LUMEKS G ZERO
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 07 maja 2019, 15:56
LUMEKS G ZERO
Miałem nic sam nie budować, nie mam czasu zarobiony jestem, nawet jestem po pierwszym słowie z kolega z forum który zbuduje mi potworka, ale...
Na forum - rób sam, ucz się
Na FB - rób sam, ucz się
Na YT - rób sam, ucz się
Mam fajna ramę full z moich lat studenckich czy LO, ostatnio przeprowadziłem jej lifting
Miła być dla syna, ale jest za duża
Biedna miała się kurzyć z 2-3lata
Miałem dziś kilka minut i po remontach kartony do wywalenia. Myśle co się będą kartony marnować - wyciąłem formę.
Jakieś wolne kartki, wydrukowałem schemat,
końcówkę ołówka to przed wyrzuceniem zakreśliłem pakiety i policzyłem.
Wychodzi 160 szt.
Mało dużo? Ile się mieści w takiej konie czy innych ramach które kupujecie rozmiar M/L dla 177cm wzrostu?
Pakiet mogę zamówić 20S8P
Jaki do tego dobrać sterownik i silnik?
Ktoś kto robił w ogóle może mi przybliżyć koszty zabawy, podpowiedzieć od kogo co kupić?
Przepraszam za jakość zdjęcia, miałem tylko tel pod reka
Na forum - rób sam, ucz się
Na FB - rób sam, ucz się
Na YT - rób sam, ucz się
Mam fajna ramę full z moich lat studenckich czy LO, ostatnio przeprowadziłem jej lifting
Miła być dla syna, ale jest za duża
Biedna miała się kurzyć z 2-3lata
Miałem dziś kilka minut i po remontach kartony do wywalenia. Myśle co się będą kartony marnować - wyciąłem formę.
Jakieś wolne kartki, wydrukowałem schemat,
końcówkę ołówka to przed wyrzuceniem zakreśliłem pakiety i policzyłem.
Wychodzi 160 szt.
Mało dużo? Ile się mieści w takiej konie czy innych ramach które kupujecie rozmiar M/L dla 177cm wzrostu?
Pakiet mogę zamówić 20S8P
Jaki do tego dobrać sterownik i silnik?
Ktoś kto robił w ogóle może mi przybliżyć koszty zabawy, podpowiedzieć od kogo co kupić?
Przepraszam za jakość zdjęcia, miałem tylko tel pod reka
Ostatnio zmieniony 29 maja 2019, 19:01 przez DUDA, łącznie zmieniany 5 razy.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5765
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 07 maja 2019, 15:56
Re: Lumpex - pojazd dla prezydenta
Nie mam zaplanowanego budżetu.
To naprawdę wyszło spontanicznie dziś wieczorem i nie ma określonych ram czasowych zakończenia projektu.
To naprawdę wyszło spontanicznie dziś wieczorem i nie ma określonych ram czasowych zakończenia projektu.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 07 maja 2019, 15:56
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5765
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Lumpex - pojazd dla prezydenta
no bez określenia budżetu to trudno tak cos proponować sensownie, bo albo drogo i mocno albo tanio i ... do 37 kmh ?
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Lumpex - pojazd dla prezydenta
Dobrze ,że zdecydowałeś się na samodzielne składanie, dużo frajdy i wiedza potrzebna do zrobienia następnego ebika
Pierwsze co powinieneś zrobić to zastanowić jak będziesz ten rower użytkował, góry, lasy, miasto, czy lubisz prędkość, czy rower masz w domu czy na piętrze,planujesz wycieczki 40km czy 150km itp itd.
Nie ma ebika uniwersalnego!
Można zbudować lekką konstrukcję na silniku przekładniowym albo mocnego ciężkiego jeszcze "cywila" na Mxus 3K-Turbo.
Daj znać jakie masz wymagania to ci coś podpowiemy
Oczywiście nie zapominaj, że na forum jest już masę konstrukcji wszelkiego rodzaju, może jakaś konstrukcja ci się spodoba i możesz iść w jej ślady.
Pierwsze co powinieneś zrobić to zastanowić jak będziesz ten rower użytkował, góry, lasy, miasto, czy lubisz prędkość, czy rower masz w domu czy na piętrze,planujesz wycieczki 40km czy 150km itp itd.
Nie ma ebika uniwersalnego!
Można zbudować lekką konstrukcję na silniku przekładniowym albo mocnego ciężkiego jeszcze "cywila" na Mxus 3K-Turbo.
Daj znać jakie masz wymagania to ci coś podpowiemy
Oczywiście nie zapominaj, że na forum jest już masę konstrukcji wszelkiego rodzaju, może jakaś konstrukcja ci się spodoba i możesz iść w jej ślady.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5765
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 39
- Rejestracja: 24 kwie 2019, 19:23
- Lokalizacja: Warszawa, Ochota
Re: Lumpex - pojazd dla prezydenta
Dobrze w skrzynce zaplanować miejsce na sterownik i reszte "gratów" elektrycznych. Bierz pod uwagę że 1 ogniwo swoje waży, ok 50g więc dokładasz sporej masy którą trzeba dobrze zabezpieczyć
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 07 maja 2019, 15:56
Re: Lumpex - pojazd dla prezydenta
Dzięki za odzew.
Tak jak pisałem w 1 poście - monstera zlecam, wiec to potworem być nie musi.
Tego montuje „z własnej głupoty”
„Nowe” mody są ok
Ile wasze fulle mieszczą ogniw?
Te 160 które maja tu wejść to chyba nie za dużo.
Pytanie jeszcze czy wejdą, bo dół wydaje się być dość wąski, dziś pomiędzy dokładniej.
Sterownik pod rama.
Mysle ze coś lekkiego, z możliwością rozwoju
te ramy czasami miały problemy z mocowaniem tylnego dampera w głównym trojkącie.
Głównie las/miasto
Wycieczki po 100km to robie teraz
Vmax 50km/h starczy chyba w zupełności
Tak jak pisałem w 1 poście - monstera zlecam, wiec to potworem być nie musi.
Tego montuje „z własnej głupoty”
HUB ze względów estetycznych
„Nowe” mody są ok
NAJWAŻNIEJSZE PYTANIE
Ile wasze fulle mieszczą ogniw?
Te 160 które maja tu wejść to chyba nie za dużo.
Pytanie jeszcze czy wejdą, bo dół wydaje się być dość wąski, dziś pomiędzy dokładniej.
Sterownik pod rama.
Przeglądam konstrukcje z forum.Mitar pisze: ↑29 maja 2019, 8:47Dobrze ,że zdecydowałeś się na samodzielne składanie, dużo frajdy i wiedza potrzebna do zrobienia następnego ebika
Pierwsze co powinieneś zrobić to zastanowić jak będziesz ten rower użytkował, góry, lasy, miasto, czy lubisz prędkość, czy rower masz w domu czy na piętrze,planujesz wycieczki 40km czy 150km itp itd.
Nie ma ebika uniwersalnego!
Można zbudować lekką konstrukcję na silniku przekładniowym albo mocnego ciężkiego jeszcze "cywila" na Mxus 3K-Turbo.
Daj znać jakie masz wymagania to ci coś podpowiemy
Oczywiście nie zapominaj, że na forum jest już masę konstrukcji wszelkiego rodzaju, może jakaś konstrukcja ci się spodoba i możesz iść w jej ślady.
Mysle ze coś lekkiego, z możliwością rozwoju
te ramy czasami miały problemy z mocowaniem tylnego dampera w głównym trojkącie.
Głównie las/miasto
Wycieczki po 100km to robie teraz
Vmax 50km/h starczy chyba w zupełności
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 07 maja 2019, 15:56
Re: Lumpex - pojazd dla prezydenta
Dzięki za odzew.
Tak jak pisałem w 1 poście - monstera zlecam, wiec to potworem być nie musi.
Tego montuje „z własnej głupoty”
„Nowe” midy są ok
Ile wasze fulle mieszczą ogniw?
Te 160 które maja tu wejść to chyba nie za dużo.
Pytanie jeszcze czy wejdą, bo dół wydaje się być dość wąski, dziś pomiędzy dokładniej.
Sterownik pod rama.
Mysle ze coś lekkiego, lub ekstremalnie lekkiego z możliwością rozwoju
W90% żeby to był dalej rower i wyglądał jak rower
te ramy czasami miały problemy z mocowaniem tylnego dampera w głównym trojkącie.
Głównie las/miasto
Wycieczki po 100km to robie teraz
Vmax 50km/h starczy chyba w zupełności
Takie 0,5-1,5kW by starczyło myśle
Tak jak pisałem w 1 poście - monstera zlecam, wiec to potworem być nie musi.
Tego montuje „z własnej głupoty”
HUB ze względów estetycznych
„Nowe” midy są ok
NAJWAŻNIEJSZE PYTANIE
Ile wasze fulle mieszczą ogniw?
Te 160 które maja tu wejść to chyba nie za dużo.
Pytanie jeszcze czy wejdą, bo dół wydaje się być dość wąski, dziś pomiędzy dokładniej.
Sterownik pod rama.
Przeglądam konstrukcje z forum.Mitar pisze: ↑29 maja 2019, 8:47Dobrze ,że zdecydowałeś się na samodzielne składanie, dużo frajdy i wiedza potrzebna do zrobienia następnego ebika
Pierwsze co powinieneś zrobić to zastanowić jak będziesz ten rower użytkował, góry, lasy, miasto, czy lubisz prędkość, czy rower masz w domu czy na piętrze,planujesz wycieczki 40km czy 150km itp itd.
Nie ma ebika uniwersalnego!
Można zbudować lekką konstrukcję na silniku przekładniowym albo mocnego ciężkiego jeszcze "cywila" na Mxus 3K-Turbo.
Daj znać jakie masz wymagania to ci coś podpowiemy
Oczywiście nie zapominaj, że na forum jest już masę konstrukcji wszelkiego rodzaju, może jakaś konstrukcja ci się spodoba i możesz iść w jej ślady.
Mysle ze coś lekkiego, lub ekstremalnie lekkiego z możliwością rozwoju
W90% żeby to był dalej rower i wyglądał jak rower
te ramy czasami miały problemy z mocowaniem tylnego dampera w głównym trojkącie.
Głównie las/miasto
Wycieczki po 100km to robie teraz
Vmax 50km/h starczy chyba w zupełności
Takie 0,5-1,5kW by starczyło myśle
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 07 maja 2019, 15:56
Re: LUMEKS G ZERO
Zdjecia zrobione w koncu w dobrych warunkach, wieczorem
Edit: foto w 1 poście
Edit: foto w 1 poście
Ostatnio zmieniony 29 maja 2019, 21:44 przez DUDA, łącznie zmieniany 3 razy.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5765
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 07 maja 2019, 15:56
- chudybws
- Forumowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5765
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 39
- Rejestracja: 24 kwie 2019, 19:23
- Lokalizacja: Warszawa, Ochota
Re: LUMEKS G ZERO
download/file.php?id=6268&mode=view - mój full - waga ok 22-23kg, moc ograniczona do 1000W szczytowo, z pedałowaniem 100km można zrobić. Bateria ma 52 ogniwa SanyoGA, sam silnik waży trochę ponad 4kg
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 07 maja 2019, 15:56
Re: LUMEKS G ZERO
Fajny, mid ma plusy, ale estetyka tego silnika pod supportem - dla mnie masakra.AdrianJ pisze: ↑30 maja 2019, 7:41download/file.php?id=6268&mode=view - mój full - waga ok 22-23kg, moc ograniczona do 1000W szczytowo, z pedałowaniem 100km można zrobić. Bateria ma 52 ogniwa SanyoGA, sam silnik waży trochę ponad 4kg
Są dostępne takie midy?
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Lumpex - pojazd dla prezydenta
160 ogniw to dość sporo do lekkiej maszyny,ja u siebie mam 144 i twierdzę że na taki rower to już dużo.DUDA pisze: ↑29 maja 2019, 17:59Mysle ze coś lekkiego, lub ekstremalnie lekkiego z możliwością rozwoju
W90% żeby to był dalej rower i wyglądał jak rower
te ramy czasami miały problemy z mocowaniem tylnego dampera w głównym trojkącie.
Głównie las/miasto
Wycieczki po 100km to robie teraz
Vmax 50km/h starczy chyba w zupełności
Takie 0,5-1,5kW by starczyło myśle
Zaplanuj sobie skrzynkę z zapasem nie na ścisk, do tego miejsce na sterownik ,BMS ewentualna przetwornicę.
Zrób baterię z mniejszym S będziesz mógł wsadzić tańsze ogniwa.
Do wyboru masz lekką konstrukcję na przekładniówce, przynajmniej 2/3 ogniw zaplanowanych.
lub
Bezprzekładniowy silnik na 16SxP (x - wg upodobań)
Ponieważ monstera będziesz miał to lepszy wybór na 2 ebike była by lekka przekładniówka z mniejszą ilością ogniw.
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
-
- Forumowicz
- Posty: 39
- Rejestracja: 24 kwie 2019, 19:23
- Lokalizacja: Warszawa, Ochota
Re: LUMEKS G ZERO
Jak się siedzi na rowerze to wcale nie przeszkadza widokDUDA pisze: ↑30 maja 2019, 8:48Fajny, mid ma plusy, ale estetyka tego silnika pod supportem - dla mnie masakra.AdrianJ pisze: ↑30 maja 2019, 7:41download/file.php?id=6268&mode=view - mój full - waga ok 22-23kg, moc ograniczona do 1000W szczytowo, z pedałowaniem 100km można zrobić. Bateria ma 52 ogniwa SanyoGA, sam silnik waży trochę ponad 4kg
Są dostępne takie midy?
są dedykowane ramy z miejscem na MIDa, chociaż nie widziałem w wersji Full. Podobno problem jest tylny wachacz który wykrzywia się jeśli jest słaby konstrukcyjnie.
Chcialem rower lekki, wytrzymały i żeby to dalej był rower a nie motocykl lub coś pomiędzy. Lubie pedałować i zazwyczaj jeżdżę z mocą ustawioną na ok 250W i to jest bardzo dużo dodatkowej energii
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 07 maja 2019, 15:56
Re: LUMEKS G ZERO
Mi się zdarza baczyć supportem w normalnym rowerze, wiec tu to już w ogóle byłby narażony na uszkodzenia.AdrianJ pisze: ↑30 maja 2019, 11:01Jak się siedzi na rowerze to wcale nie przeszkadza widok
są dedykowane ramy z miejscem na MIDa, chociaż nie widziałem w wersji Full. Podobno problem jest tylny wachacz który wykrzywia się jeśli jest słaby konstrukcyjnie.
Chcialem rower lekki, wytrzymały i żeby to dalej był rower a nie motocykl lub coś pomiędzy. Lubie pedałować i zazwyczaj jeżdżę z mocą ustawioną na ok 250W i to jest bardzo dużo dodatkowej energii
160 ogniw to dość sporo do lekkiej maszyny,ja u siebie mam 144 i twierdzę że na taki rower to już dużo.Mitar pisze: ↑30 maja 2019, 9:11[quote=DUDA post_id=44892 time=<a href="tel:1559145574">1559145574</a> user_id=1372]
Mysle ze coś lekkiego, lub ekstremalnie lekkiego z możliwością rozwoju
W90% żeby to był dalej rower i wyglądał jak rower
te ramy czasami miały problemy z mocowaniem tylnego dampera w głównym trojkącie.
Głównie las/miasto
Wycieczki po 100km to robie teraz
Vmax 50km/h starczy chyba w zupełności
Takie 0,5-1,5kW by starczyło myśle
Zaplanuj sobie skrzynkę z zapasem nie na ścisk, do tego miejsce na sterownik ,BMS ewentualna przetwornicę.
Zrób baterię z mniejszym S będziesz mógł wsadzić tańsze ogniwa.
Do wyboru masz lekką konstrukcję na przekładniówce, przynajmniej 2/3 ogniw zaplanowanych.
lub
Bezprzekładniowy silnik na 16SxP (x - wg upodobań)
Ponieważ monstera będziesz miał to lepszy wybór na 2 ebike była by lekka przekładniówka z mniejszą ilością ogniw.
[/quote]
20S chciałem ze względu chociażby na ładowarkę.
Mam w planach kupić nowa modelarska (obecna accucell 6, obsulyguje bodajże do 7S) ale dopóki nie kupię to miała być jeden na 2 rowery.
jest na forum jakiś kalkulator w excelu gdzie policzę sobie koszty wszystkich części i etapów budowy ebike
-
- Forumowicz
- Posty: 39
- Rejestracja: 24 kwie 2019, 19:23
- Lokalizacja: Warszawa, Ochota
Re: LUMEKS G ZERO
W internecie można znaleźć kalkulatory pakietów, natomiast ceny są tak zmienne i różne że chyba taki arkusz nie ma sensu.
Fakt, jest wada nisko położony silnik Bafanga ale poza tym mnóstwo zalet MIDa...Dla Ciebie chyba przekładniówka najlepsza moc/masa
Fakt, jest wada nisko położony silnik Bafanga ale poza tym mnóstwo zalet MIDa...Dla Ciebie chyba przekładniówka najlepsza moc/masa
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 07 maja 2019, 15:56
Re: LUMEKS G ZERO
Pytam bo dawno temu zrobiłem sobie taki „kalkulator” składania zwykłego roweru, żeby mieścić się w ograniczonym zakresie cenowym, a jednak mieć te części na których mi najbardziej zależy
Kalkulator miał tez ten plus, ze nie zapomniałem o zakupie żadnej części. W LO bodajże składałem swojego pierwszego fulla, kończyłem w sobotę wieczor z myślą ze niedziele spędzę śmigając po skałkach... a zapomniałem o głupim zamykaczu sztycy, gdzie rozmiar nie pasował z żadnego posiadanego innego. W przypływie irytacji wtedy powstał właśnie „kalkulator”
W kalkulatorze dobrze widać tez gdzie i ile można zaoszczędzić np. W rowerach warto było samemu zapleść i centrować koło bo kosztowało to z 200pln. (Jak ktoś miał czas).
Kalkulator miał tez ten plus, ze nie zapomniałem o zakupie żadnej części. W LO bodajże składałem swojego pierwszego fulla, kończyłem w sobotę wieczor z myślą ze niedziele spędzę śmigając po skałkach... a zapomniałem o głupim zamykaczu sztycy, gdzie rozmiar nie pasował z żadnego posiadanego innego. W przypływie irytacji wtedy powstał właśnie „kalkulator”
W kalkulatorze dobrze widać tez gdzie i ile można zaoszczędzić np. W rowerach warto było samemu zapleść i centrować koło bo kosztowało to z 200pln. (Jak ktoś miał czas).
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 07 maja 2019, 15:56
Re: LUMEKS G ZERO
2 koła tyle na dzisiejsze to by chyba trzeba liczyć.
Napewno było drogo w czasach LO/studenckich bardzo drogo
-
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 17 maja 2019, 22:38
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Re: LUMEKS G ZERO
Cześć, jaką masz opinię o tym Szkocie? Solidny rower? Chciałbym takiemu założyć Mxusa 3k i ze 3,5 kW
Wydaje się ciekawą bazą pod elektryka, bo rama ze skokiem 120 na tamte czasy to już konkretniejsza, a można je dorwać względnie tanio z dobrym osprzętem.
PS. Czy mógłbyś zmierzyć wielkość ramy swojego modelu?
Wydaje się ciekawą bazą pod elektryka, bo rama ze skokiem 120 na tamte czasy to już konkretniejsza, a można je dorwać względnie tanio z dobrym osprzętem.
PS. Czy mógłbyś zmierzyć wielkość ramy swojego modelu?