Duży Full Canyon Nerve 6

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 671
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar » 26 lut 2018, 20:23

Przedstawiam wam tegoroczny projekt na bazie roweru z 2002 marki Canyon model Nerve 6 rozmiar 22.5"(57 cm) , koła 26"


Obrazek

Obrazek

Podzespoły które użyję do budowy to:
Sterownik - FOC Barmala X2
Silnik - QS 1000 W 135mm 205 35 H V1 8.5kv
Bateria- SONY VTC6 20S7P (140 ogniw)
Watomierz by Michal V5

Moc: ~3kW

Resztę rzeczy będę starał się opisywać w temacie.
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2018, 16:06 przez Mitar, łącznie zmieniany 2 razy.
Moje aktualne wozidło: viewtopic.php?f=30&t=265

Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 671
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar » 26 lut 2018, 20:36

Jako ,że prace trwają już od jakiegoś czasu pokażę rzeczy które do tej pory zrobiłem.

Na pierwszy rzut przyszła przymiarka na skrzynke oraz pakiet:

Obrazek

Zdecydowałem się nie wypełniać skrzynki do pełna aby zmieścił się sterownik i to w pozycji stojącej.
Zabieg taki miał mi dać możliwość zmniejszenia szerokości skrzynki do 10cm!

Dodatkowo mieszkam w bloku na 4 piętrze bez windy, to ma się dać wnieść! :D
Miałem już wcześniej ebike podobnej wagi i dało radę.

Pakiet skompletowany i obklejony wygląda tak:

Obrazek

Obrazek

Pakiet w środku zabezpieczony preszpanem, zostawiłem okienko na wtyczki balansera do pomiaru cel.
Bocznik przygotowany do watomierza.
Te "plasterki" z tyłu jako dystans do pianki montażowej.
BMS odsłonięty aby było chłodzenie.

Rozebrałem silnik w celu montażu kondensatora wg porady barmala:

Obrazek

Obrazek

Oczywiście wszystko potem było odizolowane i połapane trytytkami (brak zdjęcia)


cdn...
Moje aktualne wozidło: viewtopic.php?f=30&t=265

djmarcin56
Posty: 258
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: djmarcin56 » 27 lut 2018, 20:19

Odizolowane to widzimy ale chyba to zaizolowałeś według tego co piszesz :p
Będę śledził dalej temat jest ciekaw jak sie silnik będzie sprawował i sterownik do tego barmala :)
Ile waży całe koło z tarczą i wolnobiegiem już?
Do silnika nie dajesz żadnego czujnika temp.?

GrzegorzS
Posty: 193
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: GrzegorzS » 27 lut 2018, 20:40

Jaka planowana waga całego roweru?

Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 671
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar » 27 lut 2018, 21:17

djmarcin56 pisze:
27 lut 2018, 20:19
Odizolowane to widzimy ale chyba to zaizolowałeś według tego co piszesz :p
Będę śledził dalej temat jest ciekaw jak sie silnik będzie sprawował i sterownik do tego barmala :)
Ile waży całe koło z tarczą i wolnobiegiem już?
Do silnika nie dajesz żadnego czujnika temp.?
Miało być zaizolowane ;)

Dziś zamontowałem koło ale jutro muszę jeszcze raz zdemontować bo jedna z podkładek jest za duża i hamuje wolnobieg.
Jak ściągnę i nie zapomnę to zważę całe koło.
Silnik ma już fabrycznie czujnik temperatury w środku (jeden dodatkowy biały przewód) idealnie będzie współpracował z barmalem.
Przydał by się drugi bo jednego nie podepnę jednocześnie do barmala i watomierza michala. Ale nie chce mi się już przeciągać na nowo przewodów przez oś.
GrzegorzS pisze:
27 lut 2018, 20:40
Jaka planowana waga całego roweru?
Nie mam pojęcia, ale mam nadzieję że dam radę go wnosić na 4 piętro ;)
Moje aktualne wozidło: viewtopic.php?f=30&t=265

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2378
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak » 28 lut 2018, 17:38

No w końcu wrzuciłeś temat ze swoją konstrukcją. Super :) Robimy podobne maszyny. Co to za kondensator i jak go dokładnie zamocowałeś? Ja jeszcze chcę dać do środka silnika zabezpieczenie termiczne na 150 stopni. Czyli czujnik temperatury już ma i chodzi ze sterownikiem Barmala, no to super. Czyli lepiej dać jeszcze jeden czujnik do watomierza? Też sobie kupię od Michała. Możesz dać link do niego? Trzeba się uczyć od Starszego Kolegi. Dzięki. Wpisuj ile wlezie. Będę z uwagą śledził Twoje postępy.

----edit----
Ile masz "S" i ile "P" ?
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 671
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar » 28 lut 2018, 18:45

A więc tak, całe koło ze wszystkim waży 10.6kg w tym jest wliczona także opona która sama waży około 1kg.
Opona jest wielgachna i silnik przy niej wygląda jak mała pierdółka :)

Obrazek

Henio, Dodanie jeszcze jednego czujnika wymaga wyjęcia wszystkich przewodów i przewleczenia wszystkiego jeszcze raz, biorąc pod uwagę że oś jest bardzo ładnie zabezpieczona cała ta operacja to gra niewarta świeczki, chyba że ktoś chce się nabawić nerwicy :P. Robiłem to już w 9C i nie chce mi się tego powtarzać. Obecnie ten jeden czujnik temp powinien wystarczyć.

Jasne przydało by się jeszcze dodatkowe zabezpieczenie na 150C jako wyłącznik ,wiec jak ktoś wybebeszy całość to warto to też zamontować.
Bateria 20S7P

Przy montażu wolnobiegu natknąłem się na 2 problemy, pierwszy to konieczność montażu dystansu wolnobiegu bo inaczej opiera się on o wypustkę silnika i kleszczy, w 9C nie było tego problemu.
Druga sprawa to problematyczność osi 16mm , muszę dorobić albo kupić podkładki które wejdą w środek wolnobiegu (16mm otwór 23mm średnica zew) inne nie wejdą :/
Moje aktualne wozidło: viewtopic.php?f=30&t=265

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2378
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak » 28 lut 2018, 18:57

Co to masz obręcz? Lepsza jest od Mad 1 MACH? Jaka jest dokładnie szerokość Twojej opony?
---edit---
Czego dałeś 20S/7P, a nie np. 18S/8P ? Nie boisz się o żywotność ogniw? Jakie masz akusy?
Ostatnio zmieniony 28 lut 2018, 19:20 przez EV-Maniak, łącznie zmieniany 1 raz.
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 671
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar » 28 lut 2018, 19:17

Opona : https://www.rowertour.com/p/40792/schwa ... na-drutowa
Obręcz: https://rowerowy.com/sklep/czesci/obrec ... ress-v2-26

Lepsza od Macha pewnie nie jest ale trochę tańsza. Widziałem że paru ludków jej używa w swoich ebikach.
Moje aktualne wozidło: viewtopic.php?f=30&t=265

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2378
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak » 28 lut 2018, 19:21

Dzięki za odpowiedź :)
Czego dałeś 20S/7P, a nie np. 18S/8P ? Nie boisz się o żywotność ogniw? Jakie masz akusy?
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 671
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar » 28 lut 2018, 19:36

20S aby nie martwić się o prędkość, bo w razie za dużej mocy i grzania silnika ampery na sterowniku można zjechać w dół.
7P u mnie styknie bo wybrałem SONY VTC6 które może nie mają dużej pojemności ale potrafią dać dużo A.
W tym przypadku 40A (barmal x2) dzielone na 7P daje MAX 5,7A na ogniwo.
Specem od akusów nie jestem ale ogniowo 20A powinno spokojnie dawać 5,7A MAX.
Moje aktualne wozidło: viewtopic.php?f=30&t=265

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2378
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak » 28 lut 2018, 19:40

Stoję przed dylematem: albo 20S/8P albo 18S/9P. Co byś wybrał na moim miejscu? i jakie dać akusy, takie same, czy może Sanyo 3500 mAh?
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 671
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar » 28 lut 2018, 19:56

Z tym ci nie pomogę, niestety nie jestem specem od aku a nie chce ci bzdur nagadać.
Jeśli bierzesz aku od kogoś to poradź się , to są przeważnie osoby które się bardzo dobrze znają i ci coś dobiorą.
Sam Tas w swoim filmiku mówił, że warto zadzwonić do sklepu i porozmawiać bo na wybór aku ma wpływ masa rzeczy.
Moje aktualne wozidło: viewtopic.php?f=30&t=265

midi
Posty: 33
Rejestracja: 22 lut 2018, 14:25

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: midi » 28 lut 2018, 21:06

Zasada jest prosta im większe napięcie ( załóżmy że ilość amper taka sama daj my na to 40A ) tym zwiększa Ci się prędkość max , jak zmniejszysz napięcie a prąd nadal pozostanie 40A to prędkość max spadnie. Jeśli aku wytrzymają a sterownik też obsłuży to zawsze lepiej dać wyższe napięcie, ja w jednym z rowerów mam 20S z silnkiem NC 7x9 prąd max 45A i na prawdę jest fajne przyspieszenie i prędkość max z kołem 26 cali mam troszkę ponad 60km/h. W zasadzie max prąd nie będzie pobierany cały czas ale tylko przy ruszaniu lub mocnym przyspieszaniu jak się nauczysz jeździć optymalnie to nawet ruszając można nie korzystać z max mocy. Pakiet 20S/8P przy prądzie 40A spokojnie pociągnie pakiet na ogniwach Sanyo GA jak masz zamiar bardziej męczyć to wybierz jakieś mocniejsze ( lepiej oddające prądy max ) na Sanyo GA masz większą pojemność w max z ogniwa idzie 5A to jeszcze akceptowalne więc tragedii nie ma.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2378
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak » 28 lut 2018, 21:32

Bardzo dziękują za fachową odpowiedź Midi. Teraz już wiem, czemu Mitar wybrał nawój 6T - dla lepszego przyspieszenia :) 20 S i tak da wystarczająca prędkość vmax.
Przekopiuję tego posta do nowego tematu o budowie akumulatorów z ogniw, o tu: viewtopic.php?f=19&t=293&p=4542#p4542
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2378
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak » 02 mar 2018, 12:37

@ Mitar,
Barmal nas straszy, że 20S to za dużo dla X-2. Jak myślisz, mówi to asekuracyjnie, by dmuchać na zimne, posłuchać się go? Czy nic się nie stanie? To tylko różnica 500W i to też nie zawsze. A może zmniejszyć aku na 16S lub 18? Nie wiem co robić? Ile kosztuje X-4?
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 671
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar » 02 mar 2018, 14:16

Ja z 20S nie zrezygnuje z wiadomych przyczyn, mam już wszystko pod to :P
Będę kontrolował temperatury , jak się będzie nadmiernie grzało to albo obniżę ampery z 40 na powiedzmy 35 albo zamontuje dodatkowe chłodzenie.
Nie przesadzajmy też, te 3kW to sporadycznie tam będzie.
Moje aktualne wozidło: viewtopic.php?f=30&t=265

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2378
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak » 02 mar 2018, 16:17

Mitar pisze:
02 mar 2018, 14:16
Ja z 20S nie zrezygnuje z wiadomych przyczyn, mam już wszystko pod to :P
Będę kontrolował temperatury , jak się będzie nadmiernie grzało to albo obniżę ampery z 40 na powiedzmy 35 albo zamontuje dodatkowe chłodzenie.
Nie przesadzajmy też, te 3kW to sporadycznie tam będzie.
Też tak myślę. Już nawet główkowałem jak zrobić wlot i wylot powietrza do skrzynki, by spełniał też warunki szczelności w razie deszczu i pyłu. U mnie nie ma za dużych górek. W większości płaski teren, a ruszać zawsze będę na pedałach, jak Tas zaleca. Dobrze jak w e-bajku jest więcej Voltów. Czyli będzie dobrze? Albo od razu mu prewencyjnie dodać wiatraczek od PC? Tylko jak go podpiąć?
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2378
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak » 05 mar 2018, 12:04

Pewnie Mitar zrobisz na dniach testy swojej maszyny. Czekam z niecierpliwością. Opisz dokładnie, zwłaszcza czy sterownik X-2 się grzeje przy 20S/8P. Jakie masz akusy? Daj porzednie w palnik na testach, teraz chłodniej niż w lecie, to bezpieczniej. Pozdro ;)
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 671
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar » 05 mar 2018, 12:23

Wczoraj miałem wszystko poskładane i robiłem samonauke na X2, ale niestety mam problem albo ze sterownikiem albo z nowym softem bo na 20S sterownik szaleje, pokazuje losowe pomiary napiecia, jestem w trakcie rozwiązywania problemu.
Moje aktualne wozidło: viewtopic.php?f=30&t=265

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2378
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak » 05 mar 2018, 13:22

Mitar pisze:
05 mar 2018, 12:23
Wczoraj miałem wszystko poskładane i robiłem samonauke na X2, ale niestety mam problem albo ze sterownikiem albo z nowym softem bo na 20S sterownik szaleje, pokazuje losowe pomiary napiecia, jestem w trakcie rozwiązywania problemu.
Może Barmal coś podpowie. Trzymam kciuki.
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

midi
Posty: 33
Rejestracja: 22 lut 2018, 14:25

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: midi » 05 mar 2018, 13:43

Hej, jak Barmal pisze że 20S to za dużo dla X2 to chyba wie najlepiej bo sam to zaprojektował, jak coś składacie to najpierw wybrać silnik potem sterownik z aku wszystko musi pasować z pewnym zapasem co by w sytuacji ekstremalnej nie zawiodło. Napięcie pracy sterowników wynika z zastosowanych części które to mają określone dopuszczane maksymalne parametry pracy takie jak prąd i napięcie jak je przekroczycie to zapewne zakończy się to spaleniem a sam akumulator może podczas tego tez ucierpieć jak i silnik i w jednym momencie cała kasa jaką w to włożycie pójdzie z dymem. Pomijam kwestię bezpieczeństwa bo jak wyniknie to jeszcze na drodze wśród innych pojazdów to koniec może być tragiczny tak więc nie warto eksperymentować jeśli autor sterownika to odradza. Jak coś robić to porządnie bo co wam z tego że rower pojedzie 5 km/h szybciej jeśli wszystko szlag trafi po paru kilometrach chyba każdy wolał by jechać odrobinę wolniej bez problemów i cieszyć się tym co zbudował.
Pozdrawiam serdecznie.

Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 671
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar » 05 mar 2018, 13:48

Kolego midi przeczytaj pierw instrukcję barmala a potem zapraszam do dyskusji. Bo na razie nie wiesz o czym piszesz.
Moje aktualne wozidło: viewtopic.php?f=30&t=265

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2378
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak » 05 mar 2018, 13:53

Mitar pisze:
05 mar 2018, 13:48
Kolego midi przeczytaj pierw instrukcję barmala a potem zapraszam do dyskusji. Bo na razie nie wiesz o czym piszesz.
Nie, no spoko. Midi, to jest gościu co się zna. Może coś dobrego podpowie. Na spokojnie ;) Też bym wolał poprzestać na 20S. Zobaczmy co wyjdzie w Twoich testach. Jakie masz ogniwa?
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 671
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar » 05 mar 2018, 15:27

Chodzi o to że barmal nigdzie nie pisał ,że 20S to za dużo, jedyne czego nie powinno się przekraczać to 2500W
Wręcz przeciwnie 20S mieści się w zalecanych widełkach.
Cytat z instrukcji:
Prąd aku X2: 24-48V – 50A, 48V-85V – 40A**.
Prąd fazy X2: 24-48V – 100A, 48V-85V – 80A**.
Jasno widać że 20S czyli 74V znamionowe mieści się w zakresie do 40A.

Oczywiście jak to sobie przeliczymy to wychodzi ponad 2500W ale nic nie stoi na przeszkodzie zmniejszyć ilość A aby spełnić warunek 2500W

Barmal obiecał ,że sprawdzi problem na symulatorze i da znać , więc podejrzewam nie wyklucza problemu z softem.
Moje aktualne wozidło: viewtopic.php?f=30&t=265

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2378
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak » 05 mar 2018, 15:41

No niby się mieści. Czyli wszystko powinno grać. Też bym chciał 20S bo wydaje się być lepszym wyborem niż 16S.
Założyłem temat Barmalowi. Tam będziemy męczyć Geniusza. To jak możesz, to wklej do tego nowego tematu instrukcje X-2, bo ja jakoś nie mogłem wrzucić na serwer : viewtopic.php?f=18&t=343
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
elektrotonus
Posty: 747
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: elektrotonus » 05 mar 2018, 23:50

Jak sie spisują te oponki ? Są w miarę uniwersalne - miasto/teren ? Jak z trwałością ?
Obrazek

Łukasz :mrgreen: => elektrotonus <= eWheller 250W

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1493
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: WojtekErnest » 06 mar 2018, 4:50

Mitar pisze:
05 mar 2018, 15:27
Chodzi o to że barmal nigdzie nie pisał ,że 20S to za dużo, jedyne czego nie powinno się przekraczać to 2500W
Prąd aku X2: 24-48V – 50A, 48V-85V – 40A**.
Prąd fazy X2: 24-48V – 100A, 48V-85V – 80A**.
Jasno widać że 20S czyli 74V znamionowe mieści się w zakresie do 40A.
Jasno widac ze 20S czyli wtedy gdy aku ma pełną wydajnośc to 84V x 40 A to jest 3360 W.
Zatem bezpieczny CHWILOWY prąd nie powinien przekraczac 30A.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 671
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar » 06 mar 2018, 8:01

elektrotonus pisze:
05 mar 2018, 23:50
Jak sie spisują te oponki ? Są w miarę uniwersalne - miasto/teren ? Jak z trwałością ?
Jeszcze na nich nie jeździłem ale trochę szukałem i chciałem coś na 80% drogi miejskie i 20% las z małym oporem toczenia.
Opony wyglądają solidnie , jedyny minus to zakładanie, dość ciężko idzie, ale to chyba przypadłość wszystkich tego typu opon.

Co do X2 i mojego problemu z 20S to barmal właśnie znalazł przyczynę, będzie poprawka do oprogramowania.
Moje aktualne wozidło: viewtopic.php?f=30&t=265

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2378
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak » 07 mar 2018, 9:38

@ Mitar,
I co? Poradziłeś sobie z tym wolnobiegiem? Wszystko pracuje git? Możesz jeszcze raz wyjaśnić w czym był problem? A może lepiej kupić już odpowiedni wolnobieg?
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 671
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar » 07 mar 2018, 12:28

Pierwszy problem był taki, że wolnobieg od strony silnika ma 2 części, ruchoma i nie ruchomą, a w silniku jest wypustka która ma taki rozmiar że zachacza o tą część ruchomą i ją blokuje (wolnobieg sie zakleszcza) . Problem ten rozwiązałem poprzez zastosowanie dystansu wolnobiegu http://nexun.pl/sklep/elmenty-mechanicz ... biegu.html

Od strony widełek był problem taki że oś silnika ma 16mm (w 9c było 14mm) i podkładki ze sklepów nie pasowały, jak znalazłem podkładkę z otworem 16 to znów była za duża i nie wchodziła do środka wolnobiegu i blokowała wolnobieg.
Ten problem mogłęm rozwiązać albo poprzez rozwiercenie tej na 14mm albo poszukanie alternatywny w sklepie metalowym.
Tego dnia miałęm dość wiercenia i szlifowania innych rzeczy więc pojechałem do sklepu i jedyne podkładki jakie pasowały były takie sprężynowe.
https://salonnarzedzi.pl/1945-home_defa ... 7-24mm.jpg

miałem też sporo problemów z dopasowaniem odległości tarczy hamulcowej ale przeszlifowałem zaczepy hamulca i jakoś się wpasowało, tu niestety nic nie dawał dystans tarczy.


Dziś barmal wydał poprawkę do softu i będę działał nad konfiguracją sterownika , a do końca tygodnia chcę skończyć wszystko i zrobić testy.
rower czeka na włożenie najważniejszego organu i podpięcie wszystkich przewodów :)

Obrazek
Moje aktualne wozidło: viewtopic.php?f=30&t=265

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2378
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak » 07 mar 2018, 13:22

Kurczę, już się zestresowałem, czy dam radę... Boję się mocnych przeróbek, bo mam ubogie zaplecze narzędziowe, a i doświadczenie średnie.
Dzięki za fotki i podpowiedzi. Sam zaplatałeś koło? Opony też chyba takie zmałpuję, oby mi tylko weszły. Z przodu mi wejdzie, tylko z tyłu mam mniej miejsca.
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 671
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar » 07 mar 2018, 13:55

Najważniejsze to robić krok po kroku i sukcesywnie, nie musisz wszystkiego robić w 1 dzień ;)
Ja swój rower robię w sypialni gdzie mam 2m na 1m miejsca a żona warunkowo pozwoliła ją zagracić na czas konwersji :P
Narzędzia jakie potrzebowałem to wszelkiej maści śrubokręty, nożyczki, lutownica i pilnik,wkrętarka no i części eksploatacyjne.

Co do opon to są spore jak na zwykłe rowerowe , mi wchodzą z bardzo małym zapasem.

Z takich ciekawostek , zastanawiałem się jak zamontować sterownik aby miał jakieś małe chłodzenie z dystansem od obudowy i dodatkowo dostawał jak najmniej w kość od wstrząsów, wymyśliłem takie oto mocowanie:


Obrazek

Obrazek



Sterownik mocuję do tego za pomocą kleju termo-przewodzącego i zabezpieczam taśmą kaptonową przed odklejeniem.

Dla wyjść przewodów zastosowałem te same przepusty kablowe co w sterowniku



Obrazek

Obrazek
Moje aktualne wozidło: viewtopic.php?f=30&t=265

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2378
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak » 07 mar 2018, 14:06

Z tym mocowaniem sterownika dobra podpowiedź, że pasuje go tak umocować by dostawał mniej w kość podczas wstrzasów, a i ciepło by z niego łatwiej uchodziło.
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
TomaS
Posty: 951
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: TomaS » 07 mar 2018, 14:10

Możesz też wyciąć prostokąt w skrzynce (mniejszy o jakieś 5mm od sterownika) i przykleić szczelnie (czarnym silikonem) po obwodzie sterownik do skrzynki. Wtedy masz super chłodzenie powietrzem i skrzynkę dalej szczelną.
Oczywiście możesz (a właściwie powinieneś) przymocować go dodatkowo obejmą i śrubkami do skrzynki żeby klej/silikon robił jako uszczelnienie a nie trzymał sterownik i okleić go folią Carbon żeby się nie odróżniał od skrzynki z zewnątrz :D
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2378
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak » 07 mar 2018, 14:21

TomaS pisze:
07 mar 2018, 14:10
Możesz też wyciąć prostokąt w skrzynce (mniejszy o jakieś 5mm od sterownika) i przykleić szczelnie po obwodzie sterownik do skrzynki. Wtedy masz super chłodzenie powietrzem i skrzynkę dalej szczelną.
Oczywiście możesz (a właściwie powinieneś) przymocować go dodatkowo obejmą i śrubkami do skrzynki żeby klej robił jako uszczelnienie a nie trzymał sterownik i okleić folią Carbon żeby się nie odróżniał z zewnątrz :D
Ależ dobra podpowiedź! I można go macać, czy się nie grzeje, aby tylko prąd nie popieścił. U mnie takie coś jednak nie przejdzie bo ogniwa będą w całości wypełniać skrzynkę, a Barmal idzie na bok. Bym musiał wycinać w pokrywie, co raczej mija się z celem ze względu na jej ruchomość.
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 671
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar » 07 mar 2018, 14:43

TomaS myślałem o tym i był nawet taki plan pierwotnie aby część sterownika była na zewnątrz.
W głowie miałem też osobny radiator zewnętrzny który był by na stałe połączony z obudową sterownika
Zachowałem to sobie jako plan B na przyszłość.

Miałem wcześniej GT1500 i nawet zbytnio ciepły się nie robił a dość mocno dostawał w kość (~3800W) i siedział szczelnie w skrzyni więc nie spodziewam się, że X2 traktowany wg zaleceń producenta będzie jakoś się potwornie grzał.
Moje aktualne wozidło: viewtopic.php?f=30&t=265

Awatar użytkownika
TomaS
Posty: 951
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: TomaS » 07 mar 2018, 14:58

Tzn ile amper z niego będziesz brał ?
GT jest duużo większy i ma więcej masy do odprowadzania ciepła.
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2378
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak » 07 mar 2018, 15:02

Z GT 1500 prawie 4000 W ! O kurczę ! No to może faktycznie Barmal śmiało wytrzyma 20S :shock:
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 671
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar » 07 mar 2018, 15:16

Planuje max 2500W tak jak jest zalecane.

Fajnie jakby barmal wypuścił X4 ale takiego dwu-półkowego aby nie był długi tylko wysoki ,taka kostka :)

TomaS, nic nie stoi na przeszkodzie wymienić obudowę X2 albo dołożyć solidny radiator komputerowy.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2018, 15:20 przez Mitar, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje aktualne wozidło: viewtopic.php?f=30&t=265

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2378
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak » 07 mar 2018, 15:19

A ten X-4 lepszy od Sabvatona?
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 671
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar » 07 mar 2018, 15:23

Nie używałem ani jednego ani drugiego to się nie wypowiem, a nawet bał bym się wypowiadać ;)
U mnie X4 i sabek odpadł ze względów na rozmiar.
Moje aktualne wozidło: viewtopic.php?f=30&t=265

Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 671
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar » 16 mar 2018, 8:52

Polecacie jakieś stabilne nóżki do fulla ?
Moje aktualne wozidło: viewtopic.php?f=30&t=265

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2378
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak » 16 mar 2018, 9:33

Ja mam taką jak na fotce poniżej. Jestem zadowolony, tylko dodatkowo dopierniczyłem ją na klej neoprenowy. Mamy podobne rowery to może też Ci przypasi. Jak się zdecydujesz, to klejem trzeba posmarować nie tylko miejsce na ramie, ale i całą obejmę od wewnętrznej strony, tu gdzie się styka z metalową częścią nóżki ( by się nic nawet o milimetr nie obracało ) i podpórkę dać możliwie jak najdalej od korby i przekręcić ją maksymalnie do środka. W innym wypadku można od czasu do czasu zaczepiać o nią pietą przy pedałowaniu.
Załączniki
podporka-rowerowa-kross-crane-ii.jpg
podporka-rowerowa-kross-crane-ii.jpg (8.72 KiB) Przejrzano 1493 razy
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 671
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar » 16 mar 2018, 9:40

A masz fotkę jak to wygląda po zamocowaniu u ciebie?
Moje aktualne wozidło: viewtopic.php?f=30&t=265

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2378
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak » 16 mar 2018, 9:47

Teraz jestem w robocie i nie mam przy sobie roweru. Mogę zrobić fotkę na weekendzie i dopiero wrzucić w poniedziałek, bo nie codziennie jestem w necie. Tylko pamiętaj, że ja nie mam jeszcze ślinika w kole i być może będę musiał stopkę jeszcze przesunąć w stronę korby. Przesuniecie raczej nie powinno kolidować z pedałowaniem.
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2378
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak » 19 mar 2018, 9:28

Ok. Zrobiłem obiecane fotki nóżki. To wrzucam:
Załączniki
migawka_002.jpg
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2378
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak » 19 mar 2018, 9:29

I jeszcze jedna:
Załączniki
migawka_003.jpg
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 671
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: Mitar » 19 mar 2018, 9:39

Tylko u mnie własnie w tym miejscu raczej nóżka nie przejdzie, bo widelec się ugina.
Moje aktualne wozidło: viewtopic.php?f=30&t=265

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2378
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Duży Full Canyon Nerve 6

Post autor: EV-Maniak » 19 mar 2018, 9:49

Coś się zapytam trochę z innej beczki:
Co dokładnie wyświetla watomierz od Michała? Jakie parametry?
Czy on jest potrzebny, do czego? Czy wystarczy odpalony telefon i na nim widać to samo?
I ostatnie pytanie: czy watomierz od Michał jest wodoodporny?
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

ODPOWIEDZ