Giant Trance X2 - prośba o pomoc

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
nitro2311
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 02 maja 2019, 19:23

Re: Giant Trance X2 - prośba o pomoc

Post autor: nitro2311 »

Przez ostatnie 2 dni jeżdziłem fajnym E-bikem Treka. Powiem wam, że jestem mega pozytywnie zaskoczony - jazda na tym rowerze w terenie jaki mam do dyspozycji (górki) to mega przyjemność. W końcu nie musiałem tracić całej energii na mozolne podjazdy i wypluwać zaraz po nich płuc. Wjeżdżałem na największe stromizny w taki sposób, jakby grawitacja zaczęła działać w drugą stronę :)

Najlepsze jest to, że na tym rowerze idzie się nieźle spocić i wcale nie jest to zabawka dla geriatryków. Po prostu można bardzo łatwo pokonywać wszelkie podjazdy (tu używam wspomagania w trybie EMTB) a na prostych/zjazdach albo nie używałem wspomagania w ogóle, albo używałem go w trybie EKO (lekka pomoc). Taką trasę jaką dzisiaj zrobiłem po górkach (~50km) z bananem na twarzy, gdybym miał ogarnąć bez wspomagania to chyba bym się porzygał ;) Zakochałem się w ebajku!
(Na minus w rowerach fabrycznych jest na pewno ograniczenie do 25km/h bo jednak mogłoby być chociaż z te 10km/h więcej, ale oczywiście łatwo można to obejść.)

Poniżej kilka fotek z przejazdów:



Zastanawiam się, czy przeróbka mojego roweru poprzez montaż Bafanga dostarczy mi podobnych wrażeń. Rower który testowałem ma silnik o mocy "jedynie" 250W (i jest wg mnie idealny). Bafang o którym myślałem ma moc 3x większą, więc jak teraz o tym myślę, to może być kosmos, ale zapewne da się to odpowiednio zaprogramować i dostosować moc, aby jeździło się przyjemnie a zarazem można się było trochę zmęczyć. Kwestia taka, że Trek ma automatyczne wspomaganie i dostosowuje się do mocy wkładanej w jazdę przez rowerzystę (oczywiście im wyższy tryb tym ta pomoc może być większa). Jazda w ten sposób wydaje się bardzo naturalna. Nie wiem jak to będzie przy Bafangu. Tam przecież nie ma czujnika obciążenia i w zasadzie sam reguluje moc z manetki. Czy to nie zabiera całej radości z jazdy? Pytam oczywiście osób, które testowały oba rozwiązania.
Awatar użytkownika
leszcz
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: Giant Trance X2 - prośba o pomoc

Post autor: leszcz »

Czujnik nacisku ma TSDZ2, Bafang (BBS02) ma 9 poziomów mocy ustawiane ręcznie. Za słabo - klik i masz mocniej aż do pełnej mocy na "9". Taba twierdzi, że czujnik nacisku to przyszłość :)
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Paff
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 25 lut 2018, 10:09
Lokalizacja: Poznań

Re: Giant Trance X2 - prośba o pomoc

Post autor: Paff »

nitro2311 pisze:
13 cze 2019, 1:47
(...)
Zastanawiam się, czy przeróbka mojego roweru poprzez montaż Bafanga dostarczy mi podobnych wrażeń. Rower który testowałem ma silnik o mocy "jedynie" 250W (i jest wg mnie idealny).
(...)
Wydaje mi się, że w tej sytuacji powinieneś po prostu wypróbować jazdę rowerem wyposażonym w napęd bafanga i alternatywnie tsdz2 i sam określić, który spełnia bardziej Twoje oczekiwania. Opieranie się na opisach i odczuciach innych może być bardzo złudne. Może znajdziesz w swojej okolicy kolegów z forum dysponujących odpowiednimi rowerami.
AdrianJ
Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 24 kwie 2019, 19:23
Lokalizacja: Warszawa, Ochota

Re: Giant Trance X2 - prośba o pomoc

Post autor: AdrianJ »

nitro2311 pisze:
12 cze 2019, 13:53
Adrian, dzięki za info.
Te czujniki hamulców to kupuję jakiekolwiek czy mają być dostosowane ?
Skąd to najlepiej brać ? Allegro :D ?

Niestety jestem z Wrocławia, więc będę musiał kombinować z tym kluczem. On jest jakiś nietypowy ?
W serwisie rowerowym będą mieli ?
Czujniki kupiłem takie: https://www.aliexpress.com/item/BAFANG- ... 4c4dQ74P4X
Magnes mam zamontowany na srubie od regulacji wychylenia klamki hamulca a sam czujnik przyklejony na tasmie dwustronnej, wyregulowany tak że wystarczy niewiele wcisnąć klamkę i odcian silnik a jeszcze klocki nie łapią
Klucz jest nietypowy: https://www.aliexpress.com/item/Electri ... st=ae803_4
Chodzi o ten z 4 zębami
ximad
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Giant Trance X2 - prośba o pomoc

Post autor: ximad »

Jazda na bafangu na pewno będzie mniej "rowerowa" niż na tym fabrycznym treku, mi ten bafang 750w bardziej skuterek przypominał niż rower 50km/h na manetce, nie ma sensu pedałowanie i udawanie ze jedziesz rowerem. Nie wiem jak tsdz2 bo nim nie jeździłem ale w teorii powinien być bardziej rowerowy ze względu na czujnik nacisku.
te fabryczne chyba tez są bardziej rowerowe ze względu na to że są lżejsze, słabszy napęd, mniejsza bateria, bliżej temu do roweru.
nitro2311
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 02 maja 2019, 19:23

Re: Giant Trance X2 - prośba o pomoc

Post autor: nitro2311 »

ximad pisze:
13 cze 2019, 15:35
nie ma sensu pedałowanie i udawanie ze jedziesz rowerem.
Świetnie to ująłeś hehe :)

Na rowerze chciałbym się trochę zmęczyć. Trek którego testowałem to idealna proporcja między rowerem elektrycznym a zwykłym bikiem, który daje szansę na spalenie kilku kalorii.

Już sam nie wiem, chyba zacznę się zastanawiać nad jakimś kredycikiem i może bym poszedł w jakiś rower fabryczny...
AdrianJ
Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 24 kwie 2019, 19:23
Lokalizacja: Warszawa, Ochota

Re: Giant Trance X2 - prośba o pomoc

Post autor: AdrianJ »

W kontrolerze jest parametr pozwalający jednak trochę poczuć się jak na rowerze :) :
Keep Current(%): What this setting does when set at 60% is ramp the current down to 60% of the PAS level selected based on pedal cadence rpm, so at low pedal cadence you get 100% of the level selected but as your pedal cadence increases the power is reduced down to 60%. As you pedal faster the motor does less work down to whatever this number is set to (60% of max current or 15 amps on 25 Amp system).
Można eksperymentalnie ustawić pod siebie tak żeby od pewnej kadencji redukował moc
Paff
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 25 lut 2018, 10:09
Lokalizacja: Poznań

Re: Giant Trance X2 - prośba o pomoc

Post autor: Paff »

nitro2311, przejedź się koniecznie rowerem z tsdz2. Wrażenia nie odbiegają z jazdy rowerem analogowym.
nitro2311
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 02 maja 2019, 19:23

Re: Giant Trance X2 - prośba o pomoc

Post autor: nitro2311 »

To by jeszcze była jakaś alternatywa, ale sporo się nasłuchałem o problemach z tym silnikiem. Nie wiem czy to prawda, czy mity.
ximad
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Giant Trance X2 - prośba o pomoc

Post autor: ximad »

A o kłopotach z serwisem fabrycznych ebików sie nie nasłuchałeś? :)
W chinczyku przynajmniej wymienisz pojedynczy element, zamowisz w chinach, poczekasz i naprawisz albo ktoś Ci naprawi. Padnie bateria, podłączysz inną.
W fabrycznych masz czesto gęsto skojarzone baterie z kontrolerem, bms-em, inne blokady. Wymiana na gwarancji ok, poza gwarancją kosztuje kupe kasy, a jak wycofają produkt z rynku to zostajesz z problemem sam i koniec końców wymieniasz zestaw na chinski w całości.
To oczywiście pesymistyczna wersja, ale tsdz bym z takich względów nie przekreślał :)
nitro2311
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 02 maja 2019, 19:23

Re: Giant Trance X2 - prośba o pomoc

Post autor: nitro2311 »

Hm, zaczynają się pojawiać coraz bardziej merytoryczne odpowiedzi. Najgorsze jest to, że się zakochałem....
.... w e-bajku ... ... ....
ximad
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Giant Trance X2 - prośba o pomoc

Post autor: ximad »

Nie zniechecaj sie, problemy zdazaja sie zawsze, obojetnie czego nie kupisz. Zarowno fabryczny jak i chinski mid. Wybierz czym Ci sie bedzie lepiej jezdzic i kupuj/rob, szkoda czasu, najwazniejsze zeby zaczac jezdzic. Koncepcja i tak sie moze zmienic po pierwszym ebiku bedziesz wiedzial co Ci pasuje a co nie. Ja osobiscie poszedlbym w chinczyka bo tanszy i tak sie nie zobowiazesz inwestycja. Nie spodoba sie to sprzedasz z mala strata i zrobisz co innego.
ODPOWIEDZ