Strona 1 z 1

eKona Stinky MXUS 3K Turbo 20S

: 30 cze 2019, 17:34
autor: AST034
Ze względu na uszkodzenie ramy mojego poprzedniego projektu, rozpoczynam nowy - tym razem rower, legendarna Kona Stinky w rozmiarze 19 cali. Narazie zakupiona została baza za 2 tysiące cebulionów, ale w stanie bardzo dobrym, z oryginalnym lakierem, bez luzów na wahaczu, z fajnym setupem:
Amortyzator Marzocchi Bomber 66RC
Hamulce Shimano SLX z radiatorami na klockach
Damper Fox DHX 5.0
Piasta przod DT Swiss, obręcz alexrims
Opony Maxxisa, prawie nowe


Z planów to skrzynka na jakis fajny pakiet w postaci 20S7P Sony VTC4 bo mam zamiar ciągnąć te 70A z aku, silnik najbardziej mam ochotę na QS205 z ferro z nexuna ale nie wiem czy tu wejdzie, jak myslicie? Czy moze 3K Turbo?


Obrazek

Re: Kona Stinky 19”

: 30 cze 2019, 18:07
autor: pumexior
Klasyka :D 3k turbo w zupełności wystarczy, qs chyba trochę zbyt ciężki i wielki do takiej ramy :)

Re: Kona Stinky 19”

: 30 cze 2019, 18:25
autor: Zxc843
Fajna baza, jak jest w bardzo dobrym stanie to posłuży dłuuugo.

Re: Kona Stinky 19”

: 30 cze 2019, 18:30
autor: Yasiu77
No a gdybyś jednak zrobił dwa rzędy to byś miał 14p i z pojemniejszych ogniw jak np Ga to byłoby 49Ah zamiast 14,7 Ah z vtc 4. Przy darciu ok 20w/km z tych vtc4 starczy na ok 50 km zasięgu a przy Ga dwa rzędy na ponad 170 km. Waga wzrośnie o ok 7-8kg ale bądźmy szczerzy, jak wsadzisz 3k to raczej nie popedałujesz i tak więc nie powinna przeszkadzać szersza skrzynka. W swojej odwróciłem też damper by zyskać troszkę miejsca Obrazek

Re: Kona Stinky 19”

: 30 cze 2019, 18:44
autor: AST034
Yasiu77 pisze:
30 cze 2019, 18:30
No a gdybyś jednak zrobił dwa rzędy to byś miał 14p i z pojemniejszych ogniw jak np Ga to byłoby 49Ah zamiast 14,7 Ah z vtc 4. Przy darciu ok 20w/km z tych vtc4 starczy na ok 50 km zasięgu a przy Ga dwa rzędy na ponad 170 km. Waga wzrośnie o ok 7-8kg ale bądźmy szczerzy, jak wsadzisz 3k to raczej nie popedałujesz i tak więc nie powinna przeszkadzać szersza skrzynka.
Chcę aby miało to kształt roweru a nie czołgu, mogę zmienić jeszcze ogniwa i pobierany prąd, ale co do tego, ze ma być jeden rząd to jestem pewien. 50-75 km zasięgu jest dla mnie jak najbardziej OK. Też masz ramę 19 cali? Ile wchodzi ogniw w plaster miodu?


Stan roweru jest naprawdę bardzo, ale to bardzo dobry, jezdził nim 57 latek z aspiracjami na freeride ale nie szalał, stąd nie ma obić, pęknięć, amortyzator i damper nie ciekną a hamulce pięknie zatrzymują.

Re: Kona Stinky 19”

: 30 cze 2019, 18:54
autor: Yasiu77
zmieściłem 18s13p ale nie znam rozmiaru tej ramy :(

Re: Kona Stinky 19”

: 30 cze 2019, 19:04
autor: Zxc843
Yasiu a ty nie masz kona stinky nine? ta wersja mocniejsza

Re: Kona Stinky 19”

: 06 lip 2019, 19:20
autor: AST034
Coś tam powoli się tworzy, jutro planuje wyrównać i wyszpachlować formę, a w poniedziałek albo wtorek zalaminuję i dokonczę skrzynkę. Jak widac, 20S8P powinno sie zmieścić :) zastanawiam się też czy nie zrobić 20S7P i wcisnąć sterownik do skrzynki? Jak myślicie?
Obrazek
Forma jeszcze w dwóch kawałkach, bo styrodur dostalem tylko w plytach 9mm :( Trzeba skręcić i skleić:
Obrazek

Re: Kona Stinky 19”

: 06 lip 2019, 23:31
autor: Radowit
Jakiego wzrostu jesteś? Ja mam 185 i trochę lipa z dużymi konami. Może znacie inne "pancerne fulle" z długim sprężynowym damperem?
A co do pojemności, to kiedyś myślałem nad dołożeniem jeszcze jednej sekcji P o ogniwach ułożonych prostopadle do reszty pakietu.
IMG_20190706_234350.jpg

Re: Kona Stinky 19”

: 07 lip 2019, 0:47
autor: grafffik
Radowit pisze:
06 lip 2019, 23:31
Może znacie inne "pancerne fulle" z długim sprężynowym damperem?
ten kanał to kopalnia wiedzy na temat tego typu ram
https://www.instagram.com/vintagedownhill/

Re: Kona Stinky 19”

: 07 lip 2019, 13:25
autor: AST034
Radowit pisze:
06 lip 2019, 23:31
Jakiego wzrostu jesteś? Ja mam 185 i trochę lipa z dużymi konami.
Ja mam 182 i pozycja mi pasuje, ale to chyba dlatego, że oczekiwałem takiej sportowej, pochylonej pozycji.

Forma na skrzynkę po pierwszym szpachlowaniu:
Obrazek


Tutaj już wyszlifowana, pasuje do ramy, trochę szeroka, ale ma 14cm szerokości :o
Obrazek

Re: Kona Stinky 19”

: 07 lip 2019, 22:30
autor: chudybws
14cm na jeden rząd? Po co?

Re: Kona Stinky 19”

: 08 lip 2019, 6:14
autor: AST034
Zawsze moge zwęzić, a poki co zastanawiam sie jeszcze czy jeden czy dwa rzedy, po przymiarkach wcale nie jest tak szeroko, zeby sie nie dalo pedalowac :P

Re: Kona Stinky 19”

: 08 lip 2019, 13:47
autor: exif
ja mam kone stinky six z 2 rzędową baterią i weszło mi 16s12p na Sanyo GA i sterownikiem na zewnątrz.
Skrzynkę mam 16cm szeroką.

Re: Kona Stinky 19”

: 08 lip 2019, 14:41
autor: AST034
exif pisze:
08 lip 2019, 13:47
ja mam kone stinky six z 2 rzędową baterią i weszło mi 16s12p na Sanyo GA i sterownikiem na zewnątrz.
Skrzynkę mam 16cm szeroką.
To całkiem sporo, wrzucisz zdjęcie wnętrza swojej skrzynki? Będę miał jakąś inspirację, co i jak :D

Re: Kona Stinky 19”

: 10 lip 2019, 13:36
autor: AST034
Panowie i Panewki, stanąłem przed cięzkim wyborem.
Mianowicie czy lepiej isc w mxusa 3K zaplecionego w obręcz 24 czy 26? Ktora obręcz wybrać? Będę zamawiał z Nexuna. Jak wyglada przyspieszenie i predkosc na tych rozmiarach? Zasilanie to 20S i prad 60-80A. Czy ma ktos jakis wzór na wycięcie torque armow do stinky?

Re: Kona Stinky 19”

: 10 lip 2019, 13:49
autor: GrzegorzS
Lepiej 24".

Re: Kona Stinky 19”

: 10 lip 2019, 13:55
autor: elektrotonus
Jeśli zakładasz duża oponę ponad 2.5-3 cale , to faktycznie lepiej 24 cale. Będzie większy moment. Z 20 S prędkość będzie zadowalająca.

Re: Kona Stinky 19”

: 10 lip 2019, 17:19
autor: AST034
elektrotonus pisze:
10 lip 2019, 13:55
Jeśli zakładasz duża oponę ponad 2.5-3 cale , to faktycznie lepiej 24 cale. Będzie większy moment. Z 20 S prędkość będzie zadowalająca.
Czy przy 24 calach nadal jest to 1kmh/V?
Jaką obręcz wybrać na przód i tyl? Bo mam fajną piastę DTSwiss, i wystarczyłoby mi zmienić obręcz z oponą :)

Ewentualnie, czy przy kole 26 i oponach 2.3-2.4 bedzie taka duza różnica w stosunku do 24 calowej felgi?

Re: Kona Stinky 19”

: 10 lip 2019, 18:48
autor: Yasiu77
Moment wzrasta chyba o ok 12% kosztem, szybkości . Jeśli mówisz o moto 19" czyli odpowiednik rowerowej 24" to na pewno plusem jest wytrzymałość obręczy jak i wytrzymałość opony moto kosztem większego ciężaru.

Re: Kona Stinky 19”

: 27 lip 2019, 19:00
autor: AST034
Dzisiaj podlaczylem na chwile pakiet 20S i sterownik gt-1500 podlutowany na plus minus 60A (odessalem cyne :D ) i poszedłem sie przejechac... rower przyspiesza fajnie ale troche sie zawiodłem, szału nie ma przy tych 4kW :( Liczyłem na jakiś odjazd spod tyłka, no fakt faktem przód podnosi ale... no nie wiem.


Dobra szybki update bo pół tematu zniknęło:

Rower jest na kołach, skrzynka jeszcze nie zamontowana, na testy po asfalcie zalozylem lipo i gt-1500 ale ten sterownik przy takich mocach to nieporozumienie, wychylam manetke o 1mm rusza powoli, przekrecam o kolejny milimetr i rower wyrywa do przodu. Z resztą chcę czuć moc i potencjał tego silnika więc... zamowilem juz nowy sterownik czyli Sabvoton SVMC72150 i adapter bluetooth do niego :D Czekam az przyjdzie i wtedy zaczne dopasowywac akumulator, bo nie ukrywam, ze fajnie byloby miec wszystko w skrzynce. Moze sie uda wrzucic sabka na gore skrzynki a aku podzielic na dwa rzedy, wszystko sie okaze w praniu. Jutro dorzuce jakies foty, a poki co powiem wam, ze silnik uratowal mnie przed jakims wscieklym psem, w UK psy chodza bez kagancow, dzisiaj podczas jazdy testowej wyskoczyl do mnie, i warczac ruszyl w moim kierunku, gdyby nie przyspieszenie to nie wiem czy nie siedziałbym gdzieś w szpitalu z poszarpaną nogą :roll:

Re: Kona Stinky 19”

: 01 sie 2019, 0:43
autor: moonkagliwicee
AST034 pisze:
10 lip 2019, 17:19
elektrotonus pisze:
10 lip 2019, 13:55
Jeśli zakładasz duża oponę ponad 2.5-3 cale , to faktycznie lepiej 24 cale. Będzie większy moment. Z 20 S prędkość będzie zadowalająca.
Czy przy 24 calach nadal jest to 1kmh/V?
Jaką obręcz wybrać na przód i tyl? Bo mam fajną piastę DTSwiss, i wystarczyłoby mi zmienić obręcz z oponą :)

Ewentualnie, czy przy kole 26 i oponach 2.3-2.4 bedzie taka duza różnica w stosunku do 24 calowej felgi?
Wlasnie przesiadlem sie z 26 na 24 cale na oponie 2.8 Fajny balonik dobrze wybierajacy dziury. Fakt, ze zmieniony zostal rowniez silnik ale po przejechaniu 80km juz bym nie wrocil do 26 cali. Przyspieszenie wzroslo. Predkosc max podobna jak nie lepsza ale to rowniez zasluga nowego silnika. Obrecz ktora posiadam to Dartmoor Blizzard z opona Specialized Big Roler. Myslalem nad obrecza moto ale waga mnie odstraszyla

Re: Kona Stinky 19”

: 01 sie 2019, 5:58
autor: AST034
moonkagliwicee pisze:
01 sie 2019, 0:43
AST034 pisze:
10 lip 2019, 17:19
Czy przy 24 calach nadal jest to 1kmh/V?
Jaką obręcz wybrać na przód i tyl? Bo mam fajną piastę DTSwiss, i wystarczyłoby mi zmienić obręcz z oponą :)

Ewentualnie, czy przy kole 26 i oponach 2.3-2.4 bedzie taka duza różnica w stosunku do 24 calowej felgi?
Wlasnie przesiadlem sie z 26 na 24 cale na oponie 2.8 Fajny balonik dobrze wybierajacy dziury. Fakt, ze zmieniony zostal rowniez silnik ale po przejechaniu 80km juz bym nie wrocil do 26 cali. Przyspieszenie wzroslo. Predkosc max podobna jak nie lepsza ale to rowniez zasluga nowego silnika. Obrecz ktora posiadam to Dartmoor Blizzard z opona Specialized Big Roler. Myslalem nad obrecza moto ale waga mnie odstraszyla
Ja zostałem przy kołach 26, po rozmowie z tasem o geometrii roweru postanowiłem nie zmieniać fabryki, mam obrecz remerx jumbo extreme, opona maxxis holy roller 2,4, silnik mxus 3K i jesli chodzi o przyspieszenie to jest dosyc ok, predkosc max na ta chwile to 74-76kmh, w przysłym tygodniu powinienem dostac paczke z Sabvotonem to zobaczymy jak bedzie jezdzic z pradem 80A/200A w fazy :)

Re: eKona Stinky MXUS 3K Turbo 20S

: 02 sie 2019, 15:20
autor: AST034
Sabvoton 150A wysłany z Chin 31.07.2019 dotarł do UK 2.08.2019, czyli w 3 dni :D Czeka mnie ciekawy wieczór z lutownicą :D

Mam tez bluetooth do niego, zobaczymy co mozna tym ustawić ;)

Obrazek

Re: eKona Stinky MXUS 3K Turbo 20S

: 02 sie 2019, 15:30
autor: Goliath
AST034 pisze:
02 sie 2019, 15:20
Sabvoton 150A wysłany z Chin 31.07.2019 dotarł do UK 2.08.2019, czyli w 3 dni :D
Jeżeli można zapytać... ile kosztował Cię sabek z Chin ??
Doszły Ci opłaty celne, vat... itp ??
Zapodasz linka skąd kupowałeś sabka ??

Re: eKona Stinky MXUS 3K Turbo 20S

: 02 sie 2019, 16:09
autor: AST034
Goliath pisze:
02 sie 2019, 15:30
AST034 pisze:
02 sie 2019, 15:20
Sabvoton 150A wysłany z Chin 31.07.2019 dotarł do UK 2.08.2019, czyli w 3 dni :D
Jeżeli można zapytać... ile kosztował Cię sabek z Chin ??
Doszły Ci opłaty celne, vat... itp ??
Zapodasz linka skąd kupowałeś sabka ??
Jasne :)

Zaplacilem£205.40 z wysylką czyli ok 963 PLN razem z adapterem bluetooth, kablem usb i zestawem kostek do podłączenia. Widzę, że cena poszła do góry ale wystarczy wejsc w przedmioty sprzedawcy czyli QS motor Store i znalezc najlepszy deal dla siebie tj. przesylka w cenie albo bez bluetooth. Cła ani Vatu mi nie naliczyli, ale to UK wiec w Polsce moze byc inaczej.
https://s.click.aliexpress.com/e/cAFC0qkg

Re: eKona Stinky MXUS 3K Turbo 20S

: 05 sie 2019, 16:35
autor: AST034
Kolejna nowa zabawka dojechała, mała ale jakże ważna w kraju gdzie złodziejom nic nie grozi...

Obrazek

Re: eKona Stinky MXUS 3K Turbo 20S

: 08 sie 2019, 17:51
autor: AST034
Mam dylemat: wrzucić normalny pakiet 20S8P w jednym rzędzie i zmieścić w skrzynce przetwornicę etc a Sabvotona dać pod ramę, czy obciąć uszy sterownika i wcisnąć do skrzynki a pakiet złożyć w dwóch rzędach 10S8P kazdy? :(

Obrazek

Re: eKona Stinky MXUS 3K Turbo 20S

: 15 sie 2019, 19:35
autor: AST034
Pochwalę się: moj wlasny PIKACZ :D

Obrazek

Re: eKona Stinky MXUS 3K Turbo 20S

: 15 sie 2019, 21:00
autor: Goliath
Komu zajumałeś... :mrgreen:

Re: eKona Stinky MXUS 3K Turbo 20S

: 15 sie 2019, 21:15
autor: AST034
Goliath pisze:
15 sie 2019, 21:00
Komu zajumałeś... :mrgreen:
2,5 godziny lutowania, 15 programowania, 20 minut oklejenie folią carbon i... już :D

Re: eKona Stinky MXUS 3K Turbo 20S

: 19 sie 2019, 21:51
autor: AST034
Dzisiaj odpowietrzyłem heble bo od zakupu były gumowate. To co widac na filmiku to to co zostało po duuużych bąblach czy po tym jak wyjąłem telefon z wrażenia :roll:



Kona dostala tez nowe klocki i nowa tarcze z przodu, niestety i do tylu musze zalozyc taka sama Hope bo zwykla jest przepalona :(

Obrazek

Rower jezdzi, hamuje, nie ma jeszcze zamkniecia skrzynki (nie cierpie kupowac w UK - tu nic nie ma) ale na dniach powinienem miec zatrzaski i dodatkowe opaski do sabvotona.

Poki co sluzy mi glownie do wkurzania samochodow na swiatlach, kolarzy w ciasnych spodenkach pedzacych 45 km/h i spoglądających na moj rower z pogarda, bo jest duzy, ciezki i dziwny, po czym w kilka sekund znikam im z pola widzenia :P

Przy aktualnych ustawieniach przy 40-45km/h podnosi nadal przod z manetki, takze jest fajnie :)

Re: eKona Stinky MXUS 3K Turbo 20S

: 21 sie 2019, 21:21
autor: AST034
Proszę, oto w miarę gotowa konstrukcja:
Obrazek

Mówię w miarę, bo nadal nie zrobilem baterii (szukam ogniw) i jezdze na lipo, trzeba zamontowac sabka na metalowych opaskach a nie trytytkach i podlaczyc licznik.

Dzisiejsza przejazdzka:
Obrazek

7778W i 107A z aku. To chyba przez sag na baterii bo spada o 7V przy przyspieszaniu :P

Re: eKona Stinky MXUS 3K Turbo 20S

: 21 sie 2019, 21:37
autor: elektrotonus
Super się prezentuje, fajnie, że LCD masz pod kolor ramy ;-)

Re: eKona Stinky MXUS 3K Turbo 20S

: 21 sie 2019, 21:37
autor: Goliath
Fajne podświetlenie pikacza... :D zapewne pod kolorek kony :mrgreen: /kurde ;) spóźniłem się z komentarzem o 13 sek. :?
Piękna konstrukcja, na legendarnej już ramie :D

Re: eKona Stinky MXUS 3K Turbo 20S

: 21 sie 2019, 21:55
autor: AST034
Dzieki za mile słowa :D

Generalnie mam jeszcze jeden watomierz na przerobke, ale bedzie z niebieskim podswietleniem, jesli ten mi nie podejdzie w sloncu to wymienie i jeden sprzedam :P

Ogólnie poluję na taki OLED ale w normalnej cenie <20GBP
Obrazek

Re: eKona Stinky MXUS 3K Turbo 20S

: 21 sie 2019, 22:04
autor: pk999
AST034 pisze:
21 sie 2019, 21:21
...
7778W i 107A z aku. To chyba przez sag na baterii bo spada o 7V przy przyspieszaniu :P
A wtedy 700W ciepła zostaje na akumulatorze, połączeniach i przewodach. Grubo.

Re: eKona Stinky MXUS 3K Turbo 20S

: 21 sie 2019, 22:28
autor: AST034
pk999 pisze:
21 sie 2019, 22:04
AST034 pisze:
21 sie 2019, 21:21
...
7778W i 107A z aku. To chyba przez sag na baterii bo spada o 7V przy przyspieszaniu :P
A wtedy 700W ciepła zostaje na akumulatorze, połączeniach i przewodach. Grubo.
A no może, choć raczej to wina spadku napiecia pod obciazeniem na baterii, bo to tylko 5Ah LiPo wiec jest 100A max ciaglego, bateria tez swoje juz ma przejezdzone. Przewody bateria-sterownik to 10AWG, po jezdzie wszystko zimne, poza lekko ciepłą baterią.

Re: eKona Stinky MXUS 3K Turbo 20S

: 24 sie 2019, 13:37
autor: avanzip
śliczna konka...i decydujesz się na dwa rzędy ? skrzynka w sumie nie straszy za bardzo :)

Re: eKona Stinky MXUS 3K Turbo 20S

: 25 sie 2019, 15:29
autor: AST034
Dzisiaj mała wycieczka :)
Obrazek

Re: eKona Stinky MXUS 3K Turbo 20S

: 31 sie 2019, 8:04
autor: Mariusz_p
Fajna maszynka. Co mocny silnik to mocny silnik :) watownica dopadła w zaawansowanym stadium :)