Strona 2 z 8

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 02 lip 2019, 16:07
autor: kuń
To co podpowiedział pxl super byłoby chyba . Mocy aż nadto. Cena nie zabija . Mam temat do przemyślen odnośnie wagi. Podwozie rowerowe samo około 50..60kg. Buda drewniana około 30 bo sztywna i mocna sklejka na dnie. Sam ekspres waży 40 plus pompa i młynek 13kg razem. Plus woda minimum 2 butle po 5l.plus zatankowany zbiornik ekspresu 8l. Butla gazowa że 4kg. Akumulator 21kg. Plus graty.samowar;) kawa.liny wyciągarki ręcznej. I inne cuda wianki że 20kg leki liczymy. Plus moja waga 80kg. I to tak całość lekko liczymy. Czyli że 300kg się uzbiera.
Myślałem nad zasilaniem 24v bo to można łatwo i w miarę tanio zrobić z 2 aku 12v a awaryjnie by były do ekspresu ..tzn do zasilania pompy bo ekspres jedzie na gazie. tkoko. Mówisz że takie silniki 1016 dają radę..więc chyba najsensowniejsze byłoby 350w z motoreduktorem .odpowiedni moment ma chyba .i ilość obr mi pasuje. Felgę w kole dałem wzmocnioną i to bardzo. Szprychy również.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 02 lip 2019, 16:41
autor: pxl666
Najlepiej tak dobrać zebatke zdawczą i zbiorczą żeby dały duży moment i mniejszą vmax . Ale to najlepiej szukać u chińczyka bo u nas mały wybór. Chyba że najpierw zdasz z małej na dużą i potem jeszcze raz. Niemniej jednak mocno skomplikowany setup i sporo rzeźby w razie awarii

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 02 lip 2019, 18:44
autor: kuń
Tak liczę że jak wyjściowa będzie 12 t a odbiorcza 42 z najwiekszego blatu korby to jakoś uciagnie. Liczyłem gdzieś że ten silnik 350w ma po przekładni jakoś 19nm to jak puszczę go przez kolejną przekładnie czyli zębatka wyjściowa i odbiorcza różnica się prawie 2 krotnie ilością zębów..to te 19 nm się podwoją? Oczywiście po odjęciu strat na każdej przekladni itp

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 02 lip 2019, 20:05
autor: pxl666
Dziś w Świnoujściu widziałem takie cudo. Czy ty kierujesz skrecajac cała przednią skrzynią? Przednie koła były u gościa na wspólnej osi

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 02 lip 2019, 20:40
autor: kuń
tak ,skręt w miejscu połączenia podłużnicy wychodzącej z roweru z belką łączącą koła , skrętne to jest niewiarygodnie.na mniejszej prędkości zakręcę łatwiej niż rowerem:)
jesteś w Świnoujściu ? no to masz 15km do mnie.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 02 lip 2019, 20:43
autor: kuń
https://allegro.pl/oferta/silnik-elektr ... 4291fbf951

nie wiem czemu tego nie widziałem przedtem.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 02 lip 2019, 21:20
autor: tkoko
kuń pisze:
02 lip 2019, 20:43
https://allegro.pl/oferta/silnik-elektr ... 4291fbf951

nie wiem czemu tego nie widziałem przedtem.
Przecież tu masz jeszcze większą prędkość (500obr/min), niż w silniku 1016 (350obr/min). :D więc potrzebujesz następnego przełożenia. Właśnie skończyłem składaka na silniku 1016Z.

viewtopic.php?f=30&t=3330

Pod ~5% górkę, jechałem nim ponad 20km/godz.
Tu masz "słonecznik" Zeeltoma, które wraz z "właścicielem", ma podobną wagę, a początkowo miało silnik 250wat, z tego co pamiętam. Ten pojazd jeździ ze znacznie większą prędkością przy tej samej masie.

viewtopic.php?f=30&t=243&p=6205&hilit=zeeltom#p6205

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 02 lip 2019, 21:48
autor: pxl666
Jestem na urlopie w Wisełce. Jeśli front to jedna oś to nie rozumiem problemu z napędem....

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 02 lip 2019, 22:53
autor: tkoko
pxl666 pisze:
02 lip 2019, 21:48
Jestem na urlopie w Wisełce. Jeśli front to jedna oś to nie rozumiem problemu z napędem....
pxl666, jak sądzisz, te silniczki z hoveboardów, które na kole 6" dają co najmniej 12km/godz, z jaką prędkością pojadą na kole, 24-28", i jak je "zagotujesz" przy 10% podjeździe z masą 300kg :D :D :D :D

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 02 lip 2019, 23:23
autor: pxl666
Mam na myśli dwa hubki. Albo normalnie zębata i motoreduktorem na sztywną oś

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 03 lip 2019, 0:08
autor: kuń
Nie zrozumieliśmy się. Koła przednie nie mają wspólnej osi.nic ich nie łączy.kreca się niezależnie. A mocowanie na zasadzie konstrukcji cepa. Wytoczona solidna Ośka. 2 miejsca podparcia.czyli przechodzi jak dobrze pamiętam przez wspawane 2 kawałki grubszej płyty. umocowanie nakrętkami.na drugim koncu oski koło i tyle. Nie chcę kombinować z ramą itp. Narazie kombinuje po taniosci.wirm że to błąd ale inaczej nie ruszę wogole.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 03 lip 2019, 1:05
autor: kuń
Zacząłem wczytywać się w wykresy z magmy. I np silnik 1016lz 350w po przekładni mający 170obr i 19.6 nm wyciągnie z akumulatora 19.2 A. Tyle że to dane bez wykresu.....
A za to silnik xyd .2. 550w. Zużywając około 10 A ma sprawność w tym miejscu około 70procent. Obroty 170 na min. I moc 150W.. i da to około 9nm.dobrze czytam ? A jakby chcieć uzyskać 36nm to zurzyjemy na to około 28A .będzie to możliwe 550W. Obroty będą wynosiły około 130 na minutę. A efektywność będzie około 75procent. Zgadza się? Wybaczcie że nie wklejam fot wykresow z magmy ale pisze z telefonu.wiatr zamieszkał w internecie i się światłowody chyba poplątały.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 03 lip 2019, 10:54
autor: pxl666
nie wczytuj w wykresy , to nie challenger ...nie wybuchnie...zastosuj największą i najmniejszą dostępna zębatkę oraz silnik z motoreduktorem i wsio
zbiorczą chyba najlepiej z korby - ona ma chyba nawet i 56z a zdawczą z silnika magma ma chyba 11z z wolnobiegiem

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 03 lip 2019, 11:02
autor: pxl666
niestety ... tania nie jest

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 03 lip 2019, 14:10
autor: tkoko
Kuń, proste pytanie; jechałeś już tą kawiarenką o własnych siłach, w tym pod ten podjazd ?

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 03 lip 2019, 15:10
autor: kuń
Jechałem .ale na prostej. Na mniejszym podjeździe jakoś daję radę .przejechalem przez miasto.doczlapalem się na promenadę itp. ale ulica Bukowa zabija. Przyjechałem że 30m i padłem jak się zrobiło stromo. Chyba skończy się na zestawieniu z oferty magmy.silnnik silnik 1020zxf 24v i 500w z przekladnia. Do tego dojdzie zębatka oryginalna. Łańcuch odpowiedni na tą zębatkę, zepne silnik z kołem zębatym 55t chyba bo takie widziałem. A jednocześnie do tego koła dodam odpowiednio dobrana zębatkę już rowerowa. I z rowerowej łańcuch na korbę. Tak dobiore zębatki by wolno się to kręciło i gra.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 03 lip 2019, 17:09
autor: tkoko
Właśnie próbuję odzyskać z karty dzisiejszy przejazd na silniku 1016Z, 250wat, 24V, w mojej nowej konstrukcji typu MID. Windows uszkodził sektor startowy, i trzeba było formatować kartę i teraz czekam na wynik skanowania (jeszcze godzina). :D
Jak mi się uda odzyskać filmy z 40 minut testu, to Ci powiem z jaką prędkością "zasuwał" silnik wraz ze mną (90kg) na 7-8% podjeździe, momentami pewnie z 16%. Średnia prędkość całego testu (40min), to 23.5km/godz. Maksymalna to 41km/godz, przejechany dystans to 16km. Połowa tego dystansu to podjazdy/zjazdy 5-10%. Jeżeli moje 90kg pomnożysz razy 3, otrzymasz wagę twojej kawiarenki. Jeżeli moją prędkość podjazdu podzielisz przez 3 (myślę ze min 20km/godz ze wspomaganiem, i z 18km/godz, na samym silniku), otrzymasz realną (minimalna) prędkość twojej kawiarenki, na Twoim podjeździe, jeżeli "dasz w palnik". :D
Jeżeli zastosujesz mocniejszy silnik z serii 1016z, 350 wat to moc wzrośnie o 1/3, przy 450wat, prawie dwukrotnie.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 03 lip 2019, 17:35
autor: kuń
Hyba się sprawa roWiazala. 350w z przekladnia będzie najwcześniej za 5 miesięcy...no chyba że sobie sam a
Ścigane z chinolandii. Czekam więc na test. Ciekaw jestem jak to jeździli Jedzie twoje. Więc albo ten silnik 500w i dodanie koła zębatego albo już ten 24v 450 w.lżejszy. i mocowany gdzieś pod siodłem itp .no pomyśle.czekam na film a ja wieczorem wrzuce moj

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 03 lip 2019, 17:55
autor: pxl666
jest multum tego na yt
https://www.youtube.com/results?search_query=my1016z2

mid tofta
mid yina
tu najciekawsze chyba rozwiązanie
ale mnie się ten silnik mocno grzał

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 03 lip 2019, 18:00
autor: pxl666
może to cię zainspiruje

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 03 lip 2019, 18:36
autor: pxl666
tu chyba najtańsze możliwe rozwiązanie . silnik z hoverboarda kosztuje niecałe 200 a można wyrwać taniej na olku. przy odpowiednim przełożeniu spokojnie sie nada oczywiście jako wspomagacz a nie samodzielny napęd.


Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 03 lip 2019, 22:48
autor: tkoko
Tu masz to co mi się udało zgrać, film "test PAS"

http://chomikuj.pl/tkoko

i trasę części "górskiej" tego przejazdu (niestety niepełnej, bez 7-8% zielonej).

https://www.google.pl/maps/dir/49.91677 ... !3e1?hl=pl

niewiele tego, i na nieszczęście, dłuższy 7-8% podjazd, tam nie występuje, ale krótki opis do tego co jest.
Start z domu do ul Piasta, w miarę płaski. 59 sekunda (tunel pod "1") i początek podjazdu. Nie mogę dokładnie podać faktycznych nachyleń terenu, gdyż GPS jest na tyle niedokładny, że podaje wręcz "absurdalne" wysokości, sięgajace kilku metrów. Niemniej jednak jest to porównywalne z Twoimi podjazdami. Ul Piasta to podjazd rzędu 3-5%. trwa od 59 sekundy, do 1min 39s. Do 1 min 14 s, jadę ze wspomaganiem, i tam prędkość to 28-30km/godz, Od 1min 14s do zakrętu w Miarki (1min 39s) rower jedzie tylko na silniku z prędkością 24-26km/godz. Dalej jazda do tunelu pod torami, i w 3min 07s, krótki (do 3min 09s ~15% podjazd z tunelu na Stawową 16km godz start 23km/godz podjazd, 17 km/godz koniec lecz tak niska prędkość wynika ze świadomego zwolnienia, gdyż nie widać drogi z tunelu, i trzeba uważać na ruch na drodze. Dalsza część to jazda Stawową (1-3%) tak razem z silnikiem, jak i na samym silniku od 4min 40s.
Tak dla porównania, podam Ci orientacyjne wyniki na "płaskiej" drodze, przy jeździe z napędem lub o własnych siłach. Przy jeździe z napędem, średnia prędkość wachała się wokół 33-35km/godz, podczas gdy o własnych siłach ciężko było już przy 20km/godz.
Moim zdaniem 250watowy silnik, z wolnobiegiem 12T, przy tych zębatkach które posiadasz, powinien spełnić twoje oczekiwania co do mocy i prędkości. W tym zakresie ma on największą sprawność. Osobiście nie kombinowałbym ze zmianą dalszych zębatek, tylko do największej zębatki przyłączył silnik (na bagażniku, wraz ze sterownikiem i akumulatorem), a resztę zębatek zostawił do korby. Co do pokonania tej 300 metrowej górki. Zawsze możesz zrezygnować z wygody "jazdy na fotelu jak król" :D , i po prostu zejść przed górką, i popchać kawiarenkę wspomagając się silnikiem (manetką), Wówczas masz o jedną trzecią masy mniej, i pokonanie tej górki to powinien być "pikuś". Ponadto, stosunkowo "słaby" silnik , nie będzie tak "destrukcyjny" dla koła, jak "mocny" który Ci wszystko zmiele, a jego cena (180zł), i tak jest pewnie mniejsza niż nowa kaseta czy koło do wymiany.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 04 lip 2019, 0:20
autor: kuń
Chińczyk podaja że silniki w okolicach 600w są do pojazdów w okolicy 300kg. Więc są 3 obcje.nie.liczymy silnika z motoreduktorem co będzie za 5 miesięcy. 1 obcja silnik 24v 450 w oznaczenie 1018. Plusem jest niska waga i w miarę niskie obroty bo 420. W miare mały pobór prądu ale coś za coś .niski moment .Minusem tego silnika w moim układzie to to że nie zamontuje go przed korbą czy w jej sąsiedztwie bo tam musi się jeszcze zmieścić zębatka przejściowa bo inaczej to się zrobi młynek z korby i nogi połamie mi. 2 obcja ; 24v 650w. Silnik 1122zxf. Pobór duży. 3 obcja 24v 500w. Silnik 1020 zxf. Zestaw . Pobór ma mniejszy stosunkowo duŻy moment. 4 obcja ten sam silnik. Tylko nie w zestawie. Sterownik będzie kosztował jakieś 80zl. Plus manetka na kciuk. I w tej obcji można by dać w miarę elegancko silnik na bagażnik .nieco pod siodło. Akumulator po sąsiedzku w skrzynce tylnej.w rękę manetke i jedziemy. Po drodze zrobić gdzieś nad korba przejście z dużej zębatki na mniejszą i na korbę przód. I gotowe.kwestia wykombinowania napinacza łańcucha bo musi być tak luźny by można było go zdjąć przy zwykłej jeździe .

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 04 lip 2019, 0:32
autor: kuń
dzięki za testy i opisy.
nie ma obcji by oddac zębatkę 46 ,tam musi być napęd rowerowy bo tylko na tej zębatce da się komfortowo jechać na płaskim a i tak pierwsze depniecia by ruszyć są z grzbietu:) bo się trzeba zaprzeć rękoma o pałąk kierownice.
druga sprawa pchanie, odpada bo buda jest amortyzowana -na resorach - i jak pchasz to raczej albo ją podnosisz albo nurkuje.
zejście z siodełka niewiele da a raczej zaszkodzi bo opona zerwie kontakt z podłożem. Zmieli ją silnik po prostu. Musze swoim ciężarem docisnąć tył wtedy jedzie elegancko.
https://vimeo.com/user59034852/review/3 ... 2ed93e6cfe


wybaczcie jakość i dźwięki no i lansiarskie sandały:)

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 04 lip 2019, 0:39
autor: kuń
Siła jaką trzeba przyłożyć do pedałów zmienia się bardzo w zależności od nachylenia, jeśli przyjmiemy jako odpowiednik jazdę na rowerze to jak już ruszę to jedzie się -po płaskim- jakby mając lekkiego flaka w tylnym kole i wioząc w siodełku dziecięcym np. 20kg dzieciaka . Natomiast podjazd nawet niewielki...oj to już jakby się ze 2 osoby uczepiły z tyłu i zaparły nogami, takie są opory.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 04 lip 2019, 8:41
autor: tkoko
Tu masz obiecany filmik z podjazdów. film "podjazdy"

http://chomikuj.pl/tkoko

Tunel 1; przewyższenie wg Googla to 1 metr, wg GPS'a; nawet by się zgadzało; 247m npm - 255m npm.(7-8m)

https://www.google.pl/maps/dir/49.91679 ... !3e1?hl=pl

Realnie; ~7 metrów. Początek podjazdu jest ~3.5 metra poniżej drogi "1", koniec podjazdu, po około 80 metrach, jest ~3.5 metra powyżej drogi "1" (widać górę plandek tirów). Najwyższy punkt ul. Miarki, obok dębu (pomnika przyrody), to wg GPS'a 256-259m npm.
Na filmie, odcinek między 4s a 22s. Średnie nachylenie ~9%, początek i koniec po ~14%, słychać to zresztą po pracy silnika, i wskazaniach prędkościomierza. Start; prędkość ~22km/godz, spadek na pierwszym 25m (14%) odcinku do 16km/godz, wzrost prędkości na wypłaszczeniu do ~21km/godz, i ponowny spadek prędkości na ~14% odcinku.

Tunel 2; i podjazd ul. Zieloną. Wg Googla - 8m, wg GPS'a od 237/241m npm w tunelu, do 254m npm - tory, i max na wysokości drutów trakcyjnych - 259/263m npm (18 - 22m).

https://www.google.pl/maps/dir/49.91336 ... !3e1?hl=pl

Realnie wg mnie od 12 - 14m.(7.5m z dna tunelu do torów, 5.5m od torów do dolnego druta trakcji)
Początek podjazdu jest z tunelu na drogę długość 7m, na wys 1.5m (podjazd 22%), dalej jest 50 m z lekkim nachyleniem, i 170 metrów z przewyższeniem ~11m, czyli średnio ~6.5%. Podjazd składa się z trzech części, Pierwsza i druga bardziej stroma, i środek lekko wypłaszczony, co również słychać i widać na liczniku.
wyjazd z tunelu (35s) ~22km/godz początek, ~16km/godz koniec, dalej podjazd ul. Zieloną. początek 25km/godz, spadek na "stromym" do ~20km/godz (1m 8s), lekkie podwyższenie prędkości do ~22km, i ponowny spadek do ~20km/godz.
Od 1m 38s do 2m 22s, jest drugi podjazd tą samą trasą.

Od 2m 22s jest podjazd z tunelu na najwyższy punk ul. Miarki.
Wg Google przewyższenie to 4 metry, Wg GPS'a 237/241 do 256/259m npm (czyli min 15m). Realnie myślę że będzie podobnie jak na ul. zielonej czyli 12m, (brak widoczności, i punktów pomiarowych do porównania).

https://www.google.pl/maps/dir/49.91353 ... !3e1?hl=pl

Tutaj nachylenie jest w miarę stałe i wynosi zapewne z ~6%.
Przejazd był na baterii rozładowanej do 50%. Przy "pełnej" baterii, te prędkości i moc będą jeszcze z 20% większe. :D

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 04 lip 2019, 10:50
autor: pxl666
cóż , imho rozwiązaniem prostym i tanim jest sztywna os z przodu i napęd na nią przez motoreduktor , nie musisz ingerować w tył gdzie mało miejsca i nie ryzykujesz np zerwania tylnego łańcucha (bo wyciągać się będzie strasznie ...)

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 04 lip 2019, 10:53
autor: Umbur
pxl666 pisze:
04 lip 2019, 10:50
cóż , imho rozwiązaniem prostym i tanim jest sztywna os z przodu i napęd na nią przez motoreduktor , nie musisz ingerować w tył gdzie mało miejsca i nie ryzykujesz np zerwania tylnego łańcucha (bo wyciągać się będzie strasznie ...)
Jak zrobisz z przodu sztywną oś, to na najbliższym zakręcie pojedziesz prosto. ;)

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 04 lip 2019, 10:55
autor: pxl666
Umbur pisze:
04 lip 2019, 10:53
pxl666 pisze:
04 lip 2019, 10:50
cóż , imho rozwiązaniem prostym i tanim jest sztywna os z przodu i napęd na nią przez motoreduktor , nie musisz ingerować w tył gdzie mało miejsca i nie ryzykujesz np zerwania tylnego łańcucha (bo wyciągać się będzie strasznie ...)
Jak zrobisz z przodu sztywną oś, to na najbliższym zakręcie pojedziesz prosto. ;)
przecież to się całe obraca , oba koła razem

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 04 lip 2019, 11:03
autor: Umbur
pxl666 pisze:
04 lip 2019, 10:55
Umbur pisze:
04 lip 2019, 10:53
Jak zrobisz z przodu sztywną oś, to na najbliższym zakręcie pojedziesz prosto. ;)
przecież to się całe obraca , oba koła razem
A słyszał kiedyś o mechanizmie różnicowym i do czego służy? :P

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 04 lip 2019, 11:12
autor: pxl666
ale on tym pyrka 5kmh a ma problem napędzić...imho żeby się mu to nie rozpadło to napęd z tylu musiałby dać z motoroweru - tj zębaty i łańcuch. i dopiero na taki setup wrzucać silnik . a na sztywną oś silnik z przodu z reduktorem wstawi banalnie

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 04 lip 2019, 11:32
autor: kuń
Ale na sztywnej osi tego nie obroce. Nie będzie obcji by się zaprzeczyć na siodełko tak by przy sztywnej osi to obrócić.zakrecic. nie mam problemu z napedzeniem tego na prostej. Jest ok. Byłem nawet pozytywnie zaskoczony mobilnością w mieście. Tylko 1 podjazd mnie blokuje i tyle. Pytanie. Jeśli silnik na wyjsciu po przekładni ma 10nm i połączymy go z kołem zębatym wchodzącym i odbierającym o przełożeniu np 6;1 czyli 6obr silnika na 1 obrót zębatki odbierające to pomijając straty na tych zebatkach to czy moment obrotowy wzrasta 6razy? Oczywiste że będą straty ale chcę się upewnić. Bo z pobierznych obliczeń wyszło mi że jeśli silnik wyjściowe pod obciążeniem ma 420 rpm i wychodząca zębatkę 12 a. Odbiorcza ma 50 t a spięcie zębatki 50 t z zębatka rowerowa np 16 t i z 16 t łańcuch rowerowy na 42 t na korbie to wyjdzie okolica 30 rpm. Czyli to co chce . Przyjmijmy wyjściowe 10nm po przekładni z silnika. 1 przełożenie x4 i drugie w okolicach 2.5 żyli na korbę by szło około 100nm minus straty? Chyba coś pokręcone. Jeszcze odnosnie napędu na sztywną os z przodu...to jak jazda czołgiem .i tak teraz muszę non stop kontrolować i kontrowac bo najechanie choćby na mały kamyk czy gałąź powoduje zatrzymanie 1 koła i cała Buda zawija jak czołg przy zastopowanej gąsienicy. Więc jakakolwiek sztywną odpada.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 04 lip 2019, 11:36
autor: pxl666
to na każde kolo
https://allegro.pl/oferta/silnik-24v-25 ... 8120841491
plus sterownik na oba
4 żele do tego

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 04 lip 2019, 11:38
autor: pxl666

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 04 lip 2019, 11:44
autor: Umbur
pxl666 pisze:
04 lip 2019, 11:36
to na każde kolo
plus sterownik na oba
To już prędzej, ale musiałby zrobić sterowanie jak w czołgu. Po manetce i sterowniku na każde koło. Łatwiejszy będzie w prowadzeniu.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 04 lip 2019, 11:50
autor: pxl666
no tak lepiej ale ma być po kosztach skoro nie ma pancernego napędu w tylnym kole...

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 04 lip 2019, 12:33
autor: tkoko
Kuń, Ciebie interesują tylko dwie wartości dotyczące porównań silnika, moc silnika i jego sprawność przy danej prędkości. :D
To czy dalej z silnika jest bezpośrednie wyjście, czy dziesięć przekładni, nie ma praktycznie znaczenia, bo i tak liczy się tylko sumaryczne przełożenie między silnikiem a kołem. Oczywiście mówimy o proponowanych silnikach Magmy, bo na przykład silnik wolnoobrotowy z dużym rotorem (bez przekładni) będzie bardziej odpowiedni do kawiarenki, niż silnik wysokoobrotowy z przekładniami. Co do zależności to; silnik 350 wat będzie ~25% mocniejszy, od silnika 250 wat, zaś silnik 450 wat będzie mocniejszy od 350, o dalsze 25%. Silnik 450 wat będzie więc sumarycznie mocniejszy od silnika 250 wat o ~40%. oczywiście przy założeniu że silniki będą pracować z tą samą sprawnością, przy tych samych obrotach. W Twoim przypadku to i tak nieistotne. Istotne jest natomiast to, że wraz ze wzrostem mocy, rośnie cena całego zestawu w podobnej proporcji, czyli przy 450watach zapłacisz dwa razy drożej za zestaw. Jak mniemam kawiarenka będzie użytkowana przez dwa-trzy letnie miesiące, i ma tylko jeden podjazd dziennie długości ~300m.
Jak rozumiem, nie chcesz "stracić" najmniejszej zębatki na połączenie z silnikiem, a pozostałych zębatek i tak nie używasz, połącz więc silnik z kolejną "największą" zębatką kasety. Największa sprawność silnika jest i tak przy ~70% obrotów, więc już i tak obroty będą mniejsze, a dodatkowo spadną przy obciążeniu. Wystarczy więc że przed wjazdem na wzniesienie, wejdziesz na "optymalne" obroty/prędkość, i utrzymasz tą prędkość przez cały podjazd ul. Leśną (z tego co widzę ma najlepszą nawierzchnię i brak zakrętów), a nie widzę większego problemu z podjazdem nawet na silniku 250wat. W sytuacji "awaryjnej" (konieczność zatrzymania), wystarczy zjechać w dół, i ponowić podjazd bez zatrzymywania. Jak silnik będzie na swoich "optymalnych" obrotach, to kawiarenka wyjedzie na górę, Sterownik do silnika 250 wat ma 20A, co w praktyce oznacza że ten silnik na "pełnej" mocy ma 500wat. Te trzy minuty podjazdu z prędkością ~5km/godz, nawet silnik 250 wat, powinien wytrzymać.
Przy mojej propozycji, odpadną "kombinacje" z napędem, gdyż wszystko co potrzebujesz jest dostępne. Wystarczy pod siodełkiem zamontować silnik z zębatką z wolnobiegiem, (może być bez wolnobiegu 9T, lecz wówczas, jadąc z wyłączonym silnikiem masz dodatkowy opór silnika). połączyć go z największą z dostępnych zębatek. Akumulator zabudować gdziekolwiek (tam gdzie pasuje), i dalej prędkość jazdy i moc regulujesz manetką jak w samochodzie.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 04 lip 2019, 14:25
autor: kuń
Dzięki za lopatologie. Jedna poprawka nie chce stracić największej zębatki czyli 46 następna jest chyba 40 i musi być wolna bo łańcuchy by o siebie tarly podejrzewam więc kolejka wolna to 36. Chyba będzie ten silnik 450.roz ica mała w cenie. Patrząc na kasę wywalona na kawiarnie;) a mam większą pewność że to da radę popchnąć pojazd. Do tego sterownik. I manetka. Zostaje tylko dodanie wolnobieg rowerowego no chyba żeby zesLifowac ten wolnobieg magmowy na grubość jaka odpowiada lancuchowi. A ten z kolei musi być 10 rzędowy bo takie szerokości są w kasecie. . Jeśli natomiast się okarze że ten układ nie daje rady to będzie i tak prYdatny przy kombinowanie napędu na przod

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 04 lip 2019, 15:07
autor: tatar
strasznie kombinujecie z napedem ,W 100% załatwi to silnik Golgen Motor MagicPie w tylnym kole.Ma wystarczająco duży moment,aby takie coś napedzać
Obrazek

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 04 lip 2019, 16:17
autor: pxl666
tatar pisze:
04 lip 2019, 15:07
strasznie kombinujecie z napedem ,W 100% załatwi to silnik Golgen Motor MagicPie w tylnym kole.Ma wystarczająco duży moment,aby takie coś napedzać
Obrazek
ale koledze nie chodzi by jechać 25kmh ale 5kmh , zwykły napęd raczej się zgrzeje

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 04 lip 2019, 18:41
autor: tkoko
kuń pisze:
04 lip 2019, 14:25
...nie chce stracić największej zębatki czyli 46 następna jest chyba 40 i musi być wolna bo łańcuchy by o siebie tarly podejrzewam więc kolejka wolna to 36....
Zamień miejscami 36 z 40 i nic się nie będzie tarło. :D Co do zębatki 12T To na pewno pasuje do sześciorzędowych przełożeń, dasz więc taki łańcuch i nic nie musisz szlifować (na dużej tarczy będzie luźniej, i tyle). I jeszcze jedna uwaga, większy silnik potrzebuje większego akumulatora, wiec całość znowu "wzrośnie" o ładnych "kilka" kilogramów :D

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 04 lip 2019, 20:12
autor: kuń
Ok jak pojemny akumulator albo akumulatory bo celujen2x12v muszą być przy silniku 450w a jaki musi być przy mniejszym ?

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 04 lip 2019, 22:45
autor: pxl666

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 05 lip 2019, 8:54
autor: kuń
I chyba takie mniej więcej rozwiązanie będzie najprostsze . Silnik 24v 350w 353 obr. Wolnobieg 12t i łańcuch na korbie .szkodę że aukcja z wolnobiegiem wygasła . Cena była ok

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 05 lip 2019, 10:38
autor: pxl666
Którą aukcja

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 05 lip 2019, 11:07
autor: kuń
https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-kon ... 7066019560

teraz można trafic na alegro te same silniki ale bez wolnobiegu i drożej. a do tego to od dystrybutora co i tak zamawia w magmie a w magmie ich nie mają z zębatką tylko z kołem pasowym, zaraz bede męczył ich niech szukają czy cos sie nie zapodziało na półce, np 1 silnik z zębatkom albo wolnobiegiem.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 05 lip 2019, 11:18
autor: kuń
no i mamy jasność 1016z 24v i 350W nie ma na stanie ani z zebatkami ani z kołem pasowym. to samo silnik 1020z 24v 450w
tyle ze do 1020 nie dodam wolnego koła ale silnik ostatnio był za około 240zł , tak czy inaczej trzeba czekac na koniec nastepnego tygodnia bo mają dostawe wtedy.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 05 lip 2019, 11:29
autor: tkoko
kuń pisze:
05 lip 2019, 8:54
I chyba takie mniej więcej rozwiązanie będzie najprostsze . Silnik 24v 350w 353 obr. Wolnobieg 12t i łańcuch na korbie .szkodę że aukcja z wolnobiegiem wygasła . Cena była ok

Napiszesz do sprzedawcy, lub do Magmy, to dostaniesz tą ofertę bezpośrednio ze sklepu.
Przy takim rozwiązaniu z korbą musisz pamiętać że wolnobieg jest na gwincie, i w takim położeniu silnika jak na zdjęciu, nie będzie działał. Musi być zamontowany tak jak u mnie, czyli w prawo "do korby", lub tak jak w oryginale Magmy, czyli z lewej strony osi koła, do którego jest dołączona dodatkowa zębatka

http://www.magmapolska.pl/instrukcja-ko ... trycznego/

Gdybyś chciał zastosować zębatkę na korbie z lewej strony, to silnik musisz zamontować podobnie jak przy zębatce w kole, czyli poza "zasięgiem" korby. W magmie powinieneś dostać cały zestaw do montażu. Nie wiem tylko jak w oryginale rozwiązany jest montaż zębatki z lewej strony koła.

https://magma.sklep.pl/product-pol-4499 ... ru-DC.html

Jeżeli brak 350watowych zestawów 24V, spytaj o zestawy na 12 lub 36V, oraz zestawy 250wat, 250wat.

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 05 lip 2019, 11:36
autor: pxl666
szukaj też na olku . ja kupiłem na olku zestaw od gostka taniej niż z magmy

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

: 05 lip 2019, 11:53
autor: tkoko
Zapomniałem jeszcze dodać że silnik np. 250wat, 24V, pod górę będzie pchał z mocą ~500wat bo tyle możesz podać na silnik ze sterownika (20A, +/- 1A). Podobne zależności masz w wypadku innych silników. Co do akumulatorów, jeżeli to jest krótka droga i jeden wyjazd dziennie, to 10-18Ah powinny wystarczyć.