Sticker Bike vel. "Przerost formy nad treścią"

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
stuk83
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
Lokalizacja: Żyrardów

Sticker Bike vel. "Przerost formy nad treścią"

Post autor: stuk83 »

Witam
Chciałem Wam przedstawić swojego ebika,którym jeżdżę (a właściwie to go testuje, zmieniam i poprawiam) już 4 miesiące :D :D :D :D
Jest to w pełni custom ebike, rower miał mi służyć do jazdy po drogach, ścieżkach rowerowych,no i lasie (jest go dużo w moich okolicach) ogółem płaski teren jak to w mazowieckim. Rower nie jest jeszcze ukończony tak w 100% (zawsze jest coś do zmiany :P ) tak wiec pozostał mi jeszcze do wymiany na jakiś lepszy o większym skoku no i lepszej charakterystyce pracy przedni amortyzator, obecny jest za słaby (SR SUNTUR NCX) :twisted:
Także przednie koło chce jeszcze zmienić, planuje kupić obręcz MACH1 27.5" MAD teraz mam jakiś no name 28'' od ebikera :lol: piasta to Shimano Deore XT HB M756 która pozostaje :) ,no i hamulec też Shimano Deore XT BR-M8000 na tarczy Shimano XT SM-RT86 203mm IceTech (tak już mam z tyłu :twisted: :twisted:). Koło i hamulce to jeszcze w przeciągu miesiąca się zmienią, a co do amora to muszę jeszcze cos znaleźć godnego uwagi :? :?
Problemów przy składaniu miałem wiele z resztą pewnie jak każdy, nie będę się tu w tym poście na ten temat rozpisywał tylko wrzucę linki :
viewtopic.php?t=2090
viewtopic.php?f=14&t=1739 - największa pomyłka przy doborze komponentów
viewtopic.php?f=10&t=1732
Noo ale w końcu się udało i jestem z tego powodu zajebiście zadowolony, ciągle banan na twarzy :D :D :D a jak "odkręcę manetkę na maxa" ku......a sztan :twisted: 65 km/h

A tak wygląda :mrgreen:
rower1.jpg
Rama: Kands Runner 21'' hard tail
Przedni Amortyzator :SR SUNTUR NCX
Tył koło:
obręcz: MACH1 26" MAD
silnik: RAPID M3000
hamulce: Shimano Deore XT BR-M8000 na tarczy Shimano XT SM-RT86 203mm IceTech okładziny J04C metaliczne z radiatorem M8000
Sterownik: KT60SVPRCK-JLS02, 60V, 45A (sinus)
Akumulator: 17S11P złożony na ogniwach Sony US18650vtc5a BMS 60A (viewtopic.php?f=19&t=2068)
Zasięg (bez pedałowania sama manetka) sprawdzany
Do 25 km/h to 120 km
Do 40 km/h to 70 km
Do 60 km/h to ( jeszcze nie wiem :P)
Pudełko zrobione z żywicy poliestrowej i maty o różnej grubości no i forma ze styroduru,
póżniej oklejone folią karbon i masą naklejek :mrgreen: nie jest super szczelne z prawej strony jest wlot powietrza, a za nim wentylator który dmucha na sterownik, wentylator podłączony jest przez czujnik temp NO 50 stopni Celsjusza który został zamontowany w środku sterownika, chłodzenie się przydaje :D :D
stuk83
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Sticker Bike vel. "Przerost formy nad treścią"

Post autor: stuk83 »

rower2.jpg
rower3.jpg
stuk83
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Sticker Bike vel. "Przerost formy nad treścią"

Post autor: stuk83 »

w chwili obecnej jestem na etapie produkcji :) blokad obrotu osi, już mam zrobioną z lewej strony ( jeszcze pare poprawek i do lakierni) no i model blokady z prawej strony narazie wykonany z kartonu :)
model.jpg
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Sticker Bike vel. "Przerost formy nad treścią"

Post autor: wwojciech »

Nie szkoda Ci bylo pchać takie ogniwa? Spokojnie Sanio GA wyatatczylyby przy tych pradach a miałbyś dużo dużo więcej energii. 2300 VS 1750Wh
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sticker Bike vel. "Przerost formy nad treścią"

Post autor: tatar »

Trzeba przyznać,że siodło Lepper Primus daje rade :D
stuk83
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Sticker Bike vel. "Przerost formy nad treścią"

Post autor: stuk83 »

zeeltom pisze:
22 kwie 2019, 9:41
Widzę, że jeździsz po lesie, a jakoś się nie spotkaliśmy :D
Wszystko jeszcze przed nami :) , zazwyczaj przez żyrardowski las to tylko przelotem, ostatnio zacząłem odkrywać uroki tego miejsca :D
stuk83
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Sticker Bike vel. "Przerost formy nad treścią"

Post autor: stuk83 »

tatar pisze:
22 kwie 2019, 9:17
Trzeba przyznać,że siodło Lepper Primus daje rade :D
Mistrzowskie siodło, jestem z niego bardzo zadowolony :)
stuk83
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Sticker Bike vel. "Przerost formy nad treścią"

Post autor: stuk83 »

(W tym wątku prosił bym bardziej o doradzanie i pomoc, a nie żeli negowanie idei "tuningu" )

....Inni nazywają to "watownicą" jak ku... brakiem mocy :twisted: ....

Rozwinięcie myśli.
Byłem na ostatnim zlocie (mój pierwszy, było zajebiście :) ) miąłem możliwość sprawdzenia wielu różnych ebików, także tych mocnych.Rozmawiałem z wieloma osobami odnośnie rożnych problemów jak i mojej konstrukcji, rozwiązało to mój główny problem jak i rozwiało wiele wątpliwości.
Jak już wcześniej pisałem moim problemem jest nie do końca dobry zakup w postaci silnika RAPID M3000, razem ze sterownikiem sinus 60v 45a nie jest zbyt dobrym połączeniem, brakuje mi mocy, sterownik musi w ustawieniach mocy byś ustawiony na minimum mocy, inaczej nie jestem w stanie ruszyć z miejsca używając manetki (link w pierwszym poście ),ogółem da się jeździć bez większych problemow, silnik ma zajebisty "soft start" (związane to tez jest z nawojem 21x3) osiąga niezłe Vmax, jest szybko i fajnie...... ale w głowi siedzi coś co wierci, wbija szpile i przypomina ze dalej konstrukcja jest nie do końca w pełni sprawna. No i muszę coś z tym zrobić, rozwiązać ten problem.....
Z owej sytuacji mam trzy rozwiązania.
1. Kupić inny silnik dopasowany do mojej instalacji (rozwiązanie proste i łatwe, za proste i za łatwe jak dla mnie )
2. Zmienić nawój w silniku na np jak w mxus 3k 16x4 lub na autorski nawój kolegi Sietas'a 15x5 ( na zlocie jeździłem na takiej konstrukcji z resztą własności kolegi Sietas'a, banan na twarzy murowany)
3.Zmiana sterownika na Sabvoton SVMC072150 lub 72080 (rozwiązanie bardziej skomplikowane, moje rozwiązanie :D)
To rozwiązanie wymusza jeszcze u mnie pogrzebanie przy akumulatorze (17s11p),zwiększenie ilości cell do 20s i zmiana bms'a 60A na 120A max. Akurat po usunięciu starego sterownika który się mieści w pudełku zrobi się miejsce na pakiet 3s11p
W końcu "Przerost formy nad treścią", wiec niech się dzieje :D

Na pierwszy rzut idzie aku, mój zamysł to po prostu zmienić bms na mocniejszy i "dorobić" pakiet 3s11p który będzie spinany w szereg z pozostałym 17s, a także dopinane do bms'a (jako ostatnie cele 18;19;20) po włożeniu do pudełka...
Dobrze kombinuje :?:
Czy takie połączenie ma racje bytu :?:
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Sticker Bike vel. "Przerost formy nad treścią"

Post autor: scuda »

Polaczenie sabvoton 150A czy nawet 80A z silnikiem 3kw i ramą Kands miejskim crossem nie ma racji bytu.
Spojrz na wielkość widełek z tylu i porownaj z wahaczami w customach lub nawet w rowerach gorskich - enduro/dh. Strach by bylo tym jezdzic na takiej mocy. Ja bym ci radzil zabrac graty z niego i wsadzic do customa albo chociazby jakiegos pancernego rowerka zjazdowego.
ODPOWIEDZ