Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

nastąpiło lekkie niedoważenie zestawu:) podlozyłem 3 wagi lazienkowe pod koła ,tyl 30kg przód 2x error czyli ponad 150kg.
oczywicie waga beze mnie:) to mozemy lekko liczyc 4 stówy zestaw.

musze posiedziec na spokojnie i pomyslec, ale sklaniam sie ku temu by nie kombinowac i wolnobbieg spiac lancuchem z najwieksza zebatka korby, dzieki za podpowiedzi o oku, zel czysty czy agm moze byc? napewno dedykowane do glebokiego rozladowania
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5822
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: pxl666 »

przy takiej masie i kosztach to ja bym kupił zwykle samochodowe , wyjdą tanio a zniosą duże prądy jak cos . i o ile wiem to żaden aku nie znosi dobrze głębokiego rozładowania
a jak coś to proszzz
https://allegro.pl/oferta/bateria-slone ... 7352146999
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

kuń pisze:
05 lip 2019, 14:03
nastąpiło lekkie niedoważenie zestawu:) podlozyłem 3 wagi lazienkowe pod koła ,tyl 30kg przód 2x error czyli ponad 150kg.
oczywicie waga beze mnie:) to mozemy lekko liczyc 4 stówy zestaw.
musze posiedziec na spokojnie i pomyslec, ale sklaniam sie ku temu by nie kombinowac i wolnobbieg spiac lancuchem z najwieksza zebatka korby, dzieki za podpowiedzi o oku, zel czysty czy agm moze byc? napewno dedykowane do glebokiego rozladowania
Przy okazji zamień małą zębatkę korby na jak najmniejszą :D
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

mniejszej niz mam sie nie da chyba łatwo i tanio zamomntowac. mam 22.. nie wiem skąd wytrzasnac korbe a mniejszą zebatką ,chyba ze jakies bmx ale to nie pasuja podobno suporty itp .

chyba ze piszesz by łańcuch z silnika dac na srednią a nie na najwiekszą.

odnosnie akumulatora, zwykly kwas odpada.
są akumulatory do glebokiego rozladowania.
https://www.sonarsklep.pl/akumulatory-z ... 37_40.html
chocby te

przerobiem temat akumulatorów jak kupowałem akumulator do pompy i młynka do kawiarni.
możesz mieć 2 akumulatory o tej samej pojemnosci
zalóżmy ze potrzebujesz wyciągnąc z nich tą samą ilośc energii w tym samym czasie.
i niech będzie to np 90 % pojemnosci akumulatora. Nastepnie ładujesz taki akumulator i powtórka
z jednego wyciągniesz np 10 takich cykli i akumulator padnie a jak masz dedykowany do głebokiego rozładowania to wytrzyma 500 takich opercajii.
im mniej wyciagniesz tym dłużej wytrzymuje, z tego co pamiętam mój akumulator wytrzyma teoretycznie 1200 czy 1400 cykli wyładowania do połowy . drastycznie to by spadło jakbym wuyciągał więcej.
Inna sprawa ze pewien.....niecenzuralne słowa sie to pojawiają....... kiedy wyporzyczył ode,mnie kawiarnie na kilka miesiecy to mimo przypominania mu itp nie ładował akumulatora i teraz łatwiej traci pojemnosc, mam nadzizeje zrobić regeneracje odświerzenie i będzie trzymał ponownie jak nowy.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

kuń pisze:
05 lip 2019, 19:15
mniejszej niz mam sie nie da chyba łatwo i tanio zamomntowac. mam 22.. nie wiem skąd wytrzasnac korbe a mniejszą zebatką ,chyba ze jakies bmx ale to nie pasuja podobno suporty itp .

chyba ze piszesz by łańcuch z silnika dac na srednią a nie na najwiekszą.
Łańcuch z silnika dajesz na największą zębatkę jaką możesz zamontować na korbie, a łańcuch do kasety na jak najmniejszą zębatkę możliwą do założenia na korbę.
Nie wiem jaki rozmiar koła masz, ale z pobieżnych wyliczeń wynika, że aby uzyskać planowane 5km/godz z silnika 1016Z. potrzebujesz zębatkę do silnika min 54T, a zębatkę do kasety maks 12T. wówczas przy obwodzie opony 2m otrzymasz 5km/godz (przyjąłem koło 26cali )

http://mojaszosa.pl/obwod-kola-tabela-u ... werowergo/

Co do akumulatora to oczywiście typ "głębokiego rozładowania" bo na podjeździe będzie brało przy 250watach 20A, a przy 450 watach 40A przez minimum 3 minuty.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5822
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: pxl666 »

Który aku z podanego linku chcesz kupić?
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

Tkoko. Nie chciałbym nic przerabiać. Czyli zostaje z przodu korba z min 22 i tam będzie łańcuch idący na kasetę.na zębatkę 46. A z kolejki z blatu korby 42 wychodzić będzie łańcuch na silnik z wolnobiegiem 12t. Będzie trochę mieliło pedałami ale do przeżycia pod górkę. Dodatkowo dowiedziałem się że możliwe że będzie remont ul bukowej..więc dojazd byłby tylko ul leśna.bardziej strona. Odnośnie który akumulator nie myślałem jeszcze nad tym. Pytanie czy agl czy czysty żel. Tak czy inaczej 2 akumulatory plus silnik silnik to dodanie 12..do 15 kg na tylne koło. Więc może być tak że że zywiscie będę mógł sobie iść obok roweru i nie trzeba będzie tyłkiem dociskać tylnego koła. Akumulatory chyba wepchne do czegoś na zasadzie sakw rowerowych tyle że z drewna.bo by trzymać wygląd całości.
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

Jedna sprawa z akumulatorem to jego możliwość wyładowywania głębokiego a druga sprawa to chyba zdolność do wydawania wysokiego prądu przez kilka minut .to chyba się nazywa akumulatory trakcyjne .
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

Po "przeliczeniu" przełożeń, masz 6-6.5km/godz, czyli optymalnie dla największej sprawności, i mocy silnika. :D
Jeżeli zastosujesz silnik 250 wat, 24V, oraz akumulatory 15-18Ah, to przy prądzie ~20A (1-1.5C), masz od 15 do 30min pełnej mocy na silniku. Na Leśną potrzebujesz 3 minuty :D
Załączniki
specyfikacja_csb_evh_12150_str_2.jpg
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

Dobrze trafiłem;) czytaj jestem na odpowiednim forum. Naprawdę mając doświadczenie z różnymi tematami forami nie sądziłem że dostanę taka pomoc. Dziękuję wszystkim. Wykresy obejrzę na kompie jak wróci zasilanie w mieście bo dzisiaj festiwal gwiazd i z tej okazji wywaliło zasilanie w Międzyzdrojach.
Tkoko liczyłeś to dla 250w . I mówisz że przy okolicy 353 obr i mocy 250w taki silnik przy założeniu wolnobiegu 12t i spięciu go z blatem korby 42 da radę? Korci mnie brać 350 lub nawet 450 fakt z większymi obrotami.
Aha jak kawiarnia stanie albo będzie okazjonalnie dojeżdżała na miejscówkę to wszyscy podpowiada że z forum mają kawę free i nawet dam się karnac moim kawowozem
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5822
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: pxl666 »

Nie możesz dać aku do głównej skrzyni?
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

Nie bo te sam problem co przy hamulcu czyli buda zmienia położenie przy zakrętach i gdzieś kabel musi się zmieścić i gdzieś musi być zrolowany by go wybrać przy zakręcie.prosciej będzie z tyłu. Tym bardziej że widzę że trzeba odciążyć przednie koła. Będzie trzeba równiej rozłożyć xierzar.np dać do tyłu na czas transportu młynek ..jakieś 8kg ... Trochę innych ciężkich gratów i gotowe.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

kuń pisze:
06 lip 2019, 20:26
Nie bo te sam problem co przy hamulcu czyli buda zmienia położenie przy zakrętach i gdzieś kabel musi się zmieścić i gdzieś musi być zrolowany by go wybrać przy zakręcie.prosciej będzie z tyłu. Tym bardziej że widzę że trzeba odciążyć przednie koła. Będzie trzeba równiej rozłożyć xierzar.np dać do tyłu na czas transportu młynek ..jakieś 8kg ... Trochę innych ciężkich gratów i gotowe.
Prawidłowo kombinujesz :D , te akumulatory daj jak najbardziej do tyłu, za tylna oś, tak by zwiększyć docisk i przyczepność tylnego koła (działanie dźwigni). Co do tego czy silnik 250 wat wystarczy na podjazd, głowy nie dam, lecz wybór masz taki. Możesz zwiększyć moc silnika, ale równocześnie będziesz musiał zwiększyć odpowiednio akumulatory, co wiąże się ze wzrostem wagi :D
Przejrzę "moje" górki w okolicy, czy któraś ma podobne parametry do twojego wzniesienia, przetestuję napęd, i dam Ci odpowiedź czy silnik 250wat wystarczy na podjazd Leśną.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

Znalazłem odcinek drogi o podobnym przewyższeniu, przynajmniej wg Googla, bo u nas takich "górek" się nie "oznacza" (brak znaku stromego podjazdu) :D Jutro podjadę pod podjazd i sprawdzę na której przerzutce wyjadę na samym silniku i z jaką prędkością.

https://www.google.pl/maps/dir/49.85741 ... !3e1?hl=pl
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

aku na tył , licze ze max to 22AH bo i tak starczą aż nadto, jakąś żywotność będą miały, cena nie zabije, a jak przesadzę z wagą akumulatorów to walnie napęd albo felga itp.
odnośnie sakw…
https://rowertour.pl/?page=artykul&id=2799
cos na tej zasadzie ale nie tak badziewne:) niewiarygodne 150zł za sakwy zbite z desek z palet...tosz za 190zł to ja mam metr sześcienny graba pięknego i można w nim cuda trafić, np. grabik z falistością włókien albo 200zł m3 drewno jesionowe jeszcze lepsze bo ładniejsze. Inna sprawa że ostatnio trafiłem w jakiejś palecie na dziwne drewno , okazało się ze to machoń:) piekne deseczki .

Tkoko dzięki za zaangażowanie z tymi testami. Chyba ci się żal zrobiło wariata jak zobaczyłeś jak miele nogami na prostej:)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

kuń pisze:
06 lip 2019, 22:33
....Tkoko dzięki za zaangażowanie z tymi testami. Chyba ci się żal zrobiło wariata jak zobaczyłeś jak miele nogami na prostej :)
Już tak bardzo się nie "dowartościowywój" :D , bo te testy robię praktycznie dla siebie, miałeś tylko "farta", zakładając temat w czasie kiedy ukończyłem mój rower, na silniku który Ciebie interesował :D :D :D
Test z dzisiejszej próby;
podjazd wg Google 300m podjazdu / 26 m przewyższenia ul. Nad potokiem - Cafe Natalia

https://www.google.pl/maps/dir/49.85741 ... !3e1?hl=pl

silnik - korba 12T/40T = przełożenie 3.3. - 350 obr/min silnik, 106 obr/min korba
korba - wolnobieg 46T/21T (3 bieg) = przełożenie 2.2 - "nominalnie" 233 obr/min na kole
korba - wolnobieg 46T/16T (5 bieg) = przełożenie 2.9 - "nominalnie" 307 obr/min na kole
"nominalna" prędkość na trzecim biegu to 21 km/godz, faktyczna pod obciążeniem była ~18 km/godz (silnik 300 obr/min)
"nominalna" prędkość na piątym biegu to 28 km/godz, faktyczna pod obciążeniem była ~21 km/godz (silnik 270 obr/min)
Tak więc na samym silniku, z minimalnym "dopedałowaniem", silnik powinien "uciągnąć", min 325kg pod górę 10%. Z mocniejszym wspomaganiem, min 380kg. Przy manetce, te wartości powinny być większe, bo w mojej konstrukcji, wspomaganie zależy od obrotów korby. Tak wiec przy spadku obrotów korby, spada również wspomaganie. Dodatkowo w twoim przypadku, Wspomaganie z nóg, będzie cztery - pięć razy mocniejsze, niż u mnie, bo Ty z korby masz przełożenie 0.5, a ja miałem przełożenie 2.2 - 2.9 korba wolnobieg.
Dodatkowo silnik nie wspomagał z pełną mocą, gdyż wspomagał 260 do 310 obr/min, a więc z manetki powinno być lepiej.
filmik "podjazd 10%" poniżej;

http://chomikuj.pl/tkoko
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

Zapomniałem dodać opis do filmu;
Początek podjazdu, wybrane przełożenie korba - wolnobieg "3", tarcza korby 46T, tarcza wolnobiegu 21T. Start w 25 sekundzie, prędkość początkowa ~19 km/godz. 1 minuta 30 sekunda, minięcie Cafe Natalia, 300 metrów podjazdu, przewyższenie 26m. Dalsze 250-300 metrów z podobnym, lub większym przewyższeniem. Zjazd, zmiana przełożenia na "5", korba 46T - wolnobieg 16T, prędkość początkowa ~22 km/godz, i od 3 minuty 20 sekundy ponowny podjazd jak wcześniej.
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

dostałem zestawienie z magmy
https://magma.sklep.pl/product-pol-2672 ... -1018.html
420 obr, moment 10,2 nM pobór wysoki bo 24,5A

https://magma.sklep.pl/product-pol-1583 ... owego.html
obroty 353 , moment 6,76nM i pobór 13,3A

pytanie czy te 3 z kawałkiem niutonometra różnicy to dużo czy mało?

drugie pytanie, silniki 250W maja podobne pobory i momenty siły z tego co czytam, wiec chyba sensowniej brac 350?
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

pytanie: czy silnik z linki poniżej da się podkręcić sterownikiem by miał dużą moc?
http://www.magmapolska.pl/silnik-szczotkowy-dc/

dlaczego pytam....bo silnik na 12V i mogę go podłączyć do obecnego akumulatora, na tym krótkim odcinku jakoś dam rade z kablami.
A w miarę najtaniej akumulator jakbym brał silnik na 24V to 2x choćby taki akumulator
https://allegro.pl/oferta/akumulator-ze ... 8172241816

to 230zł z przesyłką, więc może mądrzej brać silnik i bazować na obecnym akumulatorze, nie dodawać wagi, oszczędzić kasy , a kase zaoszczędzoną choćby na akumulatorze docelowo zostawić na nowy akumulator żelowy albo AGM powiedzmy 150AH -teraz mam 110 -
sumarycznie waga byłaby mniejsza akumulator 150AH w porównaniu do 100AH plus 2x np. 18AH

ewentualnie taki.
https://magma.sklep.pl/product-pol-4447 ... 20ZXF.html
minusem jest brak wolnego koła na tym silniku ale wszystko można przerobić, dorobić, dorobić adapter-oś - wolnobieg 12t
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

Kuń, ty się patrz co pisze w "oryginalnych" notach, a nie to co Magma wypisuje na ofercie :D
Tam masz wyraźnie napisane że, silnik 250 wat, 24V, pobiera pod "nominalnym" obciążeniem 13.3A, podczas gdy 350 wat, 24V, pod "nominalnym" obciążeniem pobiera 18.7A.
350 wat, nawet z Tobą powinna bez problemu wjechać na górkę, skoro już 250 "wyciąga" na górkę min 350kG, to 350 watowy silnik 1016Z, wyciągnie ponad 450kG :D
Co do silnika 200wat. Będziesz miał, mniej więcej, to samo co przy silniku 250 wat, tyle że przy mniejszej prędkości, gdyż silnik 200 wat ma nominalnie pod obciążeniem 284 RPM (niutonometry na zębatce silnika są podobne). Czyli przy silniku 250 wat, 24V, kawiarenka na równym pojedzie; ~6 km/godz, to na silniku 200 wat, 12V, kawiarenka pojedzie; ~5 km/godz. W Twoim wypadku zaryzykowałbym ten 200 watowy silnik na 12V, jak masz akumulator w kawiarence. Co do podkręcenia, nie ma "żadnego" problemu ;) Jeżeli dasz sterownik na ponad 22A, bo tyle amper bierze silnik na "nominalnym" obciążeniu, zwiększysz "dowolnie" moc. Niestety nie uzyskasz dokładnej informacji, przy jakim prądzie, "zjarasz" silnik na podjeździe, bo to zależy od wielu czynników, ale myślę że przy sterowniku na 25 - 28A (300 -350 wat na silnik), trzy minutowy podjazd nie powinien być "zabójczy" dla silnika, to bądź co bądź niewiele więcej od "nominału" pod obciążeniem (270 wat), a to jest zapewne obliczone dla "ciągłej" pracy.
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

no toś mi wyjaśnił ,dzięki.
czyli do silnika 200W 12V mogę dac sterownik
https://magma.sklep.pl/product-pol-2497 ... OWYCH.html
lub
https://magma.sklep.pl/product-pol-4100 ... -350W.html

i jeśli nie będzie to działało na max prądzie długo to nie zfajcze prawdopodobnie silnika.


jest jeszcze cos takiego:
https://magma.sklep.pl/product-pol-5681 ... sowym.html
ten moment mnie ciekawi, pozatym jeszcze niższe obroty.
•silnik szczotkowy: 24VDC
•moc: 350W
•natężenie prądu: 18,7A
•przekładnia: 9,78
•obroty pod obciążeniem po przekładni: 335 RPM
•głośność: 65 dB
•waga: 3,15kg
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

kuń pisze:
08 lip 2019, 23:31
no toś mi wyjaśnił ,dzięki.
czyli do silnika 200W 12V mogę dac sterownik
https://magma.sklep.pl/product-pol-2497 ... OWYCH.html
lub
https://magma.sklep.pl/product-pol-4100 ... -350W.html

i jeśli nie będzie to działało na max prądzie długo to nie zfajcze prawdopodobnie silnika.


jest jeszcze cos takiego:
https://magma.sklep.pl/product-pol-5681 ... sowym.html
ten moment mnie ciekawi, pozatym jeszcze niższe obroty.
•silnik szczotkowy: 24VDC
•moc: 350W
•natężenie prądu: 18,7A
•przekładnia: 9,78
•obroty pod obciążeniem po przekładni: 335 RPM
•głośność: 65 dB
•waga: 3,15kg
Masz tabelę dla silnika 200 wat, 12V.
Parametry podstawowe; Moc nominalna = 200 wat, prąd 22A, RPM 2650 obr/min, dla silnika z przekładnią 9.7, RPM = 273 obr/min
przy fabrycznym "maksymalnym" obciążeniu, masz następujące parametry;
I max = 25.4A, P max = 223 waty, RPM - 2500 obr/min, dla silnika Z (z przekładnią 9.7) będzie to 257 obr/min na wyjściu.
Sterownik 250 wat, będzie miał "nominalnie", zapewne z 27 - 28A, i ten nie powinien zaszkodzić silnikowi, bo to jest 10% mocy ponad nominał, co przy spadku napięcia akumulatora pod obciążeniem, da "fabryczne" obciążenie. Co do sterownika 350 wat, mógłbyś go zastosować, pod warunkiem kontroli prądu, i nie przekraczania drastycznie 25A na silniku. Sterownik daje 35A, a to już jest podwojenie mocy silnika do 420 wat!!!
Tak więc przy maksymalnym obciążeniu, będziesz miał RPM 257 obr/min na zębatce 12T, na korbie RPM = 73.5 obr/min, na kole RPM = 35 obr/min, co przy kole 26" da 4.2 km/godz.
Co do silnika z kołem pasowym, to nie ma się nad czym zastanawiać, chyba że zamierzasz jeszcze w razie braku prądu, napędzać dodatkowo silnik (brak wolnobiegu). Ponadto koło ma średnicę 62 mm, podczas gdy zębatka około 45 mm. Tak więc koło pasowe na korbie byłoby wielkości zębatki 60T :D
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

Silnik z kołem pasowym zainteresował mnie z 1 powodu, moment, gdzies wyczytałem ze ma prawie 10NM. Ale teraz nie mogę tego namierzyć. Tak czy inaczej temat tego konkretnego umarł bo nie założę na niego wolnobiegu.
Czekam na ceny z promy i będzie decyzja.
gienek333
Forumowicz
Posty: 632
Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: gienek333 »

Regulator do silnika można użyć od wkrętarki.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

kuń pisze:
09 lip 2019, 8:47
Silnik z kołem pasowym zainteresował mnie z 1 powodu, moment, gdzies wyczytałem ze ma prawie 10NM. Ale teraz nie mogę tego namierzyć. Tak czy inaczej temat tego konkretnego umarł bo nie założę na niego wolnobiegu.
Czekam na ceny z promy i będzie decyzja.
Za dużo czytasz :D :D :D , to jest cały czas ten sam silnik, więc przy tym samym przełożeniu, moc Ci się nie zwiększy :D
Silnik przy maksymalnej mocy 223 wat, ma na zębatce 12T 11Nm :D :D :D, "sorry" te Nm dotyczą silnika 250 Wat (dokładnie 10.7Nm). Dla silnika 200 wat masz 8.25Nm
Ostatnio zmieniony 09 lip 2019, 12:59 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

gienek333 pisze:
09 lip 2019, 9:03
Regulator do silnika można użyć od wkrętarki.
Może być problem przy 25A, niemniej jednak, mając dostęp do takiego zbędnego regulatora, można spróbować.
gienek333
Forumowicz
Posty: 632
Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: gienek333 »

Jak jest słaba wkrętarka, to można wymienić tranzystor na mocniejszy i diodę-y. Przynajmniej u nas takie sprzęty na złomie można spotkać nagminnie.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

gienek333 pisze:
09 lip 2019, 16:50
Jak jest słaba wkrętarka, to można wymienić tranzystor na mocniejszy i diodę-y. Przynajmniej u nas takie sprzęty na złomie można spotkać nagminnie.
Wiem że można, tylko to nie jest propozycja dla kogoś, kto nie ma doświadczenia z elektroniką, jak w przypadku Kuń'a :D
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

Ależ ja mam doświadczenie....wiem że nie wolno dotykać transformatora dzwonkowego jak jest podłączony do baterii ...albo nie trzyma się pastucha elektrycznego.....a jak już się go dotknie to jest to najlepszy budzik jaki mnie budził:)
ten koszty :) ale głównie wagę roweru. Maja mi wycenić obecnie bezcenny zestaw , 12V 200W łapa mocująca, sterownik, łańcuch i to biorę, ufając wyliczeniom, jak ten zestaw pociągnie mi kawiarnie pod górę to się zdziwię:)
do tego akumulator 18-20 AH zależy co trafie w dobrej cenie i jakości.
odnośnie manetki...są zwyczajne, jak w motocyklu, są na kciuk... tyle ze to w moim przypadku niewygodne, a są może manetki ..jakby na zasadzie klamki hamulcowej? czyli naciskam klamke i jadę, puszczam nie jadę, im mocniej nacisnę tym szybciej jadę .Albo jakikolwiek inny system pozwalający mi mieć ręce na pałąku -kierownicy- a jednoczenie mieć w dłoni jakiś włącznik z regulacją mocy-napięcia. Dlaczego tak...bo kawiarnia kiedy zahamuje jednym kołem-patyk czy nierówność na ulicy-zawija jak czołg i musze mieć ręce na kierownicy by kontrować w razie problemów, wiec manetka trzymana w dłoni-na zasadzie przycisk na kablu- nie połączona z kierownicą byłaby idealna. Przy ostrzejszych zakrętach jedna ręka traci kontakt z pałąkiem kierownicą.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

kuń pisze:
09 lip 2019, 22:55
..... Maja mi wycenić obecnie bezcenny zestaw , 12V 200W łapa mocująca, sterownik, łańcuch i to biorę, ufając wyliczeniom, jak ten zestaw pociągnie mi kawiarnie pod górę to się zdziwię:)
do tego akumulator 18-20 AH zależy co trafie w dobrej cenie i jakości.
...
Widzę że dalej kombinujesz jak "Kuń pod górę" ;) :D
Po pierwsze; jeżeli chcesz zastosować silnik 12V, 200 wat, to tylko wówczas gdy zamierzasz go podłączyć do "głównego" akumulatora. Jeżeli zamierzasz zasilać silnik z osobnego akumulatora, to wówczas bierzesz mocniejszy silnik na 24V (250 - 350 wat). Tu masz symulator roweru elektrycznego;

http://www.apk.electricbikesimulator.com/index,pl.html

Oto teoretyczne zachowanie "kawiarenki" podczas 10% podjazdu.
Dla silnika 12V, 200 wat w parametrach fabrycznych silnika wpisz;
12V, 25A, 60Nm, 5km/godz, 80%. dalej dajesz maksymalny dostępny ciężar 300 kg, i zwiększasz opór toczenia przynajmniej dwukrotnie (na kole masz po 150kG), przesuwasz manetkę na ful, i zwiększasz stopień nachylenia terenu do 10%
Z prawej strony będziesz miał zapotrzebowanie na moc potrzebną do pokonania wzniesienia, a u góry prędkość.
Jak zauważysz przy 4-5% wzniesieniu zacznie spadać prędkość, i to jest moim zdaniem sygnał, że samodzielnie pojazd będzie miał problem z podjazdem, mimo[ tego że na symulatorze koło dalej się kręci. Dodatkowo przy spadku prędkości do 2 i mniej km/godz, podjazd wydłuży się do 10 minut!!!, a pojemność baterii 18-20Ah spadnie praktycznie do zera!!!
Podobna symulacja dla silnika 250 wat 24V, wygląda następująco;
24V, 20A, 71Nm, 6km/godz, 80%, reszta ustawień jak wyżej;
Tutaj początek spadku prędkości mamy dopiero przy 6-7%, a prędkość przy 10% to 4 km/godz, czyli w zakresie największej sprawności silnika, i twoich nóg.
Pobaw się trochę symulatorem, na różnych ustawieniach, by zobaczyć jak zachowuje się pojazd na podjeździe.
Co do kupna zestawu; Kup tylko silnik, sterownik, i manetkę. Łańcuch musisz mieć długi (110-120 oczek), a w zestawie może być krótki. Łapa Ci nie jest do niczego potrzebna, wystarczy "typowy silnik z łapą", przykręcony płaskownikami do bagażnika, lub bocznej powierzchni skrzynki, jeżeli tylko jest odpowiednio mocna.
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

aplikacja wiele wyjaśniła.
łape do silnika i tak kupie,10zł to żadne pieniądze a wole mieć niż kombinować mocowanie , do bagażnika czy skrzynki wolałbym nie mocować.
Bagażnik nie wzmocniony, a skrzynka swierkowa, specjalnie z lekkiego drewna.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

kuń pisze:
10 lip 2019, 13:52
.....łape do silnika i tak kupie,10zł to żadne pieniądze a wole mieć niż kombinować mocowanie , do bagażnika czy skrzynki wolałbym nie mocować....
A do czego ją zmontujesz ? W oryginale jest montowana w trójkąt tylnego widelca przy osi koła. Dodatkowo potrzebujesz "regulację" naprężenia łańcucha, i pewne zamocowanie silnika by się nie przesuwał, skręcał. Jest to na tyle mocne, że sam mam problem z łożyskiem na tarczy w korbie. Po każdym wyjeździe zaczyna "skrzeczeć". kupiłem nowe 'wianki' i zobaczymy czy się poprawi.
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

Podejrzewam ze się skończy na dorobieniu wzmocnienia albo wręcz płyty do montażu silnika - jakby dodatkowy niezależny bagażnik a z kolei płyta by miała mocowanie do ramy ,niezależne od samego bagażnika głównego , bo o ile bagażnik udźwignie skrzynkę - jest lekka, plus graty w skrzynce, plus ewentualnie 2 akumulatory po bokach jak sakwy- to już sił działających przy silniku może nie przetrzymać:). Właduje jakoś sprytnie silnik między siodełko i skrzynkę.

odnośnie sterownika, manetki trzymanej w ręce....
https://allegro.pl/oferta/raczka-do-kos ... 7301827675
jakby było coś mniejszego i poręczniejszego co by pozwalało jednocześnie trzymać manetkę i kierownicę to byłoby super.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

kuń pisze:
10 lip 2019, 23:29
Podejrzewam ze się skończy na dorobieniu wzmocnienia albo wręcz płyty do montażu silnika - jakby dodatkowy niezależny bagażnik a z kolei płyta by miała mocowanie do ramy ,niezależne od samego bagażnika głównego , bo o ile bagażnik udźwignie skrzynkę - jest lekka, plus graty w skrzynce, plus ewentualnie 2 akumulatory po bokach jak sakwy- to już sił działających przy silniku może nie przetrzymać:). Właduje jakoś sprytnie silnik między siodełko i skrzynkę.

odnośnie sterownika, manetki trzymanej w ręce....
https://allegro.pl/oferta/raczka-do-kos ... 7301827675
jakby było coś mniejszego i poręczniejszego co by pozwalało jednocześnie trzymać manetkę i kierownicę to byłoby super.
Widzę że nadal kombinujesz jak "Kuń pod górę". :D Ta manetka jest do silnika spalinowego!!! i do sterownika jej nie podłączysz. Ty masz do wyboru trzy typy manetek. Dwa typy masz w Magmie

https://magma.sklep.pl/pol_m_SILNIKI-ST ... A-351.html

Pierwsza to pełna manetka, którą instalujesz na kierownicy, w miejsce dotychczasowych uchwytów gumowych kierownicy.
Drugi typ, to manetka połówkowa, instalowana jak wyżej, lecz element ruchomy jest tylko do "połowy" rączki uchwytu. Wygląda podobnie do przerzutek rowerowych w rączce.
Trzeci typ, to manetka kciukowa.
Każdy typ manetki zmusza Cię do trzymania kierownicy oboma rękami!!! Przy czym dwa pierwsze są moim zdaniem "pewniejsze" w trzymaniu. Przy manetce kciukowej, jest większe niebezpieczeństwo "wyrwania" ręki z uchwytu, gdyż kciuk nie trzyma uchwytu, a trzymaj go tylko palce.
Manetki mogą mieć różne wtyczki, musisz na to zwrócić uwagę albo będziesz kombinował z połączeniem manetki ze sterownikiem.
Mam dwie manetki z różnymi gniazdami do sterownika, i klamki hamulcowe z wyłącznikami silnika, do "opylenia", jakby co to PW.
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

wszystko ok ale manetki są projektowane na kierownice otwartą z 2 stron- jak w rowerze a nie na zamknięty z 2 stron uchwytami pałąk-poprzeczke.
do tego nie wiem jak byś musiał próbować skręcić na motorze by kierownica ci uciekła z ręki byś nie mógł sięgnąć kierownicy.
ciężko to wyjaśnić więc zerknij


35sek filmu- gość zakręca ostro- prawa ręka jest ja sroodku pałąka- a przy normalnej jezie była w okolicy jego końca za to druga ręka straciła kontakt z pałąkiem kierownicą - bo buda jest skrętna itp. Fajnie by było móc mieć taką manetkę tylko na kablu by w razie zakrętu mieć kontrolę nad gazem .
manetke do kosy spalinowej pokazałem jako idee, ze masz kabel, na nim manetke czy cokolwiek innego czym regulujesz gaz, ale nie jest to związane z kierownicą
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

Musisz się na coś zdecydować, Albo chcesz mocno, i pewnie trzymać kierownicę, by jakiś kamyk, czy patyk nie skręcił kawiarenki, albo na jazdę jedną ręką :D :D :D Na silniku obróci Ci ją w moment.
Co do montażu manetki na zamkniętej kierownicy. Weź manetkę kciukową, i zamontuj ją poziomo w dowolnym wygodnym dla ciebie miejscu. Jak sobie dorobisz dodatkowy drążek do takiej manetki, to będziesz miał coś podobnego do manetki silnika spalinowego, tylko na kciuk. Podobną, pseudomanetkę, możesz zrobić jeszcze taniej z potencjometru 1 - 5k.
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

szkoda że wyparowały poprzednie wpisy. Ale życie.
Jutro jak dobrze pójdzie to będzie montowanie silnika. Pytanie czy wystarczy silnik umocować w ramie przy pomocy obejm i bazować na tych otworkach montażowych czy raczej kombinować z płaskownikiem dospawanym do ramy roweru?
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

Żyje...potwór ożył:)

musieliśmy inaczej montować silnik bo nie wlazłby dostatecznie głęboko w ramę.

na razie tylko chwila jechania na silniku bo spiąłem na krótko silnik z akumulatorem, ale dawał rade, jak będzie chwila to zrobię włącznik itp. sprawdzę na jakiejś górce gdzie ja wjeżdżam z trudnością
Pytanie: jaki kabel dać między akumulatorem a silnikiem?

drugie pytanie:
jak ja mam kombinować z akumulatorami by mieć 24V ( czyli musze kupic 2 małe w okolicy 18-20AH ) to może w okolicy tych 500zł co mam wydac na nie to kupić większy i jakoś spiąć go z moim akumulatorem 110AH tylko jak to zrobić by nie uszkodzić akumulatorów? Czy w ogóle można łączyć akumulatory różnej pojemności?
Załączniki
IMG_0386a.jpg
IMG_0384a.jpg
IMG_0383a.jpg
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: Inc0 »

...nie za bardzo bo mniejszy będzie się głębiej rozładowywał a dodatkowo beda potem miedzy nimi prądy wyrównujące szaleć lepiej lepić takie same sztuki. uchwyt silnika umocuj na stałe ( spaw/śróby ) żeby sie nie przesuwał i pomyśl nad jakimś napinaczem bo po pewnym czasie sie łańcuch wyciagnie i ci spadnie jak to ma w zwyczaju sie przytrafiac w najmniej spodziewanym momencie w najbardziej niefortunnym miejscu
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

profil jest tak zrobiony że pasuje w miarę ciasno do rury, druga sprawa to to że dolna krawędź rury jest płaska i profil skręcony jest solidnymi śrubami, nie do ruszenia ,a jak się przesunie to zawsze można poluzować profil, naciągnąć i skręcić ponownie.
Ale zauważyłem że rura łącząca rower z obrotnicą jest chyba cienkościenna- wydaje dziwny dźwięk - No zobaczymy.
Ponawiam pytanie jaki kabel dac? Linkę ale jaki przekrój?
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: scuda »

1mm2 na 10A obciążenia. Głośno pracuje ten napęd ? Przy ołowianych bateriach ja bym się nie bał podłączać różnych pojemności, bo one znoszą duże prądy ładowania i rozładowania. Zresztą taki silniczek dla akumulatora 110AH to pryszcz.
A jeśli podłączysz akumulatory szeregowo to będzie miał pojemność mniejszego, czyli w idealnych warunkach wezmie po tyle samo AH z każdego akumulatora. Przy łączeniu równoległym pojemności się sumują.
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

nie wiem czy głośno pracuje:) bo tak wali i hałasuje ,skrzypi, jęczy i piszczy reszta ze nic nie słychać:)
skrzypią resory czy tam tuleje przy nich, i walą i stukają rurki w zadaszeniu.
Wali podnoszony z przodu blat i pewnie graty w środku:)
To że taki silnik dla akumulatora 110 AH to nic to wiem...ale trzeba pamiętać że ja jeszcze na tym silniku mam młynek do kawy- 350W i pompa do ekspresu -250W.
Po prostu musze sprawdzić mniej więcej o ile procent rozładuje akumulator użycie silnika przy 1 wjechaniu pod górkę-akumulator świeżo naładowany itp.
Bo pojemność akumulatora była kompromisem między ceną, wagą i pojemnością.
Wole uniknąć sytuacji że przy dobrym dniu handlu rozładował bym akumulator ( pompa i młynek ) i nie miałbym jak podjechać pod górkę.
Inna sprawa to to że nigdzie nie mogę namierzyć informacji - mój ekspres ma pokrętło 3 pozycyjne: 1-2 i 0 o ile zero to wyłączony
o tyle 1 i 2 chyba się różnią, i podejrzewam ze przy jednym z ustawień ekspres przy początkowym podgrzewaniu wody-nawet gazem- bierze prąd przez przetwornice albo próbuje prac bo przetwornica piszczy i sygnalizuje przeciążenie.
Takie próby poboru chyba rozładowują nieco akumulator -takie mam wrażenie-
Wyjściem jest odpalanie ekspresu na gazie - na ustawionym zerze- czekam aż się zagrzeje woda o dopiero włączam ekspres.

Ok, dzięki za info o przekroju. Czyli linka ze 3mm 2 albo 3,5mm2 będzie ok.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: scuda »

Jak wiecej czasu stoisz to ja bym dolozyl jakis maly panel solarny kilkadziesiat watow i nawet jak z czasem spadnie ci pojemnosc aku to nie bedziesz musial wymieniac bo panel ci na biezaco doladuje. Nawet bym zaryzykowal i zamiast kupowac wiekszy aku to kupilbym mniejszy i jakis malutki zestaw solarny.
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

większego nie kupie na razie.
Plan taki::eliminujemy zmienne, czyli zapakuje rower gratami, mniej więcej do takiej wagi jak jadę "handlować"
podłączę silnik, pojadę na podjazd który daje radę pokonać na napędzie rowerowym.
i zobaczymy co będzie, jak podjadę na silniku napędzanym 1 akumulatorem to ok. super. testujemy dalej, obok jest szczyt górki -ulicy bukowej, taki odcinek z 30m stromy dosyć. i zweryfikujemy, czy podjadę czy nie ,jak podjadę to znaczy ze całą ulice bukową pokonam ,a jak nie podjadę to blokada pod koło , hamulec ręczny postojowy, i sprawdzimy w praktyce mój system wyciągarkowy:)

jak nie podjadę to kombinujemy z 2 akumulatorami.


Osobna sprawa to możliwość kupienia czegokolwiek w mojej mieścinie ….kabla 3,5 brak.... wyłącznika porządnego. brak..
kupiłem coś co ma oznaczenia 125 V AC 20A i pod spodem 250AC 10A jeśli nic nie pomyliłem. to odpowiednie? AC czyli zmienny ….
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: Inc0 »

tak AC to prąd zmienny ty operujesz na pradzie stałym DC który jest "cieższym" tematem niz AC dla wszelkiej masci przełaczników szukaj czegos co ma przynajmniej DCV 30 i 30A ( zapas wpływa korzystnie na zywotność)
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

http://www.sklep.szer-trans.pl/wcznik-r ... -4153.html

będzie ok?

i może to głupie pytanie...jakoś nie mam odwagi testować...ale wiedzieć trzeba, w razie przetarcia, przebicia itp. kabli jeden akumulator 12V może mi lub klientowi coś zrobić? Podejrzewam ze nie bardzo ,no chyba ze człek mokry i na boso.
2 akumulatory 12 dające 24 to już z tego co czytam to jest na granicy bezpieczeństwa?

Inna sprawa ma się pewnie z prądem np. po sterowniku bo manetką mogę podać pod 35A a to już chyba niebezpieczne?

W którym miejscu występuje największe zagrożenie? Gdzie zwrócić największą uwagę?
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: Inc0 »

włacznik rozruchu działa zwiernie tylko tak długo jak długo go palcem wciskasz o takie działanie ci chodzi? no i jeśli masz mieć 35A max pobór pradu to musi byc mocniejszy 40-50A.
Niebiezpieczne jest w pierwszej kolejnosci napiecie nie przypadkiem ograniczono legalne instalacje do 48V ty masz 24v wiec sporo mniej i to raczej nikomu krzywy nie zrobi najwyższej poszczypie. Groźniejszy byłby pożar spowodowany zwarciem dla bezpieczeństwa zapodaj bezpiecznik na kablu akumulatora wrazie zwarcia w instalacji gdy popłynie wysoki prąd bezpiecznik sie przepali pierwszy zanim zapala sie kable i będzie po sprawie , jesli zamierzasz ciągnąc max 35A z akumulatorów to bezpiecznik powinien być nieco mocniejszy jakieś 50A powino byc ok.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

ok to mniej więcej wiem ci o i jak. Odnośnie testów, pytanie czy włącznikiem na 20A pod prąd zmienny mogę robić testy?
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: gość »

Jeśli już go masz to chyba warto testować.

Jeśli chodzi o włącznik AC to w najgorszym razie może sklecić styki (nie da się wyłączyć lub załączyć) i włącznik skończy żywot.

Weź pod uwagę taki scenariusz i na te testy nie Wybieraj miejsc w których awaria wyłącznika mogłaby się źle skończyć.

Powodzenia.
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

dobrze zżarło i zdechło...…….:) silnik nie daje rady , o ile na prostej jest w miare ok choć prędkość zaskakująco rozczarowuje to pod górke lipa....
ODPOWIEDZ