Hulajnoga elektryczna VS1 - PasterBajk
- pastek5
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:57
Hulajnoga elektryczna VS1 - PasterBajk
Hejka wszystkim.
Chciałem przedstawić prototyp naszej nowo zaprojektowanej hulajnogi VS1. Co sądzicie ?
Parametry :
Moc 3000W
Bateria 14s10p 30Ah 50V
Prędkość max 50 km/h
Przednie koło 26'
Tylne koło 20'
Hamulce shimano
Silnik mxus 30h ( qs 205 też się zmieści )
Waga około 30 kg
Chciałem przedstawić prototyp naszej nowo zaprojektowanej hulajnogi VS1. Co sądzicie ?
Parametry :
Moc 3000W
Bateria 14s10p 30Ah 50V
Prędkość max 50 km/h
Przednie koło 26'
Tylne koło 20'
Hamulce shimano
Silnik mxus 30h ( qs 205 też się zmieści )
Waga około 30 kg
- Iceman
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28
Re: Hulajnoga elektryczna VS1 - PasterBajk
Fajny projekt. Aż chciałoby się wypróbować. Przy takiej baterii będzie też spory zasięg. Jedynie prędkość mnie osobiście trochę hamuje. 50 km/h już na rowerze jest dosyć odczuwalne a co dopiero na hulajnodze. A zakładam że jeżeli jest taka możliwość to ktoś z niej skorzysta .
Powodzenia w dalszej pracy nad prototypem i sprzedaży.
Powodzenia w dalszej pracy nad prototypem i sprzedaży.
E-cruiser v2 - viewtopic.php?f=30&t=1421&sid=6bfcb3add ... 0df1bab511
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: Hulajnoga elektryczna VS1 - PasterBajk
50 km/h na hulajnodze brzmi złowrogo. No ale w sumie pełną prędkością nikt jeździć nie każe
Bardzo fajny projekt, jedyne czego moim zdaniem brakuje to bardziej agresywnych kół. Dał bym tu jakieś szersze opony.
I może jeszcze jakieś zabezpieczenie tylnego koła tak by przypadkowo nie zahaczyć o nie w momencie gdy hulajnoga jest w ruchu.
Bardzo fajny projekt, jedyne czego moim zdaniem brakuje to bardziej agresywnych kół. Dał bym tu jakieś szersze opony.
I może jeszcze jakieś zabezpieczenie tylnego koła tak by przypadkowo nie zahaczyć o nie w momencie gdy hulajnoga jest w ruchu.
- Popeye
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 14 sie 2018, 15:24
- pastek5
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:57
Re: Hulajnoga elektryczna VS1 - PasterBajk
Odpowiadając na szybkości(rzadko siedzę na forum z nadmiaru pracy przy falconach) na wasze wątpliwości chciałem zaznaczyć, że jest to prototyp.
1. Siodełko będzie ze sztycą amortyzowaną( możliwość montażu i demontażu) -dodatkowa opcja
2. Zabezpieczenie aby noga nie wpadła w tylne koło już jest w projekcie- dodatkowo będzie ona wspornikiem do mocowania tylnego błotnika.
3. damper na ty tył będzie w opcji , lecz trzeba będzie na to poczekać.
4. Dodatkowo walczymy też nad nóżką bo jest to denerwujące kiedy sprzęt opiera się o barierki i zaraz się przewróci i porysuje.
Wszelkie pytania i wątpliwości oraz w skazówki jak najbardziej mile widziane.
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi i Pozdrawiam Adam z PasterBajk.
Zapraszam na zlot - w celu przetestowania hulajnogi !
ZLOT ŻYRARDÓW 2019 !
Dzięki !
Ps. WZÓR HULAJNOGI ZASTRZEŻONY
1. Siodełko będzie ze sztycą amortyzowaną( możliwość montażu i demontażu) -dodatkowa opcja
2. Zabezpieczenie aby noga nie wpadła w tylne koło już jest w projekcie- dodatkowo będzie ona wspornikiem do mocowania tylnego błotnika.
3. damper na ty tył będzie w opcji , lecz trzeba będzie na to poczekać.
4. Dodatkowo walczymy też nad nóżką bo jest to denerwujące kiedy sprzęt opiera się o barierki i zaraz się przewróci i porysuje.
Wszelkie pytania i wątpliwości oraz w skazówki jak najbardziej mile widziane.
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi i Pozdrawiam Adam z PasterBajk.
Zapraszam na zlot - w celu przetestowania hulajnogi !
ZLOT ŻYRARDÓW 2019 !
Dzięki !
Ps. WZÓR HULAJNOGI ZASTRZEŻONY
Ostatnio zmieniony 17 lut 2019, 22:41 przez pastek5, łącznie zmieniany 2 razy.
- Popeye
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 14 sie 2018, 15:24
Re: Hulajnoga elektryczna VS1 - PasterBajk
Czy nie myślałeś, aby dodatkowo wykorzystać to miejsce? Np. na większy pakiet lub podręczny schowek?
- pastek5
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:57
Re: Hulajnoga elektryczna VS1 - PasterBajk
Początkowo mieliśmy taki zamysł lecz nie mogliśmy pozbyć się kratownic ze względu na sztywność ramy i stabilność jazdy. Wygląd tez zmienił by się drastycznie.
A akumulatorów jest wystarczająco, wejdzie jeszcze więcej niz 140 sztuk w Next wersji.
A akumulatorów jest wystarczająco, wejdzie jeszcze więcej niz 140 sztuk w Next wersji.
Re: Hulajnoga elektryczna VS1 - PasterBajk
jeśli szukasz dystrybutorów to można się zgadać ale to juz priv w razie co
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Hulajnoga elektryczna VS1 - PasterBajk
Na Słowacji i w Czechach, jest to dosyć popularny pojazd do szybkiego powrotu z gór w doliny, np. z tatrzańskiego schroniska do parkingu, i nie jest to zazwyczaj "powolna" jazdaMaran_hand pisze: ↑13 lut 2019, 21:5350 km/h na hulajnodze brzmi złowrogo. No ale w sumie pełną prędkością nikt jeździć nie każe
..
- pastek5
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:57
Re: Hulajnoga elektryczna VS1 - PasterBajk
Jest tzw down hill o którym piszesz i w naszym przypadku - up hilltkoko pisze: ↑17 lut 2019, 19:49Na Słowacji i w Czechach, jest to dosyć popularny pojazd do szybkiego powrotu z gór w doliny, np. z tatrzańskiego schroniska do parkingu, i nie jest to zazwyczaj "powolna" jazdaMaran_hand pisze: ↑13 lut 2019, 21:5350 km/h na hulajnodze brzmi złowrogo. No ale w sumie pełną prędkością nikt jeździć nie każe
..
Ps. W Polsce też jest. Sąsiadująca góra Żar udostępnia takie zjazdy w dół na hulajnogach
-
- Forumowicz
- Posty: 461
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:42
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: Hulajnoga elektryczna VS1 - PasterBajk
jeśli to ma mieć siodło -to przestaje być hulajnogą i jest skuterem.
jeśli ma być hulajnogą -bez siodła -do jazdy stojąc -to z samej zasady hulajnogi czasem trzeba odepchnąć się nogą
-a czasem w zakręcie podeprzeć -lub podbiec kilka kroków i zeskoczyć oraz wskoczyć w biegu.
Jako hulajnoga to się nie nadaje do jazdy. ZA WYSOKO PODEST.
Ze względów ergonomii i bezpieczeństwa podest powinien być jak najbliżej ziemi -poniżej 8cm jest super, do 12 cm jest jeszcze ok -powyżej 15 cm w praktyce nie daje się sprawnie jeździć -stanie na hulajnodze i jedynie jazda czysto silnikowa -używanie hamulców aż do zatrzymania przed każdym krawężnikiem -ruszanie na silniku z groźbą kontuzji kolana mocno ugiętej nogi trzymającej ciężar "zawodnika" -to nie jazda na hulajnodze tylko karykatura jazdy.
Jednocześnie -za mały prześwit -byle kamyk -i zwłaszcza na dużej prędkości się leci przez kierownicę...
powód obu -zbyt gruby podest.
W hulajnodze -wszystko co pod nogami grubsze niż 2-2,5cm jest BE.
W skuterze (z siodłem) praktycznie nie przeszkadza. Zastosowanie lub nie siodła przesądza o konstrukcji -jak musi być skonstruowany podest.
Konstrukcja (grubość i wysokość) podestu przesądza czy pojazd może być użytkowany jako hulajnoga -czyli czy można jechać stojąc.
Dodatkowy potencjalny kłopot -to zabudowana/niewyjmowalna bateria -bardzo utrudniająca użytkowanie hulajnogi poza własnym miejscem garażowania.
Zabranie hulajnogi na jakieś wczasy -nocowanie w okazjonalnych miejscach -często nie ma możliwości zabierania hulajnogi do pokoju np hotelowego celem naładowania -samą baterię można spoko wziąć i ładować prawie wszędzie.
jeśli ma być hulajnogą -bez siodła -do jazdy stojąc -to z samej zasady hulajnogi czasem trzeba odepchnąć się nogą
-a czasem w zakręcie podeprzeć -lub podbiec kilka kroków i zeskoczyć oraz wskoczyć w biegu.
Jako hulajnoga to się nie nadaje do jazdy. ZA WYSOKO PODEST.
Ze względów ergonomii i bezpieczeństwa podest powinien być jak najbliżej ziemi -poniżej 8cm jest super, do 12 cm jest jeszcze ok -powyżej 15 cm w praktyce nie daje się sprawnie jeździć -stanie na hulajnodze i jedynie jazda czysto silnikowa -używanie hamulców aż do zatrzymania przed każdym krawężnikiem -ruszanie na silniku z groźbą kontuzji kolana mocno ugiętej nogi trzymającej ciężar "zawodnika" -to nie jazda na hulajnodze tylko karykatura jazdy.
Jednocześnie -za mały prześwit -byle kamyk -i zwłaszcza na dużej prędkości się leci przez kierownicę...
powód obu -zbyt gruby podest.
W hulajnodze -wszystko co pod nogami grubsze niż 2-2,5cm jest BE.
W skuterze (z siodłem) praktycznie nie przeszkadza. Zastosowanie lub nie siodła przesądza o konstrukcji -jak musi być skonstruowany podest.
Konstrukcja (grubość i wysokość) podestu przesądza czy pojazd może być użytkowany jako hulajnoga -czyli czy można jechać stojąc.
Dodatkowy potencjalny kłopot -to zabudowana/niewyjmowalna bateria -bardzo utrudniająca użytkowanie hulajnogi poza własnym miejscem garażowania.
Zabranie hulajnogi na jakieś wczasy -nocowanie w okazjonalnych miejscach -często nie ma możliwości zabierania hulajnogi do pokoju np hotelowego celem naładowania -samą baterię można spoko wziąć i ładować prawie wszędzie.
-
- Forumowicz
- Posty: 461
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:42
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: Hulajnoga elektryczna VS1 - PasterBajk
dokładnie tak jak piszesz Zeltom. -W hulajnodze zawsze prześwit jest za mały (łatwo zawodzić o podłoże) a podest zbyt wysoko. Wymagania wykluczające się. Konieczny kompromis.
Krytyczną sprawą jest grubość podestu. Jeśli podest jest cienki -około 2cm -to można mieć prześwit około 8cm (zazwyczaj wystarczająco wysoko -choć szału nie ma) i jednocześnie poziom podestu 10cm od podłoża -co już jest wystarczająco wygodne (choć też szału nie ma)
Bateria czy sterownik umieszczone w podeście -(i konieczna grubość podestu 4 lub więcej cm) -to obydwa parametry krytycznie się pogarszają.
I najlepszą opcja jeśli chce się jeździć stojąc jest przeniesienie wyposażenia albo na belkę od podestu do sterów, albo na przednią część podestu przed miejscem postawienia stóp -albo za podest wzdłuż tylnego koła (tu nie może zbytnio zwiększać szerokości)
I z praktyki kilka x zabudowana na stałe bateria bardzo utrudniała mi użytkowanie hulajnogi...
Krytyczną sprawą jest grubość podestu. Jeśli podest jest cienki -około 2cm -to można mieć prześwit około 8cm (zazwyczaj wystarczająco wysoko -choć szału nie ma) i jednocześnie poziom podestu 10cm od podłoża -co już jest wystarczająco wygodne (choć też szału nie ma)
Bateria czy sterownik umieszczone w podeście -(i konieczna grubość podestu 4 lub więcej cm) -to obydwa parametry krytycznie się pogarszają.
I najlepszą opcja jeśli chce się jeździć stojąc jest przeniesienie wyposażenia albo na belkę od podestu do sterów, albo na przednią część podestu przed miejscem postawienia stóp -albo za podest wzdłuż tylnego koła (tu nie może zbytnio zwiększać szerokości)
I z praktyki kilka x zabudowana na stałe bateria bardzo utrudniała mi użytkowanie hulajnogi...
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 12 sty 2019, 17:48