Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

Po pierwsze. pokazane ładowarki są tylko do AKU Z BMS'ami czyli układami kontrolującymi przebieg ładowania/rozładowania.
Po drugie. bez sterownika możesz zastosować aku "6S", lecz wspomaganie będziesz miał zero-jedynkowe, a dodatkowo stracisz trochę mocy z powodu niższego napięcia.
Po trzecie. "300zł za 7s 4p 50A ciągłego , 10 AH rozsądne?". Jeżeli aku ma BMS to w miarę OK. Jeżeli nie ma, to potrzebujesz ładowarki podobnej do Twojej (z baklancerami), która obsłuży "7S", i tu może być problem z ceną. Podobnie będzie z BMS'em na prąd 30A. Co do ciągłego 50A, to jest OK, Kuń potrzebuje max 20-25A przez 2-3 min. :lol:
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1322
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: Yasiu77 »

Wiedz że jak zrobisz pakiet ( same zgrzane ogniwa) 7s 24V tak jak to ma być by nie odcinał sterownik jak pisze tkoko, to będziesz musiał raczej dokupić bmsa i ładowarkę ( ok 70+ 100) ew. możesz dziadować bez tych rzeczy swoim redoxem, tylko będziesz musiał pakiet ładować na dwa razy bo on obsługuje do 6s a ty masz 7s czyli pierwsze ładowanie ładujesz np sekcje 1-6 do pełna w trybie li-po( bo ładuje do 4,2v a nie do 4,1v jak tryb li-ion) a potem ostatnią siódmą. By w trasie za bardzo nie rozładować pakietu poniżej zalecanych 3v możesz dokupić buzzer https://allegro.pl/oferta/alarm-tester- ... 63e66191d2 ale zalecam zrobić to jak trzeba czyli z bmsem i ładowarką li ion.

https://ebike.nexun.pl/liion-jak-zbudowac-akumulator/
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

Yasiu77 pisze:
03 wrz 2019, 23:33
... ew. możesz dziadować bez tych rzeczy swoim redoxem, tylko będziesz musiał pakiet ładować na dwa razy bo on obsługuje do 6s a ty masz 7s czyli pierwsze ładowanie ładujesz np sekcje 1-6 do pełna w trybie li-po( bo ładuje do 4,2v a nie do 4,1v jak tryb li-ion) a potem ostatnią siódmą. By w trasie za bardzo nie rozładować pakietu poniżej zalecanych 3v możesz dokupić buzzer .....
Na dwa razy, najlepiej np. "4S" + "3S". wówczas musisz dolutować dwa gniazda balancera z pięcioma i czterema kablami do aku. Co do Ładowania do 4.1V. Aku i tak jest "przewoltowany", ma 25.2V zamiast 24V (przy 4.1V ma 28.7V), będzie miał za to więcej "cykli ładowań" których Kuń oczekuje :D. BMS'a i buzzera, w zasadzie nie potrzebuje, jeżeli zamierza codziennie konserwować aku, a jednorazowy trzyminutowy wyjazd, przy prądzie 20-25A, nie "zabije" aku.
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

Czekam dalej na wyceny pakietów. Poczytałem trochę i wydaje mi się ze te ładowarki za okolice 170zł nie różnią się wiele od tych za 60-70zł.prosty zasilacz.
Odnośnie zamiany czy zamówienia blatu większego niż 42t z przodu- wyjaśniło się: Zarówno robiony na zamówienie jak i kupowany osobno-"firmowy" blat jest "płaski" tzn ma swoją grubość materiału i jak położymy go na stole to wystaje nad stół tylko na tą wysokość-jakieś 3-4mm , natomiast blat w mojej 3 blatowej korbie -jakby ją rozmontować- porozwiercać nity mocujące blat 42 do korby - i położyć blat na stole to będzie wyższy bo miejsca mocowania blatu do korby wystają na jakieś 1,5cm.
Jedynym wyjściem i paradoksalnie najtańszym jest kupienie korby tego samego modelu tylko z blatem 48 i rozwiercenie 2 korb, i zamiana blatów .

kolejna sprawa to zgranie manetki kciukowej
https://magma.sklep.pl/product-pol-2691 ... ZENIA.html

z pakietem ,niby manetka może być używana tylko z aku żelowymi itp.ktoś używał tego do pakietów?

zapytałem importera jaki prąd maksymalny : "puści"

napiszcie mi w skrócie i łopatologicznie, jak to jest rozwiązane?
manetka steruje przepływem prądu na sterowniku ale sama nie dostaje tego prądu bo na logikę kable by się popaliły .
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

kuń pisze:
09 wrz 2019, 12:02
....kolejna sprawa to zgranie manetki kciukowej
https://magma.sklep.pl/product-pol-2691 ... ZENIA.html

z pakietem ,niby manetka może być używana tylko z aku żelowymi itp.ktoś używał tego do pakietów?

zapytałem importera jaki prąd maksymalny : "puści"

napiszcie mi w skrócie i łopatologicznie, jak to jest rozwiązane?
manetka steruje przepływem prądu na sterowniku ale sama nie dostaje tego prądu bo na logikę kable by się popaliły .
Nie ma czegoś takiego jak "manetka do żeli" :lol: Każda manetka steruje napięciem sterownika w zakresie min 0.7-1V, max 3.5-4.5V. Prąd płynący przez manetkę jest tylko zależny od oporności wejściowej sterownika. Im jest większa tym mniejszy prąd płynie przez manetkę. Jest to maksymalnie kilka mA. NIE MOŻESZ MANETKĄ STEROWAC SILNIKA BEZPOŚREDNIO :lol:
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

ale to oczywiistte ze nie mogę :) too był skrót myślowy aż takim ignorantem nie jestem:)

pytanie czy w dłuższej perspektywie jazda tylko 0-1 wyłączony - włączony silnik-oczywiście prędkośc początkowa idzie z napedu nożnego- może zaszodzić silnikowi? w końcu dostaje po włączeniu uderzenie sporym-chyba- prądem?
czy raczej kombinować z montażem sterownika i manetki?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

kuń pisze:
09 wrz 2019, 12:38
.......pytanie czy w dłuższej perspektywie jazda tylko 0-1 wyłączony - włączony silnik-oczywiście prędkośc początkowa idzie z napedu nożnego- może zaszodzić silnikowi? w końcu dostaje po włączeniu uderzenie sporym-chyba- prądem?
czy raczej kombinować z montażem sterownika i manetki?
Jeżeli prędkość obrotowa korby, na prostej drodze nie jest za wysoka (dasz radę swobodnie pedałować), to możesz jeździć i bez sterownika z manetką. Jeżeli tylko trochę "ruszysz" kawiarenkę, będzie OK. Manetka tylko zwiększy komfort jazdy, gdyż ułatwia ruszanie, dostosowanie prędkości do warunków itd.
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: gość »

Skoro sterownik nie będzie używany to może lepszym rozwiązaniem będzie pakiet 6s.
Kuń ma ładowarkę modelarską na 6s.
Silnik kręcił by się trochę wolniej z racji napięcia 6s ale na to konto można dać więcej p.

Pakiet mógłby być ladowany po każdym dniu pracy do 80% a bez rozładowania poniżej 30% miałby szansę żyć bardzo długo ;-)

Czy ktoś dostrzega wady tego rozwiązania o których ja nie pomyślałem?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

gość pisze:
10 wrz 2019, 22:57
.......Czy ktoś dostrzega wady tego rozwiązania o których ja nie pomyślałem?
KuN się nadal boi że nie podjedzie pod górkę, i "kuńbinuje" nadal ze zwiększeniem mocy na kole (większe przełożenie zębatki), a Ty mu proponujesz obniżenie tej mocy :D
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

Dokładnie jak piszesz Tkoko , obawiam się że będzie problem przy podjeździe -po zapakowaniu gratów - i nie mogę sobie pozwolić na cokolwiek zasilającego niżej niż takie zasilanie jakie miałem.
Nie może być tak że pakiet poskładany z czegoś tam bądź -używane ogniwa- ma mi zapewnić podjazd i ma być jedynym wyjściem na zasilenie silnika jakie będę miał w zasięgu.
korba jaka będzie kompatybilna fcm2b suntoura ,na dniach zamówię i
Wyceny pakietów jakie dostałem, jak już komuś chciało się odpisać, były od 800-900 na jakichś konkretnych ogniwach do 300zł na ogniwach na zasadzie "będzie Pan zadowolony" a jak chciałem wiedzieć jakie to ogniwa to lipa i brak info.
Nie będę ryzykował, jasne ze przy rowerze czy innym pojeździe gdzie liczy się masa to nie jest wyjście najlepsze ale dla mojego czołgu te kilka kilo to żaden problem. Mam już u siebie 2x hazze ev 18Ah w cenie 320zł i to kończy sprawę zasilania, zdubluje kable by było 2x 2,5 , przełącznik ten co miałem , i bez sterownika- prędkość początkowa idzie z nóg a później silnik,
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

kuń pisze:
13 wrz 2019, 17:40
.....korba jaka będzie kompatybilna fcm2b suntoura ,na dniach zamówię ....
Na Twoim miejscu, na razie wstrzymałbym się, z zakupem korby, do momentu aż nie sprawdzisz czy będzie taka konieczność :D Poskładaj kawiarenkę docelowo tak jak zamierzasz, załaduj maksymalnie kawiarenkę, i wjedź ul. Leśną do góry. Jeżeli będziesz miał problem z podjazdem, lub nie podjedziesz, wówczas zamówisz i wymienisz sobie korbę, dobierając odpowiednią zębatkę.
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

Akumulatory zawiezione, Wpasowane w tylną skrzynkę jakbym robił na wymiar, jest trochę luzuu między akumulatorami i sciankami ale to chyba lepiej dla wentylacji, ustale je jakimiś poprzeczkami itp.
Kable będą ładnie i elegancko szły od silnika wzdłuż ramy-tytyrytki plis tasma izolacyjna czarna by zamaskować- do skrzyni tylnej i wyprowadzę jeden -skręcony podwójnie by było to 2x25 - do przełącznika , przełącznik w ręce i tyle ,doprze zaizolować , zrobić jakaś ładną ozdobną obudowę -manetkę itp. sam przełącznik będzie robił za bezpiecznik, powyżej 20A ma wywalić, poszukam jeszcze jakiegoś nieco mocniejszego -25A .
Myślę nad jakimś głównym wyłącznikiem by fizycznie odcinać zasilanie od silnka na czas postoju by komuś oglądającemu nie przyszło do łba nacisnąć przycisk na manetce i wtedy caly majdan jedzie:)

Zamówiłem jeszcze mocniejsze linki hamulcowe 4m plus pancerze ,plus klamka na 2 linki z blokadą postojową, trzeba ogarnąć temat hamowania tak na serio. Hamulce tarczowe są założone .
Mam kalkulacje na ubezpieczenie tego wehikułu-ubezpieczenie oc na wypadek strat jakie bym mógł komuś wyrządzić.
No i to na razie tyle ,jak poskładam całość i będę miał znajomego z samochodem na ubezpieczenie przy 1 podjeździe to nakręcimy film grozy czyli czy podjade pod równiejszą ale bardziej stromą ul leśną czy raczej siądzie silnik itp. albo coś się zerwie .
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

W niedziele kawiarnia staje ,będzie pomagała w szczytnym celu. Mam nadzieje uda się przejechać przez piachy bo będę się pchał po ścieżkach leśnych utwardzonych:) jak tam ostatnio jechałem to kawiarni była ze 150 kg lżejsza ,dało rade jechać ,no cóż zobaczymy.

Udało się po znajomości uszyć dach z dobrego materiału wodoodpornego ale trzeba było podszyć go "kordurą" bo inaczej stelaż dachu by wszystko poprzecinał- trzeba go podszlifować i zabezpieczyć np. tasmą izolacyjną ostre krawędzie rurek.

odnośnie wymogów: kawiarnia -jako pojazd rowerowy:) - ma mieć sygnał dźwiękowy, swiatła tył i przód, oraz przy ewentualnej sprzedaży czegokolwiek kasę fiskalną:)

no to skompletowałem tak by do siebie mnie więcej pasowały:)

lampy karbidowe rowerowe mosiężne, takie same jak ta z tylnej skrzynki .
Dzwon nowy ,ale ma fajny dźwięk,dłuugo pobrzmiewa.
Nie mogłem się oprzeć i kupiłem maszyyne liczącą z lat 20 idealna do sumowania zamówień, i szybkiego liczenia ile reszty wydać a przy okazji robi klimat:)
Załączniki
IMG_1104a.jpg
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

Czyli rozumiem że testy podjazdu ul. Leśną wypadły pomyślnie :D
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

tak, tylko awarii uległ aparat stąd brak filmu z podziękowaniami dla tych wszystkich co podpowiadali:)
Przy niedzielnym wyjeździe nie musze jechać w miasto bo od razu jade w las ,niemniej silnik się spisuje, kabel zrobiony na szybko ,musze przerobić ale w miare jest ok , taraz była walka z dachem, dziś montowałem, jest ok, pozostaje w wolnej chwili całość konstrukcji dachu odkręcić od kawiarni, przeszlifować ostre krawędzie, przespawac 2 miejsca mocowania podpórek i ewentualnie dodać jakiś system mocowania dodatkowych rurek by poszerzyć daszek -by był z 1 m nademną , oraz doszycie boczków ,i tyłu by tworzyło to zabezpieczenie przed deszczem i wiatrem.
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

liczyłem 3 razy i wychodzi tak samo prawie:) daszek mam uszyty- 2m/1m, jak będę miał szyć boczki ,przód i dodatkowy daszek nade mną plus plecy tak by można to wszystko pospinać rzepami na krawędzi, jak dam wzmocnienia to wyjdzie jakaś kuriozalna ilość metrów szycia:) okolice 100:) czyli szukamy po rodzinie kto ma maszynę do szycia pożyczyć bo moim singerem na pedały to tego nie będę szył na pewno:)
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

Silnik działa, akumulatory działają, kable przewodzą prąd ale albo sterownik albo manetka nie działa, podłączyłem wszystko jak trzeba ,zgodnie z instrukcjami, i lipa zadnej reakcji, jak zweryfikować co nie działa? Czy po podłączeniu zasilania do sterownika sterownik poda prąd? Podejrzewam że nie, to jak zweryfikować co nie działa?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

kuń pisze:
20 lis 2019, 15:18
Silnik działa, akumulatory działają, kable przewodzą prąd ale albo sterownik albo manetka nie działa, podłączyłem wszystko jak trzeba ,zgodnie z instrukcjami, i lipa zadnej reakcji, jak zweryfikować co nie działa? Czy po podłączeniu zasilania do sterownika sterownik poda prąd? Podejrzewam że nie, to jak zweryfikować co nie działa?
Jak się domyślam, sterownik i manetka nie były wcześniej zamontowane, oraz są nowe, nieużywane. Jeżeli tak, to zapewne masz "nieaktywny" sterownik. Potrzebujesz zapewne "zewrzeć" kostkę z przewodem niebieskim i czerwonym (stacyjkę), by włączyć sterownik.
Jeżeli jednak wcześniej używałeś sterownik z manetką, i przestał działać, to jest duże prawdopodobieństwo że sterownik masz do wymiany. Manetkę łatwo sprawdzisz podłączając 4.5 - 5V (nawet z ładowarki tel), do czarnego i czerwonego przewodu, mierząc napięcie na trzecim przewodzie. Powinno wzrastać lub spadać w zależności czy pomiar będzie względem "-" czy "+".
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

super! rzeczywiście trzeba przecież "odppalic" stacyjką.

to jeszcze drugie pytanie; może się kompromituję ale bo to pierwszy raz ale zapytam:)

akumulatory były spięte, tak by dały 24V..... podłączałem na szybko...zimno w łapy...no i kabel podłączony do plusa wypadł mi z ręki i spadł na - ...chwila moment, zaiskrzyło zespawało miedź do zacisku i spaliło izolacje na kablu..kabel 2,5 linka.

pytanie; jak spaliło kabel albo przynajmniej izolacje, to czy przewód był odpowiedni? do spawania nnapewno nie:)
podejrzewam ze przy zwarciu poszło o wiele wiecej niż 20A:)

to jak skręce 2 x 2,5 będzie odpowiedni?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

kuń pisze:
20 lis 2019, 18:56
.....pytanie; jak spaliło kabel albo przynajmniej izolacje, to czy przewód był odpowiedni? do spawania nnapewno nie:)
podejrzewam ze przy zwarciu poszło o wiele wiecej niż 20A:)

to jak skręce 2 x 2,5 będzie odpowiedni?
To "trochę więcej niż 20A" to zapewne kilkaset A w piku, więc większym zmartwieniem dla Ciebie są wewnętrzne połączenia sekcji aku :D Mam nadzieję że nadal są sprawne. Jeżeli dotychczas kable Ci się nie grzały na maksymalnej mocy, to nie ma potrzeby niczego zmieniać :D
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

mogło popalić ,zniszczyć połączenia? podładowałem akumulatory i napiecie było.
spiecie trwało chwile ze 3 sekundy nim złapałem izolowane kombinerki i rozłączyłem.

jak kkilkaset A to mogło nieźle walnac mnie ,no cóż byłby komplet, tydzień temu pocałowała mnie krajzegga...7 szwów na ręce i cud ze mam kkcciiuuka..ottt zamysliłem się i szybko szybko jeszcze tylko 1 deseczka do cięcia ,efekt łapa do szycia .
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

wszystko działa:) dzięki. Sprawa stacyjki -załatwi mi sprawę jakiegoś wyłącznika, by jak kawiarnia stała to komuś nie wpadło do łba ruszać manetki ,jak będzie fizycznie stacyjną rozłączony obwód to może sobie delikwent gmerać przy manetce.

chyba jednak 1 akumulator trochę dostał bo jedne ładuje się znacznie dłużej niż drugi -startując z tego samego poziomu rozładowania-

przy ładowaniu muszę rozdzielać -rozłączyć akumulatory -to oczywiste, a są jakieś patenty na jakieś porządne, i łatwe jednocześnie, wielokrotne rozłączanie i łączenie akumulatorów? jakiś mostek z szybko złączką?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

kuń pisze:
22 lis 2019, 22:21
....przy ładowaniu muszę rozdzielać -rozłączyć akumulatory -to oczywiste, a są jakieś patenty na jakieś porządne, i łatwe jednocześnie, wielokrotne rozłączanie i łączenie akumulatorów? jakiś mostek z szybko złączką?
Prościej jest kupić drugą ładowarkę (najtańszą), raz że akumulatory będą szybciej ładowane, a dwa; w razie awarii jednej ładowarki, masz rezerwową. :D
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: gość »

Akumulatory są połączone szeregowo?
Jeśli tak to nie trzeba ich rozłączać do ładowania.

Ładowarka musi być tylko podłączona do kleme jednego, a później drugiego akumulatora.
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

Połączenie szeregowe bo musze mieć 24 V . I chyba rzeczywiście skończy się na 2 dodatkowych tanich ładowarkach. Bo jak mam ładować durzy akumulator i następnie 2 mniejsze to schodzi trochę czasu. Jeśli to akumulatory 18 AH czyli ładowarka dająca 2 A będzie ok? nie bawić się w żadne inteligentne?

Inna sprawa że doszedłem niejako do tego gdzie schodzi prąd przy normalnym działaniu kawiarni. Ekspres ma pokrętło : 0...1...2... zero oczywiście wyłączony, a dowiedziałem się coo oznacza 1 i 2..1 to tryb serwisowy, wtedy nie działa grzałka, musze sprawdzić czy wtedy działa pompa, podejrzewam ze tak, wtedy załatwia mi to problem ze ekspres mimo grzania wody gazem próbował dobijać temp grzałką i potrafił wywalić chwilowo przetwornice .
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: AST034 »

Z tego co mi wiadomo zele i inne kwasowki laduje sie pradem rownym 1/10 ich pojemnosci. 18Ah powinno wiec byc ladowane pradem <1.8A.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

AST034 pisze:
27 lis 2019, 9:59
Z tego co mi wiadomo zele i inne kwasowki laduje sie pradem rownym 1/10 ich pojemnosci. 18Ah powinno wiec byc ladowane pradem <1.8A.
Na akumulatorze pisze jaki jest maksymalny prąd ładowania aku 18Ah, zapewne będzie od 4 do 5A, tak więc 2A są jak najbardziej OK.
Co do ładowania szeregowego (24V), to możesz użyć jednej ładowarki na 24V, i ładować oba aku równocześnie (bez rozłączania). Możesz tez równocześnie (bez rozłączania aku), ładować oba aku, dwoma ładowarkami 12V.
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

Kawiarnia działa.... pomijam sensowność ekonomiczną wyjazdów:)
rzeczywiście.....przyda się 2 ładowarka albo i dwie bo ładowanie akumulatorów trwa trochę.
Z 18 ah akumulatorów wyciągam około 30 -40 procent pojemności. Przy wyjeździe z garażu mam 100% trochę jazdy po mieście--wspomagam się na podjeździe małym- i powrót pod ten koszmarek leśnej górki i po podłączeniu ładowarki mam jakieś 65% pojemności.
chyba będzie trzeba dokupić ładowarkę co będzie dawała rade naładować 18ah i 120 AH czyli różne wartości natężenia ,będzie awaryjnie zamiennie z tym Schumacherem co mam.

Na silniku 600 albo 650 W bym podjechał bez problemu, na tym 350W musze deptać ale w ogóle wjeżdżam a to już osiągnięcie .mądry człowiek jak już zamontował:)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

kuń pisze:
27 gru 2019, 20:36
Kawiarnia działa.... pomijam sensowność ekonomiczną wyjazdów:)
rzeczywiście.....przyda się 2 ładowarka albo i dwie bo ładowanie akumulatorów trwa trochę.
Z 18 ah akumulatorów wyciągam około 30 -40 procent pojemności. Przy wyjeździe z garażu mam 100% trochę jazdy po mieście--wspomagam się na podjeździe małym- i powrót pod ten koszmarek leśnej górki i po podłączeniu ładowarki mam jakieś 65% pojemności.
chyba będzie trzeba dokupić ładowarkę co będzie dawała rade naładować 18ah i 120 AH czyli różne wartości natężenia ,będzie awaryjnie zamiennie z tym Schumacherem co mam.

Na silniku 600 albo 650 W bym podjechał bez problemu, na tym 350W musze deptać ale w ogóle wjeżdżam a to już osiągnięcie .mądry człowiek jak już zamontował:)
Czyli wszystko zgodne "z obliczeniami" :lol:
Co do przejścia na 600 - 650 wat, to nie takie oczywiste, :D Po pierwsze musiałbyś zwiększyć baterie do 40Ah, po drugie przy zbyt "gwałtownym" ruszeniu, mógłbyś "zmielić" napęd kawiarenki, i cały zysk z większej mocy poszedłby w naprawy :D
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

no tak...tyle mocy co jest teraz starczy na moje potrzeby, żadnych więcej przeróbek itp. I tak jestem w szoku że to się kręci i jeszcze się łańcuch nie posypał:) odnośnie ładowarek....
https://allegro.pl/oferta/prostownik-mi ... 4291fbf951

coś takiego? tak bym miał wybór ,możliwość ładowania 18AH jakimiś 2 A albo 120AH 10A
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

No tak, bo 350W bierze niby 18.8A a 650W w okolicach 36A to i Akumulator musiałby być większy . Na razie zostajemy przy tym co jest i oby więcej przeróbek nie trzeba robić:)
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

Ponawiam pytanie o ładowarkę.

i jeszcze jedno pytanie: muszę dodać oświetlenie , miejsca pracy na kawiarni - blatu po prawej i po lewej od ekspresu , oświetlenie podnoszonego przedniego blatu i fajnie by było dodać oświetlenie do "potykacza"reklamy.

wszystkie te punkty wymagają " szerokątnego " oświetlenia, bo oświetlenie blatu koło ekspresu -to kwestia odległości lampy od blatu około 1m-zakładam ze lampa by była zamocowana do daszku .

oświetlenie podnoszonego blatu- to jeszce mniej miejsca bo blat ma pod spodem jakby "skrzynkę" były ledy ale sie popaliły i nie ufam takiemu rozwiązaniu . skrzynka jest głęboka na jakieś 8cm. I tam by trzeba władować jakieś światło

jeszcze mniej miejsca by było na potykaczu- kombinuje
https://www.jansen-display.pl/ekonomicz ... gJA0_D_BwE

mam taki potykacz-odziedziczony z kawiarnią.
jedną stronę mogę poświęcić -wyciąć tablicę czarną, wkleić grubą plexe-na plexe zamówić naklejone litery - menu-
plexa może być mleczna albo mogę dać od wewnątrz naklejkę mleczną i pod nią światło światło przechodzi przez plexe i eksponuje napis.

jedyne co wykombinowałem to lampy warsztatowe -na ogniwa 18650 np
https://allegro.pl/oferta/lampa-latarka ... 7866383629

tak wiem śmiechu warte ogniwa ale może lampa bedzie ok, przynajmniej jest na 2x 18650 więc w teori dłużej wytrzyma np na 50% świecenia niż lampa na 1 x18650 a na tym mi zależy bo chciałbym rzadziej ładować ogniwa.Ma to działać jakieś 6 h dziennie

Mieliście do czynienia z tego typu lampami? Mniej więcej ile to świeci na 1 ogniwie o sensownej pojemności ?
Ewentualnie jakieś pomysły czym to zastąpic?
chciałbym uniknąć kombinowania z kolejnymi akumulatorami i ledami na 12 V
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: gość »

Ja bym dał pasek led (aliexpress led strip 5m 3528).

Do tego z allegro odpowiednią ilość profilu PCV w mlecznej wersji (ja do takiego dałem radę wcisnąć 3 paski led ale dwa też będą ok).

I jako sterownik przetwornica step down z aliexpress XL4005 (więcej taniej taśmy zasilane niższym napięciem da dobrą sprawność).

Zasilanie z głównego akumulatora.
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

Witajcie ,wracam jak zły szeląg:)
Proszę nie pisać ...a nie mówiłem:) ....ale do rzeczy.
Nie wiem jak ale zmieliłem, zerwałem, rozwaliłem albo inaczej uszkodziłem prawdopodobnie bębenek w piaście .Podejrzewam ze wiem co jest przyczyną awarii ale to mniej istotne .
Efektem jest to ze moge sobie krecić pedałami,cały system działa, łańcuch sie przesuwa ale tyle koło nie daje oporu ,nie jest przekazywana na nie siła, owszem jak przestanę krecić i powolutku przód tył przód tył ruszam pedałami to w jakimś momencie złapie opór i jechac się da ale to nie rozwiązanie.
Albo walnęła piasta albo bębenek, tak czy inaczej naprawa:
Żaden z przepytanych okolicznych serwisów nie miał do czynienia z tymi piastami albo nie wymieniał bębenka a namierzenie samego bębenka odpowiedniego może być kłopotliwe. Nie ma m ochoty by sie ktoś uczył i eksperymentował na tym kole.

Sama piasta ponad 350zł i jej nie ma w sklepach, przeszukałem całe Internety , nawet jak znajdę to koszt 350zł plus szprychy, zaplatanie .

Ostatnio pojawiła sie opcja wynajęcia kawiarni, potencjalny wynajmujący przejechał się kawiarnią i jak przestał dyszeć to stwierdził że pojazd fajny ale ciężki w jeździe pod górkę:) .

Jeśli więc mam wymieniać piastę ....to może iść w napęd w tylnym kole? Lub w silnik centralny.
Podpytałam kilku osób mających takie kawiarnie-seryjne. Zamontowane są tam silniki centralne bafag 500 albo 750W
Tyle ze to nie rozwiązuje problemu bo w moim przypadku zawiodło mocowanie czy przeniesienie siły w obrębie piasty, więc to nieważne skąd idzie siła jeśli zerwało bębenek albo uszkodziła piastę.
Podejrzewam że te seryjne kawiarnie również b y wysiadły na moich górkach .
trzeba by zamontować silnik w tylnym kole.
pytanie pierwsze:
Czy takie silniki można zasilać akumulatorem żelowym ,mam haze 12V 18 Ah mogę dokupić jeden i będe mógł spiąć go w układ 3 x 12v ...bo 2 mam na stanie już kupione.
ewentuajlnie ajkiś silnik na 24V ? jak padną wymienięn a pakietowy .
Drugie pytanie czy takie akumulatory dadzą radę bezpiecznie dla siebie i otoczenia obsłużyć silnik ?
jaki musi być sterownik?
trzecie pytanie. czy taki silnik ...rapid M2000
https://e-biker.pl/collections/silniki/ ... apid-m2000
będzie odpowiedni?
Pomijamy szerokość montażową, jeśli będzie za szeroki to może wesja 1000W

czy te rozwiązania mają sens

z
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: gość »

Ten Rapid raczej nie będzie dobrym wyborem.
Ja bym szedł w silnik od skutera elektrycznego (np Barton).
Coś takiego ma ogromny moment przy małej prędkości.
Da się wyrwać w przyzwoitej cenie jakąś używkę.
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

Z tego co widziałem to wszystkie kawiarnie jakie miały silniki to były silniki własnie tego typu, niekoniecznie ten model, ale tego typu jakie podałem
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

Przy Twoich prędkościach, najłatwiej założyć dwa takie silniki jakie masz bezpośrednio na tylne koło. Jedyny problem to odpowiednio duże zębatki i ich montaż do szprych koła. Nic więcej nie musisz zmieniać.
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

mówisz o silniku 350W ? spiąć 2 silniki ?
jakimś tam rozwiązaniem jest ostre koło....piasta tylna z otworami montażowymi to tarcz ,zamówić albo znaleźć tarcze 46T albo większą .
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

kuń pisze:
18 maja 2021, 20:48
mówisz o silniku 350W ? spiąć 2 silniki ?
jakimś tam rozwiązaniem jest ostre koło....piasta tylna z otworami montażowymi to tarcz ,zamówić albo znaleźć tarcze 46T albo większą .
Silniki bierzesz z reduktorem i wolnobiegiem, z tego co pamiętam masz taki silnik, wiec wystarczy drugi o tej samej mocy, przełożeniu i zębatce. Jakie tarcze będą potrzebne dla prędkości 4 - 6 km/godz obliczysz dopiero jak będziesz miał silniki/zębatki, i RPM tych zębatek.
I jeszcze jedno, jeżeli 350 watowym silnikiem zmieliłeś tył, to Bafangiem 750 wat zmieliłbyś to tak samo tylko SZYBCIEJ
Ostatnio zmieniony 18 maja 2021, 21:36 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

silnik jaki mam 350W z magmy ma przełożenie,przekładnię wbudowaną ale nie ma wolnobiegu.
tył zmieliłem nogami, nie dotykając manetki silnika, był odłączony od akumulatorów, po prostu po 9h pracy przy odnawianiu kawiarni,przy montowaniu wszystkiego co ostatnio przerobiłem,daszek itp, będąc zmęczonym i rozkojarzonym bo już głową byłem w domu próbowałem wjechać do garażu ,tyle że oś przednia była skręcona, pod zbyt dużym kątem do koła tylnego, nie było opcji by sie dało tak jechać ,nacisnąłem mocniej na pedały i coś pękło, może było to tylko dokończenie uszkodzenia jakie powstało przy podjazdach pod koszmarne górki itp,tak czy inaczej walnęło i tyle. Jak odkręcę koło to zobacze co tam padło,jak benek to może da sie tanio wymienić, jak nie to silnik w tyle.
Pytanie jak to z zasilaniem takiego silnika, 3x 12 v dadzą radę ? przy silniku np 2000W
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

kuń pisze:
18 maja 2021, 22:21
.......
Pytanie jak to z zasilaniem takiego silnika, 3x 12 v dadzą radę ? przy silniku np 2000W
Znowu zaczynasz "kuńbinować jak kuń pod górę". :D
Skoro dotychczasowy silnik 350 wat starczał na jazdę i podjazdy pod górkę, to dlaczego chcesz nagle silnik 2 kW. Dwa silniczki 350 wat Z MOCĄ NA OBU PO 150 - 200 WAT zużyją w przybliżeniu tyle samo prądu co dotychczasowy jeden silnik, wjadą tak samo jak dotychczasowy silnik, a dotychczas nie wspominałeś nic o kłopotach z zasilaniem, więc co już chcesz znowu zmieniać. Pokaż zdjęcie zębatki z tego silnika. Do tych silników są zębatki z wolnobiegiem, a przy napędzaniu obu kół są one praktycznie niezbędne.
Tu masz zębatki z wolnobiegiem do tego silnika .

https://magma.sklep.pl/product-pol-2696 ... -kolo.html
DomeZ
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 08 lip 2020, 10:14

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: DomeZ »

Wrzuć sobie 3k i na kole sobie tą kawiarnią pojeździsz, przy okazji klientów ściągniesz
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5822
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: pxl666 »

DomeZ pisze:
19 maja 2021, 13:12
Wrzuć sobie 3k i na kole sobie tą kawiarnią pojeździsz, przy okazji klientów ściągniesz
Zwłaszcza 5kmh...
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

5 km na h jest odpowiednią prędkością szczególnie w zatłoczonych Międzyzdrojach. Większym problemem jest przejechanie nieraz z 300m a po drodze górka , bo to blokuje możliwość handlu.
Zaproponowano mi
https://nexun.pl/mxus-45h-v3-3k-turbo-3000w-6t-10x6-tyl
temat do przemysleń.
tyle ze przy tym silniku nie da rady jechać na zebatce bo obsługuje wolnobieg a nie kasete.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5822
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: pxl666 »

Weź jedną albo dwie przekladniowki i będziesz mógł się powoli toczyć
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: gość »

Nie wiem czy jakaś przekładniówka jest zaprojektowana do takich obciążeń. Zębatki mogą się szybko zmielić.

Swoją drogą Zeltom robi teraz przyczepkę pchającą na silnikach od deski elektrycznej.
Takie dwa maleństwa przy napięciu 24V i prądzie ~ 10A mogły by nieźle wspomagać przy małych predkosciach.
https://allegro.pl/oferta/2x-kolo-silni ... 0199923963

Tylko gdzie je umieścić...
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

Kuń, zakładasz na oba przednie koła coś takiego jak poniżej, dajesz dwa takie same silniki jak masz, tylko z wolnobiegami, podłączasz to do tej samej instalacji którą masz, i masz to samo co dotychczas, tylko z dwoma sinikami na przednich kołach. Na tył dajesz dowolne koło/piastę jak chcesz dodatkowo pedałować"
Załączniki
silnik rower1.JPG
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: gość »

Zrób tak jak napisał Kolega wyżej, ten typ napędu już Znasz.
Nie ładuj się w żadne 3k turbo itp. To są silniki do szybkiej jazdy. Przy 5 ~ 10 km/h będą się tylko grać.
No i to są koszty: mocny pakiet, mocny silnik, mocny sterownik....
Żeby jechać 5~10km/h?
Serio?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5822
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: pxl666 »

Ty weź załóż Blat na korby 24t A na ośkę przykręć blat 52t i Będziesz na miękko jechać na samych nogach
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

po koleji:
Gość, silnik jaki rozważam to żadna przekładnikówa.

druga sprawa z tego co zdążyłem wyczytać silniki różnią się liczbą T i nie każdy jest szybki

https://mgvolt.pl/produkt/mg-volt-swift-mxus-xf40-30h/
ma 65Nm a liczba T =6
i ma 1,1km-h z 1V

albo
https://mgvolt.pl/produkt/mg-volt-voyag ... -xf40-30h/
ma 95Nm liczba T=8
i ma 0,7km - h z 1 V

widziałem gdzieś silniki 10 albo 11T i ten przelicznik był w okolicach 0,5 km -h z 1V
liczone bez obciążenia

rozważam silnik w kole bo te silniki są sw kawiarniach montowane, franczyzodawca wypuszczający wiele rowerów je montuje to czemu mam robić 2 napędy na przednie koła .

tak serio tyle zachodu dla możliwości jazdy 5 czy 10km na h bo możliwość jazdy jakiejkolwiek a czesto wyjechanie z garażu czy podjechanie na miejscówkę gdzie zarobek dzienny na czysto to okolice 800...1400zł . Jest chyba o co sie bić i pokombinować?
ODPOWIEDZ