miesiącach na Mksusiku najechane 4600km i pierwszy serwis:
- wymiana zjechanej tylnej Continental Race King 2.2 na taką samą
- wymiana kasety Shimano HG200-7 11-32 (jeszcze dawała radę) na Sram PG-850-8 11-32
- najdroższy łańcuch w życiu => Connex 808, jakość robi wrażenie. Mam zamiar jeździć na 2 łańcuchy i zrobić 10tys na tym zestawie
- przełom u mnie => ghetto tubeless na tyle na mleku Trezado, ok 110ml (bez strzała z gazu nie szło tego napompić)
Re: Tarpan
: 04 lip 2019, 16:09
autor: radex
leszcz pisze: ↑28 cze 2019, 16:56
U mnie po 4 miesiącach na Mksusiku najechane 4600km i pierwszy serwie
- przełom u mnie => ghetto tubeless na tyle na mleku Trezado, ok 110ml (bez strzała z gazu nie szło tego napompić)
Użyłeś starej rozciętej dętki zamiast taśmy uszczelniającej i wentyla tubeless?
Re: Tarpan
: 04 lip 2019, 16:50
autor: gniewburzy
próbuje wykombinować coś z moja osia przelotowa
co to za nakrętki zastosowałaś ?
Re: Tarpan
: 04 lip 2019, 23:19
autor: leszcz
Nowa detka 26" continental. Ghetto tubeless szukaj.
Nakrętki wytoczone ze śrub do kół od auta.
Re: Tarpan
: 05 lip 2019, 7:19
autor: szkuba
Co cie skłoniło to tubeless? No i jakie wrażenia teraz?
Re: Tarpan
: 05 lip 2019, 10:40
autor: radex
leszcz pisze: ↑04 lip 2019, 23:19
Nowa detka 26" continental. Ghetto tubeless szukaj.
Muszę przyznać, że ciekawy sposób na uszczelnienie. Muszę wypróbować ten sposób. Czy dętka 20" będzie dobra do 26" koła?
Re: Tarpan
: 05 lip 2019, 10:42
autor: Wojtas
Ten tubeless jeszcze Ci się odbije
Ani to naprawić w lesie jak coś się stanie no ale życzę bezdziurowej jazdy
Re: Tarpan
: 05 lip 2019, 12:42
autor: leszcz
szkuba pisze: ↑05 lip 2019, 7:19
Co cie skłoniło to tubeless? No i jakie wrażenia teraz?
Łatanie snejków w drodze do pracy. Na razie 400km więc nie ma o czym mówić. Zobaczymy po 1000-2000km.
radex pisze: ↑05 lip 2019, 10:40
Muszę przyznać, że ciekawy sposób na uszczelnienie. Muszę wypróbować ten sposób. Czy dętka 20" będzie dobra do 26" koła?
Pierwszy link 1enduro:
https://lmgtfy.com/?q=ghetto+tubeless
Wojtas pisze: ↑05 lip 2019, 10:42
życzę bezdziurowej jazdy
A ja tobie też!
Re: Tarpan
: 24 lip 2019, 14:11
autor: leszcz
Kolejne 1200km pykło (5800 w sumie). Choć z racji wakacji spadło tempo napierdzielania kilosów jednakowoż wzbogaciłem się o 2 nowe doświadczenia:
- dzwon zygmunta z wyciekiem mleka
- zaplot koła samemu
Muszę przyznać, że jestem zaskoczony jak szybko i dobrze udało mi się zapleść koło. Praktycznie przy równomiernym dokręcaniu nypli osiągnąłem zadowalające naprężenie szprych i żadnego bicia na boki, jedynie niewielkie bicie góra/dół. Pojeżdżę trochę teraz i będę to jakoś niwelował.
Tył na nowo zalany getto-mlekiem i Tarpan znów ochoczy do roboty
Acha no i u mnie nic się nie marnuje...
Re: Tarpan
: 24 lip 2019, 15:31
autor: Goliath
Musiało być ostre pierdzielnięcie... skoro zrobiłeś w obręczy takiego wgniota. Jak to się stało ??
Re: Tarpan
: 24 lip 2019, 15:36
autor: leszcz
Normalnie
ten betonowy blok w trawie przy 35/h gdzieś
Dzwon Zygmunta
Re: Tarpan
: 24 lip 2019, 17:38
autor: Yin
leszcz pisze: ↑24 lip 2019, 14:11
Acha no i u mnie nic się nie marnuje...
Ładny łuk, obręcz wykorzystujesz do układania ramion w czasie szlifowania? Z jakiego drewna robisz?
Re: Tarpan
: 24 lip 2019, 18:02
autor: Rychu
Ostania fotka - super
Re: Tarpan
: 24 lip 2019, 20:42
autor: pxl666
tylko ja myślałem ze to koło do skakania dla tygrysa?
Re: Tarpan
: 24 lip 2019, 23:09
autor: radex
Gdybyś miał mida z dużym ciśnieniem w oponie to może felga by przeżyła. Niestety takie minusy silników w kole. Ja mam 3k turbo w hardtailu i nie chce wiedzieć co się stanie jak kiedyś wjadę na taką przeszkodę
No to widzę, że kolega zadowolony z tubeless?
Re: Tarpan
: 24 lip 2019, 23:47
autor: leszcz
Mid jest najlepszy do 5tys km
Tubless super sprawa. Getto szybko i tanio sie robi. Nie ma odwrotu
Tym razem zrobilem nawet na dętce bez wykrecanego wentyla. Prox czy cos takiego.
Hub to poezja jest.
Zapierdziela bezgłośnie. Ciężko to opisać
Re: Tarpan
: 24 lip 2019, 23:56
autor: Tooropek
leszcz pisze: ↑24 lip 2019, 23:47
Mid jest najlepszy do 5tys km
Tubless super sprawa. Getto szybko i tanio sie robi. Nie ma odwrotu
Tym razem zrobilem nawet na dętce bez wykrecanego wentyla. Prox czy cos takiego.
Hub to poezja jest.
Zapierdziela bezgłośnie. Ciężko to opisać
Też wróciłem do huba szybciutko, 2 miesiące i odechciało się mida
Ja na blokowcu jeżdżę, to jest jakiś tam dźwięk, ale już od 30km/h wzwyż nie słyszę tego wcale i tylko opony dźwięczą. Hub jest górą wszędzie poza górami. Nikomu nie polecam innej opcji jak balon w tylnim kole
Re: Tarpan
: 25 lip 2019, 0:31
autor: pxl666
A co powiecie na uszczelniacze w dętce?
Re: Tarpan
: 25 lip 2019, 7:20
autor: leszcz
W srodku jest tona talku. Podobno zagluca mleko szybko. Tak mowia starsi i madrzejsi wiec pwenie probowali
Re: Tarpan
: 25 lip 2019, 8:54
autor: pxl666
no własnie myślałem czy jest coś co jest kompatybilne
Re: Tarpan
: 14 gru 2019, 11:38
autor: leszcz
TomaS pisze: ↑09 mar 2019, 12:30
Czyli co HUB wiecej frajdy niż MID ?
Taraz moge powiedziec że w moim przypadku - tak. Płynność przyspieszania, hamowanie silnikiem, cisza, niemyślenie o napędzie.
Re: Tarpan
: 09 lut 2022, 18:19
autor: Wattomaniac
leszcz pisze: ↑18 cze 2019, 10:26
Kurczę powiem wam, że ten sterownik KT sinus robi robotę...
1. Świetnie działa tempomat (w trybie "moc"). Bardzo płynnie. Pedałujesz - zmniejsza moc, zwalniasz - dodaje. Do tego przy znacznym przyspieszeniu (dopedałowanie lub z góry) płynnie włącza regena - im szybciej tym mocniej.
2. Płynny regen w manetce to jest "zmieniacz gry"... No poezja... Eliminuje w 90% użycie hamulców.
Już się wyjeździłem w 2 lata "w koło komina" i myślałem o sprzedaży Tarpana i zakupie analoga ale powyższe na nowo dodało mi frajdy z jazdy. Uśmiecham się
z jakiej apki taki podgląd tras?
i co jeździsz jeszcze na tarpanie?
cały czas tam siedzi silnik 30h?
Re: Tarpan
: 09 lut 2022, 18:35
autor: Tooropek
Ostatnio aktywny
15 wrz 2021, 09:39
Re: Tarpan
: 09 lut 2022, 18:51
autor: pxl666
To chyba strava była