Retro bike.
- Enkil
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 09 mar 2019, 9:43
- Lokalizacja: Łysa Góra
- Kontakt:
Retro bike.
Cześć wszystkim, zakładam ten temat trochę dla tego aby nie zarzucić swoich planów i doprowadzić swój zamysł do finału. W chwili obecnej mam tylko pomysł i starego urala.
Chciałbym zbudować elektryka w starym stylu, pierwszych motorowerów, z baterią w miejscu zbiornika paliwa, bez żadnych plastików, tylko metal, guma bakelit i może drewno.
Coś w takim stylu ;
W tej chwili czytam forum i oglądam Y. T. aby się podszkolić na razie to tyle, jeśli prace się rozpoczną to będę dodawał zdjęcia i opis tego co uda mi się zrobić lub zepsuć.
Dziękuję za ewentualną uwagę
Bazą będzie rower jak w załączniku
Chciałbym zbudować elektryka w starym stylu, pierwszych motorowerów, z baterią w miejscu zbiornika paliwa, bez żadnych plastików, tylko metal, guma bakelit i może drewno.
Coś w takim stylu ;
W tej chwili czytam forum i oglądam Y. T. aby się podszkolić na razie to tyle, jeśli prace się rozpoczną to będę dodawał zdjęcia i opis tego co uda mi się zrobić lub zepsuć.
Dziękuję za ewentualną uwagę
Bazą będzie rower jak w załączniku
Ostatnio zmieniony 11 mar 2019, 19:16 przez Enkil, łącznie zmieniany 2 razy.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Retro bike.
I masz we mnie fana pomysłu innego niż większość budowanych pojazdów.Jeżeli będę mógł,pomogę w projekcie
- Enkil
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 09 mar 2019, 9:43
- Lokalizacja: Łysa Góra
- Kontakt:
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Retro bike.
Spoko.Wrzucaj fotki realizowanego projektu,pisz,to temat ,który dla wielu jest odskocznią od utartych schematów
- Enkil
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 09 mar 2019, 9:43
- Lokalizacja: Łysa Góra
- Kontakt:
Re: Retro bike.
Panowie, potrzebuję pomocy, kurier przyniósł mi dziś taki silnik, nie ma żadnych parametrów, osoba której był własnością też nic o nim nie wie, poza tym, że rower nazywa się sparta. Poniżej zdjęcia silnika
Może ktoś po samych zdjęciach potrafi ocenić??
Mam nadzieję, że to nie jest ten silnik ze sterownikiem wbudowanym, który nie przyjmuje żadnych części nie wgranych przez serwis..
Zdjęcie roweru z którego pochodzi.
Chodzi mi o to, że nie mam pojęcia, jakiego akumulatora i sterownika potrzebuję do tego silnika, 24, 36, czy48v.
Może ktoś po samych zdjęciach potrafi ocenić??
Mam nadzieję, że to nie jest ten silnik ze sterownikiem wbudowanym, który nie przyjmuje żadnych części nie wgranych przez serwis..
Zdjęcie roweru z którego pochodzi.
-
- Forumowicz
- Posty: 267
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35
Re: Retro bike.
Masz tylko silnik czy cały rower. Ten silnik jest na przód i będzie Ci go trudno dopasować do nieoryginalnego widelca. Jest to możliwe np. mierzysz zamawiasz u glebora zabezpieczenia osi pasujące do osi tego silnika i widelca roweru do którego będziesz chciał to zamontować.
To silnik z dużym momentem i musisz koniecznie sprawdzić czy widelec wytrzyma obciążenia. Sparty mają grube kontrukcje, które wytrzymają obciążenia.
Na pierwszą przeróbkę silnik jest super. Ja natomiast zdecydowanie polecam Ci przejrzeć wszystkie wątki konstrukcje własne zwłaszcza tatara i graffika, ale wszystkie są inspirujące. Rekomenduję Ci zacząć od sprawdzenia wszystkich wymiarów roweru który chcesz przerobić. Bo ten silnik może Ci wejdzie w tylny widelec ale będziesz musiał bo lekko przerobić. Chyba że masz tą spartę ze zdjęcia:) wówcza przeróbka jest prosta.
Nowy sterownik, malutki do 15A, kup sobie od razu z wyświetlaczem (są takie oferty na ali do 40$ się zmieścisz) i daj silnik do przeróbki komuś kto zrobi Ci od ręki z: fazami, halami koniecznie + ew. jeden czujnik temperatury ntc lub nawet zwykły NO, np. na brzęczek, czujnik na 120 stopni, by Ci dał sygnał jak zacznie rosnąć. Dlaczego nie 150 bo temp rośnie trochę jeszcze nawet jeśli już nie gnieciesz w manetkę.
To silnik z dużym momentem i musisz koniecznie sprawdzić czy widelec wytrzyma obciążenia. Sparty mają grube kontrukcje, które wytrzymają obciążenia.
Na pierwszą przeróbkę silnik jest super. Ja natomiast zdecydowanie polecam Ci przejrzeć wszystkie wątki konstrukcje własne zwłaszcza tatara i graffika, ale wszystkie są inspirujące. Rekomenduję Ci zacząć od sprawdzenia wszystkich wymiarów roweru który chcesz przerobić. Bo ten silnik może Ci wejdzie w tylny widelec ale będziesz musiał bo lekko przerobić. Chyba że masz tą spartę ze zdjęcia:) wówcza przeróbka jest prosta.
Nowy sterownik, malutki do 15A, kup sobie od razu z wyświetlaczem (są takie oferty na ali do 40$ się zmieścisz) i daj silnik do przeróbki komuś kto zrobi Ci od ręki z: fazami, halami koniecznie + ew. jeden czujnik temperatury ntc lub nawet zwykły NO, np. na brzęczek, czujnik na 120 stopni, by Ci dał sygnał jak zacznie rosnąć. Dlaczego nie 150 bo temp rośnie trochę jeszcze nawet jeśli już nie gnieciesz w manetkę.
-
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 19 lut 2018, 21:52
- Lokalizacja: Zamość
Re: Retro bike.
Jak dobrze zrozumiałem, Enkil chce zbudować rower na wzór tego motoroweru z 1910 r. Zatem kupując silnik pokazany na zdjęciu chciał go umieścić w ramie jak na tym właśnie zdjęciu i napędzać tylne koło paskiem lub łańcuchem poprzez widoczne na zdjęciu koło napędowe przymocowane do szprych.
Tak rozumując silnik ten nada się do tego celu, bo jego szerokość mocowania w tym miejscu w zasadzie nie jest istotna. Istotne są parametry elektryczne tego silnika, których nie znam. Wiem natomiast, że taka zabudowa jest możliwa bo sam mam quada napędzanego w powyższy sposób ala mid co prawda nie bezpośrednio na koło a zębatkę umieszczoną na mechanizmie różnicowym z dwóch wolnobiegów. Pomysł jest fajny i gorąco kibicuję. Szczegółowe rozwiązania należą do twórcy i nie chcę pozbawiać Go przyjemności tworzenia.
Tak rozumując silnik ten nada się do tego celu, bo jego szerokość mocowania w tym miejscu w zasadzie nie jest istotna. Istotne są parametry elektryczne tego silnika, których nie znam. Wiem natomiast, że taka zabudowa jest możliwa bo sam mam quada napędzanego w powyższy sposób ala mid co prawda nie bezpośrednio na koło a zębatkę umieszczoną na mechanizmie różnicowym z dwóch wolnobiegów. Pomysł jest fajny i gorąco kibicuję. Szczegółowe rozwiązania należą do twórcy i nie chcę pozbawiać Go przyjemności tworzenia.
Leopold
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Retro bike.
Niestety,kupiłeś silnik z wbudowanym sterownikiem.Konieczna przeróbka na zewnętrzny.Silnik po przerobieniu,możesz dać na 36V ew 48V i ok. 12-15 A sterownik.Wiekszych prądów nie zalecam.Z silnika zwykle czerpie sie maX. mocy ok.500W i to raczej graniczne obciążenie jeżeli chcesz bez problemów użytkować.Zalecam czujnik temperatury.
- Enkil
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 09 mar 2019, 9:43
- Lokalizacja: Łysa Góra
- Kontakt:
Re: Retro bike.
@Leopold :dziękuję za miłe słowa, rzeczywiście początkowo planowałem umieszczenie silnika w ramie i napęd paskiem lub łańcuchem, jednak silnik (dałem zań 100 zł), jest zapleciony w kole 28" a więc takie jakie idą do mojej ramy; myślę że po prostu założę go w przedni widelec, zabezpieczenie dopasuję na pewno, jedynie możliwe że będę musiał lekko wzmocnic dolną część widelca. Sterownik 36vz wyświetlaczem mam już na oku. Skontaktowałem się z Gleborem (dzięki za podpowiedź ) i innymi osobami, obejrzałem kilka godzin materiału na YT i na 99% z silnika po prostu wrzucę całą elektronikę i wypuszczę przewody fazowe oraz zastosuję sterownik przystosowany do silników bezczujnikowych. Prawdopodobnie powinien być fabrycznie zainstalowany czujnik temperatury, więc może jeszcze będzie przewód od niego. Oczywiście spróbuję zrobić to sam, nie wiem tylko kiedy znajdę czas, bo najbliższe dni mam zajęte.
- Enkil
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 09 mar 2019, 9:43
- Lokalizacja: Łysa Góra
- Kontakt:
Re: Retro bike.
Dzięki, tak właśnie planuję zrobićtatar pisze: ↑17 mar 2019, 16:01Niestety,kupiłeś silnik z wbudowanym sterownikiem.Konieczna przeróbka na zewnętrzny.Silnik po przerobieniu,możesz dać na 36V ew 48V i ok. 12-15 A sterownik.Wiekszych prądów nie zalecam.Z silnika zwykle czerpie sie maX. mocy ok.500W i to raczej graniczne obciążenie jeżeli chcesz bez problemów użytkować.Zalecam czujnik temperatury.
- Enkil
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 09 mar 2019, 9:43
- Lokalizacja: Łysa Góra
- Kontakt:
Re: Retro bike.
Prace trochę ruszyły, dziś po robocie wyjąłem sterownik z silnika, jutro kupię przewód 3x1,5 I podłączę fazy na zewnątrz.
Czy to małe białe to czujnik temperatury? Może mógł bym go wykorzystać skoro już jest i podłączyć jakieś kabelki? Tylko który jest +i-??
Czy to małe białe to czujnik temperatury? Może mógł bym go wykorzystać skoro już jest i podłączyć jakieś kabelki? Tylko który jest +i-??
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Enkil
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 09 mar 2019, 9:43
- Lokalizacja: Łysa Góra
- Kontakt:
Re: Retro bike.
Przylutowałem przewody sygnałowe do czujnika, polutowałem oczka na przewody fazowe, spiąłem wszystko i na koniec stwierdziłem, że wszystko na darmo,
przewody są w gumie i nie mieszczą się muszę kupić inne.
przewody są w gumie i nie mieszczą się muszę kupić inne.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Retro bike.
Poszukaj przewodów w izolacji teflonowej.Na grubszy przewód jest też sposób.Wybijasz łożysko z dekla,nakładasz na oś i przepychasz przewody.Problemem jest póżniej założyć i dobić dekiel,ale wszystko można sposobem Jak mawiał klasyk:nie ma takiej rury,której nie dało by się odetkać
- Enkil
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 09 mar 2019, 9:43
- Lokalizacja: Łysa Góra
- Kontakt:
Re: Retro bike.
Chyba zrobię jak mówił zeeltom i usunę izolację z przewodów zastępując ją termokurczem, dam dużo silikonu do uszczelnienia i będzie cacy. Jutro sprawdzę, jak się nie uda to spróbuję z łozyskiem ale wolałbym nie, bo boję się że uszkodzę dekiel.
Myślę, że fabrycznie właśnie w taki sposób jak mówisz to zrobiono (najpierw łożysko potem dekiel) , bo aby zdjąć dekiel musiałem odciąć przewody; nie mieściły się...
Myślę, że fabrycznie właśnie w taki sposób jak mówisz to zrobiono (najpierw łożysko potem dekiel) , bo aby zdjąć dekiel musiałem odciąć przewody; nie mieściły się...
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Retro bike.
Możesz przed założeniem podgrzać dekiel do ok 80 stopni,tylko szybko trzeba go wcisnąć na łożysko
- Enkil
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 09 mar 2019, 9:43
- Lokalizacja: Łysa Góra
- Kontakt:
Re: Retro bike.
Nie wiem jak go podgrzać, palnika nie mam, a jeśli włożę w piekarnik, to żona i teściowa na miotłach mnie przepędzą.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
- Enkil
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 09 mar 2019, 9:43
- Lokalizacja: Łysa Góra
- Kontakt:
Re: Retro bike.
Za stówę to one nigdzie nie pójdą, a za pińcet to mi się nie opyla.
Nie chcę uszkodzić pokrywy, najpierw spróbuję z cienką izolacją.
- Hurczak
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 14 maja 2018, 8:48
- Lokalizacja: Poznań
- Enkil
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 09 mar 2019, 9:43
- Lokalizacja: Łysa Góra
- Kontakt:
- Enkil
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 09 mar 2019, 9:43
- Lokalizacja: Łysa Góra
- Kontakt:
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Enkil
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 09 mar 2019, 9:43
- Lokalizacja: Łysa Góra
- Kontakt:
- Enkil
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 09 mar 2019, 9:43
- Lokalizacja: Łysa Góra
- Kontakt:
Re: Retro bike.
Założyłem nowe łożysko i przeciągnąłem oraz podpiąłem kabelki, więc już 60% sukcesu jutro postaram się uszczelnić przewody i założyć dekiel, czyli ostatnie 40% do zrobienia. . Bardzo mi pomogła twoja rada o założeniu łożyska bez dekla, gdyby nie to, było by ciężko. Dzięki.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Enkil
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 09 mar 2019, 9:43
- Lokalizacja: Łysa Góra
- Kontakt:
Re: Retro bike.
Dakielek I piasta wypicowane jak psie dyndadełka, przewody uszczelnione ; czy jest jeszcze coś do zrobienia /sprawdzenia, zanim zamknę silnik?? Nie chciał bym rozkręcać chwilę po złożeniu
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
- Enkil
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 09 mar 2019, 9:43
- Lokalizacja: Łysa Góra
- Kontakt:
- Enkil
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 09 mar 2019, 9:43
- Lokalizacja: Łysa Góra
- Kontakt:
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Retro bike.
Gratulacje za cierpliwość i umiejętności manualne.bez których założenie dekla mogło skończyć się katastrofą
- Enkil
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 09 mar 2019, 9:43
- Lokalizacja: Łysa Góra
- Kontakt:
Re: Retro bike.
Dziękuję, podgrzałem go opalarką znalezioną u teścia w garażu i sam wskoczył na miejsce.
- Enkil
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 09 mar 2019, 9:43
- Lokalizacja: Łysa Góra
- Kontakt:
Re: Retro bike.
Pierwsza przymiarka, nie patrzcie na blokadę, bo chodziło tylko o umieszczenie koła w widełkach; martwi mnie, że koszulka na przewodach ociera o dekiel.
- Enkil
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 09 mar 2019, 9:43
- Lokalizacja: Łysa Góra
- Kontakt:
Re: Retro bike.
Przewody ogarnięte nie ma nic ciekawego w tv więc pijąc Okocim mocny, stworzyłem takie oto "arcydzieło"
Wstępny projekt. Bateria w skrzynce na amunicję na bagażniku, sterownik podwieszony pod ramą ( prawdopodobnie na skórzanych lub parcianych zielonych pasach) , wszystkie kostki i połączenia ze sterownika w skórzanej torbie na klucze. Nad ramą miedziana rurka którą przebiegać będą przewody z torby do silnika, manetki i jakiegoś ekraniku.
Wstępny projekt. Bateria w skrzynce na amunicję na bagażniku, sterownik podwieszony pod ramą ( prawdopodobnie na skórzanych lub parcianych zielonych pasach) , wszystkie kostki i połączenia ze sterownika w skórzanej torbie na klucze. Nad ramą miedziana rurka którą przebiegać będą przewody z torby do silnika, manetki i jakiegoś ekraniku.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Retro bike.
Ułóż przewód na osi i ściśnij opaską/trytytką/,a nawet dwiema.O dekiel nie może obcierać
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Retro bike.
Rower Wehrmachtu wyglądał tak
Zaś armii szwajcarskiej w tym stylu
I to były dwa najbardziej popularne rowery wojskowe
Zaś armii szwajcarskiej w tym stylu
I to były dwa najbardziej popularne rowery wojskowe
- Enkil
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 09 mar 2019, 9:43
- Lokalizacja: Łysa Góra
- Kontakt:
Re: Retro bike.
Dzięki, znam oczywiście, te rowery mam ich zdjęcia na dysku i wiele wariacji na ich temat także. Np:
- Enkil
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 09 mar 2019, 9:43
- Lokalizacja: Łysa Góra
- Kontakt:
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Retro bike.
Jak zostawisz ten napis, to zainteresowanie (służb) masz murowane
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Enkil
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 09 mar 2019, 9:43
- Lokalizacja: Łysa Góra
- Kontakt:
Re: Retro bike.
a gdy poproszą aby pokazać co jest w środku i zobaczą pokiet z którego wychodzą jakieś kabelki to może być jeszcze weselej
Ale napis oczywiście zostaje, nie ma sensu kupowanie takiej skrzynki a potem jej malowanie
Ale napis oczywiście zostaje, nie ma sensu kupowanie takiej skrzynki a potem jej malowanie
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Retro bike.
Oczywiscie, retro zobowiązuje.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Enkil
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 09 mar 2019, 9:43
- Lokalizacja: Łysa Góra
- Kontakt:
- Enkil
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 09 mar 2019, 9:43
- Lokalizacja: Łysa Góra
- Kontakt:
Re: Retro bike.
Przypomniałem sobie o jednej rzeczy, wypuściłem z silnika dwa przewody, przylutowane do czujnika temperarury co mogę z nimi zrobić?? Co podczepić z drugiej strony?
I może jeszcze druga sprawa, da się z tego sterownika wypuścić 12V np. do oświetlenia? Bez przetwornicy?
https://www.olx.pl/oferta/sterownik-tro ... yPzAQ.html
I może jeszcze druga sprawa, da się z tego sterownika wypuścić 12V np. do oświetlenia? Bez przetwornicy?
https://www.olx.pl/oferta/sterownik-tro ... yPzAQ.html
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Retro bike.
Ze sterownika nic nie ,,wypuszczamy'' za wyjątkiem tego co mu przynależne.\\\\\\\\Oświetlenie musisz brać z baterii niekoniecznie przez przetwornicę.Są lampki diodowe zasilane np,od 12-72v.Zwykła lampka 12V wymaga przetwornicy.
-
- Forumowicz
- Posty: 188
- Rejestracja: 13 gru 2018, 13:57
Re: Retro bike.
Szykuje sie fajny projekt.... ta stopka to tandeta ale te rowery wermachut super pomysł. Będę sledził wątek
- Enkil
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 09 mar 2019, 9:43
- Lokalizacja: Łysa Góra
- Kontakt:
Re: Retro bike.
Koło założone, blokada obrotu osi unieruchomiona za pomocą śrub ,
rozgrzebana instalacja w trakcie realizacji.
Powiedzcie proszę co sądzicie o kolorach przewodów - wtyczka czujnika pas ma inaczej ułożone kolory niż gniazdo sterownika. W sterowniku czerwony jest plusem, czarny minusem a żółty sygnał od pas.
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Retro bike.
Jeździłem za gówniarza u babci na takim rowerze przełożony jedną nogą do korby pod górną rurą ramy Ale czad
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Retro bike.
Jeżeli wtyczka sterownika jest od PAS'a, a druga wtyczka jest od czujnika PAS to na pewno musisz zamienić żółty z czerwonym albo w jednej albo w drugiej wtyczce.
- Enkil
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 09 mar 2019, 9:43
- Lokalizacja: Łysa Góra
- Kontakt:
Re: Retro bike.
Dzięki tak podejrzewałem, ale wolałem posłuchać opinii kogoś kto ma z tym więcej doczynienia niż ja