Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: pxl666 »

kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

Właśnie o to uwalanie akumulatora gorszego mi chodzi. Tego chcę uniknąć.
czyli jeśli byłyby to np. 2 akumulatory 75AH to lepszy załatwi gorszy ?
Ale jeśli podłączę dodatkowo do mojego 120AH mały akumulator 22AH to nie będzie tego efektu?
uwaga o rozładowaniu -cykle zależne od prądu rozładowania- senssowna:) czyli rozładowania robione tak aby było maksymalnie dużo cykli.
jasne ze to nieco bezsensowne deliberować czy 2 czy 1 i jakie aku bez testów, dzis mam dostać na 2 ,3 dni jakiś samochodowy sprawny
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

kuń pisze:
29 sie 2019, 10:18
...Ale jeśli podłączę dodatkowo do mojego 120AH mały akumulator 22AH to nie będzie tego efektu? .........
Nie będzie tego efektu, jeżeli połączysz go SZEREGOWO na 24V, każdy z tych akumulatorów jest odseparowany od siebie, i działa niezależnie, wystarczy tylko utrzymać zalecane napięcia obu aku, doładowywując je. Tak; zapewne wystąpi ten efekt, jeżeli połączysz oba RÓWNOLEGLE na 12V, gdyż wówczas oba aku oddziaływują na siebie np. prądami wyrównawczymi z powodu różnego RW (oporu wewnętrznego), ale możesz mieć szczęście, i nic złego się nie stanie. :D
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

Czyli można by zrobić tak że zostaje mój duży akumulator i jest na stałe podpięty kablami do przetwornicy 230 V i tylko duży jest używany pod pompę i młynek itp. ) , a obok ustawić mniejszy -jakiś 18-22 i w miare potrzeby spinać je szeregowo tylko pod silnik, kable z krokodylkami by łatwo rozłączyć itp.

Przytachałem kwasowy pożyczony - jutro mam nadzieje testy.

odnośnie zwiększenia blatu w korbie:
dostałem oferte na jakąś korbe sturney-archera- 54T ale to 1 blat a musiałbym dodawać 22T i dystans, ale dzisiaj namierzyłem gościa co wycina cnc zębatki, taka zębatka w rozmiarze 55 T pod rower będzie kosztowała 120zł wymiana wydaje się prosta
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: Inc0 »

może sie mylę ale nie musisz rozpinać akumulatorów podłączonych szeregowo by pobierac prad z jednego z nich , to taki troche ukłąd 2s1p poprostu z jednego wyprowadzisz kable do ekspresu czy co tam zasilic trzeba 12V a naped bedzie ciagnac z obu 24V niezaleznie
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: pxl666 »

Idziesz w moment nie w szybkość więc raczej mniejszy blat..
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

myślę że jest sens rozpinać akumulatory , to 4 sekundy roboty bo zrobie to na krokodylki .
kolejne głupie pytanie: czy jest jakaś różnica czy plus z dużego akumulatora połączę z mniejszym akumulatorem czy ma to być połączone już ze sterownikiem ? Albo inaczej pytając : czy + czy - musi być podłączony do sterownika z jakiegoś określonego akumulatora? TZN np. plus z większego a minus z mniejszego, czy to wszystko jedno?
Jeśli dobrze zrozumiałem to przy wyborze tego mniejszego akumulatora musze wziąć pod uwagę :
prądy rozładowania dla 5 minut ( przy silniku 350W pobór 13,4A a jakbym musiał zmienić na 650W to będzie to pobór 26A ) czyli idealnie byłoby jakby prądy rozładowania były przynajmniej 2x projektowany pobór.
oraz to jaką ma pojemność ( by nawet tym kilku minutowym użyciem nie rozładować za mocno) oraz tak dobrać pojemność akumulatora-mniejszego- by można ładować go ładowarką schuumacher SCI 15 ( prądy ładowania 2A , 6A oraz 15A )
Czyli Akumulator 22AH mogę ładować ładowarką przy prądzie 2A a jeśli miałby to być akumulator większy to trzeba celować w 60AH by ładować prądem 6A .

zębatka na silniku zostaje bez zmian 12T , zmieniłbym tylko zębatke na blacie z korbą.
wtedy 100 obrotów silnika daje 1200 zębów łańcucha , przy blacie obecnym ( 42 ) to 28,5 obroty korby na 100 obr silnika , przy blacie 52 to 23 obr silnika ,to już jest różnica bo prędkość spada a wzrośnie moment , zrobi się jeszcze większe przełożenie między zębatką silnika a korby. Czyli jeszcze większy moment jest przekazywany na tylne koło .Wolę pokombinować z korbą i blatem za 120zł bo może się okazać ze te trochę różnicy zrobi robotę i silnik 350W da radę a nie trzeba będzie wymieniać silnika, sterownika itp.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

Nie ma znaczenia, czy plus mniejszego aku połączysz z minusem większego aku, czy odwrotnie, czyli plus większego aku z minusem mniejszego. Najprościej (i najlogiczniej), łączysz przewodem "+" głównego aku z minusem "-" małego aku, co da Ci napięcie 24V między "-" głównego aku, a "+" małego aku. Do tych styków podpinasz dwa przewody od sterownika, czyli czerwony "+", do plusa małego aku, a czarny "-", do minusa dużego aku, i gotowe. Przewody połącz na "sztywno" nie na krokodylki, no chyba że zamierzasz wyciągać mały aku.
Aku 18-22Ah mają maksymalny prąd ładowania na poziomie 5-5.5A, więc potrzebujesz ładowarki o prądzie do 5A do optymalnego i w miarę szybkiego ładowania tego aku. Ładowarka 2A też go naładuje tyle że czas ładowania będzie 2.5_krotnie dłuższy. Oba aku możesz ładować bez rozłączania dwoma ładowarkami do aku.
22Ah aku "pociągnie" i 650 watowy silnik, choć jest to już na "granicy" jego parametrów.
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

Potwór ożył. Działa na 24V i ma kopa.
Zrobiłem próby - jeżdzi nieźle choć głośno.
do poprawki: mocowanie silnika ,trzeba dodać 3 śrubę i naprężyć łańcuch.
Równiejsze rozłożenie masy ,czyli dodatkowy akumulator musi być zrównoważony gratami z przodu budy.
Kable i włącznik- kable muszą być grubsze bo się grzeją .teraz mam 2,5 innych nie ma w mojej mieścinie.
włącznik do wymiany .
Akumulator: większy wczoraj naładowany na 100% drugi to kwasowy -okolice 70 AH jak pamiętam.

samej jazdy pod górkę było z 4 min i to max , po przyjeździe do garażu podłączyłem móż żelowy do ładowarki i okazało się ze ma 80% pojemności, więc albo pobór był ogromny albo akumulator traci pojemność.

podłączyłem na szybko bez sterownika i manetki .

wieczorem film z jazdy
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1317
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: Goliath »

kuń pisze:
30 sie 2019, 15:32
wieczorem film z jazdy
wieczorem... żeby nie było nic widać :mrgreen:
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

bardzo śmieszne:)

a na marginesie to wyciągnąłem z hhaze tabele rozładowań:

poniżej AGM

End of Discharge Voltage = 1.85 DISCHARGE CURRENT in A 20 - 25 oC
Model 5' 10' 15' 20' 25' 30' 35' 40' 45' 1 hr 90' 2 hr 3 hr 4 hr 5 hr 6 hr 7 hr 8 hr 10 hr 12 hr 20 hr
HZB12-18 56.2 38.0 28.9 23.9 20.7 18.2 16.1 14.5 13.1 10.2 7.32 5.85 4.25 3.34 2.75 2.34 2.03 1.80 1.47 1.24 0.78
HZB12-26 95.4 59.2 44.1 35.7 30.3 26.6 23.9 21.6 19.8 15.9 11.6 9.20 6.67 5.30 4.48 3.88 3.42 3.02 2.44 2.05 1.27
HZB12-28 104 64.9 49.6 40.6 34.9 30.6 27.4 24.6 22.5 17.9 12.9 10.1 7.26 5.74 4.77 4.08 3.58 3.20 2.63 2.23 1.38
HZB12-33 132 81.6 61.1 49.1 42.1 36.6 32.5 29.1 26.8 21.5 15.3 12.0 8.62 6.84 5.64 4.82 4.20 3.73 3.06 2.60 1.67
HZB12-44 162 104 78.4 63.9 53.9 46.6 41.2 37.1 33.7 26.8 19.4 15.3 11.1 8.81 7.33 6.29 5.53 4.91 4.03 3.40 2.09
HZB12-55 180 117 93.0 77.2 65.8 57.5 51.3 46.6 42.7 34.3 25.2 19.9 14.2 11.2 9.29 7.96 6.94 6.18 5.07 4.29 2.62
HZB12-70J 211 143 110 90.3 77.3 68.2 61.7 56.0 51.4 40.9 29.6 23.4 17.1 13.7 11.4 9.79 8.60 7.69 6.34 5.38 3.34
HZB12-70 195 153 121 100 85.3 75.0 67.3 61.4 56.2 45.3 33.2 26.6 19.3 15.5 12.9 11.1 9.81 8.77 7.20 6.12 3.89
HZB12-80 233 161 133 114 100 89.4 80.4 73.1 66.9 52.8 37.8 29.7 21.4 16.9 14.1 12.2 10.7 9.52 7.79 6.56 4.02
HZB12-100 312 209 167 141 122 107 95.3 85.8 78.3 62.5 45.2 35.9 26.1 20.7 17.3 14.9 13.0 11.6 9.45 8.01 4.99
HZB12-110 324 223 181 151 131 115 103 93.0 84.5 67.4 49.0 39.3 28.7 22.8 18.9 16.1 14.1 12.5 10.2 8.71 5.41
HZB12-120 328 228 189 159 137 121 109 98.8 90.5 72.2 52.6 41.9 30.8 24.6 20.3 17.5 15.3 13.6 11.1 9.47 5.95
HZB12-135 335 262 226 194 170 151 136 124 114 92.3 67.9 54.1 38.6 30.3 25.0 21.4 18.7 16.7 13.8 11.8 7.43
HZB12-150 351 249 211 188 168 153 138 127 117 94.5 69.1 54.5 39.1 30.9 25.2 21.4 18.6 16.4 13.3 11.2 7.04
HZB12-160 358 255 215 194 176 161 145 132 121 98.5 72.5 57.7 42.7 34.3 28.6 24.5 21.4 19.0 15.6 13.2 8.28
HZB12-200 422 333 279 243 215 194 176 162 149 121 89.8 72.2 52.7 41.7 34.9 29.9 26.3 23.5 19.4 16.5 10.4
HZB12-230 418 329 299 267 245 223 206 191 177 144 107 84.6 60.7 47.6 39.1 33.3 29.2 26.0 21.5 18.2 11.6
HZB6-110 319 220 178 149 129 113 101 91.6 84.1 67.7 48.6 38.7 28.2 22.5 18.7 16.0 14.1 12.5 10.2 8.71 5.41
HZB6-125 343 239 198 166 145 128 115 104 95.8 77.0 55.5 43.9 31.8 25.5 21.1 18.1 15.8 14.0 11.5 9.8 6.10
HZB6-160 397 303 243 205 179 159 143 131 120 96.4 71.3 57.7 42.9 34.9 29.2 25.2 22.2 19.8 16.3 13.9 8.96
HZB6-200 422 322 278 243 222 206 188 171 158 126 91.9 73.5 53.7 43.1 36.1 30.9 27.1 24.2 20.0 17.0 10.6




a tutaj żel

End o f Discharge Voltage = 1.85 DISCHARGE CURRENT in A 20 - 25 oC
Model 5' 10' 15' 20' 25' 30' 35' 40' 45' 1 hr 90' 2 hr 3 hr 4 hr 5 hr 6 hr 7 hr 8 hr 10 hr 12 hr 20 hr
HZY6-7.5 16.1 11.2 8.98 7.60 6.59 5.95 5.46 5.07 4.76 4.05 2.89 2.29 1.64 1.30 1.07 0.92 0.81 0.73 0.61 0.52 0.33
HZY6-10 22.9 16.1 13.0 11.0 9.6 8.54 7.69 7.17 6.68 5.46 3.94 3.15 2.23 1.74 1.44 1.24 1.09 0.98 0.81 0.69 0.44
HZY6-12 27.8 19.4 15.6 13.2 11.5 10.1 9.20 8.50 7.86 6.49 4.66 3.66 2.64 2.08 1.72 1.48 1.30 1.16 0.97 0.83 0.53
HZY12-7.5 16.1 11.2 8.98 7.60 6.59 5.95 5.46 5.07 4.76 4.05 2.89 2.29 1.64 1.30 1.07 0.92 0.81 0.73 0.61 0.52 0.33
HZY12-12 27.8 19.4 15.6 13.2 11.5 10.1 9.20 8.50 7.86 6.49 4.66 3.66 2.64 2.08 1.72 1.48 1.30 1.16 0.97 0.83 0.53
HZY12-18 42.9 29.4 23.6 19.8 17.4 15.6 14.1 13.0 11.9 9.68 6.91 5.46 3.86 3.03 2.53 2.16 1.91 1.71 1.42 1.20 0.76
HZY12-26 62.4 45.0 36.1 30.4 26.3 23.2 20.8 18.9 17.3 14.0 10.1 8.11 5.87 4.63 3.82 3.25 2.83 2.54 2.06 1.77 1.13
HZY12-33 89.2 60.1 47.4 39.2 33.7 29.6 26.5 24.0 21.9 17.6 12.8 10.2 7.37 5.88 4.90 4.24 3.75 3.34 2.80 2.42 1.57
HZY12-44 105 81.5 64.2 52.9 45.4 39.9 35.7 32.2 29.5 23.6 17.2 13.7 9.84 7.71 6.34 5.42 4.77 4.26 3.54 3.03 1.95
HZY12-55 135 97.5 78.7 66.8 58.0 51.5 46.4 42.1 39.0 31.6 22.9 18.1 13.0 10.3 8.55 7.33 6.44 5.74 4.73 4.04 2.57
HZY12-60 173 128 100 82.2 69.3 60.0 52.9 47.6 43.1 33.9 24.6 19.7 14.4 11.7 9.93 8.73 7.78 7.03 5.95 5.12 3.29
HZY12-70J 155 119 98.1 82.8 72.0 63.6 57.5 52.6 48.3 39.0 27.8 21.6 15.2 12.0 9.96 8.55 7.49 6.68 5.50 4.73 3.08
HZY12-70 159 124 102 86.9 75.6 66.7 60.3 55.2 50.9 42.7 31.1 24.4 17.6 14.0 11.6 10.0 8.84 7.93 6.59 5.65 3.69
HZY12-80 166 128 108 92.4 81.4 73.1 66.4 61.6 56.8 46.6 33.6 26.5 18.8 14.7 12.2 10.5 9.20 8.20 6.80 5.85 3.78
HZY12-100 222 165 133 112 97.7 86.7 78.2 71.2 65.0 52.6 38.3 30.2 21.3 16.8 13.9 12.0 10.7 9.57 7.97 6.89 4.53
HZY12-110 241 179 147 125 109 97.0 87.3 78.9 72.3 58.5 42.5 34.0 24.4 19.3 16.2 13.9 12.2 11.0 9.11 7.86 5.10
HZY12-120 247 188 154 132 116 103 92.6 85.0 78.3 63.4 46.5 36.8 25.9 20.1 16.6 14.3 12.5 11.2 9.31 7.98 5.24
HZY12-135 292 213 183 161 145 132 121 111 102 83.4 60.4 47.9 34.7 27.6 22.9 19.6 17.2 15.3 12.6 10.8 6.95
HZY12-150 310 236 200 175 158 142 129 117 108 86.1 62.6 49.3 34.8 27.2 22.4 19.2 16.9 15.1 12.4 10.7 6.84
HZY12-160 326 253 221 195 172 155 141 128 117 94.7 70.6 57.0 41.4 32.9 27.3 23.4 20.4 18.2 15.0 12.8 8.22
HZY12-200 365 296 256 228 206 185 168 153 141 116 87.0 71.5 53.4 42.5 35.4 30.3 26.6 23.7 19.6 16.7 10.6
HZY12-230 376 307 267 240 218 199 184 171 159 131 96.7 77.6 56.8 44.9 37.2 32.1 28.2 25.3 20.9 17.9 11.3
HZY6-110 274 207 169 144 125 110 97.3 88.0 80.6 63.6 45.8 36.7 26.7 21.2 17.6 15.1 13.3 11.9 9.88 8.44 5.29
HZY6-155 259 232 203 179 160 146 133 123 114 94.8 71.1 57.6 41.4 32.5 27.2 23.5 20.9 18.8 15.8 13.7 8.93
HZY6-160 376 277 229 193 173 156 146 135 126 103 74.6 58.8 41.9 32.8 27.1 23.3 20.5 18.3 15.1 12.9 8.12
HZY6-200 354 285 244 214 195 178 165 150 139 112 81.3 64.9 46.8 36.9 30.5 26.1 22.9 20.7 17.1 14.7 9.52


różnce są widoczne.
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: gość »

Co do łączenia akumulatorów :

1. Rozplanuj wszystko tak żeby przewody były jak najkrótsze (minimalizacja strat na przewodach)

2. Połączenia akumulator tylko a śrubę lub kleme, krokodylki to same problemy - słaby styk to straty prądu, a dodatkowo krokodylek może spaść od wstrząsów.

3. Jeśli naprawde w okolicy nie ma sklepu z elektryką lub art budowlanymi to daj ten przewód 2.5 potrójnie lub więcej. Tu Masz kalkulator, Staraj się jak najniższym kosztem uzyskać.
http://lumier.pl/kalkulator/

Możliwe że bez sterownika silnik wziął sobie prądu ile się dało... Dużo więcej niż 350W

Rób docelowe połączenie między akumulatorami "na sztywno", wyjście na przetwornice tylko z dużego akumulatora, na sterownik z obu.

Wyjścia do ładowania Daj któreś z tańszych tego:
https://www.google.com/search?q=wtyki+m ... X2YKY6ZwPM

Dwa gniazda w obudowie kawiarni i jeden wtyk na ładowarke żeby nie było opcji pomyłki.

W takim układzie będzie można sprzęt powierzyć pracownikowi lub najemcy.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

Czyli wszystko zgodne z oczekiwaniem :lol:
Odnośnie poboru prądu, i mocy, bez sterownika. Przy pełnym naładowaniu (napięcie 25-26V), silnik "pobrał" zapewne z 800 wat. Przy sterowniku i mniejszym wychyleniu manetki pobór pradu będzie mniejszy, choć czas podjazdu się nieco zwiększy.
Nie wiem jak określiłeś spadek pojemności o 20%, lecz dla 110-120Ah aku jest to mało prawdopodobne, no chyba że aku jest "padnięty". Sprawdź czas rozładowania za pomocą żarówki samochodowej drogowej, łącząc oba włókna równolegle. Czas rozładowania aku od pełnego naładowania, do napięcia 11-11.5V powinien być 9-10godz. Jeżeli jest zdecydowanie mniejszy, to masz problem. :cry:
Teraz już wiesz dlaczego proponowałem 250 watowy silnik :lol: , efekt byłby podobny, prądy i waga znacznie mniejsze (na poziomie 15-20A), jedynie trochę mocniej musiałbyś wspomagać podjazd. Na 350 wat silnik zapewne podjeżdżał bez pedałowania :D
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »



odnośnie pojemności i spadku po jeździe.
Było na dużym akumulatorze dzień przedtem naładowane do 100% a dnia następnego po jeździe było 80% inna sprawa ze nie wiem ile było naładowane w mniejszy akumulator.

film pokazuje podjazd pod krótki odcinek drogi, jest to tak na granicy możliwości podjechania na napedzie rowerowym.
Jak widać a raczej słychać obroty silnika mocno spadają. miałem wrażenie ze podjechałem ledwo ledwo.
Pamiętajcie proszę że to jazda bez załadowanego na ful magazynu w budzie: dochodzi ze 2x butla 5l wody, 2 lodówki turystyczne z lodem albo z napojami, skrzynka narzędziowa i trochę innych gratów.

podjazd pod najbardziej stromy odcinek drogi -mniej więcej z 20m tuż pod szczytem gdzie się zatrzymałem, również był tak ledwo ledwo.

Odnośnie połączeń, rozumiem, pytanie tylko czy lepiej dodawać ten sterownik i manetkę czy nie?
Jeśli na układzie bez sterownika poszło dużo więcej prądu na silnik to w dłuższym używaniu-kilkadziesiąt podjazdów może to zaszkodzić silnikowi?
z drugiej strony jak dam sterownik i manetkę to podejrzewam że nie podjadę ,chyba że zamienię blat korby największej z 42 na 48 .I wtedy kadencja wolniejsza ,dla mnie idealna- pieniądze żadne a różnica spora , chętnie zamieniłbym na blat większy ale ciężko trafić na 4 śruby a zębatki wycinane musiałbym dokręcać na podkładki itp.
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »




stromy podjazd po nierównym podłożu. słychać kiedy odpuściłem pedałowanie a kiedy pedałowałem wspomagając silnik.
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: Yasiu77 »

Ten dźwięk na prostej też taki ostry? Nie wiem czy to dobra droga :(
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

trochę na prostej hałasuje również , muszę sprawdzić czy to nie zasługa zębatki i łańcucha czyli czy nie są przekoszone względem korby, Jasne elegancke i ciche to rozwiązanie nie jest:) ale jest skuteczne, może na manetce byłoby ciszej , ale silnik kręci się na podjeździe tak ze aż słychać"no stary....pomóż:)

ale w końcu było założenie,siilnik pomaga tylko na podjeździe ,reszta na nogach i tak będzie. Jasne ze można było silnik w koło itp. ale raz koszty dwa to fakt ze idea silnika pojawiła się niedawno . Myslę że po zmianie blatu o 4 zęby będzie jeszcze większy moment i łatwiej będzie się pedałowało bo też trochę młynek . Przy okazji zobaczyłem jak dostaje cała konstrukcja na wybojach i nierównościach...trzeba będzie jeździć ul leśną:)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

Dźwięk jest jak najbardziej prawidłowy :D to jest "urok" tego silnika, o którym wspominałem we wcześniejszych postach, że nie będziesz potrzebował na drodze dzwonka :lol: . Że następuje spadek obrotów na silniku, to jest również "normalne". Od samego początku założeniem było "wspomożenie twoich nóg" przy podjeździe, więc fakt że silnik ciągnie Ciebie wraz z kawiarenką samodzielnie, jest "nadwyżką planu" :D . Dołożenie "reszty gratów" nie będzie miało większego znaczenia, szczególnie jak zejdziesz z roweru i go ręcznie popchasz (w najgorszym przypadku) :lol:
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

zejście z roweru nie wchodzi w grę ,koło straci przyczepność . jeśli reszta jest prawidłowa:) to ok, kwestia kupienia blatu, rozwiercenia 4 nitów,zastąpić nowym blatem i mam spokój. teraz tylko upolować akumulator w sensownej cenie .
jeśli 2 x22AH jak chciałem ważą około 14 kg to w tej cenie i wadze mniej więcej
mogę coś tropić

błędem było nie sprawdzenie temperatury silnika, czy jest jakiś sposób na sprawdzenie poboru silnika jaki jest przy maksymalnym obciążeniu?
Mierknik zakładany na kabel? Cęgłowy chyba to się zwie.
Awatar użytkownika
pape
Forumowicz
Posty: 95
Rejestracja: 13 maja 2019, 16:26
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: pape »

kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

pogadam z elektrykiem jak to pomierzyć bez dodawania jakichś mierników itp.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

kuń pisze:
31 sie 2019, 7:17
...błędem było nie sprawdzenie temperatury silnika, czy jest jakiś sposób na sprawdzenie poboru silnika jaki jest przy maksymalnym obciążeniu?
Mierknik zakładany na kabel? Cęgłowy chyba to się zwie.
A co chcesz znowu sprawdzać :D w tabeli do silnika masz podany "nominał pod obciążeniem" czyli 19-20A (~550Wat), przy 355RPM. Przy mniejszym RPM zapewne pobór prądu nieco wzrośnie (zmniejszenie sprawności silnika), ale przy sterowniku osiągnie maksymalnie 30A (~800A), choć pod koniec dnia, przy niższym maksymalnym napięciu, moc może spaść do nominału, czyli 500wat.
Co do grzania. Mój silnik osiąga na deklu od szczotek temperaturę z 40*C, dotykając łydką, jest ciepły lecz nie parzy. W Twoim przypadku podczas podjazdu pewnie będzie nieco cieplejszy.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: pxl666 »

Ale po co większy blat...skoro potrzebujesz pedalić z dużą siłą a powoli ,to mniejszy...I to sporo...wtedy będziesz w stanie efektywnie wspomagać silnik a może i nawet jechać bez niego
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

Plx666 to inaczej działa ,tam masz 2 przełożenia

pierwsze : zębatka silnika - blat na korbie

drugie: mniejszy blat -kręcący się równolegle przecież z większym blatem - kaseta .

silnik blat największy blat najmniejszy
12 T -----------------------------------------42T i jednocześnie 22T ----------------------------------------46T kaseta
100 obr sil =1200 zębów to 28,5 obrotu blatu 42T i 28,5 obrotu blatu 22T = 627 zębów a na koronce 46T = 13,6 obr koła tylnego

a jak zmienimy -----------------------48T ------ i zostawiamy 22 T----------------------------------------46T kaseta
100 obr silnika = 1200 zę to 25 obrotu blatu 48T i 25 obr blatu 22T co daje 550 zębów a na koronce 46 T to daje 11,9 obrotu koła

przy zamianie ---------------------------------------------------54T i zostawiamy 22T ------------------------46T kaseta
100 obr sil = 1200 zębów to 22,2 obr blatu 54 i 22,2 obr blatu 22 co daaje 488 zębów a na koronce 46 to 10,6 obr koła tylnego

wzrasta znacząco moment ,jest to naprawdę odczuwalne.
Miałem przedtem blat 26 i po zmianie na 22 jest różnica , mogę podjechać pod wzniesienia przedtem nieosiągalne;)

silnik generuje swoją moc a dzięki większemu blatowi na jaki idzie ta moc jest większy moment.
ten moment przenoszony jest na blat 22 i dalej przełożeniem na tył. Im większy moment obrotowy dostarczę tym więcej mocy na tylnym kole i wolniej jadę
Jak dostarczysz mniejszy moment -czyli zmniejszyłbym blat odbierający łańcuch z korby -to wzrośnie prędkość ale moment się zmniejszy.
Za 60zł z przesyłką mogę popróbować, będzie naprawdę różnica .

mam taką korbę:
https://rowerplus.pl/korby-mtb-cross-tr ... y.html?s=1

zastąpię blat 42 blatem 48 a na blacie 22 jest łańcuch idący na kasetę.
Nie znalazłem korby z mniejszym blatem w sensownej cenie.
Ostatnio zmieniony 31 sie 2019, 16:04 przez kuń, łącznie zmieniany 1 raz.
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

https://magma.sklep.pl/product-pol-1583 ... karni.html

niby ma 13,3A pod obciążeniem.

ok na razie szukam sensownego akumulatora i chyba będzie to haze ev 55-60 AH coś w tym guście
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

kuń pisze:
31 sie 2019, 13:45
https://magma.sklep.pl/product-pol-1583 ... karni.html

niby ma 13,3A pod obciążeniem.

ok na razie szukam sensownego akumulatora i chyba będzie to haze ev 55-60 AH coś w tym guście
Kuń, widzę że nie przestaniesz kuńbinować :lol: W załączniku masz tabelę RPM (mocy wejściowe i wyjściowej, poboru prądu przy danym RPM), dla 250 watowego silnika. Ponieważ masz ten sam silnik tylko 350 wat (jest nieco szerszy, bo ma szersze magnesy i wirnik), wystarczy że podzielisz daną wartość z silnika 250 wat przez 13,3 (nominalna wartość prądu dla 250 wat), a następnie pomnożysz tę wartość przez 18.7 (nominalna wartość prądu dla 350 wat), i otrzymasz dane silnika 350 wat który posiadasz.
Przykład dla wartości 50; 8.92A : 13.3 x 18.7 = 12.54A to wartość prądu dla silnika 350 wat, przy RPM = 306 obr/min (przełożenie 9.7 : 1)
Wartość 13.3A pod obciążeniem, to wartość dla silnika250 wat, a nie dla 350 watowego silnika (jest to radosna twórczość Magmy) :D
18.7 jest wartością 350 watowego silnika pod obciążeniem.
Jak widzisz, tabela kończy się na 2617 RPM, 270 RPM dla twojego silnika, co daje 540 watt, i 22.5A, dla twojego silnika. Dalszy spadek prędkości spowoduje dalszy wzrost mocy i poboru prądu, aż do spalenia silnika.
Mała uwaga do filmów z podjazdu.
Na dziurawej nawierzchni, i przy silniku 650wat, kawiarenka zapewne stanie:D
Załączniki
1016-250w24vdane.jpg
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

Super,dzięki za info, wyszedłem założenie że jak napisali 13,3 to jest to 13,3 a nie dane nieaktualne.

Nie zamierzam nic zmieniać tzn silnik.
Ewentualnie wspomniany blat na większy, grubsze kable, i klemy na sztywno rzeczywiście .
druga sprawa to nawierzchnia, dopiero na filmie widziałem jak tym buja, nie ma głupich , następny test ale z asystą samochodu z liną w razie czego robie na ulicy leśnej, Jak wtarabaniłem się pod bukową to pod leśną tysz dam rade tylko trzeba już wszystko przygotować w razie awarii,czyli klemy nakręcane , podregulować hamulec postojowy, do tego porządne podkładki pod koła, i w razie czego ktoś z samochodem przy pierwszym podjeździe.

hazze HZY eV 12 -45 AH kosztuje na stronie dystrybutora : 549,00 zł


tutaj nieco taniej
https://www.akumulatory24.pl/haze-hzy-e ... p-341.html

do tego klemy + mostek
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: Yasiu77 »

Raczej bym chyba polutował pakiet z leżaków 18650 7s20p , wadze ok 7,5 kg i w podobnej cenie miałbyś np 24v 52 Ah.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

Jeżeli wyjechałeś Bukową po wybojach, i nic się nie rozleciało, to tym bardziej wyjedziesz po gładkiej nawierzchni ul Leśnej. Podstawowy warunek to nie zejść "z obrotów", bo wolno poruszający się silnik "żre" prąd, ale nie ma mocy. Co do techniki jazdy takim ciężarem, to w przypadku "awaryjnego' zatrzymania, najbezpieczniej i najlepiej jest wycofać się na hamulcach do tyłu skręcając kawiarenkę w poprzek drogi, a następnie zjeżdżasz na dół i ponownie podjeżdżasz pod górę.
Co do aku; nie wiem co skłania Ciebie do zakupu żelowego aku za 500zł, ale za tą cenę, to faktycznie będziesz miał aku Li-Ion (a nawet dwa), o porównywalnych parametrach, porównywalnej mocy i wadze 1.5kg!!!, w pełni spełniające normy sanepidu, PIH'u itd. Kuńbinujesz z akumulatorem tak samo, jak wcześniej z silnikiem, tylko nie bardzo wiem po co. :lol:
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: AST034 »

tkoko pisze:
01 wrz 2019, 7:25
Co do aku; nie wiem co skłania Ciebie do zakupu żelowego aku za 500zł, ale za tą cenę, to faktycznie będziesz miał aku Li-Ion (a nawet dwa), o porównywalnych parametrach, porównywalnej mocy i wadze 1.5kg!!!, w pełni spełniające normy sanepidu, PIH'u itd. Kuńbinujesz z akumulatorem tak samo, jak wcześniej z silnikiem, tylko nie bardzo wiem po co. :lol:
Bo kuń lubi sobie poczytać dane rozładowania w 5 minut i 30 minut, zamiast posłuchać kogoś doświadczonego i nie wyrzucić kasy w błoto ;)
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: gość »

Nie ma co znowu poruszać tego tematu.
Kuń nie zdecydował się na Li-lon dlatego że:

Na ładowarkę do aku Pb
Nie chce samemu lutować lub zgrzewać Li-lon
Gotowe aku Li-lon wychodzi za drogo

I nie ważne że na forum można kupić 18650 od 3 zł.
Pakiet miałby 40ah i wydajność na poziomie 100A.
Potrzeba by jeszcze dużo pracy i coś do ładowania...

Aku Pb to gotowiec w znanej technologii, a że przestarzałej i mało wydajnej...

Nie ma co dręczyć człowieka skoro już dokonał wyboru.
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

dokładnie :
nie mam ładowarki no chyba ze liczymy imax 6b jako ładowarke co mi obsłuży taki pakiet.
nie mam zgrzewarki i nie znam się na tym.
gotowiec albo robiony na zamówienie wychodzi drogo bo do materiałów jest przecież narzuut za wiedze i umiejętności poskładania tego.

przemyśle jeszcze sprawę. macie racje ze wyjdzie w podobnej cenie a waga 10-15% żelowego.

Zajmuje się metaloplastyką szeroko pojętą. I to tak jakbym komuś napisał że lepiej zrobić samemu bransolete z drutów niż kupować w sklepie.
bo patrząc po materiałach wyjdzie to 100zł a w sklepie 500 zł

No niby tak ale: wiedza, umiejętności i sprzęt ( polerka,pasty,tarcze, walcarka, palnik choćby gazowy i jeszcze raz wiedza.
co z tego ze ktoś położy oksydejak źle przygotuje albo nie przygotuje podłoża to oksyda odpadnie itp..i tak samo z każdym elementem.

to może inaczej: jakie to mają być ogniwa-jakies linki przykłady , reszta rzeczy potrzebnych -jakies bbmss-y czy jak je tam zwał, i czy ładowarka imax 6 mi to obsłuży ,ile będzie kosztował materiał na pakiet. ? jak ktoś może mi to poskłładac teraz jak znamy wymagania silnika. to proszę o info,dorzuce kase do materiałów by każdy był zadowolony ,i ja i składacz pakietów
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

Kuń, chcesz najprostszy aku Li-Ion na którym podjedziesz pod górę :lol: Kup 6 - 8 aku 20A, np. u tego forumowicza;

viewtopic.php?f=33&t=3627

Mam nadzieję że potrafisz lutować, lub masz kogoś kto to potrafi. Jeżeli tak, łączysz po dwa aku RÓWNOLEGLE, czyli "+" z "+", a "-" z "-" (nie pomyl biegunów bo będzie nieciekawie). Otrzymasz w ten sposób pojedynczy aku 40A, 5Ah, "2P". Teraz bierzesz trzy, lub cztery takie aku i łączysz SZEREGOWO, czyli "+" pierwszego aku, łączysz z "-" drugiego aku, i podobnie łączysz następne aku. Przy trzech aku "3S", połączonych z głównym aku SZEREGOWO, będziesz miał nominalne napięcie 23V, Przy czterech aku napięcie nominalne wzrośnie do 26.5V. Przy Twojej eksploatacji BMS nie jest potrzebny, musisz tylko uważać by minimalne napięcie na pojedynczej sekcji, nie spadło poniżej 3V. Taki aku powinien umożliwić Ci cztero, lub nawet pięciokrotny podjazd ul. Leśną dziennie. :D
Twoja ładowarka Imax jest zapewne do Li-Ion na 2-6S, a wiec obsłuży Ci bez problemu taki pakiet 3 do 4S, 2P.
Przy jednym/dwóch podjazdach dziennie, magiczna formuła "cykli ładowań" to min 600 do ponad 1000 cykli.
Od razu uprzedzę Twoje pytania: :D Możesz bez problemu dołączyć takiego Li-Iona szeregowo do głównego aku. NIE MOŻESZ PODŁĄCZAĆ TEGO AKU RÓWNOLEGLE
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: pxl666 »

Ty ej popacz se na to
Na 100 większe obciążenie niż kawiarnia
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

https://allegro.pl/oferta/szybka-ladowa ... gLQ0fD_BwE

ładowarka taka.
jakieś cuda wianki pt balansowanie? czy po prostu poskładać, polutować pakiet i po prostu podłączyć ładowarke ?

czyli 8 szt polutowane jak opisałeś . 8x 5zł i przesyłłka czyli w 60 zł by się dało zamknąć? dobrze zrozumiałem?
jeśli to takie proste w tym wypadku -bez bms-a itp. to może poskładać coś większego?

od biedy zrobić 3P czyli 60AH i 7,5 A i takie 4 pakiety połączone razem jak opisałeś i taki pakiet mogę lączzyć z dużym akumulatorem.

do jakiej wielkości pakietu mogę dojść zakladajac ze nie będę kupował nowej ładowarki? czyli korzystam z imaxa.

ewentualnie:
https://allegro.pl/oferta/pakiet-akumul ... 7205230199
i już jest gotowe? dodać kable i podłączyć do akumulatora głównego i mam porządny pakiet?

albo poskładać z takich ogniw
https://allegro.pl/oferta/ogniwo-li-ion ... 7519866679

a z linka jaki podałeś;
Sony VTC5 2600mah 20A bez koszulek
rok 17-18r
ilość 500szt
cena 5zł
będą ok?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

Kuń, proszę Cię, zdecyduj się czy idziesz po "taniości i prostocie", czy zamierzasz zapłacić 300zł za pakiet z Allegro, na którym NIE PODJEDZIESZ nawet raz pod górę. :lol:
Zastanów się dlaczego aku nie ma podanej pojemności i maksymalnego prądu rozładowania.
Pakiet lutujesz właśnie tak jak masz na zdjęciach Allegro (6-8 szt podwójnie), do tego musisz dolutować przewody "+" i "-", oraz w zależności czy będzie to aku "3S" (6 baterii), czy "4S" (8 baterii), dolutowujesz po kolei do każdego "piętra" aku, poniższy wtyk, z czterema przewodami dla "3S", z pięcioma przewodami dla "4S", zachowując prawidłową kolejność.

https://allegro.pl/oferta/kabel-przewod ... 7675784601

Polecam Ci raczej forumowe oferty, gdyż masz wówczas jakąś gwarancję, że aku jest OK. W przypadku Allegro, w razie problemów, masz tylko kłopot.
Co do Sony bez koszulek, oczywiście że możesz zastosować, MUSISZ TYLKO ZABEZPIECZYĆ AKUMULATORY PRZED ZWARCIEM NA PRZYKŁAD KOSZULKĄ LUB ELEKTRYCZNĄ TAŚMĄ IZOLACYJNĄ
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

czyli ten pakiet to to samo co ogniwa ultrafire jakie dostałem z jakąś latarką:) ogniwo 18650 ważyło mniej niż mały paluszek eneloopa,czyli w srodku próżnia i trochę prądu.wwszystko jasne.

lutować potrafie:) choć to lutowanie twarde na boraks i luty srebrne .
zobaczymy co z tego wyjdzie.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

Przy lutowaniu, staraj się robić to jak najkrócej, szczególnie przy "-", by zbytnio nie zagrzać aku. "Przegrzanie" ogniwa może obniżyć jego pojemność i trwałość. Uważaj również na możliwość przypadkowego zwarcia aku przy lutowaniu, zabezpieczając np. taśmą izolacyjną, segmenty które nie są lutowane w danym momencie. Jeżeli po próbach uznasz że pojemność aku jest za mała, dołożysz sobie równolegle następne "P". Przy Twojej ładowarce, nawet do 6-8 "P", i przy "8P" uzyskasz aku ~21Ah w cenie Toyamy :D
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: pxl666 »

kurde no dziwię ci się , wiem ze budżet itd ale skoro sprzęt ma służyć do zarabiania to wolałbym jednak dać zrobić aku komuś kto to zrobi bezpiecznie . w końcu jak ci się zapali ta buda bo coś spitolisz to koszty będą o wiele większe niż zlecenie budowy aku ziomkowi z foruma...co innego jakbyś lepił to dla siebie ale masz zamiar wynajmować , komuś się sfajczy chałupa i popłyniesz na tym jak złoto...
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
02 wrz 2019, 10:12
kurde no dziwię ci się , wiem ze budżet itd ale skoro sprzęt ma służyć do zarabiania to wolałbym jednak dać zrobić aku komuś kto to zrobi bezpiecznie . w końcu jak ci się zapali ta buda bo coś spitolisz to koszty będą o wiele większe niż zlecenie budowy aku ziomkowi z foruma...co innego jakbyś lepił to dla siebie ale masz zamiar wynajmować , komuś się sfajczy chałupa i popłyniesz na tym jak złoto...
W każdej chwili Kuń może poprosić/dogadać się ze sprzedawcą co do możliwości zgrzania tych sześciu/ośmiu ogniw :D
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

Dzięki za podpowiedzi odnośnie lutowania ale chyba po prostu sprzedającego poproszę o odpłatne zgrzanie i tyle. to nie są żarty. podpalić chatę czy garaż to prościzna. niech robi to ktoś kto to umie robić i się na tym zna.
Z tym lutowaniem twardym to żart:) ja lutuje lutami srebrnymi gdzie najniższe tem topnienia to okolice 700 stopni.
Małe sprostowanie , mam ładowarke redox alfa v2 imax chyba był pożyczony kiedyś od kogoś i zapomniałem ze zamieniłem na redoxa.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

kuń pisze:
02 wrz 2019, 15:23
...Małe sprostowanie , mam ładowarke redox alfa v2 imax chyba był pożyczony kiedyś od kogoś i zapomniałem ze zamieniłem na redoxa.
Funkcyjnie to to samo co Imax, ma jedynie mniejszą moc i mniejszy prąd ładowania. Tu również potrzebujesz wtyczkę z czterema (3P), lub pięcioma (4P) kabelkami do balancera.
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

dostałem wyceny:
6s4p 10 AH i 50A za 230zł 12,5AH i 70 A za 280 zł nie za mała pojemność? i prądy?
ogniwa vtc5
już docelowo pod 24V i ma to obsłużyć redox
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: tkoko »

Nie możesz mieć aku "6S" dla sterownika który masz gdyż odetnie Ci zasilanie podczas podjazdu. Minimalnie potrzebujesz "7S"
Co do pojemności. Do jednorazowego wyjechania na górę wystarczy nawet 1Ah, jeżeli tylko aku może oddać 40A
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

a bez sterownika? ewentualnie jakas sensowna ladowarka?
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

jest opcja kupienia ładowarki 7s za 2 stówy , ewentualnie jaką ładowarke byście polecili? co obsłuży pakiet 7s

pierwsza wyszukana .https://www.bto.pl/produkt/63596/ladowa ... 9v-2a-120w
byłoby ok?
lobo0
Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 19 lut 2018, 9:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: lobo0 »

Można też tańszą, np taką:
https://allegro.pl/oferta/ladowarka-do- ... 8138357718
Używam kilku takich i po za tym że się trochę grzeją to działają ok.
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

300zł za 7s 4p 50A ciągłego , 10 AH rozsądne? wtedy ładowarkka tańsza i za niecałe 4 stówy mam lekki pakiet
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: AST034 »

kuń pisze:
03 wrz 2019, 17:34
300zł za 7s 4p 50A ciągłego , 10 AH rozsądne? wtedy ładowarkka tańsza i za niecałe 4 stówy mam lekki pakiet
Nie ma czegos takiego jak 4p 50A ciaglego jesli mowimy o 18650, bo Ci sie ten pakiet ugotuje. Jesli to VTC5 to przy 4p masz max 4x8=32A.
kuń
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń »

32 A starczy? czy musiałoby być to więcej by obsłużyć silnik. czy ma to być 5x8 czy 6x8?
ładowarka z allegro jest ok?
i czy cena za 7s 4p 10 ah jest ok? pod warunkiem ze pakiet będzie wystarczający do silnika i ilości metrów do przejechania.
ODPOWIEDZ