Strona 1 z 8

Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 23 cze 2019, 23:14
autor: kuń
Witajcie, jak w temacie: dodajemy napęd do kawiarni rowerowej, roweru gastronomicznego.
na razie nie ma co pokazać bo dopiero pomysł na napęd się pojawił.

Potrzebuje podpowiedzi, pomocy.

Nietypowe zastosowanie napędu rowerowego. Kawiarnia rowerowa, cos w ten deseń. ( to nie moja kawiarnia )

https://www.google.pl/sea...f=1554471832310

czyli 2 koła z przodu i 1 z tyłu napędowe.

Zamieniłem poprzednie tylne koło - zamiast wolobiegu 34 dałem kasete 46 oraz zamiana korby z 24 na 22 wszystko by uzyskac maksymalną moc bo pa pierwotnym zestawie 24 z przodu i 34 z tyłu ciężko się jechało.

do tego zestawu mamy przerzutkę tył slx 7000 i łańcuch 120 ogniw.

używanie tylko 1 blatu z przduu-22- oraz 1 zębatki z tyłu- mianowicie 46
Koło zaplecione na maksymalnie pancernych podzespołach jakie mogłem kupic w sensownej cenie.
ostatnie jazdy próbne : jazda po płaskim jest ok, górki wykańczają albo wręcz uniemożliwiają jazdę.
mam po drodze podjazd -ul bukowa w Międzyzdrojach. można obejrzeć w gogle map.
gogle map przekłamuje, nachylenie nieco większe niż widać to na zdjęciach.

sąsiednia ulica -leśna- jest stroma ma nachylenie ponad 10% liczyłem mniej więcej w programach czytających wysokość ( wysokościomierz.pl ) i wyszło mi ze nachylenie ulicy jaka mnie interesuje to około 9%

wykombinowałem coś takiego:
tylne koło zostaje rowerowe ,na nim kaseta 46t na tej zębatce jest lańcuch i tylko na tym ustawieniu będzie jechane na nogach.
Natomiast na bagażniku ( może w skrzynce) dodam cos takiego:

https://magma.sklep.pl/product-pol-1216 ... akowy.html

ten silnik przez wolnobieg z zebatką 12 T bedzie spięty z kasetą ( na kasecie będą 2 łańcuchy ) oddalone od siebie o 1 zębatkę by nie tarły. będzie na zębatce 36 t

wolnobieg : https://nexun.pl/pl/p/Wolnobieg-1s-12T/451

podobno można go przerobić, zeszlifować tak by pasował na łańcuch 11 rzedowy .

silnik z wolnobiegiem połączony bedzie wytoczoną osią, wolnobieg nakrecony na oś.

200W 12v z przekładnią, obroty na wyjściu 110/min co da przy zębatce wyjściowej 12T i zębatce odbiorczej 36t około 37 obr /min razy 60 min mamy 2200obr /h , licząc ze koło ma w zaokręgleniu 2m obwodu mamy 4400 m /h = 4,4km/h

licze że: jadąc na napedzie rowerowym ten wolnobieg na zębatce z silnika na to pozwoli- nie będzie oporów dużych, natomiast przy jeździe na silniku silnik kręci zębatką zębatka przenosi napęd łańcuchem na kasetę kaseta kręci kołem tylnym i jedziemy, oczywiste jest ze nie wysprzęgle nie odłączę wtedy napędu rowerowego i pedały będą sie kręciły-napędzane łańcuchem rowerowym ale przy prędkości 4,5km /h bedzie to do przeżycia .

silnik 200W 12V z obrotami 110 /min ma 15 NM po przekładni. licze że jak puszcze napęd przez kolejną przekładnię-czyli przerzutkę- to wzrośnie x3

https://magma.sklep.pl/product-pol-4601 ... zkich.html

ten ma 19,76

dobrze kombinuje?

są silniki tańsze już z zębatką i wolnobiegiem ale nawet po przekładni maja za duże obroty- około 350 /min

aha i najważniejsze, takiej jazdy nie będzie dużo, ze 200m dziennie.

pytanie czy to zadziala? czy takie spięcie 2 napedów bedzie ok?
jak myślicie silnik 200W da rade? bedzie jakis sterownik zeby miękko to startowało i manetka gazu.
i pytanie o akumulator : silnik pod obciążeniem bierze 24A to jaki akumulator brać ? żelowy pewnie, ale jaki? jak dobrze rozumuje np akumulator 24AH -magazynuje 24A ( i moze to oddać -np 1 A przez 24h albo 24A w 1 h ) oczywiscie mówimy o całkowitym rozładowaniu itp,niewskazanym i chyba niemożliwym nawet.
Ale jak rozpoznać ile odda akumulator w poborze ciągłym bez uszczerbku dla siebie? rozruchowy prąd np 200A nic mi nie mówi, nie wiem ile on odda przez np 4 minuty działania stałego )

odnosnie pojemności:
jesli mam do przejechania 200m a prędkość to około 4,5h to przez 1 min przejade 75m .
czyli 200 m przejade w okolicy 3 min
jesli pobór silnika pod obciążeniem to 24A /h bo tak to rozumiem.
to 24dzielimy przez 1/20 h ( 3 min ) i mamy 5 A poboru przez 3 min
więc np akumulator 10AH byłby wyładowywany do połowy ?


proszę podpowiedzcie bo na silnikach w ogóle się nie znam.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 24 cze 2019, 7:23
autor: Umbur
Nie działa link z googla. Popraw go najpierw, żeby było widać jak to wygląda.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 24 cze 2019, 8:14
autor: kuń
http://www.trasymasy.pl/rowery-wielokolowe/

https://imged.pl/cafe-bike-2016-mobilna ... 26331.html

coś w tym guście.
u mnie z tyłu jest bagażnik rowerowy a na nim skrzynka drewniana-mały magazyn ale może robić za schowek na silnik.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 24 cze 2019, 14:08
autor: kuń
Ewentualnie coś co gdzieś podpatrzyłem na youtubach.silnik ale spięty łańcuchem z korba..przecież na korbie mam przynajmniej 1 blat wolny. 42t.. czyli jakby brać silnik 17pobr po przekladni.wolnobieg 12t. Byłoby to jakieś 50..51 obr koła tylnego na min czyli 3000/h czyli jakieś 6km/h.pytanie jak.mocny brać. I jak myślicie czy to by pociagnelo?

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 24 cze 2019, 17:28
autor: kuń


Cos na tej zasadzie ale silnik inny- wolniej kręcący, na silniku zębatka 12 z wolnobiegiem, i łańcuch z tej zębatki by szedł na blat 42 z przodu.

Jak myślicie, uciągnie to kawiarnie? Jasne ze na filmie gość ma zrobioną korbę z wolobiegiem, mnie na razie to nie interesuje ale to było by chyba najwygodniejsze. dla mnie ważne żeby układ jaki kombinuje nie przeszkadzał w jechaniu po płaskim, a ma pomagać w podjeździe.
Jakoś przeżyje te 200m jak korba będzie się kręciła napędzana silnikiem, jak będą to niskie obroty.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 29 cze 2019, 21:05
autor: scuda
A nie lepiej zamowic silnik centralny bafanga lub tsdZ2 i bez kombinacji wcisnac zamiast korby ? Cena za najtanszy tsdz2 to okolo 1300 zl, a z tymi kombinacjami moze wyjdzie taniej ale ile roboty i kombinacji a i tak nie wiadomo czy uciagnie czy nie.
Na tylnej zebatce 46 zebow i przedniej 42 powinien uciagnac kawiarnie. Jesli bedzie za ciezko to mozesz bez problemu z przodu zmienic na mniejsza i po klopocie

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 29 cze 2019, 23:23
autor: kuń
Pytanie czy jakikolwiek silnik da max mocy przy niskich obrotach, Rzędu 120-170 /min

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 30 cze 2019, 7:30
autor: scuda
Silnik centralny bedzie mial wiecej obrotow, mozesz zmniejszac zebatke przednia az do uzyskania oczekiwanych obrotow silnika.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 30 cze 2019, 8:32
autor: tkoko
kuń pisze:
29 cze 2019, 23:23
Pytanie czy jakikolwiek silnik da max mocy przy niskich obrotach, Rzędu 120-170 /min
"Niskoobrotowe" (do 200 RPM) będą miały największą moc w okolicy 70-80% obrotów (~150 RPM).

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 30 cze 2019, 11:10
autor: tatar
istotnym elementem bedzie również sterownik.Sabvoton czy podobny FOC napewno da odpowiednie obroty i moc.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 30 cze 2019, 11:44
autor: sunman
Ooo ;) moje klimaty. Przerabialem pare takich czolgow :).
Tutaj silnik hub z wysokim momentem obtowym da rade ( nie 0.75km/v w 26 bo to tylko sie zagotuje).

Lancuch jesli ma to byc mid wjedzie to wszedzie ale koszty mielenia napedu od czasu do czasu troche zniecheca.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 30 cze 2019, 12:21
autor: scuda
Nic nie mieli mid, to wielki mit rozpadajacych sie napedow. Nie zauwazylem aby lancuch sie szybciej wyciagal w stosunku do analoga. Katuje dosc mocno niby cienutki lancuch 11 rzedowy i nie wyciagnal sie nawet o 0,75% po ponad 1000km w terenie. Dla porownania analog w gorskim rowerze przejezdza na lancuchu 1.5-2k km. Goraco polecam mida, mialem huba i slaby napewno nie da rady, a mocny przewyzszy koszty mida napewno.
Na aliexpress sa kasety przeznaczone do 9 rzedow z rozpietoscia 11-46 wiec mozna po taniosci zlozyc naped z duzym zakresem przelozen. Dodatkowo tongsheng po przerobce na lcd3 ma mozliwosc ruszania tylko z wykrytym naciskiem, czyli pod mocnym wzniesiem nie musisz obrocic korby zeby wspomagało.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 30 cze 2019, 19:07
autor: kuń
dzięki za odpowiedzi.
po kolei:
piastę z hamulcem bębnowym - robi za postojowy mam zamontowaną ( archer ) z wyjściem na kasetę.
kasetę z zakresem 46T mam zamontowaną.
Do tego łańcuch 11 rzędowy, przerzutka pod 11rzędów , korba z minimalnym blatem 22T .To wszystko jest kupione ,zamontowane i działa.
I nic z tego nie chcę zamieniać bo dosyć kasy wywaliłem.
Jak mała musiała by być zębatka by zamienić obroty silnika rzędu 1000/min na 100-150 min?
Dlatego kombinuje silnik już z przekładnią.
Ten co podałem z magmy-350W
https://magma.sklep.pl/product-pol-4601 ... zkich.html


plus sterownik

https://magma.sklep.pl/pol_m_SILNIKI-ST ... C-609.html

jak nie taki sterownik to jaki?
silnik ze sterownikiem wyjdzie mi z 500zł plus 2 akumulatory 12V i zamknie się w 700zł .
silnik ma być używany sporadycznie.

jeśli już przerabiać, zamieniać to ewentualnie doda silnik centralny, pytanie jaki ma odpowiednie parametry? Niskie obroty i przy niskich obrotach odpowiednią moc?

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 30 cze 2019, 21:21
autor: tkoko
Jak już tak kombinujesz z silnikiem Magmy, to najtańszym rozwiązaniem będzie gotowy silnik:

https://allegro.pl/oferta/silnik-24v-25 ... 7706230708
https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-kon ... 7066019560

kup zestaw z zębatką z wolnobiegiem, taką jak w drugiej nieaktualnej ofercie.

dostaniesz także mocniejsze zestawy, tak na silniku 1016z, jak i nowocześniejszym ;) silniku 1020z.
To wkładasz do "estetycznego" kuferka na bagażniku, w dnie robisz dwa otwory na łańcuch między zębatkami silnika i największą zębatką wolnobiegu na kole, zapinasz łańcuch, i napęd gotowy. :D

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 30 cze 2019, 21:36
autor: Inc0
scuda legendą to nie jest lecz faktem bo jakos trudno oczekiwac że cześc zaprojektowana do przenoszenia obciazeń o wartosci x bedzie bez szwanku znosić obciażenia 2x, 3x 5x itd midy miela napedy , i miela tym skuteczniej im są mocniejsze takie fabryczne o nominalnej 250W tez skracaja zycie napedom rowerowym w porównaniu do analoga moze nie tak drastycznie ale tak własnie sie dzieje fizyki nie oszukasz. Co midy o mocach rzedu 750-1000W robia z napedem prosze bardzo masz tu foto kolegi z forum https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=120120#120120 tu kolega ma dylaemat z napedem ciezkiego pojazdu bo nie sadze żeby to woziło gastronomiczne załadowane towarem wazyło mniej niz 300kg wiec poruszenie takiej masy będzie wymagać konkretnej wartości momentu a nic tak nie niszczy mechanizmu napedu jak przenoszony bardzo wysoki moment obrotowy. warto tez pamietac że jesli łancuch w takiej "kawiarence "napedzanej midem peknie to stworzy nie ciekawy precedens całkowitej utraty napędu.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 30 cze 2019, 21:44
autor: scuda
Urwany lancuch zdarza sie tez w analogach i to nie rzadko, myslalem dokladnie jak Ty dopoki nie zbudowalem kilku midow i na wlasne oczy a nie z opowiesci internetowych, widze ze nie dziej sie zadne z tych zjawisk, nawet po zbudowaniu pierwszego bafanga bbs02, obchodzilem sie bardzo delikatnie z przerzutkami bo ciagle sie balem ze sie cos urwie, dopoki nie pojezdzilem, potestowalem i widze jak duzo znoszą napedy.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 01 lip 2019, 7:42
autor: kuń
Tkoko. To nie zadziała co proponujesz. Nie mam wolnobieg tylko kasetę. Bo wolnobiegi nie mają zakresu zębatek powyżej 40 i są slabsze. Druga sprawa to zębatka dostępna z tyłu.max mam 46t ale jest zajęta przez napęd rowerowy. Więc 1 musi być wolna..by był odstęp między łańcuchami i dostępna jest dopiero 36. Więc mamy silnik jaki podales 353 obr /min razy zębatka 9t wychodząca. Masz 3177 zębów na minutę. Dzielisz przez 36.masz 88 obr koła na minutę. Co finalnie daje 10.5km/h. Mniej więcej. Uwierz mi nie chciałbyś tym potworkiem rowerowym jechać 10km/h .Raz beZpieczenstwo. Dwa mi się nie spieszy. Trzy wioze cały Majdan kompletowany kilka lat. Glupia.wywrotka i.ekspres warty 15tys zł leci na ziemie- oczywiście jest przytwierdzony do blatu a blat do całej konstrukcji zabudowy ale wole nie kombinować z prędkościami powyżej powiedzmy 4 km/h . Jak silnik wyjściowo będzie miał 150 obr mniej więcej to spokój ie starczy. Wtedy wychodząca zębatka ma 12t odbiorcza 42..blat przy korbie z przodu. I załatwione. Mozna by nawet dać system przsuwania silnika na jakichś łapach i blokowania by w trakcie jazdy nie mielić bezsensownie silnikiem jeśli ma wyczuwalny opór. Wtedy tylko przed górka zakładam łańcuch podkręcić silnik wyżej by napiąć łańcuch .Zablokować silnik w odpowiednim położeniu i jazda te 200m pod gorke.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 01 lip 2019, 8:40
autor: AST034
Jak chcesz to możesz wrzucić tam silnik Revolta, z malym sterownikiem BLDC i nawet malym pakietem spokojnie pociągnie tą maszynę i nawet się nie spoci, mam taki do sprzedania :)

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 01 lip 2019, 9:17
autor: kuń
Dzięki za propozycje. Ale poczytałem i się grzeją:) 55 stopni bez obciążenia podobno i silniki podobno do przewinięcia:) Pozatym to drogo wyjdzie. silnik choćby z magmy z przekładnią i sterownikiem i 2 małe akumulatory 12 V wyjdzie ze 7 stów

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 01 lip 2019, 9:28
autor: tkoko
kuń pisze:
01 lip 2019, 7:42
.... Więc mamy silnik jaki podales 353 obr /min razy zębatka 9t wychodząca........ Uwierz mi nie chciałbyś tym potworkiem rowerowym jechać 10km/h .raz beZpieczenstwo.dwa mi się nie spieszy....
Po pierwsze; zębatka z wolnobiegiem ma 12 zębów, ta zębatka bezpośrednio na silniku ma 9 zębów lecz nie ma na niej wolnobiegu. (komplet który sprzedają to dwie zębatki 9T zamontowana do silnika w oryginale, i zamienna 12T z wolnobiegiem)
Po drugie; 10-11km godz, to masz maksymalna prędkość którą uzyskasz przy obciążeniu silnika na poziomie300-500wat, i na maksymalnym wychyleniu manetki, tyle tylko że "obciążenie" kawiarenki spowoduje i tak spadek maksymalnej prędkości, nie mówiąc już o tym że nie musisz jechać na pełnym wychyleniu manetki, dodatkowo dla relaksu możesz pokręcić sobie korbą :D
Po trzecie; myślę że w kasecie, tak jak i w wolnobiegu, można również zmienić zębatkę na taką która ci pasuje, i dać dwie zębatki 46T, jedna będzie do silnika a druga z resztą kasety będzie używana tak jak dotychczas.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 01 lip 2019, 9:52
autor: kuń
SUNRACE CSMS8 to kaseta jaka mam. cała stalowa, a nie jak inne kasety stalowe tyle ze największe zębatki aluminium, podejrzewam że te aluminiowe to przy takich obciążeniach by zniknęły chwila moment.
fakt nie zerknąłem bo widziałem gdzieś w magmie zębatki 9 z wolnym kołem ale ta co podałes ma 12.
Tak czy inaczej za wysokie obroty, ten co wyszukałem chyba będzie ok, niech jedzie to powoli byle do przodu , pytanie czy jest aż taki spadek prędkości przy dużym obciążeniu?

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 01 lip 2019, 10:55
autor: Inc0
scuda urwany łańcuch sie zdarza w analogach osobiście nigdy mi sie ta sztuka nie udała a robie na łańcuchach dużo w piachu i w błocie km ofc możne sie takie coś przydarzy tylko gdy łańcuch jest kiepskiej jakości wykonania z goownolitu , zaniedbany ,zużyty i/lub nieprawidłowo eksploatowany ( są tacy mistrzowie którzy zapinaja z przodu największa zębatkę i z tyłu największa i odwrotnie najmniejsza z przodu i z tyłu wtedy łańcuch wygięty bocznie niszczy sobie nitowanie ogniw , zalinkowałem post kolegi gdzie pisze
"Niby łańcuch wzmocniony do ebajka. Sterownik na 15A. Coś koło 1000km zrobione i TRACH przy ruszaniu..." to nie legenda ale fakt i faktem jest że kolega miał dość użerania sie z wymianami napędu co kilka tys km wiec teraz cieszy się hubem bez przekładniowym i nie zrozum mnie źle to nie tak że mid jest bee a hub cacy cacy po prostu tam gdzie liczy się niezawodność i duże przebiegi hub jest optymalnym rozwiązaniem tam gdzie ważna jest frajda w czasie weekendowych eskapad a trwałość to sprawa drugorzędna mid jest dobrym rozwiązaniem te reguły tycza sie rowerów kolega ma ciężki pojazd tu żadne z powyższych nie będzie dobrym wyborem , bardziej widziałbym silnik centralny ale taki jak do quadów itp pracujący z jednym dobrze dobranym przełożeniem na naprawdę solidnym łańcuchu lub dwa silniki przekładniowe w przednich kołach

kuń jasne że tak inaczej jedzie sie na pusto a inaczej z full obciążeniem większe opory... większe siły bezwładu ...większe zużycie energii ..fizyki nie oszukasz;)

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 01 lip 2019, 18:37
autor: tkoko
kuń, zapytaj najpierw w Magmie, czy zębatkę 12T z wolnobiegiem, bo zapewne o tej mówisz, będziesz mógł zamontować do silnika 1016 LZ (czy ma odpowiednie mocowanie). Sama zębatka 12T jest na gwint, i do montażu w miejsce zębatki 9T potrzebuje "przejściówki" gwint - klin. Zębatka 9t, jest tylko w wersji, "na klin", bezpośrednio na oś przekładni (nie ma wersji z wolnobiegiem). Do twojego silnika potrzeba gwint - wieloklin, jeżeli średnica osi na to pozwala..

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 01 lip 2019, 18:56
autor: pxl666
nie rozumiem czemu nie chcesz dac na tyl po prostu mocnej przekladniowki , przewoltowanej lekko , skoro nie będziesz tym walił km a jedynie ma pomagać w trudniejszych sytuacjach ... np Q128H nominalnie 36v , na 48v spokojnie śmiga i ma bardzo przyzwoity moment

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 01 lip 2019, 20:05
autor: tatar
pxl666 pisze:
01 lip 2019, 18:56
nie rozumiem czemu nie chcesz dac na tyl po prostu mocnej przekladniowki , przewoltowanej lekko , skoro nie będziesz tym walił km a jedynie ma pomagać w trudniejszych sytuacjach ... np Q128H nominalnie 36v , na 48v spokojnie śmiga i ma bardzo przyzwoity moment
No wlasnieTo wmiare najrozsądniajsze rozwiązanie. ;)

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 01 lip 2019, 20:55
autor: kuń
Bo klece ten wehikuł jakiś czas już;) i tak za długo. I kazda przeróbka powoduje zmiany gdzieś indziej. Nagle się okarze że montując ten albo inny silnik w kole nie mogę używać kasety.przerzutki .i łańcucha jaki kupiłem.dodatkowo Piasta archera z hamulcem bebnowym jest wygodna. robi za postojowy. Inna sprawa że rozumiem mechanikę ale elektryki nie. Druga sprawa.
było urwania łba z długością szprych ,przeplatanie. Robienie mocniejszej asymetrii bo rama hinska itp i różne odległości od piwotow wyszły..to mi się odechciewa lekko. Jak by się okazało że można tanio w miare wladowac elegancki silnik w koło to byłoby cudo.ale musi silnik pozwolić na jazdę na napędzie rowerowym i na kasecie 11s zakres do 46. Chyba odechciało mi się tego silnika przekladniowego 350w bo czytam czytam i to mało. Najseksowniejsze. Byłby prEkladniowy z magmy 550w za 649zl..to już poziom jakiegoś silnika w koło montowanego

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 01 lip 2019, 20:57
autor: pxl666
jeśli wał osi pod skrzynią kawiarni jest wspólny to ewentualnie przełożenie paskiem zębatym z np MY1020 , ale to skomplikowańsze i raczej droższe rozwiązanie.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 01 lip 2019, 21:03
autor: kuń
Nie ma wału. Koła się kręcą niezależnie.nie są połączone

Do tego przy zakrecaniu odległość takiej osi od silnika by się zmieniała. Najseksowniejsze byłby chyba ten w kole silnik .byle przyjął kasetę 46t oraz operatora laika w elektryce. No i ma się lekko kręcić kiedy jadę na napędzie rowerowym.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 01 lip 2019, 21:15
autor: kuń
Niby ehh ale nagle się okazuje że biorąc szeroką oponę crazy bob 2.35.. o realnej szerokości 60mm to niby najbardziej odporna.dopuszczalny ciężar 140kg to się okazuje że dając przypisany do korby suport ..korba taka nie inna bo ta ma 22t..i się okazuje że łańcuch przechodzi bardzo blisko opony. I nie mam ochoty kombinować z całym układem bo się okarze że łańcuch zaczepi o oponę itp więc stąd kombinowanie by silnik z boku ale widzę że to słabe wyjście. Więc jaki silnik można tak występować sterownikiem cY innym cudem by miał niskie obroty i dużą moc

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 01 lip 2019, 21:19
autor: pxl666
silnik z motoreduktorem . magma ma...ten rower to trike tak ? w tylnym napędowym jest lipa silnik w kole , a w tych bocznych ??

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 01 lip 2019, 21:41
autor: kuń
Tak. 3 koła. 2 przód. Na nie nie da rady napedu zrobił łatwo. Przespawywanie belki.miejsc łączenia itp.. lepiej już od razu akumulator do szyji sobie doczepić i skok do morza;) poprostu już za durzo z tym było kolomyji. Zmiana lokalizacji garażu odpada bo nie dostanę nigdzie indziej garażu za free. A do tego garaż to baza wypadową na potencjalna fajna miejscowke. Dlaczego napęd na tył to źle wyjście ? Zerwie.zetrze.spali oponę?

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 01 lip 2019, 22:09
autor: tkoko
A ja powtórzę to co proponowałem. Podwójna zębatka 46T na kasecie, jedna "przy szprychach" do silnika, reszta kasety pomniejszona o najmniejszą zębatkę do analogowego użycia, silnik najsłabszy 250wat 1016Z z zębatką 12T i wolnobiegiem, i będzie to jeździło tak jak teraz jeździsz bez silnika, tylko znacznie wygodniej dla Ciebie. zakładam że nie będziesz kawiarenką jeździł po długich podjazdach rzędu 15%, tylko ewentualnie przez jakiś mostek, lub małe wzniesienie. Taki silnik 250wat mocy przy prędkości 5km/godz, i tak będzie co najmniej dwu-trzykrotnie "mocniejszy" od Ciebie :D Całość (bez zębatki w kasecie), to jest silnik z wolnobiegiem, sterownik i manetka, to koszt 300-350zł, "gotowe" do jazdy

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 01 lip 2019, 22:15
autor: scuda
Wedlug mnie zaden hub nie bedzie sobie radzil dobrze przy 4km/h i mocnym obciazeniu. Bedzie se ostro grzal a dodatkowo przekladniowy bedzie mielil plastikowe tryby.
Jesli taka predkosc to kombinuj z midem albo silnikami z magmy.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 01 lip 2019, 22:50
autor: pxl666
Hmmm no faktycznie można my1018 ale ten silnik się mi mocno grzał i smierdział smarem...moim zdaniem clou tej imprezy to odpowiednio duża zebatka odbiorcza...Może nawet taka z przedniego blatu przekręcić ja hindusķim sposobem po drugiej stronie piasty na gumowych podkladkach jak te do spalinowych

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 01 lip 2019, 22:51
autor: pxl666
A nie zauważyłem że przednie koła są skrętne....

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 01 lip 2019, 22:55
autor: Inc0
hm.. a midy to maja z czego tryby :P ? kłopot jest bo to jest masa do jakiej żaden rowerowy silnik nie został zaprojektowany nie wyłączając midów . nie ma łatwego i trwałego rozwiazania tego zadania.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 01 lip 2019, 23:47
autor: kuń
no jakby bylo łatwo rozwiązać ten problem to bym głowy na forum specom nie zawracał tylko zamówił gotowe w sklepie:)

pytanie jak dodać tą zębatkę 46? nie mogę namierzyć osobnych zębatek 46

jakby się uprzec i zrezygnować z piasty Archera...to można dac piaste pod hamulec tarczowy
https://miastorowerow.pl/piasty-tylne/3 ... 19776.html
do tego dodać zębatkę ,spiąc z silnikiem itp.
na razie kombinuje z tym co mam. czyli jak dodać koronkę - i gdzie ją kupić -

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 01 lip 2019, 23:56
autor: kuń
Tkoko, zerknij w gogle maps Międzyzdroje- ulica bukowa - ma ze 150m - sąsiednia ulica-leśna ma oznaczenie 10% nachylenia, bukowa wyprowadza mnie na podobną wysokość ale jest dłuuga . policzyłem mniej wieceej ulica jaka mnie interesuje by podjechać ma poniżej 10% nachylenia i ze 150m długości . i tylko ten podjazd mnie interesuje, resztę miasta w okolicy jaka mnie interesuje to zdobędę pedałując.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 02 lip 2019, 7:10
autor: tkoko
Wg Google map, średnie przewyższenie (22m), na Leśnej (270m) to ~9%, na Bukowej (350m) ~7%, a przez Gintera (550m) to 5%. Myślę że raz dziennie, nie powinno być większego problemu (z Twoją pomocą) w pokonaniu tego odcinka, szczególnie przez ul. Gintera. Większym problemem będzie "wytrzymałość" konstrukcyjna tylnego koła, tak z silnikiem jak i bez niego, gdyż waga całego "zestawu" (kawiarenka + kierowca) przekroczy zapewne 250kg.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 02 lip 2019, 7:42
autor: kuń
Super.policzyles to co liczyłem na piechotę ale...gintera to Masakra;) ok średnie 5 procent...ale połowa ulicy to plaskie a połowa to wspinaczka na rysy prawie więc bardziej stroma niż 10procent. Obawa o trwałość koła..i całego układu uzasadniona;) muszę pożyczyć 2wagi łazienkowe i podłoże pod koła zajmuje wagi i będę wiedział na czym stoję .a do tego sprawdzenie rozkład wagi jak już usiądę na siodelku
T

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 02 lip 2019, 9:02
autor: gienek333
Jak coś, to mam silnik od maszyny sprzątającej 400W z przekładnią (chyba 9 kg waży), ale to mocna konstrukcja (pracował z 15 lat :x ) i sprawdzona. https://www.olx.pl/oferta/silnik-dc-400 ... 06544ae8fd

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 02 lip 2019, 9:04
autor: gienek333
Takie "wolnobiegi" to się nazywa sprzęgło kierunkowe i można np na szrocie znaleźć (występują w alternatorach).

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 02 lip 2019, 9:22
autor: kuń
Możecie się śmiać ale zastanawiałem się nawet nad zastosowaniem wyciągarki elektrycznej.za 2 stowy mam wyciągarek na 12v że sterownikiem pilotem.wolnoobrotowa. dodać do niej koło zębate co przyjmie łańcuch rowerowy. I system szybkiego montowania na przygotowanym miejscu na ramie roweru.dojezdzam do górki.chwila oddechu.wyjmuje wyciagarke. Mocuje na ramie roweru zakładam łańcuch i gotowe.na szczycie zdejmuje. Wyciągarka 700 albo 900w ma uciag tony to chyba moment ma odpowiedni.kwestia dobrania wielkości koła zębatego by to dało sensowną prędkość

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 02 lip 2019, 10:56
autor: pxl666
takie opcje imho . ten drogi motor to ma motoreduktor

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 02 lip 2019, 11:47
autor: kuń
Drogi..to słowo klucz. Kombinuje tanio .

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 02 lip 2019, 12:47
autor: pxl666
Tego się nie zrobi tanio . To nie Wigry dla dziadka do biedronki...ty chcesz sprzęt do roboty ... sorry tak nie ma nawet w Erze...ja widzę błąd na samym początku. Planując tak ciężki pojazd z góry powinieneś założyć jakiś solidny napęd. Ostatnio na olx kupiliśmy z kolegą niemiecki rower pocztowy z napędem mid schachner i piastą sturmeya 5ciobiegową. Taki rower wół roboczy. O takich komponentach właśnie musisz pomyśleć. Rower miał dwa duże kosze na pocztę. Papier lekki nie jest

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 02 lip 2019, 12:51
autor: kuń
Najtańsza wyciągarka Dragona.st2000. Średnica walka na jaki zwija się lina to 30mm a ilość obrotów bez obciążenia to 31/min. Więc teoretycznie dodając koronkę np 42 i sprzegajac wyciagarke z koronką korby 42 mamy 31 /min .niech spadnie o 30 procent pod obciążeniem . Mamy 20 obr min. Czyli 440 ogniw łańcucha na minutę . Jeśli zostawiamy na koronce 46 z tyłu to jest niecałe 10 obr na minutę ... Czyli jakieś 20m na.minute...malo. jakby zrzucić z tyłu na inne przełożenie byłoby lepiej. Ale wtedy może rzeczywiście cały napęd pójść w drobiazgi. Bo o ile moje chwilowe około 200w wytrzyma..podobno człek chwilowo tyle wygeneruje...to już może nie wytrzymac 900w. Ewentualnie właśnie dodać łańcuch na kasete. I tam podpiąć wyciagarke. Nnp na koronce 34 albo wiekszej .wiem że to ciężar. Wiem że to powinno mieć napęd elektryczny porządny ale wylądowałem w ten napęd tyle kasy i czasu że kombinuje jak to usprawnić nie bankrutując.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 02 lip 2019, 12:55
autor: pxl666

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 02 lip 2019, 14:33
autor: tkoko
kuń pisze:
02 lip 2019, 7:42
.....ale połowa ulicy to plaskie a połowa to wspinaczka na rysy prawie więc bardziej stroma niż 10procent. Obawa o trwałość koła..i całego układu uzasadniona;) muszę pożyczyć 2wagi łazienkowe i podłoże pod koła zajmuje wagi i będę wiedział na czym stoję .a do tego sprawdzenie rozkład wagi jak już usiądę na siodelku
T
Powiem tak, mam dwa rowerki Trendline, na silnikach 1016, 250wat (bez przekładni), w tym jeden rower przerobiłem na dwuosobowy. Maksymalna prędkość powyżej 25km/godz. Katując silnik, jestem w stanie, w dwie osoby (~150 kg całość), wjechać na ~5% wzniesienie, o długości ~250m, a wspomagając korbą (rowery mają "dziecięcą" korbę), wjazd jest bezproblemowy. Tak więc myślę, że i w Twoim przypadku, przy siedmiu procentach, nie powinno być problemu. Przy 10km/godz, masz 1.5 raza większy moment na kole, i wjazd nawet 10%, nie powinien być problemem.
Odnośnie trwałości, to chodziło mi głównie o wzmocnione szprychy w tylnym kole (najlepiej motocyklowe), gdyż to na nich wystąpią największe obciążenia.
Co do samej wagi,na całym świecie jeździ wiele milionów ryksz rowerowych których waga jest zbliżona, a 50-70kg na koło, to moim zdaniem, żadne "przeciążenie" które trzeba by "sprawdzać", :D

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 02 lip 2019, 16:01
autor: kuń
To co podpowiedział pxl super byłoby chyba . Mocy aż nadto. Cena nie zabija . Mam temat do przemyślen odnośnie wagi. Podwozie rowerowe samo około 50..60kg. Buda drewniana około 30 bo sztywna i mocna sklejka na dnie. Sam ekspres waży 40 plus pompa i młynek 13kg razem. Plus woda minimum 2 butle po 5l.plus zatankowany zbiornik ekspresu 8l. Butla gazowa że 4kg. Akumulator 21kg. Plus graty.samowar;) kawa.liny wyciągarki ręcznej. I inne cuda wianki że 20kg leki liczymy. Plus moja waga 80kg. I to tak całość lekko liczymy. Czyli że 300kg się uzbiera.