Elektryczny Kross
: 09 cze 2019, 23:27
Witam wszystkich
Prezentuję moją konstrukcję bazującą na Kross Level 4.0 2018.
Może nie jest to jeszcze spełnienie moich marzeń ale w zupełności wystarcza do dojazdów do pracy + wycieczki poza miasto + lekki teren. Póki co przejechane około 400km.
Sprzęt:
- Silnik Mxus 30H 10x6
- Sterownik Barmal X2 + radiator
- Akumulator 13s10p na Sanyo GA
- EV computer
- Skrzynka wykonana metodą termoformowania próżniowego
- Blokada obrotu osi ze stali 10mm po obu stronach
- Przetwornica 12V
- Lampa 10 led z aliexpress
- Ładowarka USB do telefonu
- Tracker GPS
W samym rowerze zrobiłem 2 modyfikacje:
- wymiana korby na dużą szosową
- wymiana tylnej obręczy i opony na 26cali (fabrycznie jest 27,5 i tyle jest na przodzie)
Najwięcej czasu i pracy zeszło ze skrzynką. Zainspirowany pomysłem kolegi verre z forum spróbowałem termoformowania i wyszło całkiem nieźle, chociaż nie obyło się bez drobnej wpadki firmy która to wykonywała.
Najpierw zaprojektowałem kopyto i zleciłem wyfrezowanie w MDF. Następnie kopyto poszło do termoformowania w ABS 3mm. Jak się okazało firma zrobiła 2mm zamiast 3 ale i tak skrzynka jest mocna i stabilna po zamocowaniu.
Tutaj mamy środek skrzynki. Mocowanie na nitonakrętki i płaskowniki aluminiowe ściskające plastik z dwóch stron.
W innej firmie zamówiłem blokady obrotu. Dorobiłem śruby zaciskowe i pomalowałem je na czarno. Tak się prezentują:
Manetkę trochę przerobiłem. Jako że ma dużą "bułę" od góry to udało mi się wykorzystać to miejsce do wstawienia trzech przycisków chwilowych dla sterownika i jednego dużego do oświetlenia. Dodatkowo po drugiej stronie jest manetka do regena + kontraktony na klamkach.
EV computer robi robotę. Bardzo przydatna rzecz! Oprócz parametrów drogowych i elektrycznych monitoruję 4 temperatury: silnika, sterownika, ogniw i BMSa.
Akumulator zbudowany zgodnie z zaleceniami tasa
I bonusowa fotka z dzisiejszej wycieczki do Kasiny Wielkiej z Krakowa. 110km zrobione bez zająknięcia chociaż ustawiłem trochę za duży prąd na sterowniku i wydrenowałem baterię do zera
Prezentuję moją konstrukcję bazującą na Kross Level 4.0 2018.
Może nie jest to jeszcze spełnienie moich marzeń ale w zupełności wystarcza do dojazdów do pracy + wycieczki poza miasto + lekki teren. Póki co przejechane około 400km.
Sprzęt:
- Silnik Mxus 30H 10x6
- Sterownik Barmal X2 + radiator
- Akumulator 13s10p na Sanyo GA
- EV computer
- Skrzynka wykonana metodą termoformowania próżniowego
- Blokada obrotu osi ze stali 10mm po obu stronach
- Przetwornica 12V
- Lampa 10 led z aliexpress
- Ładowarka USB do telefonu
- Tracker GPS
W samym rowerze zrobiłem 2 modyfikacje:
- wymiana korby na dużą szosową
- wymiana tylnej obręczy i opony na 26cali (fabrycznie jest 27,5 i tyle jest na przodzie)
Najwięcej czasu i pracy zeszło ze skrzynką. Zainspirowany pomysłem kolegi verre z forum spróbowałem termoformowania i wyszło całkiem nieźle, chociaż nie obyło się bez drobnej wpadki firmy która to wykonywała.
Najpierw zaprojektowałem kopyto i zleciłem wyfrezowanie w MDF. Następnie kopyto poszło do termoformowania w ABS 3mm. Jak się okazało firma zrobiła 2mm zamiast 3 ale i tak skrzynka jest mocna i stabilna po zamocowaniu.
Tutaj mamy środek skrzynki. Mocowanie na nitonakrętki i płaskowniki aluminiowe ściskające plastik z dwóch stron.
W innej firmie zamówiłem blokady obrotu. Dorobiłem śruby zaciskowe i pomalowałem je na czarno. Tak się prezentują:
Manetkę trochę przerobiłem. Jako że ma dużą "bułę" od góry to udało mi się wykorzystać to miejsce do wstawienia trzech przycisków chwilowych dla sterownika i jednego dużego do oświetlenia. Dodatkowo po drugiej stronie jest manetka do regena + kontraktony na klamkach.
EV computer robi robotę. Bardzo przydatna rzecz! Oprócz parametrów drogowych i elektrycznych monitoruję 4 temperatury: silnika, sterownika, ogniw i BMSa.
Akumulator zbudowany zgodnie z zaleceniami tasa
I bonusowa fotka z dzisiejszej wycieczki do Kasiny Wielkiej z Krakowa. 110km zrobione bez zająknięcia chociaż ustawiłem trochę za duży prąd na sterowniku i wydrenowałem baterię do zera