LUMEKS G ZERO

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
DUDA
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 07 maja 2019, 15:56

LUMEKS G ZERO

Post autor: DUDA »

Miałem nic sam nie budować, nie mam czasu zarobiony jestem, nawet jestem po pierwszym słowie z kolega z forum który zbuduje mi potworka, ale...
Na forum - rób sam, ucz się
Na FB - rób sam, ucz się
Na YT - rób sam, ucz się

Mam fajna ramę full z moich lat studenckich czy LO, ostatnio przeprowadziłem jej lifting
Miła być dla syna, ale jest za duża :twisted:
Biedna miała się kurzyć z 2-3lata

Miałem dziś kilka minut i po remontach kartony do wywalenia. Myśle co się będą kartony marnować - wyciąłem formę.
Jakieś wolne kartki, wydrukowałem schemat,
końcówkę ołówka to przed wyrzuceniem zakreśliłem pakiety i policzyłem.

Wychodzi 160 szt.
Mało dużo? Ile się mieści w takiej konie czy innych ramach które kupujecie rozmiar M/L dla 177cm wzrostu?

Pakiet mogę zamówić 20S8P

Jaki do tego dobrać sterownik i silnik?
Ktoś kto robił w ogóle może mi przybliżyć koszty zabawy, podpowiedzieć od kogo co kupić?

Przepraszam za jakość zdjęcia, miałem tylko tel pod reka
Ostatnio zmieniony 29 maja 2019, 19:01 przez DUDA, łącznie zmieniany 5 razy.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Lumpex - pojazd dla prezydenta

Post autor: pxl666 »

Jaki masz budżet?
DUDA
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 07 maja 2019, 15:56

Re: Lumpex - pojazd dla prezydenta

Post autor: DUDA »

Nie mam zaplanowanego budżetu.
To naprawdę wyszło spontanicznie dziś wieczorem i nie ma określonych ram czasowych zakończenia projektu.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lumpex - pojazd dla prezydenta

Post autor: tatar »

Rama Scott G zero?
DUDA
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 07 maja 2019, 15:56

Re: Lumpex - pojazd dla prezydenta

Post autor: DUDA »

tatar pisze:
28 maja 2019, 22:57
Rama Scott G zero?
Wow, nie spodziewałem się ze ktoś się domyśli.
Tak w wersji pro
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Lumpex - pojazd dla prezydenta

Post autor: pxl666 »

no bez określenia budżetu to trudno tak cos proponować sensownie, bo albo drogo i mocno albo tanio i ... do 37 kmh ?
Awatar użytkownika
Mitar
Forumowicz
Posty: 679
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lumpex - pojazd dla prezydenta

Post autor: Mitar »

Dobrze ,że zdecydowałeś się na samodzielne składanie, dużo frajdy i wiedza potrzebna do zrobienia następnego ebika ;)

Pierwsze co powinieneś zrobić to zastanowić jak będziesz ten rower użytkował, góry, lasy, miasto, czy lubisz prędkość, czy rower masz w domu czy na piętrze,planujesz wycieczki 40km czy 150km itp itd.
Nie ma ebika uniwersalnego!

Można zbudować lekką konstrukcję na silniku przekładniowym albo mocnego ciężkiego jeszcze "cywila" na Mxus 3K-Turbo.

Daj znać jakie masz wymagania to ci coś podpowiemy :)
Oczywiście nie zapominaj, że na forum jest już masę konstrukcji wszelkiego rodzaju, może jakaś konstrukcja ci się spodoba i możesz iść w jej ślady.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Lumpex - pojazd dla prezydenta

Post autor: pxl666 »

Pytanie czy mid czy hub...
AdrianJ
Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 24 kwie 2019, 19:23
Lokalizacja: Warszawa, Ochota

Re: Lumpex - pojazd dla prezydenta

Post autor: AdrianJ »

Dobrze w skrzynce zaplanować miejsce na sterownik i reszte "gratów" elektrycznych. Bierz pod uwagę że 1 ogniwo swoje waży, ok 50g więc dokładasz sporej masy którą trzeba dobrze zabezpieczyć
DUDA
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 07 maja 2019, 15:56

Re: Lumpex - pojazd dla prezydenta

Post autor: DUDA »

Dzięki za odzew.
Tak jak pisałem w 1 poście - monstera zlecam, wiec to potworem być nie musi.
Tego montuje „z własnej głupoty”

pxl666 pisze:
29 maja 2019, 9:04
Pytanie czy mid czy hub...
HUB ze względów estetycznych
„Nowe” mody są ok
AdrianJ pisze:
29 maja 2019, 9:09
Dobrze w skrzynce zaplanować miejsce na sterownik i reszte "gratów" elektrycznych. Bierz pod uwagę że 1 ogniwo swoje waży, ok 50g więc dokładasz sporej masy którą trzeba dobrze zabezpieczyć
NAJWAŻNIEJSZE PYTANIE
Ile wasze fulle mieszczą ogniw?


Te 160 które maja tu wejść to chyba nie za dużo.
Pytanie jeszcze czy wejdą, bo dół wydaje się być dość wąski, dziś pomiędzy dokładniej.
Sterownik pod rama.
Mitar pisze:
29 maja 2019, 8:47
Dobrze ,że zdecydowałeś się na samodzielne składanie, dużo frajdy i wiedza potrzebna do zrobienia następnego ebika ;)

Pierwsze co powinieneś zrobić to zastanowić jak będziesz ten rower użytkował, góry, lasy, miasto, czy lubisz prędkość, czy rower masz w domu czy na piętrze,planujesz wycieczki 40km czy 150km itp itd.
Nie ma ebika uniwersalnego!

Można zbudować lekką konstrukcję na silniku przekładniowym albo mocnego ciężkiego jeszcze "cywila" na Mxus 3K-Turbo.

Daj znać jakie masz wymagania to ci coś podpowiemy :)
Oczywiście nie zapominaj, że na forum jest już masę konstrukcji wszelkiego rodzaju, może jakaś konstrukcja ci się spodoba i możesz iść w jej ślady.
Przeglądam konstrukcje z forum.





Mysle ze coś lekkiego, z możliwością rozwoju
te ramy czasami miały problemy z mocowaniem tylnego dampera w głównym trojkącie.
Głównie las/miasto
Wycieczki po 100km to robie teraz ;)
Vmax 50km/h starczy chyba w zupełności
DUDA
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 07 maja 2019, 15:56

Re: Lumpex - pojazd dla prezydenta

Post autor: DUDA »

Dzięki za odzew.
Tak jak pisałem w 1 poście - monstera zlecam, wiec to potworem być nie musi.
Tego montuje „z własnej głupoty”

pxl666 pisze:
29 maja 2019, 9:04
Pytanie czy mid czy hub...
HUB ze względów estetycznych
„Nowe” midy są ok
AdrianJ pisze:
29 maja 2019, 9:09
Dobrze w skrzynce zaplanować miejsce na sterownik i reszte "gratów" elektrycznych. Bierz pod uwagę że 1 ogniwo swoje waży, ok 50g więc dokładasz sporej masy którą trzeba dobrze zabezpieczyć
NAJWAŻNIEJSZE PYTANIE
Ile wasze fulle mieszczą ogniw?


Te 160 które maja tu wejść to chyba nie za dużo.
Pytanie jeszcze czy wejdą, bo dół wydaje się być dość wąski, dziś pomiędzy dokładniej.
Sterownik pod rama.
Mitar pisze:
29 maja 2019, 8:47
Dobrze ,że zdecydowałeś się na samodzielne składanie, dużo frajdy i wiedza potrzebna do zrobienia następnego ebika ;)

Pierwsze co powinieneś zrobić to zastanowić jak będziesz ten rower użytkował, góry, lasy, miasto, czy lubisz prędkość, czy rower masz w domu czy na piętrze,planujesz wycieczki 40km czy 150km itp itd.
Nie ma ebika uniwersalnego!

Można zbudować lekką konstrukcję na silniku przekładniowym albo mocnego ciężkiego jeszcze "cywila" na Mxus 3K-Turbo.

Daj znać jakie masz wymagania to ci coś podpowiemy :)
Oczywiście nie zapominaj, że na forum jest już masę konstrukcji wszelkiego rodzaju, może jakaś konstrukcja ci się spodoba i możesz iść w jej ślady.
Przeglądam konstrukcje z forum.





Mysle ze coś lekkiego, lub ekstremalnie lekkiego z możliwością rozwoju
W90% żeby to był dalej rower :) i wyglądał jak rower
te ramy czasami miały problemy z mocowaniem tylnego dampera w głównym trojkącie.
Głównie las/miasto
Wycieczki po 100km to robie teraz ;)
Vmax 50km/h starczy chyba w zupełności

Takie 0,5-1,5kW by starczyło myśle
DUDA
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 07 maja 2019, 15:56

Re: LUMEKS G ZERO

Post autor: DUDA »

Zdjecia zrobione w koncu w dobrych warunkach, wieczorem

Edit: foto w 1 poście
Ostatnio zmieniony 29 maja 2019, 21:44 przez DUDA, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: LUMEKS G ZERO

Post autor: pxl666 »

Ja zmieściłem 13s6p ale custom skrzynka
DUDA
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 07 maja 2019, 15:56

Re: LUMEKS G ZERO

Post autor: DUDA »

pxl666 pisze:
29 maja 2019, 19:31
Ja zmieściłem 13s6p ale custom skrzynka
To jest zaledwie 78ogniw nie za mało? Może ja się pomyliłem w obliczeniach
Awatar użytkownika
chudybws
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15

Re: LUMEKS G ZERO

Post autor: chudybws »

Ja mam 126szt w ramie 22" tylko że z sterownikiem i kwadratowych koszykach.
Obrazek
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: LUMEKS G ZERO

Post autor: pxl666 »

Ja celowalem w mniejszą masę i niższe koszty
AdrianJ
Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 24 kwie 2019, 19:23
Lokalizacja: Warszawa, Ochota

Re: LUMEKS G ZERO

Post autor: AdrianJ »

download/file.php?id=6268&mode=view - mój full - waga ok 22-23kg, moc ograniczona do 1000W szczytowo, z pedałowaniem 100km można zrobić. Bateria ma 52 ogniwa SanyoGA, sam silnik waży trochę ponad 4kg
DUDA
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 07 maja 2019, 15:56

Re: LUMEKS G ZERO

Post autor: DUDA »

AdrianJ pisze:
30 maja 2019, 7:41
download/file.php?id=6268&mode=view - mój full - waga ok 22-23kg, moc ograniczona do 1000W szczytowo, z pedałowaniem 100km można zrobić. Bateria ma 52 ogniwa SanyoGA, sam silnik waży trochę ponad 4kg
Fajny, mid ma plusy, ale estetyka tego silnika pod supportem - dla mnie masakra.

Są dostępne takie midy?
Awatar użytkownika
Mitar
Forumowicz
Posty: 679
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lumpex - pojazd dla prezydenta

Post autor: Mitar »

DUDA pisze:
29 maja 2019, 17:59
Mysle ze coś lekkiego, lub ekstremalnie lekkiego z możliwością rozwoju
W90% żeby to był dalej rower :) i wyglądał jak rower
te ramy czasami miały problemy z mocowaniem tylnego dampera w głównym trojkącie.
Głównie las/miasto
Wycieczki po 100km to robie teraz ;)
Vmax 50km/h starczy chyba w zupełności

Takie 0,5-1,5kW by starczyło myśle
160 ogniw to dość sporo do lekkiej maszyny,ja u siebie mam 144 i twierdzę że na taki rower to już dużo.
Zaplanuj sobie skrzynkę z zapasem nie na ścisk, do tego miejsce na sterownik ,BMS ewentualna przetwornicę.
Zrób baterię z mniejszym S będziesz mógł wsadzić tańsze ogniwa.

Do wyboru masz lekką konstrukcję na przekładniówce, przynajmniej 2/3 ogniw zaplanowanych.
lub
Bezprzekładniowy silnik na 16SxP (x - wg upodobań)

Ponieważ monstera będziesz miał to lepszy wybór na 2 ebike była by lekka przekładniówka z mniejszą ilością ogniw.
AdrianJ
Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 24 kwie 2019, 19:23
Lokalizacja: Warszawa, Ochota

Re: LUMEKS G ZERO

Post autor: AdrianJ »

DUDA pisze:
30 maja 2019, 8:48
AdrianJ pisze:
30 maja 2019, 7:41
download/file.php?id=6268&mode=view - mój full - waga ok 22-23kg, moc ograniczona do 1000W szczytowo, z pedałowaniem 100km można zrobić. Bateria ma 52 ogniwa SanyoGA, sam silnik waży trochę ponad 4kg
Fajny, mid ma plusy, ale estetyka tego silnika pod supportem - dla mnie masakra.

Są dostępne takie midy?
Jak się siedzi na rowerze to wcale nie przeszkadza widok ;)
są dedykowane ramy z miejscem na MIDa, chociaż nie widziałem w wersji Full. Podobno problem jest tylny wachacz który wykrzywia się jeśli jest słaby konstrukcyjnie.
Chcialem rower lekki, wytrzymały i żeby to dalej był rower a nie motocykl lub coś pomiędzy. Lubie pedałować i zazwyczaj jeżdżę z mocą ustawioną na ok 250W i to jest bardzo dużo dodatkowej energii :)
DUDA
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 07 maja 2019, 15:56

Re: LUMEKS G ZERO

Post autor: DUDA »

AdrianJ pisze:
30 maja 2019, 11:01
DUDA pisze:
30 maja 2019, 8:48
Fajny, mid ma plusy, ale estetyka tego silnika pod supportem - dla mnie masakra.

Są dostępne takie midy?
Jak się siedzi na rowerze to wcale nie przeszkadza widok ;)
są dedykowane ramy z miejscem na MIDa, chociaż nie widziałem w wersji Full. Podobno problem jest tylny wachacz który wykrzywia się jeśli jest słaby konstrukcyjnie.
Chcialem rower lekki, wytrzymały i żeby to dalej był rower a nie motocykl lub coś pomiędzy. Lubie pedałować i zazwyczaj jeżdżę z mocą ustawioną na ok 250W i to jest bardzo dużo dodatkowej energii :)
Mi się zdarza baczyć supportem w normalnym rowerze, wiec tu to już w ogóle byłby narażony na uszkodzenia.
Mitar pisze:
30 maja 2019, 9:11
[quote=DUDA post_id=44892 time=<a href="tel:1559145574">1559145574</a> user_id=1372]
Mysle ze coś lekkiego, lub ekstremalnie lekkiego z możliwością rozwoju
W90% żeby to był dalej rower :) i wyglądał jak rower
te ramy czasami miały problemy z mocowaniem tylnego dampera w głównym trojkącie.
Głównie las/miasto
Wycieczki po 100km to robie teraz ;)
Vmax 50km/h starczy chyba w zupełności

Takie 0,5-1,5kW by starczyło myśle
160 ogniw to dość sporo do lekkiej maszyny,ja u siebie mam 144 i twierdzę że na taki rower to już dużo.
Zaplanuj sobie skrzynkę z zapasem nie na ścisk, do tego miejsce na sterownik ,BMS ewentualna przetwornicę.
Zrób baterię z mniejszym S będziesz mógł wsadzić tańsze ogniwa.

Do wyboru masz lekką konstrukcję na przekładniówce, przynajmniej 2/3 ogniw zaplanowanych.
lub
Bezprzekładniowy silnik na 16SxP (x - wg upodobań)

Ponieważ monstera będziesz miał to lepszy wybór na 2 ebike była by lekka przekładniówka z mniejszą ilością ogniw.
[/quote]

20S chciałem ze względu chociażby na ładowarkę.
Mam w planach kupić nowa modelarska (obecna accucell 6, obsulyguje bodajże do 7S) ale dopóki nie kupię to miała być jeden na 2 rowery.


jest na forum jakiś kalkulator w excelu gdzie policzę sobie koszty wszystkich części i etapów budowy ebike
AdrianJ
Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 24 kwie 2019, 19:23
Lokalizacja: Warszawa, Ochota

Re: LUMEKS G ZERO

Post autor: AdrianJ »

W internecie można znaleźć kalkulatory pakietów, natomiast ceny są tak zmienne i różne że chyba taki arkusz nie ma sensu.
Fakt, jest wada nisko położony silnik Bafanga ale poza tym mnóstwo zalet MIDa...Dla Ciebie chyba przekładniówka najlepsza moc/masa
DUDA
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 07 maja 2019, 15:56

Re: LUMEKS G ZERO

Post autor: DUDA »

Pytam bo dawno temu zrobiłem sobie taki „kalkulator” składania zwykłego roweru, żeby mieścić się w ograniczonym zakresie cenowym, a jednak mieć te części na których mi najbardziej zależy

Kalkulator miał tez ten plus, ze nie zapomniałem o zakupie żadnej części. W LO bodajże składałem swojego pierwszego fulla, kończyłem w sobotę wieczor z myślą ze niedziele spędzę śmigając po skałkach... a zapomniałem o głupim zamykaczu sztycy, gdzie rozmiar nie pasował z żadnego posiadanego innego. W przypływie irytacji wtedy powstał właśnie „kalkulator”

W kalkulatorze dobrze widać tez gdzie i ile można zaoszczędzić np. W rowerach warto było samemu zapleść i centrować koło bo kosztowało to z 200pln. (Jak ktoś miał czas).
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: LUMEKS G ZERO

Post autor: tatar »

Zaplecenie koła za 200zł.? Nie dziwne ,że zrobiłeś sobie kalkulator :D :D
DUDA
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 07 maja 2019, 15:56

Re: LUMEKS G ZERO

Post autor: DUDA »

tatar pisze:
30 maja 2019, 20:33
Zaplecenie koła za 200zł.? Nie dziwne ,że zrobiłeś sobie kalkulator :D :D
2 koła tyle na dzisiejsze to by chyba trzeba liczyć.
Napewno było drogo w czasach LO/studenckich bardzo drogo
Radowit
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 17 maja 2019, 22:38
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Re: LUMEKS G ZERO

Post autor: Radowit »

Cześć, jaką masz opinię o tym Szkocie? Solidny rower? Chciałbym takiemu założyć Mxusa 3k i ze 3,5 kW
Wydaje się ciekawą bazą pod elektryka, bo rama ze skokiem 120 na tamte czasy to już konkretniejsza, a można je dorwać względnie tanio z dobrym osprzętem.

PS. Czy mógłbyś zmierzyć wielkość ramy swojego modelu?
ODPOWIEDZ