Strona 1 z 2

BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 8:02
autor: TomaS
Obrazek

Hey :)

Nowy sezon, nowy e-bike :) Poprzedni Projekt na bazie ramy Falcon znalazł nowego właściciela i przemierza fiordy. Okazało się że w codziennym uzytkowaniu nie miałem potrzeby dosiadać tak ciężkiego "roweru". Częściej używałem lekką Carrerę Banshee ale....zrobiłem ją dla żony i niech pozostanie w jej rękach ;)

Moja Watownica ustapiła, pacjent przeżył :)

Nowo powstała konstrukcja jest efektem zdobytych (nA kilku konstrukcjach) doświadczeń i ogólnie wyklarowaniu się moich potrzeb względem e-bika.

Założenia projektu: W miarę lekki, wytrzymały konstrukcyjnie (czyt. bezpieczny), uniwersalny, komfortowy (miękka amortyzacja o dużym skoku) i z wyglądu trochę bardziej "rowerowy" e-bike typu Castom do użytku codziennego, o zasięgu 120-130km. Ogólnie połączenie zalet zwykłego roweru i typu Falcon. Takie coś pomiędzy.

Miała być przeróbka klasycznego roweru full na ramie Kony, ale po zobaczeniu Samuraja na zlocie szybko zapadła decyzja :) Wpisał się idealnie w moje założenia (patrz wyżej). Poza tym odeszło kilka problemów montażowych i eksploatacyjnych względem standardowej ramy rowerowej.

Opis techniczny:

MECHANIKA:

Rama: Samurai, odchudzona wersja Light (94mm wewnątrz).
Materiał: Aluminium (6061 i PA6-2017A).
Wykonananie - Tombe. Świetna , precyzyjna robota, dobry kontakt, otwartość i solidność. Polecam.
Amortyzator przód: Marzocchi 380 R (2018 r.)
Amortyzator tył: DNM 220mm (750 lbs 2018r.).
Obręcze: 26 cali klasy Double Track rozwiercona pod grubsze szprychy.
Szprychy: 3.14 mm, nierdzewka, + podkładki pod nyple.
Opony: Schwalbe Crazy Bob 2,35
Dętki: 26x3.0 DH/FR
Korba: 2 rzędy 50-34 T
Kaseta: 8 rzędów 11-32 T
Przerzutka: jakaś podstawowa.
Hamulce: Shimano ZEE (zacisk tył SLX), klocki metaliczne.
Tarcze: na pająku 203mm.
Siodło: Selle.

ELEKTRYKA:

Silnik: Mxus 30H kaseta - 10x6
Bateria: 16s10p - LG MJ1 (koszyki plaster miodu + dedykowana taśma typu drabinka, nikiel 0,2mm)
BMS: 50/5A + dodatkowe złącza serwisowe do kontroli i doładowania cel niezależnie.
Ładowarka 5A
Sterownik: FOC Barmal X2-F
Przetworniczka: 12-72V >> 5V z gniazdem USB na kierownicy.
Watomierz / licznik rowerowy: V02 by Michał, mój ulubiony bo miniaturowy (szkoda że już nie produkowany ale mam zapas :).
Manetka: połówkowa

Na sezon jesienny zakupione zostało:
Oświetlenie: przód- odpowiednik Solarstorm x2 na 5V, podłaczane do USB na kierownicy, zamiennie z innymi urządzeniami.
tył: Mactronic "Wally".
Błotniki: komplet Mudhugger.

Kontrolą temperatury silnika zajmuje się sterownik.
Na kierownicy przełącznik trybów Mocy (z ograniczeniem do 250W/włączeniem PAS) i tempomat.
Moc ustawiona na około 2,7kW (prąd baterii 40A, 80A w fazy).
Prędkość max: 65km/h.
Waga ramy: ~7kg komplet (w tym cały wahacz, szeroki suport na kwadrat, łożyska wahacza, tuleja, wszystkie stalowe śruby, panele boczne).
Waga gotowego roweru: 38 KG.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 8:07
autor: elektrotonus
Super się prezentuje, będę musiał się natrudzic by Samurai Blue Star był godnym bratem :-)

Re: BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 8:09
autor: Paff
Ten rower jest przepiękny.

Re: BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 8:16
autor: EV-Maniak
Ocho-cho! Piękny! Gratulacje!
Jak pedantycznie dopracowany 👍
No to MARZENIE spełnione 😉

Re: BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 8:18
autor: Umbur
Ładna grafika. ;)
Z czego masz te nakładki na ramę? Ładnie zaokrąglone krawędzie.

Re: BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 8:21
autor: gonzales
Czad i wygląda jeszcze jak rower.

Re: BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 8:26
autor: TomaS
Dzięki :) Ogólnie zawsze robota schodzi mi znacznie dłużej niż sobie planuje bo za bardzo się ze wszystkim szczypię (jak mówisz Umbur pedantycznie) i to nie ułatwia pracy :) Panele górne z dibondu 2mm. Poza jakąś funkcją estetyczną pełnią też rolę izolatora od słońca, przez co w miejscu gdzie najbardziej nagrzewa słońce rama pod spodem będzie zimna

Re: BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 8:30
autor: Tombe
@Tomas - a żeś Pan odj***ł rower!
Aż miło popatrzeć :D

Re: BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 8:52
autor: ximad
Nie podobają mi się ramy tego typu ale Twoja jest naprawdę super, smukła i nie wygląda aż tak bardzo motocyklowo. Zdecydowanie najładniejsza z tego typu ram.

Re: BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 10:06
autor: Mitar
Stylistyczny kozak!

Re: BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 11:23
autor: Marek
Piękny rower. Widać dbałość o detale. Będę wypatrywać na szlakach :)

Re: BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 11:59
autor: leszcz
No sąsiad ale cudeńko wysmażyłeś... Szapoba! Jak dla mnie ideał. Estetycznie i technicznie to mój rower ostateczny myślę :D Będziemy w kontakcie ;) Najbardziej ciekawi mnie sztywność wahacza bo widziałem na relacji Taby ze zlotu jak pomacał i trochę to niezbyt wyglądało.

Re: BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 12:08
autor: TomaS
Sztywność tego wahacza jest mega duża (moja wersja pełna). Był to dla mnie jeden ważniejszych aspektów przy wyborze ponieważ miałem już pewne doświadczenia z innymi rowerami :) W porównaniu do klasycznej ramy rowerowej typu Kona to nie ma o czym mówić.

Re: BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 12:25
autor: Tombe
leszcz pisze:
31 maja 2019, 11:59
No sąsiad ale cudeńko wysmażyłeś... Szapoba! Jak dla mnie ideał. Estetycznie i technicznie to mój rower ostateczny myślę :D Będziemy w kontakcie ;) Najbardziej ciekawi mnie sztywność wahacza bo widziałem na relacji Taby ze zlotu jak pomacał i trochę to niezbyt wyglądało.
Lite aluminium o grubości 10 lub 12mm w stanie T6 zaginam prasą dopiero po uzyskaniu ok 6 ton nacisku.
Sorry ale ludzie mają jakąś fobie na punkcie wytrzymałości aluminium.
Nie ma mowy o braku sztywności. :P

Re: BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 12:51
autor: TomaS
Rower NYX ma karbonowa skrzynkę i wahacz o podobnej konstrukcji z płaskownika i takiego samego alu. Ludzie na endelss m.i.n "dr. bass" gościu od adaptto pakują w ten wahacz QS273 i po 30kW i ciężkie koła moto 😁 Klasyczna rama rowerowa na cienkich rurkach dużo wytrzymuje a pełny gruby profil to nie ma o czym mówić nawet 😉

Re: BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 13:23
autor: Marek
TomaS, mógłbyś podać jakiegoś linka do tej półmanetki ?

Re: BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 13:33
autor: TomaS
Marek pisze:
31 maja 2019, 13:23
TomaS, mógłbyś podać jakiegoś linka do tej półmanetki ?
Się robi :) https://pl.aliexpress.com/item/Wodoodpo ... 5c0fMdeclc

Re: BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 14:49
autor: MarcinW
Wygląda mega :)

Re: BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 15:05
autor: Eryk
Dopieszczona maszyna, wygląda na lekką i zwinną konstrukcję.

Re: BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 16:08
autor: Tajfun
Rower, szczęka opada. Ja czekam na swoją ramę, też Samuraja :-)

Re: BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 16:25
autor: Bartosh
A, pochwalę, bo postów mało ;-) Nie no maszyna super. Mam nadzieję, że zaraz się widzimy na testach... ;>

Re: BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 16:48
autor: Zxc843
Przypomina mi ekross lite bo tam sie nie ładuje jakis super mocnych komponentów raczej.
Czym robisz zdjęcia?

Re: BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 17:06
autor: chudybws
Jakie to jest piękne, prosto w mój gust jak najlżejsza i najwęższa konstrukcja (y)

Re: BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 18:08
autor: grafffik
Rama Tombe robi robotę. Reszta świetnie dopełnia calość

Re: BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 18:16
autor: TomaS
☺️ Dzięki. Maszynka bardzo fajnie jeździ. Zawieszenie pracuje świetnie, wrażenie jak by lewitował. Pozycja za kierownicą bardzo wygodna. Przerzutkę tylko zmienię na zee bo widziałem na złocie, jest mega 😉

Re: BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 19:17
autor: grafffik
Odboje na lagach sobie załóż,

Re: BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 19:22
autor: TomaS
Odboje są przytulone do dolnej półki żeby nie uderzały o małą pokrywę tylko ramę 😊

Re: BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 19:29
autor: grafffik
Taktyk. :lol:
Jak rozumiem sinus w środku.
Przetwornice jakaś dawałeś ?
Jak rozkmininiles światła mijania/stopu z tyłu ?
Sam składałeś czy Tombe ? Jaki czas realizacji?
No i czemu wahacz stary ?

Pytań w cholerę bo strasznie mi się podoba. :-)

Re: BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 20:33
autor: Inc0
Wizualnie i technicznie majstersztyk : ręce same składają się do oklasków a żuchwa pikuje w podłogę XD

Re: BANSHE SAMURAI

: 31 maja 2019, 22:47
autor: DUDA
Jest rewelacja! Naprawdę jestem w szoku.
Szukam ramy tak pode mnie i ta mimo ze ciut za mała wydaje się być krokiem do przodu w porównaniu do innych konstrukcji

Dlaczego nikt nie pisze o cenach? To jest jakiś temat tabu na forum?

Re: BANSHE SAMURAI

: 01 cze 2019, 6:12
autor: Vegasnight9
Gratuluję. Piękny ebike. Następny mój projekt będę wzorował na Twojej maszynie. Ile kosztuje ta rama i jak długo trzeba czekać?

Re: BANSHE SAMURAI

: 01 cze 2019, 6:26
autor: TomaS
grafffik pisze:
31 maja 2019, 19:29
Taktyk. :lol:
Jak rozumiem sinus w środku.
Przetwornice jakaś dawałeś ?
Jak rozkmininiles światła mijania/stopu z tyłu ?
Sam składałeś czy Tombe ? Jaki czas realizacji?
No i czemu wahacz stary ?

Pytań w cholerę bo strasznie mi się podoba. :-)
Kokfiguracja w opisie grafffik 👍 Sam całość składałem, poza pakietem który złożył mi maniekrox. Dzieki Maniek. Ogolnie najlepsza instalacja (każdy kabelek ma swoje miejsce i jest umocowany) jaką zrobiłem. Sterownik przykręcony jest do dolnej płyty skrzynki którą chłodzi pęd powietrza.
O ceny ramy to do tomabe walcie 👍😉
Światło stop ? 😁 Graffik nie zakładałem światła stop 😉 Wahacz celowo chciałem taki bo mi sie taki podoba.
Taką miałem wizję stylistyczną na rower w głowie odrazu i od początku jak zobaczyłem go pierwszy raz na zlocie rok temu 👍😉

Re: BANSHE SAMURAI

: 01 cze 2019, 20:42
autor: TomaS
TomaS pisze:
31 maja 2019, 13:33
Marek pisze:
31 maja 2019, 13:23
TomaS, mógłbyś podać jakiegoś linka do tej półmanetki ?
Się robi :) https://pl.aliexpress.com/item/Wodoodpo ... 5c0fMdeclc
Nie polecam jednak tej manetki. Dzisiaj się okazało że działa jak cichy softstart ze sterownikiem barmala. Nie wiem czemu tak sie dzieje bo daję napięcie normalne do 4,1V. Zmiana manierki rozwiązała ograniczenie mocy.

Re: BANSHE SAMURAI

: 01 cze 2019, 20:59
autor: Marek
TomaS pisze:
01 cze 2019, 20:42
Nie polecam jednak tej manetki. Dzisiaj się okazało że działa jak cichy softstart ze sterownikiem barmala. Nie wiem czemu tak sie dzieje bo daję napięcie normalne do 4,1V. Zmiana manierki rozwiązała ograniczenie mocy.
Dzięki za cynk bo miałem właśnie zamawiać, podwójnego softstartu już bym nie zdzierżył :)

Re: BANSHE SAMURAI

: 01 cze 2019, 21:04
autor: elektrotonus
Jak testy prędkości i przyspieszenia ?

Re: BANSHE SAMURAI

: 01 cze 2019, 21:11
autor: TomaS
Vmax 64. Przyspieszenie nie wiem jak zdefiniować, tak jak na 40A z baterii, dla mnie wystarczające po sprzedanym 8kw falconie 😁

Re: BANSHE SAMURAI

: 01 cze 2019, 23:19
autor: siejeje
Rower naprawdę zacny, tylko czy silnik nie za słaby do takiej konstrukcji? Nie grzeje się w terenie? Szczególnie że to wersja szybka 10x6.

Re: BANSHE SAMURAI

: 01 cze 2019, 23:20
autor: elektrotonus
64 km./h to dla mnie prędkość "kosmiczna" jak na rower. Poprzednim hardtailem udało mi się max 40 km.h i czasem, to było za wiele.

Jak się zachowuje rower przy tej prędkości ? W Żyrardowie owszem jeździłem rowerem Tombe ale on nie miał prędkościomierza.

Re: BANSHE SAMURAI

: 02 cze 2019, 8:18
autor: TomaS
siejeje pisze:
01 cze 2019, 23:19
Rower naprawdę zacny, tylko czy silnik nie za słaby do takiej konstrukcji? Nie grzeje się w terenie? Szczególnie że to wersja szybka 10x6.
Rower jest stworzony z założenia do miejskiej dżungli i lekkie, utwardzone lasy. Stąd opony slick crazy bob. Żadne górki i tereny 😉 Silnik taki bo ma być lekko i zwiewnie. Silnik testuje w tej konstrukcji (miałem kiedyś taki w innej) jak nie da rady założę 3K, ale bardzo niechętnie bo zabije trochę moje założenia i 40A dla 3K to niewykorzystanie jego potencjału i masy 😉👍

Elektrotonus konstrukcja jest stabilna. Ja też nie lubię takich prędkości i z takimi nie jeżdżę, poprostu chcę mieć zapas "na wszelki wypadek". A co jak mnie będzie gonić "swora psów" 😁😁

Re: BANSHE SAMURAI

: 02 cze 2019, 8:44
autor: WojtekErnest
TomaS pisze:
02 cze 2019, 8:18
.. poprostu chcę mieć zapas "na wszelki wypadek". A co jak mnie będzie gonić "swora psów" 😁😁
Jak 'swora' będzie na motorach to i tak Cię dogoni.. :-)

Re: BANSHE SAMURAI

: 02 cze 2019, 9:14
autor: tatar
To fakt.Nie przed każdą ,,sworą'' uciekniesz. :D wykonanie roweru perfekcyjne,rama Tombe w dobrych rekach,jednak wg. mnie aż prosi się o mocniejszy silnik. :)

Re: BANSHE SAMURAI

: 02 cze 2019, 9:34
autor: TomaS
Potestuje, zobaczę 👍😉

Re: BANSHE SAMURAI

: 02 cze 2019, 10:01
autor: WojtekErnest
tatar pisze:
02 cze 2019, 9:14
..jednak wg. mnie aż prosi się o mocniejszy silnik. :)
Mocniejszy silnik, to większy aku. I tak w kółko, a to popsuło by 'smukłość' i lekkość projektu.

Re: BANSHE SAMURAI

: 02 cze 2019, 10:40
autor: TomaS
WojtekErnest pisze:
02 cze 2019, 10:01
tatar pisze:
02 cze 2019, 9:14
..jednak wg. mnie aż prosi się o mocniejszy silnik. :)
Mocniejszy silnik, to większy aku. I tak w kółko, a to popsuło by 'smukłość' i lekkość projektu.
Trafiłeś w punkt 😉 Tekie były założenia projektu. Wszystko starałem się dobrać pod około 2,7kW.
3K już trochę burzy założenia. No ale jak po testach okaże sie nie będzie innego wyjścia to nie będzie wyjścia. Oby nie. Pojeździmy zobaczymy 😉

Re: BANSHE SAMURAI

: 02 cze 2019, 14:37
autor: Mariusz_p
TomaS pisze:
02 cze 2019, 8:18
siejeje pisze:
01 cze 2019, 23:19
Rower naprawdę zacny, tylko czy silnik nie za słaby do takiej konstrukcji? Nie grzeje się w terenie? Szczególnie że to wersja szybka 10x6.
Rower jest stworzony z założenia do miejskiej dżungli i lekkie, utwardzone lasy. Stąd opony slick crazy bob. Żadne górki i tereny 😉 Silnik taki bo ma być lekko i zwiewnie. Silnik testuje w tej konstrukcji (miałem kiedyś taki w innej) jak nie da rady założę 3K, ale bardzo niechętnie bo zabije trochę moje założenia i 40A dla 3K to niewykorzystanie jego potencjału i masy 😉👍

Elektrotonus konstrukcja jest stabilna. Ja też nie lubię takich prędkości i z takimi nie jeżdżę, poprostu chcę mieć zapas "na wszelki wypadek". A co jak mnie będzie gonić "swora psów" 😁😁

Zrobiłem podobny błąd w ekrosie, bo chyba tak to muszę nazwać. 10x6 z sinusem tuningowanym na 42A. Instalacja 14S - zagrzewa ten silnik w około 10 minut jazdy po mieście. Przespieszanie, hamowanie, regen.
Sporo zależy od wagi. Dla zawodnika ca 70kg będzie ok. Ja mam koło 90 i jednak żałuję, że nie wziąłem 3k. Ewentualnie pozostaje jakieś ferro.

A wygląd maszynki fenomenalny. Gratki :D

Re: BANSHE SAMURAI

: 02 cze 2019, 16:39
autor: TomaS
Ja miałem kiedyś 9C kasetowca na GT1500, 45A i potem na FOC barmala i do miasta dawał radę na mój styl jazdy 😉👍 Enyway 3k nowy leży w piwnicy w kartonie więc bólu nie ma ☺️ Dam znać jak co czy obceny daję radę, czy przechodzę na 3K.

Re: BANSHE SAMURAI

: 03 cze 2019, 0:02
autor: siejeje
Będę śledził twój projekt, tym bardziej że sam jeżdżę na barmalu X2f i Mxusie 10x6 i ciekawi mnie twoja opinia na temat tego zestawu w takiej ramie. Na przyszły sezon przymierzam się do customowej ramy i Samurai bardzo mi się podoba. Osobiście bardziej zależy mi na mocy i niskiej temperaturze silnika niż na prędkości, przy 13s wyciągam ok. 54km/h i to jest max czego potrzebuję. Jeśli ty upchałeś tam 160 ogniw to mógłbym tam włożyć 13s12p co już otwiera możliwości dla Mxusa 3k.

Re: BANSHE SAMURAI

: 03 cze 2019, 2:15
autor: Sietas
W tej ramie mieści się 200 ogniw i Kelly w środku

Re: BANSHE SAMURAI

: 03 cze 2019, 11:24
autor: markkar
TomaS Bardzo ładny projekcik, idealne wykończenie, duże brawka.
A możesz podpowiedzieć jak grafikę, napisy robiłeś, to jest z plotera i naklejone, czy malowane?

Re: BANSHE SAMURAI

: 03 cze 2019, 11:34
autor: TomaS
Dzięki. Naklejki to z allegro, pełno tam tego. Można sobie kupić lub domówić czego dusza zapragnie :) Nie wiem jaką techniką to robione ale są na foli transparentnej która potem się ściąga i zostaje sam napis.