Sticker Bike vel. "Przerost formy nad treścią"
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
- Lokalizacja: Żyrardów
Sticker Bike vel. "Przerost formy nad treścią"
Witam
Chciałem Wam przedstawić swojego ebika,którym jeżdżę (a właściwie to go testuje, zmieniam i poprawiam) już 4 miesiące
Jest to w pełni custom ebike, rower miał mi służyć do jazdy po drogach, ścieżkach rowerowych,no i lasie (jest go dużo w moich okolicach) ogółem płaski teren jak to w mazowieckim. Rower nie jest jeszcze ukończony tak w 100% (zawsze jest coś do zmiany ) tak wiec pozostał mi jeszcze do wymiany na jakiś lepszy o większym skoku no i lepszej charakterystyce pracy przedni amortyzator, obecny jest za słaby (SR SUNTUR NCX)
Także przednie koło chce jeszcze zmienić, planuje kupić obręcz MACH1 27.5" MAD teraz mam jakiś no name 28'' od ebikera piasta to Shimano Deore XT HB M756 która pozostaje ,no i hamulec też Shimano Deore XT BR-M8000 na tarczy Shimano XT SM-RT86 203mm IceTech (tak już mam z tyłu ). Koło i hamulce to jeszcze w przeciągu miesiąca się zmienią, a co do amora to muszę jeszcze cos znaleźć godnego uwagi
Problemów przy składaniu miałem wiele z resztą pewnie jak każdy, nie będę się tu w tym poście na ten temat rozpisywał tylko wrzucę linki :
viewtopic.php?t=2090
viewtopic.php?f=14&t=1739 - największa pomyłka przy doborze komponentów
viewtopic.php?f=10&t=1732
Noo ale w końcu się udało i jestem z tego powodu zajebiście zadowolony, ciągle banan na twarzy a jak "odkręcę manetkę na maxa" ku......a sztan 65 km/h
A tak wygląda Rama: Kands Runner 21'' hard tail
Przedni Amortyzator :SR SUNTUR NCX
Tył koło:
obręcz: MACH1 26" MAD
silnik: RAPID M3000
hamulce: Shimano Deore XT BR-M8000 na tarczy Shimano XT SM-RT86 203mm IceTech okładziny J04C metaliczne z radiatorem M8000
Sterownik: KT60SVPRCK-JLS02, 60V, 45A (sinus)
Akumulator: 17S11P złożony na ogniwach Sony US18650vtc5a BMS 60A (viewtopic.php?f=19&t=2068)
Zasięg (bez pedałowania sama manetka) sprawdzany
Do 25 km/h to 120 km
Do 40 km/h to 70 km
Do 60 km/h to ( jeszcze nie wiem )
Pudełko zrobione z żywicy poliestrowej i maty o różnej grubości no i forma ze styroduru,
póżniej oklejone folią karbon i masą naklejek nie jest super szczelne z prawej strony jest wlot powietrza, a za nim wentylator który dmucha na sterownik, wentylator podłączony jest przez czujnik temp NO 50 stopni Celsjusza który został zamontowany w środku sterownika, chłodzenie się przydaje
Chciałem Wam przedstawić swojego ebika,którym jeżdżę (a właściwie to go testuje, zmieniam i poprawiam) już 4 miesiące
Jest to w pełni custom ebike, rower miał mi służyć do jazdy po drogach, ścieżkach rowerowych,no i lasie (jest go dużo w moich okolicach) ogółem płaski teren jak to w mazowieckim. Rower nie jest jeszcze ukończony tak w 100% (zawsze jest coś do zmiany ) tak wiec pozostał mi jeszcze do wymiany na jakiś lepszy o większym skoku no i lepszej charakterystyce pracy przedni amortyzator, obecny jest za słaby (SR SUNTUR NCX)
Także przednie koło chce jeszcze zmienić, planuje kupić obręcz MACH1 27.5" MAD teraz mam jakiś no name 28'' od ebikera piasta to Shimano Deore XT HB M756 która pozostaje ,no i hamulec też Shimano Deore XT BR-M8000 na tarczy Shimano XT SM-RT86 203mm IceTech (tak już mam z tyłu ). Koło i hamulce to jeszcze w przeciągu miesiąca się zmienią, a co do amora to muszę jeszcze cos znaleźć godnego uwagi
Problemów przy składaniu miałem wiele z resztą pewnie jak każdy, nie będę się tu w tym poście na ten temat rozpisywał tylko wrzucę linki :
viewtopic.php?t=2090
viewtopic.php?f=14&t=1739 - największa pomyłka przy doborze komponentów
viewtopic.php?f=10&t=1732
Noo ale w końcu się udało i jestem z tego powodu zajebiście zadowolony, ciągle banan na twarzy a jak "odkręcę manetkę na maxa" ku......a sztan 65 km/h
A tak wygląda Rama: Kands Runner 21'' hard tail
Przedni Amortyzator :SR SUNTUR NCX
Tył koło:
obręcz: MACH1 26" MAD
silnik: RAPID M3000
hamulce: Shimano Deore XT BR-M8000 na tarczy Shimano XT SM-RT86 203mm IceTech okładziny J04C metaliczne z radiatorem M8000
Sterownik: KT60SVPRCK-JLS02, 60V, 45A (sinus)
Akumulator: 17S11P złożony na ogniwach Sony US18650vtc5a BMS 60A (viewtopic.php?f=19&t=2068)
Zasięg (bez pedałowania sama manetka) sprawdzany
Do 25 km/h to 120 km
Do 40 km/h to 70 km
Do 60 km/h to ( jeszcze nie wiem )
Pudełko zrobione z żywicy poliestrowej i maty o różnej grubości no i forma ze styroduru,
póżniej oklejone folią karbon i masą naklejek nie jest super szczelne z prawej strony jest wlot powietrza, a za nim wentylator który dmucha na sterownik, wentylator podłączony jest przez czujnik temp NO 50 stopni Celsjusza który został zamontowany w środku sterownika, chłodzenie się przydaje
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
- Lokalizacja: Żyrardów
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Sticker Bike vel. "Przerost formy nad treścią"
w chwili obecnej jestem na etapie produkcji blokad obrotu osi, już mam zrobioną z lewej strony ( jeszcze pare poprawek i do lakierni) no i model blokady z prawej strony narazie wykonany z kartonu
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
Re: Sticker Bike vel. "Przerost formy nad treścią"
Nie szkoda Ci bylo pchać takie ogniwa? Spokojnie Sanio GA wyatatczylyby przy tych pradach a miałbyś dużo dużo więcej energii. 2300 VS 1750Wh
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sticker Bike vel. "Przerost formy nad treścią"
Trzeba przyznać,że siodło Lepper Primus daje rade
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Sticker Bike vel. "Przerost formy nad treścią"
Wszystko jeszcze przed nami , zazwyczaj przez żyrardowski las to tylko przelotem, ostatnio zacząłem odkrywać uroki tego miejsca
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Sticker Bike vel. "Przerost formy nad treścią"
Mistrzowskie siodło, jestem z niego bardzo zadowolony
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Sticker Bike vel. "Przerost formy nad treścią"
(W tym wątku prosił bym bardziej o doradzanie i pomoc, a nie żeli negowanie idei "tuningu" )
....Inni nazywają to "watownicą" jak ku... brakiem mocy ....
Rozwinięcie myśli.
Byłem na ostatnim zlocie (mój pierwszy, było zajebiście ) miąłem możliwość sprawdzenia wielu różnych ebików, także tych mocnych.Rozmawiałem z wieloma osobami odnośnie rożnych problemów jak i mojej konstrukcji, rozwiązało to mój główny problem jak i rozwiało wiele wątpliwości.
Jak już wcześniej pisałem moim problemem jest nie do końca dobry zakup w postaci silnika RAPID M3000, razem ze sterownikiem sinus 60v 45a nie jest zbyt dobrym połączeniem, brakuje mi mocy, sterownik musi w ustawieniach mocy byś ustawiony na minimum mocy, inaczej nie jestem w stanie ruszyć z miejsca używając manetki (link w pierwszym poście ),ogółem da się jeździć bez większych problemow, silnik ma zajebisty "soft start" (związane to tez jest z nawojem 21x3) osiąga niezłe Vmax, jest szybko i fajnie...... ale w głowi siedzi coś co wierci, wbija szpile i przypomina ze dalej konstrukcja jest nie do końca w pełni sprawna. No i muszę coś z tym zrobić, rozwiązać ten problem.....
Z owej sytuacji mam trzy rozwiązania.
1. Kupić inny silnik dopasowany do mojej instalacji (rozwiązanie proste i łatwe, za proste i za łatwe jak dla mnie )
2. Zmienić nawój w silniku na np jak w mxus 3k 16x4 lub na autorski nawój kolegi Sietas'a 15x5 ( na zlocie jeździłem na takiej konstrukcji z resztą własności kolegi Sietas'a, banan na twarzy murowany)
3.Zmiana sterownika na Sabvoton SVMC072150 lub 72080 (rozwiązanie bardziej skomplikowane, moje rozwiązanie )
To rozwiązanie wymusza jeszcze u mnie pogrzebanie przy akumulatorze (17s11p),zwiększenie ilości cell do 20s i zmiana bms'a 60A na 120A max. Akurat po usunięciu starego sterownika który się mieści w pudełku zrobi się miejsce na pakiet 3s11p
W końcu "Przerost formy nad treścią", wiec niech się dzieje
Na pierwszy rzut idzie aku, mój zamysł to po prostu zmienić bms na mocniejszy i "dorobić" pakiet 3s11p który będzie spinany w szereg z pozostałym 17s, a także dopinane do bms'a (jako ostatnie cele 18;19;20) po włożeniu do pudełka...
Dobrze kombinuje
Czy takie połączenie ma racje bytu
....Inni nazywają to "watownicą" jak ku... brakiem mocy ....
Rozwinięcie myśli.
Byłem na ostatnim zlocie (mój pierwszy, było zajebiście ) miąłem możliwość sprawdzenia wielu różnych ebików, także tych mocnych.Rozmawiałem z wieloma osobami odnośnie rożnych problemów jak i mojej konstrukcji, rozwiązało to mój główny problem jak i rozwiało wiele wątpliwości.
Jak już wcześniej pisałem moim problemem jest nie do końca dobry zakup w postaci silnika RAPID M3000, razem ze sterownikiem sinus 60v 45a nie jest zbyt dobrym połączeniem, brakuje mi mocy, sterownik musi w ustawieniach mocy byś ustawiony na minimum mocy, inaczej nie jestem w stanie ruszyć z miejsca używając manetki (link w pierwszym poście ),ogółem da się jeździć bez większych problemow, silnik ma zajebisty "soft start" (związane to tez jest z nawojem 21x3) osiąga niezłe Vmax, jest szybko i fajnie...... ale w głowi siedzi coś co wierci, wbija szpile i przypomina ze dalej konstrukcja jest nie do końca w pełni sprawna. No i muszę coś z tym zrobić, rozwiązać ten problem.....
Z owej sytuacji mam trzy rozwiązania.
1. Kupić inny silnik dopasowany do mojej instalacji (rozwiązanie proste i łatwe, za proste i za łatwe jak dla mnie )
2. Zmienić nawój w silniku na np jak w mxus 3k 16x4 lub na autorski nawój kolegi Sietas'a 15x5 ( na zlocie jeździłem na takiej konstrukcji z resztą własności kolegi Sietas'a, banan na twarzy murowany)
3.Zmiana sterownika na Sabvoton SVMC072150 lub 72080 (rozwiązanie bardziej skomplikowane, moje rozwiązanie )
To rozwiązanie wymusza jeszcze u mnie pogrzebanie przy akumulatorze (17s11p),zwiększenie ilości cell do 20s i zmiana bms'a 60A na 120A max. Akurat po usunięciu starego sterownika który się mieści w pudełku zrobi się miejsce na pakiet 3s11p
W końcu "Przerost formy nad treścią", wiec niech się dzieje
Na pierwszy rzut idzie aku, mój zamysł to po prostu zmienić bms na mocniejszy i "dorobić" pakiet 3s11p który będzie spinany w szereg z pozostałym 17s, a także dopinane do bms'a (jako ostatnie cele 18;19;20) po włożeniu do pudełka...
Dobrze kombinuje
Czy takie połączenie ma racje bytu
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Sticker Bike vel. "Przerost formy nad treścią"
Polaczenie sabvoton 150A czy nawet 80A z silnikiem 3kw i ramą Kands miejskim crossem nie ma racji bytu.
Spojrz na wielkość widełek z tylu i porownaj z wahaczami w customach lub nawet w rowerach gorskich - enduro/dh. Strach by bylo tym jezdzic na takiej mocy. Ja bym ci radzil zabrac graty z niego i wsadzic do customa albo chociazby jakiegos pancernego rowerka zjazdowego.
Spojrz na wielkość widełek z tylu i porownaj z wahaczami w customach lub nawet w rowerach gorskich - enduro/dh. Strach by bylo tym jezdzic na takiej mocy. Ja bym ci radzil zabrac graty z niego i wsadzic do customa albo chociazby jakiegos pancernego rowerka zjazdowego.