Elektryczny Kross
-
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 05 cze 2018, 13:23
Elektryczny Kross
Witam wszystkich
Prezentuję moją konstrukcję bazującą na Kross Level 4.0 2018.
Może nie jest to jeszcze spełnienie moich marzeń ale w zupełności wystarcza do dojazdów do pracy + wycieczki poza miasto + lekki teren. Póki co przejechane około 400km.
Sprzęt:
- Silnik Mxus 30H 10x6
- Sterownik Barmal X2 + radiator
- Akumulator 13s10p na Sanyo GA
- EV computer
- Skrzynka wykonana metodą termoformowania próżniowego
- Blokada obrotu osi ze stali 10mm po obu stronach
- Przetwornica 12V
- Lampa 10 led z aliexpress
- Ładowarka USB do telefonu
- Tracker GPS
W samym rowerze zrobiłem 2 modyfikacje:
- wymiana korby na dużą szosową
- wymiana tylnej obręczy i opony na 26cali (fabrycznie jest 27,5 i tyle jest na przodzie)
Najwięcej czasu i pracy zeszło ze skrzynką. Zainspirowany pomysłem kolegi verre z forum spróbowałem termoformowania i wyszło całkiem nieźle, chociaż nie obyło się bez drobnej wpadki firmy która to wykonywała.
Najpierw zaprojektowałem kopyto i zleciłem wyfrezowanie w MDF. Następnie kopyto poszło do termoformowania w ABS 3mm. Jak się okazało firma zrobiła 2mm zamiast 3 ale i tak skrzynka jest mocna i stabilna po zamocowaniu.
Tutaj mamy środek skrzynki. Mocowanie na nitonakrętki i płaskowniki aluminiowe ściskające plastik z dwóch stron.
W innej firmie zamówiłem blokady obrotu. Dorobiłem śruby zaciskowe i pomalowałem je na czarno. Tak się prezentują:
Manetkę trochę przerobiłem. Jako że ma dużą "bułę" od góry to udało mi się wykorzystać to miejsce do wstawienia trzech przycisków chwilowych dla sterownika i jednego dużego do oświetlenia. Dodatkowo po drugiej stronie jest manetka do regena + kontraktony na klamkach.
EV computer robi robotę. Bardzo przydatna rzecz! Oprócz parametrów drogowych i elektrycznych monitoruję 4 temperatury: silnika, sterownika, ogniw i BMSa.
Akumulator zbudowany zgodnie z zaleceniami tasa
I bonusowa fotka z dzisiejszej wycieczki do Kasiny Wielkiej z Krakowa. 110km zrobione bez zająknięcia chociaż ustawiłem trochę za duży prąd na sterowniku i wydrenowałem baterię do zera
Prezentuję moją konstrukcję bazującą na Kross Level 4.0 2018.
Może nie jest to jeszcze spełnienie moich marzeń ale w zupełności wystarcza do dojazdów do pracy + wycieczki poza miasto + lekki teren. Póki co przejechane około 400km.
Sprzęt:
- Silnik Mxus 30H 10x6
- Sterownik Barmal X2 + radiator
- Akumulator 13s10p na Sanyo GA
- EV computer
- Skrzynka wykonana metodą termoformowania próżniowego
- Blokada obrotu osi ze stali 10mm po obu stronach
- Przetwornica 12V
- Lampa 10 led z aliexpress
- Ładowarka USB do telefonu
- Tracker GPS
W samym rowerze zrobiłem 2 modyfikacje:
- wymiana korby na dużą szosową
- wymiana tylnej obręczy i opony na 26cali (fabrycznie jest 27,5 i tyle jest na przodzie)
Najwięcej czasu i pracy zeszło ze skrzynką. Zainspirowany pomysłem kolegi verre z forum spróbowałem termoformowania i wyszło całkiem nieźle, chociaż nie obyło się bez drobnej wpadki firmy która to wykonywała.
Najpierw zaprojektowałem kopyto i zleciłem wyfrezowanie w MDF. Następnie kopyto poszło do termoformowania w ABS 3mm. Jak się okazało firma zrobiła 2mm zamiast 3 ale i tak skrzynka jest mocna i stabilna po zamocowaniu.
Tutaj mamy środek skrzynki. Mocowanie na nitonakrętki i płaskowniki aluminiowe ściskające plastik z dwóch stron.
W innej firmie zamówiłem blokady obrotu. Dorobiłem śruby zaciskowe i pomalowałem je na czarno. Tak się prezentują:
Manetkę trochę przerobiłem. Jako że ma dużą "bułę" od góry to udało mi się wykorzystać to miejsce do wstawienia trzech przycisków chwilowych dla sterownika i jednego dużego do oświetlenia. Dodatkowo po drugiej stronie jest manetka do regena + kontraktony na klamkach.
EV computer robi robotę. Bardzo przydatna rzecz! Oprócz parametrów drogowych i elektrycznych monitoruję 4 temperatury: silnika, sterownika, ogniw i BMSa.
Akumulator zbudowany zgodnie z zaleceniami tasa
I bonusowa fotka z dzisiejszej wycieczki do Kasiny Wielkiej z Krakowa. 110km zrobione bez zająknięcia chociaż ustawiłem trochę za duży prąd na sterowniku i wydrenowałem baterię do zera
Mój ebike viewtopic.php?f=30&t=3154
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Elektryczny Kross
Wszystko przemyślane i estetycznie wykonane, jak w fabryce, super
P.S - nie myślałeś o wykonaniu jakiejś zaślepki (z małym wlotem powietrza od przodu i wylotem z tyłu lub wycięciami ala skrzela rekina) dla tej wnęki z boku skrzynki co są gniazda i radiator ?
P.S - nie myślałeś o wykonaniu jakiejś zaślepki (z małym wlotem powietrza od przodu i wylotem z tyłu lub wycięciami ala skrzela rekina) dla tej wnęki z boku skrzynki co są gniazda i radiator ?
-
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 05 cze 2018, 13:23
Re: Elektryczny Kross
Kontroler i tak ma odprowadzenie ciepła przez radiator i póki co największa temperatura jaką zaliczyłem to 55 stopni przy srogim katowaniu. Co do baterii to jest tak wciśnięta że niewiele by to dało. Po prostu nie ma wolnych przestrzeni żeby wymusić ciąg powietrza nawet jakbym zrobił otwór z przodu. Zależało mi na jak największym pakiecie i wcisnąłem go dosłownie na milimetry Ale dzięki rozmiarowi nie jest przeciążony i wolno się nagrzewa.
Mój ebike viewtopic.php?f=30&t=3154
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Elektryczny Kross
Nie chodziło mi o to żeby robić otwory do skrzynki, tylko żeby zasłonić wnękę jakąś klapką / zaślepką a do ładowania ją ściągać. Tak dla dodatkowego poprawienia estetyki. A sama klapka z wlotami żeby dać oddychać radiatorowi
- leszcz
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
- Lokalizacja: Rumia
Re: Elektryczny Kross
Gdzie robiłeś skrzynkę i ile wzięli?
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
-
- Forumowicz
- Posty: 188
- Rejestracja: 13 gru 2018, 13:57
Re: Elektryczny Kross
Świetnie wykonany rowerek i bardzo podoba mi sie radiator Jedynie bym schował te gniazda pod klapką.
-
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 05 cze 2018, 13:23
Re: Elektryczny Kross
Ok już załapałem Myślałem o tym ale za dużo roboty i za mało z tego zysku.
Kopyto 185zł robione w pierwszej lepsze firmiej (jak ci zależy to mogę podać namiar), termoformowanie 150zł (firma Altomax ze Świętochłowic). Wszystko na wysyłkę. Projekt kopyta robiłem sam w Sketchupie. Do tego uszczelka i spray do malowania co daje w sumie jakieś 350zł + przesyłki.
Dzięki Co do gniazd tak jak pisałem wyżej sporo z tym roboty a i tak wszystkie są oddzielnie zaślepione (na fotkach nie ma zaślepki do gniazda ładowania).
Mój ebike viewtopic.php?f=30&t=3154
- leszcz
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
- Lokalizacja: Rumia
Re: Elektryczny Kross
Skrzynia nie jest szczelna? I ta elektronika jest na wierzuch? Czy jakoś to ogarnąłeś?
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
-
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 05 cze 2018, 13:23
Re: Elektryczny Kross
To jest przetwornica. Nawaliłem tam silikonu i po zamknięciu skrzynki jest szczelnie, ale fakt mało fortunne miejsce wybrałem na zamknięcie.
Mój ebike viewtopic.php?f=30&t=3154