E-bike Ewolucja 2014 - teraz
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 12 sty 2019, 17:48
E-bike Ewolucja 2014 - teraz
Mój pierwszy projekt - E Bike Apollo -36v 800W - Grudzień 2014
Kiedy zobaczyłem pierwszy rower elektryczny w Holandii bardzo chciałem taki mieć.
Przerobiłem swój stary Apollo stalowy i ciężki full. Do elektryfikacji posłużył Chiński zestaw z Ebay 36V 800W.
Rower jeździł w miarę szybko ale środek ciężkości był na tyle przez ciezkie żelowe baterie w bagazniku. Przy schodzeniu, wsiadaniu i skręcaniu trzeba było mocno uważać.
-Rozmiar Ramy: 20".
-Rozmiar Koła:26"
-Baterie żelowe 3*12V 7Ah
-Max speed: 40 km/h
- Engine Net weight: 10kg..
- Torque: 45 N.M.
-Hamulce V brake
Mniej więcej po roku dowiedziałem się o Forum Arbiter z licznymi artykułami o rowerach , opisy i instrukcje. Blog Tasa to kopalnia wiedzy która bardzo chetnie sie dzielil. Nastąpiła pierwsza modyfikacja czyli wymiana baterii na Turnigy Li-Poly z Hobby King z buzzerami do kontroli napięcia minimalnego. Zbudowałem baterie 48V 5AH a potem 48V 10AH. Ladowanie bylo dosc klopotliwe na ładowarce modelarskiej Hobby King.
Rower zmienia właściciela a ja rozpocząłem nowy projekt...
Kiedy zobaczyłem pierwszy rower elektryczny w Holandii bardzo chciałem taki mieć.
Przerobiłem swój stary Apollo stalowy i ciężki full. Do elektryfikacji posłużył Chiński zestaw z Ebay 36V 800W.
Rower jeździł w miarę szybko ale środek ciężkości był na tyle przez ciezkie żelowe baterie w bagazniku. Przy schodzeniu, wsiadaniu i skręcaniu trzeba było mocno uważać.
-Rozmiar Ramy: 20".
-Rozmiar Koła:26"
-Baterie żelowe 3*12V 7Ah
-Max speed: 40 km/h
- Engine Net weight: 10kg..
- Torque: 45 N.M.
-Hamulce V brake
Mniej więcej po roku dowiedziałem się o Forum Arbiter z licznymi artykułami o rowerach , opisy i instrukcje. Blog Tasa to kopalnia wiedzy która bardzo chetnie sie dzielil. Nastąpiła pierwsza modyfikacja czyli wymiana baterii na Turnigy Li-Poly z Hobby King z buzzerami do kontroli napięcia minimalnego. Zbudowałem baterie 48V 5AH a potem 48V 10AH. Ladowanie bylo dosc klopotliwe na ładowarce modelarskiej Hobby King.
Rower zmienia właściciela a ja rozpocząłem nowy projekt...
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 12 sty 2019, 17:48
Re: E-bike Ewolucja 2014 - teraz
Projekt 2 - Carrera Vengeance E-Bike - 48v 15ah 1500W -Wiosna 2016
Kupiłem nowy rower Carrera Vengeance tym razem aluminiowy i hamulce tarczowe mechaniczne.
Po głębszej lekturze forum przyszedł czas na bardziej radykalne zmiany. Pierwsza z nich było zbudowanie baterii 48 V 15AH Li-Poly z zainstalowanym BMS.
Przeprowadziłem też napięcie do garażu dzięki czemu doladowywalem wygodnie przez noc.
Nastepna duza zmiana to laminowane i polerowane pudelko na baterie i kontroler. To już był krok milowy.
Do elektryfikacji posłużył zestaw z Hong Kong 1000W 48V , koło 27.5" i wyświetlaczem na kierownicy i pass. Moc zwiększyłem przez nadlanie cyny według poradnika Tasa.
Dodałem również alarm GPS do baterii. O każdym poru suszeniu dostałam powiadomienie SMS oraz mogłem śledzić na kompie lokalizacje.
Rower ważył około 32 kg i miał hamowanie regeneracyjne.
Niestety nie doczytałem że niezbędna jest blokada obrotu osi. A więc skutek był po kilku miesiącach. Os sie przekrecila, poprzecierane kable, uszkodziły się halle oraz zniszczył mi się gwint na osi.
Na szczęście chiński produkt mial duza srednice osi i udalo mi sie przegwintować na mniejszy rozmiar i wymianę nakrętek. Dodałem zabezpieczenie osi z dwóch stron oraz podwójne nakrętki.
Wymieniłem halle które podziały bardzo krotko poniewaz bylo przebicie. Po wymianie kabli i nowych hali problemy sie skonczyly.
Rower miał prędkość około 58 km/h na 48V. A ze skrzynka miała miejsce zrobilem dodatkowa baterie booster 3s dołączana i na niej osiągnąłem 70 km/h.
Rower zmienia właściciela w październiku 216
Kupiłem nowy rower Carrera Vengeance tym razem aluminiowy i hamulce tarczowe mechaniczne.
Po głębszej lekturze forum przyszedł czas na bardziej radykalne zmiany. Pierwsza z nich było zbudowanie baterii 48 V 15AH Li-Poly z zainstalowanym BMS.
Przeprowadziłem też napięcie do garażu dzięki czemu doladowywalem wygodnie przez noc.
Nastepna duza zmiana to laminowane i polerowane pudelko na baterie i kontroler. To już był krok milowy.
Do elektryfikacji posłużył zestaw z Hong Kong 1000W 48V , koło 27.5" i wyświetlaczem na kierownicy i pass. Moc zwiększyłem przez nadlanie cyny według poradnika Tasa.
Dodałem również alarm GPS do baterii. O każdym poru suszeniu dostałam powiadomienie SMS oraz mogłem śledzić na kompie lokalizacje.
Rower ważył około 32 kg i miał hamowanie regeneracyjne.
Niestety nie doczytałem że niezbędna jest blokada obrotu osi. A więc skutek był po kilku miesiącach. Os sie przekrecila, poprzecierane kable, uszkodziły się halle oraz zniszczył mi się gwint na osi.
Na szczęście chiński produkt mial duza srednice osi i udalo mi sie przegwintować na mniejszy rozmiar i wymianę nakrętek. Dodałem zabezpieczenie osi z dwóch stron oraz podwójne nakrętki.
Wymieniłem halle które podziały bardzo krotko poniewaz bylo przebicie. Po wymianie kabli i nowych hali problemy sie skonczyly.
Rower miał prędkość około 58 km/h na 48V. A ze skrzynka miała miejsce zrobilem dodatkowa baterie booster 3s dołączana i na niej osiągnąłem 70 km/h.
Rower zmienia właściciela w październiku 216
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 12 sty 2019, 17:48
Re: E-bike Ewolucja 2014 - teraz
2017 Styczeń -Scott Bionx
Przyszedł czas na zrobienie lekkiego roweru na wakacje do Szwajcarii i Włoch. Kupiłem rower Scott i lekki silnik Bionx z forum. Hamulce tym razem juz hydrauliczne. Baterie Samsung 2500mAH litowo jonowe i obudowę Hailong z Aliexpress.
Kupilem tez zgrzewarka do ogniw z alledrogo.
Bateria 48V 10AH
Kontroler PSE Power 1000W
Podróż 1700 km w jedna strone z bagażnikiem dachowym na 4 rowery w tym jeden elektryczny do idealnych nie należała. Trzeba bylo uwazac na zakrętach, wiatr boczny i na bramkach autostradowych, parkingach i ograniczenie prędkości .
Kolejne wakacje sprzedam bagażnik dachowy i zmieniłem bagażnik na platformę Thule na hak. Komfort jazdy nieporównywalny. Na autostradach Niemieckich nie musze juz zwalniać jak rok wcześniej.
2017 - Lipiec - Kolejny Scott tym razem z silnikiem z Panda Bikes.
Panda-1000 ECO Electric Bike Kit: 48V 1000W BLACK Motor, LED Screen 26"/28" - Panda eBikes
Przyszedł czas na zrobienie lekkiego roweru na wakacje do Szwajcarii i Włoch. Kupiłem rower Scott i lekki silnik Bionx z forum. Hamulce tym razem juz hydrauliczne. Baterie Samsung 2500mAH litowo jonowe i obudowę Hailong z Aliexpress.
Kupilem tez zgrzewarka do ogniw z alledrogo.
Bateria 48V 10AH
Kontroler PSE Power 1000W
Podróż 1700 km w jedna strone z bagażnikiem dachowym na 4 rowery w tym jeden elektryczny do idealnych nie należała. Trzeba bylo uwazac na zakrętach, wiatr boczny i na bramkach autostradowych, parkingach i ograniczenie prędkości .
Kolejne wakacje sprzedam bagażnik dachowy i zmieniłem bagażnik na platformę Thule na hak. Komfort jazdy nieporównywalny. Na autostradach Niemieckich nie musze juz zwalniać jak rok wcześniej.
2017 - Lipiec - Kolejny Scott tym razem z silnikiem z Panda Bikes.
Panda-1000 ECO Electric Bike Kit: 48V 1000W BLACK Motor, LED Screen 26"/28" - Panda eBikes
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 12 sty 2019, 17:48
Re: E-bike Ewolucja 2014 - teraz
2018 - Luty -GT Bike + silnik Bionx Przerobiony przez Glebora. Wspaniała robota dzięki Glebor.
W 2018 przerobiłem jeszcze 7 rowerów GT dla znajomych. Dwa na zestawach Cyclotricity i piec na Voilamart 1300. Zrobilem tez 10 baterii Hailong na różnych ogniwach Sony, Samsung, Sanyo.
W 2018 przerobiłem jeszcze 7 rowerów GT dla znajomych. Dwa na zestawach Cyclotricity i piec na Voilamart 1300. Zrobilem tez 10 baterii Hailong na różnych ogniwach Sony, Samsung, Sanyo.
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 12 sty 2019, 17:48
Re: E-bike Ewolucja 2014 - teraz
2019 - Luty - "Powrot do korzeni" . Chce znowu miec fulla. Kupilem nowa rame Carrera Banshee po dobrej cenie i zaczynam składać rower krok po kroku. Falcony mi się podobają ale to nie dla mnie. Musialbym miec chyba przyczepkę zeby zabierac 4 rowery autem na wakacje.
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E-bike Ewolucja 2014 - teraz
Przepraszam ale nie obraź się - powiem krótko - przewozić rower elektryczny o masie 25-30 kg na bagażniku dachowym to nieodpowiedzialność granicząca z głupotą Bagażniki mają max 20 kg obciążenia , zaś ich mocowanie max 50 kg na dach. Jedyny rozsądny sposób na ebike to platforma na hak.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 12 sty 2019, 17:48
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 12 sty 2019, 17:48
Re: E-bike Ewolucja 2014 - teraz
A do tego troche inna rownolegla elektryfikacja
Electric paddleboard testowane w styczniu i w lutym na morzu przy metrowych falach
Electric paddleboard testowane w styczniu i w lutym na morzu przy metrowych falach
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 12 sty 2019, 17:48
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 12 sty 2019, 17:48
Re: E-bike Ewolucja 2014 - teraz
Tak dokladnie rower Scott mial 19.5 kg bez baterii a bagaznik mialem mocowanie na 22kg (tyle producent przewiduje). To byl lekki rower tak jak w opisie. 2 rowery dzieciece bardzo lekkie "Isla bike" jedne z najlzeszych na rynku: 6kg a drugi wiekszy 7.9kg i jeszcze jeden damski Scott hybrid 11.5kg. Tak wiec caly zestaw to okolo 44.9 kg, a nawet mniej bo siedzenia zdjete i zapakowane do bagazniaka. A bateria Hailong tez w bagazniku. A wiec skad przypuszcenie o głupocie? Wszytsko bylo wazone i sprawdzone. A ze jazda z zaglem niejest przyjemna to chyba nietrzeba nikomu tlumaczyc. Do tego szum wiatru.elektrotonus pisze: ↑01 mar 2019, 0:00Przepraszam ale nie obraź się - powiem krótko - przewozić rower elektryczny o masie 25-30 kg na bagażniku dachowym to nieodpowiedzialność granicząca z głupotą Bagażniki mają max 20 kg obciążenia , zaś ich mocowanie max 50 kg na dach. Jedyny rozsądny sposób na ebike to platforma na hak.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E-bike Ewolucja 2014 - teraz
Fajnie opisałeś i zilustrowales swoja drogę i wersje elektryfikacji rowerow. Pewnie ze gdy wkraczamy w fazę używania roweru/ów na wyjazdach, to wszelkie klockowate i ciężkie konwtrukcje odpadaja. Wymienne, demontowalne i kompatybilne aku z innymi rowerami stają sie koniecznością.
Ps. Fajna ta deska..
Ps. Fajna ta deska..
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 12 sty 2019, 17:48
Re: E-bike Ewolucja 2014 - teraz
Dzieki Wojtek.
Deska zarazilem sie w zeszle lato. Fajny dodatek do roweru
Deska zarazilem sie w zeszle lato. Fajny dodatek do roweru
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: E-bike Ewolucja 2014 - teraz
Jest jakiś filmik z tych testów?
Grafffik pisze o jakimś, ale ja tu nic nie widzę. Chyba, że ślepy już jestem.
Grafffik pisze o jakimś, ale ja tu nic nie widzę. Chyba, że ślepy już jestem.
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E-bike Ewolucja 2014 - teraz
Scott widać , że jest odchudzony. W takim razie jeśli masą była nie przekroczona to nie ma tematu.daamianr pisze: ↑01 mar 2019, 1:23Tak dokladnie rower Scott mial 19.5 kg bez baterii a bagaznik mialem mocowanie na 22kg (tyle producent przewiduje). To byl lekki rower tak jak w opisie. 2 rowery dzieciece bardzo lekkie "Isla bike" jedne z najlzeszych na rynku: 6kg a drugi wiekszy 7.9kg i jeszcze jeden damski Scott hybrid 11.5kg. Tak wiec caly zestaw to okolo 44.9 kg, a nawet mniej bo siedzenia zdjete i zapakowane do bagazniaka. A bateria Hailong tez w bagazniku. A wiec skad przypuszcenie o głupocie? Wszytsko bylo wazone i sprawdzone. A ze jazda z zaglem niejest przyjemna to chyba nietrzeba nikomu tlumaczyc. Do tego szum wiatru.elektrotonus pisze: ↑01 mar 2019, 0:00Przepraszam ale nie obraź się - powiem krótko - przewozić rower elektryczny o masie 25-30 kg na bagażniku dachowym to nieodpowiedzialność granicząca z głupotą Bagażniki mają max 20 kg obciążenia , zaś ich mocowanie max 50 kg na dach. Jedyny rozsądny sposób na ebike to platforma na hak.
Natomiast ten drugi - CARRERA - nie mam RTG w oczach Widzę bajka ze skrzynką. Tu też było 22 kg ?
Jaki to model THULE ?
Fajna ta e-deska
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 12 sty 2019, 17:48
Re: E-bike Ewolucja 2014 - teraz
Thule mial za mala ladownosc, kupilem INNO Tyre Hold bike carrier za 220 Funtow ktory mial najwieksza dopuszczalna ladownosc na rynku oraz solidniejsze dwustronne mocowania na oba kola roweru. W Thule masz tylko jedno ramie ale latwiej sie zaklada, jest poprostu wygodne i szybkie. Drugie mocowanie na rower dzieciecy to bylo Thule. Duzo pozniej dokupilem reszte Thule.
Tak zgadza sie Carrera jest ciezsza ale rowniez byla wyjeta bateria co obnizylo mase o kilka kilogramow. NNO Tyre Hold dobieralem do wagi Carrery. A to zdjecie jest z lokalnej wycieczki do lasu 8km (nie z dlugiej podrozy wakacyjnej). To byl wlasnie powod dlaczego chcialem zmienic na lzejszy rower z lekkim silnikiem Bionx. Nie ze wzgledu na auto ale na niewygodne ladowanie dwudziestu kilku kilogramow. Carrere wazylem i sprawdzalem. Bardzo dlugo niechcialem montowac haka do auto ale zmienilem zdanie po wakacjach. Platforma jest duzo lepsza, bezpieczniejsza i komfortowa. Tyle z mojej strony.
A deske polecam. Kilka lat temu jak widzialem deske to pomyslalem ze to jest dla starych ludzi (stoisz i kuijem brodzisz)
To byl duzy blad. Cale cialo pracuje a spedzenie 2-3 godzin na morzu czy jeziorze bezcenne.
Tak zgadza sie Carrera jest ciezsza ale rowniez byla wyjeta bateria co obnizylo mase o kilka kilogramow. NNO Tyre Hold dobieralem do wagi Carrery. A to zdjecie jest z lokalnej wycieczki do lasu 8km (nie z dlugiej podrozy wakacyjnej). To byl wlasnie powod dlaczego chcialem zmienic na lzejszy rower z lekkim silnikiem Bionx. Nie ze wzgledu na auto ale na niewygodne ladowanie dwudziestu kilku kilogramow. Carrere wazylem i sprawdzalem. Bardzo dlugo niechcialem montowac haka do auto ale zmienilem zdanie po wakacjach. Platforma jest duzo lepsza, bezpieczniejsza i komfortowa. Tyle z mojej strony.
A deske polecam. Kilka lat temu jak widzialem deske to pomyslalem ze to jest dla starych ludzi (stoisz i kuijem brodzisz)
To byl duzy blad. Cale cialo pracuje a spedzenie 2-3 godzin na morzu czy jeziorze bezcenne.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2019, 23:47 przez daamianr, łącznie zmieniany 1 raz.
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E-bike Ewolucja 2014 - teraz
No i wszystko jasne, fajne ebike masz
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 12 sty 2019, 17:48
Re: E-bike Ewolucja 2014 - teraz
Moja pierwsza dluga wyprawa na desce -Sierpien 2018. Polaczylem dwie pasje e-bike i deske.
Grafffik by zrobil arcydziela. A ja coz zdjecia komorka i to jeszcze zalana woda morska
Grafffik by zrobil arcydziela. A ja coz zdjecia komorka i to jeszcze zalana woda morska
-
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 12 sty 2019, 17:48
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała